poised
Member
- Μηνύματα
- 1.061
- Likes
- 8.880
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
Tην επόμενη μέρα βρήκα την ευκαιρία να ασχοληθώ με ένα μικρό πρόβλημα που είχα με το μικρό backpack, ξηλωνόταν το ένα λουρί ώμου γιατί συχνά πυκνά το τράβαγα από εκεί με αρκετό βάρος μέσα και ήθελα να το φτιάξω για να μην μου μείνει στο χέρι.
Κατέβηκα στο λόμπι όπου πάλι τρόμαξε η κυρία με την πάρτη μου και μου έκανε για άλλη μια φορά παράπονα γιατί περπατάω σαν φάντασμα και την τρομάζω. Είχα σταματήσει να το βρίσκω αστείο.
Της είπα αν ξέρει κάποιον να φτιάξει την τσάντα και μου έδειξε ένα κατάστημα στο ίδιο δρομάκι αδιέξοδο που οδηγούσε στο χοστέλ στα 50 μέτρα. Πήγα εκεί και είδα πως ήταν κομμωτήριο 2x3. Μπα λέω δε θα κατάλαβα καλά. Το επόμενο ήταν σπίτι, το προηγούμενο κάτι που πούλαγε ζωοτροφές, απέναντι ήταν εργαστήριο για περιελίξεις μοτέρ οπότε δε κατάλαβα τι λάθος έκανα. Γύρισα πάλι πίσω και μου έδειξε πάλι το κομμωτήριο. Γουατ δε φακ, περμανάντ θα μου κάνει την τσάντα;
Ξαναπήγα λοιπόν. Η κομμώτρια δεν μίλαγε αγγλικά αλλά της έδειξα το πρόβλημα στην τσάντα και ενώ έγινε κόκκινη από την ντροπή της που της μίλαγε ένας ξένος και δεν ήξερε τι να πει μου έδειξε με νοήματα στο ρολόι τοίχου να περιμένω κάνα μισάωρο. Οπότε της έδειξα και εγώ με νοήματα ότι θα ξαναέρθω και πήγα πίσω στο χοστέλ να φάω κάτι.
Το χοστέλ είχε ένα βασικό πρωινό, δηλαδή τσάι ή καφέ, φέτες τοστ και κάτι σαν μαρμελάδα από καρύδα, το οποίο είναι πολύ καλύτερο απ' ότι ακούγεται αλλά φαντάζομαι και θερμιδική βόμβα, σαν πηχτό ζαχαρούχο γάλα με καρύδα, το αγαπάνε πολύ και στην Σιγκαπούρη.
Πήρα λίγα υλικά από το πρωινό και πήγα πάλι επάνω που είχε ένα μεγάλο μπαλκόνι με ανεμιστήρα να κάτσω να τα φάω σε καλύτερο περιβάλλον.
Εκεί βρήκα και έναν 50+ (που φαινόταν για 60+) Αμερικάνο, σαν τους χίπις που είχαν ξεχαστεί στην Γκόα το '70 και είχαν ξεχάσει και το όνομά τους. Περίπτωση "χέι ντουντ" ο τύπος, από αυτούς που βγάζουν όλα τα στερεότυπα για τα χαζά αμερικανάκια. Ήταν λέει στην Μπανγκόκ κάπου δύο μήνες και στο τέλος εκείνου του μήνα θα έφευγε για αλλού (δε θυμάμαι που, νομίζω όμως πίσω στην Αμερική από την οποία έλλειπε χρόνια).
Ο τύπος ξύπναγε το πρωί, καθόταν στον ίδιο εξωτερικό χώρο που πήγαινα και εγώ και έβραζε τρία αυγά για περίπου μισή ώρα σε ένα δικό του τσουκαλάκι με portable γκάζι που κουβάλαγε μαζί. Στην συνέχεια έπαιρνε ένα αυγό τυχαία, το έτρωγε, ένα ακόμα το κράταγε για το απόγευμα και το τρίτο αφού του έβγαζε το τσόφλι το... πέταγε (!). Κάθε μέρα όμως. Θυμάμαι τον είχα ρωτήσει γιατί πετάει το αυγό και μου είχε δώσει μία απάντηση που δεν έβγαζε απολύτως κανένα νόημα. Δυστυχώς δεν την συγκράτησα αλλά ήταν αυτό που λες μάλλον έχω να κάνω με τρελό ας μη το τραβήξω και με σφάξει στον ύπνο μου.
Η διαδικασία με τα αυγά πρέπει να ήταν πολύ κουραστική γιατί μόλις τελείωνε πήγαινε πάλι στο κρεβάτι του και ξάπλωνε σύμφωνα με τον ίδιο μέχρι το μεσημέρι που πήγαινε για φαγητό κάπου εκεί κοντά. Μετά έλεγε ότι είχε πολύ ζέστη οπότε την έβγαζε στο aircondition του χοστέλ, πιθανώς μέχρι το βράδυ που γύρναγα και τον έβρισκα πάντα εκεί.
Η φάση του μου προκαλούσε ένα ενδιαφέρον και μιας που δεν τον έκοβα για (πολύ) επικίνδυνο, του μίλαγα κάθε μέρα εκεί στο κοινό πρωινό που παίρναμε στο μπαλκόνι με τον ανεμιστήρα. Είχε και ένα τρόπο να μιλάει δήθεν, δηλαδή αργά, με στόμφο, τονίζοντας κάποιες λέξεις μέσα στη πρόταση σμίγοντας τα φρύδια λες και ρούφαγε από ένα εικονικό μεγάλο μπάφο και μου θύμιζε τους "να γυρίζει παιδιά - να γυρίζει" σε ώρα αμπελοφιλοσοφίας. Βέβαια από την άλλη μου έλεγε και αρκετές ηλιθιότητες και ψέματα για τις "εμπειρίες" του, πχ ότι είχε αιωρηθεί στον αέρα για λίγο μαζί με έναν μοναχό που μπορούσε να μείνει στον αέρα για ώρες ή για κάποιον άλλο μοναχό που μπορούσε να εξαφανίσει όποιο αντικείμενο ήθελες και να το εμφανίσει ξανά οπουδήποτε μέσα στο δωμάτιο και αυτό ήταν κάτι που το είχε δει πολλές φορές να γίνεται με τα μάτια του. Κάποιες φορές τον πίκαρα, άλλες του έλεγα ξεκάθαρα να σταματήσει τις μαλακίες, δε νομίζω ότι με συμπάθησε και πολύ. Με ανεχόταν όμως γιατί δεν του μίλαγε και κανένας άλλος.
Πέρασε η ώρα "ευχάριστα" και πήγα πίσω στο κομμωτήριο. Μετά από λίγο ήρθε μία άλλη κυρία με την τσάντα της, της είπε η κομμώτρια ότι την περίμενα, αναστατώθηκε και αυτή λίγο που ήμουν ξένος δυτικός και δεν ήξερε αγγλικά. Της έδειξα την τσάντα μου, προσπάθησε να μου εξηγήσει ότι ήταν δύσκολο να το φτιάξει (το ξέρω ότι χρειάζεται ειδική μηχανή, οι απλές για τα ρούχα δεν πιάνουν) και ενώ αρχικά δεν ήθελε να το κάνει, με την βοήθεια της αυτόματης μετάφρασης που της έγραψα με όσο πιο εύκολη διατύπωση μπορούσα να σκεφτώ ότι χρειάζομαι βοήθεια, να κάνει ότι καλύτερο μπορεί να μην διαλυθεί η τσάντα και ότι δεν πρόκειται να την κατηγορήσω αν χαλάσει γρήγορα, λίγη συζήτηση με την κομμώτρια και λίγο παρακάλι, την τούμπαρα και αποφάσισε να το κάνει.
Υπό κανονικές συνθήκες θα ρώταγα από πριν και πόσο θα μου έπαιρνε, μην βρεθώ προ εκπλήξεως, αλλά μετά από τόση "πίεση" να το αναλάβει ντράπηκα λίγο να την ρωτήσω. Αποφάσισα πως ότι και να μου έλεγε στο τέλος θα το πλήρωνα και αν ήταν υπερβολικό ας πρόσεχα.
Με την βοήθεια της κομμώτριας έβγαλε από το μαγαζί στο πεζοδρόμιο ένα τραπέζι με ροδάκια από αυτά που έχουν και την ραπτομηχανή μέσα, μου έκανε νόημα να κάτσω σε ένα πάγκο και συνειδητοποίησα ότι αυτό ήταν το "μαγαζί" της, δηλαδή νοίκιαζε κάποιες ώρες το πεζοδρόμιο από την κομμώτρια.
Το πάλεψε αρκετά η καημένη, την είδα ότι ζορίστηκε αλλά θεωρώ ότι στο τέλος έκανε πραγματικά την καλύτερη δουλειά που μπορούσε και μου ζήτησε... 35 baht, δηλαδή ούτε ευρώ αν θυμάμαι καλά την ισοτιμία.
Την ευχαρίστησα, έβαλα τα πράγματά μου πίσω στην τσάντα και της έδωσα 100ρικο. Πήρε την τσάντα της να βρει ρέστα και έπαθε σοκ όταν κατάλαβε ότι δεν τα ήθελα. Κοκκίνισε, επέμεινε, της είπα ότι ήξερα ότι ήταν δύσκολο αυτό που έκανε και ότι την πίεσα, οπότε ήθελα να τα πάρει για τον κόπο της. Με τα πολλά τα δέχτηκε, αφού όμως πρώτα μου είπε (μέσω μηχανικής μετάφρασης όλα αυτά) ότι αν χάλαγε πάλι θα μου το έφτιαχνε ξανά όσες φορές χρειαζόταν.
Ξέρω ότι στην ΝΑ Ασία είναι ενάντια στην κουλτούρα να δίνεις "tip" ή παραπάνω από όσα ζητάει ο άλλος (μπορεί και να θεωρηθεί προσβλητικό) αλλά τη λυπήθηκα την καημένη.
Αφού λοιπόν είχα λύσει το πρόβλημα της τσάντας έφυγα να δω την "μοντέρνα" πλευρά της μεγαλούπολης.
Tην επόμενη μέρα βρήκα την ευκαιρία να ασχοληθώ με ένα μικρό πρόβλημα που είχα με το μικρό backpack, ξηλωνόταν το ένα λουρί ώμου γιατί συχνά πυκνά το τράβαγα από εκεί με αρκετό βάρος μέσα και ήθελα να το φτιάξω για να μην μου μείνει στο χέρι.
Κατέβηκα στο λόμπι όπου πάλι τρόμαξε η κυρία με την πάρτη μου και μου έκανε για άλλη μια φορά παράπονα γιατί περπατάω σαν φάντασμα και την τρομάζω. Είχα σταματήσει να το βρίσκω αστείο.
Της είπα αν ξέρει κάποιον να φτιάξει την τσάντα και μου έδειξε ένα κατάστημα στο ίδιο δρομάκι αδιέξοδο που οδηγούσε στο χοστέλ στα 50 μέτρα. Πήγα εκεί και είδα πως ήταν κομμωτήριο 2x3. Μπα λέω δε θα κατάλαβα καλά. Το επόμενο ήταν σπίτι, το προηγούμενο κάτι που πούλαγε ζωοτροφές, απέναντι ήταν εργαστήριο για περιελίξεις μοτέρ οπότε δε κατάλαβα τι λάθος έκανα. Γύρισα πάλι πίσω και μου έδειξε πάλι το κομμωτήριο. Γουατ δε φακ, περμανάντ θα μου κάνει την τσάντα;
Ξαναπήγα λοιπόν. Η κομμώτρια δεν μίλαγε αγγλικά αλλά της έδειξα το πρόβλημα στην τσάντα και ενώ έγινε κόκκινη από την ντροπή της που της μίλαγε ένας ξένος και δεν ήξερε τι να πει μου έδειξε με νοήματα στο ρολόι τοίχου να περιμένω κάνα μισάωρο. Οπότε της έδειξα και εγώ με νοήματα ότι θα ξαναέρθω και πήγα πίσω στο χοστέλ να φάω κάτι.
Το χοστέλ είχε ένα βασικό πρωινό, δηλαδή τσάι ή καφέ, φέτες τοστ και κάτι σαν μαρμελάδα από καρύδα, το οποίο είναι πολύ καλύτερο απ' ότι ακούγεται αλλά φαντάζομαι και θερμιδική βόμβα, σαν πηχτό ζαχαρούχο γάλα με καρύδα, το αγαπάνε πολύ και στην Σιγκαπούρη.
Πήρα λίγα υλικά από το πρωινό και πήγα πάλι επάνω που είχε ένα μεγάλο μπαλκόνι με ανεμιστήρα να κάτσω να τα φάω σε καλύτερο περιβάλλον.
Εκεί βρήκα και έναν 50+ (που φαινόταν για 60+) Αμερικάνο, σαν τους χίπις που είχαν ξεχαστεί στην Γκόα το '70 και είχαν ξεχάσει και το όνομά τους. Περίπτωση "χέι ντουντ" ο τύπος, από αυτούς που βγάζουν όλα τα στερεότυπα για τα χαζά αμερικανάκια. Ήταν λέει στην Μπανγκόκ κάπου δύο μήνες και στο τέλος εκείνου του μήνα θα έφευγε για αλλού (δε θυμάμαι που, νομίζω όμως πίσω στην Αμερική από την οποία έλλειπε χρόνια).
Ο τύπος ξύπναγε το πρωί, καθόταν στον ίδιο εξωτερικό χώρο που πήγαινα και εγώ και έβραζε τρία αυγά για περίπου μισή ώρα σε ένα δικό του τσουκαλάκι με portable γκάζι που κουβάλαγε μαζί. Στην συνέχεια έπαιρνε ένα αυγό τυχαία, το έτρωγε, ένα ακόμα το κράταγε για το απόγευμα και το τρίτο αφού του έβγαζε το τσόφλι το... πέταγε (!). Κάθε μέρα όμως. Θυμάμαι τον είχα ρωτήσει γιατί πετάει το αυγό και μου είχε δώσει μία απάντηση που δεν έβγαζε απολύτως κανένα νόημα. Δυστυχώς δεν την συγκράτησα αλλά ήταν αυτό που λες μάλλον έχω να κάνω με τρελό ας μη το τραβήξω και με σφάξει στον ύπνο μου.
Η διαδικασία με τα αυγά πρέπει να ήταν πολύ κουραστική γιατί μόλις τελείωνε πήγαινε πάλι στο κρεβάτι του και ξάπλωνε σύμφωνα με τον ίδιο μέχρι το μεσημέρι που πήγαινε για φαγητό κάπου εκεί κοντά. Μετά έλεγε ότι είχε πολύ ζέστη οπότε την έβγαζε στο aircondition του χοστέλ, πιθανώς μέχρι το βράδυ που γύρναγα και τον έβρισκα πάντα εκεί.
Η φάση του μου προκαλούσε ένα ενδιαφέρον και μιας που δεν τον έκοβα για (πολύ) επικίνδυνο, του μίλαγα κάθε μέρα εκεί στο κοινό πρωινό που παίρναμε στο μπαλκόνι με τον ανεμιστήρα. Είχε και ένα τρόπο να μιλάει δήθεν, δηλαδή αργά, με στόμφο, τονίζοντας κάποιες λέξεις μέσα στη πρόταση σμίγοντας τα φρύδια λες και ρούφαγε από ένα εικονικό μεγάλο μπάφο και μου θύμιζε τους "να γυρίζει παιδιά - να γυρίζει" σε ώρα αμπελοφιλοσοφίας. Βέβαια από την άλλη μου έλεγε και αρκετές ηλιθιότητες και ψέματα για τις "εμπειρίες" του, πχ ότι είχε αιωρηθεί στον αέρα για λίγο μαζί με έναν μοναχό που μπορούσε να μείνει στον αέρα για ώρες ή για κάποιον άλλο μοναχό που μπορούσε να εξαφανίσει όποιο αντικείμενο ήθελες και να το εμφανίσει ξανά οπουδήποτε μέσα στο δωμάτιο και αυτό ήταν κάτι που το είχε δει πολλές φορές να γίνεται με τα μάτια του. Κάποιες φορές τον πίκαρα, άλλες του έλεγα ξεκάθαρα να σταματήσει τις μαλακίες, δε νομίζω ότι με συμπάθησε και πολύ. Με ανεχόταν όμως γιατί δεν του μίλαγε και κανένας άλλος.
Πέρασε η ώρα "ευχάριστα" και πήγα πίσω στο κομμωτήριο. Μετά από λίγο ήρθε μία άλλη κυρία με την τσάντα της, της είπε η κομμώτρια ότι την περίμενα, αναστατώθηκε και αυτή λίγο που ήμουν ξένος δυτικός και δεν ήξερε αγγλικά. Της έδειξα την τσάντα μου, προσπάθησε να μου εξηγήσει ότι ήταν δύσκολο να το φτιάξει (το ξέρω ότι χρειάζεται ειδική μηχανή, οι απλές για τα ρούχα δεν πιάνουν) και ενώ αρχικά δεν ήθελε να το κάνει, με την βοήθεια της αυτόματης μετάφρασης που της έγραψα με όσο πιο εύκολη διατύπωση μπορούσα να σκεφτώ ότι χρειάζομαι βοήθεια, να κάνει ότι καλύτερο μπορεί να μην διαλυθεί η τσάντα και ότι δεν πρόκειται να την κατηγορήσω αν χαλάσει γρήγορα, λίγη συζήτηση με την κομμώτρια και λίγο παρακάλι, την τούμπαρα και αποφάσισε να το κάνει.
Υπό κανονικές συνθήκες θα ρώταγα από πριν και πόσο θα μου έπαιρνε, μην βρεθώ προ εκπλήξεως, αλλά μετά από τόση "πίεση" να το αναλάβει ντράπηκα λίγο να την ρωτήσω. Αποφάσισα πως ότι και να μου έλεγε στο τέλος θα το πλήρωνα και αν ήταν υπερβολικό ας πρόσεχα.
Με την βοήθεια της κομμώτριας έβγαλε από το μαγαζί στο πεζοδρόμιο ένα τραπέζι με ροδάκια από αυτά που έχουν και την ραπτομηχανή μέσα, μου έκανε νόημα να κάτσω σε ένα πάγκο και συνειδητοποίησα ότι αυτό ήταν το "μαγαζί" της, δηλαδή νοίκιαζε κάποιες ώρες το πεζοδρόμιο από την κομμώτρια.
Το πάλεψε αρκετά η καημένη, την είδα ότι ζορίστηκε αλλά θεωρώ ότι στο τέλος έκανε πραγματικά την καλύτερη δουλειά που μπορούσε και μου ζήτησε... 35 baht, δηλαδή ούτε ευρώ αν θυμάμαι καλά την ισοτιμία.
Την ευχαρίστησα, έβαλα τα πράγματά μου πίσω στην τσάντα και της έδωσα 100ρικο. Πήρε την τσάντα της να βρει ρέστα και έπαθε σοκ όταν κατάλαβε ότι δεν τα ήθελα. Κοκκίνισε, επέμεινε, της είπα ότι ήξερα ότι ήταν δύσκολο αυτό που έκανε και ότι την πίεσα, οπότε ήθελα να τα πάρει για τον κόπο της. Με τα πολλά τα δέχτηκε, αφού όμως πρώτα μου είπε (μέσω μηχανικής μετάφρασης όλα αυτά) ότι αν χάλαγε πάλι θα μου το έφτιαχνε ξανά όσες φορές χρειαζόταν.
Ξέρω ότι στην ΝΑ Ασία είναι ενάντια στην κουλτούρα να δίνεις "tip" ή παραπάνω από όσα ζητάει ο άλλος (μπορεί και να θεωρηθεί προσβλητικό) αλλά τη λυπήθηκα την καημένη.
Αφού λοιπόν είχα λύσει το πρόβλημα της τσάντας έφυγα να δω την "μοντέρνα" πλευρά της μεγαλούπολης.
Last edited by a moderator: