poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Μιας που είχαμε κλείσει το πρόγραμμα της μέρας νωρίτερα απ' ότι προβλεπόταν (ο οδηγός υποτίθεται ήταν κλεισμένος για 3.5 μέρες ότι θέλαμε) και πια δεν είχαμε καμία όρεξη για άλλους ναούς, ρώτησα την ισπανίδα αν ήθελε να αφήσει την βραδινή έξοδο πάνω μου. Σιγά μη δεν ήθελε. Κανόνισα απλά με τον οδηγό να έρθει να μας πάρει και μετά να μας γυρίσει, να γλιτώσουμε το έξοδο της μεταφοράς.
Δεν θυμάμαι που ακριβώς το είχα δει, αλλά υπήρχε ένα τσίρκο, μοντέρνο, όχι με ζώα αλλά με ανθρώπους που κάνουν ακροβατικά, το οποίο αποτελούταν από ορφανά ή προβληματικά παιδιά που έψαχναν να βρουν διέξοδο με αυτό τον τρόπο. Τουλάχιστον έτσι είχε ξεκινήσει κάποτε, τότε ήδη είχε γίνει αρκετά γνωστό και υποθέτω πια μπορεί να έχει διαφορετική πορεία.
Η βάση του ήταν στην Μπάταμπανγκ αλλά καθώς οι τουρίστες ήταν στην Σίεμ Ρίεπ γίνονταν παραστάσεις και στις δύο πόλεις. Υποτίθεται ότι στην Μπάταμπανγκ γίνονταν οι "μη τουριστικές" παραστάσεις για ντόπιους, οπότε σκόπευα να το δω εκεί. Ευτυχώς όμως που το έψαξα εγκαίρως γιατί έτσι ανακάλυψα ότι την εκτός εποχής περίοδο που διανύαμε τότε γίνονταν παραστάσεις μόνο στην Σίεμ Ρίεπ και μόνο δύο μέρες κάθε εβδομάδα. Ήμασταν τυχεροί γιατί εκείνη ήταν η μία από τις δύο μέρες και πρόλαβα τα τελευταία 2 από 3 διαθέσιμα εισιτήρια online, τα οποία ήταν και σε χαμηλότερη τιμή απ' ότι μέσω του ξενοδοχείου ή πρακτορείων - αν είχαν διαθεσιμότητα.
Βάλαμε λοιπόν τα καλά μας και πήγαμε με τον οδηγό λίγο εκτός πόλης που ήταν η εγκατάσταση. Ήταν αρκετά προσεγμένα και αν θυμάμαι καλά επειδή είχαμε βγάλει το εισιτήριο online είχαμε και δωρεάν welcome drink, κάτι που δείχνει πόσο όφελος έχουν οι ενδιάμεσοι, αλλά τέλος πάντων.
Η παράσταση ξεκίνησε παίζοντας μία ιστορία με live μουσική από ένα ντουέτο ενός ντράμερ και μίας κυρίας που έπαιζε ένα κάρο όργανα. Εγώ από την πρώτη στιγμή κατάλαβα τον συμβολισμό, ο οποίος με συγκίνησε και με κράτησε κολλημένο σε όλη την παράσταση, αφού φανταστείτε την θυμάμαι ακόμα.
Μία κάποτε καλοντυμένη αλλά ξεπεσμένη γιαγιά κάθεται να ξαποστάσει κάπου και μετά από λίγο έρχονται κάποια νεαρά αγόρια στο δρόμο για το σχολείο τους και αρχίζουν να την πειράζουν.
Σταδιακά με τις προτροπές τους να παίξει μαζί τους ξανανιώνει και γίνεται και αυτή παιδί και τους ακολουθεί στα θρανία, όπου στην αρχή γίνονταν διάφορα "αστεία" ακροβατικά με το κλασικό παιχνίδι του δασκάλου και των άτακτων μαθητών. Το κλείσιμο αυτής της σκηνής γίνεται απότομα με φόβο γιατί άρχισαν να πέφτουν βόμβες.
Στη συνέχεια βγήκε κάποιος ζωγράφος που ξεκίνησε να φτιάχνει πίνακες επί σκηνής με τους μουσικούς να παίζουν "σκοτεινή" μουσική. Ξεκίνησε με έναν που είχε θέμα τις βόμβες.
Και στην συνέχεια ξεκίνησε έναν που δεν φαινόταν να βγάζει νόημα αλλά στο τέλος τον γύρισε ανάποδα και φάνηκε ότι ήταν μία νεκροκεφαλή. Ακολούθησαν σκηνές ακροβατικών με τρομακτικό και σκοτεινό μοτίβο όπου κάποιοι φορούσαν μάσκες νεκροκεφαλής και επέβαλλαν στους άλλους σαδιστικά ακροβατικά που έκαναν ότι τους πόναγαν και υπέφεραν.
Στο τέλος η γιαγιά κουρελιασμένη εμφανίζεται ξανά όπου την πιάνουν πάλι τα παιδιά και αρχίζει πάλι να ξανανιώνει, κλείνοντας τη παράσταση σε χαρούμενο κλίμα.
Για εμένα ήταν προφανές ότι η γιαγιά ήταν η Καμπότζη, αρχικά ξεπεσμένη από το πρώην μεγαλείο των Χμερ, που άρχισε να ξανανιώνει. Πριν την επιβολή ενός πραξικοπήματος από τους Αμερικάνους που έριξε τον γενικά αγαπητό σε όλους Βασιλιά, η Καμπότζη ήταν μία από τις ασιατικές τίγρεις με το λιμάνι της Σιχανούκβιλ σημαντικό κέντρο εμπορίου. Στη συνέχεια είχαμε τον ανεξήγητα σκληρό και σε μεγάλο βαθμό άνευ ουσίας βομβαρδισμό από τους Αμερικάνους (έριξαν περισσότερες βόμβες στην Καμπότζη απ' ότι όλοι οι σύμμαχοι σε όλο τον Β' Παγκόσμιο πόλεμο) που οδήγησε στην εξουσία τους Κόκκινους Χμερ του Πολ Ποτ και το κουμμουνιστικό καθεστώς τους που υπολογίζεται ότι δολοφόνησε (άμεσα ή έμμεσα μέσω της πείνας) το ένα τρίτου του πληθυσμού της χώρας, εκατομμύρια άτομα. Η παράσταση έκλεινε με την ελπίδα ότι η κουρελιασμένη χώρα θα ανέκαμπτε από τα νέα παιδιά που θα έχουν πάλι ένα καλύτερο μέλλον.
Υποθέτω ότι οι περισότεροι στο κοινό - σχεδόν όλοι είμασταν ξένοι, είχαν μείνει μόνο στα ακροβατικά και το αισθητικό θέαμα που ανεξάρτητα της ιστορίας ήταν καλό. Εντάξει, δεν ήταν και cirque du soleil αλλά σίγουρα ανώτερο των προσδοκιών. Πρόσεξα όμως ένα ζευράρι καμποτζιανών που στο τελος ήταν δακρυσμένοι. Εγώ έφυγα συγκλονισμένος καθώς το περίμενα αλλιώς και ακόμα και τώρα θυμάμαι την παράσταση με έντονα συναισθήματα συγκίνησης.
Δεν θυμάμαι που ακριβώς το είχα δει, αλλά υπήρχε ένα τσίρκο, μοντέρνο, όχι με ζώα αλλά με ανθρώπους που κάνουν ακροβατικά, το οποίο αποτελούταν από ορφανά ή προβληματικά παιδιά που έψαχναν να βρουν διέξοδο με αυτό τον τρόπο. Τουλάχιστον έτσι είχε ξεκινήσει κάποτε, τότε ήδη είχε γίνει αρκετά γνωστό και υποθέτω πια μπορεί να έχει διαφορετική πορεία.
Η βάση του ήταν στην Μπάταμπανγκ αλλά καθώς οι τουρίστες ήταν στην Σίεμ Ρίεπ γίνονταν παραστάσεις και στις δύο πόλεις. Υποτίθεται ότι στην Μπάταμπανγκ γίνονταν οι "μη τουριστικές" παραστάσεις για ντόπιους, οπότε σκόπευα να το δω εκεί. Ευτυχώς όμως που το έψαξα εγκαίρως γιατί έτσι ανακάλυψα ότι την εκτός εποχής περίοδο που διανύαμε τότε γίνονταν παραστάσεις μόνο στην Σίεμ Ρίεπ και μόνο δύο μέρες κάθε εβδομάδα. Ήμασταν τυχεροί γιατί εκείνη ήταν η μία από τις δύο μέρες και πρόλαβα τα τελευταία 2 από 3 διαθέσιμα εισιτήρια online, τα οποία ήταν και σε χαμηλότερη τιμή απ' ότι μέσω του ξενοδοχείου ή πρακτορείων - αν είχαν διαθεσιμότητα.
Βάλαμε λοιπόν τα καλά μας και πήγαμε με τον οδηγό λίγο εκτός πόλης που ήταν η εγκατάσταση. Ήταν αρκετά προσεγμένα και αν θυμάμαι καλά επειδή είχαμε βγάλει το εισιτήριο online είχαμε και δωρεάν welcome drink, κάτι που δείχνει πόσο όφελος έχουν οι ενδιάμεσοι, αλλά τέλος πάντων.
Η παράσταση ξεκίνησε παίζοντας μία ιστορία με live μουσική από ένα ντουέτο ενός ντράμερ και μίας κυρίας που έπαιζε ένα κάρο όργανα. Εγώ από την πρώτη στιγμή κατάλαβα τον συμβολισμό, ο οποίος με συγκίνησε και με κράτησε κολλημένο σε όλη την παράσταση, αφού φανταστείτε την θυμάμαι ακόμα.
Μία κάποτε καλοντυμένη αλλά ξεπεσμένη γιαγιά κάθεται να ξαποστάσει κάπου και μετά από λίγο έρχονται κάποια νεαρά αγόρια στο δρόμο για το σχολείο τους και αρχίζουν να την πειράζουν.
Σταδιακά με τις προτροπές τους να παίξει μαζί τους ξανανιώνει και γίνεται και αυτή παιδί και τους ακολουθεί στα θρανία, όπου στην αρχή γίνονταν διάφορα "αστεία" ακροβατικά με το κλασικό παιχνίδι του δασκάλου και των άτακτων μαθητών. Το κλείσιμο αυτής της σκηνής γίνεται απότομα με φόβο γιατί άρχισαν να πέφτουν βόμβες.
Στη συνέχεια βγήκε κάποιος ζωγράφος που ξεκίνησε να φτιάχνει πίνακες επί σκηνής με τους μουσικούς να παίζουν "σκοτεινή" μουσική. Ξεκίνησε με έναν που είχε θέμα τις βόμβες.
Και στην συνέχεια ξεκίνησε έναν που δεν φαινόταν να βγάζει νόημα αλλά στο τέλος τον γύρισε ανάποδα και φάνηκε ότι ήταν μία νεκροκεφαλή. Ακολούθησαν σκηνές ακροβατικών με τρομακτικό και σκοτεινό μοτίβο όπου κάποιοι φορούσαν μάσκες νεκροκεφαλής και επέβαλλαν στους άλλους σαδιστικά ακροβατικά που έκαναν ότι τους πόναγαν και υπέφεραν.
Στο τέλος η γιαγιά κουρελιασμένη εμφανίζεται ξανά όπου την πιάνουν πάλι τα παιδιά και αρχίζει πάλι να ξανανιώνει, κλείνοντας τη παράσταση σε χαρούμενο κλίμα.
Για εμένα ήταν προφανές ότι η γιαγιά ήταν η Καμπότζη, αρχικά ξεπεσμένη από το πρώην μεγαλείο των Χμερ, που άρχισε να ξανανιώνει. Πριν την επιβολή ενός πραξικοπήματος από τους Αμερικάνους που έριξε τον γενικά αγαπητό σε όλους Βασιλιά, η Καμπότζη ήταν μία από τις ασιατικές τίγρεις με το λιμάνι της Σιχανούκβιλ σημαντικό κέντρο εμπορίου. Στη συνέχεια είχαμε τον ανεξήγητα σκληρό και σε μεγάλο βαθμό άνευ ουσίας βομβαρδισμό από τους Αμερικάνους (έριξαν περισσότερες βόμβες στην Καμπότζη απ' ότι όλοι οι σύμμαχοι σε όλο τον Β' Παγκόσμιο πόλεμο) που οδήγησε στην εξουσία τους Κόκκινους Χμερ του Πολ Ποτ και το κουμμουνιστικό καθεστώς τους που υπολογίζεται ότι δολοφόνησε (άμεσα ή έμμεσα μέσω της πείνας) το ένα τρίτου του πληθυσμού της χώρας, εκατομμύρια άτομα. Η παράσταση έκλεινε με την ελπίδα ότι η κουρελιασμένη χώρα θα ανέκαμπτε από τα νέα παιδιά που θα έχουν πάλι ένα καλύτερο μέλλον.
Υποθέτω ότι οι περισότεροι στο κοινό - σχεδόν όλοι είμασταν ξένοι, είχαν μείνει μόνο στα ακροβατικά και το αισθητικό θέαμα που ανεξάρτητα της ιστορίας ήταν καλό. Εντάξει, δεν ήταν και cirque du soleil αλλά σίγουρα ανώτερο των προσδοκιών. Πρόσεξα όμως ένα ζευράρι καμποτζιανών που στο τελος ήταν δακρυσμένοι. Εγώ έφυγα συγκλονισμένος καθώς το περίμενα αλλιώς και ακόμα και τώρα θυμάμαι την παράσταση με έντονα συναισθήματα συγκίνησης.
Last edited by a moderator: