poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Έφτασε η ώρα και συναντήθηκα με τον οδηγό που με περίμενε στην ρεσεψιόν (μη του φάει τον πελάτη άλλος), άσε που μου είχε στείλει άλλα δύο-τρία μηνύματα να μη τον ξεχάσω μέχρι τότε.
Βγήκαμε κάπου μισή ώρα έξω από τη πόλη, από τον κεντρικό δρόμο που δεν είχε τίποτα ενδιαφέρον. Πολλά σκουπίδια, ζώα και ασιατικά καθημερινά περίεργα που δεν προλάβαινα να φωτογραφήσω.
Βγαίνοντας λίγο από την πόλη, που δεν πήρε και πολύ ώρα, το περιβάλλον μου θύμισε κάπως, λίγο, ελληνική επαρχία.
Φτάσαμε στη βάση του λόφου και με άφησε κάτω καθώς δεν επιτρεπόταν να πάει πάνω με το τουκ τουκ, θα έπρεπε να πάω με τα πόδια. Δώσαμε ραντεβού κάποια ώρα από την οποία θα ήταν σίγουρο ότι δεν θα χάναμε τις νυχτερίδες μετά και έφυγα.
Ήταν σίγουρα ανηφόρα και είχε και κάποια σκαλιά στην αρχή, αλλά δε θυμάμαι να ζορίστηκα. Όσο ανέβαινες η θέα γινόταν καλύτερη.
Σε αυτό το σημείο αν θυμάμαι καλά ήταν η διασταύρωση από την οποία από τη μία πλευρά πήγαινες προς ένα ναό και από την άλλη για το σημείο δολοφονιών. Δε μπορώ να θυμηθώ σήμερα αν τα αγάλματα με θέματα σαδιστικών βασανιστηρίων ήταν θρησκευτικής φύσης ή σχετίζονταν με το παρελθόν του χώρου. Πάντως κακόγουστα αν όχι κιτς θα τα έλεγα ότι και αν ήταν.
Φτάνοντας κοντά στο σημείο εισόδου ήταν ένας ξυπόλητος νεαρός, κάπου στα 12 που με παρέλαβε για να μου δείξει τα κατατόπια. Του είπα ότι δεν ήθελα, αυτός τον χαβά του, προχώραγε μαζί μου, σταμάταγε όπου σταμάταγα και μου έλεγε πράγματα ήθελα δεν ήθελα.
Οι δολοφονίες γίνονταν πετώντας τους "εχθρούς της επανάστασης" μέσα σε μία κάθετη τρύπα περίπου 10 μέτρων στο βράχο, το ταβάνι μίας σπηλιάς.
Όσοι άτυχοι επιζούσαν από την πτώση πέθαιναν αργά από τα τραύματα ή την έλλειψη τροφής και νερού, καθώς δεν υπήρχε έξοδος. Σήμερα έχουν δημιουργήσει μία είσοδο στη βάση της σπηλιάς όπου υπάρχει ένα μνημείο/βωμός και αν θυμάμαι καλά από τότε έχει καταρρεύσει ένα τμήμα της οπότε έχει μεγαλύτερο άνοιγμα.
Για να κατέβεις στο σημείο της βάσης πήγαινες από εδώ μέσα στους βράχους
Και έβγαινες σε αυτό το σημείο
Ο νεαρός δεν κατέβηκε κάτω, οπότε είχα μία ελπίδα ότι τον είχα πείσει με την άρνησή μου και την απάθεια και μη συμμετοχή μου σε ότι έλεγε ότι δεν ενδιαφέρομαι. Όταν όμως ανέβηκα επάνω, τον βρήκα πάλι εκεί να με περιμένει να με πάει πιο πέρα και μέχρι την έξοδο του μονοπατιού.
Εκεί προβληματίστηκα για το αν έπρεπε να του δώσω κάτι ή όχι. Τελικά του έδωσα ένα πολύ χαμηλό ποσό, θα μπορούσε να το πει κανείς και σχεδόν προσβλητικό ας πούμε 30 λεπτά και του είπα ότι δε μου άρεσε που ήταν εκεί και όχι στο σχολείο. Ακόμα και σήμερα που το θυμήθηκα δεν ξέρω τι θα έπρεπε να κάνω, να τηρήσω αυτό που του είχα πει και να μη του δώσω, να του έδινα χωρίς καμία privileged παραίνεση ή να του δώσω παραπάνω.
Το πήρε χωρίς να δείξει κανένα συναίσθημα, όπως η ασιατική κουλτούρα επιβάλει και με άφησε μόνο μου. Αποφάσισα ότι είχα αρκετό χρόνο να κατέβω το μονοπάτι μέχρι τη διασταύρωση και να το πάρω πάλι πάνω προς την διπλανή κορυφή και τον ναό που ξεχώριζε.
Περίεργα μανιτάρια
Στο δρόμο είδα κάτι σκάλες από ξύλα και μπαμπού μέσα στους βράχους και απ' ότι έχετε καταλάβει, δε κρατήθηκα.
Στο τέλος χρειαζόταν και ένα μικρό σκαρφάλωμα και τελικά έβγαινες σε ένα σημείο θέας, που αν κρίνω από τα σκουπίδια που βρίσκονταν εκεί γύρω, χρησιμοποιούταν μάλλον από ντόπιους για ρομαντοκαταστάσεις. Ήταν μία από τις στιγμές που το τοπίο με γέμιζε πολύ. Βοήθαγε η καλύτερη θερμοκρασία, ο καιρός με τα σπασμένα σύννεφα και ο φωτισμός από το χαμηλό ήλιο στα παραδίπλα λιβάδια που δημιουργούσε ασυνήθιστες αποχρώσεις
...αλλά και η αδρεναλίνη, καθώς το σημείο ασφαλές ακριβώς δεν το έλεγες. Οι ασβεστολιθικοί βράχοι σπάνε εύκολα και η επόμενη στάση ήταν τα ψηλότερα δέντρα κάπου 50 μέτρα πιο κάτω.
Αφού το 'φχαρστήθηκα, συνέχισα προς το ναό, ο οποίος πέρα από θέα δεν έλεγε και πολλά.
Είχε κάτι μικρές μαϊμούδες που για πρώτη και ίσως μοναδική φορά από όσες έχω δει μαϊμούδες δεν ήταν επιθετικές, μέχρι που πλησίασα τόσο κοντά που σκέφτηκα να χαϊδέψω μία. Μετά σκέφτηκα τι εμβόλια θα σήμαινε να με δαγκώσει, την χρησιμοποιημένη σύριγγα που θα μοιραζόμουν στο νοσοκομείο (αν ίσχυαν όσα μου είχε πει τότε ο τύπος) και μου πέρασε με τη μία.
Μία είχε βάλει στόχο της ζωής της να ανοίξει ένα μεταλλικό κουτί, το πήγαινε το έφερνε, το χτύπαγε, το δάγκωνε, φυσικά δεν ήξερε ότι ήταν από χρώμα και μάλλον καλύτερα που δε τα κατάφερε.
Εδώ το ψείρισμα της μαϊμούς, δείτε συγκέντρωση και προσοχή στη λεπτομέρεια
Η θέα ήταν πολύ ωραία
Α ναι ξέχασα, υπήρχαν και αυτοί από τότε
Με τα πολλά κατέβηκα κάτω και πήγαμε στο επόμενο σημείο να περιμένουμε τις νυχτερίδες. Όπως ήταν λογικό, εκεί βρισκόμασταν όλοι οι ξένοι της Μπάταμπανγκ που μαζί δυτικοί και ασιάτες ξένοι δε πρέπει να ήμασταν πάνω από 20 άτομα. Είχε διάφορους πάγκους με τουριστικά και πράγματα να φας και να πιεις. Είχαμε πάει αρκετά νωρίτερα καθώς οι νυχτερίδες δεν είναι ότι έχουν και κάποιο ρολόι να βγαίνουν συγκεκριμένη ώρα, όποτε τους κάτσει ξεκινάνε. Μίλησα λίγο με τις ολλανδέζες που ήταν εκεί μήπως πηγαίναμε όλοι μαζί κάπου μετά για φαγητό, η απάντηση ήταν λίγο κρυόκωλη, θα κάθονταν στο χοστέλ τους να βλέπανε τηλεόραση είπαν.
Και κάποια στιγμή ακούστηκε ένας ενθουσιασμός, φυσικά δεν ακούσαμε τίποτα γιατί νυχτερίδες αφού, κοιτάξαμε ψηλά και να
Είχα και ένα άγχος μη χάσω το γεγονός, που να ήξερα. Βγαίνανε, βγαίνανε, βγαίνανε και σταματημό δεν είχανε. Σύννεφα στον ουρανό. Εν τω μεταξύ είναι κάτι μικρές νυχτερίδες που τρώνε φρούτα, αναρωτιέμαι πόσα φρούτα θα τσακίζουν κάθε βράδυ για να τα βγάλουν πέρα.
Ρε μιλάμε για πολλές νυχτερίδες, αυτό το πράγμα συνεχιζόταν ασταμάτητα
Για την ακρίβεια συνεχιζόταν τόσο που κάπου στο μισάωρο βαρέθηκα να περιμένω, σκέφτηκα και την κίνηση που θα είχε όταν σταματούσε και θα θέλαμε να φύγουμε όλοι, οπότε βρήκα τον οδηγό και του είπα να με γυρίσει. Ωραία ήταν για εμπειρία μίας φοράς αλλά δεν πέθανα κιόλας.
Στο δρόμο της επιστροφής πάλι γνώριμες καταστάσεις, εδώ ένα δέντρο που πήγαινε και ερχόταν (ή μπορεί να ήταν και άλλο από αυτό που είχα δει στο πήγαινε, δε ξέρω)
Και μία το ηλιοβασίλεμα πριν φτάσουμε στη πόλη, που να πω την αλήθεια αν είχα ξανά επιλογή θα ήθελα να το δω πάνω στο βουνό με τη θέα.
Είπα στον οδηγό να με αφήσει κάπου κοντά στο πάρκο που είχα δει ένα εστιατόριο από την προηγούμενη μέρα, ήταν σαν αναψυκτήριο του ΕΟΤ από τη δεκαετία του '70, δεν ήμουν σίγουρος αν είχε φαγητό αλλά τελικά είχε. Φυσικά κατάλογος δεν υπήρχε, κανένας δε μίλαγε αγγλικά και όλοι (προσωπικό και πελάτες) χαμογέλαγαν με αμηχανία και ενδιαφέρον. Με τη βοήθεια της αυτόματης μετάφρασης ζήτησα φαγητό, πήρα και μία μπύρα και χαλάρωσα.
Στην επιστροφή με τα πόδια, κάπου ίσως κατά τις 9:30 η πόλη ήταν σχεδόν άδεια λες και ήταν 2 το πρωί. Είχαν φύγει όλοι ή έτσι ήταν η ζωή εργάσιμες; Που να μάθεις.
Σχεδόν φθάνοντας στο ξενοδοχείο μου, έστειλε η ολλανδέζα ότι έχουν μαζευτεί και κάποιοι άλλοι στο χοστέλ της και πίνουν μπύρες, έπαιζε και κιθάρα ο γκιτάρ γκιτάρ. Καλό μου φάνηκε, αλλά το χοστέλ της ήταν κάνα 20λεπτο ή και βάλε μακριά. Αν καθόμουν και εκεί μία ωρίτσα θα γύρναγα πατημένες 11 και ο πνευματικός μου είχε πει ότι τα καλά παιδιά το πολύ στις 10 κοιμούνται, δε μπορούσα να το κάνω αυτό. Αστειάκι φυσικά, απλά είχα χαλαρώσει με το γεύμα, είχα γλαρώσει με την επιστροφή, είχα να μαζέψω και να ξυπνήσω στις 7 πάλι για μία δύσκολη μέρα, οπότε βαρέθηκα να πάω από εκεί.
Βγήκαμε κάπου μισή ώρα έξω από τη πόλη, από τον κεντρικό δρόμο που δεν είχε τίποτα ενδιαφέρον. Πολλά σκουπίδια, ζώα και ασιατικά καθημερινά περίεργα που δεν προλάβαινα να φωτογραφήσω.
Βγαίνοντας λίγο από την πόλη, που δεν πήρε και πολύ ώρα, το περιβάλλον μου θύμισε κάπως, λίγο, ελληνική επαρχία.
Φτάσαμε στη βάση του λόφου και με άφησε κάτω καθώς δεν επιτρεπόταν να πάει πάνω με το τουκ τουκ, θα έπρεπε να πάω με τα πόδια. Δώσαμε ραντεβού κάποια ώρα από την οποία θα ήταν σίγουρο ότι δεν θα χάναμε τις νυχτερίδες μετά και έφυγα.
Ήταν σίγουρα ανηφόρα και είχε και κάποια σκαλιά στην αρχή, αλλά δε θυμάμαι να ζορίστηκα. Όσο ανέβαινες η θέα γινόταν καλύτερη.
Σε αυτό το σημείο αν θυμάμαι καλά ήταν η διασταύρωση από την οποία από τη μία πλευρά πήγαινες προς ένα ναό και από την άλλη για το σημείο δολοφονιών. Δε μπορώ να θυμηθώ σήμερα αν τα αγάλματα με θέματα σαδιστικών βασανιστηρίων ήταν θρησκευτικής φύσης ή σχετίζονταν με το παρελθόν του χώρου. Πάντως κακόγουστα αν όχι κιτς θα τα έλεγα ότι και αν ήταν.
Φτάνοντας κοντά στο σημείο εισόδου ήταν ένας ξυπόλητος νεαρός, κάπου στα 12 που με παρέλαβε για να μου δείξει τα κατατόπια. Του είπα ότι δεν ήθελα, αυτός τον χαβά του, προχώραγε μαζί μου, σταμάταγε όπου σταμάταγα και μου έλεγε πράγματα ήθελα δεν ήθελα.
Οι δολοφονίες γίνονταν πετώντας τους "εχθρούς της επανάστασης" μέσα σε μία κάθετη τρύπα περίπου 10 μέτρων στο βράχο, το ταβάνι μίας σπηλιάς.
Όσοι άτυχοι επιζούσαν από την πτώση πέθαιναν αργά από τα τραύματα ή την έλλειψη τροφής και νερού, καθώς δεν υπήρχε έξοδος. Σήμερα έχουν δημιουργήσει μία είσοδο στη βάση της σπηλιάς όπου υπάρχει ένα μνημείο/βωμός και αν θυμάμαι καλά από τότε έχει καταρρεύσει ένα τμήμα της οπότε έχει μεγαλύτερο άνοιγμα.
Για να κατέβεις στο σημείο της βάσης πήγαινες από εδώ μέσα στους βράχους
Και έβγαινες σε αυτό το σημείο
Ο νεαρός δεν κατέβηκε κάτω, οπότε είχα μία ελπίδα ότι τον είχα πείσει με την άρνησή μου και την απάθεια και μη συμμετοχή μου σε ότι έλεγε ότι δεν ενδιαφέρομαι. Όταν όμως ανέβηκα επάνω, τον βρήκα πάλι εκεί να με περιμένει να με πάει πιο πέρα και μέχρι την έξοδο του μονοπατιού.
Εκεί προβληματίστηκα για το αν έπρεπε να του δώσω κάτι ή όχι. Τελικά του έδωσα ένα πολύ χαμηλό ποσό, θα μπορούσε να το πει κανείς και σχεδόν προσβλητικό ας πούμε 30 λεπτά και του είπα ότι δε μου άρεσε που ήταν εκεί και όχι στο σχολείο. Ακόμα και σήμερα που το θυμήθηκα δεν ξέρω τι θα έπρεπε να κάνω, να τηρήσω αυτό που του είχα πει και να μη του δώσω, να του έδινα χωρίς καμία privileged παραίνεση ή να του δώσω παραπάνω.
Το πήρε χωρίς να δείξει κανένα συναίσθημα, όπως η ασιατική κουλτούρα επιβάλει και με άφησε μόνο μου. Αποφάσισα ότι είχα αρκετό χρόνο να κατέβω το μονοπάτι μέχρι τη διασταύρωση και να το πάρω πάλι πάνω προς την διπλανή κορυφή και τον ναό που ξεχώριζε.
Περίεργα μανιτάρια
Στο δρόμο είδα κάτι σκάλες από ξύλα και μπαμπού μέσα στους βράχους και απ' ότι έχετε καταλάβει, δε κρατήθηκα.
Στο τέλος χρειαζόταν και ένα μικρό σκαρφάλωμα και τελικά έβγαινες σε ένα σημείο θέας, που αν κρίνω από τα σκουπίδια που βρίσκονταν εκεί γύρω, χρησιμοποιούταν μάλλον από ντόπιους για ρομαντοκαταστάσεις. Ήταν μία από τις στιγμές που το τοπίο με γέμιζε πολύ. Βοήθαγε η καλύτερη θερμοκρασία, ο καιρός με τα σπασμένα σύννεφα και ο φωτισμός από το χαμηλό ήλιο στα παραδίπλα λιβάδια που δημιουργούσε ασυνήθιστες αποχρώσεις
...αλλά και η αδρεναλίνη, καθώς το σημείο ασφαλές ακριβώς δεν το έλεγες. Οι ασβεστολιθικοί βράχοι σπάνε εύκολα και η επόμενη στάση ήταν τα ψηλότερα δέντρα κάπου 50 μέτρα πιο κάτω.
Αφού το 'φχαρστήθηκα, συνέχισα προς το ναό, ο οποίος πέρα από θέα δεν έλεγε και πολλά.
Είχε κάτι μικρές μαϊμούδες που για πρώτη και ίσως μοναδική φορά από όσες έχω δει μαϊμούδες δεν ήταν επιθετικές, μέχρι που πλησίασα τόσο κοντά που σκέφτηκα να χαϊδέψω μία. Μετά σκέφτηκα τι εμβόλια θα σήμαινε να με δαγκώσει, την χρησιμοποιημένη σύριγγα που θα μοιραζόμουν στο νοσοκομείο (αν ίσχυαν όσα μου είχε πει τότε ο τύπος) και μου πέρασε με τη μία.
Μία είχε βάλει στόχο της ζωής της να ανοίξει ένα μεταλλικό κουτί, το πήγαινε το έφερνε, το χτύπαγε, το δάγκωνε, φυσικά δεν ήξερε ότι ήταν από χρώμα και μάλλον καλύτερα που δε τα κατάφερε.
Εδώ το ψείρισμα της μαϊμούς, δείτε συγκέντρωση και προσοχή στη λεπτομέρεια
Η θέα ήταν πολύ ωραία
Α ναι ξέχασα, υπήρχαν και αυτοί από τότε
Με τα πολλά κατέβηκα κάτω και πήγαμε στο επόμενο σημείο να περιμένουμε τις νυχτερίδες. Όπως ήταν λογικό, εκεί βρισκόμασταν όλοι οι ξένοι της Μπάταμπανγκ που μαζί δυτικοί και ασιάτες ξένοι δε πρέπει να ήμασταν πάνω από 20 άτομα. Είχε διάφορους πάγκους με τουριστικά και πράγματα να φας και να πιεις. Είχαμε πάει αρκετά νωρίτερα καθώς οι νυχτερίδες δεν είναι ότι έχουν και κάποιο ρολόι να βγαίνουν συγκεκριμένη ώρα, όποτε τους κάτσει ξεκινάνε. Μίλησα λίγο με τις ολλανδέζες που ήταν εκεί μήπως πηγαίναμε όλοι μαζί κάπου μετά για φαγητό, η απάντηση ήταν λίγο κρυόκωλη, θα κάθονταν στο χοστέλ τους να βλέπανε τηλεόραση είπαν.
Και κάποια στιγμή ακούστηκε ένας ενθουσιασμός, φυσικά δεν ακούσαμε τίποτα γιατί νυχτερίδες αφού, κοιτάξαμε ψηλά και να
Είχα και ένα άγχος μη χάσω το γεγονός, που να ήξερα. Βγαίνανε, βγαίνανε, βγαίνανε και σταματημό δεν είχανε. Σύννεφα στον ουρανό. Εν τω μεταξύ είναι κάτι μικρές νυχτερίδες που τρώνε φρούτα, αναρωτιέμαι πόσα φρούτα θα τσακίζουν κάθε βράδυ για να τα βγάλουν πέρα.
Ρε μιλάμε για πολλές νυχτερίδες, αυτό το πράγμα συνεχιζόταν ασταμάτητα
Για την ακρίβεια συνεχιζόταν τόσο που κάπου στο μισάωρο βαρέθηκα να περιμένω, σκέφτηκα και την κίνηση που θα είχε όταν σταματούσε και θα θέλαμε να φύγουμε όλοι, οπότε βρήκα τον οδηγό και του είπα να με γυρίσει. Ωραία ήταν για εμπειρία μίας φοράς αλλά δεν πέθανα κιόλας.
Στο δρόμο της επιστροφής πάλι γνώριμες καταστάσεις, εδώ ένα δέντρο που πήγαινε και ερχόταν (ή μπορεί να ήταν και άλλο από αυτό που είχα δει στο πήγαινε, δε ξέρω)
Και μία το ηλιοβασίλεμα πριν φτάσουμε στη πόλη, που να πω την αλήθεια αν είχα ξανά επιλογή θα ήθελα να το δω πάνω στο βουνό με τη θέα.
Είπα στον οδηγό να με αφήσει κάπου κοντά στο πάρκο που είχα δει ένα εστιατόριο από την προηγούμενη μέρα, ήταν σαν αναψυκτήριο του ΕΟΤ από τη δεκαετία του '70, δεν ήμουν σίγουρος αν είχε φαγητό αλλά τελικά είχε. Φυσικά κατάλογος δεν υπήρχε, κανένας δε μίλαγε αγγλικά και όλοι (προσωπικό και πελάτες) χαμογέλαγαν με αμηχανία και ενδιαφέρον. Με τη βοήθεια της αυτόματης μετάφρασης ζήτησα φαγητό, πήρα και μία μπύρα και χαλάρωσα.
Στην επιστροφή με τα πόδια, κάπου ίσως κατά τις 9:30 η πόλη ήταν σχεδόν άδεια λες και ήταν 2 το πρωί. Είχαν φύγει όλοι ή έτσι ήταν η ζωή εργάσιμες; Που να μάθεις.
Σχεδόν φθάνοντας στο ξενοδοχείο μου, έστειλε η ολλανδέζα ότι έχουν μαζευτεί και κάποιοι άλλοι στο χοστέλ της και πίνουν μπύρες, έπαιζε και κιθάρα ο γκιτάρ γκιτάρ. Καλό μου φάνηκε, αλλά το χοστέλ της ήταν κάνα 20λεπτο ή και βάλε μακριά. Αν καθόμουν και εκεί μία ωρίτσα θα γύρναγα πατημένες 11 και ο πνευματικός μου είχε πει ότι τα καλά παιδιά το πολύ στις 10 κοιμούνται, δε μπορούσα να το κάνω αυτό. Αστειάκι φυσικά, απλά είχα χαλαρώσει με το γεύμα, είχα γλαρώσει με την επιστροφή, είχα να μαζέψω και να ξυπνήσω στις 7 πάλι για μία δύσκολη μέρα, οπότε βαρέθηκα να πάω από εκεί.
Last edited by a moderator: