poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Στη συνέχεια νιώθοντας την θερμοκρασία να πέφτει και με λίγο άγχος μην αρχίσει να βρέχει πήγαμε λίγο γρήγορα στο "ναό της λογοτεχνίας" (temple of literature) ο οποίος ήταν κονφουκιανή σχολή επί κινεζοκρατίας, όπως θέλουν να βλέπουν οι βιετναμέζοι τα περίπου 1000 χρόνια ιστορίας που η περιοχή ήταν υπό τον έλεγχο κινεζικών βασιλείων. Το κινεζικό σύστημα διοίκησης βασιζόταν στον κονφουκιανισμό και ο μόνος τρόπος να γίνεις υπάλληλος του κράτους ήταν να περάσεις εκπαίδευση σε αυτό.
Ο κομφουκιανισμός πήρε τον βουδισμό και τον ταοισμό τα έμπλεξε με τις προηγούμενες τοπικές θρησκείες και τον πήγε ένα βήμα παραπέρα εισάγοντας πολλούς κοινωνικούς κανόνες πάνω στους οποίους οι βασιλείς πρόσθεσαν δικούς τους για την διαχείριση της εξουσίας και των δομών, ώστε στο τέλος να προκύψει ως ένα σύστημα "φιλοσοφίας" ή κοινωνικής διαχείρισης που βασίζεται θεωρητικά στην αρχή της αρμονίας και της ενότητας ή μηδενιστικά συνεπτυγμένο από εμένα ως "σκάσε και κάνε το μαλάκα ότι όλα είναι καλά". Ίσως η μεγαλύτερη διαφορά και σημείο τριβής των βιετναμέζων με τους κινέζους, ακόμα και πριν τον εθνικό διαχωρισμό, ήταν ο κουνφουκιανισμός. Όποτε τους επιβαλλόταν αυστηρά δεν τους καθόταν καλά ο δεσποτισμός, τυφλή υποταγή και πατριαρχία που επέβαλλε (οι βιετναμέζοι ήταν παραδοσιακά μητριαρχικές κοινωνίες με οικογενειακές δομές και ιδέες που ταιριάζουν περισσότερο στον ταοισμό) και παρόλο που είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο της ιστορίας τους και έχουν απορροφήσει μεγάλα τμήματα του ακόμα θεωρείται ξένο.
Η top down δομή εξουσίας σήμαινε ότι ο δρόμος για να ανέβεις ήταν να "υποταχθείς" στο σύστημα, να γλύψεις κατουρημένες ποδιές, να δωροδοκήσεις και χρησιμοποιήσεις άλλους ώστε να ανέλθεις βήμα βήμα. Αυτή η βαθιά νοοτροπία "συναλλακτικής" με την εξουσία υπάρχει παντού και σήμερα, η διαφθορά και ο νεποτισμός σε μεγάλο βαθμό θεωρούνται αυτονόητα.
Θυμάμαι κάποιον ξένο που ήθελε να παντρευτεί μία βιετναμέζα και ρώτησε τι μπορούσε να κάνει για να κερδίσει την εύνοια τον γονιών της. Η κατοχή αυτοκινήτου στο Βιετνάμ είναι μεγάλο πράγμα, τα τελευταία χρόνια (όπως και τα iphone) χρησιμοποιείται σα δείγμα πλούτου, έχει γεμίσει το σύμπαν SUV που κάνουν σπίτι-δουλειά με 10χλμ/ώρα στη κίνηση απλά για εφέ. Αλλά τέλος πάντων, στο θέμα μας, χαριτολογώντας κάποιος του απάντησε "πήγαινε στο σπίτι της να γνωρίσεις τους γονείς της με μία μερσεντές, απλά αν δουλεύουν για την κυβέρνηση φρόντισε να είναι σε άλλο χρώμα από την δική τους".
Και όλα αυτά τα έγραψα γιατί στο χώρο αυτό βρήκαν και ένα τεφτέρι που κράταγαν τα ποσά που πλήρωνε ο κάθε εξεταζόμενος για να περάσει τις εξετάσεις
Στις πέτρες αυτές γράφανε τα ονόματα όσων είχανπληρώσει περάσει επτυχώς, το όνομά σου στη πέτρα ήταν το αρχείο από το οποίο θα έπαιρνες "επικυρωμένο αντίγραφο".
Ο κομφουκιανισμός πήρε τον βουδισμό και τον ταοισμό τα έμπλεξε με τις προηγούμενες τοπικές θρησκείες και τον πήγε ένα βήμα παραπέρα εισάγοντας πολλούς κοινωνικούς κανόνες πάνω στους οποίους οι βασιλείς πρόσθεσαν δικούς τους για την διαχείριση της εξουσίας και των δομών, ώστε στο τέλος να προκύψει ως ένα σύστημα "φιλοσοφίας" ή κοινωνικής διαχείρισης που βασίζεται θεωρητικά στην αρχή της αρμονίας και της ενότητας ή μηδενιστικά συνεπτυγμένο από εμένα ως "σκάσε και κάνε το μαλάκα ότι όλα είναι καλά". Ίσως η μεγαλύτερη διαφορά και σημείο τριβής των βιετναμέζων με τους κινέζους, ακόμα και πριν τον εθνικό διαχωρισμό, ήταν ο κουνφουκιανισμός. Όποτε τους επιβαλλόταν αυστηρά δεν τους καθόταν καλά ο δεσποτισμός, τυφλή υποταγή και πατριαρχία που επέβαλλε (οι βιετναμέζοι ήταν παραδοσιακά μητριαρχικές κοινωνίες με οικογενειακές δομές και ιδέες που ταιριάζουν περισσότερο στον ταοισμό) και παρόλο που είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο της ιστορίας τους και έχουν απορροφήσει μεγάλα τμήματα του ακόμα θεωρείται ξένο.
Η top down δομή εξουσίας σήμαινε ότι ο δρόμος για να ανέβεις ήταν να "υποταχθείς" στο σύστημα, να γλύψεις κατουρημένες ποδιές, να δωροδοκήσεις και χρησιμοποιήσεις άλλους ώστε να ανέλθεις βήμα βήμα. Αυτή η βαθιά νοοτροπία "συναλλακτικής" με την εξουσία υπάρχει παντού και σήμερα, η διαφθορά και ο νεποτισμός σε μεγάλο βαθμό θεωρούνται αυτονόητα.
Θυμάμαι κάποιον ξένο που ήθελε να παντρευτεί μία βιετναμέζα και ρώτησε τι μπορούσε να κάνει για να κερδίσει την εύνοια τον γονιών της. Η κατοχή αυτοκινήτου στο Βιετνάμ είναι μεγάλο πράγμα, τα τελευταία χρόνια (όπως και τα iphone) χρησιμοποιείται σα δείγμα πλούτου, έχει γεμίσει το σύμπαν SUV που κάνουν σπίτι-δουλειά με 10χλμ/ώρα στη κίνηση απλά για εφέ. Αλλά τέλος πάντων, στο θέμα μας, χαριτολογώντας κάποιος του απάντησε "πήγαινε στο σπίτι της να γνωρίσεις τους γονείς της με μία μερσεντές, απλά αν δουλεύουν για την κυβέρνηση φρόντισε να είναι σε άλλο χρώμα από την δική τους".
Και όλα αυτά τα έγραψα γιατί στο χώρο αυτό βρήκαν και ένα τεφτέρι που κράταγαν τα ποσά που πλήρωνε ο κάθε εξεταζόμενος για να περάσει τις εξετάσεις
Στις πέτρες αυτές γράφανε τα ονόματα όσων είχαν
Last edited by a moderator: