poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Στην βίζα με καθυστέρησαν πολύ περισσότερο από τους "φίλους" μου, δηλαδή τον Ινδό και την ξινή του, οι οποίοι πλήρωσαν το έξτρα ποσό που τους ζήτησαν κανονικά νομίζοντας ότι ήταν φυσιολογικό για την βίζα. Δεν τους κατηγορώ, που να πάει το μυαλό τους.
Εμένα που δεν πλήρωσα γρηγορόσημο με παρέλαβε ένας νεαρός υπάλληλος ο οποίος με κάθισε στο γραφείο του και με έβαλε να γράψω σε ένα καρτελάκι τα στοιχεία του διαβατηρίου (μετά έμαθα πως ο Ινδός δεν το έκανε ποτέ αυτό). Με αυτό το καρτελάκι με έστειλε σε έναν μεγαλύτερο σε ηλικία για να πληρώσω. Ο μεγαλύτερος μου είπε ότι δεν ήταν καθαρογραμμένα τα στοιχεία και επειδή δε μπορούσε να το διαβάσει να το ξανακάνω. Σιγά μη με πτοούσε ο Χμεράκος. Με χαμόγελο του είπα, εντάξει, αλλά εγώ αυτά τα γράμματα κάνω, μήπως να τα γράψεις μόνος σου για να διαβάζονται; Δεν απάντησε, μόνο στράβωσε λίγο το στόμα, προσπαθώντας να καταλάβει αν έχει να κάνει με εξυπνάκια ή ηλίθιο, φρόντισα να δείχνω το δεύτερο, αποστομώνει η ηλιθιότητα. Πίσω στον νεαρό υπάλληλο είχα χάσει την σειρά και φυσικά δεν "επιτρεπόταν" να πάρω καρτελάκι να το γράψω μόνος μου, ούτε καν να τον "ενοχλήσω", έπρεπε να περιμένω να κάτσω στην καρέκλα μπροστά του για να το ζητήσω. Στα @@ μου, περίμενα.
Του λέω ο μάγκας από κει λέει ότι δε μπορεί να διαβάσει τα γράμματά μου, δε τα γράφεις εσύ να μην τον κουράζουμε; Κοιτάχτηκαν από μακριά, δε θυμάμαι αν είπαν κάτι και αν στο τέλος το έκανε αυτός ή εγώ, αλλά όταν επέστρεψα να πληρώσω το καρτελάκι πια δεν ήταν πρόβλημα.
Μου ζήτησε όμως μία φωτογραφία παραπάνω απ' ότι έπρεπε, υποθέτω μήπως με πιάσει εκεί και δημιουργήσει πρόβλημα που θα θέλει το κατιτίς για να φτιαχτεί. Όμως πάλι με χαμόγελο, του είπα, "νο πρόμπλεμ, έχω βγάλει πολλές, να σου αφήσω μία ακόμα;". Δεν θυμάμαι αν πήρα απόδειξη ή κάτι έγραψε στο καρτελάκι, αλλά μετά τα πήγα και τα άφησα σε άλλον υπάλληλο που μου είπε να περιμένω έξω. Το έξω ήταν κάτω από ένα υπόστεγο που είχε αρκετή ζέστη, ειδικά σε σχέση με μέσα που είχε aircondition. Κααααμποση ώρα μετά, αφού είχε αδειάσει η ουρά και ο ινδός είχε έρθει ήδη μία δύο φορές να δει τι κάνω, με φώναξαν να πάρω το διαβατήριο με το στίκερ. Επάνω δεν υπήρχε φωτογραφία ούτε κάτι εκτυπωμένο, στο χέρι είχαν γράψει μόνο όνομα-επίθετο και αριθμό διαβατηρίου, δηλαδή απλά χρονοτριβούσαν. Την έξτρα φωτογραφία τη βρήκα χύμα μέσα στο διαβατήριο, καψόνι και αυτό αλλά εγώ χαιρόμουν που δεν πλήρωσα τους απατεώνες. Με το διαβατήριο και το στίκερ πήρα και την σφραγίδα εισόδου από άλλο υπάλληλο - δουλειά να έχουμε - και απελευθερώθηκα.
Απ' έξω με το ζεύγος βρήκα και δύο Φιλιππινέζες, αδερφές, έρχονταν για μόνο ένα βράδυ στην Σιεμ Ριπ για να δουν το επόμενο πρωί το Άγκορ Βατ και μετά να γυρίσουν πίσω Ταιλάνδη γιατί είχαν πτήση επιστροφής από εκεί.
Νομίζω υπήρχαν αρκετά μαγαζιά εκεί τριγύρω που διαφήμιζαν τουριστικές πληροφορίες ή και λεωφορεία, αλλά μάλλον τους είχαν ήδη προσεγγίσει κάποιοι και τους είχαν πει ότι το λεωφορείο θα έφευγε σε είκοσι λεπτά με μισή ώρα (γι αυτό και πιέζονταν να δουν γιατί αργώ) και το ταξίδι ήταν 3 ώρες. Το εισιτήριο δε θυμάμαι ακριβώς πόσο ήταν, ίσως 20 δολάρια, πάντως πολύ ακριβό για 3 ώρες δρόμο στη Καμπότζη. Αν ήμουν μόνος μου ίσως να είχα προσπαθήσει να ψάξω αλλού ή να παζαρέψω, αλλά αφού τους είχα ήδη καθυστερήσει και είχαν αποφασίσει είπα να τους ακολουθήσω γιατί καλύτερα πολλοί για σφαγή παρά ένας ένας μόνος του. Άσε που έτσι όπως θα φεύγαμε νωρίς μπορούσαμε να φτάσουμε και νωρίς στην πόλη με λίγο χρόνο να την δω.
Μας έβαλαν να περιμένουμε εκεί κοντά σε ένα μαγαζί τύπου εστιατόριο, αναψυκτήριο, παντοπωλείο, "γερμανό" κινητής για συσκευές και κάρτες και συνοικιακό κατάστημα πώλησης μικρο-ηλεκτρικών συσκευών, το οποίο δεν το καταλάβαινα τι ρόλο βάραγε. Θα πέρναγε τα σύνορα κάποιος και το πρώτο πράγμα που θα έκανε θα ήταν να αγοράσει τοστιέρα; Αργότερα σκέφτηκα πως ίσως να ήταν φθηνότερα στην Καμπότζη σε σχέση με τη Ταιλάνδη και να τα έπαιρναν για αυτό το λόγο.
Εκεί που περιμέναμε είχε και τρελή ζέστη, κάτι να πιεις χρειαζόσουν, τα πούλαγαν όλα με καπέλο, πολλαπλάσιες τιμές από Ταιλάνδη. Ρώτησα για νερό ή για αναψυκτικό και επειδή τσαντίστηκα με τις τιμές που μου είπαν δεν πήρα τίποτα. Είχα ακόμα το δικό μου νερό (που ήταν πια ζεστό) αλλά με είχε πιάσει ένα γαμώτο με τις απατεωνιές μέχρι στιγμής και μου την έδωσε, δεν ήθελα να πληρώσω άλλα.
Ρώτησα τον τύπο για κάρτες κινητής, ναι μου λέει φυσικά, με 20 δολάρια τόσα GB (δε θυμάμαι πόσα είπε, πολλά πάντως που έτσι και αλλιώς δεν χρειαζόμουν), τόσες κλήσεις και sms, τα τελευταία άχρηστα εντελώς. Τι λες ρε μάστορα 20 δολάρια;;; Με 3-4 είχα βγάλει ένα μήνα στη Ταϊλάνδη και ήξερα ότι στην Καμπότζη η κινητή ήταν ακόμα φθηνότερη. Για κάποιο λόγο - που δεν εξηγείται από το μέγεθος της χώρας ή το οικονομικό επίπεδό της - υπήρχαν υπερβολικά πολλές κανονικές εταιρίες με δικό τους εξοπλισμό και κεραίες και άλλες που υπενοικίαζαν από αυτές και όλες μαζί ανταγωνίζονταν μεταξύ τους. Ο Ινδός πάντως το έσκασε το 20ρικο χωρίς να το σκεφτεί και μετά από λίγη ώρα, αφού ο μαγαζάτορας είδε ότι δεν ψάρωσα, με πήρε στην άκρη.
Δήθεν φιλικά, ξεκινώντας από τα που είσαι, πόσο θα κάτσεις, το έριξε στο για πες μου τις ανάγκες σου για τηλεφωνία γιατί κρίμα να μην πάρεις κάρτα από εδώ να έχεις δεδομένα αμέσως και τέτοια. Του είπα παπάτζα ότι πριν μερικούς μήνες που είχα ξαναπάει στη χώρα είχα δώσει κάπου 1 δολάριο για 350mb, που τότε ήταν υπεραρκετά δεδομένα - δεν τα τρώγαμε όπως σήμερα και μου απάντησε ότι αυτή η προσφορά δεν υπήρχε πια (που σήμαινε ότι είτε έπεσα μέσα από τύχη είτε ότι αυτό που είπα ήταν λογικό). Μου αντιπρότεινε κάτι με 3 δολάρια, του είπα ότι είναι πολλά και τελικά τα βρήκαμε με 2 δολάρια για κάμποσα δεδομένα, περισσότερα απ' όσα χρειαζόμουν και διάρκεια 10 μέρες. Θα χρειαζόμουν και άλλα για τις υπόλοιπες μέρες, αλλά αν ήταν με δύο δολάρια ή καλύτερα να έπαιρνα πάλι όταν έληγαν σιγά το πρόβλημα. Α και μου έκανε δώρο ένα αναψυκτικό γιατί μου είπε ρώτησες πριν και δεν το πήρες, πάρε το τώρα από μένα...
Έβαλα την κάρτα στο κινητό και έχοντας διαβάσει τις απατεωνιές που παίζουν, του ζήτησα να μου πει τον κωδικό που στέλνεις στο δίκτυο για να σου πει υπόλοιπο και πότε λήγει. Πήρε το κινητό στο χέρι και πάταγε διάφορους κωδικούς για αρκετή ώρα, υποψιάζομαι ότι έβαλε το υπόλοιπο ή πακέτο που χρειαζόταν εκείνη την στιγμή, αλλά δε το ξέρω και με σιγουριά, πάντως όταν μου το έδειξε ήταν όπως είχαμε πει. Πήρα και το δώρο μου, το αναψυκτικό δηλαδή και κάθισα στον πάγκο χωρίς να πω στον Ινδό πόσο πλήρωσα για να μη τον πληγώσω.
Και κάπου εκεί χτύπησε πάλι τηλέφωνο από δουλειά. Τους πήρα μέσω ίντερνετ για να μη χρεώνομαι, κατάλαβα το πρόβλημα και μιας που περιμέναμε, έβγαλα το λάπτοπ εκεί αγκαλιά, η σύνδεση μέσω δικτύου κινητής ήταν καμπάνα σε σήμα και ταχύτητα, τύφλα τα δίκτυα στην Ελλάδα και έκανα την δουλειά μέσα σε 15-20' όσο περίμενα. Για άλλη μία φορά σκεφτόμουν, βρε τόσο εύκολο είναι; (hint: δεν είναι).
Πότε είπαμε όμως ότι θα έφευγε το λεωφορείο; Σε εικοσι λεπτά με μισή ώρα, ε; Φτάναμε την μία ώρα και ακόμα τίποτα. Είχαμε δώσει και τα λεφτά μπροστά, είχαν αρχίσει να με ζώνουν τα φίδια... Ο μαγαζάτορας μας έλεγε μην ανησυχείτε θα έρθει και όταν αρχίσαμε να ανησυχούμε σοβαρά, ήρθε.
Λεωφορείο περιμέναμε, ένα καροτσοφορτηγό ήρθε. Ρε μάγκες τι κανονίσατε τους λέω; Μα όχι, μας διαβεβαίωσε ότι θα είναι μεγάλο λεωφορείο. Μας είπε και ο μαγαζάτορας ότι αυτό ήταν μόνο για να μας πάει στον σταθμό να πάρουμε το λεωφορείο, τον πιστέψαμε, δεν είχαμε και άλλη επιλογή.
Μετά από 5-10 λεπτά μας άφησε σε ένα τεράστιο κτήριο σαν υπόστεγο για αεροπλάνα, αμαρκάριστο στους χάρτες, χωρίς τίποτε άλλο τριγύρω, το οποίο εσωτερικά μου θύμιζε άδειο γήπεδο μπάσκετ. Εκεί που έπρεπε να ήταν το παρκέ είχε μία μεγάλη τρούπα με τραπέζια για φαγητό, ένα χώρο με πάγκους στις δύο άκρες, γραφεία για εισιτήρια στη μία πλευρά και όλα αυτά άδεια, με εξαίρεση ένα πάγκο με ψυγείο που είχε μόνο νερά.
Θεωρήσαμε ότι από εκεί θα παίρναμε το λεωφορείο, αλλά περιμέναμε, περιμέναμε, πέρασε πολύ ώρα και δεν ερχόταν κανείς, επιβάτης, υπάλληλος ή οδηγός. Μόνο μία κυρία στα νερά ήταν που καθόταν και κοίταζε το υπερπέραν. Έκανε και πολύ ζέστη κάτω από τη μεταλλική οροφή, οπότε δεν άντεξα και πήγα να πάρω ένα μπουκάλι νερό. Δε μίλαγε αγγλικά η κυρία, απλά μου είπε "ουά ντολα". Κλέψιμο, ένα δολάριο το νερό εκεί αλλά τι να κάνω, τουλάχιστον ήταν στο ψυγείο. Μου δίνει το μπουκάλι και όπως το παίρνω στο χέρι παρατηρώ ότι το προστατευτικό στο καπάκι ήταν ανοιγμένο και προσεκτικά επανατοποθετημένο. Να σημειώσω εδώ ότι στην Καμπότζη τα μπουκάλια νερού έχουν ένα θερμοπλαστικό που καλύπτει το καπάκι και το οποίο πρέπει να σκίσεις για να το ανοίξεις και αυτό γιατί πήγαιναν και έπαιρναν τα άδεια μπουκάλια, τα γέμιζαν νερό βρύσης και στα πούλαγαν πάλι πίσω. Κατάλαβα ότι αυτό πήγαινε να γίνει και στην περίπτωσή μου, οπότε της είπα να μου δώσει άλλο. Το πήρε αδιαμαρτύρητα, έφτιαξε πάλι το σκισμένο πλαστικό να μη φαίνεται τόσο και το έβαλε πάλι στο ψυγείο δίνοντάς μου άλλο.
Στο ενδιάμεσο ήρθε ο Ινδός να πάρει και αυτός νερό. Προσπάθησα να του πω χαμηλόφωνα ότι ένα από αυτά ήταν ανοιχτό να το προσέξει, δεν με άκουσε ή δεν κατάλαβε και εκεί μπροστά μου η κυρία άνοιξε το ψυγείο και του έδωσε το προηγούμενο μπουκάλι! Είχα μείνει σαν χάνος, τόσο θράσος; Πριν κάνει δύο βήματα του το είπα λοιπόν ότι είναι ανοιχτό, έκανε μεταβολή και η κυρία το πήρε πάλι αδιαμαρτύρητα, το έβαλε στο ψυγείο και του έδωσε άλλο. Κάποιο άλλο θύμα θα την πάταγε αργότερα.
Δε ξέρω τι είδους σταθμός ήταν αυτός χωρίς λεωφορεία και χωρίς κανέναν (εκτός από εμάς). Μήπως περίμεναν και άλλους πιθανούς επιβάτες από τα σύνορα και μας είχαν εκεί να περιμένουμε; Πάντως το "φεύγει σε είκοσι με μισή ώρα" ήταν τεράστιο ψέμα, πρέπει να περιμέναμε πάνω από 2-3 ώρες σύνολο.
Αφού δεν είχαμε τι άλλο να κάνουμε γνωριστήκαμε λίγο περισσότερο μεταξύ μας. Οι φιλιππινέζες αδερφές δεν είχαν κλείσει κατάλλυμα, το είχαν πάρει απόφαση τελευταία στιγμή, οπότε τους πρότεινα το χοστέλ που πήγαινα και εγώ και το οποίο ήταν σε εξαιρετική τιμή για τις παροχές που είχε, δηλαδή μιλάμε για πέντε μέρες που έκλεισα κάτι 14 δολάρια αντί για 28 (σύνολο λέω, όχι τη μέρα). Το βρήκανε στο κινητό και κλείσανε και αυτές εκεί.
Με τα πολλά ήρθε το λεωφορείο, ένα χρεπάκι με εσωτερικό διάκοσμο που μου θύμιζε νεκροφόρα και τηλεόραση από αυτές τις παλιές τα μπαούλα.
Ξεκινήσαμε με τα πολλά, ένα τεράστιο λεωφορείο με 5 άτομα μέσα. Είχε άρχισε να μου βγαίνει πολύ κούραση, δεν είχα κοιμηθεί πολύ το προηγούμενο βράδυ, αλλά δε μπορούσα να κοιμηθώ. Αρχικά ήταν η υπερένταση από όλες τις απόπειρες απάτης που είχαμε περάσει, μετά με ενοχλούσε η ντουμπλαρισμένη ταινία καράτε που έπαιζε στην διαπασών και στην οποία ένας μόνο ηθοποιός έκανε το voice over για όλους τους χαρακτήρες μαζί και με τα α-ου του καράτε. Άσε που μόλις τελείωσε άρχισε να παίζει από την αρχή, έλεος δηλαδή.
Το περιβάλλον δεν είχε τίποτα διαφορετικό σε σχέση με την Ταιλάνδη, με την εξαίρεση των σκουπιδιών. Πολύ σκουπίδι παντού.
Και κάποια στιγμή, ίσως καμία ώρα μετά, με πήρε ο ύπνος επιτέλους. Όμως ούτε 5 λεπτά μετά, ο οδηγός βγήκε από το κεντρικό δρόμο και σταμάτησε κάπου στη μέση του πουθενά. Έσβησε τη μηχανή και κατέβηκε. Είδα από τα παράθυρα ότι πήγε σε ένα μαγαζί και μίλαγε με τους ιδιοκτήτες που κοίταζαν προς το λεωφορείο. Υποψιάζομαι κανόνιζε μερτικό από ότι θα καταναλώναμε και κάπου εκεί είπαμε, Ε ΟΧΙ, ΦΤΑΝΕΙ.
Αφού είδε ότι δεν κατέβαινε κανείς, ανέβηκε πάλι πάνω και μας έκανε νοήματα και τον γράψαμε κανονικά. Μετά από λίγη ώρα και ενώ έβλεπα ότι από κάτω οδηγός και άλλοι μίλαγαν και κοίταζαν το λεωφορείο, ανέβηκε ο οδηγός μαζί με μία κοπελίτσα η οποία σε πολύ καλά αγγλικά μας είπε κάτι τύπου "κατεβείτε να αγοράσετε κάτι" και άκουσε φωνές και σχεδόν βρισιές από όλους μας. Υποψιάζομαι ότι αυτό της είπαν να πει και αυτό μετέφρασε, δεν σκέφτηκαν καν να το φέρουν ως "κατεβείτε να ξεκουραστείτε θα κάνει στάση 10 λεπτά". Και αφού περίμενε και λίγο ακόμα, είδε ότι δε θα γίνει τίποτα, ανέβηκε πάλι πάνω και συνεχίσαμε το ταξίδι.
Εμένα που δεν πλήρωσα γρηγορόσημο με παρέλαβε ένας νεαρός υπάλληλος ο οποίος με κάθισε στο γραφείο του και με έβαλε να γράψω σε ένα καρτελάκι τα στοιχεία του διαβατηρίου (μετά έμαθα πως ο Ινδός δεν το έκανε ποτέ αυτό). Με αυτό το καρτελάκι με έστειλε σε έναν μεγαλύτερο σε ηλικία για να πληρώσω. Ο μεγαλύτερος μου είπε ότι δεν ήταν καθαρογραμμένα τα στοιχεία και επειδή δε μπορούσε να το διαβάσει να το ξανακάνω. Σιγά μη με πτοούσε ο Χμεράκος. Με χαμόγελο του είπα, εντάξει, αλλά εγώ αυτά τα γράμματα κάνω, μήπως να τα γράψεις μόνος σου για να διαβάζονται; Δεν απάντησε, μόνο στράβωσε λίγο το στόμα, προσπαθώντας να καταλάβει αν έχει να κάνει με εξυπνάκια ή ηλίθιο, φρόντισα να δείχνω το δεύτερο, αποστομώνει η ηλιθιότητα. Πίσω στον νεαρό υπάλληλο είχα χάσει την σειρά και φυσικά δεν "επιτρεπόταν" να πάρω καρτελάκι να το γράψω μόνος μου, ούτε καν να τον "ενοχλήσω", έπρεπε να περιμένω να κάτσω στην καρέκλα μπροστά του για να το ζητήσω. Στα @@ μου, περίμενα.
Του λέω ο μάγκας από κει λέει ότι δε μπορεί να διαβάσει τα γράμματά μου, δε τα γράφεις εσύ να μην τον κουράζουμε; Κοιτάχτηκαν από μακριά, δε θυμάμαι αν είπαν κάτι και αν στο τέλος το έκανε αυτός ή εγώ, αλλά όταν επέστρεψα να πληρώσω το καρτελάκι πια δεν ήταν πρόβλημα.
Μου ζήτησε όμως μία φωτογραφία παραπάνω απ' ότι έπρεπε, υποθέτω μήπως με πιάσει εκεί και δημιουργήσει πρόβλημα που θα θέλει το κατιτίς για να φτιαχτεί. Όμως πάλι με χαμόγελο, του είπα, "νο πρόμπλεμ, έχω βγάλει πολλές, να σου αφήσω μία ακόμα;". Δεν θυμάμαι αν πήρα απόδειξη ή κάτι έγραψε στο καρτελάκι, αλλά μετά τα πήγα και τα άφησα σε άλλον υπάλληλο που μου είπε να περιμένω έξω. Το έξω ήταν κάτω από ένα υπόστεγο που είχε αρκετή ζέστη, ειδικά σε σχέση με μέσα που είχε aircondition. Κααααμποση ώρα μετά, αφού είχε αδειάσει η ουρά και ο ινδός είχε έρθει ήδη μία δύο φορές να δει τι κάνω, με φώναξαν να πάρω το διαβατήριο με το στίκερ. Επάνω δεν υπήρχε φωτογραφία ούτε κάτι εκτυπωμένο, στο χέρι είχαν γράψει μόνο όνομα-επίθετο και αριθμό διαβατηρίου, δηλαδή απλά χρονοτριβούσαν. Την έξτρα φωτογραφία τη βρήκα χύμα μέσα στο διαβατήριο, καψόνι και αυτό αλλά εγώ χαιρόμουν που δεν πλήρωσα τους απατεώνες. Με το διαβατήριο και το στίκερ πήρα και την σφραγίδα εισόδου από άλλο υπάλληλο - δουλειά να έχουμε - και απελευθερώθηκα.
Απ' έξω με το ζεύγος βρήκα και δύο Φιλιππινέζες, αδερφές, έρχονταν για μόνο ένα βράδυ στην Σιεμ Ριπ για να δουν το επόμενο πρωί το Άγκορ Βατ και μετά να γυρίσουν πίσω Ταιλάνδη γιατί είχαν πτήση επιστροφής από εκεί.
Νομίζω υπήρχαν αρκετά μαγαζιά εκεί τριγύρω που διαφήμιζαν τουριστικές πληροφορίες ή και λεωφορεία, αλλά μάλλον τους είχαν ήδη προσεγγίσει κάποιοι και τους είχαν πει ότι το λεωφορείο θα έφευγε σε είκοσι λεπτά με μισή ώρα (γι αυτό και πιέζονταν να δουν γιατί αργώ) και το ταξίδι ήταν 3 ώρες. Το εισιτήριο δε θυμάμαι ακριβώς πόσο ήταν, ίσως 20 δολάρια, πάντως πολύ ακριβό για 3 ώρες δρόμο στη Καμπότζη. Αν ήμουν μόνος μου ίσως να είχα προσπαθήσει να ψάξω αλλού ή να παζαρέψω, αλλά αφού τους είχα ήδη καθυστερήσει και είχαν αποφασίσει είπα να τους ακολουθήσω γιατί καλύτερα πολλοί για σφαγή παρά ένας ένας μόνος του. Άσε που έτσι όπως θα φεύγαμε νωρίς μπορούσαμε να φτάσουμε και νωρίς στην πόλη με λίγο χρόνο να την δω.
Μας έβαλαν να περιμένουμε εκεί κοντά σε ένα μαγαζί τύπου εστιατόριο, αναψυκτήριο, παντοπωλείο, "γερμανό" κινητής για συσκευές και κάρτες και συνοικιακό κατάστημα πώλησης μικρο-ηλεκτρικών συσκευών, το οποίο δεν το καταλάβαινα τι ρόλο βάραγε. Θα πέρναγε τα σύνορα κάποιος και το πρώτο πράγμα που θα έκανε θα ήταν να αγοράσει τοστιέρα; Αργότερα σκέφτηκα πως ίσως να ήταν φθηνότερα στην Καμπότζη σε σχέση με τη Ταιλάνδη και να τα έπαιρναν για αυτό το λόγο.
Εκεί που περιμέναμε είχε και τρελή ζέστη, κάτι να πιεις χρειαζόσουν, τα πούλαγαν όλα με καπέλο, πολλαπλάσιες τιμές από Ταιλάνδη. Ρώτησα για νερό ή για αναψυκτικό και επειδή τσαντίστηκα με τις τιμές που μου είπαν δεν πήρα τίποτα. Είχα ακόμα το δικό μου νερό (που ήταν πια ζεστό) αλλά με είχε πιάσει ένα γαμώτο με τις απατεωνιές μέχρι στιγμής και μου την έδωσε, δεν ήθελα να πληρώσω άλλα.
Ρώτησα τον τύπο για κάρτες κινητής, ναι μου λέει φυσικά, με 20 δολάρια τόσα GB (δε θυμάμαι πόσα είπε, πολλά πάντως που έτσι και αλλιώς δεν χρειαζόμουν), τόσες κλήσεις και sms, τα τελευταία άχρηστα εντελώς. Τι λες ρε μάστορα 20 δολάρια;;; Με 3-4 είχα βγάλει ένα μήνα στη Ταϊλάνδη και ήξερα ότι στην Καμπότζη η κινητή ήταν ακόμα φθηνότερη. Για κάποιο λόγο - που δεν εξηγείται από το μέγεθος της χώρας ή το οικονομικό επίπεδό της - υπήρχαν υπερβολικά πολλές κανονικές εταιρίες με δικό τους εξοπλισμό και κεραίες και άλλες που υπενοικίαζαν από αυτές και όλες μαζί ανταγωνίζονταν μεταξύ τους. Ο Ινδός πάντως το έσκασε το 20ρικο χωρίς να το σκεφτεί και μετά από λίγη ώρα, αφού ο μαγαζάτορας είδε ότι δεν ψάρωσα, με πήρε στην άκρη.
Δήθεν φιλικά, ξεκινώντας από τα που είσαι, πόσο θα κάτσεις, το έριξε στο για πες μου τις ανάγκες σου για τηλεφωνία γιατί κρίμα να μην πάρεις κάρτα από εδώ να έχεις δεδομένα αμέσως και τέτοια. Του είπα παπάτζα ότι πριν μερικούς μήνες που είχα ξαναπάει στη χώρα είχα δώσει κάπου 1 δολάριο για 350mb, που τότε ήταν υπεραρκετά δεδομένα - δεν τα τρώγαμε όπως σήμερα και μου απάντησε ότι αυτή η προσφορά δεν υπήρχε πια (που σήμαινε ότι είτε έπεσα μέσα από τύχη είτε ότι αυτό που είπα ήταν λογικό). Μου αντιπρότεινε κάτι με 3 δολάρια, του είπα ότι είναι πολλά και τελικά τα βρήκαμε με 2 δολάρια για κάμποσα δεδομένα, περισσότερα απ' όσα χρειαζόμουν και διάρκεια 10 μέρες. Θα χρειαζόμουν και άλλα για τις υπόλοιπες μέρες, αλλά αν ήταν με δύο δολάρια ή καλύτερα να έπαιρνα πάλι όταν έληγαν σιγά το πρόβλημα. Α και μου έκανε δώρο ένα αναψυκτικό γιατί μου είπε ρώτησες πριν και δεν το πήρες, πάρε το τώρα από μένα...
Έβαλα την κάρτα στο κινητό και έχοντας διαβάσει τις απατεωνιές που παίζουν, του ζήτησα να μου πει τον κωδικό που στέλνεις στο δίκτυο για να σου πει υπόλοιπο και πότε λήγει. Πήρε το κινητό στο χέρι και πάταγε διάφορους κωδικούς για αρκετή ώρα, υποψιάζομαι ότι έβαλε το υπόλοιπο ή πακέτο που χρειαζόταν εκείνη την στιγμή, αλλά δε το ξέρω και με σιγουριά, πάντως όταν μου το έδειξε ήταν όπως είχαμε πει. Πήρα και το δώρο μου, το αναψυκτικό δηλαδή και κάθισα στον πάγκο χωρίς να πω στον Ινδό πόσο πλήρωσα για να μη τον πληγώσω.
Και κάπου εκεί χτύπησε πάλι τηλέφωνο από δουλειά. Τους πήρα μέσω ίντερνετ για να μη χρεώνομαι, κατάλαβα το πρόβλημα και μιας που περιμέναμε, έβγαλα το λάπτοπ εκεί αγκαλιά, η σύνδεση μέσω δικτύου κινητής ήταν καμπάνα σε σήμα και ταχύτητα, τύφλα τα δίκτυα στην Ελλάδα και έκανα την δουλειά μέσα σε 15-20' όσο περίμενα. Για άλλη μία φορά σκεφτόμουν, βρε τόσο εύκολο είναι; (hint: δεν είναι).
Πότε είπαμε όμως ότι θα έφευγε το λεωφορείο; Σε εικοσι λεπτά με μισή ώρα, ε; Φτάναμε την μία ώρα και ακόμα τίποτα. Είχαμε δώσει και τα λεφτά μπροστά, είχαν αρχίσει να με ζώνουν τα φίδια... Ο μαγαζάτορας μας έλεγε μην ανησυχείτε θα έρθει και όταν αρχίσαμε να ανησυχούμε σοβαρά, ήρθε.
Λεωφορείο περιμέναμε, ένα καροτσοφορτηγό ήρθε. Ρε μάγκες τι κανονίσατε τους λέω; Μα όχι, μας διαβεβαίωσε ότι θα είναι μεγάλο λεωφορείο. Μας είπε και ο μαγαζάτορας ότι αυτό ήταν μόνο για να μας πάει στον σταθμό να πάρουμε το λεωφορείο, τον πιστέψαμε, δεν είχαμε και άλλη επιλογή.
Μετά από 5-10 λεπτά μας άφησε σε ένα τεράστιο κτήριο σαν υπόστεγο για αεροπλάνα, αμαρκάριστο στους χάρτες, χωρίς τίποτε άλλο τριγύρω, το οποίο εσωτερικά μου θύμιζε άδειο γήπεδο μπάσκετ. Εκεί που έπρεπε να ήταν το παρκέ είχε μία μεγάλη τρούπα με τραπέζια για φαγητό, ένα χώρο με πάγκους στις δύο άκρες, γραφεία για εισιτήρια στη μία πλευρά και όλα αυτά άδεια, με εξαίρεση ένα πάγκο με ψυγείο που είχε μόνο νερά.
Θεωρήσαμε ότι από εκεί θα παίρναμε το λεωφορείο, αλλά περιμέναμε, περιμέναμε, πέρασε πολύ ώρα και δεν ερχόταν κανείς, επιβάτης, υπάλληλος ή οδηγός. Μόνο μία κυρία στα νερά ήταν που καθόταν και κοίταζε το υπερπέραν. Έκανε και πολύ ζέστη κάτω από τη μεταλλική οροφή, οπότε δεν άντεξα και πήγα να πάρω ένα μπουκάλι νερό. Δε μίλαγε αγγλικά η κυρία, απλά μου είπε "ουά ντολα". Κλέψιμο, ένα δολάριο το νερό εκεί αλλά τι να κάνω, τουλάχιστον ήταν στο ψυγείο. Μου δίνει το μπουκάλι και όπως το παίρνω στο χέρι παρατηρώ ότι το προστατευτικό στο καπάκι ήταν ανοιγμένο και προσεκτικά επανατοποθετημένο. Να σημειώσω εδώ ότι στην Καμπότζη τα μπουκάλια νερού έχουν ένα θερμοπλαστικό που καλύπτει το καπάκι και το οποίο πρέπει να σκίσεις για να το ανοίξεις και αυτό γιατί πήγαιναν και έπαιρναν τα άδεια μπουκάλια, τα γέμιζαν νερό βρύσης και στα πούλαγαν πάλι πίσω. Κατάλαβα ότι αυτό πήγαινε να γίνει και στην περίπτωσή μου, οπότε της είπα να μου δώσει άλλο. Το πήρε αδιαμαρτύρητα, έφτιαξε πάλι το σκισμένο πλαστικό να μη φαίνεται τόσο και το έβαλε πάλι στο ψυγείο δίνοντάς μου άλλο.
Στο ενδιάμεσο ήρθε ο Ινδός να πάρει και αυτός νερό. Προσπάθησα να του πω χαμηλόφωνα ότι ένα από αυτά ήταν ανοιχτό να το προσέξει, δεν με άκουσε ή δεν κατάλαβε και εκεί μπροστά μου η κυρία άνοιξε το ψυγείο και του έδωσε το προηγούμενο μπουκάλι! Είχα μείνει σαν χάνος, τόσο θράσος; Πριν κάνει δύο βήματα του το είπα λοιπόν ότι είναι ανοιχτό, έκανε μεταβολή και η κυρία το πήρε πάλι αδιαμαρτύρητα, το έβαλε στο ψυγείο και του έδωσε άλλο. Κάποιο άλλο θύμα θα την πάταγε αργότερα.
Δε ξέρω τι είδους σταθμός ήταν αυτός χωρίς λεωφορεία και χωρίς κανέναν (εκτός από εμάς). Μήπως περίμεναν και άλλους πιθανούς επιβάτες από τα σύνορα και μας είχαν εκεί να περιμένουμε; Πάντως το "φεύγει σε είκοσι με μισή ώρα" ήταν τεράστιο ψέμα, πρέπει να περιμέναμε πάνω από 2-3 ώρες σύνολο.
Αφού δεν είχαμε τι άλλο να κάνουμε γνωριστήκαμε λίγο περισσότερο μεταξύ μας. Οι φιλιππινέζες αδερφές δεν είχαν κλείσει κατάλλυμα, το είχαν πάρει απόφαση τελευταία στιγμή, οπότε τους πρότεινα το χοστέλ που πήγαινα και εγώ και το οποίο ήταν σε εξαιρετική τιμή για τις παροχές που είχε, δηλαδή μιλάμε για πέντε μέρες που έκλεισα κάτι 14 δολάρια αντί για 28 (σύνολο λέω, όχι τη μέρα). Το βρήκανε στο κινητό και κλείσανε και αυτές εκεί.
Με τα πολλά ήρθε το λεωφορείο, ένα χρεπάκι με εσωτερικό διάκοσμο που μου θύμιζε νεκροφόρα και τηλεόραση από αυτές τις παλιές τα μπαούλα.
Ξεκινήσαμε με τα πολλά, ένα τεράστιο λεωφορείο με 5 άτομα μέσα. Είχε άρχισε να μου βγαίνει πολύ κούραση, δεν είχα κοιμηθεί πολύ το προηγούμενο βράδυ, αλλά δε μπορούσα να κοιμηθώ. Αρχικά ήταν η υπερένταση από όλες τις απόπειρες απάτης που είχαμε περάσει, μετά με ενοχλούσε η ντουμπλαρισμένη ταινία καράτε που έπαιζε στην διαπασών και στην οποία ένας μόνο ηθοποιός έκανε το voice over για όλους τους χαρακτήρες μαζί και με τα α-ου του καράτε. Άσε που μόλις τελείωσε άρχισε να παίζει από την αρχή, έλεος δηλαδή.
Το περιβάλλον δεν είχε τίποτα διαφορετικό σε σχέση με την Ταιλάνδη, με την εξαίρεση των σκουπιδιών. Πολύ σκουπίδι παντού.
Και κάποια στιγμή, ίσως καμία ώρα μετά, με πήρε ο ύπνος επιτέλους. Όμως ούτε 5 λεπτά μετά, ο οδηγός βγήκε από το κεντρικό δρόμο και σταμάτησε κάπου στη μέση του πουθενά. Έσβησε τη μηχανή και κατέβηκε. Είδα από τα παράθυρα ότι πήγε σε ένα μαγαζί και μίλαγε με τους ιδιοκτήτες που κοίταζαν προς το λεωφορείο. Υποψιάζομαι κανόνιζε μερτικό από ότι θα καταναλώναμε και κάπου εκεί είπαμε, Ε ΟΧΙ, ΦΤΑΝΕΙ.
Αφού είδε ότι δεν κατέβαινε κανείς, ανέβηκε πάλι πάνω και μας έκανε νοήματα και τον γράψαμε κανονικά. Μετά από λίγη ώρα και ενώ έβλεπα ότι από κάτω οδηγός και άλλοι μίλαγαν και κοίταζαν το λεωφορείο, ανέβηκε ο οδηγός μαζί με μία κοπελίτσα η οποία σε πολύ καλά αγγλικά μας είπε κάτι τύπου "κατεβείτε να αγοράσετε κάτι" και άκουσε φωνές και σχεδόν βρισιές από όλους μας. Υποψιάζομαι ότι αυτό της είπαν να πει και αυτό μετέφρασε, δεν σκέφτηκαν καν να το φέρουν ως "κατεβείτε να ξεκουραστείτε θα κάνει στάση 10 λεπτά". Και αφού περίμενε και λίγο ακόμα, είδε ότι δε θα γίνει τίποτα, ανέβηκε πάλι πάνω και συνεχίσαμε το ταξίδι.
Last edited by a moderator: