poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Στο δρόμο για το δωμάτιο πήραμε κάτι να δροσιστούμε, το δικό μου ήταν κάποιο παραδοσιακό αναψυκτικό, αν το θυμάμαι καλά τσάι με χυμό από κάποιο φρούτο που μέσα σου βάζουν ένα μικρό αλατισμένο αποξηραμένο βερίκοκο (ή κάτι παρόμοιο σε υφή και γεύση). Ήταν περίεργος συνδυασμός με το αλάτι, αλλά όταν είσαι ιδρωμένος το σήκωνε.
Και με αφορμή αυτό τώρα που το θυμήθηκα, η Χουέ είναι το μέρος στο οποίο (υποτίθεται τουλάχιστον) ότι δημιούργησαν τον λεγόμενο salted coffee, γίνεται χαμός σήμερα με δαύτον, είναι πολύ της μόδας. Έχει καμία δεκαετία περίπου το 12 νομίζω λέει η ιστορία ότι το ξεκίνησε ένα μικρό μαγαζί και οι περισσότεροι τώρα το έχουν προσθέσει στο μενού γιατί έχει ζήτηση αλλά δεν ξέρουν να το κάνουν σωστά.
Ακούγεται περίεργο, στη σωστή εκδοχή πρόκειται για καφές με παχιά κρέμα που έχει και αλάτι. Το αλάτι είναι ελάχιστα αντιληπτό και κατ' εμένα αλλάζει ευχάριστα την γεύση. Παρόλα αυτά δεν παίρνω συχνά αυτό τον καφέ γιατί δεν μου αρέσουν ούτε τα πολύ γλυκά ούτε τα κρεμώδη. Τότε ακόμα δεν είχε γίνει πολύ διάσημος σαν καφές, ήταν περισσότερο διάσημος ο egg coffee, ειδικά στα τουριστικά και στο Hanoi που είναι το μαγαζί που τον πρωτοέφτιαξαν.
Τέλος πάντων, πήγαμε στο δωμάτιο, το οποίο είχε το περίεργο η τουαλέτα να είναι εντός του, δηλαδή είχαν χωρίσει το δωμάτιο με ένα παραπέτασμα το οποίο παρόλο που ήταν ψηλό δεν έφτανε ως το ταβάνι να το απομονώσει. Ξέρω ζευγάρι που 5 χρόνια μετά ακόμα ανοίγουν τη βρύση όταν πηγαίνουν τουαλέτα να μην ακούσει ο απ' έξω τι κάνουν, θα είχε πλάκα να μένανε σε τέτοιο, εμείς δεν αηδιάζαμε με τέτοια και μία δύο μέρες θα καθόμασταν εκεί, θα τη παλεύαμε.
Αφήσαμε τα πράγματα και εγώ έφυγα αμέσως για την μεγαλύτερη ατραξιόν της Χουέ, την αυτοκρατορική πόλη. Η βιετναμέζα δεν το είχε κανένα ενδιαφέρον να το ξαναδεί - άσε που έχει πολύ περπάτημα και ακριβό εισιτήριο, θα έμενε πίσω να ξεκουραστεί.
Θα μπορούσα και εγώ να το έκανα την επόμενη, αλλά δεν ήξερα τι θα ξημέρωνε από θέμα καιρού και εγώ τουλάχιστον είμαι της άποψης κάνε όσα περισσότερα μπορείς όταν μπορείς γιατί δε ξέρεις τι γίνεται.
Περπάτησα πάλι μέσα στη κάψα της μέρας το 45λεπτο ως την είσοδο - ευτυχώς είχε συννεφιά που βοήθαγε όταν ήμουν εντελώς ακάλυπτος πάνω από τη μεγάλη γέφυρα του ποταμού, πήρα εισιτήριο και μπήκα. Δε θυμάμαι τι είναι τι από αυτά που βλέπετε, οπότε θα πετάξω τις φωτογραφίες εδώ χύμα και καλή τύχη.
Η επόμενη φωτογραφία είναι τραβηγμένη στη ζούλα, είναι η βασιλική αίθουσα επίσημων εκδηλώσεων που ήταν εκτός πρόσβασης για το κοινό, την χρησιμοποιούν ακόμα για επίσημες εκδηλώσεις αρχηγών κρατών και τέτοια. Κάτι αντίστοιχο μάλλον προετοίμαζαν γιατί όταν πέρασα την πρώτη φορά κάνανε κάποια πρόβα παραδοσιακής μουσικής (ίσως είχε και παράσταση αλλά δε μπορούσα να δω, μόνο άκουγα). Τη δεύτερη φορά που πέρασα είχαν ανοίξει τις πόρτες να αεριστεί ο χώρος, δεν ήταν κανένας να προσέχει και "μπερδεύτηκα" και μπήκα.
Τώρα που το κοιτάω την επόμενη φωτογραφία νομίζω θυμάμαι να είχα διαβάσει ότι ο λόφος στην ήταν τεχνητός και το δέντρο επίτηδες φυτευτό πλάγια έτσι για να ανεβαίνει κάποιος πρίγκηπας ή κάτι αντίστοιχο να μελετάει κει πάνω και να κόβει κίνηση. Άλλωστε τον περισσότερο χρόνο τον πέρναγαν μέσα εκεί απομονωμένοι από το περιβάλλον αλλά και από τους χώρους των "χαμηλότερων" ανθρώπων που υπηρετούσαν στο παλάτι.
Μετά από αρκετές ώρες περπάτημα, μια-δύο μικρές μπόρες, διάλειμμα για κολατσιό, καφέ (καραβίσιο, δεν είχε καντίνα μέσα) και πονεμένα πόδια, το εξάντλησα και βγήκα.
Πέτυχα ένα παιδάκι που επέστρεφε σπίτι από το σχολείο. Στο δημοτικό φόραγα και εγώ την τσάντα έτσι όταν βαριόμουν να την κρατάω.
Στη γέφυρα πριν περάσω το ποτάμι είχε ένα μαγαζί από τις μεγαλύτερες αλυσίδες κινητών. Το δικό μου το είχα φτιάξει ήδη αλλά δεν του είχα πολύ εμπιστοσύνη πια και επειδή είχα κάνει μια ψακτική όταν είχε χαλάσει μπήκα από περιέργεια να δω αν είχαν ένα μοντέλο που τότε ότι είχε κυκλοφορήσει (στην Ελλάδα δεν ήταν ακόμα διαθέσιμο).
Προς έκπληξή μου, το είχαν και μάλιστα με ευρωπαϊκό βύσμα φορτιστή, δηλαδή ήταν η διεθνής έκδοση και όχι η κινεζική. Το έπιασα στα χέρια και μου άρεσε. Τους ρώτησα (μέσω google translate) αν μπορούσαν να μου δώσουν το χαρτί που χρειάζεται για να πάρω πίσω τμήμα του ΦΠΑ στην έξοδο από την χώρα (10%) και μετά από πέρα δώθε μεταξύ τους, τηλέφωνα γύρευε που και ανακατωσούρα και αφού τους έδειξα από το ίντερνετ πως έμοιαζε το χαρτί μου είπαν ναι. Θα μου έβγαινε έτσι 30% φθηνότερο απ' ότι η αρχική τιμή που είχε ανακοινώσει η αντιπροσωπία στην Ελλάδα και θα το είχα και τουλάχιστον 1 μήνα νωρίτερα. Τους είπα θα ξανάρθω να το πάρω.
Πήγα πίσω, πήρα τη βιετναμέζα να κάνει τις συνεννοήσεις στα βιετναμέζικα για έξτρα σιγουριά, ανακατεύτηκε μέχρι και ο διευθυντής του μαγαζιού γιατί κανείς δεν ήξερε πως να κάνει τα χαρτιά για το ΦΠΑ ο οποίος με απόλυτη σιγουριά τους καθοδήγησε και κάμποση ώρα μετά έφυγα με καινούριο κινητό και το ειδικό τιμολόγιο που θα χρησιμοποιούσα φεύγοντας από την χώρα για την επιστροφή ΦΠΑ.
Πήγαμε κατ' ευθείαν για φαγητό κάπου δίπλα στο ποτάμι
που σέρβιραν αυτά τα μικρά πιατάκια από μία ζύμη που φτιάχνεται από ρυζάλευρο με μία διαδικασία το βράζουν, το στραγγίζουν σε κάτι περίεργα τούλια και μετά στερεοποιείται σε κρέμα.
Κανονικά αυτό το τρως με διάφορες σάλτσες, αλλά ήταν όλες πολύ πικάντικες (νομίζω η Χουέ είναι η πιο πικάντικη σε κουζίνα περιοχή της χώρας) και χωρίς τις σάλτσες μου φαίνονταν εντελώς αδιάφορα, οπότε έκανα μία βόλτα εκεί τριγύρω, βρήκα έναν πάγκο που είχε μία τεράστια κατσαρόλα με μεγάλα σαλιγκάρια να βράζουν και πήρα μία μερίδα και από αυτό, ήταν με μία πικάντικη - στα όρια που μπορούσα να φάω - αλλά εξαιρετικά γευστική σάλτσα.
Στην επιστροφή ξεκίνησε μία καταρρακτώδης βροχή, δεν θυμάμαι αν είχαμε ομπρέλα ή αδιάβροχα μαζί αλλά και να είχαμε τι να σου κάνουν όταν ανοίγουν οι ουρανοί έτσι. Τουλάχιστον ήμασταν τυχεροί και υπήρχε σχετική κάλυψη από υπόστεγα εκεί που περπατούσαμε. Ίσως λόγω της βροχής και της ώρας που επιστρέφαμε, ας πούμε 9, δηλαδή... αργά για βιετνάμ, δεν υπήρχε άνθρωπος στον δρόμο, σπάνια συναντιόμασταν με κάποιο.
Στην επιστροφή συζητάγαμε κάτι, ίσως για το αν θα μπορούσε να έρθει στην Ελλάδα και της είπα δε ξέρω τι χρειάζεται, αλλά υποθέτω ότι αν κάνω μία επιστολή πρόσκλησης της φιλενάδας μου (girlfriend) θα σου δώσουν την βίζα. Μπα μου λέει; Με ρώτησες αν θέλω να είμαι η φιλενάδα σου; Γιατί της λέω πρέπει να σε ρωτήσω μετά από τόσες μέρες που είμαστε μαζί; Εννοείται απάντησε.
Εκμεταλλεύτηκα ότι ο δρόμος ήταν άδειος αν και έριξα και μία ματιά τριγύρω μήπως βλέπει κανείς με κάνα κινητό και ξεφτιλιστούμε σε κανένα γιουτιούμπ, οπότε την σταμάτησα, έπεσα στο γόνατο και της λέω "do you want to be my girlfriend?". Το γέλιο-κακάρισμα που έριξε ξεπέρασε και τον θόρυβο από την καταρρακτώδη βροχή που κάλυπτε τα πάντα. Όταν σταμάτησε να γελά η απάντηση ήταν... "maybe". Γυναίκες.
Και επειδή ξέρω τι είστε, να σας προλάβω από τώρα λέγοντας ότι δεν γονάτισα ποτέ για πρόταση γάμου.
Και με αφορμή αυτό τώρα που το θυμήθηκα, η Χουέ είναι το μέρος στο οποίο (υποτίθεται τουλάχιστον) ότι δημιούργησαν τον λεγόμενο salted coffee, γίνεται χαμός σήμερα με δαύτον, είναι πολύ της μόδας. Έχει καμία δεκαετία περίπου το 12 νομίζω λέει η ιστορία ότι το ξεκίνησε ένα μικρό μαγαζί και οι περισσότεροι τώρα το έχουν προσθέσει στο μενού γιατί έχει ζήτηση αλλά δεν ξέρουν να το κάνουν σωστά.
Ακούγεται περίεργο, στη σωστή εκδοχή πρόκειται για καφές με παχιά κρέμα που έχει και αλάτι. Το αλάτι είναι ελάχιστα αντιληπτό και κατ' εμένα αλλάζει ευχάριστα την γεύση. Παρόλα αυτά δεν παίρνω συχνά αυτό τον καφέ γιατί δεν μου αρέσουν ούτε τα πολύ γλυκά ούτε τα κρεμώδη. Τότε ακόμα δεν είχε γίνει πολύ διάσημος σαν καφές, ήταν περισσότερο διάσημος ο egg coffee, ειδικά στα τουριστικά και στο Hanoi που είναι το μαγαζί που τον πρωτοέφτιαξαν.
Τέλος πάντων, πήγαμε στο δωμάτιο, το οποίο είχε το περίεργο η τουαλέτα να είναι εντός του, δηλαδή είχαν χωρίσει το δωμάτιο με ένα παραπέτασμα το οποίο παρόλο που ήταν ψηλό δεν έφτανε ως το ταβάνι να το απομονώσει. Ξέρω ζευγάρι που 5 χρόνια μετά ακόμα ανοίγουν τη βρύση όταν πηγαίνουν τουαλέτα να μην ακούσει ο απ' έξω τι κάνουν, θα είχε πλάκα να μένανε σε τέτοιο, εμείς δεν αηδιάζαμε με τέτοια και μία δύο μέρες θα καθόμασταν εκεί, θα τη παλεύαμε.
Αφήσαμε τα πράγματα και εγώ έφυγα αμέσως για την μεγαλύτερη ατραξιόν της Χουέ, την αυτοκρατορική πόλη. Η βιετναμέζα δεν το είχε κανένα ενδιαφέρον να το ξαναδεί - άσε που έχει πολύ περπάτημα και ακριβό εισιτήριο, θα έμενε πίσω να ξεκουραστεί.
Θα μπορούσα και εγώ να το έκανα την επόμενη, αλλά δεν ήξερα τι θα ξημέρωνε από θέμα καιρού και εγώ τουλάχιστον είμαι της άποψης κάνε όσα περισσότερα μπορείς όταν μπορείς γιατί δε ξέρεις τι γίνεται.
Περπάτησα πάλι μέσα στη κάψα της μέρας το 45λεπτο ως την είσοδο - ευτυχώς είχε συννεφιά που βοήθαγε όταν ήμουν εντελώς ακάλυπτος πάνω από τη μεγάλη γέφυρα του ποταμού, πήρα εισιτήριο και μπήκα. Δε θυμάμαι τι είναι τι από αυτά που βλέπετε, οπότε θα πετάξω τις φωτογραφίες εδώ χύμα και καλή τύχη.
Η επόμενη φωτογραφία είναι τραβηγμένη στη ζούλα, είναι η βασιλική αίθουσα επίσημων εκδηλώσεων που ήταν εκτός πρόσβασης για το κοινό, την χρησιμοποιούν ακόμα για επίσημες εκδηλώσεις αρχηγών κρατών και τέτοια. Κάτι αντίστοιχο μάλλον προετοίμαζαν γιατί όταν πέρασα την πρώτη φορά κάνανε κάποια πρόβα παραδοσιακής μουσικής (ίσως είχε και παράσταση αλλά δε μπορούσα να δω, μόνο άκουγα). Τη δεύτερη φορά που πέρασα είχαν ανοίξει τις πόρτες να αεριστεί ο χώρος, δεν ήταν κανένας να προσέχει και "μπερδεύτηκα" και μπήκα.
Τώρα που το κοιτάω την επόμενη φωτογραφία νομίζω θυμάμαι να είχα διαβάσει ότι ο λόφος στην ήταν τεχνητός και το δέντρο επίτηδες φυτευτό πλάγια έτσι για να ανεβαίνει κάποιος πρίγκηπας ή κάτι αντίστοιχο να μελετάει κει πάνω και να κόβει κίνηση. Άλλωστε τον περισσότερο χρόνο τον πέρναγαν μέσα εκεί απομονωμένοι από το περιβάλλον αλλά και από τους χώρους των "χαμηλότερων" ανθρώπων που υπηρετούσαν στο παλάτι.
Μετά από αρκετές ώρες περπάτημα, μια-δύο μικρές μπόρες, διάλειμμα για κολατσιό, καφέ (καραβίσιο, δεν είχε καντίνα μέσα) και πονεμένα πόδια, το εξάντλησα και βγήκα.
Πέτυχα ένα παιδάκι που επέστρεφε σπίτι από το σχολείο. Στο δημοτικό φόραγα και εγώ την τσάντα έτσι όταν βαριόμουν να την κρατάω.
Στη γέφυρα πριν περάσω το ποτάμι είχε ένα μαγαζί από τις μεγαλύτερες αλυσίδες κινητών. Το δικό μου το είχα φτιάξει ήδη αλλά δεν του είχα πολύ εμπιστοσύνη πια και επειδή είχα κάνει μια ψακτική όταν είχε χαλάσει μπήκα από περιέργεια να δω αν είχαν ένα μοντέλο που τότε ότι είχε κυκλοφορήσει (στην Ελλάδα δεν ήταν ακόμα διαθέσιμο).
Προς έκπληξή μου, το είχαν και μάλιστα με ευρωπαϊκό βύσμα φορτιστή, δηλαδή ήταν η διεθνής έκδοση και όχι η κινεζική. Το έπιασα στα χέρια και μου άρεσε. Τους ρώτησα (μέσω google translate) αν μπορούσαν να μου δώσουν το χαρτί που χρειάζεται για να πάρω πίσω τμήμα του ΦΠΑ στην έξοδο από την χώρα (10%) και μετά από πέρα δώθε μεταξύ τους, τηλέφωνα γύρευε που και ανακατωσούρα και αφού τους έδειξα από το ίντερνετ πως έμοιαζε το χαρτί μου είπαν ναι. Θα μου έβγαινε έτσι 30% φθηνότερο απ' ότι η αρχική τιμή που είχε ανακοινώσει η αντιπροσωπία στην Ελλάδα και θα το είχα και τουλάχιστον 1 μήνα νωρίτερα. Τους είπα θα ξανάρθω να το πάρω.
Πήγα πίσω, πήρα τη βιετναμέζα να κάνει τις συνεννοήσεις στα βιετναμέζικα για έξτρα σιγουριά, ανακατεύτηκε μέχρι και ο διευθυντής του μαγαζιού γιατί κανείς δεν ήξερε πως να κάνει τα χαρτιά για το ΦΠΑ ο οποίος με απόλυτη σιγουριά τους καθοδήγησε και κάμποση ώρα μετά έφυγα με καινούριο κινητό και το ειδικό τιμολόγιο που θα χρησιμοποιούσα φεύγοντας από την χώρα για την επιστροφή ΦΠΑ.
Πήγαμε κατ' ευθείαν για φαγητό κάπου δίπλα στο ποτάμι
που σέρβιραν αυτά τα μικρά πιατάκια από μία ζύμη που φτιάχνεται από ρυζάλευρο με μία διαδικασία το βράζουν, το στραγγίζουν σε κάτι περίεργα τούλια και μετά στερεοποιείται σε κρέμα.
Κανονικά αυτό το τρως με διάφορες σάλτσες, αλλά ήταν όλες πολύ πικάντικες (νομίζω η Χουέ είναι η πιο πικάντικη σε κουζίνα περιοχή της χώρας) και χωρίς τις σάλτσες μου φαίνονταν εντελώς αδιάφορα, οπότε έκανα μία βόλτα εκεί τριγύρω, βρήκα έναν πάγκο που είχε μία τεράστια κατσαρόλα με μεγάλα σαλιγκάρια να βράζουν και πήρα μία μερίδα και από αυτό, ήταν με μία πικάντικη - στα όρια που μπορούσα να φάω - αλλά εξαιρετικά γευστική σάλτσα.
Στην επιστροφή ξεκίνησε μία καταρρακτώδης βροχή, δεν θυμάμαι αν είχαμε ομπρέλα ή αδιάβροχα μαζί αλλά και να είχαμε τι να σου κάνουν όταν ανοίγουν οι ουρανοί έτσι. Τουλάχιστον ήμασταν τυχεροί και υπήρχε σχετική κάλυψη από υπόστεγα εκεί που περπατούσαμε. Ίσως λόγω της βροχής και της ώρας που επιστρέφαμε, ας πούμε 9, δηλαδή... αργά για βιετνάμ, δεν υπήρχε άνθρωπος στον δρόμο, σπάνια συναντιόμασταν με κάποιο.
Στην επιστροφή συζητάγαμε κάτι, ίσως για το αν θα μπορούσε να έρθει στην Ελλάδα και της είπα δε ξέρω τι χρειάζεται, αλλά υποθέτω ότι αν κάνω μία επιστολή πρόσκλησης της φιλενάδας μου (girlfriend) θα σου δώσουν την βίζα. Μπα μου λέει; Με ρώτησες αν θέλω να είμαι η φιλενάδα σου; Γιατί της λέω πρέπει να σε ρωτήσω μετά από τόσες μέρες που είμαστε μαζί; Εννοείται απάντησε.
Εκμεταλλεύτηκα ότι ο δρόμος ήταν άδειος αν και έριξα και μία ματιά τριγύρω μήπως βλέπει κανείς με κάνα κινητό και ξεφτιλιστούμε σε κανένα γιουτιούμπ, οπότε την σταμάτησα, έπεσα στο γόνατο και της λέω "do you want to be my girlfriend?". Το γέλιο-κακάρισμα που έριξε ξεπέρασε και τον θόρυβο από την καταρρακτώδη βροχή που κάλυπτε τα πάντα. Όταν σταμάτησε να γελά η απάντηση ήταν... "maybe". Γυναίκες.
Και επειδή ξέρω τι είστε, να σας προλάβω από τώρα λέγοντας ότι δεν γονάτισα ποτέ για πρόταση γάμου.
Last edited by a moderator: