poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Σχετικά εκεί κοντά ήταν και ένα χωριό από τις φυλές Κάγιαν/Καρέν που οι γυναίκες βάζουν δαχτυλίδια στον λαιμό για να φαίνεται πιο ψηλός. Μου έκανε αρχικά εντύπωση γιατί νόμιζα ότι αυτό ήταν στην Μιανμάρ, αλλά εκεί στο βορρά ήμασταν σχετικά κοντά στην Μιανμάρ και δεν είναι ότι οι φυλές ξέρανε από σύνορα, ειδικά στο παρελθόν, οπότε γιατί όχι, θα μπορούσε να είχε και στην Ταϊλάνδη. Αργότερα έμαθα ότι λόγω της εθνοκάθαρσης στην Μυανμάρ τις προηγούμενες δεκαετίες μεγάλα τμήματα του πληθυσμού αυτού έχουν μεταφερθεί σε στρατόπεδα προσφύγων στα σύνορα (όχι όμως στο τσιανκ μάι).
Ήμουν σκεπτικός για το αν έπρεπε να περάσω από το χωριό. Είχα ακούσει πως στην πράξη είχε καταργηθεί το έθιμο εδώ και κάποιες δεκαετίες καθώς οι νέες κοπέλες που πια δεν ήταν απομονωμένες δεν ήθελαν την μόνιμη παραμόρφωση που προκαλεί η χρήση των δαχτυλιδιών, οπότε κυρίως ηλικιωμένες είχαν παραμείνει να τα φορούν. Όμως οι τουρίστες ζήταγαν να το δουν και έτσι το επανέφεραν με σχετική επιβολή, δηλαδή το κράτος το ενθάρρυνε και δεν τους επέτρεπε άλλους τρόπους οικονομικής επιβίωσης, κάτι που δεν ήθελα να επικροτήσω με την παρουσία μου. Το ότι το χωριό σε μερικές πινακίδες είχε το επίθετο "τουριστικό" δεν το έκανε πολύ καλύτερο. Σα να λέμε θα πάω στις τουριστικές μηλιές και όχι απλά στις μηλιές, δημιουργεί κάτι απωθητικό και μόνο που το λες και σε κάνει να αναρωτιέσαι αν υπάρχει και κάτι άλλο μη τουριστικό. Τέλος πάντων, ήμουν εκεί "δίπλα", είπα να πάω να δω πως είναι και να αποκτήσω δική μου άποψη, το πολύ πολύ έκανα αναστροφή και έφευγα.
Δεν ξέρω πως τα κατάφερα, αλλά μάλλον επειδή πήγαινα με το GPS και όχι με τις πινακίδες δε βγήκα στην κύρια είσοδο αλλά σε ένα μονοπάτι. Άφησα το μηχανάκι και άρχισα να περπατάω ανάμεσα στο χωριό, το οποίο δε έλεγε και τίποτα, ήταν σαν εγκαταλελειμμένο, άνθρωπος δεν υπήρχε και τα κτίσματα φαίνονταν σχετικά καινούρια.
Αφού είδα ότι ήταν να δω, μεταξύ των οποίων κάτι μέρη που φαίνονταν σαν εντελώς στημένα για επιδείξεις προς τουρίστες, δηλαδή τίποτα το ιδιαίτερο, κατευθύνθηκα προς το μηχανάκι και κάπου εκεί έπεσα σε ένα κομβόι από 2-3 φορτηγάκια γεμάτα ντόπιο κόσμο στη καρότσα που σταμάτησαν εκεί κοντά σε εμένα. Με κοίταζαν περίεργα, εγώ δεν μπορούσα να καταλάβω τι γινόταν οπότε συνέχισα να περπατάω δήθεν αδιάφορος μέχρι που με πρόλαβε κάποιος και με ρώτησε τι ήθελα εκεί με αρκετά καλά αγγλικά.
Τι να του πω και εγώ στο χωριό του, πέρναγα λέω και έριξα μια ματιά. Δεν είδες την πινακίδα που λέει ότι είμαστε κλειστοί αυτή την ώρα; Όχι του λέω, δεν είδα καμία πινακίδα. Από που ήρθες; Του έδειξα προς την κατεύθυνση του μονοπατιού, ααα μου λέει, έπρεπε να έρθεις από εκεί και μου έδειξε έναν άλλο δρόμο. Καλά του λέω σόρυ, το GPS με έβγαλε. Δε πειράζει απάντησε, άσε μας να ετοιμαστούμε και σε λίγη ώρα ξαναέλα, όμως πρέπει να πληρώσεις είσοδο. Κάπου 20 δολάρια σε μπάτ νομίζω μου είπε.
Γούρλωσα λίγο τα μάτια και του λέω τόσα πολλά; Νόμιζε ότι το έλεγα για να κάνω παζάρι και τελικά μου έκανε κάποια "έκπτωση" γιατί δεν ήμουν από γκρουπ. Καλά του λέω, ευχαριστώ, θα πάω να δω κάτι άλλο και θα περάσω πάλι (και άμα με δεις, γράψε μου).
Φεύγοντας παρατήρησα ότι αυτοί που κατέβηκαν από τα φορτηγάκια άλλαζαν σε πιο παραδοσιακά ρούχα και κάνανε πειράγματα και αστειάκια μεταξύ τους όπως κάποιος θίασος που ετοιμάζεται για παράσταση. Τόση αυθεντικότητα πχια.
Έφυγα, αυτή τη φορά από τον κεντρικό δρόμο, φυσικά δεν είχα σκοπό να επιστρέψω. Παρόλο που ο καιρός ήταν βαρύς δεν είχε αρχίσει ακόμα βαριά βροχή οπότε αποφάσισα να ανέβω το βουνό. Σταμάτησα σε μία διασταύρωση να δω την διαδρομή από το gps και μετά από λίγο με προσπέρασε ένα τουριστικό λεωφορείο με κατεύθυνση το χωριό. "Η παράσταση αρχίζει".
Σε κάποιο σημείο της ανηφόρας είχε πλάτωμα με θέα, η οποία λόγω του καιρού δεν σε άφηνε να δεις και πολλά.
εμένα με εντυπωσίασε περισσότερο το σπίτι που ήταν εκεί
Και η γιαγιά που εκμεταλλευόταν τον πάγκο και φαινόταν 150 ετών, ίσως είχε περάσει όλη της την ζωή σε αυτό το σπίτι και πίσω από τον πάγκο
Συνέχισα από το βουνό, όπου βροχή, σπρέι ή κανονική και ομίχλη ξαφνικά ξεκίναγε και σταμάταγε χωρίς καμία ένδειξη, λες και πάταγες ένα κουμπί.
Το περιβάλλον ήταν υπέροχο, αποφάσισα να μην μείνω στον κεντρικό αλλά να πάρω διάφορους φιδίσιους δρόμους που περνάγανε από χωριά, μερικούς χωμάτινους αλλά σε καλή κατάσταση γιατί το τελευταίο που ήθελα ήταν να κολλήσω στις λάσπες στη μέση του πουθενά.
Πέρασα από διάφορα χωριά και ναούς σε μεγέθη που δεν περίμενες για την τοποθεσία αν και χωρίς κάτι το φοβερό. Με τον βροχερό καιρό και τις τροπικές εναλλαγές ήταν πολύ όμορφα. Είχα βάλει και λίγο μουσικούλα στα ακουστικά και απολάμβανα.
Κάπου εκεί άρχισε πιο βαριά βροχή, οπότε βρήκα αυτό το οίκημα στη μέση του πουθενά ,που δεν ξέρω ακριβώς τι είναι αλλά είχε μια μεγάλη καμινάδα και τώρα που το βλέπω σκέφτομαι μήπως ήταν τίποτα για καύση των νεκρών, πάντως εγώ πήγα κάτω από τη στέγη και έφαγα το μεσημεριανό μου που είχα στην τσάντα μέσα στην ηρεμία. Σταμάτησε και η βροχή και συνέχισα μετά άνετος.
Εδώ φαινόταν από μακριά κάτι μεγάλα αποικιακού τύπου κτήρια που δεν κατάλαβα τι ήταν...
Και άλλος ένα ακόμα ναός, ούτε σε ελληνικό νησί τόσοι πολλοί.
Ήμουν σκεπτικός για το αν έπρεπε να περάσω από το χωριό. Είχα ακούσει πως στην πράξη είχε καταργηθεί το έθιμο εδώ και κάποιες δεκαετίες καθώς οι νέες κοπέλες που πια δεν ήταν απομονωμένες δεν ήθελαν την μόνιμη παραμόρφωση που προκαλεί η χρήση των δαχτυλιδιών, οπότε κυρίως ηλικιωμένες είχαν παραμείνει να τα φορούν. Όμως οι τουρίστες ζήταγαν να το δουν και έτσι το επανέφεραν με σχετική επιβολή, δηλαδή το κράτος το ενθάρρυνε και δεν τους επέτρεπε άλλους τρόπους οικονομικής επιβίωσης, κάτι που δεν ήθελα να επικροτήσω με την παρουσία μου. Το ότι το χωριό σε μερικές πινακίδες είχε το επίθετο "τουριστικό" δεν το έκανε πολύ καλύτερο. Σα να λέμε θα πάω στις τουριστικές μηλιές και όχι απλά στις μηλιές, δημιουργεί κάτι απωθητικό και μόνο που το λες και σε κάνει να αναρωτιέσαι αν υπάρχει και κάτι άλλο μη τουριστικό. Τέλος πάντων, ήμουν εκεί "δίπλα", είπα να πάω να δω πως είναι και να αποκτήσω δική μου άποψη, το πολύ πολύ έκανα αναστροφή και έφευγα.
Δεν ξέρω πως τα κατάφερα, αλλά μάλλον επειδή πήγαινα με το GPS και όχι με τις πινακίδες δε βγήκα στην κύρια είσοδο αλλά σε ένα μονοπάτι. Άφησα το μηχανάκι και άρχισα να περπατάω ανάμεσα στο χωριό, το οποίο δε έλεγε και τίποτα, ήταν σαν εγκαταλελειμμένο, άνθρωπος δεν υπήρχε και τα κτίσματα φαίνονταν σχετικά καινούρια.
Αφού είδα ότι ήταν να δω, μεταξύ των οποίων κάτι μέρη που φαίνονταν σαν εντελώς στημένα για επιδείξεις προς τουρίστες, δηλαδή τίποτα το ιδιαίτερο, κατευθύνθηκα προς το μηχανάκι και κάπου εκεί έπεσα σε ένα κομβόι από 2-3 φορτηγάκια γεμάτα ντόπιο κόσμο στη καρότσα που σταμάτησαν εκεί κοντά σε εμένα. Με κοίταζαν περίεργα, εγώ δεν μπορούσα να καταλάβω τι γινόταν οπότε συνέχισα να περπατάω δήθεν αδιάφορος μέχρι που με πρόλαβε κάποιος και με ρώτησε τι ήθελα εκεί με αρκετά καλά αγγλικά.
Τι να του πω και εγώ στο χωριό του, πέρναγα λέω και έριξα μια ματιά. Δεν είδες την πινακίδα που λέει ότι είμαστε κλειστοί αυτή την ώρα; Όχι του λέω, δεν είδα καμία πινακίδα. Από που ήρθες; Του έδειξα προς την κατεύθυνση του μονοπατιού, ααα μου λέει, έπρεπε να έρθεις από εκεί και μου έδειξε έναν άλλο δρόμο. Καλά του λέω σόρυ, το GPS με έβγαλε. Δε πειράζει απάντησε, άσε μας να ετοιμαστούμε και σε λίγη ώρα ξαναέλα, όμως πρέπει να πληρώσεις είσοδο. Κάπου 20 δολάρια σε μπάτ νομίζω μου είπε.
Γούρλωσα λίγο τα μάτια και του λέω τόσα πολλά; Νόμιζε ότι το έλεγα για να κάνω παζάρι και τελικά μου έκανε κάποια "έκπτωση" γιατί δεν ήμουν από γκρουπ. Καλά του λέω, ευχαριστώ, θα πάω να δω κάτι άλλο και θα περάσω πάλι (και άμα με δεις, γράψε μου).
Φεύγοντας παρατήρησα ότι αυτοί που κατέβηκαν από τα φορτηγάκια άλλαζαν σε πιο παραδοσιακά ρούχα και κάνανε πειράγματα και αστειάκια μεταξύ τους όπως κάποιος θίασος που ετοιμάζεται για παράσταση. Τόση αυθεντικότητα πχια.
Έφυγα, αυτή τη φορά από τον κεντρικό δρόμο, φυσικά δεν είχα σκοπό να επιστρέψω. Παρόλο που ο καιρός ήταν βαρύς δεν είχε αρχίσει ακόμα βαριά βροχή οπότε αποφάσισα να ανέβω το βουνό. Σταμάτησα σε μία διασταύρωση να δω την διαδρομή από το gps και μετά από λίγο με προσπέρασε ένα τουριστικό λεωφορείο με κατεύθυνση το χωριό. "Η παράσταση αρχίζει".
Σε κάποιο σημείο της ανηφόρας είχε πλάτωμα με θέα, η οποία λόγω του καιρού δεν σε άφηνε να δεις και πολλά.
εμένα με εντυπωσίασε περισσότερο το σπίτι που ήταν εκεί
Και η γιαγιά που εκμεταλλευόταν τον πάγκο και φαινόταν 150 ετών, ίσως είχε περάσει όλη της την ζωή σε αυτό το σπίτι και πίσω από τον πάγκο
Συνέχισα από το βουνό, όπου βροχή, σπρέι ή κανονική και ομίχλη ξαφνικά ξεκίναγε και σταμάταγε χωρίς καμία ένδειξη, λες και πάταγες ένα κουμπί.
Το περιβάλλον ήταν υπέροχο, αποφάσισα να μην μείνω στον κεντρικό αλλά να πάρω διάφορους φιδίσιους δρόμους που περνάγανε από χωριά, μερικούς χωμάτινους αλλά σε καλή κατάσταση γιατί το τελευταίο που ήθελα ήταν να κολλήσω στις λάσπες στη μέση του πουθενά.
Πέρασα από διάφορα χωριά και ναούς σε μεγέθη που δεν περίμενες για την τοποθεσία αν και χωρίς κάτι το φοβερό. Με τον βροχερό καιρό και τις τροπικές εναλλαγές ήταν πολύ όμορφα. Είχα βάλει και λίγο μουσικούλα στα ακουστικά και απολάμβανα.
Κάπου εκεί άρχισε πιο βαριά βροχή, οπότε βρήκα αυτό το οίκημα στη μέση του πουθενά ,που δεν ξέρω ακριβώς τι είναι αλλά είχε μια μεγάλη καμινάδα και τώρα που το βλέπω σκέφτομαι μήπως ήταν τίποτα για καύση των νεκρών, πάντως εγώ πήγα κάτω από τη στέγη και έφαγα το μεσημεριανό μου που είχα στην τσάντα μέσα στην ηρεμία. Σταμάτησε και η βροχή και συνέχισα μετά άνετος.
Εδώ φαινόταν από μακριά κάτι μεγάλα αποικιακού τύπου κτήρια που δεν κατάλαβα τι ήταν...
Και άλλος ένα ακόμα ναός, ούτε σε ελληνικό νησί τόσοι πολλοί.
Last edited by a moderator: