poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Φτάνοντας στην Siem Reap, έβγαλα το κινητό για να δω που είναι το hostel και από που θα πέρναγε το λεωφορείο, μήπως ήταν κοντά να κατεβούμε και να πάμε. Συνειδητοποίησα λοιπόν ότι με το που έφτανε σχεδόν στο κέντρο (σε απόσταση 5' με τα πόδια από το κεντρικό σημείο αλλά δεν το ήξερα ποιο ήταν αυτό τότε), άλλαξε δρόμο και άρχισε να βγαίνει έξω από την πόλη. Θεώρησα ότι εκεί θα ήταν ο σταθμός λεωφορείων, κάτι που με έκανε να σφίγγομαι ήδη γιατί δεν ήθελα να μπω σε μία διαδικασία τσακωμού/παζαριού με ταρίφες και τουκτουκτζήδες. Όμως συνέχιζε, συνέχιζε, συνέχιζε μέχρι που μας πήγε έξω από την πόλη περίπου 10 λεπτά μακριά, μέσα στη ζούγκλα και μας άφησε τελικά σε μία αλάνα στην οποία δεν υπήρχε τίποτα εκτός από... τρεις τουκτουκτζήδες και αμέσως μετά έφυγε και αυτός.
Είμαι σίγουρος πως δεν ήταν τυχαίο, είχαν δει ότι ήμασταν 2+2+1 οπότε ενημέρωσαν αντίστοιχα, απλά δεν ήξεραν ότι οι 2+1 θα πηγαίναμε μαζί. Είπα στις φιλιππινέζες που σαν Ασιάτισσες την είχαν καταλάβει και αυτές τη δουλειά ότι μας την έφεραν, να προσπαθήσουμε να διαπραγματευτούμε αλλιώς να κάνουμε ότι θα περπατήσουμε - κάτι το οποίο εντάξει, δε γινόταν, πρέπει να ήταν πάνω από 45' περπάτημα μέσα στο πουθενά για πίσω.
Προς έκπληξή μας όμως ο τουκτουκτζής δεν ζήτησε πολλά, μόνο 5 δολάρια για όλους μας, κάτι που με εξέπληξε αρχικά. Ήταν τόσο φθηνά ή ήταν τίμιος; Φυσικά στο δρόμο άρχισε τα τι θα κάνετε, που θα πάτε (εννοείται ξέρουν ότι 99.999% όλοι πάνε Άνγκορ Βατ). Τον χάλασε ότι οι φιλιππινέζες ήταν μόνο για μια μέρα, αλλά αυτή ήταν η τύχη του, οπότε το έριξε σε λίγο φιλότιμο, λίγο παρακάλι ότι έπρεπε να διαλέξουμε αυτόν για να μας πάει σαν χάρη που μας πάει στο χοστέλ τόσο φθηνά.
Άφησα την απόφαση στις φίλες, άλλωστε εγώ δεν καιγόμουν να ξεκινήσω τόσο άμεσα και οι οποίες αφού το συζήτησαν λίγο του είπαν τελικά οκ. Μιας που είχαμε φάει σχεδόν όλη τη μέρα στο περίμενε και είχε φτάσει απόγευμα, μας είπε ότι μπορούσαμε να πάμε εκείνη την στιγμή στα εκδοτήρια να βγάλουμε εισιτήριο γιατί αν το βγάλεις μετά τις 5 ισχύει για την επόμενη ημέρα και έτσι θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε πολύ πρωί να προλάβουν να δουν ότι μπορούσαν πριν φύγουν. Μάλιστα είχαν αποφασίσει πως θα επέστρεφαν με αεροπλάνο προς Μπανγκόκ γιατί αυτό που πέρασαν οδικώς δεν ήθελαν να το ξαναπεράσουν.
Και έτσι κάναμε. Αυτό που δεν μας είπε και είναι ίσως το καλύτερο tip που μπορώ να δώσω για κάποιον που θα πάει με πίεση ημερών, είναι ότι αν είσαι στις 5 το απόγευμα εκεί και βγάλεις εισιτήριο, λήγει όντως μία μέρα παραπάνω σαν να το βγάζεις την επόμενη αλλά ισχύει άμεσα. Με αυτό το "κόλπο" λοιπόν μπορείς να μπεις και να δεις το δειλινό σε κάποιο από τα σημεία που επιτρέπεται για μία πρώτη ιδέα του τι σε περιμένει.
Τα εισιτήρια όταν πήγα είχαν πάρει την άνοδο, από τότε αυξήθηκαν ξανά και ξανά. Αν θυμάμαι καλά είχα πληρώσει κάτι γύρω στα 50 δολάρια για αυτό των 7 ημερών, που δεν σκόπευα φυσικά να πάω τόσο πολύ αλλά είχε πολύ μικρή διαφορά με αυτό των 3 ημερών και σκέφτηκα ότι ποτέ δε ξέρεις, μπορεί να μου αρέσει πολύ (ή γκουχ γκουχ να βρω να το πουλήσω σε άλλον).
Τότε το εισιτήριο μίας ημέρας ήταν κάπου στα 20κάτι δολάρια, σήμερα που κοίταξα είναι 37 της μίας μέρας (!), 62 των 3 και 72 των 7 ημερών. Επίσης δε μπορείς να πουλήσεις το εισιτήριο, εκτός του ότι δίνεις διαβατήριο για να εκδοθεί, σε βγάζουν φωτογραφία που εκτυπώνεται πάνω στο εισιτήριο και υπάρχουν πολλοί έλεγχοι, σχεδόν κάθε φορά που εισέρχεσαι στο χώρο και μερικές φορές και διαβατηρίου.
Αφού λύσαμε και αυτό, πήγαμε στο χοστέλ μέσα από κάτι χωμάτινους δρόμους. Μου λέγανε (και η "πρώην") μη κοιτάς την Σιεμ Ριπ, δεν είναι ενδεικτική της Καμπότζης, εκεί είναι φτιαγμένα τα πράγματα, πολύ καλύτερα από την υπόλοιπη χώρα. Και όμως, πέντε λεπτά με τα πόδια από το κέντρο και οι δρόμοι ήταν έτσι:
Μέχρι τώρα σπάνια λέω κάτι για τα χοστέλ που έμενα καθώς ήταν απλά το μέρος που θα ίσιωνα το κορμί και δεν με ένοιαζε πολύ κάτι άλλο, αλλά αυτή τι φορά τι γαμάτο ήταν αυτό που είχα βρει;
Θέα από το δωμάτιο στην πισινάρα μας
Και το κτήριο απ' έξω (αγνοήστε τον δρόμο)
Αυτό πρέπει να ήταν ξενοδοχείο αστέρων που το είχαν μετατρέψει σε χοστέλ. Τα δωμάτια ήταν μικρά, νομίζω 4 ή 6 άτομα χώραγαν μόνο (δηλαδή 2 ή 3 διπλά κρεβάτια), με κάρτα στην πόρτα να μπορείς να ανοίξεις μόνο το δικό σου, μπάνιο ανά "θάλαμο" και ατομικό locker εντός του δωματίου με μπρίζες ώστε να μπορείς να αφήνεις τις συσκευές σου κλειδωμένες να φορτίζουν. Κάθε θέση είχε και αυτή φωτάκι και μπρίζες. Στο λόμπι είχε πινγκ πονγκ, μπιλιάρδο, και άλλα (αγγλικού) τύπου εντερτέινμεντ όπως βέλη, μπαρ και δυτικού τύπου κουζίνα. Θυμήθηκα τον Ντράγκο στο Παγκάν που είχε παρεξηγηθεί που δεν του είχα βάλει 10, αν το είχα κάνει τότε εκεί σε αυτό τι θα έβαζα, 20;
Άφησα τα πράγματά μου και βγήκα για μία γρήγορη βόλτα στην πόλη και για να φάω κάτι. Η πρώτη εντύπωση δε μπορώ να πω ότι ήταν καλή.
Στο δρόμο όσο περπάταγα νύχτωνε
τι περίεργα σύννεφα είναι αυτά;;; Μας μπζεγκάζουν!
Και έφτασα στην pub street που εντάξει, δεν ξέρω τι περίμενα για οδό με αυτό το όνομα, αλλά αυτό που είδα δε μου άρεσε, ένα μικρό κακέκτυπο της Khao San της Μπανγκοκ με δυτικού τύπου φαγάδικα (πίτσα, μπέργκερ, πάστα, κλπ) γεμάτα τουρίστες και μαγαζιά για ποτά.
Δίπλα είχε μία νυχτερινή αγορά, πήγα από εκεί μήπως βρω τίποτα καλύτερο αλλά αποδείχθηκε και αυτή τουριστική μηδενικού ενδιαφέροντος. Αν θέλω κεμπάπ και πίτσα τα τρώω σπίτι μου, δε θα τα πάρω στην Ασία.
Τελικά κάπου παράλληλα στο ποτάμι βρήκα ένα πάγκο και έφαγα ένα ντόπιο φαγητό, μαζί και ένα χυμό που μου ετοίμασαν εκείνη την ώρα από τροπικά φρούτα, την έκανα ταράτσα και γύρισα πίσω με μεικτές εντυπώσεις, αφού τέτοιες ας πούμε εικόνες με τα παιδιά να παίζουν μέσα στα σκουπίδια που ήταν παντού δεν τις είχα δει στην Ταϊλάνδη τόσο καιρό
Πηγαίνοντας πίσω στο χοστέλ μου έστειλαν μήνυμα οι φιλιππινέζες και με προσκάλεσαν να πάω στο δωμάτιό τους να τα πούμε. Έλα τώρα, σταματήστε. Δεν είναι αυτό που νομίζετε. Απλά ήθελαν να κανονίσουμε για το πρωί, καθώς θα πηγαίναμε για την ανατολή αξημέρωτα στον πιο βασικό ναό. Γύρισα, έβαλα στα γρήγορα το μαγιό γιατί είχα σκοπό να ρίξω και μια βουτιά μετά, πήρα και την πετσέτα και πήγα στο δωμάτιό τους.
Τα είπαμε λίγο εκεί με το τι κάνει ο καθένας στη ζωή του. Η μεγάλη αδερφή ήταν μάλλον κάπως αυστηρός άνθρωπος ή ίσως κάπως απόλυτη αν και καλούλα. Παρόλο που ήταν κάτι λιγότερο από 40 ετών είχε ήδη μία 20χρονη κόρη, ενώ η μικρή αδερφή ήταν ακόμα ανύπαντρη και θα τολμήσω λίγο να πω ότι αν δε έφταιγε πως ξεκάθαρα της άρεσα, για κάποιο λόγο μου είχε κάποια εμφανή συμπάθεια σε σχέση με τη μεγάλη. Φυσικά όμως όλα αυτά χωρίς υποψία παρεξήγησης από καμία από τις δύο τους.
Παρόλο που ήταν καλή η παρέα τους, ήθελα πολύ εκείνη τη βουτιά στην πισίνα η οποία έκλεινε στις 8 και έτσι τις άφησα, αφού πρώτα πρότεινα να έρθουν και αυτές. Δεν είχαν μαγιό είπαν, καλά απάντησα δε πειράζει, νύχτα είναι, ελάτε με τα εσώρουχα, δεν θα το καταλάβει κανείς. Η μεγάλη πρέπει να έπαθε ένα μικρό εγκεφαλικό, η μικρή έγινε κόκκινη σαν ώριμη πιπεριά και φυσικά αρνήθηκαν. Πολύ συντηρητική η Ασία βρε παιδί μου, λες και τους είπα να ερχόντουσαν γυμνές.
Μπήκα στο νεράκι που ήταν βάλσαμο. Εκεί ήταν και ένας αγγλάκος, μέσα στη πισίνα με το ποτό του στην άκρη. Είπαμε ένα γεια, με ρώτησε πότε ήρθα, του είπα μόλις, πως το βλέπω το χοστέλ, του είπα γαμάτο, άποψη που ήταν ειλικρινής άλλωστε και εκεί τον άφησα με ένα τα λέμε μετά, άσε με λίγο να κάνω καμιά βουτιά γιατί σε λίγο κλείνει η πισίνα, μη μας βγάλουν έξω και δεν έχω προλάβει να το χαρώ. Ψέλλισε κάτι τύπου μπα, εμένα δε θα έρθει κανείς να μου πει να βγω με ένα μάλλον μειδίασμα που μου έκανε εντύπωση γιατί είχε λίγο ύφος αποικιοκράτη, κατούρα και λίγο ρε (εντάξει όχι στη πισίνα όμως).
Αφού απόλαυσα το νερό, ξαναπήγα κοντά και του λέω πως το ξέρεις ότι δε θα έρθει κανείς, ήσουν ας πούμε και χτες και δεν ήρθαν; Εεεε, βασικά λέει, είμαι ο ιδιοκτήτης...
Μου είπε λοιπόν ότι ταξίδευε στο Βιετνάμ πριν κάποια χρόνια, γνώρισε εκεί κάποια κοπέλα που συνειδητοποίησαν ότι είχαν τα ίδια όνειρα και θέλανε να ανοίξουν χοστέλ, άνοιξαν ένα στο Ho Chi Minh, μετά δεύτερο ή και τρίτο, δε θυμάμαι αν ήταν στην ίδια πόλη ή και αλλού και πριν λίγες μέρες είχαν ανοίξει και εκείνο στη Σιεμ Ριπ. Ήταν όντως πρώην ξενοδοχείο και ο λόγος που είχαν τέτοιες τιμές - αν και δεν το είπε εντελώς ξεκάθαρα, αλλά το κατάλαβα, ήταν για hacking της βαθμολογίας. Ήταν λογικό όταν έμενες σε ένα τέτοιο μέρος σχεδόν τζάμπα να πηγαίνουν τα δεκάρια σύννεφο και όταν θα είχαν ας πούμε 100 review κοντά στο 10 μπορούσαν να αυξήσουν τις τιμές, να περιορίσουν την χρήση χοστέλ υπέρ των δωματίων και θα συνέχιζε να έρχεται ο κόσμος που θα έβλεπε τόσο καλά νούμερα.
Κάθισα αρκετή ώρα στη πισίνα και τα λέγαμε, μου είπε και κάποια πράγματα για την ζωή στο Βιετνάμ που ευχόμουν να δω μετά αλλά ακόμα τότε δεν ήμουν σίγουρος, αν και το πίστευα περισσότερο από ποτέ. Και επειδή θα είχα ξύπνημα στις 3:30 ώστε να είμαι στην ρεσεψιόν στις 3:45 για να φύγουμε - δεν ξέρω γιατί τόσο νωρίς αλλά έτσι τους είχε πει ο τουκτουκτζής - έφυγα για να κάνω μπάνιο και να κοιμηθώ, κάτι που πρέπει να κατάφερα κοντά στις 11:30 τελικά. Πολύ έλλειψη ύπνου ρε παιδί μου....
Είμαι σίγουρος πως δεν ήταν τυχαίο, είχαν δει ότι ήμασταν 2+2+1 οπότε ενημέρωσαν αντίστοιχα, απλά δεν ήξεραν ότι οι 2+1 θα πηγαίναμε μαζί. Είπα στις φιλιππινέζες που σαν Ασιάτισσες την είχαν καταλάβει και αυτές τη δουλειά ότι μας την έφεραν, να προσπαθήσουμε να διαπραγματευτούμε αλλιώς να κάνουμε ότι θα περπατήσουμε - κάτι το οποίο εντάξει, δε γινόταν, πρέπει να ήταν πάνω από 45' περπάτημα μέσα στο πουθενά για πίσω.
Προς έκπληξή μας όμως ο τουκτουκτζής δεν ζήτησε πολλά, μόνο 5 δολάρια για όλους μας, κάτι που με εξέπληξε αρχικά. Ήταν τόσο φθηνά ή ήταν τίμιος; Φυσικά στο δρόμο άρχισε τα τι θα κάνετε, που θα πάτε (εννοείται ξέρουν ότι 99.999% όλοι πάνε Άνγκορ Βατ). Τον χάλασε ότι οι φιλιππινέζες ήταν μόνο για μια μέρα, αλλά αυτή ήταν η τύχη του, οπότε το έριξε σε λίγο φιλότιμο, λίγο παρακάλι ότι έπρεπε να διαλέξουμε αυτόν για να μας πάει σαν χάρη που μας πάει στο χοστέλ τόσο φθηνά.
Άφησα την απόφαση στις φίλες, άλλωστε εγώ δεν καιγόμουν να ξεκινήσω τόσο άμεσα και οι οποίες αφού το συζήτησαν λίγο του είπαν τελικά οκ. Μιας που είχαμε φάει σχεδόν όλη τη μέρα στο περίμενε και είχε φτάσει απόγευμα, μας είπε ότι μπορούσαμε να πάμε εκείνη την στιγμή στα εκδοτήρια να βγάλουμε εισιτήριο γιατί αν το βγάλεις μετά τις 5 ισχύει για την επόμενη ημέρα και έτσι θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε πολύ πρωί να προλάβουν να δουν ότι μπορούσαν πριν φύγουν. Μάλιστα είχαν αποφασίσει πως θα επέστρεφαν με αεροπλάνο προς Μπανγκόκ γιατί αυτό που πέρασαν οδικώς δεν ήθελαν να το ξαναπεράσουν.
Και έτσι κάναμε. Αυτό που δεν μας είπε και είναι ίσως το καλύτερο tip που μπορώ να δώσω για κάποιον που θα πάει με πίεση ημερών, είναι ότι αν είσαι στις 5 το απόγευμα εκεί και βγάλεις εισιτήριο, λήγει όντως μία μέρα παραπάνω σαν να το βγάζεις την επόμενη αλλά ισχύει άμεσα. Με αυτό το "κόλπο" λοιπόν μπορείς να μπεις και να δεις το δειλινό σε κάποιο από τα σημεία που επιτρέπεται για μία πρώτη ιδέα του τι σε περιμένει.
Τα εισιτήρια όταν πήγα είχαν πάρει την άνοδο, από τότε αυξήθηκαν ξανά και ξανά. Αν θυμάμαι καλά είχα πληρώσει κάτι γύρω στα 50 δολάρια για αυτό των 7 ημερών, που δεν σκόπευα φυσικά να πάω τόσο πολύ αλλά είχε πολύ μικρή διαφορά με αυτό των 3 ημερών και σκέφτηκα ότι ποτέ δε ξέρεις, μπορεί να μου αρέσει πολύ (ή γκουχ γκουχ να βρω να το πουλήσω σε άλλον).
Τότε το εισιτήριο μίας ημέρας ήταν κάπου στα 20κάτι δολάρια, σήμερα που κοίταξα είναι 37 της μίας μέρας (!), 62 των 3 και 72 των 7 ημερών. Επίσης δε μπορείς να πουλήσεις το εισιτήριο, εκτός του ότι δίνεις διαβατήριο για να εκδοθεί, σε βγάζουν φωτογραφία που εκτυπώνεται πάνω στο εισιτήριο και υπάρχουν πολλοί έλεγχοι, σχεδόν κάθε φορά που εισέρχεσαι στο χώρο και μερικές φορές και διαβατηρίου.
Αφού λύσαμε και αυτό, πήγαμε στο χοστέλ μέσα από κάτι χωμάτινους δρόμους. Μου λέγανε (και η "πρώην") μη κοιτάς την Σιεμ Ριπ, δεν είναι ενδεικτική της Καμπότζης, εκεί είναι φτιαγμένα τα πράγματα, πολύ καλύτερα από την υπόλοιπη χώρα. Και όμως, πέντε λεπτά με τα πόδια από το κέντρο και οι δρόμοι ήταν έτσι:
Μέχρι τώρα σπάνια λέω κάτι για τα χοστέλ που έμενα καθώς ήταν απλά το μέρος που θα ίσιωνα το κορμί και δεν με ένοιαζε πολύ κάτι άλλο, αλλά αυτή τι φορά τι γαμάτο ήταν αυτό που είχα βρει;
Θέα από το δωμάτιο στην πισινάρα μας
Και το κτήριο απ' έξω (αγνοήστε τον δρόμο)
Αυτό πρέπει να ήταν ξενοδοχείο αστέρων που το είχαν μετατρέψει σε χοστέλ. Τα δωμάτια ήταν μικρά, νομίζω 4 ή 6 άτομα χώραγαν μόνο (δηλαδή 2 ή 3 διπλά κρεβάτια), με κάρτα στην πόρτα να μπορείς να ανοίξεις μόνο το δικό σου, μπάνιο ανά "θάλαμο" και ατομικό locker εντός του δωματίου με μπρίζες ώστε να μπορείς να αφήνεις τις συσκευές σου κλειδωμένες να φορτίζουν. Κάθε θέση είχε και αυτή φωτάκι και μπρίζες. Στο λόμπι είχε πινγκ πονγκ, μπιλιάρδο, και άλλα (αγγλικού) τύπου εντερτέινμεντ όπως βέλη, μπαρ και δυτικού τύπου κουζίνα. Θυμήθηκα τον Ντράγκο στο Παγκάν που είχε παρεξηγηθεί που δεν του είχα βάλει 10, αν το είχα κάνει τότε εκεί σε αυτό τι θα έβαζα, 20;
Άφησα τα πράγματά μου και βγήκα για μία γρήγορη βόλτα στην πόλη και για να φάω κάτι. Η πρώτη εντύπωση δε μπορώ να πω ότι ήταν καλή.
Στο δρόμο όσο περπάταγα νύχτωνε
τι περίεργα σύννεφα είναι αυτά;;; Μας μπζεγκάζουν!
Και έφτασα στην pub street που εντάξει, δεν ξέρω τι περίμενα για οδό με αυτό το όνομα, αλλά αυτό που είδα δε μου άρεσε, ένα μικρό κακέκτυπο της Khao San της Μπανγκοκ με δυτικού τύπου φαγάδικα (πίτσα, μπέργκερ, πάστα, κλπ) γεμάτα τουρίστες και μαγαζιά για ποτά.
Δίπλα είχε μία νυχτερινή αγορά, πήγα από εκεί μήπως βρω τίποτα καλύτερο αλλά αποδείχθηκε και αυτή τουριστική μηδενικού ενδιαφέροντος. Αν θέλω κεμπάπ και πίτσα τα τρώω σπίτι μου, δε θα τα πάρω στην Ασία.
Τελικά κάπου παράλληλα στο ποτάμι βρήκα ένα πάγκο και έφαγα ένα ντόπιο φαγητό, μαζί και ένα χυμό που μου ετοίμασαν εκείνη την ώρα από τροπικά φρούτα, την έκανα ταράτσα και γύρισα πίσω με μεικτές εντυπώσεις, αφού τέτοιες ας πούμε εικόνες με τα παιδιά να παίζουν μέσα στα σκουπίδια που ήταν παντού δεν τις είχα δει στην Ταϊλάνδη τόσο καιρό
Πηγαίνοντας πίσω στο χοστέλ μου έστειλαν μήνυμα οι φιλιππινέζες και με προσκάλεσαν να πάω στο δωμάτιό τους να τα πούμε. Έλα τώρα, σταματήστε. Δεν είναι αυτό που νομίζετε. Απλά ήθελαν να κανονίσουμε για το πρωί, καθώς θα πηγαίναμε για την ανατολή αξημέρωτα στον πιο βασικό ναό. Γύρισα, έβαλα στα γρήγορα το μαγιό γιατί είχα σκοπό να ρίξω και μια βουτιά μετά, πήρα και την πετσέτα και πήγα στο δωμάτιό τους.
Τα είπαμε λίγο εκεί με το τι κάνει ο καθένας στη ζωή του. Η μεγάλη αδερφή ήταν μάλλον κάπως αυστηρός άνθρωπος ή ίσως κάπως απόλυτη αν και καλούλα. Παρόλο που ήταν κάτι λιγότερο από 40 ετών είχε ήδη μία 20χρονη κόρη, ενώ η μικρή αδερφή ήταν ακόμα ανύπαντρη και θα τολμήσω λίγο να πω ότι αν δε έφταιγε πως ξεκάθαρα της άρεσα, για κάποιο λόγο μου είχε κάποια εμφανή συμπάθεια σε σχέση με τη μεγάλη. Φυσικά όμως όλα αυτά χωρίς υποψία παρεξήγησης από καμία από τις δύο τους.
Παρόλο που ήταν καλή η παρέα τους, ήθελα πολύ εκείνη τη βουτιά στην πισίνα η οποία έκλεινε στις 8 και έτσι τις άφησα, αφού πρώτα πρότεινα να έρθουν και αυτές. Δεν είχαν μαγιό είπαν, καλά απάντησα δε πειράζει, νύχτα είναι, ελάτε με τα εσώρουχα, δεν θα το καταλάβει κανείς. Η μεγάλη πρέπει να έπαθε ένα μικρό εγκεφαλικό, η μικρή έγινε κόκκινη σαν ώριμη πιπεριά και φυσικά αρνήθηκαν. Πολύ συντηρητική η Ασία βρε παιδί μου, λες και τους είπα να ερχόντουσαν γυμνές.
Μπήκα στο νεράκι που ήταν βάλσαμο. Εκεί ήταν και ένας αγγλάκος, μέσα στη πισίνα με το ποτό του στην άκρη. Είπαμε ένα γεια, με ρώτησε πότε ήρθα, του είπα μόλις, πως το βλέπω το χοστέλ, του είπα γαμάτο, άποψη που ήταν ειλικρινής άλλωστε και εκεί τον άφησα με ένα τα λέμε μετά, άσε με λίγο να κάνω καμιά βουτιά γιατί σε λίγο κλείνει η πισίνα, μη μας βγάλουν έξω και δεν έχω προλάβει να το χαρώ. Ψέλλισε κάτι τύπου μπα, εμένα δε θα έρθει κανείς να μου πει να βγω με ένα μάλλον μειδίασμα που μου έκανε εντύπωση γιατί είχε λίγο ύφος αποικιοκράτη, κατούρα και λίγο ρε (εντάξει όχι στη πισίνα όμως).
Αφού απόλαυσα το νερό, ξαναπήγα κοντά και του λέω πως το ξέρεις ότι δε θα έρθει κανείς, ήσουν ας πούμε και χτες και δεν ήρθαν; Εεεε, βασικά λέει, είμαι ο ιδιοκτήτης...
Μου είπε λοιπόν ότι ταξίδευε στο Βιετνάμ πριν κάποια χρόνια, γνώρισε εκεί κάποια κοπέλα που συνειδητοποίησαν ότι είχαν τα ίδια όνειρα και θέλανε να ανοίξουν χοστέλ, άνοιξαν ένα στο Ho Chi Minh, μετά δεύτερο ή και τρίτο, δε θυμάμαι αν ήταν στην ίδια πόλη ή και αλλού και πριν λίγες μέρες είχαν ανοίξει και εκείνο στη Σιεμ Ριπ. Ήταν όντως πρώην ξενοδοχείο και ο λόγος που είχαν τέτοιες τιμές - αν και δεν το είπε εντελώς ξεκάθαρα, αλλά το κατάλαβα, ήταν για hacking της βαθμολογίας. Ήταν λογικό όταν έμενες σε ένα τέτοιο μέρος σχεδόν τζάμπα να πηγαίνουν τα δεκάρια σύννεφο και όταν θα είχαν ας πούμε 100 review κοντά στο 10 μπορούσαν να αυξήσουν τις τιμές, να περιορίσουν την χρήση χοστέλ υπέρ των δωματίων και θα συνέχιζε να έρχεται ο κόσμος που θα έβλεπε τόσο καλά νούμερα.
Κάθισα αρκετή ώρα στη πισίνα και τα λέγαμε, μου είπε και κάποια πράγματα για την ζωή στο Βιετνάμ που ευχόμουν να δω μετά αλλά ακόμα τότε δεν ήμουν σίγουρος, αν και το πίστευα περισσότερο από ποτέ. Και επειδή θα είχα ξύπνημα στις 3:30 ώστε να είμαι στην ρεσεψιόν στις 3:45 για να φύγουμε - δεν ξέρω γιατί τόσο νωρίς αλλά έτσι τους είχε πει ο τουκτουκτζής - έφυγα για να κάνω μπάνιο και να κοιμηθώ, κάτι που πρέπει να κατάφερα κοντά στις 11:30 τελικά. Πολύ έλλειψη ύπνου ρε παιδί μου....
Last edited by a moderator: