poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
Η επόμενη μέρα ήταν Σάββατο, οπότε μία από τις δύο εβδομαδιαίες ευκαιρίες που είχε κάποιος να δει την αγορά της Τσάτουτσακ που γινόταν μόνο τα Σαββατοκύριακα. Η αγορά αυτή είχε κάποιες χιλιάδες πάγκους με διαφορετικά πράγματα κάθε είδους, αν και αρκετά ήταν επαναλαμβανόμενα σε διαφορετικά σημεία της αγοράς. Υπήρχαν κάποια σημεία με μαζεμένα όμοια μαγαζιά, πχ παπουτσάδικα, αλλά μπορούσες να βρεις πάνω κάτω τα πάντα παντού με ψάξιμο στους χαοτικούς διαδρόμους. Και αφού ήταν και τουριστικό αξιοθέατο υπήρχαν και αρκετά τουριστικά μαγαζιά, ειδικά στις κύριες διαδρομές.
Είχα πει στους άλλους στο χοστέλ ότι θα πήγαινα, κανείς τους δεν ήξερε την αγορά αλλά αποφάσισαν να πάμε όλοι μαζί. Όπου όλοι μαζί, οι πέντε Αιγύπτιοι, ένας Άγγλος ή Γερμανός - το ξέχασα, που παίζει να μην του μίλησα περισσότερο από ένα γεια γιατί μου φάνηκε τρόμπας με το καλημέρα και τα τρία κορίτσια. Από την αρχή δεν μου άρεσε το ότι θα πηγαίναμε όλοι γιατί, εκτός του ότι ήμασταν πολλοί, δεν ξέρω αν υπήρχε άλλος που ενδιαφερόταν να δει την αγορά σαν αξιοθέατο όπως εγώ και όχι για αγορές ή χαβαλέ - και αφού πάνε και τα κορίτσια - γκομένισμα. Όχι ότι κατακρίνω κανένα από τους λόγους, απλά δεν είχα κανένα σκοπό να τρώω δέκα λεπτά σε κάθε πάγκο ή να την βγάλω σε κάποιο καφέ για τσιτ τσατ εντυπωσιασμού που μου θυμίζει παγόνια που ανταγωνίζονται.
Με το που βγήκαμε από το χόστελ άρχισε ο καθένας το μακρύ και το κοντό του. Ο ένας ήθελε καφέ. Ο άλλος ήθελε τσιγάρο. Είχα βρει από την προηγούμενη ότι υπήρχε ένα λεωφορείο που θα μας πήγαινε ντουγρού αλλά κάποιος επέμενε να πάμε με τουκτούκ γιατί θα είχε πλάκα (θα χρειαζόμασταν 4, άντε να βρεις ταυτόχρονα - δεν θα γινόταν ποτέ) ενώ ο γερμανάγγλος πρότεινε ταξί γιατί απλά ήθελε να το παίξει ότι έχει λεφτά. Να αυτά δε μπορώ.
Τους είπα ότι εγώ θα πήγαινα με το λεωφορείο γιατί το είχα ψάξει και ήταν η καλύτερη λύση (ήταν) και όποιος ήθελε ερχόταν, αλλιώς ας έβρισκε τρόπο να πάει μόνος του και θα βρισκόμασταν εκεί (κάτι που ήμουν βέβαιος ότι δύσκολα θα γινόταν άμα χωριζόμασταν). Όταν λοιπόν κατάλαβαν ότι είναι καλύτερο να μην έχουν ευθύνη με τις επιλογές τους για τους άλλους, αποφάσισαν να έρθουν μαζί. Βέβαια και εκεί είχαμε μία διαφορά - νομίζω με τον γερμανάγγλο για το που ακριβώς ήταν η "στάση", δηλαδή το σημείο στο δρόμο που έπρεπε να περιμένουμε, μιας που δεν ήταν σημαδεμένα. Εγώ είχα βρει ένα site στα ταιλανδέζικα, που όμως δε φόρτωνε σωστά στο κινητό, δούλευε μόνο από λάπτοπ και έλεγε τα λεωφορεία και τις στάσεις στους δρόμους. Εκεί είχα δει από την προηγούμενη σε πιο σημείο ήταν η στάση και αν και δεν ήμουν 100% σίγουρος, ήμουν πολύ σίγουρος ότι το σημείο που έδειχνε το γκουγκλ ήταν άκυρο. Οπότε μετά από ένα ακόμα "πήγαινε εσύ αν θες εκεί εγώ θα κάτσω εδώ", το οποίο δούλεψε τελείωσαν οι "προτάσεις". Όταν δε ήρθε το λεωφορείο και ευτυχώς ήμασταν σωστά, η ξινίλα του που δεν είχε δίκιο επιβεβαίωσε το αίσθημα που μου είχε βγάλει νωρίτερα.
Περιμένοντας το λεωφορείο είχα την ευκαιρία να μιλήσω λίγο παραπάνω με κάποιους από τους Αιγύπτιους. Θα έλεγα ότι ήταν καλά παιδιά. Είχαν περάσει την επανάσταση του 11 σαν έφηβοι, ένα πραξικόπημα μετά τον Μόρσι σαν φοιτητές και η εκλογή του Ελ Σίσι τότε είχε αρχίσει να τους επιτρέπει να βλέπουν το μέλλον με αισιοδοξία. Ταυτόχρονα βέβαια είχαν και τις δικές τους μουσουλμανικές επιρροές και κολλήματα, για παράδειγμα ένα από τα πράγματα που συζητούσαν έντονα ήταν αν θα "έπρεπε" να δοκιμάσουν αλκοόλ επειδή εκεί επιτρεπόταν, που μου θύμισε τις συζητήσεις από Έλληνες που πηγαίνουν Άμστερνταμ και ψάχνονται αν θα πρέπει να κάνουν τίποτε που καπνίζεται ή τριπάρει απλά γιατί μπορούν. Με δύο από αυτούς κράτησα μία επαφή και μετά το ταξίδι, κάτι γενικά σπάνιο, τους περισσότερους που συναντάω σε ταξίδια δε τους ξαναβλέπω ποτέ.
Τέλος πάντων, εκεί στην αναμονή για το λεωφορείο βγάλαμε μία ομαδική φώτο, που μερικά χρόνια μετά προβλήθηκε στον... γάμο ενός ζευγαριού που γνωρίστηκε τότε σε εκείνο το ταξίδι. Άτσα! Μου την είχαν στείλει στο whatsapp αλλά χάλασε η συσκευή που το είχα και δεν την έχω πια για να την βάλω εδώ, ίσως την ξαναβρώ όμως και την βάλω σε μελλοντικό μήνυμα.
Φτάσαμε στην αγορά από την είσοδο στα αριστερά του χώρου.
Για να καταλάβει κάποιος τις αναλογίες, οι κύριοι δρόμοι στον χάρτη είναι αυτού του μεγέθους:
Και οι κύριοι στους πάγκους όπως εδώ. Οι κάθετοι ήταν και μικρότεροι.
Ήταν τέτοιος ο χαμός που μέσα σε μόλις 3 λεπτά οι πρώτοι και ίσως 10 λεπτά οι τελευταίοι, είχαμε χαθεί ήδη. Από το γκρουπ των 10 το μέγιστο που είχαν μείνει μαζί ήταν 3 άτομα και όχι από τις ίδιες παρέες. Έβλεπα στο whatsapp ότι προσπαθούσα να βρεθούν, εγώ αποφάσισα ότι δεν είχε νόημα, ήθελα να πάω αυτόνομα, οπότε δεν έκανα καμία προσπάθεια. Τους είπα ίσως για φαγητό αν τα καταφέρουμε.
Είχα την αφέλεια ότι μπορούσα να περάσω από όλους τους διαδρόμους να δω "τα πάντα". Σύντομα κατάλαβα ότι ήταν αδύνατο, ίσως το πηγαινέλα από παντού να ήταν πάνω από 20χλμ, άσε που μετά από λίγο όλα ήταν ίδια και δεν ήξερες ούτε που ήσουν ούτε που πήγαινες ούτε τι είχες δει.
Μου κάνει εντύπωση ότι δεν έβγαλα πολλές φωτογραφίες παρόλο που έκατσα εκεί όλη μέρα και υπήρχε πολύ υλικό.
Κάποια στιγμή πέρασα ένα μαγαζάκι που είχε κάτι χαριτωμένα πραγματάκια για μικροδώρα, αλλά είπα πρώτα να δω τι άλλο υπάρχει. Όταν ούτε ένα λεπτό μετά σκέφτηκα ότι θα ήταν δύσκολο να το ξαναβρώ, προσπάθησα να γυρίσω πίσω και απλά χάθηκα παρόλο που είχα αλλάξει δρόμο σε μόλις δύο διασταυρώσεις. Τέτοιο χάος.
Το μόνο που μπορούσες να κάνεις όταν είχες χαθεί ήταν να βγεις σε έναν από τους κεντρικούς. Εκεί ήταν και τα πιο τουριστικά.
Μετά έμπαινες πάλι μέσα σε έναν από τους χώρους και ήσουν σε άλλο κόσμο.
Ίσως καμιά ώρα μετά έπεσα πάνω στην τρίτη από τα κορίτσια, η οποία επίσης είχε χάσει τις φίλες της και όλους τους άλλους. Εκτός του ότι έχανε η μάνα το παιδί, αν δεν έχεις και πολύ καλή αίσθηση προσανατολισμού ήταν αδύνατο να καταλάβεις που βρισκόσουν, εκτός αν ήταν σε κάποιο κεντρικό σημείο. Το να σου εξηγήσει δε κάποιος που να τον βρεις ήταν σχεδόν αδύνατο.
Οι υπόλοιποι είχαν συγκεντρωθεί σε ένα χώρο με εστιατόρια γιατί μετά από 10' περιήγηση είχαν θεωρήσει ότι τα είχαν δει όλα και είχαν "κουραστεί". Μόλις το άκουσα αυτό είχα χαρεί που το είχα πάρει μόνος. Είπα να την βοηθήσω να βρούμε το σημείο που ήταν οι άλλοι, φτάσαμε στο μέρος με τα εστιατόρια που ακόμα ήταν νωρίς για να φάει κανείς και πήγαμε προς τα καφέ.
Εκεί μας είδαν αυτοί γιατί παρόλο που περάσαμε σχεδόν δίπλα τους δεν τους είδαμε (είχε κόσμο όχι όπως στην πάνω φώτο). Πίνανε τους καφέδες τους και θα παράγγελναν φαγητό μετά. Είδα από μακριά ότι είχαν βάλει και τα κορίτσια στη μέση για "συζήτηση" οπότε άφησα και την τρίτη μπας και βρει την τύχη της και συνέχισα καθώς δεν είχα όρεξη να χάσω τον χρόνο μου εκεί.
Αφού γύρισα σε διάφορα μαγαζιά, πήρα μερικά (ελαφριά) μπιχλιμπίδια αλλά και μία μπλούζα με μία κάπως χιπστερική στάμπα και αποφάσισα να πάω μετά σε μία περιοχή που εμπορεύονταν ζώα και ειδικά λίγο πιο δίπλα που τυπικά ήταν εκτός της αγοράς και είχα ακούσει ότι μπορούσες να δεις και σπάνια ή άγρια ζώα, αν και τυπικά το εμπόριό τους δεν επιτρεπόταν.
Και όντως το βρήκα και ήταν ένα από τα πιο ενδιαφέροντα τμήματα, σαν να είσαι σε ζωολογικό που όμως μπορούσες και να αγοράσεις. Φυσικά δεν σημαίνει ότι το επικροτώ, αλλά ήθελα να δω πως είναι.
Έκανα ένα διάλειμμα ανεβαίνοντας (μάλλον παράνομα) σε ένα διπλανό κτήριο για την θέα.
Από κάτω ήταν η αγορά, κάθε σκεπή είχε εκατοντάδες πάγκους.
Συνέχισα πάλι στην περιοχή των ψαριών για ενυδρεία. Έβγαζα φωτογραφίες στα κρυφά γιατί δεν ήξερα αν επιτρεπόταν. Τα ψαράκια τα είχαν μέσα σε πλαστικές σακούλες με λίγο νερό, άγνωστο πόσες ώρες, βασανιστήριο.
Επέστρεψα πίσω στην αγορά για μία τελευταία βόλτα πριν την δύση
Εκεί πιο δίπλα είχε και έναν τύπο που πούλαγε έντομα, όπως έχω ξαναγράψει ήταν κάτι σπάνιο και όση ώρα ήμουν εκεί κανένας δεν αγόρασε παρόλο που πολλοί έβγαζαν φωτογραφίες.
Αν θυμάμαι καλά έφαγα το γεύμα μου σε ένα εστιατόριο του δρόμου εκτός της αγοράς την ώρα που έπεφτε ο ήλιος και μέχρι να τελειώσω, ας πούμε μισή ώρα μετά, είχαν κλείσει τα πάντα και απαγορευόταν να μπεις πάλι στον χώρο. Εγώ ήθελα να πάω από την άλλη πλευρά να πάρω το λεωφορείο για πίσω, αλλά δεν με άφηναν και το να έκανα τον κύκλο ήταν πολύ κουραστικό, είχαν καεί και τα πόδια από το περπάτημα.
Οπότε αποφάσισα να επιστρέψω με διαφορετικό λεωφορείο που πήγαινε "ευθεία" νότια, μέχρι κάποιο σημείο κεντρικής διασταύρωσης από το οποίο θα έκανα αλλαγή σε δεύτερο λεωφορείο που θα πήγαινε "ευθεία" δυτικά για το χοστέλ. Σε αυτή τη περίπτωση έπρεπε να εμπιστευτώ το γκούγκλ για το που να κατέβω και που να πάρω το άλλο, το οποίο ήξερα ότι δεν ήταν ακριβείας αλλά πίστευα ότι σε γενικές γραμμές θα την πάλευα γιατί ήταν κεντρική διασταύρωση.
Μεγάλο λάθος, μία μικρή οδύσσεια ξεκινούσε.
Η επόμενη μέρα ήταν Σάββατο, οπότε μία από τις δύο εβδομαδιαίες ευκαιρίες που είχε κάποιος να δει την αγορά της Τσάτουτσακ που γινόταν μόνο τα Σαββατοκύριακα. Η αγορά αυτή είχε κάποιες χιλιάδες πάγκους με διαφορετικά πράγματα κάθε είδους, αν και αρκετά ήταν επαναλαμβανόμενα σε διαφορετικά σημεία της αγοράς. Υπήρχαν κάποια σημεία με μαζεμένα όμοια μαγαζιά, πχ παπουτσάδικα, αλλά μπορούσες να βρεις πάνω κάτω τα πάντα παντού με ψάξιμο στους χαοτικούς διαδρόμους. Και αφού ήταν και τουριστικό αξιοθέατο υπήρχαν και αρκετά τουριστικά μαγαζιά, ειδικά στις κύριες διαδρομές.
Είχα πει στους άλλους στο χοστέλ ότι θα πήγαινα, κανείς τους δεν ήξερε την αγορά αλλά αποφάσισαν να πάμε όλοι μαζί. Όπου όλοι μαζί, οι πέντε Αιγύπτιοι, ένας Άγγλος ή Γερμανός - το ξέχασα, που παίζει να μην του μίλησα περισσότερο από ένα γεια γιατί μου φάνηκε τρόμπας με το καλημέρα και τα τρία κορίτσια. Από την αρχή δεν μου άρεσε το ότι θα πηγαίναμε όλοι γιατί, εκτός του ότι ήμασταν πολλοί, δεν ξέρω αν υπήρχε άλλος που ενδιαφερόταν να δει την αγορά σαν αξιοθέατο όπως εγώ και όχι για αγορές ή χαβαλέ - και αφού πάνε και τα κορίτσια - γκομένισμα. Όχι ότι κατακρίνω κανένα από τους λόγους, απλά δεν είχα κανένα σκοπό να τρώω δέκα λεπτά σε κάθε πάγκο ή να την βγάλω σε κάποιο καφέ για τσιτ τσατ εντυπωσιασμού που μου θυμίζει παγόνια που ανταγωνίζονται.
Με το που βγήκαμε από το χόστελ άρχισε ο καθένας το μακρύ και το κοντό του. Ο ένας ήθελε καφέ. Ο άλλος ήθελε τσιγάρο. Είχα βρει από την προηγούμενη ότι υπήρχε ένα λεωφορείο που θα μας πήγαινε ντουγρού αλλά κάποιος επέμενε να πάμε με τουκτούκ γιατί θα είχε πλάκα (θα χρειαζόμασταν 4, άντε να βρεις ταυτόχρονα - δεν θα γινόταν ποτέ) ενώ ο γερμανάγγλος πρότεινε ταξί γιατί απλά ήθελε να το παίξει ότι έχει λεφτά. Να αυτά δε μπορώ.
Τους είπα ότι εγώ θα πήγαινα με το λεωφορείο γιατί το είχα ψάξει και ήταν η καλύτερη λύση (ήταν) και όποιος ήθελε ερχόταν, αλλιώς ας έβρισκε τρόπο να πάει μόνος του και θα βρισκόμασταν εκεί (κάτι που ήμουν βέβαιος ότι δύσκολα θα γινόταν άμα χωριζόμασταν). Όταν λοιπόν κατάλαβαν ότι είναι καλύτερο να μην έχουν ευθύνη με τις επιλογές τους για τους άλλους, αποφάσισαν να έρθουν μαζί. Βέβαια και εκεί είχαμε μία διαφορά - νομίζω με τον γερμανάγγλο για το που ακριβώς ήταν η "στάση", δηλαδή το σημείο στο δρόμο που έπρεπε να περιμένουμε, μιας που δεν ήταν σημαδεμένα. Εγώ είχα βρει ένα site στα ταιλανδέζικα, που όμως δε φόρτωνε σωστά στο κινητό, δούλευε μόνο από λάπτοπ και έλεγε τα λεωφορεία και τις στάσεις στους δρόμους. Εκεί είχα δει από την προηγούμενη σε πιο σημείο ήταν η στάση και αν και δεν ήμουν 100% σίγουρος, ήμουν πολύ σίγουρος ότι το σημείο που έδειχνε το γκουγκλ ήταν άκυρο. Οπότε μετά από ένα ακόμα "πήγαινε εσύ αν θες εκεί εγώ θα κάτσω εδώ", το οποίο δούλεψε τελείωσαν οι "προτάσεις". Όταν δε ήρθε το λεωφορείο και ευτυχώς ήμασταν σωστά, η ξινίλα του που δεν είχε δίκιο επιβεβαίωσε το αίσθημα που μου είχε βγάλει νωρίτερα.
Περιμένοντας το λεωφορείο είχα την ευκαιρία να μιλήσω λίγο παραπάνω με κάποιους από τους Αιγύπτιους. Θα έλεγα ότι ήταν καλά παιδιά. Είχαν περάσει την επανάσταση του 11 σαν έφηβοι, ένα πραξικόπημα μετά τον Μόρσι σαν φοιτητές και η εκλογή του Ελ Σίσι τότε είχε αρχίσει να τους επιτρέπει να βλέπουν το μέλλον με αισιοδοξία. Ταυτόχρονα βέβαια είχαν και τις δικές τους μουσουλμανικές επιρροές και κολλήματα, για παράδειγμα ένα από τα πράγματα που συζητούσαν έντονα ήταν αν θα "έπρεπε" να δοκιμάσουν αλκοόλ επειδή εκεί επιτρεπόταν, που μου θύμισε τις συζητήσεις από Έλληνες που πηγαίνουν Άμστερνταμ και ψάχνονται αν θα πρέπει να κάνουν τίποτε που καπνίζεται ή τριπάρει απλά γιατί μπορούν. Με δύο από αυτούς κράτησα μία επαφή και μετά το ταξίδι, κάτι γενικά σπάνιο, τους περισσότερους που συναντάω σε ταξίδια δε τους ξαναβλέπω ποτέ.
Τέλος πάντων, εκεί στην αναμονή για το λεωφορείο βγάλαμε μία ομαδική φώτο, που μερικά χρόνια μετά προβλήθηκε στον... γάμο ενός ζευγαριού που γνωρίστηκε τότε σε εκείνο το ταξίδι. Άτσα! Μου την είχαν στείλει στο whatsapp αλλά χάλασε η συσκευή που το είχα και δεν την έχω πια για να την βάλω εδώ, ίσως την ξαναβρώ όμως και την βάλω σε μελλοντικό μήνυμα.
Φτάσαμε στην αγορά από την είσοδο στα αριστερά του χώρου.
Για να καταλάβει κάποιος τις αναλογίες, οι κύριοι δρόμοι στον χάρτη είναι αυτού του μεγέθους:
Και οι κύριοι στους πάγκους όπως εδώ. Οι κάθετοι ήταν και μικρότεροι.
Ήταν τέτοιος ο χαμός που μέσα σε μόλις 3 λεπτά οι πρώτοι και ίσως 10 λεπτά οι τελευταίοι, είχαμε χαθεί ήδη. Από το γκρουπ των 10 το μέγιστο που είχαν μείνει μαζί ήταν 3 άτομα και όχι από τις ίδιες παρέες. Έβλεπα στο whatsapp ότι προσπαθούσα να βρεθούν, εγώ αποφάσισα ότι δεν είχε νόημα, ήθελα να πάω αυτόνομα, οπότε δεν έκανα καμία προσπάθεια. Τους είπα ίσως για φαγητό αν τα καταφέρουμε.
Είχα την αφέλεια ότι μπορούσα να περάσω από όλους τους διαδρόμους να δω "τα πάντα". Σύντομα κατάλαβα ότι ήταν αδύνατο, ίσως το πηγαινέλα από παντού να ήταν πάνω από 20χλμ, άσε που μετά από λίγο όλα ήταν ίδια και δεν ήξερες ούτε που ήσουν ούτε που πήγαινες ούτε τι είχες δει.
Μου κάνει εντύπωση ότι δεν έβγαλα πολλές φωτογραφίες παρόλο που έκατσα εκεί όλη μέρα και υπήρχε πολύ υλικό.
Κάποια στιγμή πέρασα ένα μαγαζάκι που είχε κάτι χαριτωμένα πραγματάκια για μικροδώρα, αλλά είπα πρώτα να δω τι άλλο υπάρχει. Όταν ούτε ένα λεπτό μετά σκέφτηκα ότι θα ήταν δύσκολο να το ξαναβρώ, προσπάθησα να γυρίσω πίσω και απλά χάθηκα παρόλο που είχα αλλάξει δρόμο σε μόλις δύο διασταυρώσεις. Τέτοιο χάος.
Το μόνο που μπορούσες να κάνεις όταν είχες χαθεί ήταν να βγεις σε έναν από τους κεντρικούς. Εκεί ήταν και τα πιο τουριστικά.
Μετά έμπαινες πάλι μέσα σε έναν από τους χώρους και ήσουν σε άλλο κόσμο.
Ίσως καμιά ώρα μετά έπεσα πάνω στην τρίτη από τα κορίτσια, η οποία επίσης είχε χάσει τις φίλες της και όλους τους άλλους. Εκτός του ότι έχανε η μάνα το παιδί, αν δεν έχεις και πολύ καλή αίσθηση προσανατολισμού ήταν αδύνατο να καταλάβεις που βρισκόσουν, εκτός αν ήταν σε κάποιο κεντρικό σημείο. Το να σου εξηγήσει δε κάποιος που να τον βρεις ήταν σχεδόν αδύνατο.
Οι υπόλοιποι είχαν συγκεντρωθεί σε ένα χώρο με εστιατόρια γιατί μετά από 10' περιήγηση είχαν θεωρήσει ότι τα είχαν δει όλα και είχαν "κουραστεί". Μόλις το άκουσα αυτό είχα χαρεί που το είχα πάρει μόνος. Είπα να την βοηθήσω να βρούμε το σημείο που ήταν οι άλλοι, φτάσαμε στο μέρος με τα εστιατόρια που ακόμα ήταν νωρίς για να φάει κανείς και πήγαμε προς τα καφέ.
Εκεί μας είδαν αυτοί γιατί παρόλο που περάσαμε σχεδόν δίπλα τους δεν τους είδαμε (είχε κόσμο όχι όπως στην πάνω φώτο). Πίνανε τους καφέδες τους και θα παράγγελναν φαγητό μετά. Είδα από μακριά ότι είχαν βάλει και τα κορίτσια στη μέση για "συζήτηση" οπότε άφησα και την τρίτη μπας και βρει την τύχη της και συνέχισα καθώς δεν είχα όρεξη να χάσω τον χρόνο μου εκεί.
Αφού γύρισα σε διάφορα μαγαζιά, πήρα μερικά (ελαφριά) μπιχλιμπίδια αλλά και μία μπλούζα με μία κάπως χιπστερική στάμπα και αποφάσισα να πάω μετά σε μία περιοχή που εμπορεύονταν ζώα και ειδικά λίγο πιο δίπλα που τυπικά ήταν εκτός της αγοράς και είχα ακούσει ότι μπορούσες να δεις και σπάνια ή άγρια ζώα, αν και τυπικά το εμπόριό τους δεν επιτρεπόταν.
Και όντως το βρήκα και ήταν ένα από τα πιο ενδιαφέροντα τμήματα, σαν να είσαι σε ζωολογικό που όμως μπορούσες και να αγοράσεις. Φυσικά δεν σημαίνει ότι το επικροτώ, αλλά ήθελα να δω πως είναι.
Έκανα ένα διάλειμμα ανεβαίνοντας (μάλλον παράνομα) σε ένα διπλανό κτήριο για την θέα.
Από κάτω ήταν η αγορά, κάθε σκεπή είχε εκατοντάδες πάγκους.
Συνέχισα πάλι στην περιοχή των ψαριών για ενυδρεία. Έβγαζα φωτογραφίες στα κρυφά γιατί δεν ήξερα αν επιτρεπόταν. Τα ψαράκια τα είχαν μέσα σε πλαστικές σακούλες με λίγο νερό, άγνωστο πόσες ώρες, βασανιστήριο.
Επέστρεψα πίσω στην αγορά για μία τελευταία βόλτα πριν την δύση
Εκεί πιο δίπλα είχε και έναν τύπο που πούλαγε έντομα, όπως έχω ξαναγράψει ήταν κάτι σπάνιο και όση ώρα ήμουν εκεί κανένας δεν αγόρασε παρόλο που πολλοί έβγαζαν φωτογραφίες.
Αν θυμάμαι καλά έφαγα το γεύμα μου σε ένα εστιατόριο του δρόμου εκτός της αγοράς την ώρα που έπεφτε ο ήλιος και μέχρι να τελειώσω, ας πούμε μισή ώρα μετά, είχαν κλείσει τα πάντα και απαγορευόταν να μπεις πάλι στον χώρο. Εγώ ήθελα να πάω από την άλλη πλευρά να πάρω το λεωφορείο για πίσω, αλλά δεν με άφηναν και το να έκανα τον κύκλο ήταν πολύ κουραστικό, είχαν καεί και τα πόδια από το περπάτημα.
Οπότε αποφάσισα να επιστρέψω με διαφορετικό λεωφορείο που πήγαινε "ευθεία" νότια, μέχρι κάποιο σημείο κεντρικής διασταύρωσης από το οποίο θα έκανα αλλαγή σε δεύτερο λεωφορείο που θα πήγαινε "ευθεία" δυτικά για το χοστέλ. Σε αυτή τη περίπτωση έπρεπε να εμπιστευτώ το γκούγκλ για το που να κατέβω και που να πάρω το άλλο, το οποίο ήξερα ότι δεν ήταν ακριβείας αλλά πίστευα ότι σε γενικές γραμμές θα την πάλευα γιατί ήταν κεντρική διασταύρωση.
Μεγάλο λάθος, μία μικρή οδύσσεια ξεκινούσε.
Last edited by a moderator: