poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Από εκεί πήγαμε σε ένα σπίτι που το λέγανε "crazy house". Δε το θυμάμαι με σιγουριά, αλλά νομίζω ότι ήταν το σπίτι κάποιου εκκεντρικού ή καλλιτέχνη. Ήταν τόσο αδιάφορο που ούτε φωτογραφία δεν έβγαλα, απορώ πραγματικά γιατί το είχαν σαν αξιοθέατο. Το μόνο διαφορετικό ήταν ότι τα παράθυρα ή και η κεντρική πόρτα δεν ήταν το τυπικό σχήμα αλλά ένα ακανόνιστο οβάλ, αν το θυμάμαι καλά, περισσότερο ενδιαφέρουσα ήταν μία ξυλογλυπτική απ' έξω ή η... θέα απέναντι, που δεν λέει και κάτι φοβερό, δηλαδή φαντάσου...
Τα επόμενα χρόνια είδα ότι το έχουν αλλάξει σε νοοτροπίας γκαουντί και ίσως να έχει γίνει επισκέψιμο εσωτερικά, αν και δεν ξέρω αν έχει κάτι ιδιαίτερο μέσα. Μπορεί να κάνω λάθος αλλά νομίζω ότι στους βιετναμέζους φαίνεται αξιόλογο επειδή είναι διαφορετικό, η Ντα Λατ είναι κύριως τουριστικός προορισμός για βιετναμέζους, ειδικά για νιόπαντρα ζευγαράκια. Μάλιστα υπάρχει η φήμη ότι λόγω καιρού οι γυναίκες γκαστρώνονται πιο εύκολα (εγώ πάντως πρόσεχα).
Εμείς μία που πήγαμε απ' έξω και μία που φύγαμε για φαγητό.
Για δείτε καλά...
Στο ροζ πιάτο είναι εκείνο το θανατηφόρα πικρό φρούτο με την μεταλλαγμένη όψη. Φαίνεται πόσο το συμπαθώ από το ότι δεν το έχω ακουμπήσει ενώ η βιετναμέζα έχει ήδη φάει το μισό, τρελαινόταν για δαύτο, μα πως τα κατάφερνε...
Εκκλησιά μάλλον από την αποικιακή περίοδο.
Από εκεί το πήραμε για το δωμάτιο. Είχαμε βραχεί, θέλαμε να στεγνώσουμε και να ζεσταθούμε. Το δωμάτιο ήταν σχετικά κρύο, ευκαιρία για χουχούλιασμα στην κουβέρτα. Το απόγευμα έβρεχε βαριά σχεδόν συνέχεια οπότε μείναμε μέσα. Σχετικά αργά σταμάτησε η βροχή και βγήκαμε για φαγητό. Η υπερβολική υγρασία είχε δώσει μία περίεργη εικόνα στην πόλη.
Η κεντρική αγορά δεν έλεγε και πολλά αλλά τουλάχιστον δούλευε εκείνη την ώρα, βέβαια στα τελευταία ήταν, μαζεύανε.
Λόγω κλίματος η Ντα Λατ παράγει αρκετά ευρωπαϊκά ζαρζαβατικά και φρούτα που θέλουν το κρύο τους για να γίνουν. Στην αγορά ας πούμε υπήρχε ένας μεγάλος πάγκος με φράουλες. Η βιετναμέζα χάρηκε πολύ, δεν θυμάμαι αν ήταν η πρώτη φορά που θα έτρωγε ή μία από τις λίγες στην ζωή της.
Ευτυχώς είχαν να δοκιμάσεις πριν αγοράσεις, γιατί τις είδα από μακριά ότι ήταν ακόμα άσπρες ή ελάχιστα ροζ, δηλαδή εντελώς άγουρες και δεν θα έπαιρνα, αλλά η βιετναμέζα δεν πειθόταν, υποθέτω νόμιζε ότι τσιγγουνευόμουν. Δοκίμασε, τη βρήκε πολύ ξινή (λογικό, άγουρη ήταν) και δεν της άρεσε, οπότε δε πήραμε.
Δεν με πίστευε ότι δεν είναι έτσι η γεύση με το επιχείρημα του γιατί να τις πουλάνε άμα είναι άγουρες. Ε, μάλλον οι βιετναμέζοι εντυπωσιάζονται και τις παίρνουν για να λένε μετά στους φίλους τους πως στην Ντα Λατ φάγανε φράουλες.
Κάπως έτσι είναι και με αρκετά τροπικά φρούτα που βρίσκουμε την Ελλάδα. Δεν έχουμε ιδέα ας πούμε πως είναι το ώριμο μάνγκο, φρούτο με μυρωδιά και γεύσεις στον υπερθετικό. Αυτά που έρχονται στην Ελλάδα τα κόβουν από το δέντρο εντελώς άγουρα, είναι σκληρά σα μήλα και οριακά έχουν λίγο γεύση ενώ όταν μαλακώσουν τα πετάς. Στην ασία ακόμα και τα άγουρα είναι πιο ώριμα και έτσι πολύ πιο νόστιμα, τα χρησιμοποιούν όταν θέλουν να ισορροπήσουν μία άλλη γεύση ή σαν πίκλα.
Εκεί στους πάγκους βρήκαμε να πουλάνε τσάι από αγκινάρα. Δεν το είχα ξανακούσει και πήρα δύο κουτιά να δοκιμάσω. Περίμενα να μη μου αρέσει, αλλά προέκυψε εξαιρετικό. Ειδικά με λίγο μέλι απογειώνεται. Σας το συστήνω αν το βρείτε πουθενά.
Κάναμε μία βόλτα γύρω από τη λίμνη, με απίστευτη υγρασία.
Εκείνες τις ημέρες ήταν το "φθινοπωρινό τετ" όπως συνηθίζεται να ονομάζεται, μία γιορτή αφιερωμένη κυρίως στα παιδιά. Νομίζω δεν γιορταζόταν ακριβώς εκείνη την ημέρα πρέπει να ήταν κάποια από τις επόμενες, αλλά ήδη υπήρχαν αρκετές "μασκότ" για το μικρό αντίτιμο, καθώς και πάγκοι για παιχνίδια και γλυκά.
Στο δρόμο μπορούσες να δεις αυτοσχέδια "lion dance", έτσι τα λένε στο Βιετνάμ και στην Κορέα, εμείς τα ξέρουμε σαν "κινεζικούς δράκους" και δεν ξέρω αν όντως τα λένε έτσι στην Κίνα ή απλά έτσι το είδαμε εμείς στην Ευρώπη και έμεινε.
Δεν ήταν και πολύ ποιοτικά, κυρίως νεαροί που κάνανε την πλάκα τους ήτανε. Ήταν ενδιαφέρουσα (και θορυβώδης) η μουσική με τα ταμπούρλα και κάτι πιάτα.
Και μιας που το έφερε η κουβέντα, οι χοροί των λιονταριών κατά το κανονικό τέτ (δηλαδή το νέο σεληνιακό έτος) είναι κάτι που πληρώνεται πολύ ακριβά όταν γίνεται επαγγελματικά. Μπορεί να φτάνει τα 800-1000 δολάρια τη παράσταση, κάπου για μισή ώρα, μία με το στήσιμο-ξεστήσιμο. Βέβαια είναι ομάδες των 10 ατόμων ή και παραπάνω, με μάλλον επικίνδυνα ακροβατικά που μπορούν να το κάνουν αυτό μόνο λίγες μέρες κάθε χρόνο. Υποτίθεται ότι είναι μεγάλο πράγμα να φέρεις ένα τέτοιο χορό στον χώρο σου, διώχνει τα κακά πνεύματα, φέρνει καλή τύχη και ευημερία, οπότε συνήθως το κάνουν επιχειρήσεις που με αυτό το τρόπο προσελκύουν και τους πελάτες.
Θα βάλω ένα βίντεο με μόνο την "μουσική" εδώ, γιατί αυτό λείπει από το gif παραπάνω.
Τα επόμενα χρόνια είδα ότι το έχουν αλλάξει σε νοοτροπίας γκαουντί και ίσως να έχει γίνει επισκέψιμο εσωτερικά, αν και δεν ξέρω αν έχει κάτι ιδιαίτερο μέσα. Μπορεί να κάνω λάθος αλλά νομίζω ότι στους βιετναμέζους φαίνεται αξιόλογο επειδή είναι διαφορετικό, η Ντα Λατ είναι κύριως τουριστικός προορισμός για βιετναμέζους, ειδικά για νιόπαντρα ζευγαράκια. Μάλιστα υπάρχει η φήμη ότι λόγω καιρού οι γυναίκες γκαστρώνονται πιο εύκολα (εγώ πάντως πρόσεχα).
Εμείς μία που πήγαμε απ' έξω και μία που φύγαμε για φαγητό.
Για δείτε καλά...
Στο ροζ πιάτο είναι εκείνο το θανατηφόρα πικρό φρούτο με την μεταλλαγμένη όψη. Φαίνεται πόσο το συμπαθώ από το ότι δεν το έχω ακουμπήσει ενώ η βιετναμέζα έχει ήδη φάει το μισό, τρελαινόταν για δαύτο, μα πως τα κατάφερνε...
Εκκλησιά μάλλον από την αποικιακή περίοδο.
Από εκεί το πήραμε για το δωμάτιο. Είχαμε βραχεί, θέλαμε να στεγνώσουμε και να ζεσταθούμε. Το δωμάτιο ήταν σχετικά κρύο, ευκαιρία για χουχούλιασμα στην κουβέρτα. Το απόγευμα έβρεχε βαριά σχεδόν συνέχεια οπότε μείναμε μέσα. Σχετικά αργά σταμάτησε η βροχή και βγήκαμε για φαγητό. Η υπερβολική υγρασία είχε δώσει μία περίεργη εικόνα στην πόλη.
Η κεντρική αγορά δεν έλεγε και πολλά αλλά τουλάχιστον δούλευε εκείνη την ώρα, βέβαια στα τελευταία ήταν, μαζεύανε.
Λόγω κλίματος η Ντα Λατ παράγει αρκετά ευρωπαϊκά ζαρζαβατικά και φρούτα που θέλουν το κρύο τους για να γίνουν. Στην αγορά ας πούμε υπήρχε ένας μεγάλος πάγκος με φράουλες. Η βιετναμέζα χάρηκε πολύ, δεν θυμάμαι αν ήταν η πρώτη φορά που θα έτρωγε ή μία από τις λίγες στην ζωή της.
Ευτυχώς είχαν να δοκιμάσεις πριν αγοράσεις, γιατί τις είδα από μακριά ότι ήταν ακόμα άσπρες ή ελάχιστα ροζ, δηλαδή εντελώς άγουρες και δεν θα έπαιρνα, αλλά η βιετναμέζα δεν πειθόταν, υποθέτω νόμιζε ότι τσιγγουνευόμουν. Δοκίμασε, τη βρήκε πολύ ξινή (λογικό, άγουρη ήταν) και δεν της άρεσε, οπότε δε πήραμε.
Δεν με πίστευε ότι δεν είναι έτσι η γεύση με το επιχείρημα του γιατί να τις πουλάνε άμα είναι άγουρες. Ε, μάλλον οι βιετναμέζοι εντυπωσιάζονται και τις παίρνουν για να λένε μετά στους φίλους τους πως στην Ντα Λατ φάγανε φράουλες.
Κάπως έτσι είναι και με αρκετά τροπικά φρούτα που βρίσκουμε την Ελλάδα. Δεν έχουμε ιδέα ας πούμε πως είναι το ώριμο μάνγκο, φρούτο με μυρωδιά και γεύσεις στον υπερθετικό. Αυτά που έρχονται στην Ελλάδα τα κόβουν από το δέντρο εντελώς άγουρα, είναι σκληρά σα μήλα και οριακά έχουν λίγο γεύση ενώ όταν μαλακώσουν τα πετάς. Στην ασία ακόμα και τα άγουρα είναι πιο ώριμα και έτσι πολύ πιο νόστιμα, τα χρησιμοποιούν όταν θέλουν να ισορροπήσουν μία άλλη γεύση ή σαν πίκλα.
Εκεί στους πάγκους βρήκαμε να πουλάνε τσάι από αγκινάρα. Δεν το είχα ξανακούσει και πήρα δύο κουτιά να δοκιμάσω. Περίμενα να μη μου αρέσει, αλλά προέκυψε εξαιρετικό. Ειδικά με λίγο μέλι απογειώνεται. Σας το συστήνω αν το βρείτε πουθενά.
Κάναμε μία βόλτα γύρω από τη λίμνη, με απίστευτη υγρασία.
Εκείνες τις ημέρες ήταν το "φθινοπωρινό τετ" όπως συνηθίζεται να ονομάζεται, μία γιορτή αφιερωμένη κυρίως στα παιδιά. Νομίζω δεν γιορταζόταν ακριβώς εκείνη την ημέρα πρέπει να ήταν κάποια από τις επόμενες, αλλά ήδη υπήρχαν αρκετές "μασκότ" για το μικρό αντίτιμο, καθώς και πάγκοι για παιχνίδια και γλυκά.
Στο δρόμο μπορούσες να δεις αυτοσχέδια "lion dance", έτσι τα λένε στο Βιετνάμ και στην Κορέα, εμείς τα ξέρουμε σαν "κινεζικούς δράκους" και δεν ξέρω αν όντως τα λένε έτσι στην Κίνα ή απλά έτσι το είδαμε εμείς στην Ευρώπη και έμεινε.
Δεν ήταν και πολύ ποιοτικά, κυρίως νεαροί που κάνανε την πλάκα τους ήτανε. Ήταν ενδιαφέρουσα (και θορυβώδης) η μουσική με τα ταμπούρλα και κάτι πιάτα.
Και μιας που το έφερε η κουβέντα, οι χοροί των λιονταριών κατά το κανονικό τέτ (δηλαδή το νέο σεληνιακό έτος) είναι κάτι που πληρώνεται πολύ ακριβά όταν γίνεται επαγγελματικά. Μπορεί να φτάνει τα 800-1000 δολάρια τη παράσταση, κάπου για μισή ώρα, μία με το στήσιμο-ξεστήσιμο. Βέβαια είναι ομάδες των 10 ατόμων ή και παραπάνω, με μάλλον επικίνδυνα ακροβατικά που μπορούν να το κάνουν αυτό μόνο λίγες μέρες κάθε χρόνο. Υποτίθεται ότι είναι μεγάλο πράγμα να φέρεις ένα τέτοιο χορό στον χώρο σου, διώχνει τα κακά πνεύματα, φέρνει καλή τύχη και ευημερία, οπότε συνήθως το κάνουν επιχειρήσεις που με αυτό το τρόπο προσελκύουν και τους πελάτες.
Θα βάλω ένα βίντεο με μόνο την "μουσική" εδώ, γιατί αυτό λείπει από το gif παραπάνω.
Last edited by a moderator: