poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
Η επόμενη μέρα είχε πολλά χιλιόμετρα. Αρχικά θα κάναμε το πέρασμα του βουνού Χάι Βαν. Οι λέξεις σημαίνουν σε ελεύθερη μετάφραση "θαλάσσια σύννεφα". Λόγω του όγκου και της θέσης του δίπλα στην ανοιχτή θάλασσα καλύπτεται συχνά από ξαφνική ομίχλη.
Το βουνό, ειδικά στο παρελθόν ήταν ένα δυσκολοδιάβατο φυσικό εμπόδιο που αποτελούσε για εκατοντάδες χρόνια το νότιο όριο οποιουδήποτε βασιλείου του βορρά και για πολλές εκατοντάδες χρόνια των Τσάμπα από τους Βίετ. Όμως και στη σύγχρονη ιστορία, ο δρόμος ήταν ο μοναδικός που επέτρεπε να πας (φυσιολογικά) από το νότο στο βορρά, κάτι σαν τα Τέμπη ένα πράγμα. Με τις ξαφνικές ομίχλες και το μικρό σχετικά πλάτος του για βασική εθνική οδό ήταν πάντα πολύ επικίνδυνος, παρά τις βελτιώσεις που είχαν γίνει. Τώρα έχει γίνει ένα μεγάλο τούνελ κάτω από το βουνό και ο βασικός λόγος να πας είναι για την εμπειρία.
Αν το κάνει κάποιος με μηχανάκι θα βρει την διαδρομή μάλλον πιο ενδιαφέρουσα απ' ότι με άλλο μέσο. Εμένα μου κάνει πάντα εντύπωση η βλάστηση πάνω εκεί, οι ξαφνικές αλλαγές, μέσα σε λεπτά μπορεί να σε κλείσει η ομίχλη αλλά και οι θέα προς τις (ευτυχώς) απομονωμένες παραλίες στις οποίες μπορείς να πας μόνο από μικρούς αγροτικούς δρόμους.
Τώρα τελευταία έχει γίνει λίγο της μοδός να πηγαίνουν σε απομονωμένα μέρη δήθεν influencer ώστε να δείξουν και καλά "το ένα μοναδικό μέρος που δε μπορείς να πιστέψεις ότι υπάρχει 15χλμ από την πόλη" με αποτέλεσμα μερικούς να τους μαζεύουν τα αντίστοιχα ΕΜΑΚ και άλλους οι νεκροθάφτες.
Στην κορυφή του βουνού υπάρχουν τα ερείπια από ένα πολυβολείο και άλλες στρατιωτικές εγκαταστάσεις. Τι άλλο θα μπορούσε να βρει κανείς εκεί;
Σιγά μη το μαντέψετε.
Φωτογράφηση γάμου φυσικά.
Εμένα μου θυμίζουν τα αγαλματάκια που βάζουν πάνω στις τούρτες.
Κατεβήκαμε από την πίσω πλευρά και πήγαμε κάπου για φαγητό. Τα μαγαζιά εκεί έχουν σπεσιαλιτέ τα ψαρικά, τα οποία τα βρίσκεις εύκολα παντού στην χώρα, αλλά εκεί ειδικά έχουν τεράστια καβούρια σε πολύ καλές τιμές. Αν κάποιος ξέρει να διαλέγει και αντέχει στην ιδέα ότι τα πετάνε ζωντανά σε καυτό νερό για να μαγειρευτούν θα περάσει καλά. Εμείς που δε ξέραμε (μέσω της βιετναμέζας) ζητήσαμε να διαλέξουν αυτοί και να μη μας δώσουν τα εντελώς χάλια, η απάντηση της κυρίας του μαγαζιού ήταν κάτι αντίστοιχο με "μην ανησυχείς κορίτσι μου θα σας προσέξω, τα τζούφια τα δίνω στους κινέζους".
Η περιοχή επίσης φημίζεται για μία γαριδούλα που ψήνουν μέσα σε ζύμη ριζάλευρου τυλιγμένη σε φύλα μπανάνας. Είναι πολύ φθηνά, με λίγα ευρώ παίρνεις μία τεράστια σακούλα, αλλά αν δεν τα φας ζεστά μετά χάνουν πολύ και μάλλον από την επόμενη μέρα δε τρώγονται ακόμα και αν τα ζεστάνεις, η ζύμη γίνεται σα τσίχλα.
Το χωριό έχει μία τεράστια αμμώδη παραλία, φαίνεται κάπως από τις φώτος στο βάθος νωρίτερα. Το περισσότερο μήκος της παραλίας έχει κοπεί σε τεράστια οικόπεδα και έχει πουληθεί για ξενοδοχειακή χρήση. Δεν ξέρω αν ποτέ θα χτιστεί κάτι, πάλι όμως ο δρόμος ήταν κλειστός από μαντρότοιχους με "προσεχώς" που δεν σε άφηναν ούτε να δεις την θάλασσα. Πολύ απογοήτευση.
Δεν ξέρω γιατί δεν έβγαλα φωτογραφίες από εκείνη τη πλευρά, ίσως είχα κουραστεί από την οδήγηση. Θα ήθελα να επιστρέψουμε από το τούνελ για να το δω και αυτό, αλλά δεν επιτρέπονται τα μηχανάκια. Υπάρχουν φορτηγά που πληρώνεις να φορτώσουν το μηχανάκι σου και να σε περάσουν, αλλά ήταν το ίδιο ή πιο γρήγορα να επιστρέψουμε από το βουνό.
Στην επιστροφή το πήραμε για το Son Tra ή γνωστό ως Monkey Mountain. Περάσαμε πάνω από μία τότε νεοκατασκευασμένη γέφυρα, την οποία μου έλεγε η βιετναμέζα ότι οι ντόπιοι δεν την προτιμούσαν γιατί είχε κατασκευαστεί από κινέζους και δεν τους είχαν εμπιστοσύνη .
Η πόλη έχει αλλάξει τόσο πολύ που κοιτώντας τις φωτογραφίες σήμερα δεν το κατάλαβα ότι ήταν η Ντα Ναγκ, νόμιζα πως ήταν κάπου από την άλλη πλευρά του Hai Van και αναρωτιόμουν που είχαμε πάει. Νομίζω ακριβώς στο ίδιο σημείο που δείχνει η φώτο σήμερα είναι ένα τεράστιο κτήριο 50 ορόφων και άλλα μεγάλα παραδίπλα και δεν έχεις θέα προς τη πόλη μέχρι να φτάσεις το ποτάμι.
Εδώ φαίνεται ένας από τους ουρανοξύστες που ξεκινά να κατασκευάζεται.
Στην απέναντι πλευρά της γέφυρας ήταν φτωχογειτονιές, κυρίως από εργαζόμενους στο εμπορικό λιμάνι, ψαράδες και τις οικογένειές τους. Τότε λίγοι ήθελαν να μένουν εκεί, από ανάγκη ήταν, όμως σήμερα όποιος έχει γη μοσχοπουλάει και δε βρίσκεις ούτε για δείγμα.
Μου φάνηκε απίστευτο πόσες βάρκες υπήρχαν η μία δίπλα στην άλλη στο ψαρολιμάνι, οδηγούσα και δεν τελειώνανε, πρέπει να αδειάζουν τον ωκεανό κάθε μέρα.
Η χερσόνησος Son Tra (υποτίθεται) είναι προστατευόμενο οικοσύστημα, αλλά λίγο στα χαρτιά. Η πρόσβαση είναι ελεύθερη και εκτός από μία στρατιωτική ναυτική βάση και μεγάλα radar πάνω στο βουνό υπάρχει ένα απομονωμένο ξενοδοχειακό συγκρότημα για πλούσιους (πριν 2 μήνες ας πούμε είχε έρθει ο bill gates και στο παρελθόν έχει φιλοξενήσει ηγέτες ξένων κρατών), τα κουφάρια από διάφορα ξενοδοχεία που ξεκίνησαν να χτίζονται με τόσο εξόφθαλμα παράνομα άδειες που τα σταμάτησαν στη μέση, κάποια εστιατόρια που έχουν καταπατήσει δημόσια γη και ένα βουδιστικό ναό με ένα υπερμέγεθες άγαλμα κάποιας θεότητας με ινδικό όνομα που αγνοώ τη σημασία της και που στα αγγλικά την αναφέρουν ως "lady buddha".
Το άγαλμα αυτό φαίνεται και από την παραλία της Da Nang όταν δεν έχει πολύ υγρασία και είναι το πρώτο που βλέπεις στο δρόμο σου.
Απέναντι η παραλία της Ντα Νανγκ.
Συνεχίσαμε το δρόμο ως το τέλος της χερσονήσου και μετά από εκεί πήραμε έναν μικρό δρόμο που δε θα πηγαίναμε κανονικά αλλά πήγαινε σε ένα σημείο που είδα σημειωμένο στο maps.me. Η διαδρομή ήταν δύσκολη, πολλές απότομες ανηφόρες και κατηφόρες, μερικές φορές με γκρεμό δίπλα και φυσικά κανένα άλλο να περνάει. Χρειάζεται καλό έλεγχο και μηχανάκι σε πολύ καλή κατάσταση, τα αυτόματα χρέπια που συνήθως νοικιάζουν είναι επικίνδυνα για αυτούς τους δρόμους και όχι μόνο σε θεωρητικό επίπεδο. Όταν απελευθερώσει η μηχανή το σασμάν ξαφνικά δε σε κρατάνε τα φρένα (ειδικά αν τα έχεις κάψει νωρίτερα) και πας άπατος. Έχουν σκοτωθεί τόσο τουρίστες όσο και ντόπιοι και για μία περίοδο (δεν ξέρω αν ισχύει ακόμα) τους είχαν κλείσει αυτούς τους δρόμους.
Εμείς πάντως, όχι εύκολα αλλά με πολύ προσοχή, τα καταφέραμε.
Στο σημείο αυτό έχουν ένα μνημείο, ήταν το κρυφό αρχηγείο και βάση της αντίστασης κατά τη διάρκεια του πολέμου των Αμερικανών. Η πόλη ανήκε στο νότο και είχε μία μεγάλη αμερικανική στρατιωτική βάση (οι περισσότερες ρίψεις διοξινών γίνονταν από εκεί και από την Κούι Νιον). Όμως λίγα χιλιόμετρα μακριά, μέσα στη ζούγκλα σε αυτό το απόκρημνο σημείο μπορούσαν να μη γίνονται αντιληπτοί.
Υπάρχει ένας ακόμα παρόμοια δύσκολος δρόμος που βγάζει στη κορυφή του βουνού από την πίσω πλευρά, όμως ο καλύτερος τρόπος να πας είναι από τον κύριο που ξεκινάει από την Ντα Νανγκ. Στη πίσω πλευρά υπάρχουν κάποια σημεία θέας με καντίνες που είναι ιδιαίτερα ωραία το ηλιοβασίλεμα. Αν είναι κατάλληλες οι συνθήκες την ώρα εκείνη βρίσκεσαι ξαφνικά μέσα μία απόκοσμη ροζ ομίχλη που δημιουργείται από την ξαφνική συμπίεση των υδρατμών λόγω της διαφοράς θερμοκρασίας και βάφεται από τα χρώματα της δύσης. Δεν το κάναμε εκείνη τη μέρα.
Στην επιστροφή σταμάτησα σε μερικά σημεία για τη θέα. Υπήρχαν πινακίδες "προσοχή στις μαϊμούδες" και το λένε monkey mountain, αλλά δεν είδαμε ούτε μία.
Οι ντόπιοι λένε ότι όποιο ζευγάρι επισκεφθεί το Σον Τσα μετά... χωρίζει. Μετράγαμε μέρες;
Η επόμενη μέρα είχε πολλά χιλιόμετρα. Αρχικά θα κάναμε το πέρασμα του βουνού Χάι Βαν. Οι λέξεις σημαίνουν σε ελεύθερη μετάφραση "θαλάσσια σύννεφα". Λόγω του όγκου και της θέσης του δίπλα στην ανοιχτή θάλασσα καλύπτεται συχνά από ξαφνική ομίχλη.
Το βουνό, ειδικά στο παρελθόν ήταν ένα δυσκολοδιάβατο φυσικό εμπόδιο που αποτελούσε για εκατοντάδες χρόνια το νότιο όριο οποιουδήποτε βασιλείου του βορρά και για πολλές εκατοντάδες χρόνια των Τσάμπα από τους Βίετ. Όμως και στη σύγχρονη ιστορία, ο δρόμος ήταν ο μοναδικός που επέτρεπε να πας (φυσιολογικά) από το νότο στο βορρά, κάτι σαν τα Τέμπη ένα πράγμα. Με τις ξαφνικές ομίχλες και το μικρό σχετικά πλάτος του για βασική εθνική οδό ήταν πάντα πολύ επικίνδυνος, παρά τις βελτιώσεις που είχαν γίνει. Τώρα έχει γίνει ένα μεγάλο τούνελ κάτω από το βουνό και ο βασικός λόγος να πας είναι για την εμπειρία.
Αν το κάνει κάποιος με μηχανάκι θα βρει την διαδρομή μάλλον πιο ενδιαφέρουσα απ' ότι με άλλο μέσο. Εμένα μου κάνει πάντα εντύπωση η βλάστηση πάνω εκεί, οι ξαφνικές αλλαγές, μέσα σε λεπτά μπορεί να σε κλείσει η ομίχλη αλλά και οι θέα προς τις (ευτυχώς) απομονωμένες παραλίες στις οποίες μπορείς να πας μόνο από μικρούς αγροτικούς δρόμους.
Τώρα τελευταία έχει γίνει λίγο της μοδός να πηγαίνουν σε απομονωμένα μέρη δήθεν influencer ώστε να δείξουν και καλά "το ένα μοναδικό μέρος που δε μπορείς να πιστέψεις ότι υπάρχει 15χλμ από την πόλη" με αποτέλεσμα μερικούς να τους μαζεύουν τα αντίστοιχα ΕΜΑΚ και άλλους οι νεκροθάφτες.
Στην κορυφή του βουνού υπάρχουν τα ερείπια από ένα πολυβολείο και άλλες στρατιωτικές εγκαταστάσεις. Τι άλλο θα μπορούσε να βρει κανείς εκεί;
Σιγά μη το μαντέψετε.
Φωτογράφηση γάμου φυσικά.
Εμένα μου θυμίζουν τα αγαλματάκια που βάζουν πάνω στις τούρτες.
Κατεβήκαμε από την πίσω πλευρά και πήγαμε κάπου για φαγητό. Τα μαγαζιά εκεί έχουν σπεσιαλιτέ τα ψαρικά, τα οποία τα βρίσκεις εύκολα παντού στην χώρα, αλλά εκεί ειδικά έχουν τεράστια καβούρια σε πολύ καλές τιμές. Αν κάποιος ξέρει να διαλέγει και αντέχει στην ιδέα ότι τα πετάνε ζωντανά σε καυτό νερό για να μαγειρευτούν θα περάσει καλά. Εμείς που δε ξέραμε (μέσω της βιετναμέζας) ζητήσαμε να διαλέξουν αυτοί και να μη μας δώσουν τα εντελώς χάλια, η απάντηση της κυρίας του μαγαζιού ήταν κάτι αντίστοιχο με "μην ανησυχείς κορίτσι μου θα σας προσέξω, τα τζούφια τα δίνω στους κινέζους".
Η περιοχή επίσης φημίζεται για μία γαριδούλα που ψήνουν μέσα σε ζύμη ριζάλευρου τυλιγμένη σε φύλα μπανάνας. Είναι πολύ φθηνά, με λίγα ευρώ παίρνεις μία τεράστια σακούλα, αλλά αν δεν τα φας ζεστά μετά χάνουν πολύ και μάλλον από την επόμενη μέρα δε τρώγονται ακόμα και αν τα ζεστάνεις, η ζύμη γίνεται σα τσίχλα.
Το χωριό έχει μία τεράστια αμμώδη παραλία, φαίνεται κάπως από τις φώτος στο βάθος νωρίτερα. Το περισσότερο μήκος της παραλίας έχει κοπεί σε τεράστια οικόπεδα και έχει πουληθεί για ξενοδοχειακή χρήση. Δεν ξέρω αν ποτέ θα χτιστεί κάτι, πάλι όμως ο δρόμος ήταν κλειστός από μαντρότοιχους με "προσεχώς" που δεν σε άφηναν ούτε να δεις την θάλασσα. Πολύ απογοήτευση.
Δεν ξέρω γιατί δεν έβγαλα φωτογραφίες από εκείνη τη πλευρά, ίσως είχα κουραστεί από την οδήγηση. Θα ήθελα να επιστρέψουμε από το τούνελ για να το δω και αυτό, αλλά δεν επιτρέπονται τα μηχανάκια. Υπάρχουν φορτηγά που πληρώνεις να φορτώσουν το μηχανάκι σου και να σε περάσουν, αλλά ήταν το ίδιο ή πιο γρήγορα να επιστρέψουμε από το βουνό.
Στην επιστροφή το πήραμε για το Son Tra ή γνωστό ως Monkey Mountain. Περάσαμε πάνω από μία τότε νεοκατασκευασμένη γέφυρα, την οποία μου έλεγε η βιετναμέζα ότι οι ντόπιοι δεν την προτιμούσαν γιατί είχε κατασκευαστεί από κινέζους και δεν τους είχαν εμπιστοσύνη .
Η πόλη έχει αλλάξει τόσο πολύ που κοιτώντας τις φωτογραφίες σήμερα δεν το κατάλαβα ότι ήταν η Ντα Ναγκ, νόμιζα πως ήταν κάπου από την άλλη πλευρά του Hai Van και αναρωτιόμουν που είχαμε πάει. Νομίζω ακριβώς στο ίδιο σημείο που δείχνει η φώτο σήμερα είναι ένα τεράστιο κτήριο 50 ορόφων και άλλα μεγάλα παραδίπλα και δεν έχεις θέα προς τη πόλη μέχρι να φτάσεις το ποτάμι.
Εδώ φαίνεται ένας από τους ουρανοξύστες που ξεκινά να κατασκευάζεται.
Στην απέναντι πλευρά της γέφυρας ήταν φτωχογειτονιές, κυρίως από εργαζόμενους στο εμπορικό λιμάνι, ψαράδες και τις οικογένειές τους. Τότε λίγοι ήθελαν να μένουν εκεί, από ανάγκη ήταν, όμως σήμερα όποιος έχει γη μοσχοπουλάει και δε βρίσκεις ούτε για δείγμα.
Μου φάνηκε απίστευτο πόσες βάρκες υπήρχαν η μία δίπλα στην άλλη στο ψαρολιμάνι, οδηγούσα και δεν τελειώνανε, πρέπει να αδειάζουν τον ωκεανό κάθε μέρα.
Η χερσόνησος Son Tra (υποτίθεται) είναι προστατευόμενο οικοσύστημα, αλλά λίγο στα χαρτιά. Η πρόσβαση είναι ελεύθερη και εκτός από μία στρατιωτική ναυτική βάση και μεγάλα radar πάνω στο βουνό υπάρχει ένα απομονωμένο ξενοδοχειακό συγκρότημα για πλούσιους (πριν 2 μήνες ας πούμε είχε έρθει ο bill gates και στο παρελθόν έχει φιλοξενήσει ηγέτες ξένων κρατών), τα κουφάρια από διάφορα ξενοδοχεία που ξεκίνησαν να χτίζονται με τόσο εξόφθαλμα παράνομα άδειες που τα σταμάτησαν στη μέση, κάποια εστιατόρια που έχουν καταπατήσει δημόσια γη και ένα βουδιστικό ναό με ένα υπερμέγεθες άγαλμα κάποιας θεότητας με ινδικό όνομα που αγνοώ τη σημασία της και που στα αγγλικά την αναφέρουν ως "lady buddha".
Το άγαλμα αυτό φαίνεται και από την παραλία της Da Nang όταν δεν έχει πολύ υγρασία και είναι το πρώτο που βλέπεις στο δρόμο σου.
Απέναντι η παραλία της Ντα Νανγκ.
Συνεχίσαμε το δρόμο ως το τέλος της χερσονήσου και μετά από εκεί πήραμε έναν μικρό δρόμο που δε θα πηγαίναμε κανονικά αλλά πήγαινε σε ένα σημείο που είδα σημειωμένο στο maps.me. Η διαδρομή ήταν δύσκολη, πολλές απότομες ανηφόρες και κατηφόρες, μερικές φορές με γκρεμό δίπλα και φυσικά κανένα άλλο να περνάει. Χρειάζεται καλό έλεγχο και μηχανάκι σε πολύ καλή κατάσταση, τα αυτόματα χρέπια που συνήθως νοικιάζουν είναι επικίνδυνα για αυτούς τους δρόμους και όχι μόνο σε θεωρητικό επίπεδο. Όταν απελευθερώσει η μηχανή το σασμάν ξαφνικά δε σε κρατάνε τα φρένα (ειδικά αν τα έχεις κάψει νωρίτερα) και πας άπατος. Έχουν σκοτωθεί τόσο τουρίστες όσο και ντόπιοι και για μία περίοδο (δεν ξέρω αν ισχύει ακόμα) τους είχαν κλείσει αυτούς τους δρόμους.
Εμείς πάντως, όχι εύκολα αλλά με πολύ προσοχή, τα καταφέραμε.
Στο σημείο αυτό έχουν ένα μνημείο, ήταν το κρυφό αρχηγείο και βάση της αντίστασης κατά τη διάρκεια του πολέμου των Αμερικανών. Η πόλη ανήκε στο νότο και είχε μία μεγάλη αμερικανική στρατιωτική βάση (οι περισσότερες ρίψεις διοξινών γίνονταν από εκεί και από την Κούι Νιον). Όμως λίγα χιλιόμετρα μακριά, μέσα στη ζούγκλα σε αυτό το απόκρημνο σημείο μπορούσαν να μη γίνονται αντιληπτοί.
Υπάρχει ένας ακόμα παρόμοια δύσκολος δρόμος που βγάζει στη κορυφή του βουνού από την πίσω πλευρά, όμως ο καλύτερος τρόπος να πας είναι από τον κύριο που ξεκινάει από την Ντα Νανγκ. Στη πίσω πλευρά υπάρχουν κάποια σημεία θέας με καντίνες που είναι ιδιαίτερα ωραία το ηλιοβασίλεμα. Αν είναι κατάλληλες οι συνθήκες την ώρα εκείνη βρίσκεσαι ξαφνικά μέσα μία απόκοσμη ροζ ομίχλη που δημιουργείται από την ξαφνική συμπίεση των υδρατμών λόγω της διαφοράς θερμοκρασίας και βάφεται από τα χρώματα της δύσης. Δεν το κάναμε εκείνη τη μέρα.
Στην επιστροφή σταμάτησα σε μερικά σημεία για τη θέα. Υπήρχαν πινακίδες "προσοχή στις μαϊμούδες" και το λένε monkey mountain, αλλά δεν είδαμε ούτε μία.
Οι ντόπιοι λένε ότι όποιο ζευγάρι επισκεφθεί το Σον Τσα μετά... χωρίζει. Μετράγαμε μέρες;
Last edited by a moderator: