poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
Τελικά πάλι αξημέρωτα ξύπνησα καθώς πριν προλάβω να κοιμηθώ με ενημέρωσε η Ισπανίδα πως ο οδηγός της είχε στείλει μήνυμα και επέμενε να ξυπνάγαμε εκείνο το πρωί (δηλαδή αξημέρωτα) για να πάμε να δούμε την ανατολή μέσα από έναν ναό στη ζούγκλα. Το αρχικό πρόγραμμα το είχε όντως αυτό την δεύτερη μέρα, αλλά καθώς ήμουν κομμάτια είχα ζητήσει να το σπρώχναμε μπροστά κατά μία μέρα. Είχε συμφωνήσει ο οδηγός αλλά τον είδα ότι δεν του άρεσε και πολύ και να τώρα που το άλλαζε.
Της είπε λοιπόν ότι είδε τον καιρό και αν το καθυστερούσαμε μία μέρα θα είχε συννεφιά ενώ εκείνο το πρωί θα ήταν εντάξει. Προσωπικά κράταγα μία επιφύλαξη για το κατά πόσο ήταν αλήθεια αυτό που έλεγε, ειδικά μετά το φιάσκο του ηλιοβασιλέματος, αλλά τι να κάνεις, μπορείς να πεις και όχι στην άλλη που με έπαιρνε μαζί; Μην είμαστε και αχάριστοι, α, όλα και όλα.
Ξανά λοιπόν ξυπνητήρι και ξανά με την μαστούρα αξημέρωτα κάτω στο λόμπι και πάνω στο τουκ τουκ.
Μας άφησε ο οδηγός κάπου κυριολεκτικά στη μέση του πουθενά και μας είπε ότι θα καθόταν αυτός εκεί στο τουκ τουκ να το προσέχει και εμείς θα έπρεπε να ακολουθούσαμε ένα μονοπάτι στη ζούγκλα που θα μας έβγαζε στο ναό σε κάπου μισή ώρα. Κοιταχτήκαμε λίγο σε φάση πλάκα κάνει, ε; Δεν έκανε.
Υπήρχε ένα χλωμό φεγγάρι στον ουρανό πίσω από σπασμένα σύννεφα που πρακτικά δεν φώτιζε τίποτα, μόλις έκλεισε τα φώτα από το τουκ τουκ έπεσε πίσσα σκοτάδι και ησυχία. Επίσης δεν υπήρχε και κανένας άλλος τουρίστας, μόνοι μας ήμασταν. Έβγαλα το κινητό να φωτίζω με τον φακό, σημείωσα πινέζα στο χάρτη που ήμασταν σε περίπτωση που χαθούμε και ξεκινήσαμε.
Το μονοπάτι ήταν αρκετά πλατύ, αλλά σχετικά ανηφορικό. Η θερμοκρασία ήταν καλύτερη από τη μέρα αλλά και πάλι με το περπάτημα και την ανηφόρα ζεσταινόσουν. Σε κάνα δύο σημεία σταματήσαμε, έκλεισα το φως και απόλαυσα (για λίγο) τους ήχους της ζούγκλας στην ησυχία και το σκοτάδι. Σαν παιδί της πόλης το βαθύ σκοτάδι σε μέρη χωρίς φωτορύπανση με εξιτάρει, βέβαια η άλλη χεζόταν πάνω της, οπότε δεν μπορούσα να κάτσω και πολύ ώρα.
Να σας το πω ή το φανταστήκατε; Σκατούλες πάλι. Όχι μόνο είχε συννεφιά και ανατολή δεν είδαμε αλλά πέσανε και κάτι ψιχάλες χωρίς να έχουμε που να μπούμε από κάτω. Ίσα το κεφάλι βρήκαμε κάπου να καλύψουμε κάτω από ένα περβάζι, αλλά ευτυχώς κράτησε λίγο και κυρίως δεν έκανε κρύο.
Το έσωσε λίγο τα σύννεφα υγρασίας που βγαίνανε μέσα από τη ζούγκλα για κάποιες φωτογραφίες, αλλά γενικά τζάμπα η ταλαιπωρία. Στο γυρισμό είχε πλάκα πόσο διαφορετική εικόνα είχαμε με το φως στο μονοπάτι, όσο εντυπωσιακό μας είχε φανεί νύχτα τόσο το αντίθετο μέρα.
Όταν επιστρέψαμε ούτε καν μας ρώτησε πως μας φάνηκε, είπα να μην γίνω και εγώ ειρωνικός να τον ρωτήσω τι σκατά (δήθεν) είδε στον καιρό και μας τραβολογούσε. Πριν τον επόμενο ναό ρώτησε αν θέλουμε να πάμε κάπου για πρωινό και του είπα ναι, αλλά κάπου που δεν θα μας πιάσουν τον κώλο. Πάλι έδειξε λίγο να δυσανασχετεί, υποθέτω γιατί συνήθως παίρνει ποσοστά από το γεύμα που πληρώνουν οι πελάτες του οπότε του το χάλαγα. Δεν ξέρω που θα μας πήγαινε, αλλά κάποια στιγμή είδα κάτι τέντες που μαγειρεύανε μάλλον περισσότερο για οδηγούς και του λέω εδώ καλά είναι; Και χωρίς να πει τίποτα μας κατέβασε. Ήρθε και αυτός και κάθισε σε ένα διπλανό τραπέζι με κάποια μουτράκια.
Αφού ρώτησα την Ισπανίδα αν είχε πρόβλημα, τον προσκάλεσα να κάτσει μαζί μας, άλλωστε δύο μέρες μαζί πηγαίναμε και είχαμε και άλλη μία, δεν είχα όρεξη να στραβώσει. Επιπλέον μου φαινόταν πολύ αποικιακό να καθόμαστε εμείς να τρώμε και αυτός να είναι εκεί παραδίπλα να μας κοιτάει. Ήρθε και κάθισε σε στάση "δε γουστάρω". Προσπάθησα να του πάρω λίγο κουβέντα, με το ζόρι απάνταγε, πόσο χρονών είσαι, πόσα παιδιά έχεις, είπα να τον κεράσουμε πρωινό, είπε ότι είχε φάει και δεν ήθελε, οπότε έμεινε λίγο έτσι στο άβολο η κατάσταση μέχρι να φύγουμε. Και όταν είχαμε τελειώσει και ήμασταν έτοιμοι να φύγουμε ξεκίνησε μια καλή τροπική μπόρα. Τουλάχιστον δεν βραχήκαμε, καλύτερα από το να μας έπιανε στον δρόμο ή σε ναό, απλά βαριόμασταν και είχαμε και τον στραβωμένο δίπλα.
Θα ήθελα εδώ να κάνω μια παρεμβολή για να πω ότι όλοι οι οδηγοί που κάνουν αυτή τη δουλειά προσπαθούν γενικά να κρατήσουν απ' ευθείας επαφές με τους πελάτες και ο λόγος είναι ότι υπάρχουν πολλά μαφιόζικα κυκλώματα που λυμαίνονται τις πιάτσες και όταν τους έρχεται δουλειά από αυτούς παίρνουν ψίχουλα αναλογικά με το τι πληρώνεις. Αν λοιπόν σε πιάσουν στο φιλότιμο και ξαναπάς ή στείλεις κάποιον φίλο σου συστημένο, παίρνουν το απ' ευθείας ποσό χωρίς μεσάζοντες και είναι πολύ μεγάλη η διαφορά. Οι περισσότεροι οδηγοί θα στείλουν φιλικά μηνύματα στις γιορτές αλλά και εμβόλιμα μέσα στο χρόνο, ενώ φροντίζουν να αναφέρονται σε όλους με τα ονόματά τους σαν να τους θυμούνται. Τα ίδια έκανε και αυτός με την ισπανίδα, εμένα ούτε που μου ζήτησε τηλέφωνο.
Ξανά λοιπόν σε ναούς, ίσως και σε κάποιους από τους οποίους είχα πάει ήδη με τις φιλιππινέζες, είχα χάσει τη μπάλα.
Τελικά πάλι αξημέρωτα ξύπνησα καθώς πριν προλάβω να κοιμηθώ με ενημέρωσε η Ισπανίδα πως ο οδηγός της είχε στείλει μήνυμα και επέμενε να ξυπνάγαμε εκείνο το πρωί (δηλαδή αξημέρωτα) για να πάμε να δούμε την ανατολή μέσα από έναν ναό στη ζούγκλα. Το αρχικό πρόγραμμα το είχε όντως αυτό την δεύτερη μέρα, αλλά καθώς ήμουν κομμάτια είχα ζητήσει να το σπρώχναμε μπροστά κατά μία μέρα. Είχε συμφωνήσει ο οδηγός αλλά τον είδα ότι δεν του άρεσε και πολύ και να τώρα που το άλλαζε.
Της είπε λοιπόν ότι είδε τον καιρό και αν το καθυστερούσαμε μία μέρα θα είχε συννεφιά ενώ εκείνο το πρωί θα ήταν εντάξει. Προσωπικά κράταγα μία επιφύλαξη για το κατά πόσο ήταν αλήθεια αυτό που έλεγε, ειδικά μετά το φιάσκο του ηλιοβασιλέματος, αλλά τι να κάνεις, μπορείς να πεις και όχι στην άλλη που με έπαιρνε μαζί; Μην είμαστε και αχάριστοι, α, όλα και όλα.
Ξανά λοιπόν ξυπνητήρι και ξανά με την μαστούρα αξημέρωτα κάτω στο λόμπι και πάνω στο τουκ τουκ.
Μας άφησε ο οδηγός κάπου κυριολεκτικά στη μέση του πουθενά και μας είπε ότι θα καθόταν αυτός εκεί στο τουκ τουκ να το προσέχει και εμείς θα έπρεπε να ακολουθούσαμε ένα μονοπάτι στη ζούγκλα που θα μας έβγαζε στο ναό σε κάπου μισή ώρα. Κοιταχτήκαμε λίγο σε φάση πλάκα κάνει, ε; Δεν έκανε.
Υπήρχε ένα χλωμό φεγγάρι στον ουρανό πίσω από σπασμένα σύννεφα που πρακτικά δεν φώτιζε τίποτα, μόλις έκλεισε τα φώτα από το τουκ τουκ έπεσε πίσσα σκοτάδι και ησυχία. Επίσης δεν υπήρχε και κανένας άλλος τουρίστας, μόνοι μας ήμασταν. Έβγαλα το κινητό να φωτίζω με τον φακό, σημείωσα πινέζα στο χάρτη που ήμασταν σε περίπτωση που χαθούμε και ξεκινήσαμε.
Το μονοπάτι ήταν αρκετά πλατύ, αλλά σχετικά ανηφορικό. Η θερμοκρασία ήταν καλύτερη από τη μέρα αλλά και πάλι με το περπάτημα και την ανηφόρα ζεσταινόσουν. Σε κάνα δύο σημεία σταματήσαμε, έκλεισα το φως και απόλαυσα (για λίγο) τους ήχους της ζούγκλας στην ησυχία και το σκοτάδι. Σαν παιδί της πόλης το βαθύ σκοτάδι σε μέρη χωρίς φωτορύπανση με εξιτάρει, βέβαια η άλλη χεζόταν πάνω της, οπότε δεν μπορούσα να κάτσω και πολύ ώρα.
Να σας το πω ή το φανταστήκατε; Σκατούλες πάλι. Όχι μόνο είχε συννεφιά και ανατολή δεν είδαμε αλλά πέσανε και κάτι ψιχάλες χωρίς να έχουμε που να μπούμε από κάτω. Ίσα το κεφάλι βρήκαμε κάπου να καλύψουμε κάτω από ένα περβάζι, αλλά ευτυχώς κράτησε λίγο και κυρίως δεν έκανε κρύο.
Το έσωσε λίγο τα σύννεφα υγρασίας που βγαίνανε μέσα από τη ζούγκλα για κάποιες φωτογραφίες, αλλά γενικά τζάμπα η ταλαιπωρία. Στο γυρισμό είχε πλάκα πόσο διαφορετική εικόνα είχαμε με το φως στο μονοπάτι, όσο εντυπωσιακό μας είχε φανεί νύχτα τόσο το αντίθετο μέρα.
Όταν επιστρέψαμε ούτε καν μας ρώτησε πως μας φάνηκε, είπα να μην γίνω και εγώ ειρωνικός να τον ρωτήσω τι σκατά (δήθεν) είδε στον καιρό και μας τραβολογούσε. Πριν τον επόμενο ναό ρώτησε αν θέλουμε να πάμε κάπου για πρωινό και του είπα ναι, αλλά κάπου που δεν θα μας πιάσουν τον κώλο. Πάλι έδειξε λίγο να δυσανασχετεί, υποθέτω γιατί συνήθως παίρνει ποσοστά από το γεύμα που πληρώνουν οι πελάτες του οπότε του το χάλαγα. Δεν ξέρω που θα μας πήγαινε, αλλά κάποια στιγμή είδα κάτι τέντες που μαγειρεύανε μάλλον περισσότερο για οδηγούς και του λέω εδώ καλά είναι; Και χωρίς να πει τίποτα μας κατέβασε. Ήρθε και αυτός και κάθισε σε ένα διπλανό τραπέζι με κάποια μουτράκια.
Αφού ρώτησα την Ισπανίδα αν είχε πρόβλημα, τον προσκάλεσα να κάτσει μαζί μας, άλλωστε δύο μέρες μαζί πηγαίναμε και είχαμε και άλλη μία, δεν είχα όρεξη να στραβώσει. Επιπλέον μου φαινόταν πολύ αποικιακό να καθόμαστε εμείς να τρώμε και αυτός να είναι εκεί παραδίπλα να μας κοιτάει. Ήρθε και κάθισε σε στάση "δε γουστάρω". Προσπάθησα να του πάρω λίγο κουβέντα, με το ζόρι απάνταγε, πόσο χρονών είσαι, πόσα παιδιά έχεις, είπα να τον κεράσουμε πρωινό, είπε ότι είχε φάει και δεν ήθελε, οπότε έμεινε λίγο έτσι στο άβολο η κατάσταση μέχρι να φύγουμε. Και όταν είχαμε τελειώσει και ήμασταν έτοιμοι να φύγουμε ξεκίνησε μια καλή τροπική μπόρα. Τουλάχιστον δεν βραχήκαμε, καλύτερα από το να μας έπιανε στον δρόμο ή σε ναό, απλά βαριόμασταν και είχαμε και τον στραβωμένο δίπλα.
Θα ήθελα εδώ να κάνω μια παρεμβολή για να πω ότι όλοι οι οδηγοί που κάνουν αυτή τη δουλειά προσπαθούν γενικά να κρατήσουν απ' ευθείας επαφές με τους πελάτες και ο λόγος είναι ότι υπάρχουν πολλά μαφιόζικα κυκλώματα που λυμαίνονται τις πιάτσες και όταν τους έρχεται δουλειά από αυτούς παίρνουν ψίχουλα αναλογικά με το τι πληρώνεις. Αν λοιπόν σε πιάσουν στο φιλότιμο και ξαναπάς ή στείλεις κάποιον φίλο σου συστημένο, παίρνουν το απ' ευθείας ποσό χωρίς μεσάζοντες και είναι πολύ μεγάλη η διαφορά. Οι περισσότεροι οδηγοί θα στείλουν φιλικά μηνύματα στις γιορτές αλλά και εμβόλιμα μέσα στο χρόνο, ενώ φροντίζουν να αναφέρονται σε όλους με τα ονόματά τους σαν να τους θυμούνται. Τα ίδια έκανε και αυτός με την ισπανίδα, εμένα ούτε που μου ζήτησε τηλέφωνο.
Ξανά λοιπόν σε ναούς, ίσως και σε κάποιους από τους οποίους είχα πάει ήδη με τις φιλιππινέζες, είχα χάσει τη μπάλα.
Last edited by a moderator: