poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Chiang Mai: Το αληθινόν
Υποθέτω θα βαρεθήκατε να ακούτε ότι ήμουν πολύ κουρασμένος εκείνες τις μέρες, αλλά αν εξαιρέσεις τις φωτογραφίες που έχω, δεν υπάρχει καμία άλλη ανάμνηση από το τι έκανα στην πόλη με την επιστροφή το βράδυ, που έφαγα, αν βγήκα, αν μίλησα με κάποιον ή τι σκέψεις μπορεί να έκανα.
Ξύπνησα λοιπόν την επόμενη με ένα μπέρδεμα για το τι θα κάνω καθώς δεν είχα μελετήσει πολύ (δηλαδή καθόλου) τον βορρά, ο καιρός δεν ήταν πολύ εύκολος και είχε μείνει μόνο ένα πράγμα από αυτά που υποτίθεται έπρεπε να δεις, ένας ναός στο βουνό πάνω στην πόλη στον οποίο δεν είχα πάει την προηγούμενη λόγω βροχής. Οπότε ξεκίνησα για εκεί.
Στο δρόμο έκανα μικρές στάσεις είτε για να δω σημεία που μου άρεσαν
Είτε για να μην οδηγώ με πολύ βροχή, η οποία ευτυχώς δεν κράταγε πολύ.
Αυτό δεν θυμάμαι τι ήταν ή που ήταν - περίεργο σίγουρα
Και έφτασα στην είσοδο του ναού χωρίς να βρέχει. Πολλά τα σκαλοπάτια Άρη για πρωί αλλά τι να κάνουμε.
Επάνω είχε να πληρώσεις είσοδο, αλλά έκανα μία μικρή παγαποντιά και δεν την πλήρωσα - δε θυμάμαι τι, μάλλον ανέβηκα από την έξοδο που δεν είχε άτομο να την προσέχει εκείνη την ώρα. Η φώτο είναι του νεκρού βασιλιά όταν ήταν νέος.
Επάνω δεν ήταν άσχημα, χωρίς να είναι και πολύ εντυπωσιακά
Πάντως είχε ωραία θέα και δεν έβρεχε, σημαντικό γιατί στους ναούς πρέπει να πηγαίνεις ξυπόλυτος και δεν είναι πολύ ευχάριστο το πλατσαπλούτσα στις λάσπες (καλύτερο βέβαια από το να καίγεσαι από τον ήλιο)
Πιο πάνω στο βουνό είχα σκοπό να πάω μετά, θα με άφηνε ο καιρός;
Έφυγα και συνέχισα προς ένα σημείο ενδιαφέροντος για θέα, μέσα από πολύ όμορφους δρόμους που για κάποιο λόγο μου θύμησαν κάτι μηχανοβόλτες στην Αυστρία.
Ο δρόμος ήταν πολύ γλιτσερός και κάποια στιγμή ξεκίνησε και μία ακόμα καταρρακτώδης βροχή, οπότε χώθηκα κάτω από κάπου που βρήκα μαζί με ένα ζευγάρι Τσέχων που το κατέβαιναν. Μου είπαν να μην δοκιμάσω καν να πάω πιο πάνω γιατί ήταν πολύ παχιά ομίχλη και δεν φαινόταν τίποτα από το σημείο θέας, αλλά μιας που ήμουν εκεί είπα να πάω να ρίξω μια ματιά (επίσης μου αρέσει η οδήγηση στην ομίχλη - αν και σε εκείνες την συνθήκες ήταν αρκετά επικίνδυνη).
Ήταν από αυτές τις αναπάντεχες στιγμές που άνευ λόγου βγαίνει πολύ πλάκα, γελάσαμε πολύ με αυτά που λέγαμε για κάπου μισή ώρα που είχαμε κολλήσει εκεί πέρα και μετά πήραμε ο καθένας τον δρόμο του και δεν τους ξαναείδα ποτέ.
Έφτασα στο σημείο θέας, όπου υπήρχαν και κάποιοι άλλοι οι οποίοι μου είπαν ότι όταν έφτασαν δεν βλέπανε ούτε τα μηχανάκια από το παγκάκι και ξαφνικά καθάρισε.
Η θέα ήταν εκπληκτική, δεν μπορούν οι φωτογραφίες να πιάσουν το αίσθημα που έβγαζε
Αφού έκατσα λίγη ώρα να το χαρώ πήρα πάλι το δρόμο για πίσω καθώς δεν υπήρχε κάτι άλλο πιο πέρα.
Στο κατέβασμα το πήγαινα αργά, κυρίως γιατί ο δρόμος ήταν πολύ δύσκολος με τόση υγρασία. Με προσπέρασε ένα αυτοκίνητο το οποίο λίγα λεπτά μετά το είδα σταματημένο σε μία στροφή δίπλα σε ένα πεσμένο μηχανάκι. Πρόλαβα και είδα ότι βάζανε έναν δυτικό άντρα στο πίσω κάθισμα σηκωτό, είπαν κάτι με νοήματα σε μία δυτική γυναίκα όρθια στην άκρη του δρόμου και ξεκίνησαν αλαφιασμένοι. Η γυναίκα είχε το χέρι της μέσα στα αίματα και κάποιες λιγότερο σοβαρές γρατζουνιές. Είχε σταματήσει και ένα άλλο μηχανάκι από ντόπιους και της μίλαγε, σταμάτησα και εγώ να βοηθήσω.
Η γυναίκα, Ρωσίδα όπως φαινόταν από την προφορά, ήταν στα όρια κρίσης πανικού. Η ίδια είχε πέσει με την παλάμη και είχε φύγει το δέρμα από ένα σημείο, φαινόταν από μέσα τένοντας ή κόκκαλο, αυτό ήταν το σοβαρότερο χτύπημα που είχε, μου είπε ότι ο άντρας της (ή ότι ήταν ο άλλος) είχε χτυπήσει πιο σοβαρά και τον πήρανε κάποιοι ντόπιοι με το αυτοκίνητο, δεν ήξερε σε ποιο νοσοκομείο τον πήγαιναν. Προσπάθησα να την ηρεμήσω, λέγοντάς της πως δεν είχε τίποτα και μάλλον δε θα χρειαζόταν τίποτα περισσότερο από μερικά ράμματα και όσο για τον άντρα της ήταν τυχερός που τον πήραν οι ντόπιοι γιατί ξέρουν καλύτερα που να τον πάνε. Την ρώταγα διάφορα άσχετα πράγματα, όπως πόσο καιρό ήταν εκεί, αν είχαν έρθει για διακοπές, τι ήταν το πιο ωραίο μέρος που είχαν δει γιατί είχε αρχίσει να τρέμει από το σοκ.
Κουβάλαγα πάντα στην τσάντα ένα κιτ πρώτων βοηθειών που με το ζόρι μου είχαν φορτώσει οι γονείς μου πριν φύγω. Να που χρειάστηκε αν και όχι για μένα. Έβγαλα από εκεί γάζες και ότι άλλο μπορούσα για να την βοηθήσω. Είδα ότι στο δέρμα που είχε ανοίξει είχε μέσα πετρούλες, οπότε με την βοήθεια άλλων που είχαν σταματήσει προσπαθήσαμε να το καθαρίσουμε όσο μπορούσαμε, χωρίς να το πιάσουμε και με τα δικά μας χέρια που δεν ήταν καθαρά. Το δέσαμε όπως όπως και μετά ανέλαβε κάποιος να την πάει και αυτή σε κάποιο νοσοκομείο.
Έφυγα κάπως σοκαρισμένος και μάλλον τον υπόλοιπο δρόμο τον έκανα με 10χλμ/ώρα.
Έφτασα σε μία διασταύρωση και μιας που δεν είχα τίποτε άλλο να κάνω (εκτός από κάτι άλλους καταρράκτες που μπορούσα και άλλη ώρα), είπα να πάρω έναν τυχαίο δρόμο που στο gps ίσως μισή ώρα μετά έδειχνε να τερματίζει σε ένα απομονωμένο μικρό χωριό. Ένα από αυτά που δεν ξέρεις πως θα σου βγουν και μπορεί να χάσεις τον χρόνο σου ή να δεις κάτι αναπάντεχο.
Η διαδρομή ήταν πανέμορφη, χωμάτινος δρόμος στη περισσότερη διαδρομή αλλά σε καλή κατάσταση και χωρίς νερολακκούβες εκτός από ένα-δύο σημεία και μερικές φορές τσιμεντένιος.
Πέτυχα ένα σχολείο στην μέση του πουθενά όπου μου φάνηκε περίεργο ότι είχαν τελειώσει για την μέρα σχετικά νωρίς. Αργότερα έμαθα ότι κάνουν μεσημεριανό διάλειμμα κάποιων ωρών για φαγητό και ξεκούραση και πηγαίνουν μετά πάλι το απόγευμα για κάποιες ώρες. Μιας που δεν ήταν τουριστικό μέρος δεν ήθελα να βγάζω πολλές φωτογραφίες λες και ήταν ζωολογικός κήπος και έτσι οι περισσότερες ήταν διακριτικές ή στην ζούλα.
Συνήθως σκυλιά σε τέτοιες καταστάσεις είναι επικίνδυνα με τα μηχανάκια και προετοιμάστηκα για γκαζιές αλλά ευτυχώς δεν ασχολήθηκαν μαζί μου.
Συνέχισα και έφτασα στο χωριό. Ο δρόμος τελείωσε στην "πλατεία" του χωριού, δηλαδή ένα άνοιγμα όπου γύρω γύρω ήταν σπίτια. Πολλά κοτερά, σκυλιά, μερικά παιδιά και ως επί το πλείστον γέροι στο χωριό. Υποθέτω οι νεότεροι δούλευαν.
Αυτό τώρα είναι έλατο ή είμαι εντελώς άσχετος; Ήμασταν τόσο ψηλά;
Σε αυτό το φτωχόσπιτο ήταν ένα παιδάκι - μάλλον κοριτσάκι - υποθέτω κάπου 2 ετών. Είχε πεθάνει από την περιέργεια να με δει από κοντά αλλά ταυτόχρονα φοβόταν.
'Εβγαζε λίγο το κεφάλι και μόλις έβλεπε ότι ήμουν εκεί κρυβότανε πάλι μέσα
Γενικά με τα παιδάκια παίζω ή τα "πειράζω" και αν είναι κάποιος "μεγάλος" μαζί τους να ρωτήσω, τα κερνάω. Όμως αυτό ήταν μόνο του και σε τέτοιες καταστάσεις χρειάζεται προσοχή γιατί είναι πολύ εύκολο να σε παρεξηγήσουν και με το δίκιο τους. Τι δουλειά έχει ένας μαντράχαλος δυτικός με μούσια σε ένα μη τουριστικό χωριό στην άκρη του τίποτα να δίνει γλυκάκια στο μωρό; Εγώ ύποπτο θα το έβλεπα. Παρόλα αυτά ήταν τόσο χαριτωμένο, εγώ είχα πάει παρακάτω στον χωματόδρομο να βγάλω φωτογραφίες και αυτό είχε βγει δήθεν να δει τα φύλλα σε ένα θάμνο αλλά στην πράξη κρυφοκοίταγε προς τα μένα. Όποτε κοίταγα και χαμογέλαγα έκανε ότι κοίταζε το θάμνο με την αθωότητα του παιδιού που νομίζει ότι δεν το καταλάβαινα και μετά πάλι με κοίταζε.
Πήρα λοιπόν το ρίσκο και έβγαλα από την τσάντα ένα σοκολατογκοφρετάκι να του δώσω. Το έβλεπα ότι πέθαινε να το πάρει, αλλά ταυτόχρονα δεν ήθελε και να έρθει κοντά, οπότε αφού έκανα 1-2 προσπάθειες να το το δώσω, το άφησα κάπου και έστριψα να φύγω. Το πήρε και έτρεξε πίσω στο σπίτι με ένα απίστευτα μεγάλο χαμόγελο και κάτι είπε σε κάποιον. Βγήκε λοιπόν ένας μισό απορημένος, μισό ανήσυχος γέρος στην πόρτα και ενώ χέστηκα επάνω μου ότι να τώρα θα αρχίσει να φωνάζει και θα γίνει το έλα να δεις, αλλά μου χαμογέλασε με όσα δόντια του είχαν μείνει, του χαμογέλασα και εγώ και έφυγα σκεπτόμενος ότι ευτυχώς που δεν πήγε στραβά η μαλακία που έκανα.
Πήρα τον δρόμο της επιστροφής και αποφάσισα να κάτσω να πιω ένα τσάι (από αυτά τα ταιλανδέζικα που μοιάζουν σαν φραπές) σε ένα σπίτι που εκτελούσε χρέη "καφέ" και παντοπωλείου αλλά είχε μπαλκόνι με θέα, το είχα σταμπάρει στο ανέβασμα και μιας που δεν ήμουν στο τρέξιμο ήθελα να το απολαύσω.
Κάθισα λοιπόν μόνος μου στο μπαλκόνι, παράγγειλα με νοήματα και εκεί κατάλαβα ότι είχαν έναν κόκορα, ο οποίος νόμιζα πως είχε ανέβει από μόνος του αλλά κάποιος το είχε βάλει δεμένο εκεί.
Ιδέα δεν είχα γιατί, υποθέτω όμως ότι δεν ήταν και πολύ καλό παιδί την προηγούμενη μέρα, μάλλον κακάριζε πολύ νωρίς, κάποιον είχε τσαντίσει και τώρα την έβγαζε σαν τον κακοφωνίξ στην απομόνωση.
Στην επιστροφή είχε σταματήσει η βροχή. Εδώ είχαν δέσει αυτά τα κόκκινα πανιά πάνω στα δέντρα, άγνωστο το γιατί.
Και ξαφνικά - ομίχλη πάλι
Λόγω της ομίχλης άργησα πολύ περισσότερο απ' όσο είχα υπολογίσει να κατέβω το βουνό και όταν με τα πολλά μπόρεσα, πλακώθηκα λίγο για να προλάβω τους καταρράκτες πριν πέσει απόλυτο σκοτάδι.
Ανέβηκα τρέχοντας το μονοπάτι
Και στην επιστροφή είχε ήδη πέσει απόλυτο σκοτάδι, κατέβαινα με τον φακό από το κινητό - ακόμα δεν είχα συνηθίσει πόσο γρήγορα πας από το φως στο σκοτάδι σε αυτά τα μέρη.
Γύρισα πίσω στην πόλη είτε για μία τελευταία βόλτα είτε γιατί έπρεπε να επιστρέψω το μηχανάκι - δε θυμάμαι.
.
Κάπου στην επιστροφή για το χοστέλ πέτυχα κάτι τύπους που τα πίνανε και παίζανε κάτι που έμοιαζε με παραδοσιακή μουσική.
Κάθισα λίγο να τους ακούσω και με προσκάλεσαν στο τραπέζι τους, αρχικά ντράπηκα και αρνήθηκα αλλά μετά λέω γιατί όχι. Δεν μίλαγαν αγγλικά, μου έφεραν πολλές μπύρες μπροστά, θεώρησα πως αν έκανα νόημα να την πληρώσω θα ήταν προσβλητικό, οπότε πήρα μία και τους ευχαρίστησα. Ήταν λίγο αμήχανο γιατί δε μπορούσαμε να επικοινωνήσουμε, οπότε αυτοί μίλαγαν μεταξύ τους κάνανε τις πλάκες τους (οι οποίες σίγουρα θα αφορούσαν και εμένα) και εγώ καθόμουν λίγο σα χάνος. Οπότε ήπια την μπύρα λίγο στα γρήγορα και όταν άρχισαν πάλι ένα τραγούδι βρήκα ευκαιρία μετά από λίγο, σηκώθηκα, τους έδειξα με νοηματική ότι ευχαριστούσα και πήγαινα για ύπνο και παρόλο που μου έκαναν νόημα να κάτσω, έφυγα ευχαριστημένος για το πως είχε πάει εκείνη η μέρα.
Είχα αποφασίσει να συνεχίσω την επόμενη για Τσιανγκ Ράι.
Υποθέτω θα βαρεθήκατε να ακούτε ότι ήμουν πολύ κουρασμένος εκείνες τις μέρες, αλλά αν εξαιρέσεις τις φωτογραφίες που έχω, δεν υπάρχει καμία άλλη ανάμνηση από το τι έκανα στην πόλη με την επιστροφή το βράδυ, που έφαγα, αν βγήκα, αν μίλησα με κάποιον ή τι σκέψεις μπορεί να έκανα.
Ξύπνησα λοιπόν την επόμενη με ένα μπέρδεμα για το τι θα κάνω καθώς δεν είχα μελετήσει πολύ (δηλαδή καθόλου) τον βορρά, ο καιρός δεν ήταν πολύ εύκολος και είχε μείνει μόνο ένα πράγμα από αυτά που υποτίθεται έπρεπε να δεις, ένας ναός στο βουνό πάνω στην πόλη στον οποίο δεν είχα πάει την προηγούμενη λόγω βροχής. Οπότε ξεκίνησα για εκεί.
Στο δρόμο έκανα μικρές στάσεις είτε για να δω σημεία που μου άρεσαν
Είτε για να μην οδηγώ με πολύ βροχή, η οποία ευτυχώς δεν κράταγε πολύ.
Αυτό δεν θυμάμαι τι ήταν ή που ήταν - περίεργο σίγουρα
Και έφτασα στην είσοδο του ναού χωρίς να βρέχει. Πολλά τα σκαλοπάτια Άρη για πρωί αλλά τι να κάνουμε.
Επάνω είχε να πληρώσεις είσοδο, αλλά έκανα μία μικρή παγαποντιά και δεν την πλήρωσα - δε θυμάμαι τι, μάλλον ανέβηκα από την έξοδο που δεν είχε άτομο να την προσέχει εκείνη την ώρα. Η φώτο είναι του νεκρού βασιλιά όταν ήταν νέος.
Επάνω δεν ήταν άσχημα, χωρίς να είναι και πολύ εντυπωσιακά
Πάντως είχε ωραία θέα και δεν έβρεχε, σημαντικό γιατί στους ναούς πρέπει να πηγαίνεις ξυπόλυτος και δεν είναι πολύ ευχάριστο το πλατσαπλούτσα στις λάσπες (καλύτερο βέβαια από το να καίγεσαι από τον ήλιο)
Πιο πάνω στο βουνό είχα σκοπό να πάω μετά, θα με άφηνε ο καιρός;
Έφυγα και συνέχισα προς ένα σημείο ενδιαφέροντος για θέα, μέσα από πολύ όμορφους δρόμους που για κάποιο λόγο μου θύμησαν κάτι μηχανοβόλτες στην Αυστρία.
Ο δρόμος ήταν πολύ γλιτσερός και κάποια στιγμή ξεκίνησε και μία ακόμα καταρρακτώδης βροχή, οπότε χώθηκα κάτω από κάπου που βρήκα μαζί με ένα ζευγάρι Τσέχων που το κατέβαιναν. Μου είπαν να μην δοκιμάσω καν να πάω πιο πάνω γιατί ήταν πολύ παχιά ομίχλη και δεν φαινόταν τίποτα από το σημείο θέας, αλλά μιας που ήμουν εκεί είπα να πάω να ρίξω μια ματιά (επίσης μου αρέσει η οδήγηση στην ομίχλη - αν και σε εκείνες την συνθήκες ήταν αρκετά επικίνδυνη).
Ήταν από αυτές τις αναπάντεχες στιγμές που άνευ λόγου βγαίνει πολύ πλάκα, γελάσαμε πολύ με αυτά που λέγαμε για κάπου μισή ώρα που είχαμε κολλήσει εκεί πέρα και μετά πήραμε ο καθένας τον δρόμο του και δεν τους ξαναείδα ποτέ.
Έφτασα στο σημείο θέας, όπου υπήρχαν και κάποιοι άλλοι οι οποίοι μου είπαν ότι όταν έφτασαν δεν βλέπανε ούτε τα μηχανάκια από το παγκάκι και ξαφνικά καθάρισε.
Η θέα ήταν εκπληκτική, δεν μπορούν οι φωτογραφίες να πιάσουν το αίσθημα που έβγαζε
Αφού έκατσα λίγη ώρα να το χαρώ πήρα πάλι το δρόμο για πίσω καθώς δεν υπήρχε κάτι άλλο πιο πέρα.
Στο κατέβασμα το πήγαινα αργά, κυρίως γιατί ο δρόμος ήταν πολύ δύσκολος με τόση υγρασία. Με προσπέρασε ένα αυτοκίνητο το οποίο λίγα λεπτά μετά το είδα σταματημένο σε μία στροφή δίπλα σε ένα πεσμένο μηχανάκι. Πρόλαβα και είδα ότι βάζανε έναν δυτικό άντρα στο πίσω κάθισμα σηκωτό, είπαν κάτι με νοήματα σε μία δυτική γυναίκα όρθια στην άκρη του δρόμου και ξεκίνησαν αλαφιασμένοι. Η γυναίκα είχε το χέρι της μέσα στα αίματα και κάποιες λιγότερο σοβαρές γρατζουνιές. Είχε σταματήσει και ένα άλλο μηχανάκι από ντόπιους και της μίλαγε, σταμάτησα και εγώ να βοηθήσω.
Η γυναίκα, Ρωσίδα όπως φαινόταν από την προφορά, ήταν στα όρια κρίσης πανικού. Η ίδια είχε πέσει με την παλάμη και είχε φύγει το δέρμα από ένα σημείο, φαινόταν από μέσα τένοντας ή κόκκαλο, αυτό ήταν το σοβαρότερο χτύπημα που είχε, μου είπε ότι ο άντρας της (ή ότι ήταν ο άλλος) είχε χτυπήσει πιο σοβαρά και τον πήρανε κάποιοι ντόπιοι με το αυτοκίνητο, δεν ήξερε σε ποιο νοσοκομείο τον πήγαιναν. Προσπάθησα να την ηρεμήσω, λέγοντάς της πως δεν είχε τίποτα και μάλλον δε θα χρειαζόταν τίποτα περισσότερο από μερικά ράμματα και όσο για τον άντρα της ήταν τυχερός που τον πήραν οι ντόπιοι γιατί ξέρουν καλύτερα που να τον πάνε. Την ρώταγα διάφορα άσχετα πράγματα, όπως πόσο καιρό ήταν εκεί, αν είχαν έρθει για διακοπές, τι ήταν το πιο ωραίο μέρος που είχαν δει γιατί είχε αρχίσει να τρέμει από το σοκ.
Κουβάλαγα πάντα στην τσάντα ένα κιτ πρώτων βοηθειών που με το ζόρι μου είχαν φορτώσει οι γονείς μου πριν φύγω. Να που χρειάστηκε αν και όχι για μένα. Έβγαλα από εκεί γάζες και ότι άλλο μπορούσα για να την βοηθήσω. Είδα ότι στο δέρμα που είχε ανοίξει είχε μέσα πετρούλες, οπότε με την βοήθεια άλλων που είχαν σταματήσει προσπαθήσαμε να το καθαρίσουμε όσο μπορούσαμε, χωρίς να το πιάσουμε και με τα δικά μας χέρια που δεν ήταν καθαρά. Το δέσαμε όπως όπως και μετά ανέλαβε κάποιος να την πάει και αυτή σε κάποιο νοσοκομείο.
Έφυγα κάπως σοκαρισμένος και μάλλον τον υπόλοιπο δρόμο τον έκανα με 10χλμ/ώρα.
Έφτασα σε μία διασταύρωση και μιας που δεν είχα τίποτε άλλο να κάνω (εκτός από κάτι άλλους καταρράκτες που μπορούσα και άλλη ώρα), είπα να πάρω έναν τυχαίο δρόμο που στο gps ίσως μισή ώρα μετά έδειχνε να τερματίζει σε ένα απομονωμένο μικρό χωριό. Ένα από αυτά που δεν ξέρεις πως θα σου βγουν και μπορεί να χάσεις τον χρόνο σου ή να δεις κάτι αναπάντεχο.
Η διαδρομή ήταν πανέμορφη, χωμάτινος δρόμος στη περισσότερη διαδρομή αλλά σε καλή κατάσταση και χωρίς νερολακκούβες εκτός από ένα-δύο σημεία και μερικές φορές τσιμεντένιος.
Πέτυχα ένα σχολείο στην μέση του πουθενά όπου μου φάνηκε περίεργο ότι είχαν τελειώσει για την μέρα σχετικά νωρίς. Αργότερα έμαθα ότι κάνουν μεσημεριανό διάλειμμα κάποιων ωρών για φαγητό και ξεκούραση και πηγαίνουν μετά πάλι το απόγευμα για κάποιες ώρες. Μιας που δεν ήταν τουριστικό μέρος δεν ήθελα να βγάζω πολλές φωτογραφίες λες και ήταν ζωολογικός κήπος και έτσι οι περισσότερες ήταν διακριτικές ή στην ζούλα.
Συνήθως σκυλιά σε τέτοιες καταστάσεις είναι επικίνδυνα με τα μηχανάκια και προετοιμάστηκα για γκαζιές αλλά ευτυχώς δεν ασχολήθηκαν μαζί μου.
Συνέχισα και έφτασα στο χωριό. Ο δρόμος τελείωσε στην "πλατεία" του χωριού, δηλαδή ένα άνοιγμα όπου γύρω γύρω ήταν σπίτια. Πολλά κοτερά, σκυλιά, μερικά παιδιά και ως επί το πλείστον γέροι στο χωριό. Υποθέτω οι νεότεροι δούλευαν.
Αυτό τώρα είναι έλατο ή είμαι εντελώς άσχετος; Ήμασταν τόσο ψηλά;
Σε αυτό το φτωχόσπιτο ήταν ένα παιδάκι - μάλλον κοριτσάκι - υποθέτω κάπου 2 ετών. Είχε πεθάνει από την περιέργεια να με δει από κοντά αλλά ταυτόχρονα φοβόταν.
'Εβγαζε λίγο το κεφάλι και μόλις έβλεπε ότι ήμουν εκεί κρυβότανε πάλι μέσα
Γενικά με τα παιδάκια παίζω ή τα "πειράζω" και αν είναι κάποιος "μεγάλος" μαζί τους να ρωτήσω, τα κερνάω. Όμως αυτό ήταν μόνο του και σε τέτοιες καταστάσεις χρειάζεται προσοχή γιατί είναι πολύ εύκολο να σε παρεξηγήσουν και με το δίκιο τους. Τι δουλειά έχει ένας μαντράχαλος δυτικός με μούσια σε ένα μη τουριστικό χωριό στην άκρη του τίποτα να δίνει γλυκάκια στο μωρό; Εγώ ύποπτο θα το έβλεπα. Παρόλα αυτά ήταν τόσο χαριτωμένο, εγώ είχα πάει παρακάτω στον χωματόδρομο να βγάλω φωτογραφίες και αυτό είχε βγει δήθεν να δει τα φύλλα σε ένα θάμνο αλλά στην πράξη κρυφοκοίταγε προς τα μένα. Όποτε κοίταγα και χαμογέλαγα έκανε ότι κοίταζε το θάμνο με την αθωότητα του παιδιού που νομίζει ότι δεν το καταλάβαινα και μετά πάλι με κοίταζε.
Πήρα λοιπόν το ρίσκο και έβγαλα από την τσάντα ένα σοκολατογκοφρετάκι να του δώσω. Το έβλεπα ότι πέθαινε να το πάρει, αλλά ταυτόχρονα δεν ήθελε και να έρθει κοντά, οπότε αφού έκανα 1-2 προσπάθειες να το το δώσω, το άφησα κάπου και έστριψα να φύγω. Το πήρε και έτρεξε πίσω στο σπίτι με ένα απίστευτα μεγάλο χαμόγελο και κάτι είπε σε κάποιον. Βγήκε λοιπόν ένας μισό απορημένος, μισό ανήσυχος γέρος στην πόρτα και ενώ χέστηκα επάνω μου ότι να τώρα θα αρχίσει να φωνάζει και θα γίνει το έλα να δεις, αλλά μου χαμογέλασε με όσα δόντια του είχαν μείνει, του χαμογέλασα και εγώ και έφυγα σκεπτόμενος ότι ευτυχώς που δεν πήγε στραβά η μαλακία που έκανα.
Πήρα τον δρόμο της επιστροφής και αποφάσισα να κάτσω να πιω ένα τσάι (από αυτά τα ταιλανδέζικα που μοιάζουν σαν φραπές) σε ένα σπίτι που εκτελούσε χρέη "καφέ" και παντοπωλείου αλλά είχε μπαλκόνι με θέα, το είχα σταμπάρει στο ανέβασμα και μιας που δεν ήμουν στο τρέξιμο ήθελα να το απολαύσω.
Κάθισα λοιπόν μόνος μου στο μπαλκόνι, παράγγειλα με νοήματα και εκεί κατάλαβα ότι είχαν έναν κόκορα, ο οποίος νόμιζα πως είχε ανέβει από μόνος του αλλά κάποιος το είχε βάλει δεμένο εκεί.
Ιδέα δεν είχα γιατί, υποθέτω όμως ότι δεν ήταν και πολύ καλό παιδί την προηγούμενη μέρα, μάλλον κακάριζε πολύ νωρίς, κάποιον είχε τσαντίσει και τώρα την έβγαζε σαν τον κακοφωνίξ στην απομόνωση.
Στην επιστροφή είχε σταματήσει η βροχή. Εδώ είχαν δέσει αυτά τα κόκκινα πανιά πάνω στα δέντρα, άγνωστο το γιατί.
Και ξαφνικά - ομίχλη πάλι
Λόγω της ομίχλης άργησα πολύ περισσότερο απ' όσο είχα υπολογίσει να κατέβω το βουνό και όταν με τα πολλά μπόρεσα, πλακώθηκα λίγο για να προλάβω τους καταρράκτες πριν πέσει απόλυτο σκοτάδι.
Ανέβηκα τρέχοντας το μονοπάτι
Και στην επιστροφή είχε ήδη πέσει απόλυτο σκοτάδι, κατέβαινα με τον φακό από το κινητό - ακόμα δεν είχα συνηθίσει πόσο γρήγορα πας από το φως στο σκοτάδι σε αυτά τα μέρη.
Γύρισα πίσω στην πόλη είτε για μία τελευταία βόλτα είτε γιατί έπρεπε να επιστρέψω το μηχανάκι - δε θυμάμαι.
.
Κάπου στην επιστροφή για το χοστέλ πέτυχα κάτι τύπους που τα πίνανε και παίζανε κάτι που έμοιαζε με παραδοσιακή μουσική.
Κάθισα λίγο να τους ακούσω και με προσκάλεσαν στο τραπέζι τους, αρχικά ντράπηκα και αρνήθηκα αλλά μετά λέω γιατί όχι. Δεν μίλαγαν αγγλικά, μου έφεραν πολλές μπύρες μπροστά, θεώρησα πως αν έκανα νόημα να την πληρώσω θα ήταν προσβλητικό, οπότε πήρα μία και τους ευχαρίστησα. Ήταν λίγο αμήχανο γιατί δε μπορούσαμε να επικοινωνήσουμε, οπότε αυτοί μίλαγαν μεταξύ τους κάνανε τις πλάκες τους (οι οποίες σίγουρα θα αφορούσαν και εμένα) και εγώ καθόμουν λίγο σα χάνος. Οπότε ήπια την μπύρα λίγο στα γρήγορα και όταν άρχισαν πάλι ένα τραγούδι βρήκα ευκαιρία μετά από λίγο, σηκώθηκα, τους έδειξα με νοηματική ότι ευχαριστούσα και πήγαινα για ύπνο και παρόλο που μου έκαναν νόημα να κάτσω, έφυγα ευχαριστημένος για το πως είχε πάει εκείνη η μέρα.
Είχα αποφασίσει να συνεχίσω την επόμενη για Τσιανγκ Ράι.
Last edited by a moderator: