poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Το περιβάλλον γύρω από τη διαδρομή μάλλον δεν είχε τίποτα αξιόλογο, σίγουρα ήμουν και πολύ νυσταγμένος οπότε δεν έχω συγκρατήσει τίποτα στο πήγαινε.
Μέσα στο τρένο ήταν ενδιαφέρον ότι είχαν ειδικές θέσεις για τους μοναχούς, στις οποίες απαγορεύεται να κάτσει οποιοσδήποτε άλλος, είχε και πινακίδα. Δεν ξέρω αν ήταν εκείνη τη μέρα ή σε κάποια άλλη διαδρομή, πάντως θυμήθηκα ένα περιστατικό που κάποιος - νομίζω ξένος και νομίζω κοπέλα - έκατσε εκεί γιατί δε το κατάλαβε και όταν ήρθε μοναχός αργότερα τον ή την σήκωσε με πολύ αγένεια, λες και είχε κάτσει στο κρεβάτι του ξέρω 'γω, παρόλο που μπορούσε απλά να κάτσει στις θέσεις της απέναντι πλευράς, άδειες ήταν. Δεν ξέρω από που πηγάζει το δικαίωμα να έχουν ξεχωριστές θέσεις και να κάθονται και μόνοι τους, αλλά νομίζω ότι αν ο μοναχός πίστευε αυτά που πρέσβευε μάλλον με αυτό που έκανε είχε φορτώσει καμιά χιλιάδα σαμσάρες να έχει να το σκέφτεται. Αλλά αν οι θρησκευόμενοι παγκοσμίως πραγματικά πρέσβευαν αυτά που πίστευαν θα ήταν ένας άλλο κόσμος.
Άλλο που είχα ξεχάσει και θυμήθηκα με την φώτο που είχα τραβήξει στη ζούλα ήταν ο χοντρούλης "ιπτάμενος" που καθόταν μπροστά μου. Κράταγε στο χέρι ένα τυλιγμένο πακέτο που στην αρχή το πέρασα για κωλόχαρτο, αλλά παίζει να ήταν κάποια παχυλή πληρωμή γιατί δεν είχε σταματήσει να χαμογελάει από την ώρα που έκατσε μέχρι που κατέβηκε.
Φτάσαμε με τα πολλά με λίγη καθυστέρηση. Ακριβώς έξω από το σταθμό ένας χαμός από μαγαζιά για να νοικιάσεις ποδήλατο ή μηχανάκι, για φαγητό, καφέ, τσάι, φτηνή διαμονή σίγουρα θα είχε και μπαρ και ότι άλλο ζήταγες θα το βρίσκανε. Εκεί συνειδητοποίησα ότι δεν είχα ψάξει καθόλου τι επιλογές θα είχα φτάνοντας, οπότε αναγκαστικά πήγα σε μία από τις πολλές τουριστοπαγίδες για να μην χάνω χρόνο, είχα και όλα τα μπαγκάζια στην πλάτη.
Μη σας πω ότι θυμάμαι τις τιμές ακριβώς πέρα του ότι ήταν πολύ ακριβές αναλογικά. Δηλαδή παραπάνω απ' όσο νοίκιαζα κανονικά μηχανάκι στα άλλα μέρη μου έδιναν το φθηνότερο ποδήλατο, μετά είχε πιο ακριβά ποδήλατα τύπου mountain bike με ταχύτητες και αναρτήσεις και μετά ακόμα πιο ακριβά, λες και νοίκιαζες αυτοκίνητο, τα μηχανάκια. Και όλα αυτά για μερικές ώρες μιας που αργότερα στη μέρα θα έφευγα.
Ήξερα ότι δεν θα είχα διαπραγματευτική ικανότητα στις τουριστοπαγίδες, αλλά ήθελα να ξεμπερδεύω για να μη χάνω τον χρόνο μου ψάχνοντας πιο πέρα για φθηνότερα. Οπότε πήρα το πιο απλό ποδήλατο με ότι παζάρι μπόρεσα να κάνω.
Ο αρχαιολογικός χώρος της Αγιουτάγιας (γιατί όλες οι ξένεις λέξεις κλίνονται στα ελληνικά άμα γουστάρ'ς) είναι σε ένα "νησί" ανάμεσα σε ροές ποταμών. Σκέφτηκα ότι τα περισσότερα αρχαία που είχα να δω ήταν εντός ενός τετραγώνου 1.5 x 1.5 χλμ, η μέγιστη απόσταση στο νησί από άκρη ως άκρη ήταν 4χλμ, η περιοχή είναι επίπεδη, έκανα κάτι 10χλμ τρέξιμο και κάπου 20χλμ ποδήλατο πριν φύγω για το ταξίδι και άρα δεν χρειαζόμουν καλύτερο ποδήλατο ή μηχανάκι, άσε που θα είχε και λίγο πλάκα. Όσοι έχετε παρακολουθήσει την ιστορία από την αρχή θα θυμάστε πόσο καλά είχαν πάει παρόμοιες αποφάσεις βασισμένες σε τέτοιες σκέψεις.
Άφησα τα πράγματά μου στο μαγαζί, τους είπα ότι θα είμαι πίσω για το τελευταίο τρένο, μου είπαν να μην ανησυχώ γιατί ακόμα και αν αργήσω έχουν hostel (φα τη γλώσσα σου ρε), μου έδωσαν μία κλειδαριά η οποία ήταν σαν προβοσκίδα από ελέφαντα και μάλλον άξιζε περισσότερο από το ποδήλατο και ξεκίνησα για την είσοδο προς το νησί πάνω από μία σχετικά μεγάλη γέφυρα στην οποία κυκλοφορούσαν και οχήματα.
Με το που ξεκίνησα κατάλαβα ότι τα ποδήλατα "κουμουνιστικού" τύπου, δηλαδή εκείνα που βλέπαμε στις ταινίες από την κίνα κατά χιλιάδες, χωρίς ταχύτητες, με καλάθι μπροστά, το σταντ σαν φουρκέτα πίσω και την αλυσίδα που όταν έκανες κόντρα πετάλι μπλόκαρε ο πίσω τροχός, δεν είναι όσο ευχάριστα όσο φαίνονται. Όμως το είχα πάρει απόφαση ότι θα το ζήσω έτσι εκείνη τη μέρα παραδοσιακά ασιατικά. Πλάκα θα είχε.
Θαυμάστε retro σταντ
Βέβαια αφού με βάρεσε ο ήλιος στο κεφάλι, ίδρωσα από πάνω μέχρι κάτω και κόπηκαν τα πόδια ανεβαίνοντας την απότομη κλίση της γέφυρας χωρίς την βοήθεια των 21 ταχυτήτων που είχα συνηθίσει κατάλαβα όλους τους λόγους για τους οποίους ο κόσμος απεμπόλησε τον κομμουνισμό. Και πλάκα δεν είχε.
Αν περιμένετε πληροφορίες για τα Αγιουταγιότικα (επιμένω στους εξελληνισμούς) αρχαία, σωθήκατε. Τα είχα διαβάσει τότε, τα ξέχασα αμέσως μετά. Πάντως το βασίλειο της Αγιουτάγια ήταν ένα από τα μεγάλα (==τεράστια) βασίλεια της ΝΑ Ασίας το οποίο θεωρείται πρόδρομος της σημερινής Ταιλάνδης και άκμασε κάπου μεταξύ 13ου και 17ου αιώνα, χοντρικά τώρα, είπαμε για ιστορικά δεδομένα μη με παίρνετε της μετρητοίς εκτός και αν γράψω ότι το ξέρω κάτι με σιγουριά.
Η διαδρομή που είχα επιλέξει είχε στόχο να περάσω να δω τα βασικά αρχαία που "έπρεπε" να δεις σύμφωνα με τον οδηγό, αλλά και κάποιες περιοχές μέσα στο χώρο, κυρίως στις παρυφές, που φαίνονταν να κατοικούνται και μου είχαν κεντρίσει την περιέργεια να δω πως είναι. Ξεκίνησα λοιπόν περιμετρικά. Σύντομα κατάλαβα ότι ήταν πολλά τα χιλιόμετρα Άρη, έπρεπε να είχα πάρει μηχανάκι, αλλά εκείνη τη στιγμή δεν υπήρχε πισογύρισμα.
Αυτά είναι αράγματα, αγνοήστε τον βλάκα που κάνει ποδήλατο στους 40 βαθμούς κάτω από τον ήλιο
Η ομπρέλα πάνω άραγε είναι νεροσυλλέκτης ή μιλάνε με τον ET;
Αυτό ήταν ένα από τα σημεία που υποτίθεται έπρεπε να δεις αλλά όχι ψηλά στην λίστα. Κατάλαβα ότι αν το πήγαινα έτσι βλέποντας πράγματα που δεν ήταν άσχημα αλλά δεν πέθαινες κιόλας, θα πέθαινα εγώ από ηλίαση, οπότε αποφάσισα να το επισπεύσω με τα πιο σημαντικά πρώτα.
Οπότε αφού έκανα στάση για ένα δροσερό νεράκι (κάπου κάτω από την τέντα είχε ψυγείο)
το πήρα κάθετα μέσα από μονοπάτι στο πάρκο για τα πιο βασικά σημεία.
Έβλεπα μερικούς τουρίστες μέσα στο χώρο πότε πότε αλλά πουθενά την είσοδο, τα είχα κλάσει και λίγο, οπότε πάρκαρα το ποδήλατο σε μία σκιά, το έδεσα με την αλυσίδα απορώντας ποιος θα ήθελε να κλέψει αυτό το ποδήλατο και πήδηξα την μάντρα να δω τα αρχαία. Κάνοντας τον κύκλο του χώρου εσωτερικά είδα και την είσοδο/έξοδο που ήταν από την απέναντι πλευρά, αλλά έτσι και αλλιώς δεν υπήρχε κανένας ν την φυλάει οπότε θεώρησα ότι ήταν δωρεάν. Αφού είχα αφήσει το ποδήλατο πίσω, συνέχισα πάλι κόβοντας δρόμο από μέσα, πήδηξα πάλι τη μάντρα και συνέχισα έτσι μέχρι το επόμενο αξιοθέατο και μάντρα. Η μάντρα μπορεί να φαίνεται ψηλή αλλά σε πολλά σημεία ήταν από 1 ως 1.5 μέτρο και την είχα εύκολα.
Μετά το τρίτο χώρο που είχα δει με αυτόν το τρόπο συνειδητοποίησα ότι τελικά είχε είσοδο που έπρεπε να πληρώσεις, οπότε για να είμαι εντάξει με το κάρμα μου βγήκα και πήγα πάλι στην είσοδο και έβγαλα εισιτήριο. Εκτός από ακριβό (για τα δεδομένα δηλαδή) δεν πήρα και κανένα χαρτάκι, απλά με άφησαν να περάσω, οπότε πιστεύω πως πήγε τζάμπα η προσπάθεια να υποστηρίξω τον αρχαιολογικό χώρο, μάλλον υποστήριξα την τσέπη του υπαλλήλου.
Συχνά δίπλα σε λίμνες σε όλη την Ταιλάνδη έβλεπα τέτοιους βωμούς που από μακριά φαίνονται ωραίοι
Δεν ήταν και τόσο καλή η κατάσταση εσωτερικά βέβαια
Ξανά λοιπόν ναοί, σε ένα από αυτούς μπήκα και μέσα, δεν είχε τίποτα αξιόλογο πέρα από τρελή μπόχα, θέλω να πιστεύω από τις νυχτερίδες και όχι γιατί το χρησιμοποιούν για τουαλέτα.
Κάπου εκεί είχε και ένα δέντρο που είχε φυτρώσει πάνω στα αρχαία, tomb raider στυλ. Τέτοια πολλά έχει φυσικά στο angkor wat στην καμπότζη, το οποίο τότε το είχα σκεφτεί σαν μία πιθανότητα επίσκεψης αλλά δεν πίστευα ότι θα έβγαινε σε εκείνο το ταξίδι.
Μέσα στο δέντρο από την άλλη πλευρά είχε ένα κεφάλι από κάποια (θεωρώ ινδουιστική) θεά, ήταν το μόνο σημείο στο χώρο στο οποίο είχε και φύλακα, ο οποίος μάλιστα με το ζόρι έβαζε όλους όσοι έβγαζαν φωτογραφία με αυτό να κάθονται με βαθύ κάθισμα (ανακούρκουδα που λένε σε μερικά μέρη στην Ελλάδα) ώστε το κεφάλι του να μην είναι πιο ψηλά από την θεότητα. Με είδε που έβγαζα φώτος και προσφέρθηκε να με βγάλει αυτός αλλά χαμογελώντας το αρνήθηκα, άλλη όρεξη δεν είχα να θέλω φωτογραφία που φαίνομαι σαν 5χρονο που χέζει στο λιβάδι.
Γενικά η περιοχή ήταν πανέμορφη, με ρυάκια, ποτάμια και πολύ πράσινο.
Αλλά και κάποια περίεργα πλουσιόσπιτα μέσα στο πουθενά
Σε ένα από τους ναούς πέτυχα και ένα σκίουρο που δεν ξέρω αν ήταν αλμπίνος ή ήταν το φυσικό του. Είχε βρει κάποιο ρύζι που είχε πέσει από κάποιον και την είχε κάνει ταράτσα
Ξανά μανά στούπες και ναοί, δίπλα στα αρχαία και ένας που φαινόταν πιο σύγχρονος ή ανακαινιζόταν
Πέσαμε σε φωτογράφιση γάμου, πολύ συχνό φαινόμενο στην ΝΑ Ασία, το ξεκινάνε από όταν έχουν λογοδοθεί, μήνες πριν την τελετή γάμου στην οποία τελικά παρουσιάζουν όλες τις φωτογραφίες.
Δεν μπορούσα να καταλάβω αν αυτά που κολυμπούσαν στην λίμνη ήταν κροκοδειλάκια ή ψάρια επιφανείας αλλά υποθέτω το δεύτερο
Γενικά το περιβάλλον ήταν εξαιρετικό αλλά ποδηλασία με τόση ζέστη έπρεπε να απαγορεύεται από το νόμο
Πριν φύγω αποφάσισα να πάω πιο μακριά να δω κάτι που φαινόταν σαν μικρή κοινότητα, επιλογή που δεν με διέψευσε.
Αγγίζει την τελειότητα, κρίμα που την έβγαλα από το ποδήλατο και είναι λίγο θολή
Και άλλα αρχαία στον γυρισμό τα οποία πια μου φαίνονταν εντελώς αδιάφορα από το overdose
Σε αντίθεση με αυτά, το πιο πιθανό ήταν να είναι εκεί για το βραδινό του
Πέρασα απέναντι στα γρήγορα έτσι για το γαμώτο, αλλά δεν είχε τίποτα ιδιαίτερο κοντά και έτσι ξαναγύρισα για να μην καθυστερήσω
Και με τα πολλά, επέστρεψα εξουθενωμένος και καταϊδρωμένος στο σταθμό. Άφησα το ποδήλατο και την αλυσίδα, μου επέστρεψαν την εγγύηση (πιστεύω ότι θα εύχονταν να έχανα το ποδήλατο γιατί η εγγύηση ήταν περισσότερα από το κόστος του αλλά δεν τους έκατσε).
Αφού είχα χρόνο ακόμα, άλλαξα ρούχα γιατί η μπλούζα είχε κολλήσει πάνω μου από τον ιδρώτα, έκανα και ένα μίνι ντους στο μπάνιο του χοστέλ χωρίς να ρωτήσω κανέναν για να τους εκμεταλλευτώ για το μεγάλο κόστος της ενοικίασης και αφού έφαγα κάτι τριγύρω πήγα στον σταθμό να περιμένω.
Πάλι κάποια καθυστέρηση είχε το τρένο και περίμενα σε σχεδόν άδειο σταθμό
Μαζί με έναν γιαπωνέζο Έλβις που φόραγε αμάνικο με ψεύτικα γαλόνια και προσπαθούσε να μου πιάσει κουβέντα με google translate... ότι να' ναι...
Με τα πολλά ήρθε το τρένο, οι κουκέτες του οποίου ήταν σε καλύτερη κατάσταση απ' ότι περίμενα.
Είχα διαβάσει ότι μία τυπική "απάτη" που γίνεται στα τρένα αυτά ήταν να έρχεται ένας τύπος, ο οποίος δεν είναι καν υπάλληλος του τρένου αλλά φροντίζει να ντύνεται με μία στολή και να σε ρωτάει τι θέλεις να φας από το μενού που σου δίνει. Πολλοί νομίζουν ότι περιλαμβάνεται στην τιμή και διαλέγουν, ο τύπος πηγαίνει στο εστιατόριο του τρένου, το ζητάει και στο φέρνει με φυσικά έξτρα αμοιβή για την "υπηρεσία" του. Όντως, ήρθε ο τύπος και μου έπαιξε ακριβώς αυτό το σενάριο. Έβγαλε το μενού και ένα μπλοκάκι με στυλό σαν κάνοντας ότι είναι έτοιμος να γράψει. Εγώ έτσι και αλλιώς είχα φάει μόλις, αλλά και πάλι αν ήθελα να φάω θα πήγαινα στο βαγόνι εστιατόριο για την εμπειρία, δεν θα καθόμουν να φάω μόνος μου, οπότε του είπα όχι. Έκανε ότι λυπήθηκε πολύ ψεύτικα υποκριτικά, αλλά σχεδόν αμέσως το άλλαξε ρωτώντας τι θέλω για πρωινό. Του είπα ότι δεν τρώω πρωινό, κυρίως για να μην μπω σε διαδικασίες "παζαριού" και να με πρήξει. Αυτή τη φορά έκανε ότι κλαίει και σιχάθηκα σαν τον κάκκαλο όταν γέλαγε ο χλαπάτσας. Αν θυμάμαι καλά το τρένο ήταν να φτάσει στις 7-8, οπότε ήταν πολύ νωρίς να φάω στις 5-6 που τρώνε οι περισσότεροι εκεί το πρωινό, προτιμούσα να κοιμηθώ.
Εδώ η θέση μου πριν γίνει κρεβάτι, όπου στην μία πλευρά κάθεται όποιος έχει το κάτω και στην άλλη πλευρά όποιος έχει το πάνω. Εγώ δεν είχα δεύτερο εκείνη τη μέρα.
Κάποια στιγμή έρχεται ο "κύριος υπεύθυνος", στρώνει το κρεβάτι και τα σεντόνια και ο καθένας πάει στη μεριά του.
Το κρεβάτι δεν ήταν άσχημο και γενικά το να μπορείς να ξαπλώσεις σε νυχτερινό ταξίδι, ακόμα και αν είναι άβολα είναι μεγάλο πλεονέκτημα.
Όμως ήμουν το τελευταίο κρεβάτι στο βαγόνι και η καταραμένη η πόρτα δεν έκλεινε καλά. Κάποιος θα πέρναγε, η πόρτα θα έκλεινε αυτόματα πίσω τους αλλά όχι εντελώς και ο εκκωφαντικός θόρυβος από τις ρόδες που βαράγανε τις γραμμές με ξύπναγε και ήταν αδύνατο να κοιμηθώ ακόμα και με τις ωτασπίδες και μουσική από πάνω. Οπότε αναγκαστικά σηκωνόμουν, την έκλεινα, κοιμόμουν κάποια λεπτά και μετά πάλι πέρναγε κάποιος και είχαμε επανάληψη του ιδίου. Όλη νύχτα.
Μέσα στο τρένο ήταν ενδιαφέρον ότι είχαν ειδικές θέσεις για τους μοναχούς, στις οποίες απαγορεύεται να κάτσει οποιοσδήποτε άλλος, είχε και πινακίδα. Δεν ξέρω αν ήταν εκείνη τη μέρα ή σε κάποια άλλη διαδρομή, πάντως θυμήθηκα ένα περιστατικό που κάποιος - νομίζω ξένος και νομίζω κοπέλα - έκατσε εκεί γιατί δε το κατάλαβε και όταν ήρθε μοναχός αργότερα τον ή την σήκωσε με πολύ αγένεια, λες και είχε κάτσει στο κρεβάτι του ξέρω 'γω, παρόλο που μπορούσε απλά να κάτσει στις θέσεις της απέναντι πλευράς, άδειες ήταν. Δεν ξέρω από που πηγάζει το δικαίωμα να έχουν ξεχωριστές θέσεις και να κάθονται και μόνοι τους, αλλά νομίζω ότι αν ο μοναχός πίστευε αυτά που πρέσβευε μάλλον με αυτό που έκανε είχε φορτώσει καμιά χιλιάδα σαμσάρες να έχει να το σκέφτεται. Αλλά αν οι θρησκευόμενοι παγκοσμίως πραγματικά πρέσβευαν αυτά που πίστευαν θα ήταν ένας άλλο κόσμος.
Άλλο που είχα ξεχάσει και θυμήθηκα με την φώτο που είχα τραβήξει στη ζούλα ήταν ο χοντρούλης "ιπτάμενος" που καθόταν μπροστά μου. Κράταγε στο χέρι ένα τυλιγμένο πακέτο που στην αρχή το πέρασα για κωλόχαρτο, αλλά παίζει να ήταν κάποια παχυλή πληρωμή γιατί δεν είχε σταματήσει να χαμογελάει από την ώρα που έκατσε μέχρι που κατέβηκε.
Φτάσαμε με τα πολλά με λίγη καθυστέρηση. Ακριβώς έξω από το σταθμό ένας χαμός από μαγαζιά για να νοικιάσεις ποδήλατο ή μηχανάκι, για φαγητό, καφέ, τσάι, φτηνή διαμονή σίγουρα θα είχε και μπαρ και ότι άλλο ζήταγες θα το βρίσκανε. Εκεί συνειδητοποίησα ότι δεν είχα ψάξει καθόλου τι επιλογές θα είχα φτάνοντας, οπότε αναγκαστικά πήγα σε μία από τις πολλές τουριστοπαγίδες για να μην χάνω χρόνο, είχα και όλα τα μπαγκάζια στην πλάτη.
Μη σας πω ότι θυμάμαι τις τιμές ακριβώς πέρα του ότι ήταν πολύ ακριβές αναλογικά. Δηλαδή παραπάνω απ' όσο νοίκιαζα κανονικά μηχανάκι στα άλλα μέρη μου έδιναν το φθηνότερο ποδήλατο, μετά είχε πιο ακριβά ποδήλατα τύπου mountain bike με ταχύτητες και αναρτήσεις και μετά ακόμα πιο ακριβά, λες και νοίκιαζες αυτοκίνητο, τα μηχανάκια. Και όλα αυτά για μερικές ώρες μιας που αργότερα στη μέρα θα έφευγα.
Ήξερα ότι δεν θα είχα διαπραγματευτική ικανότητα στις τουριστοπαγίδες, αλλά ήθελα να ξεμπερδεύω για να μη χάνω τον χρόνο μου ψάχνοντας πιο πέρα για φθηνότερα. Οπότε πήρα το πιο απλό ποδήλατο με ότι παζάρι μπόρεσα να κάνω.
Ο αρχαιολογικός χώρος της Αγιουτάγιας (γιατί όλες οι ξένεις λέξεις κλίνονται στα ελληνικά άμα γουστάρ'ς) είναι σε ένα "νησί" ανάμεσα σε ροές ποταμών. Σκέφτηκα ότι τα περισσότερα αρχαία που είχα να δω ήταν εντός ενός τετραγώνου 1.5 x 1.5 χλμ, η μέγιστη απόσταση στο νησί από άκρη ως άκρη ήταν 4χλμ, η περιοχή είναι επίπεδη, έκανα κάτι 10χλμ τρέξιμο και κάπου 20χλμ ποδήλατο πριν φύγω για το ταξίδι και άρα δεν χρειαζόμουν καλύτερο ποδήλατο ή μηχανάκι, άσε που θα είχε και λίγο πλάκα. Όσοι έχετε παρακολουθήσει την ιστορία από την αρχή θα θυμάστε πόσο καλά είχαν πάει παρόμοιες αποφάσεις βασισμένες σε τέτοιες σκέψεις.
Άφησα τα πράγματά μου στο μαγαζί, τους είπα ότι θα είμαι πίσω για το τελευταίο τρένο, μου είπαν να μην ανησυχώ γιατί ακόμα και αν αργήσω έχουν hostel (φα τη γλώσσα σου ρε), μου έδωσαν μία κλειδαριά η οποία ήταν σαν προβοσκίδα από ελέφαντα και μάλλον άξιζε περισσότερο από το ποδήλατο και ξεκίνησα για την είσοδο προς το νησί πάνω από μία σχετικά μεγάλη γέφυρα στην οποία κυκλοφορούσαν και οχήματα.
Με το που ξεκίνησα κατάλαβα ότι τα ποδήλατα "κουμουνιστικού" τύπου, δηλαδή εκείνα που βλέπαμε στις ταινίες από την κίνα κατά χιλιάδες, χωρίς ταχύτητες, με καλάθι μπροστά, το σταντ σαν φουρκέτα πίσω και την αλυσίδα που όταν έκανες κόντρα πετάλι μπλόκαρε ο πίσω τροχός, δεν είναι όσο ευχάριστα όσο φαίνονται. Όμως το είχα πάρει απόφαση ότι θα το ζήσω έτσι εκείνη τη μέρα παραδοσιακά ασιατικά. Πλάκα θα είχε.
Θαυμάστε retro σταντ
Βέβαια αφού με βάρεσε ο ήλιος στο κεφάλι, ίδρωσα από πάνω μέχρι κάτω και κόπηκαν τα πόδια ανεβαίνοντας την απότομη κλίση της γέφυρας χωρίς την βοήθεια των 21 ταχυτήτων που είχα συνηθίσει κατάλαβα όλους τους λόγους για τους οποίους ο κόσμος απεμπόλησε τον κομμουνισμό. Και πλάκα δεν είχε.
Αν περιμένετε πληροφορίες για τα Αγιουταγιότικα (επιμένω στους εξελληνισμούς) αρχαία, σωθήκατε. Τα είχα διαβάσει τότε, τα ξέχασα αμέσως μετά. Πάντως το βασίλειο της Αγιουτάγια ήταν ένα από τα μεγάλα (==τεράστια) βασίλεια της ΝΑ Ασίας το οποίο θεωρείται πρόδρομος της σημερινής Ταιλάνδης και άκμασε κάπου μεταξύ 13ου και 17ου αιώνα, χοντρικά τώρα, είπαμε για ιστορικά δεδομένα μη με παίρνετε της μετρητοίς εκτός και αν γράψω ότι το ξέρω κάτι με σιγουριά.
Η διαδρομή που είχα επιλέξει είχε στόχο να περάσω να δω τα βασικά αρχαία που "έπρεπε" να δεις σύμφωνα με τον οδηγό, αλλά και κάποιες περιοχές μέσα στο χώρο, κυρίως στις παρυφές, που φαίνονταν να κατοικούνται και μου είχαν κεντρίσει την περιέργεια να δω πως είναι. Ξεκίνησα λοιπόν περιμετρικά. Σύντομα κατάλαβα ότι ήταν πολλά τα χιλιόμετρα Άρη, έπρεπε να είχα πάρει μηχανάκι, αλλά εκείνη τη στιγμή δεν υπήρχε πισογύρισμα.
Αυτά είναι αράγματα, αγνοήστε τον βλάκα που κάνει ποδήλατο στους 40 βαθμούς κάτω από τον ήλιο
Η ομπρέλα πάνω άραγε είναι νεροσυλλέκτης ή μιλάνε με τον ET;
Αυτό ήταν ένα από τα σημεία που υποτίθεται έπρεπε να δεις αλλά όχι ψηλά στην λίστα. Κατάλαβα ότι αν το πήγαινα έτσι βλέποντας πράγματα που δεν ήταν άσχημα αλλά δεν πέθαινες κιόλας, θα πέθαινα εγώ από ηλίαση, οπότε αποφάσισα να το επισπεύσω με τα πιο σημαντικά πρώτα.
Οπότε αφού έκανα στάση για ένα δροσερό νεράκι (κάπου κάτω από την τέντα είχε ψυγείο)
το πήρα κάθετα μέσα από μονοπάτι στο πάρκο για τα πιο βασικά σημεία.
Έβλεπα μερικούς τουρίστες μέσα στο χώρο πότε πότε αλλά πουθενά την είσοδο, τα είχα κλάσει και λίγο, οπότε πάρκαρα το ποδήλατο σε μία σκιά, το έδεσα με την αλυσίδα απορώντας ποιος θα ήθελε να κλέψει αυτό το ποδήλατο και πήδηξα την μάντρα να δω τα αρχαία. Κάνοντας τον κύκλο του χώρου εσωτερικά είδα και την είσοδο/έξοδο που ήταν από την απέναντι πλευρά, αλλά έτσι και αλλιώς δεν υπήρχε κανένας ν την φυλάει οπότε θεώρησα ότι ήταν δωρεάν. Αφού είχα αφήσει το ποδήλατο πίσω, συνέχισα πάλι κόβοντας δρόμο από μέσα, πήδηξα πάλι τη μάντρα και συνέχισα έτσι μέχρι το επόμενο αξιοθέατο και μάντρα. Η μάντρα μπορεί να φαίνεται ψηλή αλλά σε πολλά σημεία ήταν από 1 ως 1.5 μέτρο και την είχα εύκολα.
Μετά το τρίτο χώρο που είχα δει με αυτόν το τρόπο συνειδητοποίησα ότι τελικά είχε είσοδο που έπρεπε να πληρώσεις, οπότε για να είμαι εντάξει με το κάρμα μου βγήκα και πήγα πάλι στην είσοδο και έβγαλα εισιτήριο. Εκτός από ακριβό (για τα δεδομένα δηλαδή) δεν πήρα και κανένα χαρτάκι, απλά με άφησαν να περάσω, οπότε πιστεύω πως πήγε τζάμπα η προσπάθεια να υποστηρίξω τον αρχαιολογικό χώρο, μάλλον υποστήριξα την τσέπη του υπαλλήλου.
Συχνά δίπλα σε λίμνες σε όλη την Ταιλάνδη έβλεπα τέτοιους βωμούς που από μακριά φαίνονται ωραίοι
Δεν ήταν και τόσο καλή η κατάσταση εσωτερικά βέβαια
Ξανά λοιπόν ναοί, σε ένα από αυτούς μπήκα και μέσα, δεν είχε τίποτα αξιόλογο πέρα από τρελή μπόχα, θέλω να πιστεύω από τις νυχτερίδες και όχι γιατί το χρησιμοποιούν για τουαλέτα.
Κάπου εκεί είχε και ένα δέντρο που είχε φυτρώσει πάνω στα αρχαία, tomb raider στυλ. Τέτοια πολλά έχει φυσικά στο angkor wat στην καμπότζη, το οποίο τότε το είχα σκεφτεί σαν μία πιθανότητα επίσκεψης αλλά δεν πίστευα ότι θα έβγαινε σε εκείνο το ταξίδι.
Μέσα στο δέντρο από την άλλη πλευρά είχε ένα κεφάλι από κάποια (θεωρώ ινδουιστική) θεά, ήταν το μόνο σημείο στο χώρο στο οποίο είχε και φύλακα, ο οποίος μάλιστα με το ζόρι έβαζε όλους όσοι έβγαζαν φωτογραφία με αυτό να κάθονται με βαθύ κάθισμα (ανακούρκουδα που λένε σε μερικά μέρη στην Ελλάδα) ώστε το κεφάλι του να μην είναι πιο ψηλά από την θεότητα. Με είδε που έβγαζα φώτος και προσφέρθηκε να με βγάλει αυτός αλλά χαμογελώντας το αρνήθηκα, άλλη όρεξη δεν είχα να θέλω φωτογραφία που φαίνομαι σαν 5χρονο που χέζει στο λιβάδι.
Γενικά η περιοχή ήταν πανέμορφη, με ρυάκια, ποτάμια και πολύ πράσινο.
Αλλά και κάποια περίεργα πλουσιόσπιτα μέσα στο πουθενά
Σε ένα από τους ναούς πέτυχα και ένα σκίουρο που δεν ξέρω αν ήταν αλμπίνος ή ήταν το φυσικό του. Είχε βρει κάποιο ρύζι που είχε πέσει από κάποιον και την είχε κάνει ταράτσα
Ξανά μανά στούπες και ναοί, δίπλα στα αρχαία και ένας που φαινόταν πιο σύγχρονος ή ανακαινιζόταν
Πέσαμε σε φωτογράφιση γάμου, πολύ συχνό φαινόμενο στην ΝΑ Ασία, το ξεκινάνε από όταν έχουν λογοδοθεί, μήνες πριν την τελετή γάμου στην οποία τελικά παρουσιάζουν όλες τις φωτογραφίες.
Δεν μπορούσα να καταλάβω αν αυτά που κολυμπούσαν στην λίμνη ήταν κροκοδειλάκια ή ψάρια επιφανείας αλλά υποθέτω το δεύτερο
Γενικά το περιβάλλον ήταν εξαιρετικό αλλά ποδηλασία με τόση ζέστη έπρεπε να απαγορεύεται από το νόμο
Πριν φύγω αποφάσισα να πάω πιο μακριά να δω κάτι που φαινόταν σαν μικρή κοινότητα, επιλογή που δεν με διέψευσε.
Αγγίζει την τελειότητα, κρίμα που την έβγαλα από το ποδήλατο και είναι λίγο θολή
Και άλλα αρχαία στον γυρισμό τα οποία πια μου φαίνονταν εντελώς αδιάφορα από το overdose
Σε αντίθεση με αυτά, το πιο πιθανό ήταν να είναι εκεί για το βραδινό του
Πέρασα απέναντι στα γρήγορα έτσι για το γαμώτο, αλλά δεν είχε τίποτα ιδιαίτερο κοντά και έτσι ξαναγύρισα για να μην καθυστερήσω
Και με τα πολλά, επέστρεψα εξουθενωμένος και καταϊδρωμένος στο σταθμό. Άφησα το ποδήλατο και την αλυσίδα, μου επέστρεψαν την εγγύηση (πιστεύω ότι θα εύχονταν να έχανα το ποδήλατο γιατί η εγγύηση ήταν περισσότερα από το κόστος του αλλά δεν τους έκατσε).
Αφού είχα χρόνο ακόμα, άλλαξα ρούχα γιατί η μπλούζα είχε κολλήσει πάνω μου από τον ιδρώτα, έκανα και ένα μίνι ντους στο μπάνιο του χοστέλ χωρίς να ρωτήσω κανέναν για να τους εκμεταλλευτώ για το μεγάλο κόστος της ενοικίασης και αφού έφαγα κάτι τριγύρω πήγα στον σταθμό να περιμένω.
Πάλι κάποια καθυστέρηση είχε το τρένο και περίμενα σε σχεδόν άδειο σταθμό
Μαζί με έναν γιαπωνέζο Έλβις που φόραγε αμάνικο με ψεύτικα γαλόνια και προσπαθούσε να μου πιάσει κουβέντα με google translate... ότι να' ναι...
Με τα πολλά ήρθε το τρένο, οι κουκέτες του οποίου ήταν σε καλύτερη κατάσταση απ' ότι περίμενα.
Είχα διαβάσει ότι μία τυπική "απάτη" που γίνεται στα τρένα αυτά ήταν να έρχεται ένας τύπος, ο οποίος δεν είναι καν υπάλληλος του τρένου αλλά φροντίζει να ντύνεται με μία στολή και να σε ρωτάει τι θέλεις να φας από το μενού που σου δίνει. Πολλοί νομίζουν ότι περιλαμβάνεται στην τιμή και διαλέγουν, ο τύπος πηγαίνει στο εστιατόριο του τρένου, το ζητάει και στο φέρνει με φυσικά έξτρα αμοιβή για την "υπηρεσία" του. Όντως, ήρθε ο τύπος και μου έπαιξε ακριβώς αυτό το σενάριο. Έβγαλε το μενού και ένα μπλοκάκι με στυλό σαν κάνοντας ότι είναι έτοιμος να γράψει. Εγώ έτσι και αλλιώς είχα φάει μόλις, αλλά και πάλι αν ήθελα να φάω θα πήγαινα στο βαγόνι εστιατόριο για την εμπειρία, δεν θα καθόμουν να φάω μόνος μου, οπότε του είπα όχι. Έκανε ότι λυπήθηκε πολύ ψεύτικα υποκριτικά, αλλά σχεδόν αμέσως το άλλαξε ρωτώντας τι θέλω για πρωινό. Του είπα ότι δεν τρώω πρωινό, κυρίως για να μην μπω σε διαδικασίες "παζαριού" και να με πρήξει. Αυτή τη φορά έκανε ότι κλαίει και σιχάθηκα σαν τον κάκκαλο όταν γέλαγε ο χλαπάτσας. Αν θυμάμαι καλά το τρένο ήταν να φτάσει στις 7-8, οπότε ήταν πολύ νωρίς να φάω στις 5-6 που τρώνε οι περισσότεροι εκεί το πρωινό, προτιμούσα να κοιμηθώ.
Εδώ η θέση μου πριν γίνει κρεβάτι, όπου στην μία πλευρά κάθεται όποιος έχει το κάτω και στην άλλη πλευρά όποιος έχει το πάνω. Εγώ δεν είχα δεύτερο εκείνη τη μέρα.
Κάποια στιγμή έρχεται ο "κύριος υπεύθυνος", στρώνει το κρεβάτι και τα σεντόνια και ο καθένας πάει στη μεριά του.
Το κρεβάτι δεν ήταν άσχημο και γενικά το να μπορείς να ξαπλώσεις σε νυχτερινό ταξίδι, ακόμα και αν είναι άβολα είναι μεγάλο πλεονέκτημα.
Όμως ήμουν το τελευταίο κρεβάτι στο βαγόνι και η καταραμένη η πόρτα δεν έκλεινε καλά. Κάποιος θα πέρναγε, η πόρτα θα έκλεινε αυτόματα πίσω τους αλλά όχι εντελώς και ο εκκωφαντικός θόρυβος από τις ρόδες που βαράγανε τις γραμμές με ξύπναγε και ήταν αδύνατο να κοιμηθώ ακόμα και με τις ωτασπίδες και μουσική από πάνω. Οπότε αναγκαστικά σηκωνόμουν, την έκλεινα, κοιμόμουν κάποια λεπτά και μετά πάλι πέρναγε κάποιος και είχαμε επανάληψη του ιδίου. Όλη νύχτα.
Last edited by a moderator: