poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Γύρισα λίγο τα πρακτορεία για να δω τι επιλογές είχα από εκεί για Μπανκόκ. Από Τάο για "ξηρά" υπήρχαν δύο λύσεις. Το καράβι που επιστρέφει νότια κοντά στην Σουρατάνι ή ένα φέρυ που πηγαίνει "απέναντι" στη Τσουμπόν. Το καράβι είχε 2-3 δρομολόγια τη μέρα, ίσως και παραπάνω, το φέρυ είχε 2-3 την βδομάδα.
Εκείνη τη μέρα το φέρυ είχε δρομολόγιο στις 11 κάτι το βράδυ, το οποίο ήταν εξαιρετική περίπτωση μαζί με την συνδυασμένη μεταφορά προς Μπανκόκ με βανάκι από απέναντι. Θα γλίτωνα κάμποσες ώρες ακτοπλοϊκώς, αφού η διαδρομή προς Τσουμπόν είναι μικρότερη, δηλαδή κάπου 90χλμ ευθεία και χωρίς στάσεις αντί για 120χλμ συν τις στάσεις στα άλλα νησιά πηγαίνοντας για Σουρατάνι. Επίσης θα γλίτωνα τουλάχιστον 4 ώρες σε οδική μεταφορά μέχρι το ίδιο σημείο. Ένα άλλο θετικό ήταν ότι θα ταξίδευα νύχτα, οπότε δεν θα έχανα όλη τη μέρα στο καράβι και την επόμενη ημέρα θα ήμουν Μπανκόκ. Φυσικά θα ήταν σκότωμα αλλά και η άλλη λύση πάλι το ίδιο ήταν. Και φυσικά από Τσουμπόν έβγαινε και φθηνότερα.
Πήγα μία βόλτα στην αγορά του χωριού να το σκεφτώ, που έμοιαζε λίγο με ελληνικού τουριστικού νησιού. Τελικά έκανα την καρδιά μου πέτρα και αποφάσισα να φύγω την ίδια μέρα. Παρόλο που πολύ την ήθελα μία μέρα ξεκούρασης στο Τάο, αν καθόμουν μία θα έπρεπε να θυσιάσω είτε άλλη μία για να πάρω το φέρυ ή να χάσω μία ταξιδεύοντας με την πιο μακρινή επιλογή, το αποτέλεσμα ίδιο ήταν.
Έκλεισα το φέρυ/βανάκι από το πρακτορείο που είχα πάει και το σνόρκελινγκ το πρωί γιατί μου έδωσε την καλύτερη τιμή. Μου είπε μάλιστα ότι ένας υπάλληλός της θα έκανε το ίδιο ταξίδι, οπότε θα πηγαίναμε μαζί. Γενικά απέφευγα να έχω ορατά πολλά λεφτά στο πορτοφόλι μου, πλήρωσα και περίσσεψαν λιγότερο από 1-2 ευρώ σε μπατ.
Νομίζω το έχω γράψει και αλλού, αλλά σε γενικές γραμμές στην ΝΑ Ασία αρέσκονται να ξυπνάνε νωρίς και να κοιμούνται νωρίς. Αυτό γιατί η μέρα είναι ίδια, πάνω κάτω 12 ώρες χειμώνα καλοκαίρι, όχι σαν και εμάς που μέχρι 9 το βράδυ το καλοκαίρι είναι μέρα. Το μεσημέρι η ζέστη είναι απίστευτη, οπότε την αποφεύγουν κάνοντας πράγματα νωρίς. Το λέω όλο αυτό γιατί κάπου στις 8 κλείσανε όλα τα μαγαζιά, άδειασε ο τόπος και δεν είχα να κάνω τίποτα να περάσει η ώρα μέχρι να πάρω το φέρυ. Υπήρχαν κάποια μαγαζιά στην παραλία αλλά είχε περπάτημα και δεν ήθελα να το κάνω με τα πράγματα πηγαινέλα, τα είχα φτύσει και από το κολύμπι το πρωί.
Το πρακτορείο θα έμενε μέχρι τις 10 νομίζω (μην και περάσει κανένας να κλείσει για την επόμενη), οπότε κάθισα εκεί να περιμένω. Από κάποια στιγμή και μετά ήμουν μόνο εγώ και η ιδιοκτήτρια, η κυρία που είχα μιλήσει το πρωί. Με άρχισε λοιπόν στην ιερά εξέταση. Πόσο χρονών, τόσο. Είσαι παντρεμένος, όχι. Γενικά η ηλικία γάμου ήταν 23-24 για τους άντρες και 21-22 για τις γυναίκες (από τότε έχει ανέβει λίγο, ειδικά στις αστικές περιοχές). Αν τα είχες περάσει και δεν είχες παντρευτεί κάτι δε πήγαινε καλά, πόσο μάλλον αν είχες φτάσει τα 30. Οπότε για την ηλικία μου της ήταν αδιανόητο να μην έχω παντρευτεί. Με ρώτησε γιατί.
Φυσικά το έβρισκα ενοχλητικό που ρώταγε (δεν ήξερα ακόμα πως να απαντάω ασιατικά), αλλά μου ήρθε όρεξη να την παπατζώσω. Της είπα ότι ήμουν σε μακροχρόνια σχέση αλλά με παράτησε η κοπέλα μου γιατί δεν ήθελε να παντρευτεί. Άλλο σοκ για αυτή. Δεν ήθελε να παντρευτεί εσένα ή γενικά. Γενικά. Γιατί; Γιατί δεν ήθελε να κάνει παιδιά. Δε μπορούσε ή δεν ήθελε; Δεν ήθελε. Κόντευε να πέσει από το γραφείο, αδιανόητα πράγματα. Γιατί δεν ήθελε να κάνει παιδιά; Ήθελε να κάνει ελεύθερη ζωή και να έχει πολλούς άντρες, γι αυτό χωρίσαμε. Κάπου εκεί πρέπει να την είχα φτάσει στα πρόθυρα εγκεφαλικού. Αν παίζαμε σε βιντεοκασέτα των 80s θα ήταν το σημείο που κάποιος θα έριχνε την ατάκα "την κούφανες δικέ μου". Οπότε το έκλεισα λέγοντας ότι είχα στενοχωρηθεί πολύ, τα παράτησα όλα και ήρθα ταξίδι μακριά για να τα ξεχάσω.
Είχε μείνει κοιτώντας το κενό χωρίς να λέει τίποτα, σχεδόν τη λυπήθηκα, αλλά θεώρησα πως αν της έλεγα σε εκείνο το σημείο ότι ήταν όλα ψέματα θα ήταν λάθος.
Έσπασε την ησυχία λέγοντάς μου, λεφτά έχεις; Υποψιάστηκα ότι είδε το άδειο πορτοφόλι νωρίτερα. Δεν ήθελα να της πω ότι έχω αλλού και τα κρύβω γιατί δεν ήξερα που το πήγαινε, θα συνταξίδευα και με τον υπάλληλό της. Οπότε βρήκα και της είπα ότι έβγαζα από κάρτα σε ΑΤΜ, αλλά για κάποιο λόγο στο Τάο δεν δούλευε και είχα ξεμείνει, θα έβγαζα την επόμενη στην Μπανγκόκ. Άνοιξε το συρτάρι, έβγαλε το αντίστοιχο ενός 5ευρου και μου το έδωσε. Έμεινα μαλάκας. Ρε συ της λέω δε χρειάζεται σου είπα έχω λεφτά, θα βγάλω αύριο. Όχι μου λέει, είναι 12 ώρες δρόμος πάρε αυτά να έχεις να φας κάτι, δε θέλω να ταξιδεύεις χωρίς. Μα της λέω φτάνουν αυτά που έχω για ένα σνακ, δε χρειάζεται τίποτε άλλο. Όχι μου λέει θα φας κανονικό πρωινό όταν κάνει στάση το βανάκι. Προσπάθησα αρκετές φορές να την κάνω να το πάρει πίσω, ήταν ανένδοτη. Αν ήταν καμία στο μεροκάματο δεν θα το έπαιρνα ότι και να έλεγε, αλλά σκέφτηκα ότι για κάποιον με πρακτορείο, δύο καράβια και τόσους υπαλλήλους σίγουρα δεν θα της έλλειπε. Δεν το χρειαζόμουν, δεν το χρειαζόταν και μερικές φορές είναι κρίμα να καταστρέφεις τέτοιες πράξεις καλοσύνης επιμένοντας.
Σε εκείνο το σημείο ένιωθα πολύ ντροπή για την παπάτζα που της είχα ρίξει νωρίτερα. Ήταν καλούλα η καημένη, παρόλο που είχε ύφος αυστηρού αφεντικού. Με είχε συγκινήσει. Έβαλα στο μυαλό μου ότι κάποια στιγμή θα περάσω από το νησί, θα της δώσω πίσω τα λεφτά και θα της θυμίσω το γεγονός. Δεν έχει γίνει ακόμα.
Πέρασε η ώρα, έκλεισε το μαγαζί, μας ξαπόστειλε να είμαστε στο καράβι μία ώρα πριν κατά τα γνωστά. Την χαιρέτησα και ευχαρίστησα για άλλη μία φορά και μαζί με τον υπάλληλο, στον οποίο η ιδιοκτήτρια είπε αυστηρά ότι ήμουν υπό ευθύνη του και να με προσέχει (λες και ήμουν μωρό παιδί), πήγαμε στην αποβάθρα.
Αυτός ήταν ένας νεαρός Ινδός που ήθελε να γίνει εκπαιδευτής καταδύσεων στη χώρα του και είχε πάει εκεί για να μαζέψει εμπειρία. Δεν είχε εργασιακή βίζα, είχε έρθει με τουριστική η οποία έληγε σε τρεις μέρες και έπρεπε να επιστρέψει. Μου είπε ότι ήταν η δεύτερη φορά μέσα στον ίδιο χρόνο που είχε βγάλει βίζα και μάλλον δεν θα του δίνανε και τρίτη, οπότε ίσως ήταν η τελευταία του φορά στο νησί. Άλλο εντυπωσιακό ήταν ότι είχε λιγότερα πράγματα από εμένα, ίσα μία μικρή τσάντα, παρόλο που είχε μείνει μήνες εκεί. Αυτό υπενθύμιση για το πόσο βολεμένοι είμαστε μερικοί σαν του λόγου μου και δεν το καταλαβαίνουμε.
Μπήκαμε στο φέρυ, μεγέθους ρίου-αντιρίου, κατά τις 10:15. Μία ώρα πριν.
Το εισιτήριο έγραφε θέση, ας πούμε Α12. Θεώρησα ότι ήταν αεροπορικές, όμως μέσα είδα κρεβάτια σαν χοστέλ. Η αίθουσα Α ήταν στο πρώτο κατάστρωμα, χωρίς ανοίγματα, σκοτεινή, είχε μόνο μία τεράστια μπουκαπόρτα για είσοδο και στην άλλη άκρη δύο ερμητικά κλειστά παράθυρα και αρκετή υγρασία. Φοβήθηκα ότι αν γινόταν κάτι και βουλιάζαμε δε θα μπορούσα να βγω έξω.
Oπότε ανέβηκα ένα ακόμα κατάστρωμα να δω τι είχε εκεί. Η πάνω αίθουσα είχε 3 πόρτες (οι δύο στα πλάγια), κάτι τσιμπλίδες για φως που ήταν καλύτερο από το τίποτα, ερκοντίσιον και βρήκα και κρεβάτι με μπρίζα δίπλα στην πόρτα. Είπα να το παίξω τουρίστας και άφησα τα πράγματά μου ευχόμενος ότι δεν θα ερχόταν κάποιος για το ίδιο κρεβάτι. Ίσως και να ήταν καλύτερη θέση εκεί από αυτή που είχα πληρώσει, δεν ξέρω.
Εδώ η φώτο είναι υπερφωτισμένη, στην πραγματικότητα ήταν σχεδόν σκοτεινά
Βγήκα πάλι έξω στο κατάστρωμα. Είχαμε ακόμα 50 λεπτά για την αναχώρηση, αν έφευγε στην ώρα του δηλαδή γιατί πότε έφυγε κάτι στην ώρα του σε εκείνη τη χώρα; Συνειδητοποίησα ότι δεν είχα προλάβει να φάω, δεν είχα τίποτα μαζί μου και δεν υπήρχε καντίνα στο φέρι. Στο πήγαινε είχα δει ένα 7/11 (μινιμάρκετ) που ήταν ακόμα ανοιχτό, κάπου 500 μέτρα μακριά, οπότε λέω άντε 10 λεπτά να πάω, 10 να γυρίσω και 10 το πολύ να πάρω κάτι πάλι μένει πολύς χρόνος.
Είπα στον Ινδό και έναν ναυτικό ότι πάω μέχρι το 7/11 να πάρω κάτι να φάω και δεν θα αργούσα. Θα φύγουμε μου λέει ο ναυτικός, καλά ναι λέω από μέσα μου, μας τα είπαν και αλλού. Θα πάω γρήγορα του είπα και έφυγα. Το πήγα όντως γρήγορα για παν ενδεχόμενο και έφτασα σε κάπου 7 λεπτά. Πήρα ένα instant noodle (έχουν και ζεστό νερό για να το ετοιμάσεις) και κάτι άλλα παπαράκια να έχω μαζί και σε λιγότερο από 20 λεπτά επέστρεφα. Εκεί βλέπω από μακριά να λύνουν κάβους. Πατάω ένα σπριντ στα όρια, έτρεχα σαν τον μουρλό και φώναζα (δεν έχω ιδέα τι) να δουν ότι ερχόμουν. Πετάγονταν και τα καυτά noodle εδώ και εκεί και καιγόμουν (όχι δε σκέφτηκα να το πετάξω). Ανέβηκα πάνω στην πόρτα ενώ είχε ήδη σηκωθεί λίγο και το φέρυ κουνιούνταν. Εκεί ήταν και ο Ινδός με τον ναυτικό. Και οι δύο έδειχναν αγχωμένοι και κάπως τσαντισμένοι μαζί μου.
Με τη γλώσσα έξω, του λέω του ναυτικού σε μισή ώρα δεν έπρεπε να φύγει; Φουλ μου απαντάει, γκο ναου.. Σου είπα, λέει ο Ινδός, έπρεπε να ήμασταν μία ώρα πριν...
Εκείνη τη μέρα το φέρυ είχε δρομολόγιο στις 11 κάτι το βράδυ, το οποίο ήταν εξαιρετική περίπτωση μαζί με την συνδυασμένη μεταφορά προς Μπανκόκ με βανάκι από απέναντι. Θα γλίτωνα κάμποσες ώρες ακτοπλοϊκώς, αφού η διαδρομή προς Τσουμπόν είναι μικρότερη, δηλαδή κάπου 90χλμ ευθεία και χωρίς στάσεις αντί για 120χλμ συν τις στάσεις στα άλλα νησιά πηγαίνοντας για Σουρατάνι. Επίσης θα γλίτωνα τουλάχιστον 4 ώρες σε οδική μεταφορά μέχρι το ίδιο σημείο. Ένα άλλο θετικό ήταν ότι θα ταξίδευα νύχτα, οπότε δεν θα έχανα όλη τη μέρα στο καράβι και την επόμενη ημέρα θα ήμουν Μπανκόκ. Φυσικά θα ήταν σκότωμα αλλά και η άλλη λύση πάλι το ίδιο ήταν. Και φυσικά από Τσουμπόν έβγαινε και φθηνότερα.
Πήγα μία βόλτα στην αγορά του χωριού να το σκεφτώ, που έμοιαζε λίγο με ελληνικού τουριστικού νησιού. Τελικά έκανα την καρδιά μου πέτρα και αποφάσισα να φύγω την ίδια μέρα. Παρόλο που πολύ την ήθελα μία μέρα ξεκούρασης στο Τάο, αν καθόμουν μία θα έπρεπε να θυσιάσω είτε άλλη μία για να πάρω το φέρυ ή να χάσω μία ταξιδεύοντας με την πιο μακρινή επιλογή, το αποτέλεσμα ίδιο ήταν.
Έκλεισα το φέρυ/βανάκι από το πρακτορείο που είχα πάει και το σνόρκελινγκ το πρωί γιατί μου έδωσε την καλύτερη τιμή. Μου είπε μάλιστα ότι ένας υπάλληλός της θα έκανε το ίδιο ταξίδι, οπότε θα πηγαίναμε μαζί. Γενικά απέφευγα να έχω ορατά πολλά λεφτά στο πορτοφόλι μου, πλήρωσα και περίσσεψαν λιγότερο από 1-2 ευρώ σε μπατ.
Νομίζω το έχω γράψει και αλλού, αλλά σε γενικές γραμμές στην ΝΑ Ασία αρέσκονται να ξυπνάνε νωρίς και να κοιμούνται νωρίς. Αυτό γιατί η μέρα είναι ίδια, πάνω κάτω 12 ώρες χειμώνα καλοκαίρι, όχι σαν και εμάς που μέχρι 9 το βράδυ το καλοκαίρι είναι μέρα. Το μεσημέρι η ζέστη είναι απίστευτη, οπότε την αποφεύγουν κάνοντας πράγματα νωρίς. Το λέω όλο αυτό γιατί κάπου στις 8 κλείσανε όλα τα μαγαζιά, άδειασε ο τόπος και δεν είχα να κάνω τίποτα να περάσει η ώρα μέχρι να πάρω το φέρυ. Υπήρχαν κάποια μαγαζιά στην παραλία αλλά είχε περπάτημα και δεν ήθελα να το κάνω με τα πράγματα πηγαινέλα, τα είχα φτύσει και από το κολύμπι το πρωί.
Το πρακτορείο θα έμενε μέχρι τις 10 νομίζω (μην και περάσει κανένας να κλείσει για την επόμενη), οπότε κάθισα εκεί να περιμένω. Από κάποια στιγμή και μετά ήμουν μόνο εγώ και η ιδιοκτήτρια, η κυρία που είχα μιλήσει το πρωί. Με άρχισε λοιπόν στην ιερά εξέταση. Πόσο χρονών, τόσο. Είσαι παντρεμένος, όχι. Γενικά η ηλικία γάμου ήταν 23-24 για τους άντρες και 21-22 για τις γυναίκες (από τότε έχει ανέβει λίγο, ειδικά στις αστικές περιοχές). Αν τα είχες περάσει και δεν είχες παντρευτεί κάτι δε πήγαινε καλά, πόσο μάλλον αν είχες φτάσει τα 30. Οπότε για την ηλικία μου της ήταν αδιανόητο να μην έχω παντρευτεί. Με ρώτησε γιατί.
Φυσικά το έβρισκα ενοχλητικό που ρώταγε (δεν ήξερα ακόμα πως να απαντάω ασιατικά), αλλά μου ήρθε όρεξη να την παπατζώσω. Της είπα ότι ήμουν σε μακροχρόνια σχέση αλλά με παράτησε η κοπέλα μου γιατί δεν ήθελε να παντρευτεί. Άλλο σοκ για αυτή. Δεν ήθελε να παντρευτεί εσένα ή γενικά. Γενικά. Γιατί; Γιατί δεν ήθελε να κάνει παιδιά. Δε μπορούσε ή δεν ήθελε; Δεν ήθελε. Κόντευε να πέσει από το γραφείο, αδιανόητα πράγματα. Γιατί δεν ήθελε να κάνει παιδιά; Ήθελε να κάνει ελεύθερη ζωή και να έχει πολλούς άντρες, γι αυτό χωρίσαμε. Κάπου εκεί πρέπει να την είχα φτάσει στα πρόθυρα εγκεφαλικού. Αν παίζαμε σε βιντεοκασέτα των 80s θα ήταν το σημείο που κάποιος θα έριχνε την ατάκα "την κούφανες δικέ μου". Οπότε το έκλεισα λέγοντας ότι είχα στενοχωρηθεί πολύ, τα παράτησα όλα και ήρθα ταξίδι μακριά για να τα ξεχάσω.
Είχε μείνει κοιτώντας το κενό χωρίς να λέει τίποτα, σχεδόν τη λυπήθηκα, αλλά θεώρησα πως αν της έλεγα σε εκείνο το σημείο ότι ήταν όλα ψέματα θα ήταν λάθος.
Έσπασε την ησυχία λέγοντάς μου, λεφτά έχεις; Υποψιάστηκα ότι είδε το άδειο πορτοφόλι νωρίτερα. Δεν ήθελα να της πω ότι έχω αλλού και τα κρύβω γιατί δεν ήξερα που το πήγαινε, θα συνταξίδευα και με τον υπάλληλό της. Οπότε βρήκα και της είπα ότι έβγαζα από κάρτα σε ΑΤΜ, αλλά για κάποιο λόγο στο Τάο δεν δούλευε και είχα ξεμείνει, θα έβγαζα την επόμενη στην Μπανγκόκ. Άνοιξε το συρτάρι, έβγαλε το αντίστοιχο ενός 5ευρου και μου το έδωσε. Έμεινα μαλάκας. Ρε συ της λέω δε χρειάζεται σου είπα έχω λεφτά, θα βγάλω αύριο. Όχι μου λέει, είναι 12 ώρες δρόμος πάρε αυτά να έχεις να φας κάτι, δε θέλω να ταξιδεύεις χωρίς. Μα της λέω φτάνουν αυτά που έχω για ένα σνακ, δε χρειάζεται τίποτε άλλο. Όχι μου λέει θα φας κανονικό πρωινό όταν κάνει στάση το βανάκι. Προσπάθησα αρκετές φορές να την κάνω να το πάρει πίσω, ήταν ανένδοτη. Αν ήταν καμία στο μεροκάματο δεν θα το έπαιρνα ότι και να έλεγε, αλλά σκέφτηκα ότι για κάποιον με πρακτορείο, δύο καράβια και τόσους υπαλλήλους σίγουρα δεν θα της έλλειπε. Δεν το χρειαζόμουν, δεν το χρειαζόταν και μερικές φορές είναι κρίμα να καταστρέφεις τέτοιες πράξεις καλοσύνης επιμένοντας.
Σε εκείνο το σημείο ένιωθα πολύ ντροπή για την παπάτζα που της είχα ρίξει νωρίτερα. Ήταν καλούλα η καημένη, παρόλο που είχε ύφος αυστηρού αφεντικού. Με είχε συγκινήσει. Έβαλα στο μυαλό μου ότι κάποια στιγμή θα περάσω από το νησί, θα της δώσω πίσω τα λεφτά και θα της θυμίσω το γεγονός. Δεν έχει γίνει ακόμα.
Πέρασε η ώρα, έκλεισε το μαγαζί, μας ξαπόστειλε να είμαστε στο καράβι μία ώρα πριν κατά τα γνωστά. Την χαιρέτησα και ευχαρίστησα για άλλη μία φορά και μαζί με τον υπάλληλο, στον οποίο η ιδιοκτήτρια είπε αυστηρά ότι ήμουν υπό ευθύνη του και να με προσέχει (λες και ήμουν μωρό παιδί), πήγαμε στην αποβάθρα.
Αυτός ήταν ένας νεαρός Ινδός που ήθελε να γίνει εκπαιδευτής καταδύσεων στη χώρα του και είχε πάει εκεί για να μαζέψει εμπειρία. Δεν είχε εργασιακή βίζα, είχε έρθει με τουριστική η οποία έληγε σε τρεις μέρες και έπρεπε να επιστρέψει. Μου είπε ότι ήταν η δεύτερη φορά μέσα στον ίδιο χρόνο που είχε βγάλει βίζα και μάλλον δεν θα του δίνανε και τρίτη, οπότε ίσως ήταν η τελευταία του φορά στο νησί. Άλλο εντυπωσιακό ήταν ότι είχε λιγότερα πράγματα από εμένα, ίσα μία μικρή τσάντα, παρόλο που είχε μείνει μήνες εκεί. Αυτό υπενθύμιση για το πόσο βολεμένοι είμαστε μερικοί σαν του λόγου μου και δεν το καταλαβαίνουμε.
Μπήκαμε στο φέρυ, μεγέθους ρίου-αντιρίου, κατά τις 10:15. Μία ώρα πριν.
Το εισιτήριο έγραφε θέση, ας πούμε Α12. Θεώρησα ότι ήταν αεροπορικές, όμως μέσα είδα κρεβάτια σαν χοστέλ. Η αίθουσα Α ήταν στο πρώτο κατάστρωμα, χωρίς ανοίγματα, σκοτεινή, είχε μόνο μία τεράστια μπουκαπόρτα για είσοδο και στην άλλη άκρη δύο ερμητικά κλειστά παράθυρα και αρκετή υγρασία. Φοβήθηκα ότι αν γινόταν κάτι και βουλιάζαμε δε θα μπορούσα να βγω έξω.
Oπότε ανέβηκα ένα ακόμα κατάστρωμα να δω τι είχε εκεί. Η πάνω αίθουσα είχε 3 πόρτες (οι δύο στα πλάγια), κάτι τσιμπλίδες για φως που ήταν καλύτερο από το τίποτα, ερκοντίσιον και βρήκα και κρεβάτι με μπρίζα δίπλα στην πόρτα. Είπα να το παίξω τουρίστας και άφησα τα πράγματά μου ευχόμενος ότι δεν θα ερχόταν κάποιος για το ίδιο κρεβάτι. Ίσως και να ήταν καλύτερη θέση εκεί από αυτή που είχα πληρώσει, δεν ξέρω.
Εδώ η φώτο είναι υπερφωτισμένη, στην πραγματικότητα ήταν σχεδόν σκοτεινά
Βγήκα πάλι έξω στο κατάστρωμα. Είχαμε ακόμα 50 λεπτά για την αναχώρηση, αν έφευγε στην ώρα του δηλαδή γιατί πότε έφυγε κάτι στην ώρα του σε εκείνη τη χώρα; Συνειδητοποίησα ότι δεν είχα προλάβει να φάω, δεν είχα τίποτα μαζί μου και δεν υπήρχε καντίνα στο φέρι. Στο πήγαινε είχα δει ένα 7/11 (μινιμάρκετ) που ήταν ακόμα ανοιχτό, κάπου 500 μέτρα μακριά, οπότε λέω άντε 10 λεπτά να πάω, 10 να γυρίσω και 10 το πολύ να πάρω κάτι πάλι μένει πολύς χρόνος.
Είπα στον Ινδό και έναν ναυτικό ότι πάω μέχρι το 7/11 να πάρω κάτι να φάω και δεν θα αργούσα. Θα φύγουμε μου λέει ο ναυτικός, καλά ναι λέω από μέσα μου, μας τα είπαν και αλλού. Θα πάω γρήγορα του είπα και έφυγα. Το πήγα όντως γρήγορα για παν ενδεχόμενο και έφτασα σε κάπου 7 λεπτά. Πήρα ένα instant noodle (έχουν και ζεστό νερό για να το ετοιμάσεις) και κάτι άλλα παπαράκια να έχω μαζί και σε λιγότερο από 20 λεπτά επέστρεφα. Εκεί βλέπω από μακριά να λύνουν κάβους. Πατάω ένα σπριντ στα όρια, έτρεχα σαν τον μουρλό και φώναζα (δεν έχω ιδέα τι) να δουν ότι ερχόμουν. Πετάγονταν και τα καυτά noodle εδώ και εκεί και καιγόμουν (όχι δε σκέφτηκα να το πετάξω). Ανέβηκα πάνω στην πόρτα ενώ είχε ήδη σηκωθεί λίγο και το φέρυ κουνιούνταν. Εκεί ήταν και ο Ινδός με τον ναυτικό. Και οι δύο έδειχναν αγχωμένοι και κάπως τσαντισμένοι μαζί μου.
Με τη γλώσσα έξω, του λέω του ναυτικού σε μισή ώρα δεν έπρεπε να φύγει; Φουλ μου απαντάει, γκο ναου.. Σου είπα, λέει ο Ινδός, έπρεπε να ήμασταν μία ώρα πριν...
Last edited by a moderator: