poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Φτάσαμε μπροστά στο theme park και αυτό που είδαμε έβγαζε βάιμπς εγκαταλελειμμένου λουναπάρκ του '80. Αρχικά νομίζαμε ότι ήταν εντελώς κλειστό και παρατημένο, αλλά τα εκδοτήρια δούλευαν, οπότε αρχίσαμε να σκεφτόμαστε αν θα μπούμε ή όχι. Τελικά αφού φτάσαμε ως εκεί, είπαμε να μπούμε να το δούμε.
Δε το θυμάμαι με σιγουριά αλλά νομίζω ότι πήραμε καφέ απ' έξω, είτε γιατί κανείς δεν ασχολήθηκε να μας το απαγορεύσει μιας που η ώρα που είχαμε πάει ήταν άκυρη με τη μεσημεριανή κουφόβραση να σε αποτρέπει να κάνεις οτιδήποτε, είτε γιατί ρωτήσαμε και δεν υπήρχε ανοιχτό καφέ μέσα να πάρεις κάτι από εκεί. Λίγο περίεργο για theme park και μάλλον ενδεικτικό του τι να περιμένουμε.
Ε, το μέσα ήταν ότι περίπου ότι πρόδιδε το απ' έξω. Αγνοώντας κάτι φτηνά παιχνίδια τύπου λουναπάρκ στην είσοδο, περάσαμε από ένα πάρκο με δράκους δεινόσαυρους που δε κατάλαβα τι νόημα είχαν
και μετά μέσα από ένα "ζωολογικό" ντροπή με τα περισσότερα κλουβιά άδεια
φτάσαμε στο κέντρο του πάρκου. Είχε μία λίμνη την οποία μπορούσες να περπατήσεις γύρω γύρω, με ένα νησάκι στο κέντρο της που πέρναγες με γέφυρα και διάφορους βράχους, μάλλον τεχνητούς που θέλανε λίγο να μοιάζουν με το ha long bay.
Πότε πότε υπήρχαν κάποια οικήματα ή εγκαταστάσεις τα οποία υποτίθεται ότι περιέγραφαν την παραδοσιακή ζωή, αλλά τα περισσότερα ήταν μισογκρεμισμένα ή διαλυμένα από τον καιρό και σχετικά επικίνδυνα (πχ κάποιες ξύλινες γέφυρες πάνω από το νερό με σαπισμένες τάβλες). Κάτι αγάλματα ανθρώπων σε αναπαραστάσεις ή ζώων που έστεκαν όρθια ήταν στα όρια του κιτς. Βάλε και κάτι ψεύτικους μύλους, πέργκολες καρδούλες και βαρκούλες κύκνους για περατζάδα στη λίμνη (που πάντως δεν λειτουργούσαν) να το τερματίσεις.
Το έσωνε το τροπικό περιβάλλον το οποίο θεριεύει χωρίς καμία προσπάθεια μαζί με λίγα προσεγμένα σημεία που συμπλήρωναν μερικές ωραίες (αλλά ψεύτικες) εικόνες. Πληροφορίες δεν υπήρχαν για τίποτα, ίσως κάποτε να είχαν κάποιες πινακίδες οι οποίες είχαν ξεβάψει εντελώς από τον ήλιο.
Να εδώ αναπαράσταση ριζοχώραφου με βουβάλια.
Το σκιάχτρο με τον "γεωργό" μικρή διαφορά είχαν
Κάτι βάρκες με λουλούδια είχαν μισοβουλιάξει, φυσικά όχι επίτηδες σαν τμήμα του ντεκόρ
Αναπαράσταση του διχτυού με το οποίο πιάνουν γαρίδες
Θέα από το ψηλότερο σημείο στο κεντρικό νησί
Είναι από αυτά τα πράγματα που η εγκατάλειψη μαζί με την μουντάδα του καιρού το έκαναν πιο ενδιαφέρον απ' ότι ήταν και στο τέλος δε θεώρησα ότι έχασα εντελώς το χρόνο μου.
Φεύγοντας περάσαμε πάνω από μία από τις μεγάλες γέφυρες του dong nai, ποταμού που αργότερα συνδέεται με τον sai gon και απορρέουν μαζί νοτιότερα κοντά στο δέλτα του μεκόνγκ.
Να ένα πλεονέκτημα της οδήγησης στο βιετνάμ. Σταμάτησα πάνω στη γέφυρα και κατέβηκα για φωτογραφίες χωρίς να φανεί σε κανέναν περίεργο ή να ανησυχήσει. Άντε να σταματήσεις πάνω στη Ρίου-Αντιρίου ας πούμε.
Στο δρόμο, από τα περίχωρα ακόμα, ξεκίνησε η γνωστή κίνηση. Περίπου 5 δευτερόλεπτα πριν ανάψει πράσινο το φανάρι ξεκινάνε όλοι μαζί, πέφτοντας πάνω σε αυτούς από την άλλη κατεύθυνση που θα συνεχίσουν να προχωράνε για άλλα 5 δευτερόλεπτα από το κόκκινο (εξαιρούνται αυτοί που δε σταματάνε ποτέ), δημιουργώντας ένα πανζουρλισμό από κόρνες, ελιγμούς και ξεκίνα-σταμάτα, χωρίς όμως και κανένας να το θεωρεί παράλογο. Είναι ο τρόπος της ζωής.
Νομίζω κάπου εκεί "τσακωθήκαμε" με την βιετναμέζα για τον τρόπο που οδηγούσα. Κάποιος μπροστά μου σταμάτησε σχετικά απότομα (γιατί έτσι) και εγώ άρχισα να κόβω ταχύτητα μένοντας πίσω του. Η βιετναμέζα θεωρούσε ότι η σωστή αντίδραση ήταν να πατήσω κόρνα κάνω αμέσως ελιγμό να τον προσπεράσω (αριστερά ή δεξιά δεν έχει σημασία) και όχι να σταματήσω, γιατί σταματώντας μπορεί να έπεφτε κάποιος που δεν πρόσεχε πάνω μας, λες και με τον απότομο ελιγμό δεν υπήρχε το ίδιο ρίσκο.
Δε το λύσαμε ποτέ, αλλά ξεκινήσαμε μία συζήτηση όπου προσπάθησα να της αποδείξω ότι οι κόρνες δεν έχουν καμία σημασία. Έβαλα στοίχημα ότι αν οποιοσδήποτε είχε οποιαδήποτε αντίδραση, έστω και τόσο μικρή ώστε να κοιτάξει καθρέφτη μετά από κόρνα μου, θα της αγόραζα παγωτό. Για τα επόμενα πολλά λεπτά κόρναρα τυχαία, με ρυθμό ή χωρίς και κανείς δεν ασχολήθηκε. Εγώ το ήξερα.
Στην επιστροφή, μιας που είχαμε το μηχανάκι, δεν πήραμε τον τυπικό δρόμο που πήγαινε στο κέντρο αλλά έναν άλλο που περνάει από μία πιασοκωλέ σύγχρονη περιοχή της πόλης. Εκεί κτίζονται σπίτια βίλες της τάξης εκατομμυρίων (ευρώ) έκαστο σε κλειστές για πρόσβαση περιοχές μόνο για τους πολύ πλούσιους κατοίκους. Γύρω γύρω πάρκο, σε απόσταση 1-2 χλμ από το κέντρο, το περισσότερο από το οποίο μία γέφυρα δρόμος, όταν όλοι οι υπόλοιποι κάτοικοι μένουν σε σπίτια κοντέινερ μέσα σε δαιδαλώδη στενάκια. Αλλά έτσι είναι, αν είχαν κομμουνισμό θα εξαλείφονταν οι ανισότητες και θα οδηγούνταν στην αταξική κοινωνία - oh wait.
Τουλάχιστον η θέα από εκείνη τη πλευρά ήταν ακόμα δωρεάν.
Χαλαρώσαμε για λίγο εκεί, κατέβαζε μία αύρα το ποτάμι που βοήθαγε να πάρουμε μία ανάσα από τη ζέστη και μετά από λίγο το πήραμε για κέντρο. Αν θυμάμαι καλά τότε κοντά είχε δωθεί το πρώτο τμήμα της "walking street" στο κέντρο.
Φτάσαμε κοντά, βρήκα ένα σημείο που μπορούσα να αφήσω το μηχανάκι, σταμάτησα και της λέω κατέβα. Γιατί, μου λέει; Ε, για να παρκάρω. Τι εδώ θα παρκάρεις; Σύμφωνα με την βιετναμέζα, αν το άφηνα εκεί, που ήταν μια χαρά κεντρικό δημόσιο σημείο και δεν εμπόδιζε κανέναν δεν θα το έβρισκα στην επιστροφή. Γιατί της λέω; Κάποιον θα ενοχλεί και θα το πάρει να το πετάξει κάπου. Έκανα και άλλες ερωτήσεις αλλά άκρη δεν έβγαλα, πάντως η λογική στο βιετνάμ είναι ότι το πεζοδρόμιο (και η άκρη του δρόμου δίπλα του) "ανήκει" σε όποιον έχει πρόσοψη σε αυτό. Αν είναι επιχείρηση πρέπει να έχεις σκοπό να μπεις στην επιχείρηση για δουλειά ή αγορά για να το αφήσεις. Αν είναι σπίτι, τότε ρισκάρεις να τσαντιστεί ο ιδιοκτήτης γιατί δε θα μπορεί να παρκάρει το δικό του. Τέλος πάντων πήγαμε σε ένα πληρωμένο πάρκινγκ, δηλαδή ένα τύπο που εισέπραττε αντίτιμο για να σε αφήσει να παρκάρεις στο δημόσιο πεζοδρόμιο (!) και περπατήσαμε λίγο.
Καλά ήταν, δεν πέθανα κιόλας, ή μάλλον πέθανα από την ζέστη και υγρασία.
Πέρασε η ώρα και την πήγα στο σπίτι της. Για άλλη μία φορά επέστρεψα εντελώς εξουθενωμένος. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι σε ένα σημείο της διαδρομής μπήκα σε ένα δρόμο μονής κατεύθυνσης που ήταν κλειστός με μπάρες αριστερά και δεξιά, τουλάχιστον λόγω αυτού μείωνε το άγχος να σου έρθει κάποιος φάντης μπαστούνι από κάθετα. Κοίταξα μπροστά στο δρόμο, είχα αρκετή απόσταση από τον επόμενο, οπότε έβγαλα το κινητό λίγο να δω τη διαδρομή όπως οδηγούσα, μιλάμε για λιγότερο από 5-10 δευτερόλεπτα γιατί βιετνάμ αφού. Όπως σηκώνω τα μάτια μου βλέπω ένα μηχανάκι να έρχεται αντίθετα κατά πάνω μου, τελευταία στιγμή το απέφυγα. Τι διάολο, αφού είχα κοιτάξει και πηγαίναμε όλοι μία κατεύθυνση, πως έγινε, έπεσε από κανένα δέντρο; Η μόνη εξήγηση ήταν πως κάποιος από τους μπροστινούς άλλαξε γνώμη και έκανε αναστροφή. Εντάξει, έλεος.
Επέστρεψα στο χοστέλ και με το που μπήκα άπλωσα το σαρκίο μου στον καναπέ να ισιώσω. Μετά πήγα στο δωμάτιο, έκανα το χαλαρωτικό μου μπάνιο και απέρριψα την πρόταση του ιταλού καθηγητή αγγλικής-γλόμπου να πάμε ποτό για γκομενάκια γιατί οι βιετναμέζες είναι πιο εύκολες από τις κινέζες. Περιπαικτικά ρώτησα την βιετναμέζα αν ισχύει, εισπράττοντας ως απάντηση ένα ξέχεσμα για το ποιόν των ξένων καθηγητών αγγλικής και μαθαίνοντας τη γενικότερη φήμη που διατηρούν επί των βιετναμέζων κορασίδων. Καλή του τύχη.
Πάνω που ήμουν έτοιμος να κοιμηθώ, παφ, διακοπή ρεύματος. Ελάχιστα με πείραξε, άλλωστε για ύπνο πήγαινα, έλα όμως που κάποιοι ανησύχησαν, άνοιξαν την πόρτα να δουν τι γίνεται και μέσα σε λίγα λεπτά από την ευχάριστη θερμοκρασία που είχαμε με το aircondition η υγρασία και η ζέστη έκαναν το περιβάλλον σχεδόν αφόρητο. Τελικά η διακοπή ήταν μόνο στο κτήριο, κάτι με τις ασφάλειες έπαιξε, το έφτιαξε ο ιδιοκτήτης μόνος του κάποια στιγμή, οπότε καθίσαμε όλοι πάλι μπροστά στο aircondition να συνέλθουμε. Η ζημιά όμως είχε γίνει. Ξανά μπανάκι να φύγει ο ιδρώτας και με αυτά και αυτά έπεσα πάλι με πάνω από μία ώρα καθυστέρηση.
Δε το θυμάμαι με σιγουριά αλλά νομίζω ότι πήραμε καφέ απ' έξω, είτε γιατί κανείς δεν ασχολήθηκε να μας το απαγορεύσει μιας που η ώρα που είχαμε πάει ήταν άκυρη με τη μεσημεριανή κουφόβραση να σε αποτρέπει να κάνεις οτιδήποτε, είτε γιατί ρωτήσαμε και δεν υπήρχε ανοιχτό καφέ μέσα να πάρεις κάτι από εκεί. Λίγο περίεργο για theme park και μάλλον ενδεικτικό του τι να περιμένουμε.
Ε, το μέσα ήταν ότι περίπου ότι πρόδιδε το απ' έξω. Αγνοώντας κάτι φτηνά παιχνίδια τύπου λουναπάρκ στην είσοδο, περάσαμε από ένα πάρκο με δράκους δεινόσαυρους που δε κατάλαβα τι νόημα είχαν
και μετά μέσα από ένα "ζωολογικό" ντροπή με τα περισσότερα κλουβιά άδεια
φτάσαμε στο κέντρο του πάρκου. Είχε μία λίμνη την οποία μπορούσες να περπατήσεις γύρω γύρω, με ένα νησάκι στο κέντρο της που πέρναγες με γέφυρα και διάφορους βράχους, μάλλον τεχνητούς που θέλανε λίγο να μοιάζουν με το ha long bay.
Πότε πότε υπήρχαν κάποια οικήματα ή εγκαταστάσεις τα οποία υποτίθεται ότι περιέγραφαν την παραδοσιακή ζωή, αλλά τα περισσότερα ήταν μισογκρεμισμένα ή διαλυμένα από τον καιρό και σχετικά επικίνδυνα (πχ κάποιες ξύλινες γέφυρες πάνω από το νερό με σαπισμένες τάβλες). Κάτι αγάλματα ανθρώπων σε αναπαραστάσεις ή ζώων που έστεκαν όρθια ήταν στα όρια του κιτς. Βάλε και κάτι ψεύτικους μύλους, πέργκολες καρδούλες και βαρκούλες κύκνους για περατζάδα στη λίμνη (που πάντως δεν λειτουργούσαν) να το τερματίσεις.
Το έσωνε το τροπικό περιβάλλον το οποίο θεριεύει χωρίς καμία προσπάθεια μαζί με λίγα προσεγμένα σημεία που συμπλήρωναν μερικές ωραίες (αλλά ψεύτικες) εικόνες. Πληροφορίες δεν υπήρχαν για τίποτα, ίσως κάποτε να είχαν κάποιες πινακίδες οι οποίες είχαν ξεβάψει εντελώς από τον ήλιο.
Να εδώ αναπαράσταση ριζοχώραφου με βουβάλια.
Το σκιάχτρο με τον "γεωργό" μικρή διαφορά είχαν
Κάτι βάρκες με λουλούδια είχαν μισοβουλιάξει, φυσικά όχι επίτηδες σαν τμήμα του ντεκόρ
Αναπαράσταση του διχτυού με το οποίο πιάνουν γαρίδες
Θέα από το ψηλότερο σημείο στο κεντρικό νησί
Είναι από αυτά τα πράγματα που η εγκατάλειψη μαζί με την μουντάδα του καιρού το έκαναν πιο ενδιαφέρον απ' ότι ήταν και στο τέλος δε θεώρησα ότι έχασα εντελώς το χρόνο μου.
Φεύγοντας περάσαμε πάνω από μία από τις μεγάλες γέφυρες του dong nai, ποταμού που αργότερα συνδέεται με τον sai gon και απορρέουν μαζί νοτιότερα κοντά στο δέλτα του μεκόνγκ.
Να ένα πλεονέκτημα της οδήγησης στο βιετνάμ. Σταμάτησα πάνω στη γέφυρα και κατέβηκα για φωτογραφίες χωρίς να φανεί σε κανέναν περίεργο ή να ανησυχήσει. Άντε να σταματήσεις πάνω στη Ρίου-Αντιρίου ας πούμε.
Στο δρόμο, από τα περίχωρα ακόμα, ξεκίνησε η γνωστή κίνηση. Περίπου 5 δευτερόλεπτα πριν ανάψει πράσινο το φανάρι ξεκινάνε όλοι μαζί, πέφτοντας πάνω σε αυτούς από την άλλη κατεύθυνση που θα συνεχίσουν να προχωράνε για άλλα 5 δευτερόλεπτα από το κόκκινο (εξαιρούνται αυτοί που δε σταματάνε ποτέ), δημιουργώντας ένα πανζουρλισμό από κόρνες, ελιγμούς και ξεκίνα-σταμάτα, χωρίς όμως και κανένας να το θεωρεί παράλογο. Είναι ο τρόπος της ζωής.
Νομίζω κάπου εκεί "τσακωθήκαμε" με την βιετναμέζα για τον τρόπο που οδηγούσα. Κάποιος μπροστά μου σταμάτησε σχετικά απότομα (γιατί έτσι) και εγώ άρχισα να κόβω ταχύτητα μένοντας πίσω του. Η βιετναμέζα θεωρούσε ότι η σωστή αντίδραση ήταν να πατήσω κόρνα κάνω αμέσως ελιγμό να τον προσπεράσω (αριστερά ή δεξιά δεν έχει σημασία) και όχι να σταματήσω, γιατί σταματώντας μπορεί να έπεφτε κάποιος που δεν πρόσεχε πάνω μας, λες και με τον απότομο ελιγμό δεν υπήρχε το ίδιο ρίσκο.
Δε το λύσαμε ποτέ, αλλά ξεκινήσαμε μία συζήτηση όπου προσπάθησα να της αποδείξω ότι οι κόρνες δεν έχουν καμία σημασία. Έβαλα στοίχημα ότι αν οποιοσδήποτε είχε οποιαδήποτε αντίδραση, έστω και τόσο μικρή ώστε να κοιτάξει καθρέφτη μετά από κόρνα μου, θα της αγόραζα παγωτό. Για τα επόμενα πολλά λεπτά κόρναρα τυχαία, με ρυθμό ή χωρίς και κανείς δεν ασχολήθηκε. Εγώ το ήξερα.
Στην επιστροφή, μιας που είχαμε το μηχανάκι, δεν πήραμε τον τυπικό δρόμο που πήγαινε στο κέντρο αλλά έναν άλλο που περνάει από μία πιασοκωλέ σύγχρονη περιοχή της πόλης. Εκεί κτίζονται σπίτια βίλες της τάξης εκατομμυρίων (ευρώ) έκαστο σε κλειστές για πρόσβαση περιοχές μόνο για τους πολύ πλούσιους κατοίκους. Γύρω γύρω πάρκο, σε απόσταση 1-2 χλμ από το κέντρο, το περισσότερο από το οποίο μία γέφυρα δρόμος, όταν όλοι οι υπόλοιποι κάτοικοι μένουν σε σπίτια κοντέινερ μέσα σε δαιδαλώδη στενάκια. Αλλά έτσι είναι, αν είχαν κομμουνισμό θα εξαλείφονταν οι ανισότητες και θα οδηγούνταν στην αταξική κοινωνία - oh wait.
Τουλάχιστον η θέα από εκείνη τη πλευρά ήταν ακόμα δωρεάν.
Χαλαρώσαμε για λίγο εκεί, κατέβαζε μία αύρα το ποτάμι που βοήθαγε να πάρουμε μία ανάσα από τη ζέστη και μετά από λίγο το πήραμε για κέντρο. Αν θυμάμαι καλά τότε κοντά είχε δωθεί το πρώτο τμήμα της "walking street" στο κέντρο.
Φτάσαμε κοντά, βρήκα ένα σημείο που μπορούσα να αφήσω το μηχανάκι, σταμάτησα και της λέω κατέβα. Γιατί, μου λέει; Ε, για να παρκάρω. Τι εδώ θα παρκάρεις; Σύμφωνα με την βιετναμέζα, αν το άφηνα εκεί, που ήταν μια χαρά κεντρικό δημόσιο σημείο και δεν εμπόδιζε κανέναν δεν θα το έβρισκα στην επιστροφή. Γιατί της λέω; Κάποιον θα ενοχλεί και θα το πάρει να το πετάξει κάπου. Έκανα και άλλες ερωτήσεις αλλά άκρη δεν έβγαλα, πάντως η λογική στο βιετνάμ είναι ότι το πεζοδρόμιο (και η άκρη του δρόμου δίπλα του) "ανήκει" σε όποιον έχει πρόσοψη σε αυτό. Αν είναι επιχείρηση πρέπει να έχεις σκοπό να μπεις στην επιχείρηση για δουλειά ή αγορά για να το αφήσεις. Αν είναι σπίτι, τότε ρισκάρεις να τσαντιστεί ο ιδιοκτήτης γιατί δε θα μπορεί να παρκάρει το δικό του. Τέλος πάντων πήγαμε σε ένα πληρωμένο πάρκινγκ, δηλαδή ένα τύπο που εισέπραττε αντίτιμο για να σε αφήσει να παρκάρεις στο δημόσιο πεζοδρόμιο (!) και περπατήσαμε λίγο.
Καλά ήταν, δεν πέθανα κιόλας, ή μάλλον πέθανα από την ζέστη και υγρασία.
Πέρασε η ώρα και την πήγα στο σπίτι της. Για άλλη μία φορά επέστρεψα εντελώς εξουθενωμένος. Θυμάμαι χαρακτηριστικά ότι σε ένα σημείο της διαδρομής μπήκα σε ένα δρόμο μονής κατεύθυνσης που ήταν κλειστός με μπάρες αριστερά και δεξιά, τουλάχιστον λόγω αυτού μείωνε το άγχος να σου έρθει κάποιος φάντης μπαστούνι από κάθετα. Κοίταξα μπροστά στο δρόμο, είχα αρκετή απόσταση από τον επόμενο, οπότε έβγαλα το κινητό λίγο να δω τη διαδρομή όπως οδηγούσα, μιλάμε για λιγότερο από 5-10 δευτερόλεπτα γιατί βιετνάμ αφού. Όπως σηκώνω τα μάτια μου βλέπω ένα μηχανάκι να έρχεται αντίθετα κατά πάνω μου, τελευταία στιγμή το απέφυγα. Τι διάολο, αφού είχα κοιτάξει και πηγαίναμε όλοι μία κατεύθυνση, πως έγινε, έπεσε από κανένα δέντρο; Η μόνη εξήγηση ήταν πως κάποιος από τους μπροστινούς άλλαξε γνώμη και έκανε αναστροφή. Εντάξει, έλεος.
Επέστρεψα στο χοστέλ και με το που μπήκα άπλωσα το σαρκίο μου στον καναπέ να ισιώσω. Μετά πήγα στο δωμάτιο, έκανα το χαλαρωτικό μου μπάνιο και απέρριψα την πρόταση του ιταλού καθηγητή αγγλικής-γλόμπου να πάμε ποτό για γκομενάκια γιατί οι βιετναμέζες είναι πιο εύκολες από τις κινέζες. Περιπαικτικά ρώτησα την βιετναμέζα αν ισχύει, εισπράττοντας ως απάντηση ένα ξέχεσμα για το ποιόν των ξένων καθηγητών αγγλικής και μαθαίνοντας τη γενικότερη φήμη που διατηρούν επί των βιετναμέζων κορασίδων. Καλή του τύχη.
Πάνω που ήμουν έτοιμος να κοιμηθώ, παφ, διακοπή ρεύματος. Ελάχιστα με πείραξε, άλλωστε για ύπνο πήγαινα, έλα όμως που κάποιοι ανησύχησαν, άνοιξαν την πόρτα να δουν τι γίνεται και μέσα σε λίγα λεπτά από την ευχάριστη θερμοκρασία που είχαμε με το aircondition η υγρασία και η ζέστη έκαναν το περιβάλλον σχεδόν αφόρητο. Τελικά η διακοπή ήταν μόνο στο κτήριο, κάτι με τις ασφάλειες έπαιξε, το έφτιαξε ο ιδιοκτήτης μόνος του κάποια στιγμή, οπότε καθίσαμε όλοι πάλι μπροστά στο aircondition να συνέλθουμε. Η ζημιά όμως είχε γίνει. Ξανά μπανάκι να φύγει ο ιδρώτας και με αυτά και αυτά έπεσα πάλι με πάνω από μία ώρα καθυστέρηση.
Last edited by a moderator: