poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
Την επόμενη μέρα που ξυπνήσαμε η βιετναμέζα μου γκρίνιαζε ότι της ερχόταν εμετός. "Ω να σου γαμήσω" που λέει και το meme. Μέτρησα μέρες με δαχτυλάκια που τρέμανε, το βρήκα πολύ νωρίς να έχει γίνει κανένα ατύχημα και να πρόλαβε να δείξει. Την ρώτησα αν είχε άλλα συμπτώματα, είπε κάποιο πόνο στο στομάχι, οπότε ευχόμουν ότι απλά κάτι την είχε πειράξει από το φαγητό, εγώ πάντως ευτυχώς ήμουν καλά.
Βγήκαμε να μαζέψουμε τα ρούχα που είχαμε αφήσει να στεγνώσουν έξω από το βράδυ. Ενώ τελειώναμε ξεκίνησε μια δυνατή τροπική βροχή που έτσι και τα είχαμε έξω θα τα είχε κάνει πιο βρεγμένα απ' ότι βγήκαν από το πλυντήριο, στο τσακ προλάβαμε. Αφού αναγκαστικά περιμέναμε μέσα μέχρι να σταματήσει έψαξα λίγο για άλλα καταλύματα χωρίς να βρω τίποτα αξιόλογο και low budget εκεί κοντά. Βαριόμουν και λίγο το πακετάρισμα και τη μετακίνηση (εγώ που παίζει τις προηγούμενες 30 μέρες να είχα αλλάξει 25 καταλύματα) και είπαμε να (υπο)μείνουμε εκεί άλλη μία μέρα, την επόμενη το πλάνο έλεγε να πάμε στο νησί Κο Ρονγκ.
Βγαίνοντας πετύχαμε τη ρωσίδα και πριν προλάβουμε να της πούμε καλημέρα, αντί να μας πει κάτι όπως "γεια σας τι κάνετε" ρώτησε με αγένεια και στραβωμάρα αν θα μέναμε και εκείνη τη μέρα. Είχα μία ελπίδα ότι θα είχε ξυπνήσει καλύτερα εκείνο το πρωί, αλλά μάλλον το πρόβλημά της δεν ήταν ο ύπνος. Στη συνέχεια μας έκανε κάποια παρατήρηση για τα ποδήλατα, δε θυμάμαι ακριβώς τι, ότι ενοχλήσαμε εκεί που τα αφήσαμε (ενώ τα υλικά κατασκευής ας πούμε δεν ενοχλούσαν) ή ότι έπρεπε να της πούμε πρώτα ότι είναι δικά μας να το ξέρει για να μη τα πετάξει. Δε θυμάμαι ακριβώς, πάντως ήταν κάτι που κανένας φυσιολογικός άνθρωπος δε θα το έκανε θέμα. Παραδέχθηκα το "λάθος" μας και της είπα ότι δε θα ξαναγίνει γιατί στους τρελούς πρέπει να λέμε "ναι".
Πριν από οτιδήποτε άλλο πήγαμε στη βιετναμέζικη πρεσβεία ή προξενείο, ότι ήταν τέλος πάντων. Έκανα την αίτηση για βίζα, άφησα φωτογραφίες και το διαβατήριο και πλήρωσα για την κανονική διαδικασία. Μου είπαν ότι σε 2-3 εργάσιμες μέρες θα ήταν έτοιμο, δηλαδή 4-5 ημερολογιακές υπολογίζοντας και τις αργίες. Είχα διαβάσει ότι με την "πιο εξπρές" διαδικασία που (μάλλον) τσέπωναν τα έξτρα φράγκα που έδινες έβγαινε και σε λίγες ώρες, αλλά δεν είχα ανάγκη τίποτα τέτοιο.
Ενώ μετά τη πρωινή βροχή είχε βγάλει ήλιο, φεύγοντας από τη πρεσβεία είχε πάλι βαριά συννεφιά, κάτι που με ανησύχησε. Φαινόταν να έρχεται πολύ βαρύς καιρός, δεν είχα δει προγνώσεις εδώ και μέρες. Επιστρέψαμε τα ποδήλατα και ενώ είχα προετοιμαστεί για τσακωμό επειδή είχαμε καθυστερήσει δεν μας είπε κανείς τίποτα και κατεβήκαμε με τα πόδια στη κεντρική παραλία.
Κατά μήκος της ήταν - τι άλλο - παραλιακά μαγαζιά, αλλά κάπως χαμηλού επιπέδου, μερικές καρέκλες μου θύμιζαν αναψυκτήριο του ΕΟΤ από ταινίες εποχής.
Ο παραλιακός δρόμος από ένα τμήμα του και μετά γινόταν πεζόδρομος, παρόλα αυτά υπήρχαν κάποιες παρέες που είχαν έρθει με το SUV πάνω στο πεζόδρομο και το είχαν παρκάρει πίσω από το σημείο που είχαν καθίσει, τρώγοντας και πίνοντας τον αγλέουρα κάνοντας φασαρία μεθυσμένων ή επιδειξιμανών. Πολλά πιάτα ήταν παρατημένα σχεδόν ανέγγιχτα ενώ τα σκουπίδια τους τα πέταγαν γύρω από εκεί που τρώγανε. Μου φάνηκε πολύ άσχημο θέαμα. Αυτοκίνητο στη χώρα έχουν ως επί το πλείστον οι πολύ διαπλεκόμενοι και τα λαμόγια. Αυτός ο τρόπος επίδειξης σε ένα μέρος που δύο δρόμους πριν ήταν χωματόδρομοι με τρώγλες με ενόχλησε.
Αρκετά χρόνια αργότερα μετρίασα λίγο την άποψη που είχα. Το να παρκάρεις δίπλα εκεί που είσαι ήταν ζήτημα ουσίας αν ήθελες να βρεις το αμάξι σου εκεί όταν επέστρεφες σε αυτό, ενώ το να πετάς αποφάγια, χαρτοπετσέτες και μπύρες κάτω είναι κάτι που γίνεται και σε "πολιτισμένα" μέρη, το έχω δει ας πούμε στην Ισπανία και Γαλλία. Παρόλα αυτά το σύνολο ήταν άσχημο.
Είχα πάρει και το μαγιό μαζί, είχε περάσει ίσως μήνας από το τελευταίο μπανάκι στα νησιά της Ταιλάνδης και το ζήταγα πολύ. Πρόλαβα όμως και πρόσεξα ότι κάθε κάποιες δεκάδες μέτρα έπεφτε και ένα μικρό ή μεγαλύτερο ρυάκι από ακάθαρτα στη θάλασσα, οπότε μου κόπηκε κάθε όρεξη.
Εδώ κάποιοι που έμοιαζαν ντυμένοι βουδιστές καλόγεροι (?). Τα έπιναν και ξαφνικά μπήκαν μεθυσμένοι στα νερά. Επιτρέπεται άραγε ή απλά είχαν ντυθεί κάτι άλλο;
Σε ένα σημείο ήταν κάτι μικρά αλητάκια που είχαν μπει με τα ρούχα στα νερά και παίζανε ανέμελα ακριβώς δίπλα από την εκβολή ενός βόθρου. Είναι μία από τις πολλές στενάχωρες εικόνες που κράτησα στο μυαλό μου και μου έρχονται όταν σκέφτομαι την Καμπότζη.
Δυσκολευτήκαμε να βρούμε κάπου να φάμε. Στα παραλιακά μαγαζιά, όσα είχανε φαγητό, οι τιμές ήταν δυσανάλογα υψηλές, ενώ οι πάγκοι ήταν της κακιάς ώρας. Άφησα την βιετναμέζα να επιλέξει ως πιο ειδική λόγω εμπειρίας στο περιβάλλον αυτό, ζορίστηκε και αυτή, περπατήσαμε πέρα δώθε αρκετές φορές μέχρι να διαλέξει το "μη χείρον". Δε θυμάμαι τι φάγαμε τελικά ή αν μείναμε ευχαριστημένοι. Επειδή δε θα έκανα μπάνιο και τα σύννεφα είχαν βαρύνει πολύ και δεν ήθελα να μας πιάσει βροχή εκεί κάτω και "αποκλειστούμε", είπαμε να επιστρέψουμε.
Στην επιστροφή πέρασα από την αποβάθρα όπου ρώτησα για τα εισιτήρια για το Κο Ρονγκ. Περίμενα ότι θα είχε τουλάχιστον ένα δρομολόγιο τη μέρα αν όχι δύο, άλλωστε δεν ήταν και μακριά. Με έκπληξη έμαθα ότι λόγω χαμηλής περιόδου είχε κάθε 1-3 μέρες, χωρίς να είναι σίγουρο πότε, εξαρτώταν από το πόσο ενδιαφέρον θα είχε. Και καλά να μη μπορείς να πας, άντε να είσαι απέναντι και να μη μπορείς να γυρίσεις. Μου είπαν ότι αν θέλαμε να πάμε έπρεπε να παίρναμε το καράβι εκείνης της μέρας που έφευγε σε λίγες ώρες γιατί την επόμενη και παραεπόμενη δεν θα είχε λόγω καιρού. Δεν είχα δει τίποτα για επιλογές διαμονής στο νησί και ανησύχησα και λίγο με το "λόγω καιρού". Αν έχει τόσο κακό καιρό που δε μπορείς να περάσεις τι θα κάναμε σε ένα νησί με ελάχιστες υποδομές. Το άφησα να το σκεφτώ.
Εκεί είχε και 2-3 μαγαζιά με τουριστικά και ενοικιαζόμενα μηχανάκια, δεν μας είχε περάσει από το μυαλό να πάμε εκεί τη πρώτη μέρα, που να το ξέραμε κιόλας. Η τιμή για μηχανάκι ήταν κάπου στα 12-15 δολάρια, όσο σκεφτόμουν πόσο μαλάκες μας είχε πιάσει ο τύπος με τα ποδήλατα εξοργιζόμουν.
Στην επιστροφή οι χωματόδρομοι είχαν λασπώσει από τη βροχή.
Κοντά εκεί που μέναμε βρήκα ένα μίνι μάρκετ να πάρω νερό, δηλαδή ο θεός να το κάνει, ήταν το ισόγειο από ένα σπίτι που είχε απλά ένα πάγκο με λίγα πράγματα. Σε όλη τη πόλη η φθηνότερη μεγάλη μπουκάλα νερό 1 δολάριο. Ούτε στη Σιγκαπούρη τόσο ακριβό το νερό. Όμως εκείνο το μαγαζί το "δούλευε" εκείνη την ώρα ένα κοριτσάκι, φαντάζομαι της οικογενείας που ζούσε εκεί, δε παίζει να ήταν πάνω από 10 χρονών και μου ζήτησε για το νερό κάπου 20 λεπτά. Υποθέτω είτε δεν την είχαν δασκαλέψει να παίρνει δολάριο από τους ξένους είτε ντράπηκε. Πήρα 2-3 μπουκάλες.
Γυρίσαμε και την ώρα που ανεβαίναμε πετύχαμε την ρωσίδα με κάτι καμποτζιανούς γύρω της, κυρίες και κύριους γύρω στα 50. Τα υλικά κατασκευής ήταν δικά τους, φτιάχνανε το διπλανό σπίτι, το καταλάβαμε γιατί η ρωσίδα φώναζε, όπως έκανε πάντα. Έλεγε ότι της είχαν πει ότι θα τα άφηναν προσωρινά για μερικές μέρες και τα είχαν αφήσει παραπάνω και ότι αυτή είχε "επιχείρηση" και της τη χάλαγαν, λες και ήταν κανένα πεντάστερό και όλα τα άλλα ήταν τέλεια.
Ο τρόπος με τον οποίο φερόταν θα φαινόταν προσβλητικός ακόμα και σε ευρωπαίους, πόσο μάλλον σε ασιάτες που κοίταζαν το πάτωμα χωρίς να μιλάνε. Κάποια στιγμή μόλις μας είδε να περνάμε άρχισε να ωρύεται λέγοντας κάτι τύπου "CAMBODIA EVERYONE LIΑR, LIΑR, LIΑR" και συνέχιζε να φωνάζει "LIΑR" συνεχόμενα ενώ προσπαθούσε να τραβήξει κάποια από τα υλικά εκτός του χώρου και η φωνή της έσπαγε. Χωρίς να πουν τίποτα οι καμποτζιανοί ξεκίνησαν να μαζεύουν τα πράγματα και εμείς προχωρήσαμε στο δωμάτιο εξίσου με το κεφάλι κάτω από τη ντροπή για τη συμπεριφορά της.
Μέχρι να κάνουμε μπάνιο είχε αρχίσει πάλι η βροχή. Κοίταξα στο ίντερνετ τον καιρό και... γλουπ. Τόσο πολύ βαριά βροχόπτωση είχα να δω από τα βόρεια της Ταιλάνδης και εκεί σε μεγάλο βαθμό την είχα αποφύγει.
Σκέφτηκα το αν έπρεπε να πηγαίναμε στο νησί. Το εισιτήριο, όπως όλα, ήταν δυσανάλογα ακριβό αν θυμάμαι καλά 50 δολάρια το πηγαινέλα για μία απόσταση βαριά μισής με μίας ώρας. Δηλαδή θέλαμε 100 δολάρια και οι δυο μας και ίσως άλλη μία 100ρα τη μέρα για διαμονή και φαγητά εκεί. Αν μέναμε και 3-4 μέρες από τις οποίες 2-3 θα έβρεχε θα χαλάγαμε κοντά 500 δολάρια αποκλεισμένοι και χωρίς να κάνουμε πρακτικά τίποτα. Άσε που ψάχνοντας για το νησί βρήκα ότι εκείνη την εποχή ήταν σε έξαρση ένα ζουζούνι που σε "κένταγε" από πάνω μέχρι κάτω και προκαλούσε μία εικόνα στο δέρμα όπως εκείνη την ανατριχιαστική του "συγκατοίκου" που είχα δει στη Μπάταμπανγκ (είχε δίκιο τελικά ότι ήταν από ζουζούνι).
Όχι ευχαριστώ, δε θα πάρω. Θα περίμενα στη στεριά τουλάχιστον μέχρι να περάσει η βροχή και μετά βλέπαμε.
Την επόμενη μέρα που ξυπνήσαμε η βιετναμέζα μου γκρίνιαζε ότι της ερχόταν εμετός. "Ω να σου γαμήσω" που λέει και το meme. Μέτρησα μέρες με δαχτυλάκια που τρέμανε, το βρήκα πολύ νωρίς να έχει γίνει κανένα ατύχημα και να πρόλαβε να δείξει. Την ρώτησα αν είχε άλλα συμπτώματα, είπε κάποιο πόνο στο στομάχι, οπότε ευχόμουν ότι απλά κάτι την είχε πειράξει από το φαγητό, εγώ πάντως ευτυχώς ήμουν καλά.
Βγήκαμε να μαζέψουμε τα ρούχα που είχαμε αφήσει να στεγνώσουν έξω από το βράδυ. Ενώ τελειώναμε ξεκίνησε μια δυνατή τροπική βροχή που έτσι και τα είχαμε έξω θα τα είχε κάνει πιο βρεγμένα απ' ότι βγήκαν από το πλυντήριο, στο τσακ προλάβαμε. Αφού αναγκαστικά περιμέναμε μέσα μέχρι να σταματήσει έψαξα λίγο για άλλα καταλύματα χωρίς να βρω τίποτα αξιόλογο και low budget εκεί κοντά. Βαριόμουν και λίγο το πακετάρισμα και τη μετακίνηση (εγώ που παίζει τις προηγούμενες 30 μέρες να είχα αλλάξει 25 καταλύματα) και είπαμε να (υπο)μείνουμε εκεί άλλη μία μέρα, την επόμενη το πλάνο έλεγε να πάμε στο νησί Κο Ρονγκ.
Βγαίνοντας πετύχαμε τη ρωσίδα και πριν προλάβουμε να της πούμε καλημέρα, αντί να μας πει κάτι όπως "γεια σας τι κάνετε" ρώτησε με αγένεια και στραβωμάρα αν θα μέναμε και εκείνη τη μέρα. Είχα μία ελπίδα ότι θα είχε ξυπνήσει καλύτερα εκείνο το πρωί, αλλά μάλλον το πρόβλημά της δεν ήταν ο ύπνος. Στη συνέχεια μας έκανε κάποια παρατήρηση για τα ποδήλατα, δε θυμάμαι ακριβώς τι, ότι ενοχλήσαμε εκεί που τα αφήσαμε (ενώ τα υλικά κατασκευής ας πούμε δεν ενοχλούσαν) ή ότι έπρεπε να της πούμε πρώτα ότι είναι δικά μας να το ξέρει για να μη τα πετάξει. Δε θυμάμαι ακριβώς, πάντως ήταν κάτι που κανένας φυσιολογικός άνθρωπος δε θα το έκανε θέμα. Παραδέχθηκα το "λάθος" μας και της είπα ότι δε θα ξαναγίνει γιατί στους τρελούς πρέπει να λέμε "ναι".
Πριν από οτιδήποτε άλλο πήγαμε στη βιετναμέζικη πρεσβεία ή προξενείο, ότι ήταν τέλος πάντων. Έκανα την αίτηση για βίζα, άφησα φωτογραφίες και το διαβατήριο και πλήρωσα για την κανονική διαδικασία. Μου είπαν ότι σε 2-3 εργάσιμες μέρες θα ήταν έτοιμο, δηλαδή 4-5 ημερολογιακές υπολογίζοντας και τις αργίες. Είχα διαβάσει ότι με την "πιο εξπρές" διαδικασία που (μάλλον) τσέπωναν τα έξτρα φράγκα που έδινες έβγαινε και σε λίγες ώρες, αλλά δεν είχα ανάγκη τίποτα τέτοιο.
Ενώ μετά τη πρωινή βροχή είχε βγάλει ήλιο, φεύγοντας από τη πρεσβεία είχε πάλι βαριά συννεφιά, κάτι που με ανησύχησε. Φαινόταν να έρχεται πολύ βαρύς καιρός, δεν είχα δει προγνώσεις εδώ και μέρες. Επιστρέψαμε τα ποδήλατα και ενώ είχα προετοιμαστεί για τσακωμό επειδή είχαμε καθυστερήσει δεν μας είπε κανείς τίποτα και κατεβήκαμε με τα πόδια στη κεντρική παραλία.
Κατά μήκος της ήταν - τι άλλο - παραλιακά μαγαζιά, αλλά κάπως χαμηλού επιπέδου, μερικές καρέκλες μου θύμιζαν αναψυκτήριο του ΕΟΤ από ταινίες εποχής.
Ο παραλιακός δρόμος από ένα τμήμα του και μετά γινόταν πεζόδρομος, παρόλα αυτά υπήρχαν κάποιες παρέες που είχαν έρθει με το SUV πάνω στο πεζόδρομο και το είχαν παρκάρει πίσω από το σημείο που είχαν καθίσει, τρώγοντας και πίνοντας τον αγλέουρα κάνοντας φασαρία μεθυσμένων ή επιδειξιμανών. Πολλά πιάτα ήταν παρατημένα σχεδόν ανέγγιχτα ενώ τα σκουπίδια τους τα πέταγαν γύρω από εκεί που τρώγανε. Μου φάνηκε πολύ άσχημο θέαμα. Αυτοκίνητο στη χώρα έχουν ως επί το πλείστον οι πολύ διαπλεκόμενοι και τα λαμόγια. Αυτός ο τρόπος επίδειξης σε ένα μέρος που δύο δρόμους πριν ήταν χωματόδρομοι με τρώγλες με ενόχλησε.
Αρκετά χρόνια αργότερα μετρίασα λίγο την άποψη που είχα. Το να παρκάρεις δίπλα εκεί που είσαι ήταν ζήτημα ουσίας αν ήθελες να βρεις το αμάξι σου εκεί όταν επέστρεφες σε αυτό, ενώ το να πετάς αποφάγια, χαρτοπετσέτες και μπύρες κάτω είναι κάτι που γίνεται και σε "πολιτισμένα" μέρη, το έχω δει ας πούμε στην Ισπανία και Γαλλία. Παρόλα αυτά το σύνολο ήταν άσχημο.
Είχα πάρει και το μαγιό μαζί, είχε περάσει ίσως μήνας από το τελευταίο μπανάκι στα νησιά της Ταιλάνδης και το ζήταγα πολύ. Πρόλαβα όμως και πρόσεξα ότι κάθε κάποιες δεκάδες μέτρα έπεφτε και ένα μικρό ή μεγαλύτερο ρυάκι από ακάθαρτα στη θάλασσα, οπότε μου κόπηκε κάθε όρεξη.
Εδώ κάποιοι που έμοιαζαν ντυμένοι βουδιστές καλόγεροι (?). Τα έπιναν και ξαφνικά μπήκαν μεθυσμένοι στα νερά. Επιτρέπεται άραγε ή απλά είχαν ντυθεί κάτι άλλο;
Σε ένα σημείο ήταν κάτι μικρά αλητάκια που είχαν μπει με τα ρούχα στα νερά και παίζανε ανέμελα ακριβώς δίπλα από την εκβολή ενός βόθρου. Είναι μία από τις πολλές στενάχωρες εικόνες που κράτησα στο μυαλό μου και μου έρχονται όταν σκέφτομαι την Καμπότζη.
Δυσκολευτήκαμε να βρούμε κάπου να φάμε. Στα παραλιακά μαγαζιά, όσα είχανε φαγητό, οι τιμές ήταν δυσανάλογα υψηλές, ενώ οι πάγκοι ήταν της κακιάς ώρας. Άφησα την βιετναμέζα να επιλέξει ως πιο ειδική λόγω εμπειρίας στο περιβάλλον αυτό, ζορίστηκε και αυτή, περπατήσαμε πέρα δώθε αρκετές φορές μέχρι να διαλέξει το "μη χείρον". Δε θυμάμαι τι φάγαμε τελικά ή αν μείναμε ευχαριστημένοι. Επειδή δε θα έκανα μπάνιο και τα σύννεφα είχαν βαρύνει πολύ και δεν ήθελα να μας πιάσει βροχή εκεί κάτω και "αποκλειστούμε", είπαμε να επιστρέψουμε.
Στην επιστροφή πέρασα από την αποβάθρα όπου ρώτησα για τα εισιτήρια για το Κο Ρονγκ. Περίμενα ότι θα είχε τουλάχιστον ένα δρομολόγιο τη μέρα αν όχι δύο, άλλωστε δεν ήταν και μακριά. Με έκπληξη έμαθα ότι λόγω χαμηλής περιόδου είχε κάθε 1-3 μέρες, χωρίς να είναι σίγουρο πότε, εξαρτώταν από το πόσο ενδιαφέρον θα είχε. Και καλά να μη μπορείς να πας, άντε να είσαι απέναντι και να μη μπορείς να γυρίσεις. Μου είπαν ότι αν θέλαμε να πάμε έπρεπε να παίρναμε το καράβι εκείνης της μέρας που έφευγε σε λίγες ώρες γιατί την επόμενη και παραεπόμενη δεν θα είχε λόγω καιρού. Δεν είχα δει τίποτα για επιλογές διαμονής στο νησί και ανησύχησα και λίγο με το "λόγω καιρού". Αν έχει τόσο κακό καιρό που δε μπορείς να περάσεις τι θα κάναμε σε ένα νησί με ελάχιστες υποδομές. Το άφησα να το σκεφτώ.
Εκεί είχε και 2-3 μαγαζιά με τουριστικά και ενοικιαζόμενα μηχανάκια, δεν μας είχε περάσει από το μυαλό να πάμε εκεί τη πρώτη μέρα, που να το ξέραμε κιόλας. Η τιμή για μηχανάκι ήταν κάπου στα 12-15 δολάρια, όσο σκεφτόμουν πόσο μαλάκες μας είχε πιάσει ο τύπος με τα ποδήλατα εξοργιζόμουν.
Στην επιστροφή οι χωματόδρομοι είχαν λασπώσει από τη βροχή.
Κοντά εκεί που μέναμε βρήκα ένα μίνι μάρκετ να πάρω νερό, δηλαδή ο θεός να το κάνει, ήταν το ισόγειο από ένα σπίτι που είχε απλά ένα πάγκο με λίγα πράγματα. Σε όλη τη πόλη η φθηνότερη μεγάλη μπουκάλα νερό 1 δολάριο. Ούτε στη Σιγκαπούρη τόσο ακριβό το νερό. Όμως εκείνο το μαγαζί το "δούλευε" εκείνη την ώρα ένα κοριτσάκι, φαντάζομαι της οικογενείας που ζούσε εκεί, δε παίζει να ήταν πάνω από 10 χρονών και μου ζήτησε για το νερό κάπου 20 λεπτά. Υποθέτω είτε δεν την είχαν δασκαλέψει να παίρνει δολάριο από τους ξένους είτε ντράπηκε. Πήρα 2-3 μπουκάλες.
Γυρίσαμε και την ώρα που ανεβαίναμε πετύχαμε την ρωσίδα με κάτι καμποτζιανούς γύρω της, κυρίες και κύριους γύρω στα 50. Τα υλικά κατασκευής ήταν δικά τους, φτιάχνανε το διπλανό σπίτι, το καταλάβαμε γιατί η ρωσίδα φώναζε, όπως έκανε πάντα. Έλεγε ότι της είχαν πει ότι θα τα άφηναν προσωρινά για μερικές μέρες και τα είχαν αφήσει παραπάνω και ότι αυτή είχε "επιχείρηση" και της τη χάλαγαν, λες και ήταν κανένα πεντάστερό και όλα τα άλλα ήταν τέλεια.
Ο τρόπος με τον οποίο φερόταν θα φαινόταν προσβλητικός ακόμα και σε ευρωπαίους, πόσο μάλλον σε ασιάτες που κοίταζαν το πάτωμα χωρίς να μιλάνε. Κάποια στιγμή μόλις μας είδε να περνάμε άρχισε να ωρύεται λέγοντας κάτι τύπου "CAMBODIA EVERYONE LIΑR, LIΑR, LIΑR" και συνέχιζε να φωνάζει "LIΑR" συνεχόμενα ενώ προσπαθούσε να τραβήξει κάποια από τα υλικά εκτός του χώρου και η φωνή της έσπαγε. Χωρίς να πουν τίποτα οι καμποτζιανοί ξεκίνησαν να μαζεύουν τα πράγματα και εμείς προχωρήσαμε στο δωμάτιο εξίσου με το κεφάλι κάτω από τη ντροπή για τη συμπεριφορά της.
Μέχρι να κάνουμε μπάνιο είχε αρχίσει πάλι η βροχή. Κοίταξα στο ίντερνετ τον καιρό και... γλουπ. Τόσο πολύ βαριά βροχόπτωση είχα να δω από τα βόρεια της Ταιλάνδης και εκεί σε μεγάλο βαθμό την είχα αποφύγει.
Σκέφτηκα το αν έπρεπε να πηγαίναμε στο νησί. Το εισιτήριο, όπως όλα, ήταν δυσανάλογα ακριβό αν θυμάμαι καλά 50 δολάρια το πηγαινέλα για μία απόσταση βαριά μισής με μίας ώρας. Δηλαδή θέλαμε 100 δολάρια και οι δυο μας και ίσως άλλη μία 100ρα τη μέρα για διαμονή και φαγητά εκεί. Αν μέναμε και 3-4 μέρες από τις οποίες 2-3 θα έβρεχε θα χαλάγαμε κοντά 500 δολάρια αποκλεισμένοι και χωρίς να κάνουμε πρακτικά τίποτα. Άσε που ψάχνοντας για το νησί βρήκα ότι εκείνη την εποχή ήταν σε έξαρση ένα ζουζούνι που σε "κένταγε" από πάνω μέχρι κάτω και προκαλούσε μία εικόνα στο δέρμα όπως εκείνη την ανατριχιαστική του "συγκατοίκου" που είχα δει στη Μπάταμπανγκ (είχε δίκιο τελικά ότι ήταν από ζουζούνι).
Όχι ευχαριστώ, δε θα πάρω. Θα περίμενα στη στεριά τουλάχιστον μέχρι να περάσει η βροχή και μετά βλέπαμε.
Last edited by a moderator: