poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Πρώτη μέρα στο Πουκέτ. Από το χαλαρά στο όλα μέσα
Ο νεαρός ιδιοκτήτης του χόστελ ευγενικά μεν, κάπως απαιτητικά δε, ζήτησε να τον πληρώσω μπροστά για την διαμονή και παρόλο που θα μπορούσα να τον τρενάρω για την επόμενη χρειαζόμουν έτσι και αλλιώς παραπάνω λεφτά οπότε βγήκα στη γύρα για νέο ΑΤΜ. Τελικά δοκιμάζοντας αρκετά διαπίστωσα ότι όλα τα ΑΤΜ χρέωναν καπέλο, κάποια στο έλεγαν ευθέως, άλλα στο τελευταίο βήμα (αν πρόσεχες τα ψιλά γράμματα) και ένα είχε κολλημένη κόλλα Α4 πάνω στο κουτί με αγγλικά που χρειάζονταν ξανά μετάφραση για να καταλάβεις τι ήθελε να πει ο ποιητής. Οι τράπεζες ήταν κλειστές εκείνη την ώρα και έτσι αναγκαστικά έβγαλα πάλι από το ΑΤΜ και χρεώθηκα ένα ακόμα 5ευρο, όσο δηλαδή κόστιζε το βράδυ στο χοστέλ. Με μάξιμουμ κάνα 50ρι που σε άφηνε να βγάλεις το έλεγες και ληστρικό το 5ευρο φέσι.
Πήγα πίσω στο χόστελ γιατί ανέμενα ότι σύντομα θα χρειαζόμουν να αναπληρώσω ύπνο αφού πρακτικά δεν είχα κοιμηθεί καθόλου την προηγούμενη. Χαζολόγησα μιλώντας με άλλους συνταξιδιώτες, που μεταξύ άλλων μου επιβεβαίωσαν την έξτρα χρέωση σε όλα τα ΑΤΜ. Κάποιοι που είχαν καιρό στη χώρα μου λέγανε ότι μέσα σε μερικούς μήνες από δωρεάν είχε φτάσει ευρώ ευρώ στα 5. Μόνο γκισές τράπεζας και ανταλλακτήρια ήταν οικονομική λύση πια.
Μου έδωσαν και κάποιες άλλες πληροφορίες για το Πουκέτ αλλά και για την υπόλοιπη χώρα, αφού κάποιοι ήταν στο τέλος της "Βορράς προ Νότο" επίσκεψης. Εγώ ακόμα δεν ήξερα που θα πάω οπότε έδωσα περισσότερο προσοχή στα ντόπια και στα πέριξ.
Δοκίμασα λίγο από το φαΐ μιας γιαγιάς που περιφερόταν μαζί με άλλα μέλη της οικογένειας του ιδιοκτήτη στο χώρο (κάτι πολύ σύνηθες στην ΝΑ Ασία, η επιχείρηση είναι συνήθως και το σπίτι που ζουν) και η οποία το πρωί έφτιαχνε sticky rice σε μπανανόφλουδες για όλους μας και το μεσημέρι (δηλαδή κάπου στις 11) άφηνε το περίσσευμα από το φαγητό τους για όσους είχαν διάθεση να δοκιμάσουν. Προς έκπληξή μου δεν ήταν και πολλοί που θέλανε, κάτι το οποίο το βρίσκω ακατανόητο. Να είσαι σε μία χώρα με τόσο διαφορετικές γεύσεις και να μην δοκιμάζεις; Αλλά δε πειράζει, λιγότερος ανταγωνισμός. Βέβαια καλή τύχη να καταλάβεις τι δοκίμαζες, η γιαγιά δε μίλαγε αγγλικά και στην καλύτερη αν ζήταγες μετάφραση από την ρεσεψιόν η απάντηση ήταν μονολεκτική, πχ "τσικεεε" (chicken) ή "μασρουυυ" (mashrum) για ένα φαγητό που σίγουρα είχε μέσα πάνω από το ένα πράγμα που σου μετέφραζαν. Σα να ρωτάς τι είναι ο μουσακάς και να σου λέει ο άλλος μελιτζάνα. Φάση "χαμένος στη μετάφραση", αλλά δεν θα ήταν η πρώτη φορά σε αυτό το ταξίδι.
Τσικεεε και μασρουυυ, τι δε καταλαβαίνεις;
Και κάπου εκεί συνειδητοποίησα ότι δεν νύσταζα καθόλου, οπότε αντί να χάνω το χρόνο μου καλύτερα να πήγαινα να δω κάτι. Ζήτησα από τον ιδιοκτήτη κάποια πρόταση για το τι να κάνω στα μισά πια της μέρας. "Οδηγάς μηχανάκι;". "Ναι". Μου έδωσε λοιπόν ένα από τα μηχανάκια της οικογένειας, που φυσικά ήταν προς ενοικίαση δοθείσας της κατάλληλης ευκαιρίας και αντιτίμου (το αντίστοιχο του 5 δολάρια) και μου σημείωσε σε ένα χάρτη - φυλλάδιο τη διαδρομή για μία περιοχή που ήταν κατάλληλη για ηλιοβασίλεμα. Τέτοια ώρα που ξεκινάς μου είπε προλαβαίνεις μόνο αυτό.
Κοιτώντας την ώρα και την διαδρομή δεν τον πίστεψα. Δεν ήταν δυνατόν να μου πάρει 2-3 ώρες να πάω 10-15χλμ, δηλαδή όσο θα έπαιρνε με τα πόδια. Οπότε αποφάσισα να κάνω μία παράκαμψη στον δρόμο για να δω μία παγόδα επί της διαδρομής σημειωμένη στο φυλλάδιο.
Τώρα που το έγραψα αυτό συνειδητοποιώ ότι με τα κινητά σήμερα όλοι αυτοί οι χάρτες-φυλλάδια πρέπει να ακούγονται όσο ρετρό όσο οι βιντεοκασέτες, όμως τότε ήμασταν ακόμα σε βρεφική κατάσταση με τα google maps και παρόμοια. Εκτός του ότι το google maps δεν υποστήριζε καν αποθήκευση offline χαρτών (πλην σε ελάχιστες χώρες και αυτό για πολύ μικρές περιοχές την φορά), η χαρτογράφηση στην περισσότερη Ασία και ειδικά εκτός πόλεων ήταν επιεικώς άθλια. Μου είχαν πει οι άλλοι από το χοστέλ ότι έπρεπε να κατεβάσω το maps.me αλλά κάτι που δεν τους πίστεψα ότι θα έχει διαφορά, κάτι που έφυγα γρήγορα, δεν το είχα κάνει. Βέβαια, όταν έβαλα το google να με πάει στον πρώτο προορισμό και άρχισε να μου ζητάει να κάνω παρακάμψεις μέσα από αδιέξοδα ή να κάνω αναστροφή και να πάω μια άσκοπη βόλτα στα βουνά για να ξαναβγώ 500 μέτρα παρακάτω στον ίδιο δρόμο που μπορούσα να προχωρήσω απλά ευθεία κατάλαβα ότι δουλειά δε θα γινόταν μαζί του. Στη συνέχεια παρατήρησα ότι πολλοί δρόμοι δεν υπήρχαν καν στο χάρτη ή υπήρχαν χαρτογραφημένοι σε διαφορετική θέση ή κατάσταση (πχ να τους δείχνει οδηγήσιμους ενώ ήταν μονοπάτια). Κάποιες φορές προχώραγα κανονικά, το google νόμιζε πως ήμουν μέσα στη φύση και πάθαινε εγκεφαλικό ψάχνοντας να μου βρει νέα διαδρομή. Το έκλεισα και το είχα μόνο για συμβουλευτικό της γενικής κατεύθυνσης όταν χρειαζόταν, ο χάρτης στο φυλλάδιο ήταν απείρως καλύτερος.
Το μηχανάκι είχε το μπροστινό φρένο σχεδόν εντελώς φαγωμένο και πάλι καλά καθώς αποδείχθηκε σωτήριο. Ήταν η πρώτη φορά που θα οδηγούσα μηχανάκι με τον αριστερό λεβιέ να αντιστοιχεί στο μπροστινό φρένο, ακόμα και στο ποδήλατό μου ήταν δεξιά. Βέβαια όλα τα μηχανάκια που είχα οδηγήσει μέχρι τότε είχαν ταχύτητες και δεν ήξερα αν ήταν στάνταρ πρακτική σε αυτόματα. Το μπέρδεμα για εμένα όμως ήταν ότι συνηθισμένος στη μηχανή, κάθε φορά που μείωνα σημαντικά ταχύτητα ενστικτωδώς "πάταγα συμπλέκτη", δηλαδή σε εκείνο το μηχανάκι το μπροστινό φρένο, το οποίο έτσι και δούλευε κανονικά θα με οδηγούσε και σε επική σαβούρδα. Έπρεπε να συνηθίσω το φρένο, την οδήγηση στην αριστερή πλευρά, την χαοτική για ευρωπαϊκά δεδομένα οδηγική συμπεριφορά (που πάντως για Ασία ήταν σε υψηλά επίπεδα), να βρω το δρόμο που πάω από το φυλλάδιο και αναρωτιέμαι πόσο θράσος αλλά και καλή τύχη έχω μερικές φορές που γύρισα πίσω αρτιμελής.
Η πρώτη στάση ήταν σε μία μάλλον νέα παγόδα όπου λόγω της μεσημεριανής ζέστης δε κυκλοφορούσε άνθρωπος
Ακόμα και ο αλητάκος είχε κλατάρει ψάχνοντας λίγη δροσιά στο μάρμαρο
Πέτυχα και τους μοναχούς σε κάποιου είδους συζήτηση για το αν βολεύει καλύτερα το βετέξ ή το σφουγγαράκι για τα πιάτα για το γυάλισμα της κεφαλής
Θαύμασα τα εντυπωσιακά περίτεχνα καλλιτεχνήματα που χρειάζονται οι θεοί ανά τον κόσμο για να ευχαριστούνται και να μην βγάζουν τα στραβά τους στους πιστούς
Και αφού αυτή η στάση δεν μου πήρε πολύ ώρα και - όπως και οι θεοί - δεν χόρτασα χρυσό (έστω και μπογιά), αποφάσισα να κάνω άλλη μία παράκαμψη να δω ένα σύμπλεγμα από παγόδες σημειωμένο στο χάρτη λίγο εκτός διαδρομής.
Τι έτος είπαμε έχουμε;
Τα έχει όλα γραμμένα στην γούνα της
Λες άκαταμάκατα-σουκουτου-μπε, 1, 3, 5, 7 και 9 φορές και μετά αν σου έχει μείνει αναπνοή κάνεις την ευχή
Βέβαια ως γνωστόν αν δεν λαδώσεις και λίγο δεν πιάνει.
Έλα τώρα κουταμάρες με μετρητά. Η σωστή δουλειά γίνεται με φύλλα χρυσού.
Το σύμπλεγμα από τα ψηλά κάποιας παγόδας
Κάνω ένα διάλειμμα για διαφημίσεις εδώ και επανέρχομαι με την συνέχεια σε επόμενο ποστ
LERN ENGLIS METICOLUSLY
Ένα μήνυμα προσφορά του φροντιστηρίου ξένων γλωσσών Cheaprash
Ο νεαρός ιδιοκτήτης του χόστελ ευγενικά μεν, κάπως απαιτητικά δε, ζήτησε να τον πληρώσω μπροστά για την διαμονή και παρόλο που θα μπορούσα να τον τρενάρω για την επόμενη χρειαζόμουν έτσι και αλλιώς παραπάνω λεφτά οπότε βγήκα στη γύρα για νέο ΑΤΜ. Τελικά δοκιμάζοντας αρκετά διαπίστωσα ότι όλα τα ΑΤΜ χρέωναν καπέλο, κάποια στο έλεγαν ευθέως, άλλα στο τελευταίο βήμα (αν πρόσεχες τα ψιλά γράμματα) και ένα είχε κολλημένη κόλλα Α4 πάνω στο κουτί με αγγλικά που χρειάζονταν ξανά μετάφραση για να καταλάβεις τι ήθελε να πει ο ποιητής. Οι τράπεζες ήταν κλειστές εκείνη την ώρα και έτσι αναγκαστικά έβγαλα πάλι από το ΑΤΜ και χρεώθηκα ένα ακόμα 5ευρο, όσο δηλαδή κόστιζε το βράδυ στο χοστέλ. Με μάξιμουμ κάνα 50ρι που σε άφηνε να βγάλεις το έλεγες και ληστρικό το 5ευρο φέσι.
Πήγα πίσω στο χόστελ γιατί ανέμενα ότι σύντομα θα χρειαζόμουν να αναπληρώσω ύπνο αφού πρακτικά δεν είχα κοιμηθεί καθόλου την προηγούμενη. Χαζολόγησα μιλώντας με άλλους συνταξιδιώτες, που μεταξύ άλλων μου επιβεβαίωσαν την έξτρα χρέωση σε όλα τα ΑΤΜ. Κάποιοι που είχαν καιρό στη χώρα μου λέγανε ότι μέσα σε μερικούς μήνες από δωρεάν είχε φτάσει ευρώ ευρώ στα 5. Μόνο γκισές τράπεζας και ανταλλακτήρια ήταν οικονομική λύση πια.
Μου έδωσαν και κάποιες άλλες πληροφορίες για το Πουκέτ αλλά και για την υπόλοιπη χώρα, αφού κάποιοι ήταν στο τέλος της "Βορράς προ Νότο" επίσκεψης. Εγώ ακόμα δεν ήξερα που θα πάω οπότε έδωσα περισσότερο προσοχή στα ντόπια και στα πέριξ.
Δοκίμασα λίγο από το φαΐ μιας γιαγιάς που περιφερόταν μαζί με άλλα μέλη της οικογένειας του ιδιοκτήτη στο χώρο (κάτι πολύ σύνηθες στην ΝΑ Ασία, η επιχείρηση είναι συνήθως και το σπίτι που ζουν) και η οποία το πρωί έφτιαχνε sticky rice σε μπανανόφλουδες για όλους μας και το μεσημέρι (δηλαδή κάπου στις 11) άφηνε το περίσσευμα από το φαγητό τους για όσους είχαν διάθεση να δοκιμάσουν. Προς έκπληξή μου δεν ήταν και πολλοί που θέλανε, κάτι το οποίο το βρίσκω ακατανόητο. Να είσαι σε μία χώρα με τόσο διαφορετικές γεύσεις και να μην δοκιμάζεις; Αλλά δε πειράζει, λιγότερος ανταγωνισμός. Βέβαια καλή τύχη να καταλάβεις τι δοκίμαζες, η γιαγιά δε μίλαγε αγγλικά και στην καλύτερη αν ζήταγες μετάφραση από την ρεσεψιόν η απάντηση ήταν μονολεκτική, πχ "τσικεεε" (chicken) ή "μασρουυυ" (mashrum) για ένα φαγητό που σίγουρα είχε μέσα πάνω από το ένα πράγμα που σου μετέφραζαν. Σα να ρωτάς τι είναι ο μουσακάς και να σου λέει ο άλλος μελιτζάνα. Φάση "χαμένος στη μετάφραση", αλλά δεν θα ήταν η πρώτη φορά σε αυτό το ταξίδι.
Τσικεεε και μασρουυυ, τι δε καταλαβαίνεις;
Και κάπου εκεί συνειδητοποίησα ότι δεν νύσταζα καθόλου, οπότε αντί να χάνω το χρόνο μου καλύτερα να πήγαινα να δω κάτι. Ζήτησα από τον ιδιοκτήτη κάποια πρόταση για το τι να κάνω στα μισά πια της μέρας. "Οδηγάς μηχανάκι;". "Ναι". Μου έδωσε λοιπόν ένα από τα μηχανάκια της οικογένειας, που φυσικά ήταν προς ενοικίαση δοθείσας της κατάλληλης ευκαιρίας και αντιτίμου (το αντίστοιχο του 5 δολάρια) και μου σημείωσε σε ένα χάρτη - φυλλάδιο τη διαδρομή για μία περιοχή που ήταν κατάλληλη για ηλιοβασίλεμα. Τέτοια ώρα που ξεκινάς μου είπε προλαβαίνεις μόνο αυτό.
Κοιτώντας την ώρα και την διαδρομή δεν τον πίστεψα. Δεν ήταν δυνατόν να μου πάρει 2-3 ώρες να πάω 10-15χλμ, δηλαδή όσο θα έπαιρνε με τα πόδια. Οπότε αποφάσισα να κάνω μία παράκαμψη στον δρόμο για να δω μία παγόδα επί της διαδρομής σημειωμένη στο φυλλάδιο.
Τώρα που το έγραψα αυτό συνειδητοποιώ ότι με τα κινητά σήμερα όλοι αυτοί οι χάρτες-φυλλάδια πρέπει να ακούγονται όσο ρετρό όσο οι βιντεοκασέτες, όμως τότε ήμασταν ακόμα σε βρεφική κατάσταση με τα google maps και παρόμοια. Εκτός του ότι το google maps δεν υποστήριζε καν αποθήκευση offline χαρτών (πλην σε ελάχιστες χώρες και αυτό για πολύ μικρές περιοχές την φορά), η χαρτογράφηση στην περισσότερη Ασία και ειδικά εκτός πόλεων ήταν επιεικώς άθλια. Μου είχαν πει οι άλλοι από το χοστέλ ότι έπρεπε να κατεβάσω το maps.me αλλά κάτι που δεν τους πίστεψα ότι θα έχει διαφορά, κάτι που έφυγα γρήγορα, δεν το είχα κάνει. Βέβαια, όταν έβαλα το google να με πάει στον πρώτο προορισμό και άρχισε να μου ζητάει να κάνω παρακάμψεις μέσα από αδιέξοδα ή να κάνω αναστροφή και να πάω μια άσκοπη βόλτα στα βουνά για να ξαναβγώ 500 μέτρα παρακάτω στον ίδιο δρόμο που μπορούσα να προχωρήσω απλά ευθεία κατάλαβα ότι δουλειά δε θα γινόταν μαζί του. Στη συνέχεια παρατήρησα ότι πολλοί δρόμοι δεν υπήρχαν καν στο χάρτη ή υπήρχαν χαρτογραφημένοι σε διαφορετική θέση ή κατάσταση (πχ να τους δείχνει οδηγήσιμους ενώ ήταν μονοπάτια). Κάποιες φορές προχώραγα κανονικά, το google νόμιζε πως ήμουν μέσα στη φύση και πάθαινε εγκεφαλικό ψάχνοντας να μου βρει νέα διαδρομή. Το έκλεισα και το είχα μόνο για συμβουλευτικό της γενικής κατεύθυνσης όταν χρειαζόταν, ο χάρτης στο φυλλάδιο ήταν απείρως καλύτερος.
Το μηχανάκι είχε το μπροστινό φρένο σχεδόν εντελώς φαγωμένο και πάλι καλά καθώς αποδείχθηκε σωτήριο. Ήταν η πρώτη φορά που θα οδηγούσα μηχανάκι με τον αριστερό λεβιέ να αντιστοιχεί στο μπροστινό φρένο, ακόμα και στο ποδήλατό μου ήταν δεξιά. Βέβαια όλα τα μηχανάκια που είχα οδηγήσει μέχρι τότε είχαν ταχύτητες και δεν ήξερα αν ήταν στάνταρ πρακτική σε αυτόματα. Το μπέρδεμα για εμένα όμως ήταν ότι συνηθισμένος στη μηχανή, κάθε φορά που μείωνα σημαντικά ταχύτητα ενστικτωδώς "πάταγα συμπλέκτη", δηλαδή σε εκείνο το μηχανάκι το μπροστινό φρένο, το οποίο έτσι και δούλευε κανονικά θα με οδηγούσε και σε επική σαβούρδα. Έπρεπε να συνηθίσω το φρένο, την οδήγηση στην αριστερή πλευρά, την χαοτική για ευρωπαϊκά δεδομένα οδηγική συμπεριφορά (που πάντως για Ασία ήταν σε υψηλά επίπεδα), να βρω το δρόμο που πάω από το φυλλάδιο και αναρωτιέμαι πόσο θράσος αλλά και καλή τύχη έχω μερικές φορές που γύρισα πίσω αρτιμελής.
Η πρώτη στάση ήταν σε μία μάλλον νέα παγόδα όπου λόγω της μεσημεριανής ζέστης δε κυκλοφορούσε άνθρωπος
Ακόμα και ο αλητάκος είχε κλατάρει ψάχνοντας λίγη δροσιά στο μάρμαρο
Πέτυχα και τους μοναχούς σε κάποιου είδους συζήτηση για το αν βολεύει καλύτερα το βετέξ ή το σφουγγαράκι για τα πιάτα για το γυάλισμα της κεφαλής
Θαύμασα τα εντυπωσιακά περίτεχνα καλλιτεχνήματα που χρειάζονται οι θεοί ανά τον κόσμο για να ευχαριστούνται και να μην βγάζουν τα στραβά τους στους πιστούς
Και αφού αυτή η στάση δεν μου πήρε πολύ ώρα και - όπως και οι θεοί - δεν χόρτασα χρυσό (έστω και μπογιά), αποφάσισα να κάνω άλλη μία παράκαμψη να δω ένα σύμπλεγμα από παγόδες σημειωμένο στο χάρτη λίγο εκτός διαδρομής.
Τι έτος είπαμε έχουμε;
Τα έχει όλα γραμμένα στην γούνα της
Λες άκαταμάκατα-σουκουτου-μπε, 1, 3, 5, 7 και 9 φορές και μετά αν σου έχει μείνει αναπνοή κάνεις την ευχή
Βέβαια ως γνωστόν αν δεν λαδώσεις και λίγο δεν πιάνει.
Έλα τώρα κουταμάρες με μετρητά. Η σωστή δουλειά γίνεται με φύλλα χρυσού.
Το σύμπλεγμα από τα ψηλά κάποιας παγόδας
Κάνω ένα διάλειμμα για διαφημίσεις εδώ και επανέρχομαι με την συνέχεια σε επόμενο ποστ
LERN ENGLIS METICOLUSLY
Ένα μήνυμα προσφορά του φροντιστηρίου ξένων γλωσσών Cheaprash
Last edited by a moderator: