poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Οι περισσότεροι που έρχονται στο Βιετνάμ κάνουν ημερήσια εκδρομή στη περιοχή της Ninh Binh και σχεδόν πάντα περιλαμβάνει βαρκάδα στο ποτάμι. Πόσες φορές άκουσα "στο βιετνάμ θυμάμαι είχαμε πάει στο Ανόι βαρκάδα που σπρώχνανε γυναίκες τα κουπιά με τα πόδια". "Ναι, αυτό μάλλον είναι στην Ninh Binh όχι στο Ανόι". "Αφού στο Ανόι ήμασταν". "Πήρατε λεωφορείο;" "Ναι." "Έκανε 2-3 ώρες να φτάσει;" "Ναι." "Ε, στην Ninh Binh ήσασταν."
Παρόλο που με χαλάνε οι γραμμές παραγωγής τουριστικών "προοιόντων", είχα σκοπό να το κάνουμε γιατί η διαδρομή είναι όμορφη. Όμως λόγω των πλυμμήρων η περιοχή είχε υπερχειλήσει και είχε σταματήσει και αυτό προσωρινά. Παρόλα αυτά μπορούσαμε να πάμε σε όσα πράγματα ήταν ακόμα προσβάσιμα από τους περιμετρικούς δρόμους, όπως και η Χόα Λου, για κάποια μικρή περίοδο πρωτεύουσα ενός βιετναμέζικου βασιλείου.
Εμένα αυτά μου θυμίζουν φιδάκια για τα κουνούπια.
Ένα μεγάλο τμήμα του χώρου ήταν ακόμα πλυμμηρισμένο.
Από εκεί πήγαμε σε μία μικρή παγόδα που βρίσκεται δίπλα σε μία λίμνη μέσα στα βουνά. Υποθέτω παλιά ήταν πολύ δύσκολο να πας αλλά τώρα έχουν φτιάξει ένα τούνελ που σε βγάζει απ' ευθείας στην λίμνη με εισιτήριο 50 λεπτά.
Άντε πάλι
Η περατζάδα γύρω από τη λίμνη σε μεγάλο βαθμό ήταν προσβάσιμη και μπορώ να πω ότι η βόλτα ήταν απολαυστική. Λόγω των βουνών και του ότι μόνοι πεζοί μπαίνανε μέσα, είχε απόλυτη ησυχία, επίσης ήμουν ο μόνος ξένος από τους ελάχιστους επισκέπτες (τουλάχιστον για εκείνη τη μέρα ή ώρα).
Που βρέθηκαν αυτά τώρα;
Φαίνεται εδώ και το τούνελ πρόσβασης.
Θέα από τη παγόδα, το μεγαλύτερο τμήμα της οποίας ήταν κλειστό.
Ήταν από αυτά τα πράγματα που δεν τα ήξερα, δεν τα περίμενα και μου άρεσε πολύ παρά την κούραση της αυπνίας. Θυμάμαι ότι η βιετναμέζα είχε κακή διάθεση. Οφειλόταν μόνο στην κούραση της νύχτας που είχαμε περάσει, μου το κράταγε ότι ήμουν υπεύθυνος που δεν πήγαμε κάπου να κοιμηθούμε, σκεφτόταν ότι με την θετική απάντηση για την δουλειά το ταξίδι κάποια στιγμή θα τελείωνε και θα χωρίζανε οι δρόμοι μας πιο γρήγορα απ' όσο πίστευε, είχε κουραστεί γενικά από μένα ή το ταξίδι; Όπως και να έχει δεν έλεγε. "Τι έχεις; Τίποτα."
Από εκεί κάναμε μία προσπάθεια να πάμε σε ένα ναό (αν το θυμάμαι καλά ότι ήταν ναός) που ανεβαίνεις αρκετά σκαλοπάτια για την θέα, όμως όταν φτάσαμε είδαμε ότι η βασική είσοδος είχε πλυμμηρήσει και δε μπορούσαμε καν να φτάσουμε κοντά.
Από την πίσω πλευρά μία "αναπτυξιακή" εταιρία έφτιαχνε μία τεράστια τουριστική υποδομή με πάρκιν λεωφορείων και άλλα οικήματα, μαζί με μία νέα, ιδιωτική διαδρομή πρόσβασης στο βουνό που την κατασκεύαζαν να μοιάζει σα να ήταν εκεί 500 χρόνια. Όπως και να έχει το νέο δεν ήταν έτοιμο οπότε δε μπορούσαμε να πάμε.
Κάναμε μία βόλτα τριγύρω στην περιοχή αλλά η ζέστη που είχε αυξηθεί όσο πέρναγε η μέρα μαζί με την αϋπνία μας οδήγησαν πίσω στο κατάλλυμα. Ευτυχώς ο τύπος μας άφησε να μπούμε, παρόλο που ήταν αρκετά νωρίτερα από την επίσημη ώρα διάθεσής του δωματίου και χωρίς πολλά πολλά λιώσαμε στον ύπνο.
Το απόγευμα πια ξυπνήσαμε, πήγαμε για φαγητό γιατί γουργούριζε το στομάχι και πήραμε το μηχανάκι να πάμε σε μία περιοχή που έχει το μεγαλύτερο σε έκταση βουδιστικό σύμπλεγμα του βιετνάμ.
Οδηγούσαμε πολλά χιλιόμετρα ευθεία σε ένα υπερηψωμένο δρόμο. Στην αρχή δίπλα μας ήταν νερά και νόμιζα πως ήταν ποτάμι, όμως μετά κατάλαβα ότι ήταν πλυμμηρισμένα ριζοχώραφα.
Μετά από αρκετά χιλιόμετρα φτάσαμε σε ένα σημείο που το νερό είχε φτάσει τον δρόμο και τον είχε πλυμμηρίσει για κάτι που με το μάτι φαινόταν περίπου 1 χιλιόμετρο απόσταση, αλλά δε μπορείς να ξέρεις πόσο βαθύ ήταν, στην αρχή τουλάχιστον ήταν κάπου 20 πόντοι, δηλαδή θα βρεχόσουν αλλά έβγαινε.
Σταμάτησα, ήταν και αρκετοί ντόπιοι εκεί που το σκεφτόμασταν αν πρέπει να το περάσουμε, κάποιοι το αποτολμούσαν παρόλο που υπήρχε κει ένας τροχομπάτσος που δεν ξέρω αν ήταν εκεί για να τους αποτρέψει πάντως δεν έκανε τίποτα εκτός από το να υπάρχει.
Βλέποντας τους άλλους διαπίστωσα ότι υπήρχε μόνο ένα δύσκολο σημείο, κάπου 200 μέτρα που το νερό ήταν πιο βαθύ και στο πιο βαθύ του φαινόταν να έφτανε περίπου 50 πόντους. Το περνάγαμε δηλαδή, αλλά η μηχανή από το μηχανάκι θα βρισκόταν για ώρα κάτω από τα νερά και αν ήμασταν άτυχοι και έπαιρνε νερό ή βραχυκύκλωναν τα ηλεκτρικά θα ξέμενα εκεί πέρα και θα έπρεπε να σπρώξω το μηχανάκι ως την απέναντι πλευρά μέσα στα νερά, δεν είχα όρεξη για τέτοια και πολύ περισσότερο αν συνέβαινε την δεύτερη φορά στην επιστροφή που μάλλον θα μας είχε πιάσει βράδυ.
Υπήρχε και μία εναλλακτική διαδρομή αλλά ήθελε 30χλμ παράκαμψη, θεώρησα ότι δεν άξιζε ένα (σύγχρονο απ' όσο καταλάβαινα) σύμπλεγμα ναών τόσα χιλιόμετρα πήγαινέλα οπότε το μπουμπουνισαμε. Κάναμε μία ακόμα βόλτα στην περιοχή πριν επιστρέψουμε στο δωμάτιο.
Σε κάποιο σημείο είχα σταματήσει να δω τον χάρτη και άκουγα κάποιο πουλί γύρω μου. Το έψαξα με το μάτι και ήταν αυτό που δεν ξέρω τι ήταν εκτός από πανέμορφο.
Παρόλο που με χαλάνε οι γραμμές παραγωγής τουριστικών "προοιόντων", είχα σκοπό να το κάνουμε γιατί η διαδρομή είναι όμορφη. Όμως λόγω των πλυμμήρων η περιοχή είχε υπερχειλήσει και είχε σταματήσει και αυτό προσωρινά. Παρόλα αυτά μπορούσαμε να πάμε σε όσα πράγματα ήταν ακόμα προσβάσιμα από τους περιμετρικούς δρόμους, όπως και η Χόα Λου, για κάποια μικρή περίοδο πρωτεύουσα ενός βιετναμέζικου βασιλείου.
Εμένα αυτά μου θυμίζουν φιδάκια για τα κουνούπια.
Ένα μεγάλο τμήμα του χώρου ήταν ακόμα πλυμμηρισμένο.
Από εκεί πήγαμε σε μία μικρή παγόδα που βρίσκεται δίπλα σε μία λίμνη μέσα στα βουνά. Υποθέτω παλιά ήταν πολύ δύσκολο να πας αλλά τώρα έχουν φτιάξει ένα τούνελ που σε βγάζει απ' ευθείας στην λίμνη με εισιτήριο 50 λεπτά.
Άντε πάλι
Η περατζάδα γύρω από τη λίμνη σε μεγάλο βαθμό ήταν προσβάσιμη και μπορώ να πω ότι η βόλτα ήταν απολαυστική. Λόγω των βουνών και του ότι μόνοι πεζοί μπαίνανε μέσα, είχε απόλυτη ησυχία, επίσης ήμουν ο μόνος ξένος από τους ελάχιστους επισκέπτες (τουλάχιστον για εκείνη τη μέρα ή ώρα).
Που βρέθηκαν αυτά τώρα;
Φαίνεται εδώ και το τούνελ πρόσβασης.
Θέα από τη παγόδα, το μεγαλύτερο τμήμα της οποίας ήταν κλειστό.
Ήταν από αυτά τα πράγματα που δεν τα ήξερα, δεν τα περίμενα και μου άρεσε πολύ παρά την κούραση της αυπνίας. Θυμάμαι ότι η βιετναμέζα είχε κακή διάθεση. Οφειλόταν μόνο στην κούραση της νύχτας που είχαμε περάσει, μου το κράταγε ότι ήμουν υπεύθυνος που δεν πήγαμε κάπου να κοιμηθούμε, σκεφτόταν ότι με την θετική απάντηση για την δουλειά το ταξίδι κάποια στιγμή θα τελείωνε και θα χωρίζανε οι δρόμοι μας πιο γρήγορα απ' όσο πίστευε, είχε κουραστεί γενικά από μένα ή το ταξίδι; Όπως και να έχει δεν έλεγε. "Τι έχεις; Τίποτα."
Από εκεί κάναμε μία προσπάθεια να πάμε σε ένα ναό (αν το θυμάμαι καλά ότι ήταν ναός) που ανεβαίνεις αρκετά σκαλοπάτια για την θέα, όμως όταν φτάσαμε είδαμε ότι η βασική είσοδος είχε πλυμμηρήσει και δε μπορούσαμε καν να φτάσουμε κοντά.
Από την πίσω πλευρά μία "αναπτυξιακή" εταιρία έφτιαχνε μία τεράστια τουριστική υποδομή με πάρκιν λεωφορείων και άλλα οικήματα, μαζί με μία νέα, ιδιωτική διαδρομή πρόσβασης στο βουνό που την κατασκεύαζαν να μοιάζει σα να ήταν εκεί 500 χρόνια. Όπως και να έχει το νέο δεν ήταν έτοιμο οπότε δε μπορούσαμε να πάμε.
Κάναμε μία βόλτα τριγύρω στην περιοχή αλλά η ζέστη που είχε αυξηθεί όσο πέρναγε η μέρα μαζί με την αϋπνία μας οδήγησαν πίσω στο κατάλλυμα. Ευτυχώς ο τύπος μας άφησε να μπούμε, παρόλο που ήταν αρκετά νωρίτερα από την επίσημη ώρα διάθεσής του δωματίου και χωρίς πολλά πολλά λιώσαμε στον ύπνο.
Το απόγευμα πια ξυπνήσαμε, πήγαμε για φαγητό γιατί γουργούριζε το στομάχι και πήραμε το μηχανάκι να πάμε σε μία περιοχή που έχει το μεγαλύτερο σε έκταση βουδιστικό σύμπλεγμα του βιετνάμ.
Οδηγούσαμε πολλά χιλιόμετρα ευθεία σε ένα υπερηψωμένο δρόμο. Στην αρχή δίπλα μας ήταν νερά και νόμιζα πως ήταν ποτάμι, όμως μετά κατάλαβα ότι ήταν πλυμμηρισμένα ριζοχώραφα.
Μετά από αρκετά χιλιόμετρα φτάσαμε σε ένα σημείο που το νερό είχε φτάσει τον δρόμο και τον είχε πλυμμηρίσει για κάτι που με το μάτι φαινόταν περίπου 1 χιλιόμετρο απόσταση, αλλά δε μπορείς να ξέρεις πόσο βαθύ ήταν, στην αρχή τουλάχιστον ήταν κάπου 20 πόντοι, δηλαδή θα βρεχόσουν αλλά έβγαινε.
Σταμάτησα, ήταν και αρκετοί ντόπιοι εκεί που το σκεφτόμασταν αν πρέπει να το περάσουμε, κάποιοι το αποτολμούσαν παρόλο που υπήρχε κει ένας τροχομπάτσος που δεν ξέρω αν ήταν εκεί για να τους αποτρέψει πάντως δεν έκανε τίποτα εκτός από το να υπάρχει.
Βλέποντας τους άλλους διαπίστωσα ότι υπήρχε μόνο ένα δύσκολο σημείο, κάπου 200 μέτρα που το νερό ήταν πιο βαθύ και στο πιο βαθύ του φαινόταν να έφτανε περίπου 50 πόντους. Το περνάγαμε δηλαδή, αλλά η μηχανή από το μηχανάκι θα βρισκόταν για ώρα κάτω από τα νερά και αν ήμασταν άτυχοι και έπαιρνε νερό ή βραχυκύκλωναν τα ηλεκτρικά θα ξέμενα εκεί πέρα και θα έπρεπε να σπρώξω το μηχανάκι ως την απέναντι πλευρά μέσα στα νερά, δεν είχα όρεξη για τέτοια και πολύ περισσότερο αν συνέβαινε την δεύτερη φορά στην επιστροφή που μάλλον θα μας είχε πιάσει βράδυ.
Υπήρχε και μία εναλλακτική διαδρομή αλλά ήθελε 30χλμ παράκαμψη, θεώρησα ότι δεν άξιζε ένα (σύγχρονο απ' όσο καταλάβαινα) σύμπλεγμα ναών τόσα χιλιόμετρα πήγαινέλα οπότε το μπουμπουνισαμε. Κάναμε μία ακόμα βόλτα στην περιοχή πριν επιστρέψουμε στο δωμάτιο.
Σε κάποιο σημείο είχα σταματήσει να δω τον χάρτη και άκουγα κάποιο πουλί γύρω μου. Το έψαξα με το μάτι και ήταν αυτό που δεν ξέρω τι ήταν εκτός από πανέμορφο.
Last edited by a moderator: