poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
Οι αρχικές σκέψεις ήταν να πάμε Hanoi ή Ha Long, όμως ο καιρός ανατολικά δεν ήταν καλός, έβρεχε και φαινόταν ότι θα βρέχει για αρκετές μέρες. Η βροχή θα ερχόταν δυτικά, είδα ότι η Sa Pa είχε ακόμα καλό καιρό και μάλλον θα κράταγε μία μέρα, οπότε αποφάσισα να πάμε εκεί ότι προλάβουμε.
Κλείσαμε εισιτήριο με ημερήσιο sleeper από Ninh Binh για Sa Pa, μου έκανε εντύπωση ότι υπήρχε απ' ευθείας, αλλά τελικά δεν ήταν όπως το νόμιζα. Μετά από κάποιες ώρες ταξιδιού το "καλό" λεωφορείο μας άφησε στη μέση του εθνικού, κυριολεκτικά στο οδόστρωμα δίπλα στο στηθαίο και μετά από λίγη ώρα πέρασε ένα άλλο μικρό βανάκι να μας μαζέψει μέχρι το Lao Cai, τη μεγαλύτερη πόλη στο βορά πολύ κοντά στα σύνορα με την Κίνα. Μέχρι εκείνη την ώρα είχαμε πάει από τον τότε ολοκαίνουργιο εθνικό δρόμο που ήταν ας πούμε δυτικών προδιαγραφών, οπότε το ταξίδι ήταν πολύ καλό.
Το βανάκι σταμάτησε στο κέντρο της πόλης σε μία πλατεία που μαζί με την πόλη φαινόταν πολύ επαρχιακή και φτωχή, κάτι που μπορούσες να καταλάβεις και από τους υπόλοιπους επιβάτες που φαίνονταν αγράμματοι άνθρωποι.
Κάναμε αρκετή ώρα στάση όπου περιμέναμε μέσα στο βανάκι χωρίς να ξέρουμε πότε θα ξαναφύγουμε για Sa Pa, ο οδηγός δεν ήταν μέσα. Ήθελα "απελπισμένα" καφέ και κάτι να φάω αλλά η βιετναμέζα δε με άφηνε να βγω να ψάξω για κάτι γιατί δεν ήξερε πότε θα ξεκινάγαμε πάλι και ήταν σίγουρη ότι δεν θα με περίμεναν αν δεν ήμουν εκεί.
Δε θυμάμαι αν αλλάξαμε οδηγό για την συνέχεια ή ήταν ο ίδιος με πριν, πάντως αν ήταν ο ίδιος πρέπει να πήρε κάποιο χαπάκι γιατί ενώ στην εθνική ήταν σχετικά ήρεμος από την στιγμή που ξεκινήσαμε από Lao Cai και ειδικά αφού πιάσαμε τις στροφές για την ανάβαση στα βουνά ΤΑ ΕΙΔΑ ΟΛΑ. Πήγαινε σα μουρλός από ταχύτητα, τέρμα γκάζι στην ανηφόρα, η μηχανή να ουρλιάζει, έστριβε απότομα το τιμόνι κάνοντας το βανάκι να γέρνει με τον γκρεμό από κάτω, έμπαινε από το αντίθετο ρεύμα προσπέραση σε απότομες στροφές χωρίς καμία ορατότητα (ήμουν ακριβώς πίσω του και έβλεπα ότι έβλεπε) και κάτι τριαξονικές νταλίκες να ανεβαίνουν ή κατεβαίνουν ένα δρόμο μίας λωρίδας που με τα χίλια ζόρια χώραγαν μαζί η μία δίπλα στην άλλη όταν συναντιούνταν.
Είχα σοκαριστεί τόσο πολύ που δε μπορούσα να μιλήσω, ούτε καν έκανα προσπάθεια να τραβήξω βίντεο από αυτό που ζούσα γιατί πίστευα πραγματικά ότι μπορεί να είναι το τελευταίο βίντεο που θα τράβαγα στη ζωή μου. Κάποια στιγμή προσπερνούσε πάλι χωρίς ορατότητα και όταν είδε τον δρόμο, υπήρχαν έργα στο ρεύμα που ήμασταν, ή θα πέφταμε στο κενό ή πάνω στον διπλανό, το έκοψε απότομα και ήρθαμε τόσο κοντά στο να τρακάρουμε, σφίχτηκα τόσο που μου ήρθε εμετός από την πίεση.
Παρόλα αυτά από κάποιο θαύμα του βούδα φτάσαμε στη Sa Pa σώοι, παραλίγο να φιλήσω το χώμα όταν βγήκα. Δεν ξέρω αν οι άλλοι είχαν συνηθίσει έτσι ή δεν είχαν καταλάβει τι είχε γίνει.
Μας είχε κόψει η πείνα οπότε χάσαμε κάποιο χρόνο να ψάχνουμε κάπου να φάμε πηγαίνοντας πέρα δώθε με τα πράγματα. Είχαμε φτάσει μετά την τυπική ώρα φαγητού η οποία πιθανώς να ήταν και νωρίτερα εκεί σαν "χωριό" ή δεν ήμασταν στα τουριστικά για ξένους και δεν υπήρχαν πολλές επιλογές. Τουλάχιστον είχε τέλειο καιρό με μία υπέροχη λιακάδα χωρίς την υπερβολική ζέστη λόγω υψομέτρου.
Είχαμε κλείσει σε ένα homestay σε χωριό εκτός πόλης, οπότε έπρεπε να βρούμε τρόπο να πάμε εκεί. Ψάχναμε για κάπου να νοικιάσουμε μηχανάκι και ή δεν βρίσκαμε μαγαζί ή μας ζήταγαν πολλά. Η βιετναμέζα βρήκε ένα τηλέφωνο κάπου γραμμένο (κοντά σε σταθμούς ή στην άκρη του δρόμου γράφουν τηλέφωνα για συνεργεία, βουλκανιζατέρ και άλλες "υπηρεσίες"), πήρε και χωρίς να θυμάμαι ακριβώς την συνεννόηση, θα ερχόταν κάποιος εκεί που ήμασταν να το συζητήσουμε χωρίς να θέλει να μας πει τιμή προκαταβολικά, οπότε περιμέναμε.
Νομίζω λίγο "τσακωθήκαμε" γιατί μου είπε ότι εγώ όφειλα να κάνω τα παζάρια γιατί στην Ασία στην αντίστοιχη περίπτωση ο "άντρας" έχει το λόγο, εγώ αναρωτιόμουν πως μπορούσα να συνεννοηθώ με τον τύπο που σιγά μη μίλαγε αγγλικά. Η απάντησή της ήταν θα μεταφράζω αλλά δε θα κάνω παζάρι. Δεύτερη φορά στο ταξίδι αυτό το πράγμα που δε μπορούσα να το καταλάβω. Τέλος πάντως ο τύπος ήρθε και με τα κλασικά "παιχνίδια" παζαριού, το πήραμε.
Έχοντας προπληρώσει το μηχανάκι ξέμεινα από μετρητά, οπότε έπρεπε να βρούμε ATM για να βγάλω γιατί στο χωριό που θα πηγαίναμε δεν είχε τίποτα. Μας πήρε και αυτό λίγη ώρα γιατί έψαχνα ΑΤΜ από μία τράπεζα που είχα διαβάσει ότι χρέωνε το λιγότερο, κάποιες χρέωναν και περισσότερα έξοδα και είχαν μικρότερο όριο ανάληψης οπότε στις πολλαπλές αναλήψεις έχανες πολλά.
Γυρίσαμε λίγο την πόλη που εμένα τουλάχιστον δε μου γέμισε το μάτι και βρήκαμε τελικά ΑΤΜ σε ένα παράδρομο δίπλα στη λίμνη, όπου έβγαλα και τις πρώτες φωτογραφίες. Μέχρι εκείνη την στιγμή δεν είχα δει τίποτα να μου τραβάει το ενδιαφέρον, φτώχεια, άναρχη δόμηση και μάλλον ασχήμια, άσε που είχαμε χάσει πολύ περισσότερο χρόνο απ' όσο περίμενα, είχε φτάσει απόγευμα και είχαν μαζευτεί σύννεφα που έδειχναν ότι έρχεται βαριά βροχή.
Ξεκινήσαμε προς το χωριό, αν θυμάμαι καλά ήταν κάπου 25' μακριά. Νομίζω το google δεν το είχε καν στο χάρτη, όλη η κοιλάδα εκτός της πόλης ήταν αχαρτογράφητη εκτός τους κεντρικού. Στο maps.me ήταν κάπως καλύτερα αλλά και εκεί απλά υπήρχε ο δρόμος, τίποτε περισσότερο. Φυσικά διεύθυνση δεν είχαν, χωριό ήταν, ξεκινήσαμε και ότι γίνει.
Βγαίνοντας από την πόλη, πριν καλά καλά απομακρυνθούμε άρχισε να φαίνεται η φυσική ομορφιά της περιοχής.
Ο κεντρικός δρόμος ήταν λίγο μεγαλύτερος από μία λωρίδα
Εγώ είχα εκστασιαστεί από την φύση και την φάση, πότε πότε σταμάταγα λίγο να βγάλω φωτογραφία πάνω από το μηχανάκι γιατί είχαμε και τα πράγματα δεν ήταν εύκολο το ανέβα κατέβα.
Σε μία στροφή που είχε θέα έτυχε να έχουν σκάσει κάποιες ακτίνες του ήλιου μέσα από τα βαριά σύννεφα φωτίζοντας σαν αναγεννησιακός πίνακας την κοιλάδα από κάτω. Με το που το βλέπω σταματάω το μηχανάκι και κάνω να κατέβω να βγάλω φωτογραφία αλλά μάλλον είχε εξαντληθεί η υπομονή της βιετναμέζας από τις στάσεις και μου φώναξε ότι δεν ήμασταν σε φάση για φωτογραφίες και ότι αυτό που έπρεπε να κάνουμε ήταν να πάμε στο δωμάτιο.
Της είπα ότι δεν ξέρω πότε θα το ξαναδούμε αυτό, μου απάντησε ότι θα είμαστε εκεί τρεις μέρες οπότε πολλές φορές, εγώ της είπα ότι είμαι της άποψης ότι δεν πρέπει να χάνεις ευκαιρίες όταν τις βρίσκεις, κάτι άλλα είπαμε σε μίνι "τσακωμό" και τελικά αποφάσισα με μισή καρδιά να συνεχίσω. Ούτε όσες μέρες ήμασταν εκεί, ούτε τις άλλες φορές που πήγα στην Σάπα έτυχε πάλι το ίδιο. Επίσης ήταν μία ακόμα φορά που είχαμε "τσακωθεί" τις τελευταίες μέρες και με είχε προβληματίσει. Καταλάβαινα ότι ήταν κουρασμένη και δεν την ένοιαζε το σκηνικό όπως εμένα αλλά το ότι πια "τσακωνόμασταν" τόσο εύκολα με είχε προβληματίσει και το θυμάμαι ακόμα.
Φτάσαμε στο χωριό το οποίο ήταν ζήτημα 10 σπίτια
αλλά είχε και το σχολείο της περιοχής.
Εγώ το homestay το καταλαβαίνω ως "ζω στο σπίτι του άλλου", αλλά αυτό που βρήκαμε ήταν μία πρόχειρη σιδεροκατασκευή κολλητά δίπλα στο σπίτι μίας "ανώτερης" οικογένειας της περιοχής, μιας και οι δύο σύζυγοι ήταν "γραμματιζούμενοι", η σύζυγος ήταν η δασκάλα. Ο κάτω όροφος της κατασκευής ήταν ένα ανοιχτό καφέ, εστιατόριο και τουριστικό της κακιάς ώρας και ο πάνω 5-6 μικρά δωμάτια χωρισμένα με νοβοπαν. Ε όχι, homestay δεν ήταν.
Θέα από το "καφέ"
Αφήσαμε τα πράγματα και αμέσως βγήκαμε για φαγητό, ούτε 5 το απόγευμα δεν ήταν. Δεν πείναγα ακόμα, ήταν πολύ πιο νωρίς απ' ότι τρώγαμε συνήθως, αλλά όπως μου είπε η βιετναμέζα, "εδώ είναι χωριό, αν δεν φάμε τώρα δε θα βρούμε τίποτα μετά". Και είχε δίκιο γιατί με τα χίλια ζόρια βρήκαμε ένα, ενώ δεν υπήρχε ούτε mini market να πάρεις κάνα πατατάκι να γκώσεις αν ξεμείνεις.
Θέα δίπλα από το "εστιατόριο¨, που ήταν απλά το δωμάτιο μίας ηλικιωμένης που μαγείρευε στο σπίτι της.
Φάγαμε σούπα και τις γεμιστές ριζοζύμες που λέγονται banh cuon, εξαιρετικά και τα δύο, μπράβο στη γιαγιά, άσε που πληρώσαμε πιο φτηνά απ' ότι για το ένα στις πόλεις, έτσι είναι τα χωριά.
Επιστρέψαμε στο δωμάτιο χωρίς να υπάρχει τίποτε άλλο να κάνουμε στο χωριό. Λίγο αργότερα έπιασε και βροχή οπότε και βόλτα να θέλαμε να κάνουμε στη φύση δεν γινόταν.
Στο δωμάτιο είχε πάπλωμα, το οποίο στην αρχή μου φάνηκε υπερβολή, αλλά αφού ξεκίνησε η βροχή και έπιασε το σκοτάδι, έπεσε τόσο η θερμοκρασία που μια χαρά χρειάστηκε.
Οι αρχικές σκέψεις ήταν να πάμε Hanoi ή Ha Long, όμως ο καιρός ανατολικά δεν ήταν καλός, έβρεχε και φαινόταν ότι θα βρέχει για αρκετές μέρες. Η βροχή θα ερχόταν δυτικά, είδα ότι η Sa Pa είχε ακόμα καλό καιρό και μάλλον θα κράταγε μία μέρα, οπότε αποφάσισα να πάμε εκεί ότι προλάβουμε.
Κλείσαμε εισιτήριο με ημερήσιο sleeper από Ninh Binh για Sa Pa, μου έκανε εντύπωση ότι υπήρχε απ' ευθείας, αλλά τελικά δεν ήταν όπως το νόμιζα. Μετά από κάποιες ώρες ταξιδιού το "καλό" λεωφορείο μας άφησε στη μέση του εθνικού, κυριολεκτικά στο οδόστρωμα δίπλα στο στηθαίο και μετά από λίγη ώρα πέρασε ένα άλλο μικρό βανάκι να μας μαζέψει μέχρι το Lao Cai, τη μεγαλύτερη πόλη στο βορά πολύ κοντά στα σύνορα με την Κίνα. Μέχρι εκείνη την ώρα είχαμε πάει από τον τότε ολοκαίνουργιο εθνικό δρόμο που ήταν ας πούμε δυτικών προδιαγραφών, οπότε το ταξίδι ήταν πολύ καλό.
Το βανάκι σταμάτησε στο κέντρο της πόλης σε μία πλατεία που μαζί με την πόλη φαινόταν πολύ επαρχιακή και φτωχή, κάτι που μπορούσες να καταλάβεις και από τους υπόλοιπους επιβάτες που φαίνονταν αγράμματοι άνθρωποι.
Κάναμε αρκετή ώρα στάση όπου περιμέναμε μέσα στο βανάκι χωρίς να ξέρουμε πότε θα ξαναφύγουμε για Sa Pa, ο οδηγός δεν ήταν μέσα. Ήθελα "απελπισμένα" καφέ και κάτι να φάω αλλά η βιετναμέζα δε με άφηνε να βγω να ψάξω για κάτι γιατί δεν ήξερε πότε θα ξεκινάγαμε πάλι και ήταν σίγουρη ότι δεν θα με περίμεναν αν δεν ήμουν εκεί.
Δε θυμάμαι αν αλλάξαμε οδηγό για την συνέχεια ή ήταν ο ίδιος με πριν, πάντως αν ήταν ο ίδιος πρέπει να πήρε κάποιο χαπάκι γιατί ενώ στην εθνική ήταν σχετικά ήρεμος από την στιγμή που ξεκινήσαμε από Lao Cai και ειδικά αφού πιάσαμε τις στροφές για την ανάβαση στα βουνά ΤΑ ΕΙΔΑ ΟΛΑ. Πήγαινε σα μουρλός από ταχύτητα, τέρμα γκάζι στην ανηφόρα, η μηχανή να ουρλιάζει, έστριβε απότομα το τιμόνι κάνοντας το βανάκι να γέρνει με τον γκρεμό από κάτω, έμπαινε από το αντίθετο ρεύμα προσπέραση σε απότομες στροφές χωρίς καμία ορατότητα (ήμουν ακριβώς πίσω του και έβλεπα ότι έβλεπε) και κάτι τριαξονικές νταλίκες να ανεβαίνουν ή κατεβαίνουν ένα δρόμο μίας λωρίδας που με τα χίλια ζόρια χώραγαν μαζί η μία δίπλα στην άλλη όταν συναντιούνταν.
Είχα σοκαριστεί τόσο πολύ που δε μπορούσα να μιλήσω, ούτε καν έκανα προσπάθεια να τραβήξω βίντεο από αυτό που ζούσα γιατί πίστευα πραγματικά ότι μπορεί να είναι το τελευταίο βίντεο που θα τράβαγα στη ζωή μου. Κάποια στιγμή προσπερνούσε πάλι χωρίς ορατότητα και όταν είδε τον δρόμο, υπήρχαν έργα στο ρεύμα που ήμασταν, ή θα πέφταμε στο κενό ή πάνω στον διπλανό, το έκοψε απότομα και ήρθαμε τόσο κοντά στο να τρακάρουμε, σφίχτηκα τόσο που μου ήρθε εμετός από την πίεση.
Παρόλα αυτά από κάποιο θαύμα του βούδα φτάσαμε στη Sa Pa σώοι, παραλίγο να φιλήσω το χώμα όταν βγήκα. Δεν ξέρω αν οι άλλοι είχαν συνηθίσει έτσι ή δεν είχαν καταλάβει τι είχε γίνει.
Μας είχε κόψει η πείνα οπότε χάσαμε κάποιο χρόνο να ψάχνουμε κάπου να φάμε πηγαίνοντας πέρα δώθε με τα πράγματα. Είχαμε φτάσει μετά την τυπική ώρα φαγητού η οποία πιθανώς να ήταν και νωρίτερα εκεί σαν "χωριό" ή δεν ήμασταν στα τουριστικά για ξένους και δεν υπήρχαν πολλές επιλογές. Τουλάχιστον είχε τέλειο καιρό με μία υπέροχη λιακάδα χωρίς την υπερβολική ζέστη λόγω υψομέτρου.
Είχαμε κλείσει σε ένα homestay σε χωριό εκτός πόλης, οπότε έπρεπε να βρούμε τρόπο να πάμε εκεί. Ψάχναμε για κάπου να νοικιάσουμε μηχανάκι και ή δεν βρίσκαμε μαγαζί ή μας ζήταγαν πολλά. Η βιετναμέζα βρήκε ένα τηλέφωνο κάπου γραμμένο (κοντά σε σταθμούς ή στην άκρη του δρόμου γράφουν τηλέφωνα για συνεργεία, βουλκανιζατέρ και άλλες "υπηρεσίες"), πήρε και χωρίς να θυμάμαι ακριβώς την συνεννόηση, θα ερχόταν κάποιος εκεί που ήμασταν να το συζητήσουμε χωρίς να θέλει να μας πει τιμή προκαταβολικά, οπότε περιμέναμε.
Νομίζω λίγο "τσακωθήκαμε" γιατί μου είπε ότι εγώ όφειλα να κάνω τα παζάρια γιατί στην Ασία στην αντίστοιχη περίπτωση ο "άντρας" έχει το λόγο, εγώ αναρωτιόμουν πως μπορούσα να συνεννοηθώ με τον τύπο που σιγά μη μίλαγε αγγλικά. Η απάντησή της ήταν θα μεταφράζω αλλά δε θα κάνω παζάρι. Δεύτερη φορά στο ταξίδι αυτό το πράγμα που δε μπορούσα να το καταλάβω. Τέλος πάντως ο τύπος ήρθε και με τα κλασικά "παιχνίδια" παζαριού, το πήραμε.
Έχοντας προπληρώσει το μηχανάκι ξέμεινα από μετρητά, οπότε έπρεπε να βρούμε ATM για να βγάλω γιατί στο χωριό που θα πηγαίναμε δεν είχε τίποτα. Μας πήρε και αυτό λίγη ώρα γιατί έψαχνα ΑΤΜ από μία τράπεζα που είχα διαβάσει ότι χρέωνε το λιγότερο, κάποιες χρέωναν και περισσότερα έξοδα και είχαν μικρότερο όριο ανάληψης οπότε στις πολλαπλές αναλήψεις έχανες πολλά.
Γυρίσαμε λίγο την πόλη που εμένα τουλάχιστον δε μου γέμισε το μάτι και βρήκαμε τελικά ΑΤΜ σε ένα παράδρομο δίπλα στη λίμνη, όπου έβγαλα και τις πρώτες φωτογραφίες. Μέχρι εκείνη την στιγμή δεν είχα δει τίποτα να μου τραβάει το ενδιαφέρον, φτώχεια, άναρχη δόμηση και μάλλον ασχήμια, άσε που είχαμε χάσει πολύ περισσότερο χρόνο απ' όσο περίμενα, είχε φτάσει απόγευμα και είχαν μαζευτεί σύννεφα που έδειχναν ότι έρχεται βαριά βροχή.
Ξεκινήσαμε προς το χωριό, αν θυμάμαι καλά ήταν κάπου 25' μακριά. Νομίζω το google δεν το είχε καν στο χάρτη, όλη η κοιλάδα εκτός της πόλης ήταν αχαρτογράφητη εκτός τους κεντρικού. Στο maps.me ήταν κάπως καλύτερα αλλά και εκεί απλά υπήρχε ο δρόμος, τίποτε περισσότερο. Φυσικά διεύθυνση δεν είχαν, χωριό ήταν, ξεκινήσαμε και ότι γίνει.
Βγαίνοντας από την πόλη, πριν καλά καλά απομακρυνθούμε άρχισε να φαίνεται η φυσική ομορφιά της περιοχής.
Ο κεντρικός δρόμος ήταν λίγο μεγαλύτερος από μία λωρίδα
Εγώ είχα εκστασιαστεί από την φύση και την φάση, πότε πότε σταμάταγα λίγο να βγάλω φωτογραφία πάνω από το μηχανάκι γιατί είχαμε και τα πράγματα δεν ήταν εύκολο το ανέβα κατέβα.
Σε μία στροφή που είχε θέα έτυχε να έχουν σκάσει κάποιες ακτίνες του ήλιου μέσα από τα βαριά σύννεφα φωτίζοντας σαν αναγεννησιακός πίνακας την κοιλάδα από κάτω. Με το που το βλέπω σταματάω το μηχανάκι και κάνω να κατέβω να βγάλω φωτογραφία αλλά μάλλον είχε εξαντληθεί η υπομονή της βιετναμέζας από τις στάσεις και μου φώναξε ότι δεν ήμασταν σε φάση για φωτογραφίες και ότι αυτό που έπρεπε να κάνουμε ήταν να πάμε στο δωμάτιο.
Της είπα ότι δεν ξέρω πότε θα το ξαναδούμε αυτό, μου απάντησε ότι θα είμαστε εκεί τρεις μέρες οπότε πολλές φορές, εγώ της είπα ότι είμαι της άποψης ότι δεν πρέπει να χάνεις ευκαιρίες όταν τις βρίσκεις, κάτι άλλα είπαμε σε μίνι "τσακωμό" και τελικά αποφάσισα με μισή καρδιά να συνεχίσω. Ούτε όσες μέρες ήμασταν εκεί, ούτε τις άλλες φορές που πήγα στην Σάπα έτυχε πάλι το ίδιο. Επίσης ήταν μία ακόμα φορά που είχαμε "τσακωθεί" τις τελευταίες μέρες και με είχε προβληματίσει. Καταλάβαινα ότι ήταν κουρασμένη και δεν την ένοιαζε το σκηνικό όπως εμένα αλλά το ότι πια "τσακωνόμασταν" τόσο εύκολα με είχε προβληματίσει και το θυμάμαι ακόμα.
Φτάσαμε στο χωριό το οποίο ήταν ζήτημα 10 σπίτια
αλλά είχε και το σχολείο της περιοχής.
Εγώ το homestay το καταλαβαίνω ως "ζω στο σπίτι του άλλου", αλλά αυτό που βρήκαμε ήταν μία πρόχειρη σιδεροκατασκευή κολλητά δίπλα στο σπίτι μίας "ανώτερης" οικογένειας της περιοχής, μιας και οι δύο σύζυγοι ήταν "γραμματιζούμενοι", η σύζυγος ήταν η δασκάλα. Ο κάτω όροφος της κατασκευής ήταν ένα ανοιχτό καφέ, εστιατόριο και τουριστικό της κακιάς ώρας και ο πάνω 5-6 μικρά δωμάτια χωρισμένα με νοβοπαν. Ε όχι, homestay δεν ήταν.
Θέα από το "καφέ"
Αφήσαμε τα πράγματα και αμέσως βγήκαμε για φαγητό, ούτε 5 το απόγευμα δεν ήταν. Δεν πείναγα ακόμα, ήταν πολύ πιο νωρίς απ' ότι τρώγαμε συνήθως, αλλά όπως μου είπε η βιετναμέζα, "εδώ είναι χωριό, αν δεν φάμε τώρα δε θα βρούμε τίποτα μετά". Και είχε δίκιο γιατί με τα χίλια ζόρια βρήκαμε ένα, ενώ δεν υπήρχε ούτε mini market να πάρεις κάνα πατατάκι να γκώσεις αν ξεμείνεις.
Θέα δίπλα από το "εστιατόριο¨, που ήταν απλά το δωμάτιο μίας ηλικιωμένης που μαγείρευε στο σπίτι της.
Φάγαμε σούπα και τις γεμιστές ριζοζύμες που λέγονται banh cuon, εξαιρετικά και τα δύο, μπράβο στη γιαγιά, άσε που πληρώσαμε πιο φτηνά απ' ότι για το ένα στις πόλεις, έτσι είναι τα χωριά.
Επιστρέψαμε στο δωμάτιο χωρίς να υπάρχει τίποτε άλλο να κάνουμε στο χωριό. Λίγο αργότερα έπιασε και βροχή οπότε και βόλτα να θέλαμε να κάνουμε στη φύση δεν γινόταν.
Στο δωμάτιο είχε πάπλωμα, το οποίο στην αρχή μου φάνηκε υπερβολή, αλλά αφού ξεκίνησε η βροχή και έπιασε το σκοτάδι, έπεσε τόσο η θερμοκρασία που μια χαρά χρειάστηκε.
Last edited by a moderator: