poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
ούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
Ο τίτλος άσχετος, απλά μου άρεσε γιατί στα βιετναμέζικα ακούγεται σαν να λέει κάποιος "κουτσή".
Το πρωί ξύπνησα και πήγα για πρωινό που συμπεριλαμβανόταν στη τιμή του δωματίου. Μου ήρθε ένα ψωμί, το λεγόμενο "μπαν μι", με ομελέτα και άλλα υλικά να κάνεις μόνος σου το βιετναμέζικο σάντουιτς. Το μπαν μι το βρίσκεις με πολλούς τρόπους και διάφορα υλικά και γεύσεις. Ανάλογα την περιοχή της χώρας και την γέμιση έχει πολύ διαφορετική γεύση και θα πρότεινα σε κάποιον να μη δοκιμάσει μόνο ένα ή από ένα μαγαζί. Άλλωστε για τα δικά μας στομάχια συνήθως είναι απλά ορεκτικό, για τους βιετναμέζους γεύμα. Μαζί είχε και καφέ, που περίμενα να είναι το γνωστό φιλτρο-ξέπλυμα αλλά προέκυψε εξαιρετικός. Μπράβο λέω τύχη, δύο καφέδες είχα πιει στη χώρα και οι δύο εξαιρετικοί, 100% επιτυχία.
Για τη μέρα εκείνη είχαμε πει να πάμε στα τούνελ, ένα από τα "must" τουριστικά προϊόντα της HCMC. Βρίσκεται κάπου 30 χλμ έξω από την πόλη, δηλαδή μία με τρεις ώρες, ανάλογα και την κίνηση. Χωρίς πλάκα.
Δεν είναι πολύ γνωστό αλλά υπάρχουν δύο επισκέψιμα σημεία. Το ένα είναι αυτό που πηγαίνουν σχεδόν όλοι γιατί είναι πιο κοντά στη HCMC. Όμως εκεί τα τούνελ δεν είναι τα πραγματικά, τα σκάψανε αργότερα εξ' ολοκλήρου για τους τουρίστες. Στο δεύτερο σημείο έχει τα αληθινά τούνελ και είναι λιγότερο τουριστικό. όμως δεν είναι επισκέψιμα στο εσωτερικό τους κυρίως λόγω του κινδύνου που παρουσιάζουν και έτσι εκτός και αν ενδιαφέρεται κάποιος για την ιστορική αλήθεια δεν έχουν πολύ νόημα. Εμείς θα πηγαίναμε στο πρώτο, όπως και η κουτσή Μαρία (έτσι για να δικαιολογήσω τον τίτλο).
Για κάποιο λόγο που δεν θυμάμαι η βιετναμέζα δεν είχε το μηχανάκι της εκείνες τις μέρες. Διαλέξαμε να μην πάμε με λεωφορείο με κάποιο τουρ γιατί το εισιτήριο και για τους δυο μας ήταν πιο ακριβό απ' ότι θα μας στοίχιζε να νοικιάσουμε μηχανάκι συν τις βενζίνες, με το οποίο εκτός του ότι θα πηγαίναμε με την άνεσή μας ότι ώρα θέλαμε, μετά θα το είχαμε και για όλη την υπόλοιπη μέρα. Έτσι νοίκιασα από το χοστέλ και έφυγα να πάω να πάρω τη βιετναμέζα από το σπίτι της.
Έβαλα τη διεύθυνση στο GPS, φόρεσα το ακουστικό από το ένα αυτί να ακούω τις οδηγίες και το δρόμο από το άλλο και ξεκίνησα άνετος, γεμίζοντας από εικόνες ασίας, όπως αυτή παρακάτω (εστιάστε στο κέντρο της εικόνας.
Όμως στο δρόμο ζορίστηκα. Παρόλο που δεν θα έλεγα ότι είχε πολύ κίνηση, σύντομα κατάλαβα ότι δεν έπρεπε να χαλαρώνω καθόλου γιατί τα μηχανάκια έρχονταν από όλες τις κατευθύνσεις από οποιοδήποτε σημείο και με οποιαδήποτε πορεία. Δε συζητάμε πταίσματα όπως να πηγαίνουν ανάποδα στο ρεύμα πορείας σου και μάλιστα κατά πάνω σου ή να αλλάζουν πορεία ξαφνικά πάνω εκεί που περνάς αλλά να κατεβαίνει ένα μηχανάκι από το πεζοδρόμιο κάθετα μπροστά σου στα δύο μέτρα ή να ξεκινάει αμάξι από τα δεξιά να κάνει αναστροφή χωρίς κανένα άγχος ότι σου κλείνει το δρόμο και ότι αν ξέρω 'γω κοιτάζεις κανένα κώλο πέφτεις χαλκομανία πάνω του. Ο καθένας έκανε ότι ήθελε και πήγαινε όπου ήθελε και θεωρούσε απλά ότι θα έβρισκες μόνος σου τη λύση.
Τα πράγματα έγιναν χειρότερα όταν ακολούθησα τις οδηγίες του χάρτη και μπήκα σε ένα δρόμο που είχε λαϊκή. Στην αρχή σταμάτησα νομίζοντας ότι πρέπει να πάω από αλλού, όμως μέχρι να το σκεφτώ άρχισαν να με προσπερνάνε άλλα μηχανάκια οπότε συνέχισα. Με ζιγκ ζαγκ ανάμεσα σε πάγκους, ανθρώπους και πράγματα προς πώληση (από ζαρζαβατικά ως ζωντανά) βγήκα από την άλλη πλευρά, όμως πραγματικά ιδρωμένος από την προσπάθεια. Εκεί ευχόμουν να είχα μία κάμερα τύπου go pro να καταγράφει γιατί φυσικά ήταν αδύνατο να βγάζω φωτογραφίες μέσα σε αυτό το χάλι. Αδύνατο για εμένα, όχι για βιετναμέζο.
Φτάνοντας κοντά στο σπίτι της βιετναμέζας έπρεπε από τον κεντρικό δρόμο να κάνω αριστερή στροφή για να μπω σε ένα μικρότερο. Στάθηκε αδύνατο. Έμεινα κάπου 2-3 λεπτά με το φλας προσπαθώντας να βρω ένα μικρό άνοιγμα στη κίνηση από το αντίθετο ρεύμα για να περάσω, τίποτα. Με τα πολλά κουράστικα, με έκαψε και ο ήλιος, οπότε προχώρησα. Άκουσα το GPS να λέει ότι έκανε επαναπροσδιορισμό, όμως και από εκεί που ήθελε να με πάει είχε αριστερή στροφή και μάλιστα δεν το άκουσα εγκαίρως και στάθηκε αδύνατο ακόμα και το να περιμένω στο κέντρο του δρόμου για να στρίψω, οπότε έπιασα δεξιά κάτω από μία σκιά δίπλα σε πλατεία, είδα ότι ήταν πολύ κοντά και της έστειλα μήνυμα την τοποθεσία να έρθει με τα πόδια... Ουφ.
Εκεί που περίμενα ήρθε μία κυρία, άφησε τη κότα της με το κλουβί να λιαστεί στο γρασίδι και εγώ να λέω "τι βλέπουν τα μάτια μου!".
Ήρθε η Βιετναμέζα, η οποία με κορόιδεψε και από πάνω ότι είμαι άχρηστος, σιγά τη κίνηση που είχε και δε μπορούσα να στρίψω.
Ξεκινήσαμε να βγούμε από την πόλη. Στο δρόμο πήρε κάτι το μάτι μου που δεν πίστευα στην αρχή ότι ήταν αυτό που φαινόταν και έτσι σταμάτησα διακριτικά να δω καλύτερα.
Και όμως ήταν: Μοτοενυδρείο.
Όπως σταμάτησα είδα λίγο πιο πίσω ένα άλλο φορτηγάκι που είχε κάτι μεγάλα πράσινα, μάλλον φρούτα. Τι είναι αυτά της λέω; Πορτοκάλια. Μα είναι καταπράσινα, άγουρα είναι; Όχι λέει έτσι είναι τα πορτοκάλια. Μα της λέω τα πορτοκάλια είναι πορτοκαλί, το λέει και το όνομα (orange). Ναι μου λέει, μέσα είναι πορτοκαλί και έξω πράσινα. Αφού της εξήγησα ότι στην Ευρώπη είναι αλλιώς τα πράγματα και πράσινο ίσον άγουρο, ενώ εκεί μου είπε ότι δε γίνονται ποτέ πορτοκαλί, αποφάσισα να πάρω ένα χυμό να δοκιμάσω γιατί το πορτοκάλι μου αρέσει πολύ. Ξεκινάει ο τύπος, βάζει κάμποσα παγάκια στο πλαστικό ποτήρι, στύβει 2 πορτοκάλια και πριν το καπακώσει ρίχνει 3 γεμάτες κουταλιές της σούπας ζάχαρη. Ο χριστός και ο απόστολος. Είπα της βιετναμέζας να του πει να φτιάξει άλλο ένα χωρίς ζάχαρη. Μα μου λέει θα είναι ξινό, έτσι το πίνουν εδώ. Αυτό με τη ζάχαρη της απάντησα δεν θα το πιω, πες του να φτιάξει άλλο ένα χωρίς. Το λέει στον τύπο, τον βλέπω που γουρλώνει τα μάτια και κάτι της λέει. Του απαντάει πάλι ξαναλέει κάτι αυτός και επανέρχεται σε εμένα. Ο τύπος λέει ότι θα είναι πολύ ξινό, να σου βάλει μόνο δύο κουταλιές; Ρε συ πραγματικά, χωρίς ζάχαρη. Του το ξαναλέει, τους είδα που μίλαγαν, με ξαναρωτάει, επιμένει, ούτε μία;
Είχα αρχίσει να αναρωτιέμαι πόσο χάλια μπορεί να είναι για να επιμένουν τόσο, αλλά το είχα πάρει πείσμα. Ακόμα και σαν λεμόνι ξινό να ήταν είτε θα το έπινα είτε θα το πέταγα, ζάχαρη δεν έβαζα. Μου το έφτιαξε με τα πολλά, δοκίμασα με λίγο άγχος και τελικά εντάξει. Ήταν όντως πιο ξινό από τα δικά μας γλυκά πορτοκάλια, στα επίπεδα των ξινών πρώιμων, αλλά ούτε καν περισσότερο. Δεν τους αρέσουν τα ξινά στην Ασία. Συνεχίσαμε το δρόμο μας και μπορώ να πω ότι εκείνη η πορτοκαλάδα, φουλ παγωμένη από τα παγάκια ήταν ότι έπρεπε.
Αρκετή ώρα μετά είχα καεί από τον ήλιο, είχε πιαστεί ο κώλος μου, πολύ άβολες οι θέσεις στο μηχανάκι λες και στοιχίζει να βάλουν λίγο αφρολέξ στη σέλα, είχε αρχίσει να με τσιμπάει και η μέσα από την άβολη στάση, οπότε είδα στη σειρά κάτι μαγαζιά με αιώρες και ρώτησα την βιετναμέζα τι είναι. Α μου λέει είναι "rest stop" για οδηγούς, θες να πάμε; ΕΥ-ΧΑ-ΡΙ-ΣΤΩΣ απάντησα.
Άραξα σε μία αιώρα αγκαλιά με ένα ανεμιστήρα και απόλαυσα το ότι απλώθηκα. Παραγγείλαμε καφέ και μας ήρθε αυτό.
Το άσπρο μέσα στο ποτήρι είναι το συμπυκνωμένο ζαχαρούχο γάλα. Βάζουν από πάνω το φίλτρο με τον καφέ το οποίο σιγά σιγά στάζει από πάνω. Όταν σταματήσει ρίχνεις παγάκια και ανακατεύεις να γίνει ομοιογενές.
Δοκίμασα και ο καφές ήταν απίστευτος, αν εξαιρέσεις λίγο ότι ήταν πολύ γλυκό για τα γούστα μου (τον καφέ τον πίνω χωρίς ζάχαρη ή με ελάχιστη - αν δεν ήταν κατανοητό από όλο αυτό με τη πορτοκαλάδα). Ε εντάξει, δε γίνεται να έχουμε 3 στα 3 και μάλιστα σε διαφορετικά μέρη. Κάτι γινόταν σε εκείνη τη χώρα με τον καφέ.
Το ποτήρι δίπλα από αυτά είναι το τσάι που σου φέρνουν αντί νερού. Μπορείς να ξαναγεμίσεις όσες φορές θες, είναι πάντα δωρεάν.
Κάποια στιγμή το πήρα απόφαση να συνεχίσουμε. Είχε αλλάξει κάπως ο καιρός. Από την φουλ λιακάδα πριν που είχα τουρουφλιστεί είχαν μαζευτεί σύννεφα και φαινόταν να έρχεται μπόρα, οπότε το πάτησα λίγο να φτάσουμε πιο γρήγορα.
Κάπου 10-15 λεπτά μετά, ενώ ήμασταν σε μία μεγάλη ευθεία ένιωσα το μηχανάκι να παλατζάρει περίεργα. Σταμάτησα να δω τι γίνεται και βλέπω το πίσω λάστιχο να έχει χάσει αέρα και κοιτάζοντας καλύτερα βλέπω και μία λαμαρινόβιδα καρφωμένη πάνω.
"Γαμώ την ατυχία μου" που θα έλεγε και η Μαλβίνα. Και τώρα;
Πέρναγε κάποιος ντόπιος με μηχανάκι και κάτι φώναξε στη βιετναμέζα. Τυχεροί είμαστε μου είπε, έχει βουλκανιζατέρ λίγο πιο πέρα. Ξεκίνησα να σπρώχνω, αλλά βουλκανιζατέρ δεν έβλεπα. Πόσο πιο πέρα της λέω; Εδώ κοντά είναι μου λέει. Ναι που κοντά. Αφού σου λέω εδώ, το βλέπω. Κοίταξα πάλι, εγώ δεν έβλεπα τίποτα, μόνο κάτι σπίτια, αλλά είπα να μη τσακωθούμε.
Έ, δε κάναμε σύνολο 100 μέτρα και μου λέει, που πας, εδώ είναι. Κοιτάω αριστερά, κοιτάω δεξιά, τίποτα. Μέχρι να καταλάβω, είχε φωνάξει κάποιον, βγήκε ένας παππούς χωρίς μπλούζα, είπαν κάτι και μου έκανε νόημα να σπρώξω το μηχανάκι προς το σπίτι δείχνοντας που να το παρκάρω.
Εκεί στην αυλή ήταν το βουλκανιζατέρ
ο παππούς με έβαλε και πάρκαρα εκεί που θεωρώ πως ήταν η τραπεζαρία του σπιτιού
Κάποια στιγμή βγήκε και η γιαγιά, έκοψε κίνηση και ξαναμπήκε μέσα. Εμπειρία.
Κάπου 45 λεπτά και 2-3 ευρώ κόστος μετά, ήμασταν έτοιμοι να φύγουμε. Η κωλοφαρδία που είχαμε απερίγραπτη. Μετά από εκατοντάδες χιλιόμετρα στην ΝΑ Ασία που θα μπορούσα να σπρώχνω για χιλιόμετρα και να μη ξέρω τι να κάνω πέτυχα να έχω λάστιχο 1' από το "βουλκανιζατέρ" και με τη βιετναμέζα να κάνει τις συνεννοήσεις.
Βέβαια τα πράγματα με τον καιρό δεν ήταν το ίδιο θετικά, όσο περιμέναμε είχαν μαζευτεί βαριά σύννεφα και στο βάθος φαίνονταν αστραπές και μία κουρτίνα βροχής. Το προλαβαίναμε δεν προλαβαίναμε το μπάνιο.
Ο τίτλος άσχετος, απλά μου άρεσε γιατί στα βιετναμέζικα ακούγεται σαν να λέει κάποιος "κουτσή".
Το πρωί ξύπνησα και πήγα για πρωινό που συμπεριλαμβανόταν στη τιμή του δωματίου. Μου ήρθε ένα ψωμί, το λεγόμενο "μπαν μι", με ομελέτα και άλλα υλικά να κάνεις μόνος σου το βιετναμέζικο σάντουιτς. Το μπαν μι το βρίσκεις με πολλούς τρόπους και διάφορα υλικά και γεύσεις. Ανάλογα την περιοχή της χώρας και την γέμιση έχει πολύ διαφορετική γεύση και θα πρότεινα σε κάποιον να μη δοκιμάσει μόνο ένα ή από ένα μαγαζί. Άλλωστε για τα δικά μας στομάχια συνήθως είναι απλά ορεκτικό, για τους βιετναμέζους γεύμα. Μαζί είχε και καφέ, που περίμενα να είναι το γνωστό φιλτρο-ξέπλυμα αλλά προέκυψε εξαιρετικός. Μπράβο λέω τύχη, δύο καφέδες είχα πιει στη χώρα και οι δύο εξαιρετικοί, 100% επιτυχία.
Για τη μέρα εκείνη είχαμε πει να πάμε στα τούνελ, ένα από τα "must" τουριστικά προϊόντα της HCMC. Βρίσκεται κάπου 30 χλμ έξω από την πόλη, δηλαδή μία με τρεις ώρες, ανάλογα και την κίνηση. Χωρίς πλάκα.
Δεν είναι πολύ γνωστό αλλά υπάρχουν δύο επισκέψιμα σημεία. Το ένα είναι αυτό που πηγαίνουν σχεδόν όλοι γιατί είναι πιο κοντά στη HCMC. Όμως εκεί τα τούνελ δεν είναι τα πραγματικά, τα σκάψανε αργότερα εξ' ολοκλήρου για τους τουρίστες. Στο δεύτερο σημείο έχει τα αληθινά τούνελ και είναι λιγότερο τουριστικό. όμως δεν είναι επισκέψιμα στο εσωτερικό τους κυρίως λόγω του κινδύνου που παρουσιάζουν και έτσι εκτός και αν ενδιαφέρεται κάποιος για την ιστορική αλήθεια δεν έχουν πολύ νόημα. Εμείς θα πηγαίναμε στο πρώτο, όπως και η κουτσή Μαρία (έτσι για να δικαιολογήσω τον τίτλο).
Για κάποιο λόγο που δεν θυμάμαι η βιετναμέζα δεν είχε το μηχανάκι της εκείνες τις μέρες. Διαλέξαμε να μην πάμε με λεωφορείο με κάποιο τουρ γιατί το εισιτήριο και για τους δυο μας ήταν πιο ακριβό απ' ότι θα μας στοίχιζε να νοικιάσουμε μηχανάκι συν τις βενζίνες, με το οποίο εκτός του ότι θα πηγαίναμε με την άνεσή μας ότι ώρα θέλαμε, μετά θα το είχαμε και για όλη την υπόλοιπη μέρα. Έτσι νοίκιασα από το χοστέλ και έφυγα να πάω να πάρω τη βιετναμέζα από το σπίτι της.
Έβαλα τη διεύθυνση στο GPS, φόρεσα το ακουστικό από το ένα αυτί να ακούω τις οδηγίες και το δρόμο από το άλλο και ξεκίνησα άνετος, γεμίζοντας από εικόνες ασίας, όπως αυτή παρακάτω (εστιάστε στο κέντρο της εικόνας.
Όμως στο δρόμο ζορίστηκα. Παρόλο που δεν θα έλεγα ότι είχε πολύ κίνηση, σύντομα κατάλαβα ότι δεν έπρεπε να χαλαρώνω καθόλου γιατί τα μηχανάκια έρχονταν από όλες τις κατευθύνσεις από οποιοδήποτε σημείο και με οποιαδήποτε πορεία. Δε συζητάμε πταίσματα όπως να πηγαίνουν ανάποδα στο ρεύμα πορείας σου και μάλιστα κατά πάνω σου ή να αλλάζουν πορεία ξαφνικά πάνω εκεί που περνάς αλλά να κατεβαίνει ένα μηχανάκι από το πεζοδρόμιο κάθετα μπροστά σου στα δύο μέτρα ή να ξεκινάει αμάξι από τα δεξιά να κάνει αναστροφή χωρίς κανένα άγχος ότι σου κλείνει το δρόμο και ότι αν ξέρω 'γω κοιτάζεις κανένα κώλο πέφτεις χαλκομανία πάνω του. Ο καθένας έκανε ότι ήθελε και πήγαινε όπου ήθελε και θεωρούσε απλά ότι θα έβρισκες μόνος σου τη λύση.
Τα πράγματα έγιναν χειρότερα όταν ακολούθησα τις οδηγίες του χάρτη και μπήκα σε ένα δρόμο που είχε λαϊκή. Στην αρχή σταμάτησα νομίζοντας ότι πρέπει να πάω από αλλού, όμως μέχρι να το σκεφτώ άρχισαν να με προσπερνάνε άλλα μηχανάκια οπότε συνέχισα. Με ζιγκ ζαγκ ανάμεσα σε πάγκους, ανθρώπους και πράγματα προς πώληση (από ζαρζαβατικά ως ζωντανά) βγήκα από την άλλη πλευρά, όμως πραγματικά ιδρωμένος από την προσπάθεια. Εκεί ευχόμουν να είχα μία κάμερα τύπου go pro να καταγράφει γιατί φυσικά ήταν αδύνατο να βγάζω φωτογραφίες μέσα σε αυτό το χάλι. Αδύνατο για εμένα, όχι για βιετναμέζο.
Φτάνοντας κοντά στο σπίτι της βιετναμέζας έπρεπε από τον κεντρικό δρόμο να κάνω αριστερή στροφή για να μπω σε ένα μικρότερο. Στάθηκε αδύνατο. Έμεινα κάπου 2-3 λεπτά με το φλας προσπαθώντας να βρω ένα μικρό άνοιγμα στη κίνηση από το αντίθετο ρεύμα για να περάσω, τίποτα. Με τα πολλά κουράστικα, με έκαψε και ο ήλιος, οπότε προχώρησα. Άκουσα το GPS να λέει ότι έκανε επαναπροσδιορισμό, όμως και από εκεί που ήθελε να με πάει είχε αριστερή στροφή και μάλιστα δεν το άκουσα εγκαίρως και στάθηκε αδύνατο ακόμα και το να περιμένω στο κέντρο του δρόμου για να στρίψω, οπότε έπιασα δεξιά κάτω από μία σκιά δίπλα σε πλατεία, είδα ότι ήταν πολύ κοντά και της έστειλα μήνυμα την τοποθεσία να έρθει με τα πόδια... Ουφ.
Εκεί που περίμενα ήρθε μία κυρία, άφησε τη κότα της με το κλουβί να λιαστεί στο γρασίδι και εγώ να λέω "τι βλέπουν τα μάτια μου!".
Ήρθε η Βιετναμέζα, η οποία με κορόιδεψε και από πάνω ότι είμαι άχρηστος, σιγά τη κίνηση που είχε και δε μπορούσα να στρίψω.
Ξεκινήσαμε να βγούμε από την πόλη. Στο δρόμο πήρε κάτι το μάτι μου που δεν πίστευα στην αρχή ότι ήταν αυτό που φαινόταν και έτσι σταμάτησα διακριτικά να δω καλύτερα.
Και όμως ήταν: Μοτοενυδρείο.
Όπως σταμάτησα είδα λίγο πιο πίσω ένα άλλο φορτηγάκι που είχε κάτι μεγάλα πράσινα, μάλλον φρούτα. Τι είναι αυτά της λέω; Πορτοκάλια. Μα είναι καταπράσινα, άγουρα είναι; Όχι λέει έτσι είναι τα πορτοκάλια. Μα της λέω τα πορτοκάλια είναι πορτοκαλί, το λέει και το όνομα (orange). Ναι μου λέει, μέσα είναι πορτοκαλί και έξω πράσινα. Αφού της εξήγησα ότι στην Ευρώπη είναι αλλιώς τα πράγματα και πράσινο ίσον άγουρο, ενώ εκεί μου είπε ότι δε γίνονται ποτέ πορτοκαλί, αποφάσισα να πάρω ένα χυμό να δοκιμάσω γιατί το πορτοκάλι μου αρέσει πολύ. Ξεκινάει ο τύπος, βάζει κάμποσα παγάκια στο πλαστικό ποτήρι, στύβει 2 πορτοκάλια και πριν το καπακώσει ρίχνει 3 γεμάτες κουταλιές της σούπας ζάχαρη. Ο χριστός και ο απόστολος. Είπα της βιετναμέζας να του πει να φτιάξει άλλο ένα χωρίς ζάχαρη. Μα μου λέει θα είναι ξινό, έτσι το πίνουν εδώ. Αυτό με τη ζάχαρη της απάντησα δεν θα το πιω, πες του να φτιάξει άλλο ένα χωρίς. Το λέει στον τύπο, τον βλέπω που γουρλώνει τα μάτια και κάτι της λέει. Του απαντάει πάλι ξαναλέει κάτι αυτός και επανέρχεται σε εμένα. Ο τύπος λέει ότι θα είναι πολύ ξινό, να σου βάλει μόνο δύο κουταλιές; Ρε συ πραγματικά, χωρίς ζάχαρη. Του το ξαναλέει, τους είδα που μίλαγαν, με ξαναρωτάει, επιμένει, ούτε μία;
Είχα αρχίσει να αναρωτιέμαι πόσο χάλια μπορεί να είναι για να επιμένουν τόσο, αλλά το είχα πάρει πείσμα. Ακόμα και σαν λεμόνι ξινό να ήταν είτε θα το έπινα είτε θα το πέταγα, ζάχαρη δεν έβαζα. Μου το έφτιαξε με τα πολλά, δοκίμασα με λίγο άγχος και τελικά εντάξει. Ήταν όντως πιο ξινό από τα δικά μας γλυκά πορτοκάλια, στα επίπεδα των ξινών πρώιμων, αλλά ούτε καν περισσότερο. Δεν τους αρέσουν τα ξινά στην Ασία. Συνεχίσαμε το δρόμο μας και μπορώ να πω ότι εκείνη η πορτοκαλάδα, φουλ παγωμένη από τα παγάκια ήταν ότι έπρεπε.
Αρκετή ώρα μετά είχα καεί από τον ήλιο, είχε πιαστεί ο κώλος μου, πολύ άβολες οι θέσεις στο μηχανάκι λες και στοιχίζει να βάλουν λίγο αφρολέξ στη σέλα, είχε αρχίσει να με τσιμπάει και η μέσα από την άβολη στάση, οπότε είδα στη σειρά κάτι μαγαζιά με αιώρες και ρώτησα την βιετναμέζα τι είναι. Α μου λέει είναι "rest stop" για οδηγούς, θες να πάμε; ΕΥ-ΧΑ-ΡΙ-ΣΤΩΣ απάντησα.
Άραξα σε μία αιώρα αγκαλιά με ένα ανεμιστήρα και απόλαυσα το ότι απλώθηκα. Παραγγείλαμε καφέ και μας ήρθε αυτό.
Το άσπρο μέσα στο ποτήρι είναι το συμπυκνωμένο ζαχαρούχο γάλα. Βάζουν από πάνω το φίλτρο με τον καφέ το οποίο σιγά σιγά στάζει από πάνω. Όταν σταματήσει ρίχνεις παγάκια και ανακατεύεις να γίνει ομοιογενές.
Δοκίμασα και ο καφές ήταν απίστευτος, αν εξαιρέσεις λίγο ότι ήταν πολύ γλυκό για τα γούστα μου (τον καφέ τον πίνω χωρίς ζάχαρη ή με ελάχιστη - αν δεν ήταν κατανοητό από όλο αυτό με τη πορτοκαλάδα). Ε εντάξει, δε γίνεται να έχουμε 3 στα 3 και μάλιστα σε διαφορετικά μέρη. Κάτι γινόταν σε εκείνη τη χώρα με τον καφέ.
Το ποτήρι δίπλα από αυτά είναι το τσάι που σου φέρνουν αντί νερού. Μπορείς να ξαναγεμίσεις όσες φορές θες, είναι πάντα δωρεάν.
Κάποια στιγμή το πήρα απόφαση να συνεχίσουμε. Είχε αλλάξει κάπως ο καιρός. Από την φουλ λιακάδα πριν που είχα τουρουφλιστεί είχαν μαζευτεί σύννεφα και φαινόταν να έρχεται μπόρα, οπότε το πάτησα λίγο να φτάσουμε πιο γρήγορα.
Κάπου 10-15 λεπτά μετά, ενώ ήμασταν σε μία μεγάλη ευθεία ένιωσα το μηχανάκι να παλατζάρει περίεργα. Σταμάτησα να δω τι γίνεται και βλέπω το πίσω λάστιχο να έχει χάσει αέρα και κοιτάζοντας καλύτερα βλέπω και μία λαμαρινόβιδα καρφωμένη πάνω.
"Γαμώ την ατυχία μου" που θα έλεγε και η Μαλβίνα. Και τώρα;
Πέρναγε κάποιος ντόπιος με μηχανάκι και κάτι φώναξε στη βιετναμέζα. Τυχεροί είμαστε μου είπε, έχει βουλκανιζατέρ λίγο πιο πέρα. Ξεκίνησα να σπρώχνω, αλλά βουλκανιζατέρ δεν έβλεπα. Πόσο πιο πέρα της λέω; Εδώ κοντά είναι μου λέει. Ναι που κοντά. Αφού σου λέω εδώ, το βλέπω. Κοίταξα πάλι, εγώ δεν έβλεπα τίποτα, μόνο κάτι σπίτια, αλλά είπα να μη τσακωθούμε.
Έ, δε κάναμε σύνολο 100 μέτρα και μου λέει, που πας, εδώ είναι. Κοιτάω αριστερά, κοιτάω δεξιά, τίποτα. Μέχρι να καταλάβω, είχε φωνάξει κάποιον, βγήκε ένας παππούς χωρίς μπλούζα, είπαν κάτι και μου έκανε νόημα να σπρώξω το μηχανάκι προς το σπίτι δείχνοντας που να το παρκάρω.
Εκεί στην αυλή ήταν το βουλκανιζατέρ
ο παππούς με έβαλε και πάρκαρα εκεί που θεωρώ πως ήταν η τραπεζαρία του σπιτιού
Κάποια στιγμή βγήκε και η γιαγιά, έκοψε κίνηση και ξαναμπήκε μέσα. Εμπειρία.
Κάπου 45 λεπτά και 2-3 ευρώ κόστος μετά, ήμασταν έτοιμοι να φύγουμε. Η κωλοφαρδία που είχαμε απερίγραπτη. Μετά από εκατοντάδες χιλιόμετρα στην ΝΑ Ασία που θα μπορούσα να σπρώχνω για χιλιόμετρα και να μη ξέρω τι να κάνω πέτυχα να έχω λάστιχο 1' από το "βουλκανιζατέρ" και με τη βιετναμέζα να κάνει τις συνεννοήσεις.
Βέβαια τα πράγματα με τον καιρό δεν ήταν το ίδιο θετικά, όσο περιμέναμε είχαν μαζευτεί βαριά σύννεφα και στο βάθος φαίνονταν αστραπές και μία κουρτίνα βροχής. Το προλαβαίναμε δεν προλαβαίναμε το μπάνιο.
Last edited by a moderator: