poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Μπήκα στον χώρο του παλατιού που είχε μία αρκετά τσιμπημένη είσοδο για τα δεδομένα της χώρας. Μου είπαν ότι κάποιο τμήμα ήταν μη επισκέψιμο λόγω των ανακατατάξεων που έπρεπε να γίνουν για την διαχείριση του πλήθους που ερχόταν να προσκυνήσει ή εργασιών ή και τα δύο. Πάντως κάτι σημαντικό ήταν κλειστό.
Επίσης γενικά θυμάμαι υπήρχε μία αυστηρότητα ως προς την σειρά, το πότε θα μπεις και πόσο θα κάτσεις και αν θυμάμαι μετά από κάποια ώρα που μου φάνηκε αρκετά νωρίς, ας πούμε 1 το μεσημέρι δεν επέτρεπαν να μπουν άλλοι και ας έκλεινε αρκετά αργότερα στις 3. Στο περίπου τα νούμερα, ε; Έχουν περάσει χρόνια.
Έτσι και αλλιώς τι μου το λέγανε ότι τμήμα ήταν κλειστό, θα έφτανε κάποιος μέχρι εκεί και θα έλεγε ααα τότε δε θα το δω τώρα, θα περιμένω εδώ απ' έξω κάνα χρόνο ακόμα ακόμα να ανοίξει;
Μου είπαν αρκετές φορές ότι δεν επιτρέπεται η είσοδος χωρίς παντελόνι, το οποίο επειδή δε φόραγα ακόμα έπρεπε να δείξω ότι το είχα και ένας φρουρός με είχε στο κατόπι μέχρι να βρω τουαλέτα να το φορέσω γιατί δεν ήθελα να το βάλω πάνω από το κοντό που ήδη φόραγα, δεν θα άντεχα διπλό ύφασμα.
Δεν έχω φωτογραφίες από εσωτερικούς χώρους, οπότε υποθέτω ότι απαγορευόταν. Κάποιες εκθέσεις με πράγματα του βασιλιά θυμάμαι και φυσικά την εξιδανικευμένη ιστορία της ζωής του και της γυναίκας του και πως ντυνόταν σικ το 1960 με μονδέρνα μοντελάκια τα οποία όμως είχαν και ασιατικά χαρακτηριστικά, πόσες βαλίτσες (hint, δεκάδες) έπαιρνε σε κάθε ταξίδι μαζί και γενικά στα παπάρια μας πληροφορίες πέρα από το να αναλογίζεται κανείς σε τι παράλληλο κόσμο ζουν οι άνθρωποι που κατά τα άλλα υποτίθεται φροντίζουν για τον λαό που υποφέρει και έχουν το συμφέρον του στο νου τους.
Τέλος πάντων, το εξωτερικό περιβάλλον ήταν πολύ ωραίο, φυσικά πολύς χρυσός και εντυπωσιασμός.
Το είπαμε ότι είχα πάθει μία πώρωση με τα πλακάκια στις οροφές;
Γενικά όπου έπιανε ήλιος η κατάσταση ήταν ανυπόφορη, κοίτα μέρα που βρήκα να χάσω γυαλιά και καπέλο.
Ολοκλήρωσα την περιήγηση
Και κάπου εκεί στο τέλος είχε ένα μουσείο (αν το θυμάμαι καλά) για μία μορφή παραδοσιακής θεατρικής τέχνης που περιλαμβάνει συγκεκριμένους χαρακτήρες, πχ τον πολεμιστή, την μαϊμού, την κοπέλα ή παρθένα δε θυμάμαι και κάτι άλλους. Όλοι είχαν συμβολισμούς αλλά και συγκεκριμένες κινήσεις. Τα εξηγούσε λοιπόν με κάποιου είδους multimedia παρουσίαση, για παράδειγμα σου έδειχνε την μαιμού (τον ηθοποιό) και πάταγες και έβλεπες τις στάσεις και κινήσεις που έπρεπε να κάνει ο ηθοποιός με τα χέρια για να δείξει έκπληξη, φθόνο και άλλα συναισθήματα (συγκεκριμένα όμως) όπως προχωρούσε η ιστορία.
Ήταν πολύ μεγάλο κρίμα που δεν επέτρεπαν φωτογραφίες. Όμως στο τέρμα του μουσείου είχε ένα χώρο σαν παιδότοπο ή "βιωματικό" με στολές να δοκιμάσεις και σου έδειχνε φωτογραφίες της στάσης που έπρεπε να πάρεις ανάλογα την στολή (δηλαδή το χαρακτήρα) και την κατάσταση. Εγώ γενικά δε πολύ ψηνόμουν να δοκιμάσω, ήθελα να τελειώνω γιατί είχα σκάσει, αλλά ήρθε ένας πολύ ευγενικός νεαρός υπάλληλος και με "πίεσε" να φορέσω μία στολή και να βγω φωτογραφία σε διάφορες στάσεις. Ήταν τόσο ευγενικός του έκανα το χατήρι και τελικά ρε παιδιά, το χάρηκα, είχε πλάκα. Να είναι καλά, του το είπα κιόλας στο τέλος ότι μου έφτιαξε τη μέρα επιμένοντας παρόλο που αρχικά δεν ήθελα και έδειξε να ντρέπεται και να χαίρεται μαζί (η ασιατική αντίδραση του "ντρέπομαι γιατί δε κάνει να χαρώ πολύ").
Εδώ βάζω τη φώτο που δεν κάνω τον καραγκιόζη (πέρα απ' ότι είμαι) για να μην εκτεθώ περισσότερο στο κοινό μου
Είχε και κάτι καρτποστάλ με σφραγίδες και μπογιές για τα παιδιά, πήρα μερικά πάτησα σφραγίδες, έγραψα λίγα πράγματα και τα έστειλα σε φίλους έτσι για το χαβαλέ.
Βγήκα από εκεί και από τον χώρο και επιτέλους απελευθερώθηκα από το παντελόνι. Ανάσα. Από εκεί το πήρα για μία κλειστή αγορά που είχα διαβάσει ότι εκείνη τη μέρα της εβδομάδας είχε παζάρι "φυλαχτών".
Πέρασα από μία περιοχή με κυριλέ εμπορικά και καφέ, ίσως ήταν mall δε θυμάμαι, αλλά είχε και ένα ανταλλακτήριο που είχε εξαιρετικές τιμές οπότε έβγαλα λεφτά. Σκέφτηκα να πιω καφέ εκεί αλλά προτιμώ τη σαπίλα και είπα να το αφήσω.
Δίπλα από το mall ή ότι ήταν εκείνος ο χώρος το ποτάμι με τους κακομοίρηδες που είναι αναγκασμένοι να ζουν σε παράγκες πάνω από το νερό.
Μπήκα στην κλειστή αγορά. Σαπίλα δεν ήθελε ο ποπός μου; Σαπίλα βρήκα. Ωραία όμως. Να ρε γαμώτο, αυτό εμένα με τραβάει. Κάθισα σε ένα εστιατόριο εκεί και έφαγα, γιατί καφέ ήθελα αλλά δεν ήξερα που θα έβρισκα πάλι "καλό" εστιατόριο και καλύτερα να μην έχανα χρόνο να ψάχνω καμιά ώρα μετά που θα ήταν η ώρα φαγητού μου αφού ήμουν ήδη εκεί.
Στο εστιατόριο που κάθισα δούλευε ένα αδύνατο κοριτσάκι, από μακριά μου φαινόταν 12-14. Όταν ήρθε να μου φέρει το φαγητό κατάλαβα ότι δεν ήταν κοριτσάκι αλλά ενήλικη, η καημένη παίζει να μην ήταν ούτε 1.40 "με ψηλά τα χέρια" που λένεπεριπαικτικά προσβλητικά. Συγκρίνετε με τον κύριο δίπλα που δεν ήταν και πρώτο μπόι.
Πριν φύγω έριξα μία ματιά στο παζάρι φυλαχτών. Πετρούλες με κάποιο σκαλισμένο σύμβολο που τις πούλαγαν από μισό ευρώ ως δεκάδες ευρώ ανάλογα με την "δύναμή" της. Μερικά ήταν για πάσα νόσο, άλλα εξειδικευμένα, δηλαδή να να σε φυλάει μόνο από το κακό πνεύμα που δεν σου επιτρέπει να παντρευτείς, να κάνεις λεφτά, να γίνεις πετυχημένος κλπ.
Ο πωλητής ψάρευε την ανάγκη σου και αντίστοιχα σου πρότεινε, φυσικά προσαρμόζοντας τις τιμές στην ευκολοπιστία του καθενός. Οι περισσότεροι δε μίλαγαν αγγλικά, αλλά βρήκα έναν που μίλαγε και τον ρώτησα αν έχει κάποια που προστατεύει από το κακό πνεύμα που δεν σε αφήνει να ταξιδέψεις. Φυσικά και είχε (δεν έχει σημασία αν κατάλαβε τι είπα, ότι και να ρωτήσω κάτι θα είχε). Μου είπε κάτι για 20ευρο, του είπα χαιρέτα μας τον πλάτανο, βρήκε κάτι άλλο που δεν ήταν πολύ δυνατό σα το άλλο αλλά ήταν στο 5 ευρο και τελικά του λέω έχεις τίποτα το πολύ ως 20 λεπτά; Όχι μου λέει, δεν γίνεται να δουλέψουν τόσο φτηνές. Τον κοίταζα με βλέμμα "τι ακούω τώρα", οπότε μου έδειξε κάποιες που κάνανε 50 λεπτά, ήταν οι φθηνότερες αλλά και οι πιο αδύναμες είπε και "γενικής" χρήσης. Πως έχουμε δηλαδή το καθαριστικό γενικής χρήσης που δεν κάνει την ίδια δουλειά σαν το εξειδικευμένο καθαριστικό για τη κουζίνα ας πούμε και ας είναι όλα τα ίδια υγρά σε διαφορετικό μπουκάλι.
Σκέφτηκα να πάρω μερικές σαν άχρηστο δώρο γιατί θα είχε πλάκα να τις χαρίσεις και να εξηγείς στον άλλο τι είναι, αλλά μετά σκέφτηκα ότι θα έπρεπε να κουβαλάω πέτρες το υπόλοιπο ταξίδι (όσο ήταν, δεν ήξερα ακόμα) και μου φάνηκε χαζό. Του είπα άστο και έκανα να φύγω και σχεδόν αμέσως μου έκανε αντιπροσφορά. Φαίνεται ξαφνικά η πέτρα προσβλήθηκε και αποφάσισε να κάνει δουλειά και για φθηνότερα. Όμως εγώ δεν έκανα στα ψέματα ότι θα φύγω σαν τεχνική παζαριού (που είναι χρήσιμη σε αρκετές περιπτώσεις) αλλά γιατί πραγματικά δεν ενδιαφερόμουν πια. Οπότε αν κρίνω από την μούρη του φεύγοντας δεν του άρεσε καθόλου.
Αποφάσισα να περάσω με το φέρι απέναντι σε έναν ναό που είχα ξεχωρίσει στην πρωινή αναζήτηση σημείων για επίσκεψη, τον Βατ Αρούν.
Μερικές φορές πως τα φέρνει η τύχη, σε αυτό το σημείο της ιστορίας να είμαι πάλι στα ίδια μέρη. Φωτός πριν από λίγο από παλάτι και βατ αρούν με βραδυνό φωτισμό
Επίσης γενικά θυμάμαι υπήρχε μία αυστηρότητα ως προς την σειρά, το πότε θα μπεις και πόσο θα κάτσεις και αν θυμάμαι μετά από κάποια ώρα που μου φάνηκε αρκετά νωρίς, ας πούμε 1 το μεσημέρι δεν επέτρεπαν να μπουν άλλοι και ας έκλεινε αρκετά αργότερα στις 3. Στο περίπου τα νούμερα, ε; Έχουν περάσει χρόνια.
Έτσι και αλλιώς τι μου το λέγανε ότι τμήμα ήταν κλειστό, θα έφτανε κάποιος μέχρι εκεί και θα έλεγε ααα τότε δε θα το δω τώρα, θα περιμένω εδώ απ' έξω κάνα χρόνο ακόμα ακόμα να ανοίξει;
Μου είπαν αρκετές φορές ότι δεν επιτρέπεται η είσοδος χωρίς παντελόνι, το οποίο επειδή δε φόραγα ακόμα έπρεπε να δείξω ότι το είχα και ένας φρουρός με είχε στο κατόπι μέχρι να βρω τουαλέτα να το φορέσω γιατί δεν ήθελα να το βάλω πάνω από το κοντό που ήδη φόραγα, δεν θα άντεχα διπλό ύφασμα.
Δεν έχω φωτογραφίες από εσωτερικούς χώρους, οπότε υποθέτω ότι απαγορευόταν. Κάποιες εκθέσεις με πράγματα του βασιλιά θυμάμαι και φυσικά την εξιδανικευμένη ιστορία της ζωής του και της γυναίκας του και πως ντυνόταν σικ το 1960 με μονδέρνα μοντελάκια τα οποία όμως είχαν και ασιατικά χαρακτηριστικά, πόσες βαλίτσες (hint, δεκάδες) έπαιρνε σε κάθε ταξίδι μαζί και γενικά στα παπάρια μας πληροφορίες πέρα από το να αναλογίζεται κανείς σε τι παράλληλο κόσμο ζουν οι άνθρωποι που κατά τα άλλα υποτίθεται φροντίζουν για τον λαό που υποφέρει και έχουν το συμφέρον του στο νου τους.
Τέλος πάντων, το εξωτερικό περιβάλλον ήταν πολύ ωραίο, φυσικά πολύς χρυσός και εντυπωσιασμός.
Το είπαμε ότι είχα πάθει μία πώρωση με τα πλακάκια στις οροφές;
Γενικά όπου έπιανε ήλιος η κατάσταση ήταν ανυπόφορη, κοίτα μέρα που βρήκα να χάσω γυαλιά και καπέλο.
Ολοκλήρωσα την περιήγηση
Και κάπου εκεί στο τέλος είχε ένα μουσείο (αν το θυμάμαι καλά) για μία μορφή παραδοσιακής θεατρικής τέχνης που περιλαμβάνει συγκεκριμένους χαρακτήρες, πχ τον πολεμιστή, την μαϊμού, την κοπέλα ή παρθένα δε θυμάμαι και κάτι άλλους. Όλοι είχαν συμβολισμούς αλλά και συγκεκριμένες κινήσεις. Τα εξηγούσε λοιπόν με κάποιου είδους multimedia παρουσίαση, για παράδειγμα σου έδειχνε την μαιμού (τον ηθοποιό) και πάταγες και έβλεπες τις στάσεις και κινήσεις που έπρεπε να κάνει ο ηθοποιός με τα χέρια για να δείξει έκπληξη, φθόνο και άλλα συναισθήματα (συγκεκριμένα όμως) όπως προχωρούσε η ιστορία.
Ήταν πολύ μεγάλο κρίμα που δεν επέτρεπαν φωτογραφίες. Όμως στο τέρμα του μουσείου είχε ένα χώρο σαν παιδότοπο ή "βιωματικό" με στολές να δοκιμάσεις και σου έδειχνε φωτογραφίες της στάσης που έπρεπε να πάρεις ανάλογα την στολή (δηλαδή το χαρακτήρα) και την κατάσταση. Εγώ γενικά δε πολύ ψηνόμουν να δοκιμάσω, ήθελα να τελειώνω γιατί είχα σκάσει, αλλά ήρθε ένας πολύ ευγενικός νεαρός υπάλληλος και με "πίεσε" να φορέσω μία στολή και να βγω φωτογραφία σε διάφορες στάσεις. Ήταν τόσο ευγενικός του έκανα το χατήρι και τελικά ρε παιδιά, το χάρηκα, είχε πλάκα. Να είναι καλά, του το είπα κιόλας στο τέλος ότι μου έφτιαξε τη μέρα επιμένοντας παρόλο που αρχικά δεν ήθελα και έδειξε να ντρέπεται και να χαίρεται μαζί (η ασιατική αντίδραση του "ντρέπομαι γιατί δε κάνει να χαρώ πολύ").
Εδώ βάζω τη φώτο που δεν κάνω τον καραγκιόζη (πέρα απ' ότι είμαι) για να μην εκτεθώ περισσότερο στο κοινό μου
Είχε και κάτι καρτποστάλ με σφραγίδες και μπογιές για τα παιδιά, πήρα μερικά πάτησα σφραγίδες, έγραψα λίγα πράγματα και τα έστειλα σε φίλους έτσι για το χαβαλέ.
Βγήκα από εκεί και από τον χώρο και επιτέλους απελευθερώθηκα από το παντελόνι. Ανάσα. Από εκεί το πήρα για μία κλειστή αγορά που είχα διαβάσει ότι εκείνη τη μέρα της εβδομάδας είχε παζάρι "φυλαχτών".
Πέρασα από μία περιοχή με κυριλέ εμπορικά και καφέ, ίσως ήταν mall δε θυμάμαι, αλλά είχε και ένα ανταλλακτήριο που είχε εξαιρετικές τιμές οπότε έβγαλα λεφτά. Σκέφτηκα να πιω καφέ εκεί αλλά προτιμώ τη σαπίλα και είπα να το αφήσω.
Δίπλα από το mall ή ότι ήταν εκείνος ο χώρος το ποτάμι με τους κακομοίρηδες που είναι αναγκασμένοι να ζουν σε παράγκες πάνω από το νερό.
Μπήκα στην κλειστή αγορά. Σαπίλα δεν ήθελε ο ποπός μου; Σαπίλα βρήκα. Ωραία όμως. Να ρε γαμώτο, αυτό εμένα με τραβάει. Κάθισα σε ένα εστιατόριο εκεί και έφαγα, γιατί καφέ ήθελα αλλά δεν ήξερα που θα έβρισκα πάλι "καλό" εστιατόριο και καλύτερα να μην έχανα χρόνο να ψάχνω καμιά ώρα μετά που θα ήταν η ώρα φαγητού μου αφού ήμουν ήδη εκεί.
Στο εστιατόριο που κάθισα δούλευε ένα αδύνατο κοριτσάκι, από μακριά μου φαινόταν 12-14. Όταν ήρθε να μου φέρει το φαγητό κατάλαβα ότι δεν ήταν κοριτσάκι αλλά ενήλικη, η καημένη παίζει να μην ήταν ούτε 1.40 "με ψηλά τα χέρια" που λένε
Πριν φύγω έριξα μία ματιά στο παζάρι φυλαχτών. Πετρούλες με κάποιο σκαλισμένο σύμβολο που τις πούλαγαν από μισό ευρώ ως δεκάδες ευρώ ανάλογα με την "δύναμή" της. Μερικά ήταν για πάσα νόσο, άλλα εξειδικευμένα, δηλαδή να να σε φυλάει μόνο από το κακό πνεύμα που δεν σου επιτρέπει να παντρευτείς, να κάνεις λεφτά, να γίνεις πετυχημένος κλπ.
Ο πωλητής ψάρευε την ανάγκη σου και αντίστοιχα σου πρότεινε, φυσικά προσαρμόζοντας τις τιμές στην ευκολοπιστία του καθενός. Οι περισσότεροι δε μίλαγαν αγγλικά, αλλά βρήκα έναν που μίλαγε και τον ρώτησα αν έχει κάποια που προστατεύει από το κακό πνεύμα που δεν σε αφήνει να ταξιδέψεις. Φυσικά και είχε (δεν έχει σημασία αν κατάλαβε τι είπα, ότι και να ρωτήσω κάτι θα είχε). Μου είπε κάτι για 20ευρο, του είπα χαιρέτα μας τον πλάτανο, βρήκε κάτι άλλο που δεν ήταν πολύ δυνατό σα το άλλο αλλά ήταν στο 5 ευρο και τελικά του λέω έχεις τίποτα το πολύ ως 20 λεπτά; Όχι μου λέει, δεν γίνεται να δουλέψουν τόσο φτηνές. Τον κοίταζα με βλέμμα "τι ακούω τώρα", οπότε μου έδειξε κάποιες που κάνανε 50 λεπτά, ήταν οι φθηνότερες αλλά και οι πιο αδύναμες είπε και "γενικής" χρήσης. Πως έχουμε δηλαδή το καθαριστικό γενικής χρήσης που δεν κάνει την ίδια δουλειά σαν το εξειδικευμένο καθαριστικό για τη κουζίνα ας πούμε και ας είναι όλα τα ίδια υγρά σε διαφορετικό μπουκάλι.
Σκέφτηκα να πάρω μερικές σαν άχρηστο δώρο γιατί θα είχε πλάκα να τις χαρίσεις και να εξηγείς στον άλλο τι είναι, αλλά μετά σκέφτηκα ότι θα έπρεπε να κουβαλάω πέτρες το υπόλοιπο ταξίδι (όσο ήταν, δεν ήξερα ακόμα) και μου φάνηκε χαζό. Του είπα άστο και έκανα να φύγω και σχεδόν αμέσως μου έκανε αντιπροσφορά. Φαίνεται ξαφνικά η πέτρα προσβλήθηκε και αποφάσισε να κάνει δουλειά και για φθηνότερα. Όμως εγώ δεν έκανα στα ψέματα ότι θα φύγω σαν τεχνική παζαριού (που είναι χρήσιμη σε αρκετές περιπτώσεις) αλλά γιατί πραγματικά δεν ενδιαφερόμουν πια. Οπότε αν κρίνω από την μούρη του φεύγοντας δεν του άρεσε καθόλου.
Αποφάσισα να περάσω με το φέρι απέναντι σε έναν ναό που είχα ξεχωρίσει στην πρωινή αναζήτηση σημείων για επίσκεψη, τον Βατ Αρούν.
Μερικές φορές πως τα φέρνει η τύχη, σε αυτό το σημείο της ιστορίας να είμαι πάλι στα ίδια μέρη. Φωτός πριν από λίγο από παλάτι και βατ αρούν με βραδυνό φωτισμό
Last edited by a moderator: