poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
Πήρα το τρένο από Βangkok για το οδικό πέρασμα του Poi Pet. Ήταν το κλασικό τρένο με ανοιχτά παράθυρα και ανεμιστήρες. Ακόμα και να ήθελα καλύτερο με aircondition και περισσότερη άνεση μπας και κοιμηθώ - μιας που την προηγούμενη είχα ξενυχτίσει, σε εκείνη τη διαδρομή δεν είχε. Βανάκι 5-6 ώρες αγκαλιά με τα πράγματα και άλλους δεν ήθελα. Γενικά το τρένο αυτό δεν με χάλαγε καθόλου, επειδή ήταν φτηνό ήταν δημοφιλές στους ντόπιους και έτσι εξαιρετικό για people spotting. Είχα μία ελπίδα ότι παρόλα αυτά θα κοιμόμουν, αλλά δε τα κατάφερα, είχε πολύ λιακάδα και κάπου δύο ώρες μετά την αναχώρηση ήταν σαν να καθόμουν σε κοντέινερ τον Αύγουστο, ίδρωνα ακατάπαυστα.
Και μιας που είπα για people spotting, υπάρχουν δύο πράγματα που θυμάμαι από το τρένο εκείνη τη μέρα. Το ένα ήταν μία πολύ κοντή και αδύνατη αλλά καλοκάγαθη γιαγιά που στην αρχή της διαδρομής είχε κάτσει απέναντί μου και φυσικά μου χαμογέλασε πλατιά όταν με είδε, αλλά δε μπορούσαμε να ανταλλάξουμε κουβέντα. Σε κάποια στάση μπήκε στο τρένο ένας πλανόδιος που πούλαγε φαγητό και η γιαγιά αποφάσισε να πάρει ένα ρύζι. Το σκέτο ρύζι είναι 10 λεπτά του ευρώ, σαν γεύμα με υποψία κοτόπουλου και σάλτα κάπου 50 λεπτά, δεν θυμάμαι τι από τα δύο πήρε, αλλά η καημένη έψαχνε όλες τις τσέπες τις για να βρει αρκετά λεφτά να το πληρώσει. Σκέφτηκα να το πληρώσω εγώ, αλλά ήξερα ότι μπορούσε να θεωρηθεί μεγάλη προσβολή σε σημείο να μην το έτρωγε στο τέλος για να μη μου δείξει ότι είχε ανάγκη, οπότε τελικά αποφάσισα ότι θα έβγαζα λεφτά μόνο αν δεν της φτάνανε της γιαγιάς και ο πωλητής δεν της το έδινε.
Και για να καταλάβετε καλοσύνη η γιαγιά, με το που πήγε να φάει την πρώτη μπουκιά, όπως σήκωσε το βλέμμα και με είδε που είχα μείνει να την κοιτάω σα χάνος, αμέσως μου έκανε νόημα να μου δώσει από το φαΐ της. Αυτό που με το ζόρι πλήρωσε. Ντράπηκα και συγκινήθηκα ταυτόχρονα.
Κατά τη μέση του ταξιδιού μπήκαν όλο και περισσότεροι που φαίνονταν ταλαιπωρημένοι "από χωριό" και κουβάλαγαν διάφορα πράγματα σε κούτες και σάκους.
Κάποια στιγμή κάποιοι μπροστά άρχισαν να ψάχνουν κάτω από τα καθίσματα σαν να τους είχε πέσει κάτι και είχε κυλήσει εδώ και εκεί. Αναρωτιόμουν τι μπορεί να ήταν, μπουκάλια; Υπό κανονικές συνθήκες θα σηκωνόμουν να βοηθήσω, αλλά έκανα μία προσπάθεια να κοιμηθώ, θεώρησα πως δεν θα βοήθαγα και πολύ αφού ήταν ξεκάθαρο ότι δεν θα συνεννοούμασταν ποτέ, οπότε συνέχισα να κάθομαι ακίνητος όπως φόραγα τα γυαλιά ηλίου σαν να κοιμόμουν. Μετά κατάλαβα ότι έψαχναν... κουταβάκια που ήταν σε μια κούτα και είχαν δραπετεύσει στο πάτωμα όλου του βαγονιού!
Στους φίλους που ενημέρωνα μέσω τσατ θυμάμαι έγραψα πως μετά από ένα μήνα στην Ταϊλάνδη καταλαβαίνω γιατί την λένε "χώρα με τα χίλια χαμόγελα". Σίγουρα δεν ήταν όλα ειλικρινή, αρκετές φορές ήταν απλά υποχρεωτικά για κοινωνικούς λόγους, αλλά όπως και να το κάνουμε σε κάνανε να νιώθεις ευχάριστα. Η Ταϊλάνδη που είδα ήξερε να πουλάει τουριστικό προϊόν σε ένα μεγάλο εύρος δυτικών, με τρόπο που μπορεί να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις σχεδόν όλων. Δεν είναι τυχαίο που πολλοί επιστρέφουν ξανά και ξανά και σίγουρα είναι κάτι που δεν ισχύει για τις άλλες όμορες χώρες στον ίδιο βαθμό.
Παίξαμε και με κάτι φίλους για λίγες στάσεις μεταξύ σχολείου και χωριού
Παρόλο που οι γραμμές πήγαιναν μέχρι τα σύνορα, το τρένο σταμάταγε κάπου 3χλμ νωρίτερα από αυτά, στο κέντρο της τελευταίας πόλης - αν ήταν πόλη, από την μεριά της Ταϊλάνδης. Όταν φτάσαμε δεν είχα κοιμηθεί καθόλου, αλλά πια δεν ήταν η ώρα να χαλαρώσω. Για τα σύνορα είτε έπρεπε να περπατήσω μέσα στη μεσημεριάτικη ντάλα με όλα τα πράγματα είτε να πάρω τουκ τουκ, κάτι που ήξερα ότι δεν θα ήταν φτηνό και τα παζάρια θα ήταν δύσκολα.
Είδα λοιπόν έναν μάλλον Ινδό με καλό ντύσιμο που κατέβηκε από ένα πιο μπροστά βαγόνι, ήταν και μία ξανθιά δυτική εκεί δίπλα του, οπότε πήγα κοντά τους και ρώτησα αν πηγαίνουν Καμπότζη και αν θέλουν να μοιραστούμε το τουκ τουκ για να μειώσουμε το κόστος. Τελικά ήταν άγγλος ινδικής καταγωγής, λεφτάς από το Λονδίνο με την αρραβωνιαστικιά του δίπλα, η οποία ήταν πολύ μη μου άπτου, νομίζω δε μου μίλησε απευθείας ποτέ. Αυτός από την άλλη ήταν πολύ φιλικός, φαινόταν να γουστάρει τη φάση, αλλά η άλλη ψηλομύτα, μάλλον δεν της άρεσε που ταξίδευαν με αυτό τον τρόπο στη Καμπότζη, αντί ας πούμε αεροπορικώς και κράταγε μουτράκια. Ευτυχώς δέχτηκαν να πάμε μαζί και μάλιστα δε θέλανε λεφτά. Ίσως με πήραν για μπατιράκι.
Με το που είδαμε την κατάσταση εκεί, πάθαμε όλοι ένα μικρό ή μεγαλύτερο σοκ. Εγώ είχα διαβάσει αρκετά για την διαδικασία και ήξερα τι να περιμένω. Κόσμος να πηγαίνει και να έρχεται φορτωμένος τεράστιες τσάντες ή σακιά στη πλάτη, αντικείμενα σε αυτοσχέδια χειροκάρα, φορτηγάκια που σήκωναν σκόνη ντουμάνι, ντάλα ήλιος και ένα σωρό περίεργοι, ακόμα και παιδιά που ζητιάνευαν ή φαίνονταν σαν αρπακτικά έτοιμα να στην πέσουν.
Έπρεπε να περάσουμε τον τυπικό έλεγχο διαβατηρίων (κάτι που έγινε με χαμόγελα) από την Ταιλανδέζικη πλευρά και μετά έπρεπε να περπατήσουμε κάπου 100 μέτρα μέχρι την Καμποτζιανή πλευρά. Αυτή η διαδρομή ήταν σαν λάκος με φίδια. Κάθε είδους απάτη που είχα διαβάσει ότι γίνεται προσπάθησαν να την κάνουν και σε εμάς. Μέχρι να πάρω και εγώ την σφραγίδα είχε βγει το ζεύγος έξω και τους είχαν ήδη προσεγγίσει ρωτώντας τους αν είχαν βίζα για Καμπότζη. Μόλις τους είπαν όχι, τους απάντησαν ότι δεν ισχύει πια η visa on arrival και ότι αν δεν έχουν ήδη βίζα δε μπορούν να περάσουν στην χώρα αλλά αυτοί μπορούσαν "να το κανονίσουν". Όταν έφτασα και εγώ ήταν έτοιμοι να δώσουν τα διαβατήρια στους αγνώστους, οπότε ήταν σειρά μου να ξεπληρώσω την προηγούμενη χάρη. Τους είπα παιδιά είναι απάτη, αγνοήστε τους, αφήστε το πάνω μου και πηγαίνετε μπροστά, μη κοιτάτε ή μιλάτε σε κανένα, προσοχή στα πράγματά σας και μη δώσετε σε κανέναν το διαβατήριο μέχρι να μπούμε στο γραφείο που θα σας πω.
Φοβήθηκα να πω την αλήθεια εκείνους που τους είχαν προσεγγίσει πριν γιατί κατάλαβαν ότι τους χάλασα τη δουλειά, αλλά ένα καλό που έχει η ΝΑ Ασία είναι ότι παίζει πολύ ζύγισμα πριν γίνει μαλακία. Πρώτα παίζουν με τα μάτια να δουν με τις έχουν να κάνουν και αν το παίξεις λίγο μαλάκας τους το χαλάς.
Μέχρι και να μπούμε στο γραφείο για την visa on arrival κάθε είδους απάτη που είχα διαβάσει ότι γίνεται προσπάθησαν να την κάνουν και σε εμάς. Μας πρότειναν ανταλλαγή μπατ και δολαρίων σε δελεαστική τιμή, να μας πάνε με ταξί απέναντι γιατί ήταν "μακριά" (αν έμπαινες μπορεί να σε πήγαιναν αλλού και να σου ζήταγαν εξωφρενικό ποσό ή να σε λήστευαν), να μας κουβαλήσουν τα πράγματα, μας ρώτησαν ξανά άλλοι αν έχουμε βίζα (τους είπα ναι και ας μην είχαμε για να τους κόψω) και το αποκορύφωμα, ένας ντυμένος αστυνομικός που ήρθε με το που περάσαμε την πύλη και ζήτησε να δει τα διαβατήρια.
Καθώς δεν ήξερα αν ήταν όντως αστυνομικός ή τελωνιακός - που να ξέρεις και τις στολές στη κάθε χώρα, εδώ οι σιδηροδρομικοί μοιάζανε με στρατηγοί στην Ταιλάνδη, αλλά είχα διαβάσει ότι ήταν και αυτό μία από τις απάτες, τον αγνόησα με χαμόγελο λέγοντας στους άλλους να προχωράνε και από την αντίδρασή του μετά κατάλαβα ότι όντως ήταν απατεώνας που αν έκανες το λάθος να του δώσεις το διαβατήριο θα τα ξαναέπαιρνες μόνο αφού το πλήρωνες ακριβά "αγοράζοντας" τις δικές του υπηρεσίες.
Λίγο πριν φτάσουμε στο κτήριο για την visa on arrival και ενώ υπήρχε πινακίδα που την είχα δει, κάποιοι προσπαθούσαν να μας πείσουν να πάμε απέναντι σε ένα άλλο κτήριο.
Τους αγνοήσαμε και αυτούς και μπήκαμε με τα πολλά στο immigration ανακουφισμένοι. Το ζεύγος το έβαλαν πρώτο στο γραφείο. Ενώ περίμενα να με φωνάξουν, ήρθε ένας 50ρης, ξεκάθαρα κρατικός υπάλληλος αυτή τη φορά και με ρώτησε αν περιμένω για βίζα, οπότε του είπα ναι. Έβγαλε λοιπόν ένα χαρτί εκτυπωμένο σε κόλλα με λογότυπα και σφραγίδες-υπογραφές που έλεγε ότι χρειάζεσαι ξέρω γω μία φωτογραφία, το διαβατήριο που να έχει τουλάχιστον 6 μήνες λήξη, 30 δολάρια και... 450 baht. Τι λες ρε μάστορα του λέω; Δεν έχω baht. Καλά λέει δε πειράζει αν δεν έχεις baht δώσε 20 δολάρια (εκτός του ότι ήταν σχεδόν το διπλάσιο ποσό, ήξερα ότι η βίζα έκανε μόνο 30). Κατάλαβα ότι πάει να μου τα φάει, οπότε του λέω "μα χτες το κοίταξα στο επίσημο site του υπουργείου και λέει 30$ μόνο). Μπα μου κάνει; Για δείξε μου να δω; Έβγαλα λοιπόν το κινητό και προσπάθησα να μπω στο ίντερνετ (έπιανε ακόμα από Ταϊλάνδη), αλλά δεν ήξερα και που να το βρω επίσημα στα γρήγορα, οπότε γυρνάω το κινητό στην κάμερα και του λέω "κάτσε να το βγάλω μία φωτογραφία να το στείλω στην φίλη μου, την κόρη του τάδε στην Πνομ Πεν, να μου πει πότε άλλαξε το κόστος γιατί και αυτή χτες 30 μου είπε ότι κάνει" (τάδε ήταν το επίθετο της "πρώην" που ήξερα ότι είναι "ηχηρό" και έτυχε να το θυμάμαι). Δεν ξέρω αν κατάλαβε από τα αγγλικά και φοβήθηκε το όνομα που άκουσε ή φοβήθηκε την φωτογραφία που θα έβγαζα, πάντως έπιασε η μπλόφα, εξαφάνισε το χαρτί σε χρόνο μηδέν λέγοντάς μου "no problem, for you 30 dollars only" και έφυγε προς άλλο γραφείο από αυτό που πήγαινα. Εντάξει οι απ' έξω, αλλά και εσύ Βρούτε;
Πήρα το τρένο από Βangkok για το οδικό πέρασμα του Poi Pet. Ήταν το κλασικό τρένο με ανοιχτά παράθυρα και ανεμιστήρες. Ακόμα και να ήθελα καλύτερο με aircondition και περισσότερη άνεση μπας και κοιμηθώ - μιας που την προηγούμενη είχα ξενυχτίσει, σε εκείνη τη διαδρομή δεν είχε. Βανάκι 5-6 ώρες αγκαλιά με τα πράγματα και άλλους δεν ήθελα. Γενικά το τρένο αυτό δεν με χάλαγε καθόλου, επειδή ήταν φτηνό ήταν δημοφιλές στους ντόπιους και έτσι εξαιρετικό για people spotting. Είχα μία ελπίδα ότι παρόλα αυτά θα κοιμόμουν, αλλά δε τα κατάφερα, είχε πολύ λιακάδα και κάπου δύο ώρες μετά την αναχώρηση ήταν σαν να καθόμουν σε κοντέινερ τον Αύγουστο, ίδρωνα ακατάπαυστα.
Και μιας που είπα για people spotting, υπάρχουν δύο πράγματα που θυμάμαι από το τρένο εκείνη τη μέρα. Το ένα ήταν μία πολύ κοντή και αδύνατη αλλά καλοκάγαθη γιαγιά που στην αρχή της διαδρομής είχε κάτσει απέναντί μου και φυσικά μου χαμογέλασε πλατιά όταν με είδε, αλλά δε μπορούσαμε να ανταλλάξουμε κουβέντα. Σε κάποια στάση μπήκε στο τρένο ένας πλανόδιος που πούλαγε φαγητό και η γιαγιά αποφάσισε να πάρει ένα ρύζι. Το σκέτο ρύζι είναι 10 λεπτά του ευρώ, σαν γεύμα με υποψία κοτόπουλου και σάλτα κάπου 50 λεπτά, δεν θυμάμαι τι από τα δύο πήρε, αλλά η καημένη έψαχνε όλες τις τσέπες τις για να βρει αρκετά λεφτά να το πληρώσει. Σκέφτηκα να το πληρώσω εγώ, αλλά ήξερα ότι μπορούσε να θεωρηθεί μεγάλη προσβολή σε σημείο να μην το έτρωγε στο τέλος για να μη μου δείξει ότι είχε ανάγκη, οπότε τελικά αποφάσισα ότι θα έβγαζα λεφτά μόνο αν δεν της φτάνανε της γιαγιάς και ο πωλητής δεν της το έδινε.
Και για να καταλάβετε καλοσύνη η γιαγιά, με το που πήγε να φάει την πρώτη μπουκιά, όπως σήκωσε το βλέμμα και με είδε που είχα μείνει να την κοιτάω σα χάνος, αμέσως μου έκανε νόημα να μου δώσει από το φαΐ της. Αυτό που με το ζόρι πλήρωσε. Ντράπηκα και συγκινήθηκα ταυτόχρονα.
Κατά τη μέση του ταξιδιού μπήκαν όλο και περισσότεροι που φαίνονταν ταλαιπωρημένοι "από χωριό" και κουβάλαγαν διάφορα πράγματα σε κούτες και σάκους.
Κάποια στιγμή κάποιοι μπροστά άρχισαν να ψάχνουν κάτω από τα καθίσματα σαν να τους είχε πέσει κάτι και είχε κυλήσει εδώ και εκεί. Αναρωτιόμουν τι μπορεί να ήταν, μπουκάλια; Υπό κανονικές συνθήκες θα σηκωνόμουν να βοηθήσω, αλλά έκανα μία προσπάθεια να κοιμηθώ, θεώρησα πως δεν θα βοήθαγα και πολύ αφού ήταν ξεκάθαρο ότι δεν θα συνεννοούμασταν ποτέ, οπότε συνέχισα να κάθομαι ακίνητος όπως φόραγα τα γυαλιά ηλίου σαν να κοιμόμουν. Μετά κατάλαβα ότι έψαχναν... κουταβάκια που ήταν σε μια κούτα και είχαν δραπετεύσει στο πάτωμα όλου του βαγονιού!
Στους φίλους που ενημέρωνα μέσω τσατ θυμάμαι έγραψα πως μετά από ένα μήνα στην Ταϊλάνδη καταλαβαίνω γιατί την λένε "χώρα με τα χίλια χαμόγελα". Σίγουρα δεν ήταν όλα ειλικρινή, αρκετές φορές ήταν απλά υποχρεωτικά για κοινωνικούς λόγους, αλλά όπως και να το κάνουμε σε κάνανε να νιώθεις ευχάριστα. Η Ταϊλάνδη που είδα ήξερε να πουλάει τουριστικό προϊόν σε ένα μεγάλο εύρος δυτικών, με τρόπο που μπορεί να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις σχεδόν όλων. Δεν είναι τυχαίο που πολλοί επιστρέφουν ξανά και ξανά και σίγουρα είναι κάτι που δεν ισχύει για τις άλλες όμορες χώρες στον ίδιο βαθμό.
Παίξαμε και με κάτι φίλους για λίγες στάσεις μεταξύ σχολείου και χωριού
Παρόλο που οι γραμμές πήγαιναν μέχρι τα σύνορα, το τρένο σταμάταγε κάπου 3χλμ νωρίτερα από αυτά, στο κέντρο της τελευταίας πόλης - αν ήταν πόλη, από την μεριά της Ταϊλάνδης. Όταν φτάσαμε δεν είχα κοιμηθεί καθόλου, αλλά πια δεν ήταν η ώρα να χαλαρώσω. Για τα σύνορα είτε έπρεπε να περπατήσω μέσα στη μεσημεριάτικη ντάλα με όλα τα πράγματα είτε να πάρω τουκ τουκ, κάτι που ήξερα ότι δεν θα ήταν φτηνό και τα παζάρια θα ήταν δύσκολα.
Είδα λοιπόν έναν μάλλον Ινδό με καλό ντύσιμο που κατέβηκε από ένα πιο μπροστά βαγόνι, ήταν και μία ξανθιά δυτική εκεί δίπλα του, οπότε πήγα κοντά τους και ρώτησα αν πηγαίνουν Καμπότζη και αν θέλουν να μοιραστούμε το τουκ τουκ για να μειώσουμε το κόστος. Τελικά ήταν άγγλος ινδικής καταγωγής, λεφτάς από το Λονδίνο με την αρραβωνιαστικιά του δίπλα, η οποία ήταν πολύ μη μου άπτου, νομίζω δε μου μίλησε απευθείας ποτέ. Αυτός από την άλλη ήταν πολύ φιλικός, φαινόταν να γουστάρει τη φάση, αλλά η άλλη ψηλομύτα, μάλλον δεν της άρεσε που ταξίδευαν με αυτό τον τρόπο στη Καμπότζη, αντί ας πούμε αεροπορικώς και κράταγε μουτράκια. Ευτυχώς δέχτηκαν να πάμε μαζί και μάλιστα δε θέλανε λεφτά. Ίσως με πήραν για μπατιράκι.
Με το που είδαμε την κατάσταση εκεί, πάθαμε όλοι ένα μικρό ή μεγαλύτερο σοκ. Εγώ είχα διαβάσει αρκετά για την διαδικασία και ήξερα τι να περιμένω. Κόσμος να πηγαίνει και να έρχεται φορτωμένος τεράστιες τσάντες ή σακιά στη πλάτη, αντικείμενα σε αυτοσχέδια χειροκάρα, φορτηγάκια που σήκωναν σκόνη ντουμάνι, ντάλα ήλιος και ένα σωρό περίεργοι, ακόμα και παιδιά που ζητιάνευαν ή φαίνονταν σαν αρπακτικά έτοιμα να στην πέσουν.
Έπρεπε να περάσουμε τον τυπικό έλεγχο διαβατηρίων (κάτι που έγινε με χαμόγελα) από την Ταιλανδέζικη πλευρά και μετά έπρεπε να περπατήσουμε κάπου 100 μέτρα μέχρι την Καμποτζιανή πλευρά. Αυτή η διαδρομή ήταν σαν λάκος με φίδια. Κάθε είδους απάτη που είχα διαβάσει ότι γίνεται προσπάθησαν να την κάνουν και σε εμάς. Μέχρι να πάρω και εγώ την σφραγίδα είχε βγει το ζεύγος έξω και τους είχαν ήδη προσεγγίσει ρωτώντας τους αν είχαν βίζα για Καμπότζη. Μόλις τους είπαν όχι, τους απάντησαν ότι δεν ισχύει πια η visa on arrival και ότι αν δεν έχουν ήδη βίζα δε μπορούν να περάσουν στην χώρα αλλά αυτοί μπορούσαν "να το κανονίσουν". Όταν έφτασα και εγώ ήταν έτοιμοι να δώσουν τα διαβατήρια στους αγνώστους, οπότε ήταν σειρά μου να ξεπληρώσω την προηγούμενη χάρη. Τους είπα παιδιά είναι απάτη, αγνοήστε τους, αφήστε το πάνω μου και πηγαίνετε μπροστά, μη κοιτάτε ή μιλάτε σε κανένα, προσοχή στα πράγματά σας και μη δώσετε σε κανέναν το διαβατήριο μέχρι να μπούμε στο γραφείο που θα σας πω.
Φοβήθηκα να πω την αλήθεια εκείνους που τους είχαν προσεγγίσει πριν γιατί κατάλαβαν ότι τους χάλασα τη δουλειά, αλλά ένα καλό που έχει η ΝΑ Ασία είναι ότι παίζει πολύ ζύγισμα πριν γίνει μαλακία. Πρώτα παίζουν με τα μάτια να δουν με τις έχουν να κάνουν και αν το παίξεις λίγο μαλάκας τους το χαλάς.
Μέχρι και να μπούμε στο γραφείο για την visa on arrival κάθε είδους απάτη που είχα διαβάσει ότι γίνεται προσπάθησαν να την κάνουν και σε εμάς. Μας πρότειναν ανταλλαγή μπατ και δολαρίων σε δελεαστική τιμή, να μας πάνε με ταξί απέναντι γιατί ήταν "μακριά" (αν έμπαινες μπορεί να σε πήγαιναν αλλού και να σου ζήταγαν εξωφρενικό ποσό ή να σε λήστευαν), να μας κουβαλήσουν τα πράγματα, μας ρώτησαν ξανά άλλοι αν έχουμε βίζα (τους είπα ναι και ας μην είχαμε για να τους κόψω) και το αποκορύφωμα, ένας ντυμένος αστυνομικός που ήρθε με το που περάσαμε την πύλη και ζήτησε να δει τα διαβατήρια.
Καθώς δεν ήξερα αν ήταν όντως αστυνομικός ή τελωνιακός - που να ξέρεις και τις στολές στη κάθε χώρα, εδώ οι σιδηροδρομικοί μοιάζανε με στρατηγοί στην Ταιλάνδη, αλλά είχα διαβάσει ότι ήταν και αυτό μία από τις απάτες, τον αγνόησα με χαμόγελο λέγοντας στους άλλους να προχωράνε και από την αντίδρασή του μετά κατάλαβα ότι όντως ήταν απατεώνας που αν έκανες το λάθος να του δώσεις το διαβατήριο θα τα ξαναέπαιρνες μόνο αφού το πλήρωνες ακριβά "αγοράζοντας" τις δικές του υπηρεσίες.
Λίγο πριν φτάσουμε στο κτήριο για την visa on arrival και ενώ υπήρχε πινακίδα που την είχα δει, κάποιοι προσπαθούσαν να μας πείσουν να πάμε απέναντι σε ένα άλλο κτήριο.
Τους αγνοήσαμε και αυτούς και μπήκαμε με τα πολλά στο immigration ανακουφισμένοι. Το ζεύγος το έβαλαν πρώτο στο γραφείο. Ενώ περίμενα να με φωνάξουν, ήρθε ένας 50ρης, ξεκάθαρα κρατικός υπάλληλος αυτή τη φορά και με ρώτησε αν περιμένω για βίζα, οπότε του είπα ναι. Έβγαλε λοιπόν ένα χαρτί εκτυπωμένο σε κόλλα με λογότυπα και σφραγίδες-υπογραφές που έλεγε ότι χρειάζεσαι ξέρω γω μία φωτογραφία, το διαβατήριο που να έχει τουλάχιστον 6 μήνες λήξη, 30 δολάρια και... 450 baht. Τι λες ρε μάστορα του λέω; Δεν έχω baht. Καλά λέει δε πειράζει αν δεν έχεις baht δώσε 20 δολάρια (εκτός του ότι ήταν σχεδόν το διπλάσιο ποσό, ήξερα ότι η βίζα έκανε μόνο 30). Κατάλαβα ότι πάει να μου τα φάει, οπότε του λέω "μα χτες το κοίταξα στο επίσημο site του υπουργείου και λέει 30$ μόνο). Μπα μου κάνει; Για δείξε μου να δω; Έβγαλα λοιπόν το κινητό και προσπάθησα να μπω στο ίντερνετ (έπιανε ακόμα από Ταϊλάνδη), αλλά δεν ήξερα και που να το βρω επίσημα στα γρήγορα, οπότε γυρνάω το κινητό στην κάμερα και του λέω "κάτσε να το βγάλω μία φωτογραφία να το στείλω στην φίλη μου, την κόρη του τάδε στην Πνομ Πεν, να μου πει πότε άλλαξε το κόστος γιατί και αυτή χτες 30 μου είπε ότι κάνει" (τάδε ήταν το επίθετο της "πρώην" που ήξερα ότι είναι "ηχηρό" και έτυχε να το θυμάμαι). Δεν ξέρω αν κατάλαβε από τα αγγλικά και φοβήθηκε το όνομα που άκουσε ή φοβήθηκε την φωτογραφία που θα έβγαζα, πάντως έπιασε η μπλόφα, εξαφάνισε το χαρτί σε χρόνο μηδέν λέγοντάς μου "no problem, for you 30 dollars only" και έφυγε προς άλλο γραφείο από αυτό που πήγαινα. Εντάξει οι απ' έξω, αλλά και εσύ Βρούτε;
Last edited by a moderator: