poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
Το πήρα λίγο πείσμα να μην πάρω check-in βαλίτσα για δύο λόγους. Ο ένας είναι φυσικά το έξτρα κόστος της και ο άλλος η γνώση του ότι όταν ταξιδεύεις με μπάκπακ, ότι έχεις μαζί το κουβαλάς στην πλάτη και κάθε έξτρα κιλό κάνει διαφορά. Οπότε όσο λιγότερα τόσο καλύτερα.
Τα απολύτως ελάχιστα λοιπόν ήταν ένα μακρύ παντελόνι και ελαφρύ τζάκετ που θα φόραγα στο αεροπλάνο, άρα δε θα μέτραγαν στο ζύγι, τρία κοντά παντελόνια, δέκα t-shirt, δέκα εσώρουχα και κοντές κάλτσες. Η πρότερη εμπειρία μου έλεγε ότι ανά το πολύ δεκαήμερο κάπου θα βρεθεί χρόνος να πλύνεις-στεγνώσεις οπότε παραπάνω αλλαξιές είναι υπερβολή και λιγότερες ένα κάποιο ρίσκο να ξεμείνεις. Δεν θα έπαιρνα δεύτερο ζευγάρι παπούτσια πέρα από αυτό που φόραγα (αν χρειαζόταν μπορούσα να αγοράσω εκεί), οπότε μαζί με παντόφλες, μαγιό, πετσέτα μεγάλη, πετσέτα μικρή, καπέλο και ένα καλό αδιάβροχο γιατί "νοτιοανατολική Ασία αφού", ούτε 7.5 κιλά δεν έπιανα στο backpack με περιθώριο για 10. Όταν όμως έβαζες τα ηλεκτρονικά, φωτογραφική, κινητό, λάπτοπ (απαραίτητο μιας που σκόπευα να δουλέψω λίγο και να αντιμετωπίσω τυχόν έκτακτα), φορτιστές και λοιπά παρελκόμενα κοκοκόψαρα - συν το βάρος της δεύτερης τσάντας, ανέβαινα στα 12 κιλά και δεν έπεφτε παρακάτω ότι και να έκανα. Και όλα αυτά χωρίς να υπολογίζω το βάρος φαγητού και νερού που θα χρειαζόμουν για να βγάλω το ταξίδι χωρίς να αγοράσω στο αεροπλάνο μιας που με είχε πιάσει πείσμα να μην πληρώσω ούτε για αυτό. Τουλάχιστον αυτά θεωρούσα ότι θα τα σκαπούλαρα εκτός αν ζύγιζαν πάλι στην πύλη πριν μπεις στο αεροπλάνο, σχετικά σπάνιο.
Η γνωστή λύση με τις low cost είναι πως ότι δε θες να ζυγιστεί το κουβαλάς πάνω σου. Έτσι ίδρωνα μπροστά στο γκισέ για το check-in, όχι από το άγχος, αλλά γιατί φόραγα καλοκαιριάτικα το τζακετ με το λάπτοπ χωμένο στην πλάτη μέσα από το παντελόνι για να μη φαίνεται και στις τσέπες παραχωμένο ότι άλλο βαρύ χώραγε. Τελικά η υπάλληλος ούτε που ζύγισε, απλά τα κοίταξε ότι δεν είναι πολύ μεγάλα και τέλος.
Με ένα μικρό χαμόγελο ικανοποίησης ότι την σκαπούλαρα αναφορικά με το βάρος, βλέπω την υπάλληλο να ψάχνει το διαβατήριο επίμονα, ώσπου μου λέει "βίζα για Ταϊλάνδη έχετε;". Μένω λίγο σα χαμένος. Άλλαξε κάτι και δεν το είχα πάρε χαμπάρι; Αφού της λέω δε χρειάζεται, βγάζουμε εκεί. "Σύμφωνα με το σύστημα για να βγάλετε εκεί πρέπει να έχετε εισιτήριο επιστροφής. Έχετε;" Και μένω να την κοιτάω, θυμούμενος περιπτώσεις άλλων που στο αεροδρόμιο είχαν ταλαιπωρηθεί ή χάσει την πτήση τους για κάτι τρομερά τυπικό (και μερικές φορές λάθος). Σε εσωτερικό πανικό - που προσπαθούσα να κρύψω - έψαχνα να βρω μία δικαιολογία στα γρήγορα για να ξεμπλοκάρω την κατάσταση, να με αφήσει να μπω στην πτήση και μετά να έβλεπα τι θα έκανα αν όντως υπήρχε αυτή η προϋπόθεση που δεν ήξερα.
Αφού λοιπόν επεξεργάστηκα διάφορες εναλλακτικές σε κλάσματα δευτερολέπτου, της είπα τελικά ότι δεν είχα αεροπορικό επιστροφής γιατί θα έφευγα από την χώρα με τρένο προς Καμπότζη, στο οποίο δεν μπορείς να κάνεις κράτηση και είχα ξανακάνει ακριβώς το ίδιο την προηγούμενη φορά χωρίς πρόβλημα. Φυσικά όλο αυτό το είχα βγάλει από το μυαλό μου εκείνη την στιγμή, δεν ήξερα καν αν υπήρχε τρένο για Καμπότζη (τελικά περίπου υπάρχει), απλά ήθελα να την ψαρώσω και μάλλον το πέτυχα. Αφού το σκέφτηκε λίγο, πήγε σε μία μάλλον προϊσταμένη, της εξήγησε τη περίπτωση, τους έβλεπα από μακριά να με κοιτάνε ενώ διατηρούσα το επιτηδευμένο ύφος του "τι κουταμάρες είναι αυτές τώρα" (άλλο από μέσα που έτρεμα) και τελικά το δέχτηκε και με άφησε να περάσω. Ουφ.
Όμως τώρα είχα να λύσω το πρόβλημα του τι θα έκανα αν μου ζήταγαν εισιτήριο επιστροφής φτάνοντας Ταιλάνδη. Βρήκα μία γωνίτσα και άνοιξα το λάπτοπ "πειράζοντας" το PDF της κράτησης και προσθέτωντας μία πτήση επιστροφής από Βιετνάμ 20 μέρες μετά, το οποίο πόνταρα ότι θα ήταν αρκετό για να πείσω ότι θα φύγω από την Ταιλάνδη αν χρειαζόταν. Πάνω στην βιασύνη και άγνοιά μου έγραψα το αεροδρόμιο και πόλη αναχώρησης Saigon, χωρίς να γνωρίζω ότι η πόλη πια επίσημα ονομάζεται Ho Chi Minh City και το όνομα του αεροδρομίου είναι Tan Son Nhat. Αλλά και αυτό να μη πρόσεχαν, το μόνο που χρειαζόταν ήταν να έβαζαν τον αριθμό κράτησης στο σύστημα και θα έβλεπαν ότι δεν υπάρχει τέτοια κράτηση επιστροφής. Σε αυτή τη περίπτωση θα το έριχνα στο ότι κάτι φταίει το σύστημα και θα πρότεινα να βγάλω ξανά εισιτήριο επιστροφής μπροστά τους. Βέβαια αν φτάναμε σε αυτό το σημείο μάλλον θα τα έλεγα κλαίγοντας από το δωματιάκι ανάκρισης.
Αφού τελείωσα τηνπλαστογραφ, εεε, επεξεργασία, κατέβηκα τρέχοντας όροφο στις αφίξεις όπου το εκτύπωσα στον κοινόχρηστο εκτυπωτή του αεροδρομίου. Και μιας που ήμουν εκεί εκτύπωσα μερικές σελίδες από ένα ταξιδιωτικό blog που είχα χρησιμοποιήσει και στο παρελθόν σε άλλες όμορες χώρες της ασίας για να διαβάσω στο αεροπλάνο μιας, που όπως είπαμε, πήγαινα απροετοίμαστος. Στις δυομιση μέρες που είχα από την στιγμή που πήρα την απόφαση ως να φύγω το τελευταίο πράγμα που προλάβαινα να κάνω ήταν να μελετήσω τον προορισμό. Είχα φροντίσει να αφήσω ανοιχτά τα tab από το blog στο λάπτοπ με σκοπό να τα διαβάσω στο αεροπλάνο (γιατί προφανώς δεν θα είχα ίντερνετ) αλλά αφού βρήκα εκτυπωτή, καλύτερα να τα είχα σε χαρτί. Έχωσα στα γρήγορα τις εκτυπώσεις πάνω στο πληκτρολόγιο του λάπτοπ, τις καπάκωσα με την οθόνη και επέστρεψα πάλι στις αναχωρήσεις τρέχοντας από τις σκάλες με όλα τα μπαγκάζια για να προλάβω να περάσω τον έλεγχο ασφαλείας και να φτάσω στην πύλη έγκαιρα.
Η πτήση προς Σιγκαπούρη πέρασε σχετικά βαρετά. Έριξα έναν ύπνο, έπαιξα με το κινητό, έφαγα μια τυρόπιτα και κάτι κριτσίνια που είχα παραχώσει πριν την αναχώρηση και κάπου στο 8ωρο της διαδρομής έφτιαξα καφεδάκι καραβίσιο και είπα να να διαβάσω τις πληροφορίες που εκτύπωσα. Είπαμε το είχα βάλει πείσμα ούτε μισό δολάριο σιγκαπούρης να μη μου πάρει έξτρα η scoot, πόσο μάλλον 5 για δυο γουλιές καφέ φίλτρου. Κάπου εκεί λοιπόν ανακάλυψα ότι πάνω στην βιασύνη μου είχα εκτυπώσει μόνο τις ζυγές σελίδες από το blog. Προσπαθώντας να μειώσω τον όγκο των χαρτιών με μπρος πίσω εκτύπωση, είχα βγάλει μόνο τις μισές, οπότε στην πράξη δε διαβαζόταν. Και αμέσως μετά ανακάλυψα ότι όπως είχα κλείσει το λάπτοπ τα χαρτιά ανάμεσα στην οθόνη και το πληκτρολόγιο το είχαν κρατήσει ανοιχτό και μετά από τόσες ώρες η μπαταρία είχε αδειάσει εντελώς. Οργάνωση για γέλια.
Στο γνώριμο Τσανγκί της Σιγκαπούρης είχα αρκετές ώρες αναμονή μέχρι την επόμενη πρωινή (για την τοπική ώρα) πτήση, οπότε βαθιά μεσάνυχτα εκεί χτύπησα ένα γεύμα μετά κοπι-ο-κοσόνγκ, δηλαδή "καφέ-χωρίς (ζάχαρη)-γάλα", που στην πράξη είναι φουλ γλυκός γιατί το γάλα είναι ζαχαρούχο. Βρήκα και την ευκαιρία τρώγοντας να κάνω σύντομες βιντεοκλήσεις με την "πατρίδα", στην διάρκεια μίας από της οποίες δάγκωσα μία μεγάλη πράσινη πιπερίτσα που αφελώς νόμιζα ότι ήταν πίκλα αλλά τελικά η πουτάνα ήταν αυτό το πράσινο τσίλι που το ακουμπάς με το δάχτυλο και σου μαυρίζει το νύχι. Κοκκίνισα, δε μπορούσα να αναπνεύσω, μου πήρε ώρα να συνέλθω και είχα και τους άλλους από τη βιντεοκλήση να γελάνε με τα χάλια μου "ήθελες ασία, καλά να παααααθειιιςς".
Μετά έκλεισα ένα χοστέλ για το πρώτο βράδυ στο Πουκέτ με βάση τις καλύτερες κριτικές στην τοποθεσία που ήθελα και έβαλα λάπτοπ και κινητό για φόρτιση. Την έπεσα δίπλα τους στις μοκέτες για λίγες ώρες ύπνο, που τελικά δεν έκανα ποτέ γιατί το άγχος μη παρακοιμηθώ και χάσω την επόμενη πτήση δε με άφησε να κοιμηθώ όσο και αν προσπάθησα. Επίσης για άλλη μία φορά ξέχασα ότι οι αγγλικού τύπου μπρίζες στη Σιγκαπούρη έχουν εκείνη την βλακεία διακόπτη σε κάθε έξοδο, τον οποίο δε πάτησα και το λάπτοπ ποτέ δε φόρτισε. Στη πύλη ξανά μανά έλεγχος ασφαλείας παρόλο που δεν είχα βγει από το transit, στάνταρ πολιτική του αεροδρομίου και πάλι στο αεροπλάνο για Πουκέτ.
Καταλαβαίνεις τι σημαίνει τροπικό κλίμα όταν είσαι μέσα στο αεροπλάνο και η διαφορά θερμοκρασίας του aircondition με την σχεδόν 100% υγρασία του χώρου δημιουργεί σύννεφο από την υγροποίηση των υδρατμών.
Είχε ξημερώσει αλλά εμένα ο οργανισμός μου ήταν σε κατάσταση ύπνωσης. Καθόμουν παράθυρο με όλη την σειρά άδεια και όσο και αν ήθελα να απολαύσω την διαδρομή με κατέβαλε η κούραση και έχασα τον κόσμο πριν καν φύγουμε από την πύλη. Στην κάθοδο για προσγείωση με ξύπνησε η αεροσυνοδός (ή το είδα στον ύπνο μου) και μέσα στη ζάλη πρόλαβα να δω από ψηλά ένα υπέροχο τροπικό νησάκι από κάτω μέσα στα γαλάζια τροπικά νερά. Αναρωτήθηκα ποιο άραγε να είναι και αν μπορεί να πάει κάποιος εκεί. Οι γνώστες θα αναγνωρίσουν το πι-πι, το οποίο Θα το έβλεπα σε λίγες μέρες από κοντά, αλλά δεν το ήξερα ακόμα.
Στην άφιξη παρά την κούραση είχα αφυπνιστεί από το άγχος του τι θα έκανα με το immigration και την visa. Είχα προετοιμάσει διάφορα σενάρια (μερικά μπορεί να θύμιζαν και το ανέκδοτο με το γρύλο), αλλά τελικά η κυρία που πήρε το διαβατήριο ούτε κοίταξε ούτε ρώτησε τίποτα, πάτησε την σφραγίδα και άντε γεια!
Έβγαλα κάποια λίγα λεφτά από το ΑΤΜ μέσω revolut να έχω στην τσέπη για αρχή. Πριν μερικούς μήνες με είχε βολέψει πολύ στη "διπλανή" Μαλαισία η revolut, δε κουβάλαγα ποτέ πολλά μετρητά και όποτε χρειαζόμουν απλά έβγαζα από το μηχάνημα χωρίς κόστος. Όμως για κάπου 10 ευρώ που έβγαλα χωρίς να το καταλάβω μου έχωσε το ΑΤΜ και ένα 5ευρο καπέλο που το ανακάλυψα στην απόδειξη. Δηλαδή εγώ ζήτησα ας πούμε 300 baht και το γ&^#$νο χρέωσε 500 τη κάρτα δίνοντάς μου μόνο τα 300. Το έβρισα αλλά σκέφτηκα ότι το φταίξιμο ήταν δικό μου, τα ΑΤΜ στο αεροδρόμιο είναι πάντα επίφοβα για τέτοιες απάτες, έπρεπε να προσέχω παραπάνω.
Έξω από το αεροδρόμιο με "χτύπησε" η ζέστη και τροπική υγρασία. Φόραγα ακόμα το τζιν γιατί δεν είχα προλάβει να αλλάξω και σε δευτερόλεπτα είχα ιδρώσει από πάνω μέχρι κάτω. Μου πήρε λίγη ώρα να βρω το φτηνό αστικό, αποφεύγοντας ταξιτζήδες και άλλους κράχτες.
Εισπράκτορας και οδηγός φατσόνια. Ο πρώτος είχε ένα κούρεμα καρεδάκι γυναικείου στυλ με γιαπωνέζικο κότσο στην κορυφή που μίλαγε και κουνιόταν ο κότσος. Ο δεύτερος είχε το στυλ του Αντρέα του Άνεργου χωρίς το μουστάκι. Μου έφτιαξε την διάθεση το θέαμα αλλά ευτυχώς ανέλαβαν αυτοί να μου πουν που να κατέβω ανάλογα με το ξενοδοχείο/χοστέλ (μα που τα ξέρουν όλα) γιατί το μόνο που είχα συγκρατήσει από τη κράτηση ήταν το όνομα και όχι η διεύθυνση του hostel και δεν είχα ακόμα πάρει κάρτα για δεδομένα να το ψάξω αν χρειαζόταν.
Στο δρόμο με τις πρώτες εικόνες εκτός αεροδρομίου είχε ήδη μυρίσει ΝΑ Ασία.
Με άφησαν σε μία διασταύρωση και γύρναγα γύρω γύρω στον ντάλα ήλιο για μισή ώρα μέχρι να βρω το χοστέλ, που τελικά εκεί κοντά δίπλα ήταν, αλλά μέσα σε ένα αδιέξοδο που αρχικά δεν μου έκανε να πάω.
Μέχρι στιγμής είχαν πάει όλα καλά.
Το πήρα λίγο πείσμα να μην πάρω check-in βαλίτσα για δύο λόγους. Ο ένας είναι φυσικά το έξτρα κόστος της και ο άλλος η γνώση του ότι όταν ταξιδεύεις με μπάκπακ, ότι έχεις μαζί το κουβαλάς στην πλάτη και κάθε έξτρα κιλό κάνει διαφορά. Οπότε όσο λιγότερα τόσο καλύτερα.
Τα απολύτως ελάχιστα λοιπόν ήταν ένα μακρύ παντελόνι και ελαφρύ τζάκετ που θα φόραγα στο αεροπλάνο, άρα δε θα μέτραγαν στο ζύγι, τρία κοντά παντελόνια, δέκα t-shirt, δέκα εσώρουχα και κοντές κάλτσες. Η πρότερη εμπειρία μου έλεγε ότι ανά το πολύ δεκαήμερο κάπου θα βρεθεί χρόνος να πλύνεις-στεγνώσεις οπότε παραπάνω αλλαξιές είναι υπερβολή και λιγότερες ένα κάποιο ρίσκο να ξεμείνεις. Δεν θα έπαιρνα δεύτερο ζευγάρι παπούτσια πέρα από αυτό που φόραγα (αν χρειαζόταν μπορούσα να αγοράσω εκεί), οπότε μαζί με παντόφλες, μαγιό, πετσέτα μεγάλη, πετσέτα μικρή, καπέλο και ένα καλό αδιάβροχο γιατί "νοτιοανατολική Ασία αφού", ούτε 7.5 κιλά δεν έπιανα στο backpack με περιθώριο για 10. Όταν όμως έβαζες τα ηλεκτρονικά, φωτογραφική, κινητό, λάπτοπ (απαραίτητο μιας που σκόπευα να δουλέψω λίγο και να αντιμετωπίσω τυχόν έκτακτα), φορτιστές και λοιπά παρελκόμενα κοκοκόψαρα - συν το βάρος της δεύτερης τσάντας, ανέβαινα στα 12 κιλά και δεν έπεφτε παρακάτω ότι και να έκανα. Και όλα αυτά χωρίς να υπολογίζω το βάρος φαγητού και νερού που θα χρειαζόμουν για να βγάλω το ταξίδι χωρίς να αγοράσω στο αεροπλάνο μιας που με είχε πιάσει πείσμα να μην πληρώσω ούτε για αυτό. Τουλάχιστον αυτά θεωρούσα ότι θα τα σκαπούλαρα εκτός αν ζύγιζαν πάλι στην πύλη πριν μπεις στο αεροπλάνο, σχετικά σπάνιο.
Η γνωστή λύση με τις low cost είναι πως ότι δε θες να ζυγιστεί το κουβαλάς πάνω σου. Έτσι ίδρωνα μπροστά στο γκισέ για το check-in, όχι από το άγχος, αλλά γιατί φόραγα καλοκαιριάτικα το τζακετ με το λάπτοπ χωμένο στην πλάτη μέσα από το παντελόνι για να μη φαίνεται και στις τσέπες παραχωμένο ότι άλλο βαρύ χώραγε. Τελικά η υπάλληλος ούτε που ζύγισε, απλά τα κοίταξε ότι δεν είναι πολύ μεγάλα και τέλος.
Με ένα μικρό χαμόγελο ικανοποίησης ότι την σκαπούλαρα αναφορικά με το βάρος, βλέπω την υπάλληλο να ψάχνει το διαβατήριο επίμονα, ώσπου μου λέει "βίζα για Ταϊλάνδη έχετε;". Μένω λίγο σα χαμένος. Άλλαξε κάτι και δεν το είχα πάρε χαμπάρι; Αφού της λέω δε χρειάζεται, βγάζουμε εκεί. "Σύμφωνα με το σύστημα για να βγάλετε εκεί πρέπει να έχετε εισιτήριο επιστροφής. Έχετε;" Και μένω να την κοιτάω, θυμούμενος περιπτώσεις άλλων που στο αεροδρόμιο είχαν ταλαιπωρηθεί ή χάσει την πτήση τους για κάτι τρομερά τυπικό (και μερικές φορές λάθος). Σε εσωτερικό πανικό - που προσπαθούσα να κρύψω - έψαχνα να βρω μία δικαιολογία στα γρήγορα για να ξεμπλοκάρω την κατάσταση, να με αφήσει να μπω στην πτήση και μετά να έβλεπα τι θα έκανα αν όντως υπήρχε αυτή η προϋπόθεση που δεν ήξερα.
Αφού λοιπόν επεξεργάστηκα διάφορες εναλλακτικές σε κλάσματα δευτερολέπτου, της είπα τελικά ότι δεν είχα αεροπορικό επιστροφής γιατί θα έφευγα από την χώρα με τρένο προς Καμπότζη, στο οποίο δεν μπορείς να κάνεις κράτηση και είχα ξανακάνει ακριβώς το ίδιο την προηγούμενη φορά χωρίς πρόβλημα. Φυσικά όλο αυτό το είχα βγάλει από το μυαλό μου εκείνη την στιγμή, δεν ήξερα καν αν υπήρχε τρένο για Καμπότζη (τελικά περίπου υπάρχει), απλά ήθελα να την ψαρώσω και μάλλον το πέτυχα. Αφού το σκέφτηκε λίγο, πήγε σε μία μάλλον προϊσταμένη, της εξήγησε τη περίπτωση, τους έβλεπα από μακριά να με κοιτάνε ενώ διατηρούσα το επιτηδευμένο ύφος του "τι κουταμάρες είναι αυτές τώρα" (άλλο από μέσα που έτρεμα) και τελικά το δέχτηκε και με άφησε να περάσω. Ουφ.
Όμως τώρα είχα να λύσω το πρόβλημα του τι θα έκανα αν μου ζήταγαν εισιτήριο επιστροφής φτάνοντας Ταιλάνδη. Βρήκα μία γωνίτσα και άνοιξα το λάπτοπ "πειράζοντας" το PDF της κράτησης και προσθέτωντας μία πτήση επιστροφής από Βιετνάμ 20 μέρες μετά, το οποίο πόνταρα ότι θα ήταν αρκετό για να πείσω ότι θα φύγω από την Ταιλάνδη αν χρειαζόταν. Πάνω στην βιασύνη και άγνοιά μου έγραψα το αεροδρόμιο και πόλη αναχώρησης Saigon, χωρίς να γνωρίζω ότι η πόλη πια επίσημα ονομάζεται Ho Chi Minh City και το όνομα του αεροδρομίου είναι Tan Son Nhat. Αλλά και αυτό να μη πρόσεχαν, το μόνο που χρειαζόταν ήταν να έβαζαν τον αριθμό κράτησης στο σύστημα και θα έβλεπαν ότι δεν υπάρχει τέτοια κράτηση επιστροφής. Σε αυτή τη περίπτωση θα το έριχνα στο ότι κάτι φταίει το σύστημα και θα πρότεινα να βγάλω ξανά εισιτήριο επιστροφής μπροστά τους. Βέβαια αν φτάναμε σε αυτό το σημείο μάλλον θα τα έλεγα κλαίγοντας από το δωματιάκι ανάκρισης.
Αφού τελείωσα την
Η πτήση προς Σιγκαπούρη πέρασε σχετικά βαρετά. Έριξα έναν ύπνο, έπαιξα με το κινητό, έφαγα μια τυρόπιτα και κάτι κριτσίνια που είχα παραχώσει πριν την αναχώρηση και κάπου στο 8ωρο της διαδρομής έφτιαξα καφεδάκι καραβίσιο και είπα να να διαβάσω τις πληροφορίες που εκτύπωσα. Είπαμε το είχα βάλει πείσμα ούτε μισό δολάριο σιγκαπούρης να μη μου πάρει έξτρα η scoot, πόσο μάλλον 5 για δυο γουλιές καφέ φίλτρου. Κάπου εκεί λοιπόν ανακάλυψα ότι πάνω στην βιασύνη μου είχα εκτυπώσει μόνο τις ζυγές σελίδες από το blog. Προσπαθώντας να μειώσω τον όγκο των χαρτιών με μπρος πίσω εκτύπωση, είχα βγάλει μόνο τις μισές, οπότε στην πράξη δε διαβαζόταν. Και αμέσως μετά ανακάλυψα ότι όπως είχα κλείσει το λάπτοπ τα χαρτιά ανάμεσα στην οθόνη και το πληκτρολόγιο το είχαν κρατήσει ανοιχτό και μετά από τόσες ώρες η μπαταρία είχε αδειάσει εντελώς. Οργάνωση για γέλια.
Στο γνώριμο Τσανγκί της Σιγκαπούρης είχα αρκετές ώρες αναμονή μέχρι την επόμενη πρωινή (για την τοπική ώρα) πτήση, οπότε βαθιά μεσάνυχτα εκεί χτύπησα ένα γεύμα μετά κοπι-ο-κοσόνγκ, δηλαδή "καφέ-χωρίς (ζάχαρη)-γάλα", που στην πράξη είναι φουλ γλυκός γιατί το γάλα είναι ζαχαρούχο. Βρήκα και την ευκαιρία τρώγοντας να κάνω σύντομες βιντεοκλήσεις με την "πατρίδα", στην διάρκεια μίας από της οποίες δάγκωσα μία μεγάλη πράσινη πιπερίτσα που αφελώς νόμιζα ότι ήταν πίκλα αλλά τελικά η πουτάνα ήταν αυτό το πράσινο τσίλι που το ακουμπάς με το δάχτυλο και σου μαυρίζει το νύχι. Κοκκίνισα, δε μπορούσα να αναπνεύσω, μου πήρε ώρα να συνέλθω και είχα και τους άλλους από τη βιντεοκλήση να γελάνε με τα χάλια μου "ήθελες ασία, καλά να παααααθειιιςς".
Μετά έκλεισα ένα χοστέλ για το πρώτο βράδυ στο Πουκέτ με βάση τις καλύτερες κριτικές στην τοποθεσία που ήθελα και έβαλα λάπτοπ και κινητό για φόρτιση. Την έπεσα δίπλα τους στις μοκέτες για λίγες ώρες ύπνο, που τελικά δεν έκανα ποτέ γιατί το άγχος μη παρακοιμηθώ και χάσω την επόμενη πτήση δε με άφησε να κοιμηθώ όσο και αν προσπάθησα. Επίσης για άλλη μία φορά ξέχασα ότι οι αγγλικού τύπου μπρίζες στη Σιγκαπούρη έχουν εκείνη την βλακεία διακόπτη σε κάθε έξοδο, τον οποίο δε πάτησα και το λάπτοπ ποτέ δε φόρτισε. Στη πύλη ξανά μανά έλεγχος ασφαλείας παρόλο που δεν είχα βγει από το transit, στάνταρ πολιτική του αεροδρομίου και πάλι στο αεροπλάνο για Πουκέτ.
Καταλαβαίνεις τι σημαίνει τροπικό κλίμα όταν είσαι μέσα στο αεροπλάνο και η διαφορά θερμοκρασίας του aircondition με την σχεδόν 100% υγρασία του χώρου δημιουργεί σύννεφο από την υγροποίηση των υδρατμών.
Είχε ξημερώσει αλλά εμένα ο οργανισμός μου ήταν σε κατάσταση ύπνωσης. Καθόμουν παράθυρο με όλη την σειρά άδεια και όσο και αν ήθελα να απολαύσω την διαδρομή με κατέβαλε η κούραση και έχασα τον κόσμο πριν καν φύγουμε από την πύλη. Στην κάθοδο για προσγείωση με ξύπνησε η αεροσυνοδός (ή το είδα στον ύπνο μου) και μέσα στη ζάλη πρόλαβα να δω από ψηλά ένα υπέροχο τροπικό νησάκι από κάτω μέσα στα γαλάζια τροπικά νερά. Αναρωτήθηκα ποιο άραγε να είναι και αν μπορεί να πάει κάποιος εκεί. Οι γνώστες θα αναγνωρίσουν το πι-πι, το οποίο Θα το έβλεπα σε λίγες μέρες από κοντά, αλλά δεν το ήξερα ακόμα.
Στην άφιξη παρά την κούραση είχα αφυπνιστεί από το άγχος του τι θα έκανα με το immigration και την visa. Είχα προετοιμάσει διάφορα σενάρια (μερικά μπορεί να θύμιζαν και το ανέκδοτο με το γρύλο), αλλά τελικά η κυρία που πήρε το διαβατήριο ούτε κοίταξε ούτε ρώτησε τίποτα, πάτησε την σφραγίδα και άντε γεια!
Έβγαλα κάποια λίγα λεφτά από το ΑΤΜ μέσω revolut να έχω στην τσέπη για αρχή. Πριν μερικούς μήνες με είχε βολέψει πολύ στη "διπλανή" Μαλαισία η revolut, δε κουβάλαγα ποτέ πολλά μετρητά και όποτε χρειαζόμουν απλά έβγαζα από το μηχάνημα χωρίς κόστος. Όμως για κάπου 10 ευρώ που έβγαλα χωρίς να το καταλάβω μου έχωσε το ΑΤΜ και ένα 5ευρο καπέλο που το ανακάλυψα στην απόδειξη. Δηλαδή εγώ ζήτησα ας πούμε 300 baht και το γ&^#$νο χρέωσε 500 τη κάρτα δίνοντάς μου μόνο τα 300. Το έβρισα αλλά σκέφτηκα ότι το φταίξιμο ήταν δικό μου, τα ΑΤΜ στο αεροδρόμιο είναι πάντα επίφοβα για τέτοιες απάτες, έπρεπε να προσέχω παραπάνω.
Έξω από το αεροδρόμιο με "χτύπησε" η ζέστη και τροπική υγρασία. Φόραγα ακόμα το τζιν γιατί δεν είχα προλάβει να αλλάξω και σε δευτερόλεπτα είχα ιδρώσει από πάνω μέχρι κάτω. Μου πήρε λίγη ώρα να βρω το φτηνό αστικό, αποφεύγοντας ταξιτζήδες και άλλους κράχτες.
Εισπράκτορας και οδηγός φατσόνια. Ο πρώτος είχε ένα κούρεμα καρεδάκι γυναικείου στυλ με γιαπωνέζικο κότσο στην κορυφή που μίλαγε και κουνιόταν ο κότσος. Ο δεύτερος είχε το στυλ του Αντρέα του Άνεργου χωρίς το μουστάκι. Μου έφτιαξε την διάθεση το θέαμα αλλά ευτυχώς ανέλαβαν αυτοί να μου πουν που να κατέβω ανάλογα με το ξενοδοχείο/χοστέλ (μα που τα ξέρουν όλα) γιατί το μόνο που είχα συγκρατήσει από τη κράτηση ήταν το όνομα και όχι η διεύθυνση του hostel και δεν είχα ακόμα πάρει κάρτα για δεδομένα να το ψάξω αν χρειαζόταν.
Στο δρόμο με τις πρώτες εικόνες εκτός αεροδρομίου είχε ήδη μυρίσει ΝΑ Ασία.
Με άφησαν σε μία διασταύρωση και γύρναγα γύρω γύρω στον ντάλα ήλιο για μισή ώρα μέχρι να βρω το χοστέλ, που τελικά εκεί κοντά δίπλα ήταν, αλλά μέσα σε ένα αδιέξοδο που αρχικά δεν μου έκανε να πάω.
Μέχρι στιγμής είχαν πάει όλα καλά.
Last edited by a moderator: