poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
Όσοι είστε πολύ μικροί σε ηλικία καθίστε εδώ δίπλα στη φωτιά να σας πω μια ιστορία από τα παλιά. Και όσοι είστε αρκετά μεγάλοι να το θυμόσαστε πάρτε ένα ποτήρι κρασί (ή τo τίλιο σας, ότι επιτρέπει ο γιατρός) να νοσταλγήσετε.
Υπήρχε λοιπόν μία εποχή που το ίντερνετ δεν ήταν όπως είναι. Δεν υπήρχε το youtube και για τους περισσότερους το email τους είχε μετά το παπάκι hotmail ή otenet. Για να μπεις στο ίντερνετ έκανες κλήση με το μόντεμ σε ένα ειδικό τηλεφωνικό νούμερο και μετά από ένα λεπτό θορύβου χρρρρρ-βζζζζ-τσ-τσ-τσ-τρρρρρ-χςςςςς συνδεόταν σε ταχύτητες λίγων δεκάδων kbps - και αυτό ήταν μεγάλη ταχύτητα για την εποχή.
Εκείνες τις εποχές λοιπόν στέλναμε ο ένας στον άλλο email με αστείες εικόνες και σπάνια πολύ μικρά βιντεάκια σε ανάλυση γραμματόσημου και τόση συμπίεση που η φαντασία σου συμπλήρωνε όσα δεν έβλεπες καθαρά. Κανείς δεν ήξερε από που ξεκίναγαν αυτά τα email. Κάποιες φορές είχαν 200 διευθύνσεις αφημένες μέσα από forward σε forward αλλά πάντα κάποιος θα βρισκόταν να τις σβήσει και θα "ξεκίναγαν" από το μηδέν να συνεχίζουν τον viral κύκλο του κόσμου από επαφή σε επαφή.
Τότε λοιπόν μου είχαν στείλει ένα βιντεάκι λίγων δευτερολέπτων με μία υπαίθρια αγορά στην οποία ξαφνικά μάζευαν τις τέντες, σπρώχνανε τους πάγκους λίγο στην άκρη και εκεί συνειδητοποιούσες ότι υπήρχαν γραμμές τρένου από κάτω πάνω στις οποίες πέρναγε ένα τρένο εντελώς οριακά. Με το που πέρναγε και το τελευταίο βαγόνι αμέσως πάλι επανέφεραν τα πάντα όπως ήταν πριν.
Για κάποιο λόγο αυτό το βιντεάκι με είχε εξιτάρει. Πίστευα ότι ήταν στην Ινδία, καλύπτοντας τις προκαταλήψεις για το τι είναι Ινδία στο μυαλό μου - άλλωστε η ανάλυση του βίντεο δεν έφτανε για να δεις λεπτομέρειες - αλλά πιθανώς να ήταν σε περισσότερα από ένα μέρη στον κόσμο. Σε κάθε περίπτωση εκείνη την εποχή ήταν αδύνατο να βρεις πολλές πληροφορίες για αυτό.
Και εκεί λοιπόν στην Ταϊλάνδη, κάπου πέτυχα πληροφορίες για μία αγορά, του Mae Khlong, που πέρναγε το τρένο από μέσα και βλέποντας φωτογραφία μου θύμισε πολύ εκείνο το βίντεο. Και χωρίς να το σκεφτώ πολύ είπα με μεγάλη σιγουριά: θα πάω.
Το χωριό του Mae Khlong είναι κάπου 90χλμ από την Bangkok. Προφανώς πάει τρένο αφού περνάει και από την αγορά, αλλά όχι απευθείας από Bangkok, είναι ένα τοπικό. Αν θυμάμαι καλά χρειαζόταν τρεις μετεπιβιβάσεις για να φτάσεις από το κέντρο της Bangkok εκεί και άλλες τόσες για πίσω. Και επειδή το τρένο πέρναγε μέσα από την αγορά μόνο δύο φορές τη μέρα, μία νωρίς το πρωί και μία το μεσημέρι, δεν υπήρχε ευκαιρία να πας με το τρένο, να το ξαναδείς να περνάει απ' έξω και μετά να το πάρεις πάλι για να επιστρέψεις.
Η λύση λοιπόν που βρήκα ήταν να πάω με λεωφορείο εκεί, ταξί ούτε για πλάκα για 90χλμ, να δω το τρένο να έρχεται μέσα από την αγορά και λίγα λεπτά αργότερα να το πάρω για την επιστροφή. Μάλιστα είχα δει ότι υπήρχε και μία floating market σε απόσταση 1-2 χλμ, οπότε σκεφτόμουν να πήγαινα και εκεί να ρίξω μια ματιά.
Εκείνη την περίοδο η αγορά αυτή είχε αρχίσει να γίνεται γνωστή, οπότε υπήρχαν και κάποια τουριστικά πρακτορεία που το έκαναν σαν ημερήσιο τουρ, όμως σαν πακέτο μου είχε φανεί πολύ ακριβό, περιλάμβανε και φαγητό και μία άλλη στάση σε κάτι που δεν με ενδιέφερε για να γεμίσουν την μέρα, οπότε είπα να πάω μόνος μου γιατί δεν φαινόταν μεγάλη ταλαιπωρία (όσοι παρακολουθείτε την ιστορία τώρα πρέπει να κουνάτε το κεφάλι συγκαταβατικά καταλαβαίνοντας τι έρχεται).
Σύμφωνα με πληροφορίες που βρήκα στο ίντερνετ υπήρχε μία πλατεία στο κέντρο απ' όπου ξεκινούσαν βανάκια και λεωφορεία για οπουδήποτε, συμπεριλαμβανομένου του χωριού αυτού. Οπότε ξύπνησα με στόχο να πάω στο χωριό νωρίς, να περιηγηθώ στα πέριξ, να φάω κάπου και μετά να πάω στην αγορά εγκαίρως για το δεύτερο τρένο.
Πήρα λοιπόν το πρωινό μου μαζί με τον ντουντ, ο οποίος την ώρα που πέταγε το ένα καθαρισμένο αυγό, μου ανακοίνωσε με στόμφο και περηφάνια ότι επειδή στο τέλος του μήνα θα έφευγε για το αεροδρόμιο, την προηγούμενη είχε πάει μέχρι τον σταθμό του μετρό για να προσανατολιστεί. Δηλαδή χωρίς πλάκα, πήγε στο σταθμό, είδε που είναι και ξαναγύρισε.
Μου είπε εξίσου θριαμβευτικά ότι την επόμενη μέρα θα πήγαινε πάλι να βρει που είναι τα εκδοτήρια. Και μετά από αυτή την επόμενη θα έβγαζε δοκιμαστικά ένα εισιτήριο, μια άλλη επόμενη θα πήγαινε και μέχρι την αποβάθρα και μετά θα το επαναλάμβανε μερικές φορές για να το θυμάται ώστε όταν έφτανε η μέρα να είναι έτοιμος. Είχα μείνει να τον κοιτάω με δέος. Ήταν όντως τόσο ντουντ ή μήπως ο άνθρωπος ήταν επικίνδυνος, κοιμόμασταν και στο ίδιο δωμάτιο;
Τον άφησα προβληματισμένος, αποχαιρέτησα την ισπανίδα που έφευγε μετά από λίγη ώρα, μου έδωσε φιλάκι και μου είπε ευχαριστώ για όλα (ποια ακριβώς; ) είπε κρίμα που δεν μπορούσα να έρθω και εγώ μαζί της και να βρισκόμασταν σίγουρα στην Καμπότζη. Καίω καρδιές ο κερατάς ακόμα και όταν δεν προσπαθώ.
Και πήγα προς την πλατεία με τα λεωφορεία.
Εγώ περίμενα κάτι σαν την πλατεία Αιγύπτου που φεύγουν τα λεωφορεία για Σούνιο κλπ, αλλά βρήκα μία τεράστια οκταγωνική πλατεία, όπου σε κάθε γωνία από τις 8 φεύγανε βανάκια προς διαφορετικές κατευθύνσεις. Οι πινακίδες πάνω στα βανάκια ήταν μόνο στα ταϊλανδέζικα και αν δεν ήξερες από μόνος σου που να πάρεις το βανάκια κανείς δεν ήξερε να σου πει από που έφευγε. Ξεκίνησα λοιπόν να πηγαίνω από πλευρά σε πλευρά, ρωτώντας στην σειρά ένα ένα βανάκι - χωρίς να ξέρω κιόλας αν έχει φύγει αυτό που ήθελα εκείνη την ώρα και θα ερχόταν ξανά σε 5' οπότε δεν χρειαζόταν να πάω αλλού. Κάποιες φορές για να περάσω απέναντι έπρεπε να πάρω πεζογέφυρα, δηλαδή μιλάμε για ιδρώτα ανέβα κατέβα τα σκαλιά στους 40 βαθμούς και 99% υγρασία. Και αν θυμάμαι καλά έκανα την περίμετρο της πλατείας πάνω από δύο φορές γιατί την πρώτη δεν το βρήκα καν, δηλαδή πάνω από χιλιόμετρο.
Με τα πολλά το βρήκα το βανάκι επιτέλους, το οποίο μου είπε ότι θα έφευγε όταν γέμιζε, κατά τα γνωστά για βανάκια. Ευτυχώς πήρα έναν καφέ και παγωμένο νερό από 7/11 εκεί δίπλα γιατί είχα γκανιάξει.
Το βανάκι έφυγε κάποια ώρα μετά χωρίς να γεμίσει, νομίζω ήμασταν 2-3 άτομα μέσα. Όταν πια ξεκινήσαμε κατάλαβα ότι το πλάνο να πάω νωρίς, να γυρίσω την περιοχή και να φάω σε ντόπιο εστιατόριο δεν έβγαινε πια, είχα χάσει δύο ώρες στο γύρω γύρω και το περίμενε και είχα ακόμα κοντά άλλες δύο για να φτάσουμε, υποθέτοντας ότι δεν θα πέφταμε σε χοντρή κίνηση στην έξοδο. Φυσικά πέσαμε σε κίνηση αλλά όχι για πολύ και κάπου μία ώρα μετά φτάσαμε σε μία αλάνα στην μέση του πουθενά, που ούτε το google ούτε το maps.me είχε σημειωμένο κάτι και μας λέει ο τύπος κατεβείτε.
Τι κατεβείτε ρε μάστορα, το Mae Khlong είναι άλλα 30χλμ από εδώ. Με νοήματα μου έδωσε να καταλάβω ότι έπρεπε να πάρω άλλο βανάκι. Αλλά από που; Είδα τους συνταξιδιώτες που προχώραγαν προς ένα κτήριο στην άκρη που έμοιαζε με αγροτική αποθήκη, τι να κάνω τους πήρα κατόπι. Μέσα εκεί είχε κάτι "εκδοτήρια", δηλαδή τραπέζια και ρώτα ρώτα για Mae Khlong μου έβγαλε μία κοπέλα ένα ακόμα εισιτήριο και μου έδωσε να καταλάβω ότι θα ερχόταν βανάκι αργότερα να με πάει εκεί. Αργότερα πότε; Αργότερα όποτε. Τον ήπιαμε σκεφτόμουν, άμα έχανα το τρένο μετά τι θα έκανα θα κοιμόμουν εκεί; Γιατί να γυρίσω πάλι πίσω με λεωφορεία και στάσεις στο πουθενά στο σκοτάδι δεν μου φαινόταν και πολύ καλή ιδέα.
Έφαγα μεσημεριανό στο πόδι (αυτό που υποτίθεται θα έτρωγα στην floating market) και με τα πολλά ήρθε το άλλο βανάκι και μάλιστα η οδηγός (σπάνιο) συμφώνησε να με αφήσει σε ένα σημείο που ήταν κοντά στην αγορά και θα γλίτωνα αρκετό περπάτημα από το κέντρο του χωριού. Από εκεί που υποτίθεται θα είχα μισή μέρα στην περιοχή είχα φτάσει να είμαι οριακά για την άφιξη του τρένου, αλλά φαινόταν ότι θα προλάβαινα.
Όσοι είστε πολύ μικροί σε ηλικία καθίστε εδώ δίπλα στη φωτιά να σας πω μια ιστορία από τα παλιά. Και όσοι είστε αρκετά μεγάλοι να το θυμόσαστε πάρτε ένα ποτήρι κρασί (ή τo τίλιο σας, ότι επιτρέπει ο γιατρός) να νοσταλγήσετε.
Υπήρχε λοιπόν μία εποχή που το ίντερνετ δεν ήταν όπως είναι. Δεν υπήρχε το youtube και για τους περισσότερους το email τους είχε μετά το παπάκι hotmail ή otenet. Για να μπεις στο ίντερνετ έκανες κλήση με το μόντεμ σε ένα ειδικό τηλεφωνικό νούμερο και μετά από ένα λεπτό θορύβου χρρρρρ-βζζζζ-τσ-τσ-τσ-τρρρρρ-χςςςςς συνδεόταν σε ταχύτητες λίγων δεκάδων kbps - και αυτό ήταν μεγάλη ταχύτητα για την εποχή.
Εκείνες τις εποχές λοιπόν στέλναμε ο ένας στον άλλο email με αστείες εικόνες και σπάνια πολύ μικρά βιντεάκια σε ανάλυση γραμματόσημου και τόση συμπίεση που η φαντασία σου συμπλήρωνε όσα δεν έβλεπες καθαρά. Κανείς δεν ήξερε από που ξεκίναγαν αυτά τα email. Κάποιες φορές είχαν 200 διευθύνσεις αφημένες μέσα από forward σε forward αλλά πάντα κάποιος θα βρισκόταν να τις σβήσει και θα "ξεκίναγαν" από το μηδέν να συνεχίζουν τον viral κύκλο του κόσμου από επαφή σε επαφή.
Τότε λοιπόν μου είχαν στείλει ένα βιντεάκι λίγων δευτερολέπτων με μία υπαίθρια αγορά στην οποία ξαφνικά μάζευαν τις τέντες, σπρώχνανε τους πάγκους λίγο στην άκρη και εκεί συνειδητοποιούσες ότι υπήρχαν γραμμές τρένου από κάτω πάνω στις οποίες πέρναγε ένα τρένο εντελώς οριακά. Με το που πέρναγε και το τελευταίο βαγόνι αμέσως πάλι επανέφεραν τα πάντα όπως ήταν πριν.
Για κάποιο λόγο αυτό το βιντεάκι με είχε εξιτάρει. Πίστευα ότι ήταν στην Ινδία, καλύπτοντας τις προκαταλήψεις για το τι είναι Ινδία στο μυαλό μου - άλλωστε η ανάλυση του βίντεο δεν έφτανε για να δεις λεπτομέρειες - αλλά πιθανώς να ήταν σε περισσότερα από ένα μέρη στον κόσμο. Σε κάθε περίπτωση εκείνη την εποχή ήταν αδύνατο να βρεις πολλές πληροφορίες για αυτό.
Και εκεί λοιπόν στην Ταϊλάνδη, κάπου πέτυχα πληροφορίες για μία αγορά, του Mae Khlong, που πέρναγε το τρένο από μέσα και βλέποντας φωτογραφία μου θύμισε πολύ εκείνο το βίντεο. Και χωρίς να το σκεφτώ πολύ είπα με μεγάλη σιγουριά: θα πάω.
Το χωριό του Mae Khlong είναι κάπου 90χλμ από την Bangkok. Προφανώς πάει τρένο αφού περνάει και από την αγορά, αλλά όχι απευθείας από Bangkok, είναι ένα τοπικό. Αν θυμάμαι καλά χρειαζόταν τρεις μετεπιβιβάσεις για να φτάσεις από το κέντρο της Bangkok εκεί και άλλες τόσες για πίσω. Και επειδή το τρένο πέρναγε μέσα από την αγορά μόνο δύο φορές τη μέρα, μία νωρίς το πρωί και μία το μεσημέρι, δεν υπήρχε ευκαιρία να πας με το τρένο, να το ξαναδείς να περνάει απ' έξω και μετά να το πάρεις πάλι για να επιστρέψεις.
Η λύση λοιπόν που βρήκα ήταν να πάω με λεωφορείο εκεί, ταξί ούτε για πλάκα για 90χλμ, να δω το τρένο να έρχεται μέσα από την αγορά και λίγα λεπτά αργότερα να το πάρω για την επιστροφή. Μάλιστα είχα δει ότι υπήρχε και μία floating market σε απόσταση 1-2 χλμ, οπότε σκεφτόμουν να πήγαινα και εκεί να ρίξω μια ματιά.
Εκείνη την περίοδο η αγορά αυτή είχε αρχίσει να γίνεται γνωστή, οπότε υπήρχαν και κάποια τουριστικά πρακτορεία που το έκαναν σαν ημερήσιο τουρ, όμως σαν πακέτο μου είχε φανεί πολύ ακριβό, περιλάμβανε και φαγητό και μία άλλη στάση σε κάτι που δεν με ενδιέφερε για να γεμίσουν την μέρα, οπότε είπα να πάω μόνος μου γιατί δεν φαινόταν μεγάλη ταλαιπωρία (όσοι παρακολουθείτε την ιστορία τώρα πρέπει να κουνάτε το κεφάλι συγκαταβατικά καταλαβαίνοντας τι έρχεται).
Σύμφωνα με πληροφορίες που βρήκα στο ίντερνετ υπήρχε μία πλατεία στο κέντρο απ' όπου ξεκινούσαν βανάκια και λεωφορεία για οπουδήποτε, συμπεριλαμβανομένου του χωριού αυτού. Οπότε ξύπνησα με στόχο να πάω στο χωριό νωρίς, να περιηγηθώ στα πέριξ, να φάω κάπου και μετά να πάω στην αγορά εγκαίρως για το δεύτερο τρένο.
Πήρα λοιπόν το πρωινό μου μαζί με τον ντουντ, ο οποίος την ώρα που πέταγε το ένα καθαρισμένο αυγό, μου ανακοίνωσε με στόμφο και περηφάνια ότι επειδή στο τέλος του μήνα θα έφευγε για το αεροδρόμιο, την προηγούμενη είχε πάει μέχρι τον σταθμό του μετρό για να προσανατολιστεί. Δηλαδή χωρίς πλάκα, πήγε στο σταθμό, είδε που είναι και ξαναγύρισε.
Μου είπε εξίσου θριαμβευτικά ότι την επόμενη μέρα θα πήγαινε πάλι να βρει που είναι τα εκδοτήρια. Και μετά από αυτή την επόμενη θα έβγαζε δοκιμαστικά ένα εισιτήριο, μια άλλη επόμενη θα πήγαινε και μέχρι την αποβάθρα και μετά θα το επαναλάμβανε μερικές φορές για να το θυμάται ώστε όταν έφτανε η μέρα να είναι έτοιμος. Είχα μείνει να τον κοιτάω με δέος. Ήταν όντως τόσο ντουντ ή μήπως ο άνθρωπος ήταν επικίνδυνος, κοιμόμασταν και στο ίδιο δωμάτιο;
Τον άφησα προβληματισμένος, αποχαιρέτησα την ισπανίδα που έφευγε μετά από λίγη ώρα, μου έδωσε φιλάκι και μου είπε ευχαριστώ για όλα (ποια ακριβώς; ) είπε κρίμα που δεν μπορούσα να έρθω και εγώ μαζί της και να βρισκόμασταν σίγουρα στην Καμπότζη. Καίω καρδιές ο κερατάς ακόμα και όταν δεν προσπαθώ.
Και πήγα προς την πλατεία με τα λεωφορεία.
Εγώ περίμενα κάτι σαν την πλατεία Αιγύπτου που φεύγουν τα λεωφορεία για Σούνιο κλπ, αλλά βρήκα μία τεράστια οκταγωνική πλατεία, όπου σε κάθε γωνία από τις 8 φεύγανε βανάκια προς διαφορετικές κατευθύνσεις. Οι πινακίδες πάνω στα βανάκια ήταν μόνο στα ταϊλανδέζικα και αν δεν ήξερες από μόνος σου που να πάρεις το βανάκια κανείς δεν ήξερε να σου πει από που έφευγε. Ξεκίνησα λοιπόν να πηγαίνω από πλευρά σε πλευρά, ρωτώντας στην σειρά ένα ένα βανάκι - χωρίς να ξέρω κιόλας αν έχει φύγει αυτό που ήθελα εκείνη την ώρα και θα ερχόταν ξανά σε 5' οπότε δεν χρειαζόταν να πάω αλλού. Κάποιες φορές για να περάσω απέναντι έπρεπε να πάρω πεζογέφυρα, δηλαδή μιλάμε για ιδρώτα ανέβα κατέβα τα σκαλιά στους 40 βαθμούς και 99% υγρασία. Και αν θυμάμαι καλά έκανα την περίμετρο της πλατείας πάνω από δύο φορές γιατί την πρώτη δεν το βρήκα καν, δηλαδή πάνω από χιλιόμετρο.
Με τα πολλά το βρήκα το βανάκι επιτέλους, το οποίο μου είπε ότι θα έφευγε όταν γέμιζε, κατά τα γνωστά για βανάκια. Ευτυχώς πήρα έναν καφέ και παγωμένο νερό από 7/11 εκεί δίπλα γιατί είχα γκανιάξει.
Το βανάκι έφυγε κάποια ώρα μετά χωρίς να γεμίσει, νομίζω ήμασταν 2-3 άτομα μέσα. Όταν πια ξεκινήσαμε κατάλαβα ότι το πλάνο να πάω νωρίς, να γυρίσω την περιοχή και να φάω σε ντόπιο εστιατόριο δεν έβγαινε πια, είχα χάσει δύο ώρες στο γύρω γύρω και το περίμενε και είχα ακόμα κοντά άλλες δύο για να φτάσουμε, υποθέτοντας ότι δεν θα πέφταμε σε χοντρή κίνηση στην έξοδο. Φυσικά πέσαμε σε κίνηση αλλά όχι για πολύ και κάπου μία ώρα μετά φτάσαμε σε μία αλάνα στην μέση του πουθενά, που ούτε το google ούτε το maps.me είχε σημειωμένο κάτι και μας λέει ο τύπος κατεβείτε.
Τι κατεβείτε ρε μάστορα, το Mae Khlong είναι άλλα 30χλμ από εδώ. Με νοήματα μου έδωσε να καταλάβω ότι έπρεπε να πάρω άλλο βανάκι. Αλλά από που; Είδα τους συνταξιδιώτες που προχώραγαν προς ένα κτήριο στην άκρη που έμοιαζε με αγροτική αποθήκη, τι να κάνω τους πήρα κατόπι. Μέσα εκεί είχε κάτι "εκδοτήρια", δηλαδή τραπέζια και ρώτα ρώτα για Mae Khlong μου έβγαλε μία κοπέλα ένα ακόμα εισιτήριο και μου έδωσε να καταλάβω ότι θα ερχόταν βανάκι αργότερα να με πάει εκεί. Αργότερα πότε; Αργότερα όποτε. Τον ήπιαμε σκεφτόμουν, άμα έχανα το τρένο μετά τι θα έκανα θα κοιμόμουν εκεί; Γιατί να γυρίσω πάλι πίσω με λεωφορεία και στάσεις στο πουθενά στο σκοτάδι δεν μου φαινόταν και πολύ καλή ιδέα.
Έφαγα μεσημεριανό στο πόδι (αυτό που υποτίθεται θα έτρωγα στην floating market) και με τα πολλά ήρθε το άλλο βανάκι και μάλιστα η οδηγός (σπάνιο) συμφώνησε να με αφήσει σε ένα σημείο που ήταν κοντά στην αγορά και θα γλίτωνα αρκετό περπάτημα από το κέντρο του χωριού. Από εκεί που υποτίθεται θα είχα μισή μέρα στην περιοχή είχα φτάσει να είμαι οριακά για την άφιξη του τρένου, αλλά φαινόταν ότι θα προλάβαινα.
Last edited by a moderator: