poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
Σύμφωνα με τους οδηγούς, δηλαδή τόσο τα βιβλία όσο και τον τουκτουκτακτζή, υπήρχαν ακριβώς 3 πράγματα που μπορούσες να κάνεις στην Μπάταμπανγκ σαν επισκέπτης. Ένα τρενάκι, το λεγόμενο bamboo train, επίσκεψη σε ένα από τα περίφημα killing grounds, δηλαδή σημεία στα οποία το καθεστώς των Κόκκινων Χμερ δολοφονούσε χιλιάδες κόσμο συνήθως με πολύ απάνθρωπο τρόπο και να δεις κάτι νυχτερίδες. Εγώ του είχα πει ότι θα έκανα σίγουρα τα δύο τελευταία και θα βλέπαμε για το τρένο.
Ο λόγος που το σκεφτόμουν για το τρένο ήταν πως από τον τρόπο που διάβαζα πληροφορίες για αυτό δεν πειθόμουν ότι αξίζει ή ήταν κάτι πολύ τουριστικό ή πολύ άκυρο. Γενικά προσπαθώ να μην βλέπω βιντεάκια ή φωτογραφίες από πράγματα που θέλω να επισκεφθώ για να μη χαλάω την εμπειρία, όμως σε αυτή τη περίπτωση είδα για να ξέρω αν αξίζει να το σουτάρω ή όχι. Πρόκειται για ένα μικρό τμήμα της παρατημένης σιδηροδρομικής γραμμής όπου βάζουν κάτι πλατφόρμες από μπαμπού για τους τουρίστες και τους πάνε μπρος πίσω για λίγα μέτρα με μια θορυβώδη μηχανή χορτοκοπτικού. Κανένα ενδιαφέρον.
Οι νυχτερίδες βγαίνουν βράδυ και πρέπει να είσαι εκεί στη δύση για να τις δεις και το killing ground ήταν στην ίδια κατεύθυνση, οπότε δεν είχε νόημα να ξεκινήσω πρωί για το ένα μόνο. Δώσαμε ραντεβού με τον "φίλο" οδηγό μεσημέρι και για τα δύο. Έτσι ξύπνησα πρωί με την ησυχία μου, δε ξέρω από πότε είχε να γίνει αυτό και πήγα μία βόλτα στη πόλη με στόχο να φάω κάτι αλλά και να κλείσω εισιτήρια λεωφορείου για την επομένη.
Σε λίγες μέρες θα ήταν μία από τις μεγαλύτερες γιορτές της Καμπότζης, κάτι σαν γιορτή των νεκρών αλλά χωρίς πανηγύρια. Λόγω αυτού ο κόσμος είχε ήδη αρχίσει να φεύγει από τις πόλεις να πάει στα πατρικά/μητρικά χωριά να αποδώσει φόρο τιμής στους προγόνους. Υποτίθεται ότι ήταν μόνο δύο ημέρες αργίας αλλά ανεπίσημα ο κόσμος την έκανε κοντά βδομάδα. Αν θυμάμαι τότε έπεφτε Πέμπτη, οπότε αν δεν κλείνανε ήδη όλη τη βδομάδα φεύγανε από Τρίτη-Τετάρτη και γυρνάγανε την επόμενη Δευτέρα.
Γενικά τώρα που το είπα, η Καμπότζη είναι στις τοπ χώρες με τις περισσότερες αργίες ετησίως, τότε νομίζω ήταν πάνω από 25 μέρες το χρόνο και η κυβέρνηση είχε κόψει κοντά μία δεκάδα τα τελευταία χρόνια. Για τις επίσημες λέμε, όχι αυτές από τη σημαία.
Αυτό μπορεί να ήταν πιθανώς η αιτία για το ότι τα πράγματα στην πόλη ήταν υποτονικά. Μια φοβερή ησυχία, πόλη δεν την έλεγες.
Αυτό αν το κάνανε να γυρνάνε τα μάτια να σε κοιτάνε όπως περπατάς θα έλεγε
Μιας που θα κατέληγα στην Πνομ Πεν, είχα προσπαθήσει να επικοινωνήσω με την καμποτζιανή "πρώην". Είχαμε κρατήσει μία σχετική τυπική επαφή τύπου "τι κάνεις" κάθε όποτε. Αλλά εκείνες της μέρες ήταν κάπως δύσκολη στο να απαντάει, έπαιρνε μέρα ή και παραπάνω. Μου είπε ότι είχε κάποιο επαγγελματικό ταξίδι και μετά θα επέστρεφε πίσω στην Πνομ Πεν για να φύγει αμέσως οικογενειακώς για το χωριό. Το χωριό της ήταν κοντά σε μία πόλη ή κωμόπολη και μιας που όπως είχα καταλάβει η πρωτεύουσα θα άδειαζε κατά τη γιορτή, την ρώτησα κάπως αφελώς αν θα είχε πρόβλημα να πάω να μείνω σε κάποιο ξενοδοχείο εκεί κοντά τις ημέρες των εορτών (σιγά μην είχε χοστέλ) ώστε αν ξέκλεβε χρόνο να πέρναγε να την έβλεπα για κάνα καφέ ή φαγητό.
Δεν θεωρούσα ότι θα γινόταν κάτι μεταξύ μας πάλι, ούτε θα ήθελα να την μπλέξω, απλά το έβλεπα σαν μία ευκαιρία να την δω μετά από καιρό και μαζί και κάποιο μη τουριστικό μέρος που δεν θα πήγαινα ποτέ μόνος μου.
Η απάντησή της ήταν το ασιατικό αντίστοιχο του "μαλάκας είσαι παιδάκι μου;". Δηλαδή όχι αυτές οι λέξεις, το είπε με πολύ τακτ αλλά σίγουρα αυτό σκεφτόταν. Όπως μου εξήγησε, το μέρος ήταν τόσο μικρό που δεν υπήρχε περίπτωση να εμφανιστώ εκεί και να πάμε κάπου χωρίς να συζητηθεί σε όλη την ευρύτερη περιοχή. Ακόμα και αν ήμασταν ζευγάρι είχε πει, στη περιοχή εκείνη θα εμφανιζόμασταν μαζί μόνο αν είχαμε αρραβωνιαστεί και ήταν σίγουρο ότι θα παντρευτούμε, γιατί αν μας βλέπανε μαζί και δεν κατέληγε σε γάμο θα την παίρνανε για τσούλα που πάει με ξένους. Τόσος συντηρητισμός.
Τέλος πάντων, με ρώτησε τι θα έκανα μετά την Μπάταμπανγκ και της είπα ότι την επόμενη ημέρα θα πήγαινα στην Κάμπονγκ Τσνάχγκ (το οποίο προφέρεται με ένα τρόπο που δεν γράφεται ούτε στα ελληνικά ούτε στα αγγλικά) και μετά Πνομ Πεν. Και κάπου εκεί έπεσε σιγή ασυρμάτου, υπέθεσα ότι θα ξεκίναγε πάλι δουλειά.
Πριν φύγω μίλησα λίγο και με τον συγκάτοικο, ο οποίος ετοιμαζόταν για έξω. Σαν κοκκινοτρίχης με λευκό δέρμα έβαζε αντιηλιακό με τον τόνο (και καλά έκανε). Είχα δει ότι είχε κάτι περίεργες κόκκινες κουκίδες πάνω στα χέρια και τα πόδια του, φαινόταν σαν αλλεργική αντίδραση και εκεί όπως μιλάγαμε σηκώνει την μπλούζα και βλέπω πως είναι όλο του το σώμα έτσι. Ήταν σαν να είχε κάνει βελονισμό ακανόνιστα με τις καρφίτσες κάθε ένα δύο εκατοστά σε όλο το σώμα και είχε ερεθιστεί και μάλλον ματώσει λίγο. Δεν είχα ξαναδεί κάτι τέτοιο. Τον ρώτησα τι είναι (η αλήθεια είναι ότι φοβήθηκα και λίγο μην είναι κάτι κολλητικό) και μου είπε ότι το είχε μερικές μέρες επιστρέφοντας από το νησί Κο Ρονγκ, μάλλον κάποιο ζουζούνι τον είχε φάει.
Ρε συ του λέω τι ζουζούνι, είναι δυνατόν να σε έκανε έτσι σε όλο το σώμα, δε το κοιτάς με κάνα γιατρό; Ναι μου λέει, σκέφτομαι να πάω στο νοσοκομείο εδώ να το δουν.
Θυμήθηκα που είχα γνωρίσει ένα γιατρό που είχε κάνει εθελοντική εργασία κάποιων μηνών στο νοσοκομείο της Μπάταμπανγκ και μου είχε πει χαρακτηριστικά, "αν ποτέ πας στην Καμπότζη και πάθεις κάτι, ας πούμε πέσεις από το μηχανάκι και σου κοπεί το χέρι, βάλε το στο πάγο και πήγαινε αμέσως στο αεροδρόμιο για Σιγκαπούρη, Ταυλάνδη ή Βιετνάμ. Μη πας στο νοσοκομείο, προσπαθούσαμε ακόμα να τους πείσουμε να μη χρησιμοποιούν την ίδια σύριγγα πάνω από μία φορά".
Σύμφωνα με τους οδηγούς, δηλαδή τόσο τα βιβλία όσο και τον τουκτουκτακτζή, υπήρχαν ακριβώς 3 πράγματα που μπορούσες να κάνεις στην Μπάταμπανγκ σαν επισκέπτης. Ένα τρενάκι, το λεγόμενο bamboo train, επίσκεψη σε ένα από τα περίφημα killing grounds, δηλαδή σημεία στα οποία το καθεστώς των Κόκκινων Χμερ δολοφονούσε χιλιάδες κόσμο συνήθως με πολύ απάνθρωπο τρόπο και να δεις κάτι νυχτερίδες. Εγώ του είχα πει ότι θα έκανα σίγουρα τα δύο τελευταία και θα βλέπαμε για το τρένο.
Ο λόγος που το σκεφτόμουν για το τρένο ήταν πως από τον τρόπο που διάβαζα πληροφορίες για αυτό δεν πειθόμουν ότι αξίζει ή ήταν κάτι πολύ τουριστικό ή πολύ άκυρο. Γενικά προσπαθώ να μην βλέπω βιντεάκια ή φωτογραφίες από πράγματα που θέλω να επισκεφθώ για να μη χαλάω την εμπειρία, όμως σε αυτή τη περίπτωση είδα για να ξέρω αν αξίζει να το σουτάρω ή όχι. Πρόκειται για ένα μικρό τμήμα της παρατημένης σιδηροδρομικής γραμμής όπου βάζουν κάτι πλατφόρμες από μπαμπού για τους τουρίστες και τους πάνε μπρος πίσω για λίγα μέτρα με μια θορυβώδη μηχανή χορτοκοπτικού. Κανένα ενδιαφέρον.
Οι νυχτερίδες βγαίνουν βράδυ και πρέπει να είσαι εκεί στη δύση για να τις δεις και το killing ground ήταν στην ίδια κατεύθυνση, οπότε δεν είχε νόημα να ξεκινήσω πρωί για το ένα μόνο. Δώσαμε ραντεβού με τον "φίλο" οδηγό μεσημέρι και για τα δύο. Έτσι ξύπνησα πρωί με την ησυχία μου, δε ξέρω από πότε είχε να γίνει αυτό και πήγα μία βόλτα στη πόλη με στόχο να φάω κάτι αλλά και να κλείσω εισιτήρια λεωφορείου για την επομένη.
Σε λίγες μέρες θα ήταν μία από τις μεγαλύτερες γιορτές της Καμπότζης, κάτι σαν γιορτή των νεκρών αλλά χωρίς πανηγύρια. Λόγω αυτού ο κόσμος είχε ήδη αρχίσει να φεύγει από τις πόλεις να πάει στα πατρικά/μητρικά χωριά να αποδώσει φόρο τιμής στους προγόνους. Υποτίθεται ότι ήταν μόνο δύο ημέρες αργίας αλλά ανεπίσημα ο κόσμος την έκανε κοντά βδομάδα. Αν θυμάμαι τότε έπεφτε Πέμπτη, οπότε αν δεν κλείνανε ήδη όλη τη βδομάδα φεύγανε από Τρίτη-Τετάρτη και γυρνάγανε την επόμενη Δευτέρα.
Γενικά τώρα που το είπα, η Καμπότζη είναι στις τοπ χώρες με τις περισσότερες αργίες ετησίως, τότε νομίζω ήταν πάνω από 25 μέρες το χρόνο και η κυβέρνηση είχε κόψει κοντά μία δεκάδα τα τελευταία χρόνια. Για τις επίσημες λέμε, όχι αυτές από τη σημαία.
Αυτό μπορεί να ήταν πιθανώς η αιτία για το ότι τα πράγματα στην πόλη ήταν υποτονικά. Μια φοβερή ησυχία, πόλη δεν την έλεγες.
Αυτό αν το κάνανε να γυρνάνε τα μάτια να σε κοιτάνε όπως περπατάς θα έλεγε
Μιας που θα κατέληγα στην Πνομ Πεν, είχα προσπαθήσει να επικοινωνήσω με την καμποτζιανή "πρώην". Είχαμε κρατήσει μία σχετική τυπική επαφή τύπου "τι κάνεις" κάθε όποτε. Αλλά εκείνες της μέρες ήταν κάπως δύσκολη στο να απαντάει, έπαιρνε μέρα ή και παραπάνω. Μου είπε ότι είχε κάποιο επαγγελματικό ταξίδι και μετά θα επέστρεφε πίσω στην Πνομ Πεν για να φύγει αμέσως οικογενειακώς για το χωριό. Το χωριό της ήταν κοντά σε μία πόλη ή κωμόπολη και μιας που όπως είχα καταλάβει η πρωτεύουσα θα άδειαζε κατά τη γιορτή, την ρώτησα κάπως αφελώς αν θα είχε πρόβλημα να πάω να μείνω σε κάποιο ξενοδοχείο εκεί κοντά τις ημέρες των εορτών (σιγά μην είχε χοστέλ) ώστε αν ξέκλεβε χρόνο να πέρναγε να την έβλεπα για κάνα καφέ ή φαγητό.
Δεν θεωρούσα ότι θα γινόταν κάτι μεταξύ μας πάλι, ούτε θα ήθελα να την μπλέξω, απλά το έβλεπα σαν μία ευκαιρία να την δω μετά από καιρό και μαζί και κάποιο μη τουριστικό μέρος που δεν θα πήγαινα ποτέ μόνος μου.
Η απάντησή της ήταν το ασιατικό αντίστοιχο του "μαλάκας είσαι παιδάκι μου;". Δηλαδή όχι αυτές οι λέξεις, το είπε με πολύ τακτ αλλά σίγουρα αυτό σκεφτόταν. Όπως μου εξήγησε, το μέρος ήταν τόσο μικρό που δεν υπήρχε περίπτωση να εμφανιστώ εκεί και να πάμε κάπου χωρίς να συζητηθεί σε όλη την ευρύτερη περιοχή. Ακόμα και αν ήμασταν ζευγάρι είχε πει, στη περιοχή εκείνη θα εμφανιζόμασταν μαζί μόνο αν είχαμε αρραβωνιαστεί και ήταν σίγουρο ότι θα παντρευτούμε, γιατί αν μας βλέπανε μαζί και δεν κατέληγε σε γάμο θα την παίρνανε για τσούλα που πάει με ξένους. Τόσος συντηρητισμός.
Τέλος πάντων, με ρώτησε τι θα έκανα μετά την Μπάταμπανγκ και της είπα ότι την επόμενη ημέρα θα πήγαινα στην Κάμπονγκ Τσνάχγκ (το οποίο προφέρεται με ένα τρόπο που δεν γράφεται ούτε στα ελληνικά ούτε στα αγγλικά) και μετά Πνομ Πεν. Και κάπου εκεί έπεσε σιγή ασυρμάτου, υπέθεσα ότι θα ξεκίναγε πάλι δουλειά.
Πριν φύγω μίλησα λίγο και με τον συγκάτοικο, ο οποίος ετοιμαζόταν για έξω. Σαν κοκκινοτρίχης με λευκό δέρμα έβαζε αντιηλιακό με τον τόνο (και καλά έκανε). Είχα δει ότι είχε κάτι περίεργες κόκκινες κουκίδες πάνω στα χέρια και τα πόδια του, φαινόταν σαν αλλεργική αντίδραση και εκεί όπως μιλάγαμε σηκώνει την μπλούζα και βλέπω πως είναι όλο του το σώμα έτσι. Ήταν σαν να είχε κάνει βελονισμό ακανόνιστα με τις καρφίτσες κάθε ένα δύο εκατοστά σε όλο το σώμα και είχε ερεθιστεί και μάλλον ματώσει λίγο. Δεν είχα ξαναδεί κάτι τέτοιο. Τον ρώτησα τι είναι (η αλήθεια είναι ότι φοβήθηκα και λίγο μην είναι κάτι κολλητικό) και μου είπε ότι το είχε μερικές μέρες επιστρέφοντας από το νησί Κο Ρονγκ, μάλλον κάποιο ζουζούνι τον είχε φάει.
Ρε συ του λέω τι ζουζούνι, είναι δυνατόν να σε έκανε έτσι σε όλο το σώμα, δε το κοιτάς με κάνα γιατρό; Ναι μου λέει, σκέφτομαι να πάω στο νοσοκομείο εδώ να το δουν.
Θυμήθηκα που είχα γνωρίσει ένα γιατρό που είχε κάνει εθελοντική εργασία κάποιων μηνών στο νοσοκομείο της Μπάταμπανγκ και μου είχε πει χαρακτηριστικά, "αν ποτέ πας στην Καμπότζη και πάθεις κάτι, ας πούμε πέσεις από το μηχανάκι και σου κοπεί το χέρι, βάλε το στο πάγο και πήγαινε αμέσως στο αεροδρόμιο για Σιγκαπούρη, Ταυλάνδη ή Βιετνάμ. Μη πας στο νοσοκομείο, προσπαθούσαμε ακόμα να τους πείσουμε να μη χρησιμοποιούν την ίδια σύριγγα πάνω από μία φορά".
Last edited by a moderator: