poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Εκεί που περιμέναμε λίγο - και μιας που πια είχε ανοίξει λίγο το μάτι - μιλήσαμε λίγο περισσότερο με τις φιλιππινέζες για την ζωή εκεί, σίγουρα αυτές ήταν της μεσαίας τάξης, άλλωστε ταξιδάκια τέτοιου τύπου δεν είναι κάτι που κάνουν αυτοί που βγάζουν-δε-βγάζουν το μήνα, αλλά και το πως έβλεπαν την υπόλοιπη Ασία. Την Ταϊλάνδη που είχαν επισκεφθεί και την Καμπότζη που μόλις έβλεπαν.
Εμένα αυτό που δεν σταματά να με εντυπωσιάζει στις μη ανεπτυγμένες χώρες, είναι το ποσοστό των εργασιών που γίνονται με χειροκίνητο τρόπο όταν είναι πραγματικά πολύ εύκολο να χρησιμοποιήσεις μηχάνημα και μάλιστα όχι ακριβό. Για παράδειγμα:
Αυτός εκεί ο κακομοίρης (μαζί με άλλους) καθόταν και έκοβε τα χόρτα σε μία τεράστια έκταση, χειροκίνητα με το δρεπάνι, λες και δεν είχε φτάσει η βιομηχανική επανάσταση εκεί. Παράδειγμα ίσως του 1/10 της δουλειάς που είχαν να κάνουν η περιοχή τριγύρω από τη λίμνη:
Τριγύρω υπήρχε και πολύ πολύ ακόμα. Φαντάζομαι μέχρι να φτάσουν στην μία άκρη τα χόρτα είχαν θεριεύσει στην άλλη και φτου από την αρχή. Πόσο μπορεί να στοιχίζει ακόμα και το πιο φθηνό φορητό χορτοκοπτικό για να γίνεται η δουλειά γρήγορα, άσε για όχημα. Είναι άραγε έλλειψη χρημάτων ή νοοτροπία;
Τέλος πάντων ήρθε κάποια στιγμή ο τουκτουκτακτζής και φύγαμε για τον επόμενο ναό, πάνω από μία γέφυρα που "κράταγαν" αγάλματα, τα περισσότερα από τα οποία τα είχαν διαλύσει και εξαφανίσει στο εξωτερικό τις πέτρινες εποχές.
Εκεί που σταματήσαμε έσκασαν μύτη και οι μαιμούδες
Στους ναούς αυτούς δε μπορείς παρά να αναρωτιέσαι πως ήταν άραγε στα ντουζένια τους, αλλά από την άλλη και στην κατάσταση που είναι έχουν μία διαφορετική ομορφιά. Είναι ένα μεγάλο debate αν θα πρέπει να αναστυλωθούν ή να διατηρηθούν ως έχουν, το οποίο έχει τόσο αρχαιολογική όσο και τουριστική πλευρά.
Αυτά παθαίνεις στη ζούγκλα άμα σκύψεις να δεις που σου έπεσε η μπανάνα
Κάτι που δε μπορεί να καταλάβει κάποιος από τις φωτογραφίες, είναι το ύψος των δέντρων αλλά και η ευκολία με την οποία "τρώνε" τις πέτρες από τους ναούς, κάτι που θα φανεί αργότερα στις φώτος. Απίστευτη η δύναμη της φύσης, για εμάς τους αστούς.
Εδώ κάτι φωτογράφιση νομίζω ετοιμάζανε με τις παραδοσιακές στολές (αντίστοιχες στολές έχουν και στην Ταϊλάνδη) αλλά δεν ξέρω τον λόγο.
Έφτασε η ώρα του ραντεβού που είχαμε δώσει στο πάρκιν για να επιστρέψουμε στην πόλη, μιας που οι φίλες μου έφευγαν με πτήση νωρίς το απόγευμα. Δυστυχώς δεν υπήρχε χρόνος για άλλο ναό. Οι αποστάσεις ακόμα και με το μηχανάκι είναι μεγάλες, ένας μέσος όρος από ναό σε ναό είναι 30' οδήγησης. Οι μακρινοί (και λιγότερο επισκέψιμοι) είναι ως και 2 ώρες μακριά. Όμως πρέπει να υπολογίσεις και τον χρόνο του να περπατήσεις από το πάρκιν των τουκτούκ στο ναό και πίσω καθώς και τον χρόνο να τον δεις. Χοντρικά θα έλεγα ότι θες μία ώρα το μίνιμουμ με όλα μαζί για τους μικρούς ναούς και ως και 4 ώρες στους πολύ μεγάλους. Αν ήμουν εγώ στην θέση τους θα χώραγα άλλο ένα ναό στα γρήγορα, αλλά ο τουκτουκτατζής είχε αγχωθεί, υποθέτω δεν ήθελε να φέρει την ευθύνη να χάσουν την πτήση αν προκύψει κάποιο πρόβλημα και δεν τον πίεσαν οπότε εμένα δε με ένοιαζε.
Εκεί που περιμέναμε έβγαλα ακόμα μερικές φωτογραφίες
Πηγαίνοντας και λίγο πιο δίπλα, ούτε λεπτό περπάτημα
Και μετά λίγο ακόμα πιο δίπλα
και μια ψιλή ακόμα
Επιστρέφοντας πίσω, ούτε 5' μετά και ακόμα εντός του χρόνου που είχαμε πει για το ραντεβού, δε βλέπω πουθενά τις φιλιππινέζες. Ούτε από εδώ, ούτε από εκεί, τίποτα. Το κινητό τους δεν είχε νόημα να το καλέσω καθώς δεν έπιανε, το είχαμε πει και από το πρωί ότι δεν είχαν τοπική κάρτα, του τουκτουκτακτζή δεν το είχα, οπότε θεώρησα ότι αγχώθηκαν για την αναχώρηση και με παράτησαν και έφυγαν, κάτι για το οποίο δεν θα τις κατηγορούσα καθόλου. Ήταν λάθος μου που απομακρύνθηκα, έστω και λίγο, χωρίς να τους πω τίποτα και αυτές είχαν κάθε λόγο να βιάζονται.
Κάθισα λίγο να περιμένω στο σημείο που τις είχα χάσει, μπροστά στην είσοδο μήπως και για κάποιο λόγο με έψαχναν και αυτές
Σύντομα άρχισε να με χτυπάει η υπνηλία, μαζί με την ζέστη και την υγρασία, οπότε αφού πέρασαν λίγα λεπτά, σίγουρος ότι έχουν φύγει, τους έστειλα κάποια μηνύματα στο κινητό για όταν πιάσουν wifi εξηγώντας ότι χαθήκαμε χωρίς να τις αποχαιρετήσω. Είδα μέσα σε ένα μονοπάτι κάπου στα 5-10' περπάτημα πάγκους σαν αυτούς για πικνίκ με παχιά σκιά, χώρος που φαινόταν να είναι φτιαγμένος για να ξεκουράζονται οι τουκτουκτακτζήδες όσο περιμένουν, αλλά καθόλου δε με ένοιαζε για τι χρήση ήταν.
Εξαντλημένος όπως ήμουν από την νύστα αποφάσισα να πάω να την πέσω εκεί για κάνα μισαωράκι να στανιάρω και όταν ξύπναγα θα έβρισκα κάποιο τρόπο να επιστρέψω. Είτε θα φορτωνόμουν σε κάποιον άλλο επισκέπτη είτε θα ρώταγα τους τουκτουκτακτζήδες να με πάει κάποιος πίσω. Πάντως εκείνη την στιγμή δεν έβλεπα τίποτε άλλο μπροστά μου εκτός από τον πάγκο που θα τεντωνόμουν.
Φτάνοντας κοντά εκεί και ενώ είχε ήδη ξεκινήσει να διαμορφώνεται εκείνο το χαζό, προ του ύπνου χαμόγελο, μου φάνηκε ότι άκουσα κάποια αντρική φωνή να φωνάζει προς την πλευρά μου. Δεν έδωσα και πολύ σημασία, αλλά μετά την δεύτερη-τρίτη φορά, έστριψα και βλέπω έναν καμποτζιανό να τρέχει προς τα εμένα στο μονοπάτι και να μου κάνει νοήματα. Τι θέλει ο μαλ... λέω από μέσα μου, συνειδητοποιώντας, μάλλον πιο αργά από όσο θα έπρεπε, ίσως είχαν αρχίσει τα όνειρα στο μυαλό μου σε αναμονή του ύπνου, ότι είναι ο τουκτουκτακτζής των φιλιππινέζων. Τη περισσότερη μέρα πλάτη τον έβλεπα να οδηγάει, δεν είναι ότι είχα συγκρατήσει το πρόσωπό του ιδιαίτερα.
Γύρισα λοιπόν προς τα πίσω όπου είχε αφήσει το μηχανάκι με τις κιουρίες πάνω στην σκιά με τα νεράκια τους και ο καημένος είχε τρέξει να με μαζέψει.
Για άλλη μία φορά η μεγάλη είχε ύφος μαμάς ρίχνοντας μία ατάκα τύπου "ήμουν σίγουρη ότι σηκώθηκες και έφυγες χωρίς να πεις γεια", ενώ η μικρή είχε ένα χαμόγελο που με την απάντηση "τι λέτε ρε κορίτσια, υπήρχε περίπτωση; Σας, έχασα, σας έψαχνα, να σας έστειλα και μήνυμα" έγινε ακόμα μεγαλύτερο και της είπε κάτι που πιθανώς να ήταν "να, στο είπα". Υποθέτω ότι για άλλη μία φορά με έσωσε η καλοσύνη ή συμπάθεια της μικρής. Όπως μου είπαν με ψάχνανε και αυτές με το τουκτούκ (από την άλλη πλευρά όμως) και ήταν σίγουρες ότι τις παράτησα και μπήκα πάλι στον ναό γιατί ήθελα να τον δω κι άλλο. Μόνο η επιμονή της μικρής ότι δεν υπήρχε περίπτωση να το έκανα αυτό χωρίς να χαιρετίσω και η πίεσή της να με βρουν για να μην ξεμείνω εκεί με έσωσε, να είναι καλά το κορίτσι.
Επιστρέφοντας προς το χόστελ έβλεπα παντού διαφημίσεις για τις φιλιππίνες πάνω στα τουκτουκ.
Ίσως να περάσω από τα μέρη σας στη συνέχεια του ταξιδιού, τους είπα. Έχουμε πολύ ωραία μέρη, γράψε το email μου και θα χαρούμε να σε φιλοξενήσουμε όταν έρθεις, μου είπε η μεγάλη, αφήνοντάς με άναυδο καθώς νόμιζα ότι δε με συμπαθούσε.
Εμένα αυτό που δεν σταματά να με εντυπωσιάζει στις μη ανεπτυγμένες χώρες, είναι το ποσοστό των εργασιών που γίνονται με χειροκίνητο τρόπο όταν είναι πραγματικά πολύ εύκολο να χρησιμοποιήσεις μηχάνημα και μάλιστα όχι ακριβό. Για παράδειγμα:
Αυτός εκεί ο κακομοίρης (μαζί με άλλους) καθόταν και έκοβε τα χόρτα σε μία τεράστια έκταση, χειροκίνητα με το δρεπάνι, λες και δεν είχε φτάσει η βιομηχανική επανάσταση εκεί. Παράδειγμα ίσως του 1/10 της δουλειάς που είχαν να κάνουν η περιοχή τριγύρω από τη λίμνη:
Τριγύρω υπήρχε και πολύ πολύ ακόμα. Φαντάζομαι μέχρι να φτάσουν στην μία άκρη τα χόρτα είχαν θεριεύσει στην άλλη και φτου από την αρχή. Πόσο μπορεί να στοιχίζει ακόμα και το πιο φθηνό φορητό χορτοκοπτικό για να γίνεται η δουλειά γρήγορα, άσε για όχημα. Είναι άραγε έλλειψη χρημάτων ή νοοτροπία;
Τέλος πάντων ήρθε κάποια στιγμή ο τουκτουκτακτζής και φύγαμε για τον επόμενο ναό, πάνω από μία γέφυρα που "κράταγαν" αγάλματα, τα περισσότερα από τα οποία τα είχαν διαλύσει και εξαφανίσει στο εξωτερικό τις πέτρινες εποχές.
Εκεί που σταματήσαμε έσκασαν μύτη και οι μαιμούδες
Στους ναούς αυτούς δε μπορείς παρά να αναρωτιέσαι πως ήταν άραγε στα ντουζένια τους, αλλά από την άλλη και στην κατάσταση που είναι έχουν μία διαφορετική ομορφιά. Είναι ένα μεγάλο debate αν θα πρέπει να αναστυλωθούν ή να διατηρηθούν ως έχουν, το οποίο έχει τόσο αρχαιολογική όσο και τουριστική πλευρά.
Αυτά παθαίνεις στη ζούγκλα άμα σκύψεις να δεις που σου έπεσε η μπανάνα
Κάτι που δε μπορεί να καταλάβει κάποιος από τις φωτογραφίες, είναι το ύψος των δέντρων αλλά και η ευκολία με την οποία "τρώνε" τις πέτρες από τους ναούς, κάτι που θα φανεί αργότερα στις φώτος. Απίστευτη η δύναμη της φύσης, για εμάς τους αστούς.
Εδώ κάτι φωτογράφιση νομίζω ετοιμάζανε με τις παραδοσιακές στολές (αντίστοιχες στολές έχουν και στην Ταϊλάνδη) αλλά δεν ξέρω τον λόγο.
Έφτασε η ώρα του ραντεβού που είχαμε δώσει στο πάρκιν για να επιστρέψουμε στην πόλη, μιας που οι φίλες μου έφευγαν με πτήση νωρίς το απόγευμα. Δυστυχώς δεν υπήρχε χρόνος για άλλο ναό. Οι αποστάσεις ακόμα και με το μηχανάκι είναι μεγάλες, ένας μέσος όρος από ναό σε ναό είναι 30' οδήγησης. Οι μακρινοί (και λιγότερο επισκέψιμοι) είναι ως και 2 ώρες μακριά. Όμως πρέπει να υπολογίσεις και τον χρόνο του να περπατήσεις από το πάρκιν των τουκτούκ στο ναό και πίσω καθώς και τον χρόνο να τον δεις. Χοντρικά θα έλεγα ότι θες μία ώρα το μίνιμουμ με όλα μαζί για τους μικρούς ναούς και ως και 4 ώρες στους πολύ μεγάλους. Αν ήμουν εγώ στην θέση τους θα χώραγα άλλο ένα ναό στα γρήγορα, αλλά ο τουκτουκτατζής είχε αγχωθεί, υποθέτω δεν ήθελε να φέρει την ευθύνη να χάσουν την πτήση αν προκύψει κάποιο πρόβλημα και δεν τον πίεσαν οπότε εμένα δε με ένοιαζε.
Εκεί που περιμέναμε έβγαλα ακόμα μερικές φωτογραφίες
Πηγαίνοντας και λίγο πιο δίπλα, ούτε λεπτό περπάτημα
Και μετά λίγο ακόμα πιο δίπλα
και μια ψιλή ακόμα
Επιστρέφοντας πίσω, ούτε 5' μετά και ακόμα εντός του χρόνου που είχαμε πει για το ραντεβού, δε βλέπω πουθενά τις φιλιππινέζες. Ούτε από εδώ, ούτε από εκεί, τίποτα. Το κινητό τους δεν είχε νόημα να το καλέσω καθώς δεν έπιανε, το είχαμε πει και από το πρωί ότι δεν είχαν τοπική κάρτα, του τουκτουκτακτζή δεν το είχα, οπότε θεώρησα ότι αγχώθηκαν για την αναχώρηση και με παράτησαν και έφυγαν, κάτι για το οποίο δεν θα τις κατηγορούσα καθόλου. Ήταν λάθος μου που απομακρύνθηκα, έστω και λίγο, χωρίς να τους πω τίποτα και αυτές είχαν κάθε λόγο να βιάζονται.
Κάθισα λίγο να περιμένω στο σημείο που τις είχα χάσει, μπροστά στην είσοδο μήπως και για κάποιο λόγο με έψαχναν και αυτές
Σύντομα άρχισε να με χτυπάει η υπνηλία, μαζί με την ζέστη και την υγρασία, οπότε αφού πέρασαν λίγα λεπτά, σίγουρος ότι έχουν φύγει, τους έστειλα κάποια μηνύματα στο κινητό για όταν πιάσουν wifi εξηγώντας ότι χαθήκαμε χωρίς να τις αποχαιρετήσω. Είδα μέσα σε ένα μονοπάτι κάπου στα 5-10' περπάτημα πάγκους σαν αυτούς για πικνίκ με παχιά σκιά, χώρος που φαινόταν να είναι φτιαγμένος για να ξεκουράζονται οι τουκτουκτακτζήδες όσο περιμένουν, αλλά καθόλου δε με ένοιαζε για τι χρήση ήταν.
Εξαντλημένος όπως ήμουν από την νύστα αποφάσισα να πάω να την πέσω εκεί για κάνα μισαωράκι να στανιάρω και όταν ξύπναγα θα έβρισκα κάποιο τρόπο να επιστρέψω. Είτε θα φορτωνόμουν σε κάποιον άλλο επισκέπτη είτε θα ρώταγα τους τουκτουκτακτζήδες να με πάει κάποιος πίσω. Πάντως εκείνη την στιγμή δεν έβλεπα τίποτε άλλο μπροστά μου εκτός από τον πάγκο που θα τεντωνόμουν.
Φτάνοντας κοντά εκεί και ενώ είχε ήδη ξεκινήσει να διαμορφώνεται εκείνο το χαζό, προ του ύπνου χαμόγελο, μου φάνηκε ότι άκουσα κάποια αντρική φωνή να φωνάζει προς την πλευρά μου. Δεν έδωσα και πολύ σημασία, αλλά μετά την δεύτερη-τρίτη φορά, έστριψα και βλέπω έναν καμποτζιανό να τρέχει προς τα εμένα στο μονοπάτι και να μου κάνει νοήματα. Τι θέλει ο μαλ... λέω από μέσα μου, συνειδητοποιώντας, μάλλον πιο αργά από όσο θα έπρεπε, ίσως είχαν αρχίσει τα όνειρα στο μυαλό μου σε αναμονή του ύπνου, ότι είναι ο τουκτουκτακτζής των φιλιππινέζων. Τη περισσότερη μέρα πλάτη τον έβλεπα να οδηγάει, δεν είναι ότι είχα συγκρατήσει το πρόσωπό του ιδιαίτερα.
Γύρισα λοιπόν προς τα πίσω όπου είχε αφήσει το μηχανάκι με τις κιουρίες πάνω στην σκιά με τα νεράκια τους και ο καημένος είχε τρέξει να με μαζέψει.
Για άλλη μία φορά η μεγάλη είχε ύφος μαμάς ρίχνοντας μία ατάκα τύπου "ήμουν σίγουρη ότι σηκώθηκες και έφυγες χωρίς να πεις γεια", ενώ η μικρή είχε ένα χαμόγελο που με την απάντηση "τι λέτε ρε κορίτσια, υπήρχε περίπτωση; Σας, έχασα, σας έψαχνα, να σας έστειλα και μήνυμα" έγινε ακόμα μεγαλύτερο και της είπε κάτι που πιθανώς να ήταν "να, στο είπα". Υποθέτω ότι για άλλη μία φορά με έσωσε η καλοσύνη ή συμπάθεια της μικρής. Όπως μου είπαν με ψάχνανε και αυτές με το τουκτούκ (από την άλλη πλευρά όμως) και ήταν σίγουρες ότι τις παράτησα και μπήκα πάλι στον ναό γιατί ήθελα να τον δω κι άλλο. Μόνο η επιμονή της μικρής ότι δεν υπήρχε περίπτωση να το έκανα αυτό χωρίς να χαιρετίσω και η πίεσή της να με βρουν για να μην ξεμείνω εκεί με έσωσε, να είναι καλά το κορίτσι.
Επιστρέφοντας προς το χόστελ έβλεπα παντού διαφημίσεις για τις φιλιππίνες πάνω στα τουκτουκ.
Ίσως να περάσω από τα μέρη σας στη συνέχεια του ταξιδιού, τους είπα. Έχουμε πολύ ωραία μέρη, γράψε το email μου και θα χαρούμε να σε φιλοξενήσουμε όταν έρθεις, μου είπε η μεγάλη, αφήνοντάς με άναυδο καθώς νόμιζα ότι δε με συμπαθούσε.
Last edited by a moderator: