poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
Το επόμενο πρωί αποφασίσαμε να πάμε σε ένα ας πούμε θεματικό πάρκο εκτός πόλης, έτσι για κάτι διαφορετικό. Δεν ήμασταν σίγουροι τι θα βρίσκαμε εκεί, υποτίθεται ότι ήταν αναπαραστάσεις του αρχαίου Βιετνάμ μαζί με λουναπάρκ και νεροτσουλήθρες. Κάποιες φωτογραφίες έδειχναν κάτι καλό, άλλες κάτι όχι και τόσο, πάντως ήταν εκτός εποχής και η είσοδος φθηνή, οπότε είπαμε να πάμε να δούμε και ότι κάτσει.
Είχα αρχίσει λίγο να συνηθίζω την κίνηση, όσο μπορεί να να το πει κανείς αυτό. Έμαθα ας πούμε ότι οι κόρνες δεν ήταν όσο χαοτικές όσο ακούγονται αρχικά, έχουν κώδικα. Για παράδειγμα το ούι, ούι, ούι σημαίνει μεγάλο όχημα που στρίβει, αν το ακούς δυνατά μάλλον πάνω σου. Το ΜΠΙΠΜΠΙΠμπιπμπιπμπιπ λεωφορείο που αλλάζει λωρίδα προς τα δεξιά, συχνά συνοδευόμενο από το χέρι του/της εισπράκτορα να κουνιέται έξω από ανοιχτό παράθυρο για έξτρα προσοχή.
Οι κόρνες από τα μηχανάκια ήταν σε μεγάλο βαθμό χωρίς νόημα, τις πάταγαν συνέχεια χωρίς κανένα προφανή λόγο πέρα του "υπάρχω" και έκρινα ότι όλοι απλά τις αγνοούσαν, εκτός από μία περίπτωση. Όταν ερχόσουν για 90 μοίρες πρόσκρουση με κάποιον άλλο και έκανε μπιπ δεν σήμαινε "πρόσεχε" αλλά "σε γράφω στ' αρχίδια μου και δεν θα σταματήσω". Είδα μία περίπτωση που κάνανε και οι δύο πλευρές μπιπ, δε σταμάτησε κανείς και τράκαραν, όχι σοβαρά γιατί μόλις το κατάλαβαν έκοψαν και οι δύο. Απλά κοιτάχτηκαν, δεν είπαν τίποτα και συνέχισαν ο καθένας τον δρόμο του.
Κάτι παρόμοιο είχα ξαναδεί και αλλού στην Ασία, αλλά στο Βιετνάμ είναι πολύ πιο έντονο. Η πιο δεξιά λωρίδα είναι τύποις αποκλειστικά για τα μηχανάκια και η αριστερά για τα μεγάλα οχήματα. Όσο πιο μεγάλο τόσο πιο αριστερά. Αν υπάρχουν τρεις λωρίδες τότε τα βαριά οχήματα θα προσπεράσουν από τα δεξιά στη μεσαία και θα ξαναμπουν αριστερά. Αυτό υποψιάζομαι πως είναι γιατί προσπαθούν να πάνε όσο πιο μακριά από τα μηχανάκια μπορούν για να μη πατήσουν κανένα, όμως όταν θέλουν να κάνουν δεξιά στροφή σε διασταύρωση τότε από την τέρμα αριστερά λωρίδα βγαίνουν κάθετα δεξιά, κόβοντας και τη χολή των άβγαλτων οδηγών όπως εμένα. Οι βιετναμέζοι με τα μηχανάκια όμως, σαν ένα ασταμάτητο ποτάμι, χωρίζονται σε δύο ροές, μία αριστερά από το εμπόδιο και μία δεξιά, όπως και το νερό όταν βρίσκει βράχο, ο όγκος τους προσαρμόζεται στη θέση του εμποδίου. Όσο προχωράει δεξιά έρχονται περισσότεροι αριστερά, μέχρι που φεύγει το εμπόδιο και επανέρχονται στην φυσική τους "κοίτη".
Φτάνοντας κοντά στο σπίτι της βιετναμέζας και στην περιβόητη δύσκολη αριστερή στροφή αποφάσισα να κάνω ότι οι βιετναμέζοι. Αργά αλλά σταθερά μπήκα στο αντίθετο ρεύμα, παρά την κίνηση, κλείνοντας τον δρόμο σε κάποιους και πατώντας (μάλλον περισσότερα απ' όσο χρειαζόταν) την κόρνα. Προς έκπληξή μου κανείς δεν αγχώθηκε ή δυσανασχέτησε, απλά έκοψα το ποτάμι κάνοντάς το να περνάει πια τριγύρω μου και πέρασα απέναντι, αν και ολίγον τι χεσμένος. Από τότε έχω βρει ένα κόλπο να κάθομαι στην προστατευμένη πλευρά ενός άλλου οχήματος και να περνάω μαζί του. Αν δεν υπάρχει περιμένω λίγο πιο πίσω απ' όσο πρέπει, πάντα κάποιος θα με προσπεράσει και θα κόψει την κίνηση για εμένα, οπότε απλά πρέπει να ακολουθήσω.
Πήρα την βιετναμέζα και ξεκινήσαμε για το μέρος που νομίζω ήταν κάπου μία-μιάμιση ώρα μακριά. Στο δρόμο τραγούδαγα "μια θάλασσα παπάκια η πόλη σου απόψε" στο ρυθμό αυτού, ενίοτε κάνοντας και το σχετικό χορευτικό με τους ώμους όπως οδηγούσα, το οποίο έκανε την βιετναμέζα να χαχανίζει από πίσω λέγοντάς μου κάποια στιγμή "τι έπαθες, σταμάτα, θα νομίζουν ότι είσαι βλαμμένο".
Το επόμενο πρωί αποφασίσαμε να πάμε σε ένα ας πούμε θεματικό πάρκο εκτός πόλης, έτσι για κάτι διαφορετικό. Δεν ήμασταν σίγουροι τι θα βρίσκαμε εκεί, υποτίθεται ότι ήταν αναπαραστάσεις του αρχαίου Βιετνάμ μαζί με λουναπάρκ και νεροτσουλήθρες. Κάποιες φωτογραφίες έδειχναν κάτι καλό, άλλες κάτι όχι και τόσο, πάντως ήταν εκτός εποχής και η είσοδος φθηνή, οπότε είπαμε να πάμε να δούμε και ότι κάτσει.
Είχα αρχίσει λίγο να συνηθίζω την κίνηση, όσο μπορεί να να το πει κανείς αυτό. Έμαθα ας πούμε ότι οι κόρνες δεν ήταν όσο χαοτικές όσο ακούγονται αρχικά, έχουν κώδικα. Για παράδειγμα το ούι, ούι, ούι σημαίνει μεγάλο όχημα που στρίβει, αν το ακούς δυνατά μάλλον πάνω σου. Το ΜΠΙΠΜΠΙΠμπιπμπιπμπιπ λεωφορείο που αλλάζει λωρίδα προς τα δεξιά, συχνά συνοδευόμενο από το χέρι του/της εισπράκτορα να κουνιέται έξω από ανοιχτό παράθυρο για έξτρα προσοχή.
Οι κόρνες από τα μηχανάκια ήταν σε μεγάλο βαθμό χωρίς νόημα, τις πάταγαν συνέχεια χωρίς κανένα προφανή λόγο πέρα του "υπάρχω" και έκρινα ότι όλοι απλά τις αγνοούσαν, εκτός από μία περίπτωση. Όταν ερχόσουν για 90 μοίρες πρόσκρουση με κάποιον άλλο και έκανε μπιπ δεν σήμαινε "πρόσεχε" αλλά "σε γράφω στ' αρχίδια μου και δεν θα σταματήσω". Είδα μία περίπτωση που κάνανε και οι δύο πλευρές μπιπ, δε σταμάτησε κανείς και τράκαραν, όχι σοβαρά γιατί μόλις το κατάλαβαν έκοψαν και οι δύο. Απλά κοιτάχτηκαν, δεν είπαν τίποτα και συνέχισαν ο καθένας τον δρόμο του.
Κάτι παρόμοιο είχα ξαναδεί και αλλού στην Ασία, αλλά στο Βιετνάμ είναι πολύ πιο έντονο. Η πιο δεξιά λωρίδα είναι τύποις αποκλειστικά για τα μηχανάκια και η αριστερά για τα μεγάλα οχήματα. Όσο πιο μεγάλο τόσο πιο αριστερά. Αν υπάρχουν τρεις λωρίδες τότε τα βαριά οχήματα θα προσπεράσουν από τα δεξιά στη μεσαία και θα ξαναμπουν αριστερά. Αυτό υποψιάζομαι πως είναι γιατί προσπαθούν να πάνε όσο πιο μακριά από τα μηχανάκια μπορούν για να μη πατήσουν κανένα, όμως όταν θέλουν να κάνουν δεξιά στροφή σε διασταύρωση τότε από την τέρμα αριστερά λωρίδα βγαίνουν κάθετα δεξιά, κόβοντας και τη χολή των άβγαλτων οδηγών όπως εμένα. Οι βιετναμέζοι με τα μηχανάκια όμως, σαν ένα ασταμάτητο ποτάμι, χωρίζονται σε δύο ροές, μία αριστερά από το εμπόδιο και μία δεξιά, όπως και το νερό όταν βρίσκει βράχο, ο όγκος τους προσαρμόζεται στη θέση του εμποδίου. Όσο προχωράει δεξιά έρχονται περισσότεροι αριστερά, μέχρι που φεύγει το εμπόδιο και επανέρχονται στην φυσική τους "κοίτη".
Φτάνοντας κοντά στο σπίτι της βιετναμέζας και στην περιβόητη δύσκολη αριστερή στροφή αποφάσισα να κάνω ότι οι βιετναμέζοι. Αργά αλλά σταθερά μπήκα στο αντίθετο ρεύμα, παρά την κίνηση, κλείνοντας τον δρόμο σε κάποιους και πατώντας (μάλλον περισσότερα απ' όσο χρειαζόταν) την κόρνα. Προς έκπληξή μου κανείς δεν αγχώθηκε ή δυσανασχέτησε, απλά έκοψα το ποτάμι κάνοντάς το να περνάει πια τριγύρω μου και πέρασα απέναντι, αν και ολίγον τι χεσμένος. Από τότε έχω βρει ένα κόλπο να κάθομαι στην προστατευμένη πλευρά ενός άλλου οχήματος και να περνάω μαζί του. Αν δεν υπάρχει περιμένω λίγο πιο πίσω απ' όσο πρέπει, πάντα κάποιος θα με προσπεράσει και θα κόψει την κίνηση για εμένα, οπότε απλά πρέπει να ακολουθήσω.
Πήρα την βιετναμέζα και ξεκινήσαμε για το μέρος που νομίζω ήταν κάπου μία-μιάμιση ώρα μακριά. Στο δρόμο τραγούδαγα "μια θάλασσα παπάκια η πόλη σου απόψε" στο ρυθμό αυτού, ενίοτε κάνοντας και το σχετικό χορευτικό με τους ώμους όπως οδηγούσα, το οποίο έκανε την βιετναμέζα να χαχανίζει από πίσω λέγοντάς μου κάποια στιγμή "τι έπαθες, σταμάτα, θα νομίζουν ότι είσαι βλαμμένο".
Last edited by a moderator: