poised
Member
- Μηνύματα
- 1.061
- Likes
- 8.880
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Σταμάτησε η βροχή και συνεχίσαμε μέχρι κάπου πιο πέρα που ξεκίνησε πάλι για άλλο τόσο.
Είχα διαβάσει κάπου, ίσως εκεί σε κάποια πινακίδα στο χώρο, ότι όταν βρέχει βγαίνουν τα κόκαλα μέσα από το χώμα στην επιφάνεια, να μην τα πατάς. Είχα θεωρήσει ότι ήταν υπερβολή για να τονίσουν των αριθμό των νεκρών που ήταν θαμμένοι εκεί (20000 τουλάχιστον). Στις ανασκαφές που έγιναν στα σημεία που ήταν εμφανή ότι έχουν επιχωματώσεις ανέκτησαν σκελετούς και κρανία από κάπου 8-9 χιλιάδες νεκρούς και μετά αποφάσισαν να σταματήσουν να σκάβουν, το έδωσαν σε μία ιδιωτική εταιρία διαχείρισης για 30 χρόνια και το μετέτρεψαν σε τουριστικό προϊόν.
Ε λοιπόν, δεν είναι αστείο αυτό με τα κόκαλα, συμβαίνει. Δεν ξέρω πως ανεβαίνουν στην επιφάνεια με τη βροχή, αλλά σε μονοπάτι που είχα περπατήσει νωρίτερα και δεν είχε τίποτα μετά τη βροχή έβλεπα φρέσκα θραύσματα από κόκαλα πάνω.
Τι άλλο μπορεί να πει "καμπότζη" από ένα κόκορα με λοφίο που κυκλοφορεί σε αυτό τον χώρο
Την επόμενη παράγραφο ίσως την βρείτε αρκετά σκληρή.
Σε ένα σημείο υπάρχει ένα δέντρο στο οποίο σκοτώνανε τα μωρά. Τα πιάνανε από τα πόδια, τα περιστρέφανε στον αέρα και τα χτύπαγαν με φόρα με το κεφάλι στον κορμό πριν τα πετάξουν στο λάκκο, πολλές φορές με τους γονείς τους εκεί να βλέπουν πριν έρθει και η σειρά τους.
Οι εκτελεστές ήταν αγράμματοι έφηβοι που μετά από συνεχείς κακοποιήσεις γίνονταν άβουλα όντα. Και αν τολμούσαν να δείξουν οτιδήποτε λιγότερο από κτηνώδη αγριότητα μπορεί να βρίσκονταν αυτοί στη θέση των θυμάτων (συνέβαινε). Δε μπορεί να νιώθεις οίκτο ή να έχεις δεύτερες σκέψεις με τους εχθρούς της Angkar και ήδη μετά το δεύτερο χρόνο του καθεστώτος ο παραλογισμός είχε ξεφύγει.
Στο μνημείο που είχα βάλει νωρίτερα έχουν τοποθετήσει στο εσωτερικό περίπου 5000 κρανία.
Έφυγα από εκεί βαρύς, σαν τον καιρό που στο μεταξύ είχε αλλάξει.
Η επόμενη στάση ήταν ένα πρώην σχολείο που κατά τη διάρκεια του καθεστώτος είχε μετατραπεί στη περιβόητη φυλακή βασανιστηρίων S21. Από όσους μπήκαν εκεί νομίζω 30.000 άτομα, δεν βγήκε κανείς ζωντανός, με εξαίρεση 7 άτομα την μέρα της απελευθέρωσης, οι περισσότεροι από τους οποίους γλίτωσαν κατά λάθος. Πριν εκδιωχθούν τήρησαν τις οδηγίες να μη μείνει κανένας ζωντανός. Έναν από τους 7 τον άφησαν ας πούμε γιατί νόμιζαν πως τον είχαν ήδη σκοτώσει.
Η φυλακή αυτή στην πράξη ήταν χώρος βασανιστηρίων για απόσπαση "ομολογιών" πριν την εκτέλεση. Ήταν τέτοιες οι συνθήκες που το βασικό άγχος τους ήταν να μη τους αυτοκτονήσει κανείς πριν προλάβουν να τελειώσουν μαζί του.
Φωτογραφίες από τα δωμάτια βασανιστηρίων όπως βρέθηκαν με τους βασανιζόμενους δολοφονημένους στα γρήγορα μερικές ώρες πριν
Οι κανόνες της φυλακής. Τα αγγλικά είναι απαράδεκτα αλλά μπορεί κάποιος να πάρει μία ιδέα.
Ένα από τα βασανιστήρια ήταν η ανάρτηση από τα δεμένα πίσω από τους ώμους χέρια, γυμνούς κάτω από τον ήλιο.
Το κοτετσόσυρμα το πρόσθεσαν αργότερα αφού κάποιοι άρχισαν να πηδάνε από τα μπαλκόνια όταν μεταφέρονταν για να γλιτώσουν.
Οι αίθουσες που είχαν μετατραπεί σε κελιά. Τους έβαζαν δεμένους και περιορισμένους σε άβολες θέσεις. Απαγορευόταν να κάνεις οτιδήποτε χωρίς άδεια, ακόμα και να κουνηθείς. Απαγορευόταν να μιλήσεις με οποιοδήποτε. Τουαλέτα δεν υπήρχε, τα έκανες εκεί και δεν καθάριζε κανείς. Ο θάνατος ήταν λύτρωση.
Κρατούμενος της φυλακής υπήρξε μέχρι και ο πρώην διοικητής της. Και παρόλο που ήταν σκυλί του καθεστώτος φυσικά "ομολόγησε" ότι ήταν πράκτορας δύο τριών ξένων δυνάμεων.
Θα βάλω μία τελεία εδώ παρόλο που πολλά μπορούν να ειπωθούν ακόμα. Για την δικαιοσύνη που δεν υπήρξε ποτέ για όλα αυτά τα εγκλήματα, για τις πληγές που είναι άγνωστο πόσες γενιές θα χρειαστούν για να κλείσουν, την δικτατορία που συνεχίζει την διακυβέρνηση και τον ρόλο των Αμερικάνων στο πραξικόπημα, την ισοπέδωση της χώρας και την υποστήριξη (!) μετά την πτώση των ερυθρών Χμερ. Για 10+ χρόνια αναγνώριζαν σαν κυβέρνηση το εκδιωχθέν καθεστώς του Πολ Ποτ που δρούσε από την βόρεια Ταϊλάνδη σφαγιάζοντας χωριά της Καμπότζης όποτε μπορούσε, απλά και μόνο γιατί δεν τους άρεσε το δημιουργηθέν αντίθετο.
Είχα διαβάσει κάπου, ίσως εκεί σε κάποια πινακίδα στο χώρο, ότι όταν βρέχει βγαίνουν τα κόκαλα μέσα από το χώμα στην επιφάνεια, να μην τα πατάς. Είχα θεωρήσει ότι ήταν υπερβολή για να τονίσουν των αριθμό των νεκρών που ήταν θαμμένοι εκεί (20000 τουλάχιστον). Στις ανασκαφές που έγιναν στα σημεία που ήταν εμφανή ότι έχουν επιχωματώσεις ανέκτησαν σκελετούς και κρανία από κάπου 8-9 χιλιάδες νεκρούς και μετά αποφάσισαν να σταματήσουν να σκάβουν, το έδωσαν σε μία ιδιωτική εταιρία διαχείρισης για 30 χρόνια και το μετέτρεψαν σε τουριστικό προϊόν.
Ε λοιπόν, δεν είναι αστείο αυτό με τα κόκαλα, συμβαίνει. Δεν ξέρω πως ανεβαίνουν στην επιφάνεια με τη βροχή, αλλά σε μονοπάτι που είχα περπατήσει νωρίτερα και δεν είχε τίποτα μετά τη βροχή έβλεπα φρέσκα θραύσματα από κόκαλα πάνω.
Τι άλλο μπορεί να πει "καμπότζη" από ένα κόκορα με λοφίο που κυκλοφορεί σε αυτό τον χώρο
Την επόμενη παράγραφο ίσως την βρείτε αρκετά σκληρή.
Σε ένα σημείο υπάρχει ένα δέντρο στο οποίο σκοτώνανε τα μωρά. Τα πιάνανε από τα πόδια, τα περιστρέφανε στον αέρα και τα χτύπαγαν με φόρα με το κεφάλι στον κορμό πριν τα πετάξουν στο λάκκο, πολλές φορές με τους γονείς τους εκεί να βλέπουν πριν έρθει και η σειρά τους.
Οι εκτελεστές ήταν αγράμματοι έφηβοι που μετά από συνεχείς κακοποιήσεις γίνονταν άβουλα όντα. Και αν τολμούσαν να δείξουν οτιδήποτε λιγότερο από κτηνώδη αγριότητα μπορεί να βρίσκονταν αυτοί στη θέση των θυμάτων (συνέβαινε). Δε μπορεί να νιώθεις οίκτο ή να έχεις δεύτερες σκέψεις με τους εχθρούς της Angkar και ήδη μετά το δεύτερο χρόνο του καθεστώτος ο παραλογισμός είχε ξεφύγει.
Στο μνημείο που είχα βάλει νωρίτερα έχουν τοποθετήσει στο εσωτερικό περίπου 5000 κρανία.
Έφυγα από εκεί βαρύς, σαν τον καιρό που στο μεταξύ είχε αλλάξει.
Η επόμενη στάση ήταν ένα πρώην σχολείο που κατά τη διάρκεια του καθεστώτος είχε μετατραπεί στη περιβόητη φυλακή βασανιστηρίων S21. Από όσους μπήκαν εκεί νομίζω 30.000 άτομα, δεν βγήκε κανείς ζωντανός, με εξαίρεση 7 άτομα την μέρα της απελευθέρωσης, οι περισσότεροι από τους οποίους γλίτωσαν κατά λάθος. Πριν εκδιωχθούν τήρησαν τις οδηγίες να μη μείνει κανένας ζωντανός. Έναν από τους 7 τον άφησαν ας πούμε γιατί νόμιζαν πως τον είχαν ήδη σκοτώσει.
Η φυλακή αυτή στην πράξη ήταν χώρος βασανιστηρίων για απόσπαση "ομολογιών" πριν την εκτέλεση. Ήταν τέτοιες οι συνθήκες που το βασικό άγχος τους ήταν να μη τους αυτοκτονήσει κανείς πριν προλάβουν να τελειώσουν μαζί του.
Φωτογραφίες από τα δωμάτια βασανιστηρίων όπως βρέθηκαν με τους βασανιζόμενους δολοφονημένους στα γρήγορα μερικές ώρες πριν
Οι κανόνες της φυλακής. Τα αγγλικά είναι απαράδεκτα αλλά μπορεί κάποιος να πάρει μία ιδέα.
Ένα από τα βασανιστήρια ήταν η ανάρτηση από τα δεμένα πίσω από τους ώμους χέρια, γυμνούς κάτω από τον ήλιο.
Το κοτετσόσυρμα το πρόσθεσαν αργότερα αφού κάποιοι άρχισαν να πηδάνε από τα μπαλκόνια όταν μεταφέρονταν για να γλιτώσουν.
Οι αίθουσες που είχαν μετατραπεί σε κελιά. Τους έβαζαν δεμένους και περιορισμένους σε άβολες θέσεις. Απαγορευόταν να κάνεις οτιδήποτε χωρίς άδεια, ακόμα και να κουνηθείς. Απαγορευόταν να μιλήσεις με οποιοδήποτε. Τουαλέτα δεν υπήρχε, τα έκανες εκεί και δεν καθάριζε κανείς. Ο θάνατος ήταν λύτρωση.
Κρατούμενος της φυλακής υπήρξε μέχρι και ο πρώην διοικητής της. Και παρόλο που ήταν σκυλί του καθεστώτος φυσικά "ομολόγησε" ότι ήταν πράκτορας δύο τριών ξένων δυνάμεων.
Θα βάλω μία τελεία εδώ παρόλο που πολλά μπορούν να ειπωθούν ακόμα. Για την δικαιοσύνη που δεν υπήρξε ποτέ για όλα αυτά τα εγκλήματα, για τις πληγές που είναι άγνωστο πόσες γενιές θα χρειαστούν για να κλείσουν, την δικτατορία που συνεχίζει την διακυβέρνηση και τον ρόλο των Αμερικάνων στο πραξικόπημα, την ισοπέδωση της χώρας και την υποστήριξη (!) μετά την πτώση των ερυθρών Χμερ. Για 10+ χρόνια αναγνώριζαν σαν κυβέρνηση το εκδιωχθέν καθεστώς του Πολ Ποτ που δρούσε από την βόρεια Ταϊλάνδη σφαγιάζοντας χωριά της Καμπότζης όποτε μπορούσε, απλά και μόνο γιατί δεν τους άρεσε το δημιουργηθέν αντίθετο.
Last edited by a moderator: