poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
Ξύπνησα και πήγα για πρωινό με το λάπτοπ. Δεν είχα προλάβει να μεταφέρω τις φωτογραφίες τη προηγούμενη, ήμουν πολύ κουρασμένος και είχα ξεραθεί, οπότε το έκανα εκείνη την ώρα, πριν ακόμα ξεκινήσω τη μέρα. Επίσης δεν είχα προλάβει να δω τι θα έκανα στην Μπανκόκ και το έψαχνα και αυτό παράλληλα εκείνη την ώρα.
Πέρασα λοιπόν κάποια ώρα διαβάζοντας το τι υπάρχει να κάνεις στην πόλη και γενικότερα χαζολογώντας. Μερικές φορές μίλαγα με τους Αιγύπτιους που έκαναν ελαφρύ ταξίδι αναψυχής, είχαν μάλιστα σκοπό να πάνε στο πανγκάν για το full moon party οπότε με ρώταγαν πράγματα μιας που είχα ήδη πάει στο νησί. Όταν κατάλαβα ότι πέρασε η ώρα και είχε φτάσει 10, αποφάσισα να μη χάνω άλλο χρόνο και να πάω αμέσως να δω το παλάτι που έτσι και αλλιώς θα έκανα για να φύγει από την λίστα και μετά μπορούσα να αποφασίσω για τα υπόλοιπα.
Για να μπεις στο παλάτι απαιτούσαν μακρύ (και αν θυμάμαι καλά, λόγω πένθους, σκούρο) παντελόνι. Εγώ από μακρύ είχα μόνο το τζιν, που θα το έλεγες βαρύ για καλοκαίρι στην Ελλάδα, πόσο μάλλον για τις θερμοκρασίες της Μπανκόκ. Δεν υπήρχε περίπτωση να περπατάω παντού με αυτό μέσα στη μέρα.
Μάζεψα το λάπτοπ και έφυγα στα γρήγορα να πάω να πάρω το παντελόνι. Δεν το κατάλαβα εκείνη την ώρα, αλλά φεύγοντας άφησα όλα μου τα μικρο-ηλεκτρονικά χύμα πάνω στο τραπέζι που καθόμουν. Φορτιστές, αναγνώστες κάρτας μνήμης, ακουστικά, usb καλώδια ως και το φλασάκι με τις φωτογραφίες. Μου φαίνεται απίστευτο εκ των υστέρων, αλλά ήταν μία από τις μέρες που δεν είχα ξυπνήσει ακόμα και είχα εκείνη τη ζάλη που αν έπεφτε το κεφάλι σε μαξιλάρι θα ξύπναγα το απόγευμα.
Στο δωμάτιο παρατήρησα ότι υπήρχαν πράγματα από καινούριους συγκατοίκους. Εκτός από ένα μικρό νέο μπακπακ ήταν παρκαρισμένη και μία αψεγάδιαστη βαλίτσα που είχε ακόμα το tag από το αεροδρόμιο και ένα μάλλον γυναικείο "σικ" καπέλο πάνω της. Είχα απορία να δω τι καινούρια φρούτα θα είχαμε στο δωμάτιο.
Πακέταρα λοιπόν το παντελόνι στη τσάντα θεωρώντας ότι θα βρω κάπου χώρο να το φορέσω την κατάλληλη (τελευταία) στιγμή και για όσο ήταν υποχρεωτικό. Έβαλα το λάπτοπ στο locker και έφυγα βιαστικός.
Το google μου πρότεινε μία φυσιολογική διαδρομή από κανονικούς δρόμους, αλλά είδα από το maps.me κάτι μικρούς δρόμους μαρκαρισμένους σαν μονοπάτια στην ίδια κατεύθυνση και είπα να το περπατήσω από εκεί. Οι δρόμοι αυτοί ήταν μέσα από φτωχογειτονιές. Ένιωθα κάπως άβολα, φοβόμουν μήπως ήταν κάποιου είδους γκέτο και μου την πέσουν αλλά βοήθαγε ότι ήταν μεσημέρι και δεν κυκλοφορούσε τίποτα έξω. Εκ των υστέρων ξέρω ότι σχεδόν σίγουρα δεν υπήρχε κίνδυνος οπότε θα το πρότεινα και για όποιον άλλο βρεθεί στην ίδια κατάσταση.
Με εντυπωσίασαν οι εναλλασσόμενες μυρωδιές (όχι πάντα καλές) αλλά και πως σε 1.5-2μ δρόμο ο καθένας είχε προσαρμόσει το χώρο δίπλα στο σπίτι του για να ταιριάζει στο χαρακτήρα του, με φυτά ή κάποια διακόσμηση ή με κάποια πατέντα για να χωράει το μηχανάκι δείχνοντας πρακτικότητα ή με τίποτα δείχνοντας αδιαφορία. Έβλεπες σπίτια καθαρά και προσεγμένα και σπίτια μέσα στη μπίχλα και τα σκουπίδια. Το μόνο κοινό, πολύ κάγκελο, κάθε σπίτι σα φυλακή.
Κάπου εκεί είδα ότι υπήρχε ένας ακόμα ναός οπότε για να γλιτώσω και λίγο τον ήλιο μπήκα να δω.
Είχε και έναν πολύ "μάγκα" μοναχό που μίλαγε στους πιστούς με γυαλιά ηλίου μέσα στο ναό, δεν ξέρω ταιλανδέζικα αλλά έτσι κουτσαβάκικα που φοράνε το ράσο τον φανταζόμουν να μιλάει πετώντας τίποτα "να 'ουμ" πότε πότε.
Οι μοναχοί απ' ότι έχω καταλάβει δεν επιτρέπεται να φάνε ή να χρησιμοποιήσουν οτιδήποτε δεν τους προσφέρεται, οπότε να εδώ ένας έτοιμος κουβάς με πράγματα να προσφέρεις. Αναρωτιέμαι ποιος του πρόσφερε του άλλου τα γυαλιά.
Στο δρόμο πέρασα από ένα τετράγωνο που μάλλον ήταν στάση για τους οδηγούς λεωφορείων που έρχονται στο κέντρο. Είχε αρκετά εστιατόρια στο ισόγειο σπιτιών, πολύ σύνηθες στις ασιατικές πόλεις, τα οποία ξεχώριζαν γιατί ήταν υπερβολικά τακτοποιημένα και καθαρά, συνήθως θυμίζουν τις αποθήκες των ΚΤΕΛ. Όμως η ώρα ήταν κοντά 11, ντάλα μεσημέρι δηλαδή, περασμένη για φαγητό που συνήθως είναι στις 10 με 10:30.
Οι περισσότεροι τώρα ήταν στα καφέ ώστε να ξεκουραστούν προσωρινά και να αποφύγουν την ζέστη.
Ένας πάγκος που πούλαγε κασέτες και μάλιστα επειδή πέρασα κάμποσες φορές, υπήρχε συχνά κόσμος που κοίταζε ή αγόραζε
Δεν κατάλαβα αν ήταν συλλεκτικό αντικείμενο ή κάποιοι χρησιμοποιούν ακόμα τα κασετόφωνα και τις χρειάζονταν για νέα μουσική.
Εδώ κοιμόταν κάποιος (ή κάποια) δίπλα στο ποτάμι που είχε λίγο καλύτερη θερμοκρασία λόγω του νερού που πέρναγε. Άντε τώρα να αλλάξει πλευρό προς τα αριστερά στον ύπνο, μπλουμ!
Μεσημεριανός ύπνος και για τον οδηγό εδώ.
Απέναντι είδα κάτι ατέλειωτα στέγαστρα, υπέθεσα ότι ήταν κάποια έκθεση ή αγορά
Όμως όχι. Ήταν η ουρά για τον κόσμο που περίμενε να προσκυνήσει (ιδεατά) τον κανά χρόνο ήδη νεκρό αυτοκράτορα. Παράλληλες ουρές με ζιγκ ζαγκ, ίσως χιλιομέτρων, που κάθονταν όλοι υπομονετικά με μαύρα ρούχα στους 40 βαθμούς.
Η είσοδος δεν επιτρεπόταν για ξένους - όχι ότι υπήρχε πιθανότητα να κάτσω να περιμένω, απλά λόγω αυτού είχαν κλείσει μία μεγάλη περιοχή και έπρεπε να κάνω ένα τεράστιο κύκλο κάτω από τον καυτό ήλιο για να πάω στην είσοδο του παλατιού.
Εκεί συνειδητοποίησα ότι δεν είχα το καπέλο και τα γυαλιά ηλίου μαζί. Ήμουν σίγουρος ότι τα είχα και τα δύο φεύγοντας από το χοστέλ γιατί θυμόμουν κάποια στιγμή ότι τα φόρεσα. Η μόνη λογική εξήγηση ήταν ότι τα είχα βγάλει μπαίνοντας στον ναό νωρίτερα και κάπου τα άφησα. Βέβαια μπορεί και να τα είχα πάρει στο χέρι και να μου έπεσαν. Δεν είχα καμία ανάμνηση από το να τα βγάζω αλλά ούτε και να τα παίρνω μετά, αλλά η λύση του ναού έβγαζε νόημα. Ο ναός ήταν τουλάχιστον 45 λεπτά πηγαινέλα από εκεί που ήμουν, δεν ήξερα καν αν θα τα έβρισκα ακόμα αν επέστρεφα να δω, είχα χάσει αρκετή από εκείνη τη μέρα ξεκινώντας αργά οπότε αποφάσισα ότι θα συνέχιζα χωρίς. Δεν ήξερα ακόμα ότι είχα αφήσει και όλα τα μπλιμπλίκια μου στο τραπέζι του χοστέλ, αλλά πραγματικά πόσο κουρασμένος πρέπει να ήμουν εκείνη τη μέρα;
Συνέχισα να περπατάω ως την είσοδο κάτω από τον καυτό ήλιο ενώ δεν υπήρχε ούτε ένα μικρό σύννεφο στον ουρανό ψηλά να βοηθήσει με σκιά εκείνη τη μέρα, όλα ήταν στον ορίζοντα.
Ξύπνησα και πήγα για πρωινό με το λάπτοπ. Δεν είχα προλάβει να μεταφέρω τις φωτογραφίες τη προηγούμενη, ήμουν πολύ κουρασμένος και είχα ξεραθεί, οπότε το έκανα εκείνη την ώρα, πριν ακόμα ξεκινήσω τη μέρα. Επίσης δεν είχα προλάβει να δω τι θα έκανα στην Μπανκόκ και το έψαχνα και αυτό παράλληλα εκείνη την ώρα.
Πέρασα λοιπόν κάποια ώρα διαβάζοντας το τι υπάρχει να κάνεις στην πόλη και γενικότερα χαζολογώντας. Μερικές φορές μίλαγα με τους Αιγύπτιους που έκαναν ελαφρύ ταξίδι αναψυχής, είχαν μάλιστα σκοπό να πάνε στο πανγκάν για το full moon party οπότε με ρώταγαν πράγματα μιας που είχα ήδη πάει στο νησί. Όταν κατάλαβα ότι πέρασε η ώρα και είχε φτάσει 10, αποφάσισα να μη χάνω άλλο χρόνο και να πάω αμέσως να δω το παλάτι που έτσι και αλλιώς θα έκανα για να φύγει από την λίστα και μετά μπορούσα να αποφασίσω για τα υπόλοιπα.
Για να μπεις στο παλάτι απαιτούσαν μακρύ (και αν θυμάμαι καλά, λόγω πένθους, σκούρο) παντελόνι. Εγώ από μακρύ είχα μόνο το τζιν, που θα το έλεγες βαρύ για καλοκαίρι στην Ελλάδα, πόσο μάλλον για τις θερμοκρασίες της Μπανκόκ. Δεν υπήρχε περίπτωση να περπατάω παντού με αυτό μέσα στη μέρα.
Μάζεψα το λάπτοπ και έφυγα στα γρήγορα να πάω να πάρω το παντελόνι. Δεν το κατάλαβα εκείνη την ώρα, αλλά φεύγοντας άφησα όλα μου τα μικρο-ηλεκτρονικά χύμα πάνω στο τραπέζι που καθόμουν. Φορτιστές, αναγνώστες κάρτας μνήμης, ακουστικά, usb καλώδια ως και το φλασάκι με τις φωτογραφίες. Μου φαίνεται απίστευτο εκ των υστέρων, αλλά ήταν μία από τις μέρες που δεν είχα ξυπνήσει ακόμα και είχα εκείνη τη ζάλη που αν έπεφτε το κεφάλι σε μαξιλάρι θα ξύπναγα το απόγευμα.
Στο δωμάτιο παρατήρησα ότι υπήρχαν πράγματα από καινούριους συγκατοίκους. Εκτός από ένα μικρό νέο μπακπακ ήταν παρκαρισμένη και μία αψεγάδιαστη βαλίτσα που είχε ακόμα το tag από το αεροδρόμιο και ένα μάλλον γυναικείο "σικ" καπέλο πάνω της. Είχα απορία να δω τι καινούρια φρούτα θα είχαμε στο δωμάτιο.
Πακέταρα λοιπόν το παντελόνι στη τσάντα θεωρώντας ότι θα βρω κάπου χώρο να το φορέσω την κατάλληλη (τελευταία) στιγμή και για όσο ήταν υποχρεωτικό. Έβαλα το λάπτοπ στο locker και έφυγα βιαστικός.
Το google μου πρότεινε μία φυσιολογική διαδρομή από κανονικούς δρόμους, αλλά είδα από το maps.me κάτι μικρούς δρόμους μαρκαρισμένους σαν μονοπάτια στην ίδια κατεύθυνση και είπα να το περπατήσω από εκεί. Οι δρόμοι αυτοί ήταν μέσα από φτωχογειτονιές. Ένιωθα κάπως άβολα, φοβόμουν μήπως ήταν κάποιου είδους γκέτο και μου την πέσουν αλλά βοήθαγε ότι ήταν μεσημέρι και δεν κυκλοφορούσε τίποτα έξω. Εκ των υστέρων ξέρω ότι σχεδόν σίγουρα δεν υπήρχε κίνδυνος οπότε θα το πρότεινα και για όποιον άλλο βρεθεί στην ίδια κατάσταση.
Με εντυπωσίασαν οι εναλλασσόμενες μυρωδιές (όχι πάντα καλές) αλλά και πως σε 1.5-2μ δρόμο ο καθένας είχε προσαρμόσει το χώρο δίπλα στο σπίτι του για να ταιριάζει στο χαρακτήρα του, με φυτά ή κάποια διακόσμηση ή με κάποια πατέντα για να χωράει το μηχανάκι δείχνοντας πρακτικότητα ή με τίποτα δείχνοντας αδιαφορία. Έβλεπες σπίτια καθαρά και προσεγμένα και σπίτια μέσα στη μπίχλα και τα σκουπίδια. Το μόνο κοινό, πολύ κάγκελο, κάθε σπίτι σα φυλακή.
Κάπου εκεί είδα ότι υπήρχε ένας ακόμα ναός οπότε για να γλιτώσω και λίγο τον ήλιο μπήκα να δω.
Είχε και έναν πολύ "μάγκα" μοναχό που μίλαγε στους πιστούς με γυαλιά ηλίου μέσα στο ναό, δεν ξέρω ταιλανδέζικα αλλά έτσι κουτσαβάκικα που φοράνε το ράσο τον φανταζόμουν να μιλάει πετώντας τίποτα "να 'ουμ" πότε πότε.
Οι μοναχοί απ' ότι έχω καταλάβει δεν επιτρέπεται να φάνε ή να χρησιμοποιήσουν οτιδήποτε δεν τους προσφέρεται, οπότε να εδώ ένας έτοιμος κουβάς με πράγματα να προσφέρεις. Αναρωτιέμαι ποιος του πρόσφερε του άλλου τα γυαλιά.
Στο δρόμο πέρασα από ένα τετράγωνο που μάλλον ήταν στάση για τους οδηγούς λεωφορείων που έρχονται στο κέντρο. Είχε αρκετά εστιατόρια στο ισόγειο σπιτιών, πολύ σύνηθες στις ασιατικές πόλεις, τα οποία ξεχώριζαν γιατί ήταν υπερβολικά τακτοποιημένα και καθαρά, συνήθως θυμίζουν τις αποθήκες των ΚΤΕΛ. Όμως η ώρα ήταν κοντά 11, ντάλα μεσημέρι δηλαδή, περασμένη για φαγητό που συνήθως είναι στις 10 με 10:30.
Οι περισσότεροι τώρα ήταν στα καφέ ώστε να ξεκουραστούν προσωρινά και να αποφύγουν την ζέστη.
Ένας πάγκος που πούλαγε κασέτες και μάλιστα επειδή πέρασα κάμποσες φορές, υπήρχε συχνά κόσμος που κοίταζε ή αγόραζε
Δεν κατάλαβα αν ήταν συλλεκτικό αντικείμενο ή κάποιοι χρησιμοποιούν ακόμα τα κασετόφωνα και τις χρειάζονταν για νέα μουσική.
Εδώ κοιμόταν κάποιος (ή κάποια) δίπλα στο ποτάμι που είχε λίγο καλύτερη θερμοκρασία λόγω του νερού που πέρναγε. Άντε τώρα να αλλάξει πλευρό προς τα αριστερά στον ύπνο, μπλουμ!
Μεσημεριανός ύπνος και για τον οδηγό εδώ.
Απέναντι είδα κάτι ατέλειωτα στέγαστρα, υπέθεσα ότι ήταν κάποια έκθεση ή αγορά
Όμως όχι. Ήταν η ουρά για τον κόσμο που περίμενε να προσκυνήσει (ιδεατά) τον κανά χρόνο ήδη νεκρό αυτοκράτορα. Παράλληλες ουρές με ζιγκ ζαγκ, ίσως χιλιομέτρων, που κάθονταν όλοι υπομονετικά με μαύρα ρούχα στους 40 βαθμούς.
Η είσοδος δεν επιτρεπόταν για ξένους - όχι ότι υπήρχε πιθανότητα να κάτσω να περιμένω, απλά λόγω αυτού είχαν κλείσει μία μεγάλη περιοχή και έπρεπε να κάνω ένα τεράστιο κύκλο κάτω από τον καυτό ήλιο για να πάω στην είσοδο του παλατιού.
Εκεί συνειδητοποίησα ότι δεν είχα το καπέλο και τα γυαλιά ηλίου μαζί. Ήμουν σίγουρος ότι τα είχα και τα δύο φεύγοντας από το χοστέλ γιατί θυμόμουν κάποια στιγμή ότι τα φόρεσα. Η μόνη λογική εξήγηση ήταν ότι τα είχα βγάλει μπαίνοντας στον ναό νωρίτερα και κάπου τα άφησα. Βέβαια μπορεί και να τα είχα πάρει στο χέρι και να μου έπεσαν. Δεν είχα καμία ανάμνηση από το να τα βγάζω αλλά ούτε και να τα παίρνω μετά, αλλά η λύση του ναού έβγαζε νόημα. Ο ναός ήταν τουλάχιστον 45 λεπτά πηγαινέλα από εκεί που ήμουν, δεν ήξερα καν αν θα τα έβρισκα ακόμα αν επέστρεφα να δω, είχα χάσει αρκετή από εκείνη τη μέρα ξεκινώντας αργά οπότε αποφάσισα ότι θα συνέχιζα χωρίς. Δεν ήξερα ακόμα ότι είχα αφήσει και όλα τα μπλιμπλίκια μου στο τραπέζι του χοστέλ, αλλά πραγματικά πόσο κουρασμένος πρέπει να ήμουν εκείνη τη μέρα;
Συνέχισα να περπατάω ως την είσοδο κάτω από τον καυτό ήλιο ενώ δεν υπήρχε ούτε ένα μικρό σύννεφο στον ουρανό ψηλά να βοηθήσει με σκιά εκείνη τη μέρα, όλα ήταν στον ορίζοντα.
Last edited by a moderator: