poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
Το πρωί της επόμενης ημέρας η βιετναμέζα θα το πέρναγε να κάνει κάποιες δουλειές σε προετοιμασία της αναχώρησής μας για τις αρκετές (άγνωστο πόσες ακόμα) επόμενες ημέρες, πες μήνα, ποιος ξέρει, μπορεί και παραπάνω. Μεταξύ αυτών που είχε να κάνει ήταν και να μετατρέψει τα τελευταία ευρώ μου σε συνάλλαγμα, από εκεί και πέρα έπρεπε να κάνω αναλήψεις σε ΑΤΜ γιατί είχα ξεμείνει από μετρητά. Tα μετέτρεψε σε βιετναμέζικα στη μαύρη σε τιμή καλύτερη και από την ενδεικτική μέση της revolut χωρίς να υπολογίσω το κόστος ανάληψης των ΑΤΜ, δηλαδή και γαμώ, μπράβο της.
Εγώ θα πήγαινα στο μουσείο πολέμων, που καλύπτει κυρίως το πόλεμο των γάλλων και τον πόλεμο των αμερικάνων. Τον τελευταίο εμείς τον ξέρουμε σαν πόλεμο του βιετνάμ, κυρίως γιατί τον μάθαμε "απ' έξω" και από την αμερικάνικη πλευρά. Ήδη η αντιστροφή αυτή σε κάνει να το σκέφτεσαι αλλιώς. Δεν είναι ο πόλεμος του Βιετνάμ, του Ιράκ, του Αφγανιστάν, κλπ, αλλά ο πόλεμος των αμερικάνων στο Βιετνάμ, Ιράκ, Αφγανιστάν, κλπ.
Μιας που ήμουν χαλαρά (τις προηγούμενες ημέρες δεν υπήρχε το τρέξιμο που είχα ειδικά στην αρχή του ταξιδιού), έφαγα το πρωινό μου, ήπια το καφέ μου με την ησυχία μου και μίλησα λίγο με την ιδιοκτήτρια του χοστέλ, μία πενηντάρα που το είχε με τον άντρα της.
Όπως μου μίλαγε της έφερε ο άντρας της το μεσημεριανό, μία σούπα με κάποιο περίεργο, γεμιστό με κιμά λαχανικό, που έμοιαζε σαν αγγούρι που το πότιζαν νερό τσερνομπίλ. Τι είναι της λέω; Α μου λέει δεν ξέρω πως λέγεται στα αγγλικά αλλά κάνει πολύ καλό στην υγεία, μπλα μπλα μπλα, δοκίμασε.
Ε, δε ντρέπομαι με τέτοια, πήρα και δοκίμασα, πάντα έτοιμος για νέες γεύσεις. Ήταν σαν να έχει λιώσει κάποιος πικρά αμύγδαλα μαζί με πικρές μελιτζάνες και στο ζουμί από αυτό να έχει βράσει αγγούρι από αγγουριά που της έχουν πατήσει τα φύλα. Έμεινα με τα μάτια γουρλωμένα χωρίς να μπορώ να διαχειριστώ τέτοια κλοτσιά πικρίλας στο στόμα μου. Σκεφτόμουν αν ήταν καλύτερα να το καταπιώ γρήγορα ή να το φτύσω, ενώ η ιδιοκτήτρια συνέχιζε να μιλάει χωρίς καμία ένδειξη ότι κάτι δε πήγαινε καλά χλαπακιάζοντας μπουκιές με φυσικότητα σαν να έτρωγε πατάτες.
Πρόσφατα έμαθα ότι λέγεται ασιατικό πικροπέπονο και είναι στη λίστα απαγορευμένων τροφών για όσους έχουν έλλειψη ενζύμου G6PD. Νομίζω ότι δεν έχει καμία σχέση με πεπόνι, όμως η λέξη που έχουν στα βιετναμέζικα είναι η ίδια για το αγγούρι και το πεπόνι και ίσως να χάθηκε στη μετάφραση.
Πάντως σοβαρά τώρα, από τότε το πέτυχα σε πικρή, πολύ πικρή και απίστευτα πικρή έκδοση και αν και οριακά μπορώ να φάω μέχρι και την πολύ πικρή, πραγματικά δεν βλέπω το νόημα να το κάνεις αυτό στον εαυτό σου. Η γέμιση από το κρέας πάντως συνήθως είναι καλή. Αν το πετύχετε σε τέτοια μορφή, φάτε το εσωτερικό, πετάξτε το λαχανικό σε ένα κάδο και βάλτε φωτιά.
Εδώ σε φώτο από το σουπερμάρκετ, βγαίνει και σε πιο δραματικές (οπτικά) εκδόσεις.
Τέλος πάντων, πήγα στο μουσείο πολέμου με τα πόδια, κάπου μισή ώρα δρόμος, αρκετός από τον οποίο μέσα από ένα πάρκα που τουλάχιστον είχα σκιά.
Αυτό που μου αρέσει στα ασιατικά πάρκα είναι ότι βλέπεις κόσμο να κάνει περίεργες ασκήσεις, χορούς ή πρόβες για γυμναστικές επιδείξεις.
Πρώην αποικιακό κτήριο που δουλεύει σαν κυβερνητικό πια. Αυτό τα έσωσε τα περισσότερα και διατηρήθηκαν.
Μπήκα στο μουσείο πολέμων, το οποίο δε ξέρω γιατί άφηνε εκτός την μικρή μεν, πολύ οδυνηρή δε, περίοδο της κατοχής των Γιαπωνέζων.
Στο προαύλιο υπήρχε διάφορο πολεμικό υλικό, άρματα και αεροπλάνα (απ' ότι θυμάμαι) και στο εσωτερικό εκτός από φωτογραφικό υλικό και περιγραφές, κάποια διοράματα (στημένες σκηνές) βασανιστηρίων με ανδρείκελα ή μη, έτσι για να μας θυμίζουν την σκληρότητα των ανθρώπων όταν θεωρούν τους άλλους υποδεέστερους ή και χειρότερα.
Γενικά η παρουσίαση ήταν κάπως μέτρια και σίγουρα μονόπλευρη και προπαγανδιστική, αλλά έτσι είναι, την ιστορία τη γράφουν οι νικητές. Παρόλα αυτά δεν ήταν και τόσο υπερβολική που να κουράσει.
Περνώντας στην εποχή του πολέμου των αμερικάνων υπήρχαν διάφορα εκθέματα όπως άσκαστες βόμβες ή μία αίθουσα (αν το θυμάμαι καλά) με την σφαγή του Μι Λάι (περισσότερο γνωστό ως "μάι λάι" γιατί το βιετναμέζικο my το διάβασαν στον εξωτερικό με την αγγλική προφορά). Στην εποχή της η ιστορία αυτή είχε γίνει ευρέως γνωστή γιατί έσκισε τον τελευταίο φερετζέ του "αμερικάνου στρατιώτη της ελευθερίας που πολεμά για τη δημοκρατία και σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα".
Η έκθεση έκλεισε με τα αποτελέσματα του ψεκασμού με διοξίνες στις νεότερες γενιές. Ε εκεί με τσάκισε. Η εικόνα των παραμορφωμένων μωρών και παιδιών που κοίταζαν με αθώο βλέμμα και η συνειδητοποίηση του πόνου, ανημποριάς και αδικίας για αυτές τις ψυχές με έκανε να σοκαριστώ και να νιώθω ταυτόχρονα βαθιά θλίψη και μεγάλο θυμό για τους υπεύθυνους της αθλιότητας αυτής.
Βγήκα έξω βαρύς και μου πήρε πολύ ώρα να συνέλθω. Ίσως φαίνεται το πόσο χάλια ήμουν από το ότι δεν έβγαλα καμία φωτογραφία από εκείνη την ώρα ως και το βράδυ, τόσο που παραλίγο να μη θυμηθώ τι έκανα.
Το πρωί της επόμενης ημέρας η βιετναμέζα θα το πέρναγε να κάνει κάποιες δουλειές σε προετοιμασία της αναχώρησής μας για τις αρκετές (άγνωστο πόσες ακόμα) επόμενες ημέρες, πες μήνα, ποιος ξέρει, μπορεί και παραπάνω. Μεταξύ αυτών που είχε να κάνει ήταν και να μετατρέψει τα τελευταία ευρώ μου σε συνάλλαγμα, από εκεί και πέρα έπρεπε να κάνω αναλήψεις σε ΑΤΜ γιατί είχα ξεμείνει από μετρητά. Tα μετέτρεψε σε βιετναμέζικα στη μαύρη σε τιμή καλύτερη και από την ενδεικτική μέση της revolut χωρίς να υπολογίσω το κόστος ανάληψης των ΑΤΜ, δηλαδή και γαμώ, μπράβο της.
Εγώ θα πήγαινα στο μουσείο πολέμων, που καλύπτει κυρίως το πόλεμο των γάλλων και τον πόλεμο των αμερικάνων. Τον τελευταίο εμείς τον ξέρουμε σαν πόλεμο του βιετνάμ, κυρίως γιατί τον μάθαμε "απ' έξω" και από την αμερικάνικη πλευρά. Ήδη η αντιστροφή αυτή σε κάνει να το σκέφτεσαι αλλιώς. Δεν είναι ο πόλεμος του Βιετνάμ, του Ιράκ, του Αφγανιστάν, κλπ, αλλά ο πόλεμος των αμερικάνων στο Βιετνάμ, Ιράκ, Αφγανιστάν, κλπ.
Μιας που ήμουν χαλαρά (τις προηγούμενες ημέρες δεν υπήρχε το τρέξιμο που είχα ειδικά στην αρχή του ταξιδιού), έφαγα το πρωινό μου, ήπια το καφέ μου με την ησυχία μου και μίλησα λίγο με την ιδιοκτήτρια του χοστέλ, μία πενηντάρα που το είχε με τον άντρα της.
Όπως μου μίλαγε της έφερε ο άντρας της το μεσημεριανό, μία σούπα με κάποιο περίεργο, γεμιστό με κιμά λαχανικό, που έμοιαζε σαν αγγούρι που το πότιζαν νερό τσερνομπίλ. Τι είναι της λέω; Α μου λέει δεν ξέρω πως λέγεται στα αγγλικά αλλά κάνει πολύ καλό στην υγεία, μπλα μπλα μπλα, δοκίμασε.
Ε, δε ντρέπομαι με τέτοια, πήρα και δοκίμασα, πάντα έτοιμος για νέες γεύσεις. Ήταν σαν να έχει λιώσει κάποιος πικρά αμύγδαλα μαζί με πικρές μελιτζάνες και στο ζουμί από αυτό να έχει βράσει αγγούρι από αγγουριά που της έχουν πατήσει τα φύλα. Έμεινα με τα μάτια γουρλωμένα χωρίς να μπορώ να διαχειριστώ τέτοια κλοτσιά πικρίλας στο στόμα μου. Σκεφτόμουν αν ήταν καλύτερα να το καταπιώ γρήγορα ή να το φτύσω, ενώ η ιδιοκτήτρια συνέχιζε να μιλάει χωρίς καμία ένδειξη ότι κάτι δε πήγαινε καλά χλαπακιάζοντας μπουκιές με φυσικότητα σαν να έτρωγε πατάτες.
Πρόσφατα έμαθα ότι λέγεται ασιατικό πικροπέπονο και είναι στη λίστα απαγορευμένων τροφών για όσους έχουν έλλειψη ενζύμου G6PD. Νομίζω ότι δεν έχει καμία σχέση με πεπόνι, όμως η λέξη που έχουν στα βιετναμέζικα είναι η ίδια για το αγγούρι και το πεπόνι και ίσως να χάθηκε στη μετάφραση.
Πάντως σοβαρά τώρα, από τότε το πέτυχα σε πικρή, πολύ πικρή και απίστευτα πικρή έκδοση και αν και οριακά μπορώ να φάω μέχρι και την πολύ πικρή, πραγματικά δεν βλέπω το νόημα να το κάνεις αυτό στον εαυτό σου. Η γέμιση από το κρέας πάντως συνήθως είναι καλή. Αν το πετύχετε σε τέτοια μορφή, φάτε το εσωτερικό, πετάξτε το λαχανικό σε ένα κάδο και βάλτε φωτιά.
Εδώ σε φώτο από το σουπερμάρκετ, βγαίνει και σε πιο δραματικές (οπτικά) εκδόσεις.
Τέλος πάντων, πήγα στο μουσείο πολέμου με τα πόδια, κάπου μισή ώρα δρόμος, αρκετός από τον οποίο μέσα από ένα πάρκα που τουλάχιστον είχα σκιά.
Αυτό που μου αρέσει στα ασιατικά πάρκα είναι ότι βλέπεις κόσμο να κάνει περίεργες ασκήσεις, χορούς ή πρόβες για γυμναστικές επιδείξεις.
Πρώην αποικιακό κτήριο που δουλεύει σαν κυβερνητικό πια. Αυτό τα έσωσε τα περισσότερα και διατηρήθηκαν.
Μπήκα στο μουσείο πολέμων, το οποίο δε ξέρω γιατί άφηνε εκτός την μικρή μεν, πολύ οδυνηρή δε, περίοδο της κατοχής των Γιαπωνέζων.
Στο προαύλιο υπήρχε διάφορο πολεμικό υλικό, άρματα και αεροπλάνα (απ' ότι θυμάμαι) και στο εσωτερικό εκτός από φωτογραφικό υλικό και περιγραφές, κάποια διοράματα (στημένες σκηνές) βασανιστηρίων με ανδρείκελα ή μη, έτσι για να μας θυμίζουν την σκληρότητα των ανθρώπων όταν θεωρούν τους άλλους υποδεέστερους ή και χειρότερα.
Γενικά η παρουσίαση ήταν κάπως μέτρια και σίγουρα μονόπλευρη και προπαγανδιστική, αλλά έτσι είναι, την ιστορία τη γράφουν οι νικητές. Παρόλα αυτά δεν ήταν και τόσο υπερβολική που να κουράσει.
Περνώντας στην εποχή του πολέμου των αμερικάνων υπήρχαν διάφορα εκθέματα όπως άσκαστες βόμβες ή μία αίθουσα (αν το θυμάμαι καλά) με την σφαγή του Μι Λάι (περισσότερο γνωστό ως "μάι λάι" γιατί το βιετναμέζικο my το διάβασαν στον εξωτερικό με την αγγλική προφορά). Στην εποχή της η ιστορία αυτή είχε γίνει ευρέως γνωστή γιατί έσκισε τον τελευταίο φερετζέ του "αμερικάνου στρατιώτη της ελευθερίας που πολεμά για τη δημοκρατία και σέβεται τα ανθρώπινα δικαιώματα".
Η έκθεση έκλεισε με τα αποτελέσματα του ψεκασμού με διοξίνες στις νεότερες γενιές. Ε εκεί με τσάκισε. Η εικόνα των παραμορφωμένων μωρών και παιδιών που κοίταζαν με αθώο βλέμμα και η συνειδητοποίηση του πόνου, ανημποριάς και αδικίας για αυτές τις ψυχές με έκανε να σοκαριστώ και να νιώθω ταυτόχρονα βαθιά θλίψη και μεγάλο θυμό για τους υπεύθυνους της αθλιότητας αυτής.
Βγήκα έξω βαρύς και μου πήρε πολύ ώρα να συνέλθω. Ίσως φαίνεται το πόσο χάλια ήμουν από το ότι δεν έβγαλα καμία φωτογραφία από εκείνη την ώρα ως και το βράδυ, τόσο που παραλίγο να μη θυμηθώ τι έκανα.
Last edited by a moderator: