poised
Member
- Μηνύματα
- 1.058
- Likes
- 8.860
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Η (παραλίγο μη-) αναχώρηση και η άφιξη
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ - Από το χαλαρά στο όλα μέσα
- Πρώτη μέρα στο Πουκέτ (II)
- Δεύτερη μέρα στο Πουκέτ. Τουριστίλα με james bond island, κλπ
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta
- Τρέχουμε τώρα τρέχουμε: Koh Lanta (II)
- Koh Phi Phi σε μια μέρα. Δηλαδή ούτε καν.
- Krabi και Raylay: Ημέρα υπερβολικής φυσικής δραστηριότητας και υπερβολικά αφύσικης ηλιθιότητας
- Krabi και Raylay (II)
- Krabi και Raylay (III)
- Koh Samui όσο να ανοιγοκλείσεις τα μάτια.
- Koh Samui (II)
- Koh Samui (III)
- Koh Pha Ngan: Στη σπίντα (έτσι από συνήθεια) και το ατύχημα
- Koh Pha Ngan (II)
- Koh Pha Ngan (III)
- Koh Tao: Ω είναι ωραία στον παράδεισο
- Koh Tao (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο (II)
- Koh Tao: Σαν να κολυμπάς σε τροπικό ενυδρείο(III)
- Koh Tao (IV)
- Προς Μπανκόκ: Όταν κάτι είναι να πάει στραβά θα πάει
- Μπανγκόκ (II)
- Εμβόλιμες Σκέψεις: Η πρώτη μέρα της υπόλοιπης ζωής μου
- Μπανγκόκ: Παλάτια και φτωχογειτονιές
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙΙΙ)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (ΙV)
- Μπανγκοκ - Παλάτια κ Φτωχογειτονιές (V)
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ
- Μπανγκόκ: Τσάτουτσακ (ΙΙ)
- Χούα Χιν: Κατά λάθος όμως έτσι;
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία
- Αγιουτάγια: Ποδηλατώντας στα αρχαία (ΙΙ)
- Chiang Mai: Αφού το λέτε έτσι θα είναι
- Chiang Mai: Τώρα κάτι γίνεται
- Chiang Mai - Τώρα κάτι γίνεται (ΙΙ)
- Chiang Mai: Το αληθινόν
- Chiang Rai: Φύση (και κάτι "κακές" σκέψεις)
- Chiang Rai (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (II)
- Τσιανγκ Ράι και Τσιανγκ Μάι και το πλάνο πάει δε πάει (III)
- Η γέφυρα του ποταμού Κβάι (ή και όχι)
- Μπανγκόκ και πάλι: H μεγαλούπολη (και βαθιά εκπνοή απελπισίας)
- Μπανγκόκ κ πάλι (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙΙΙ)
- Mae Khlong: Η αγορά του τρένου (ΙV)
- Μέρα αποφάσεων: Να πα να -μπιπ- όλα, συνεχίζω
- Poi Pet: Καλώς ήλθε το δολάριο, καμπόντιαν εντίσιον
- Poi Pet (II)
- Siem Reap
- Άνγκορ Βατ: Η πρώτη επαφή
- Άνκορ Βατ (ΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙΙΙ)
- Άνκορ Βατ (ΙV)
- Άνγκορ Βατ: Ουά ντόλα σεεε
- Άνκορ Βατ (V)
- Άνκορ Βατ (VI)
- Άνκορ Βατ (VII)
- Άνκορ Βάτ (VIII)
- Siem Riep: Όχι άλλους ναούς, φτάνει!
- Siem Reap by night
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ
- Μπάταμπανγκ μέσα από την λίμνη Τόνλε Σαπ (II)
- Μπάταμπανγκ
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες
- Μπάταμπανγκ: Νυχτερίδες (II)
- Φεύγοντας από Μπάταμπανγκ: Συμφωνία εθνικής οδού αρ. 5 σε θανατηφόρο μείζονα
- Φεύγοντας απο Μπαταμπάνγκ (ΙΙ)
- Στο δρόμο για Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν
- Πνομ Πεν: Όσα φέρνει η ώρα δεν τα φέρνει ο χρόνος όλος
- Νύχτα στην Πνομ Πεν
- Job Interview
- Πνομ Πεν (ΙΙ)
- Πνομ Πεν: Σιχαμάρα για το ανθρώπινο γένος
- Πνομ Πεν (ΙΙΙ)
- Σιχανουκβιλ: Πόλη όνομα και πράμα (και η τρελή)
- Σιχανούκβιλ
- Σιχανούκβιλ (ΙΙ)
- Σιχανκουκβιλ: Φτωχονεοπλουτισμός (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ: 100 αποχρώσεις της βροχής (και η τρελή)
- Σιχανουκβιλ (συνέχεια)
- Σιχανούκβιλ: Δώσ' της άλλη μια ευκαιρία;
- Επιστροφή στην Πνομ Πεν
- Ho Chi Minh City: Τρεχάτε ποδαράκια μου να μη σας χέσει ο κώλος
- Σχέδια για Βιετνάμ
- Χο Τσι Μινχ
- Τούνελ Κου Τσι: Και η κουτσή Μαρία
- Τούνελ (συνέχεια)
- Ho Chi Minh City: Μια θάλασσα παπάκια
- Theme Park κ επιστροφή στην πόλη
- Ho Chi Minh City: Στενοχώρια για το ανθρώπινο είδος και πάλι
- Τελευταίο βράδυ στη Σαϊγκόν
- Ho Chi Minh City και Μούι Νε: Παλάτι της Ανεξαρτησίας και αμμόλοφοι
- Μούι Νε
- Μούι νε: Πάλι αμμόλοφοι και μία από τις χειρότερες μεταφορές της ζωής μου
- Μούι Νε (ΙΙ)
- Διαδρομή προς Νταλάτ
- Ντα Λατ: Φταίω που αρέσω;
- Νταλάτ (ΙΙ)
- Ντα Λατ: Φύση, βροχή και μας πιάσανε τον κώλο
- Νια Τσάνγκ (Nha Trang): Ξανά στις παραλίες
- Νια Τσανγκ: Στα καφέ
- Ντα Νανγκ: Κλάμπινγκ μέχρι το πρωί (ε, καλά, όχι και ακριβώς)
- Ντα Νανγκ συνέχεια
- Ντα Νανγκ και Χόι Αν: Κάπως προ υπερτουρισμού
- Χόι Αν
- Κούι Νιον (Quy Nhon): Έι πειρατή!
- Κούι Νιον
- Πέρασμα Χάι Βαν και Σον Τσα (Hai Van/Son tra): Φύση, ηρεμία και θέες λίγο έξω από τη Ντα Νανγκ
- Χουέ (Hue): Χωρίς βροχή την βροχερή περίοδο, το λες και ότι πιάσαμε τζόκερ
- Χουε
- Hue σε Dong Hoi - Κρίντζι
- Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
- Quang Binh
- Quang Binh (ΙΙ)
- Ninh Binh - Όταν οι απατεωνιές σε φτάνουν στα όριά σου
- Ninh Binh
- Ninh Binh σε Sa Pa - Αφού ζήσαμε να το θυμόμαστε
- Σα Πα - Υπό βροχή, ομίχλη και κρύο
- Σα Πα
- Σα Πα: Πήραμε τα βουνά
- Ανόι: Πίσω στη ζέστη, βαβούρα και "πολιτισμό"
- Λεωφορείο
- Ανόι
- Ανόι: Βόλτες στη πόλη
- Ανόι (συνέχεια)
- Ανόι (συνέχεια ΙΙ)
- Ανόι: Μουσείο εθνολογίας
- Χα Λονγκ
- Χα Λονγκ: Όπως στα καρποστάλ
- Χα Λονγκ ΙΙ
- Χα Λονγκ ΙΙΙ
- Ανόι: Και τώρα τι;
- Ανόι: Τελευταίες ώρες
- Τέλος Ταξιδιού
- Επίλογος
Quang Binh - Απίστευτες βόλτες και σπηλιές
Η επαρχεία της Quang Binh και ειδικά η περιοχή της Ke Bang βρίθει από μικρά ή μεγαλύτερα ασβεστολιθικά βουνά γεμάτα τροπική βλάστηση και σπηλιές. Έχουν βρεθεί πάνω από 85 σπηλιές μέχρι τώρα, συμπεριλαμβανομένης της μεγαλύτερης σπηλιάς στον κόσμο, την οποία για να δεις χρειάζεται ειδικές γνώσεις, πολύ καλή φυσική αντοχή, να κλείσεις ένα από τα πολύ περιορισμένα εισιτήρια από την μοναδική εταιρία που έχει άδεια επίσκεψης και παρέχει πολυμελή ομάδα υποστήριξης με πάνω από 3000 δολάρια τη μέρα κόστος. Φυσικά δεν ήμασταν (ούτε θα είμαστε ποτέ) για τέτοια.
Υπάρχουν και πολλές επιλογές, περισσότερο ή λιγότερο τουριστικές για επίσκεψη ή εκδρομή μίας ή περισσότερων ημερών, με διαφορετικό (γενικά ακριβό) κόστος.
Πήραμε το λεωφορείο από την πόλη για να πάμε σε μία από τις σχετικά εύκολες τουριστικές επισκέψεις που περιλαμβάνουν διάφορες σπηλιές, σε μία από τις οποίες μπαίνεις με βάρκα. Όταν φτάσαμε είδαμε την περιοχή εντελώς άδεια. Ούτε τουριστικά λεωφορεία, ούτε μαγαζιά ανοιχτά και ρωτώντας περαστικούς μάθαμε ότι είχαν διακόψει τις επισκέψεις λόγω επικινδυνότητας από τις πλημμύρες που είχαν συμβεί κάπου μία βδομάδα πριν πάμε. Είχα ακούσει για αυτές τις πλυμμήρες στα "νέα", είχαν και νεκρούς, αλλά δεν ξέραμε ότι είχαν επηρεάσει και τις επισκέψεις εκεί. Μάλιστα ήταν εντυπωσιακό ότι παρόλο που ήταν τουριστική περιοχή δεν υπήρχε καμία πληροφορία ούτε στα βιετναμέζικα ούτε στα αγγλικά, αν δεν είχα την βιετναμέζα να ρωτήσει θα ήμουν σαν τους άλλους (λίγους) ξένους που γυρνάγαμε αριστερά-δεξιά και ψάχναμε να δούμε τι γίνεται. Πήρα τα στενά του μικρού "χωριού" πάνω κάτω μπας και βρω κανένα τουριστικό γραφείο για ιδέες, δεν υπήρχε τίποτα.
Ψάχνοντας από το κινητό η βιετναμέζα βρήκε ότι δύο σπηλιές στα βουνά είναι ανοιχτές, αλλά μιλάμε για χιλιόμετρα μακριά, δε πας με τα πόδια. Δεν είχα βρει κάποιο γραφείο να νοικιάζει μηχανάκια, αλλά υπήρχε ένα τηλέφωνο για ταξί κάπου (σε κάποια πινακίδα ή με σπρέι σε κάποιο τοίχο), πήρε η βιετναμέζα και της είπε μία τιμή, δε θυμάμαι τώρα, ας πούμε 30 ευρώ για να μας πάει, περιμένει και γυρίσει. Επίσης δήλωσε ότι θα ερχόταν σε μισή ώρα, που ξέρουμε όλοι τι σημαίνει αυτό, μία στην καλύτερη. Του είπαμε ότι θα τον παίρναμε πάλι να του το επιβεβαιώσουμε. Ήταν πολλά τα λεφτά που ζήταγε, είχαμε και την είσοδο στην σπηλιά αλλά τι να κάνουμε δεν είχαμε και άλλη επιλογή.
Εκεί τριγύρω βολόδερνε και ένα ζευγάρι (νεαρών) γερμανών, μοιάζανε στα 20-λίγο, τους ρώτησα αν θέλουν να μοιραστούμε ταξί να πάμε εκεί μαζί για να μειώσουμε το κόστος και είπαν ναι. Πήραμε τον ταξιτζή, του είπαμε να έρθει, μας είπε ότι παραδίδει κάποιον και σε 45' θα είναι εκεί (ενώ πριν λίγα λεπτά είχε πει μισή ώρα) και καθήσαμε να περιμένουμε.
Γκρινιάζαμε λίγο οι ξένοι πόσο άσχημο είναι να πηγαίνουμε σε ένα τουριστικό μέρος και να μην έχουμε καμία πληροφόρηση, λέω εγώ "και άμα έρθεις με λεωφορείο ως εδώ δεν έχεις καμία επιλογή εκτός από ταξί" και απαντάει ο γερμανάκος "υπάρχει ένα γραφείο που νοικιάζει μηχανάκια με 10 ευρώ εκεί, είπα να νοικιάσω αλλά δεν ήξερα που να πάω". Μένω και τον κοιτάω. Καλά ρε άνθρωπε, γιατί δεν το είπες νωρίτερα και κλείσαμε το ταξί; Στα γρήγορα πάω στο "γραφείο" στα 2 λεπτά μακριά, ένα επαρχειακό συνεργείο, δε ξέρω αν θα ρώταγα μόνος μου εκεί αν το είχα δει γιατί δε μπορούσα να φανταστώ ότι θα νοίκιαζε, επιβεβαίωσα ότι έχει δύο μηχανάκια να μας δώσει και το κόστος (έκανα και μία προσπάθεια να ρίξω τη τιμή μιας που θα παίρναμε δύο και νομίζω το κατάφερα) και αφού ο γερμανάκος δήλωσε σίγουρος ότι μπορεί να οδηγήσει, είπα στην βιετναμέζα να ακυρώσει τον ταξιτζή. Άλλωστε είχαν δεν είχαν περάσει 5 λεπτά, παίζει και να μην είχε ξεκινήσει ακόμα.
Πως θα το κάνω αυτό μου είπε τώρα, ε λέω πάρε τον και πες του ότι κάτι μας έτυχε και πρέπει να γυρίσουμε στην πόλη και ζήτα συγνώμη. Δεν τον παίρνω με τίποτα, μου λέει, θα με βρίσει, δε ξέρεις πως είναι οι ταξιτζήδες εδώ. Ναι της είπα, στην Ελλάδα νομίζεις είναι αλλιώς. Του έστειλε μήνυμα και αμέσως έκλεισε το κινητό το οποίο το άνοιξε ξανά το βράδυ για να βρει διάφορες κλήσεις και ένα μήνυμα μικρο-ξέχεσμα, εν μέρη δεκτό, του χαλάσαμε μία γερή μπάζα.
Η επαρχεία της Quang Binh και ειδικά η περιοχή της Ke Bang βρίθει από μικρά ή μεγαλύτερα ασβεστολιθικά βουνά γεμάτα τροπική βλάστηση και σπηλιές. Έχουν βρεθεί πάνω από 85 σπηλιές μέχρι τώρα, συμπεριλαμβανομένης της μεγαλύτερης σπηλιάς στον κόσμο, την οποία για να δεις χρειάζεται ειδικές γνώσεις, πολύ καλή φυσική αντοχή, να κλείσεις ένα από τα πολύ περιορισμένα εισιτήρια από την μοναδική εταιρία που έχει άδεια επίσκεψης και παρέχει πολυμελή ομάδα υποστήριξης με πάνω από 3000 δολάρια τη μέρα κόστος. Φυσικά δεν ήμασταν (ούτε θα είμαστε ποτέ) για τέτοια.
Υπάρχουν και πολλές επιλογές, περισσότερο ή λιγότερο τουριστικές για επίσκεψη ή εκδρομή μίας ή περισσότερων ημερών, με διαφορετικό (γενικά ακριβό) κόστος.
Πήραμε το λεωφορείο από την πόλη για να πάμε σε μία από τις σχετικά εύκολες τουριστικές επισκέψεις που περιλαμβάνουν διάφορες σπηλιές, σε μία από τις οποίες μπαίνεις με βάρκα. Όταν φτάσαμε είδαμε την περιοχή εντελώς άδεια. Ούτε τουριστικά λεωφορεία, ούτε μαγαζιά ανοιχτά και ρωτώντας περαστικούς μάθαμε ότι είχαν διακόψει τις επισκέψεις λόγω επικινδυνότητας από τις πλημμύρες που είχαν συμβεί κάπου μία βδομάδα πριν πάμε. Είχα ακούσει για αυτές τις πλυμμήρες στα "νέα", είχαν και νεκρούς, αλλά δεν ξέραμε ότι είχαν επηρεάσει και τις επισκέψεις εκεί. Μάλιστα ήταν εντυπωσιακό ότι παρόλο που ήταν τουριστική περιοχή δεν υπήρχε καμία πληροφορία ούτε στα βιετναμέζικα ούτε στα αγγλικά, αν δεν είχα την βιετναμέζα να ρωτήσει θα ήμουν σαν τους άλλους (λίγους) ξένους που γυρνάγαμε αριστερά-δεξιά και ψάχναμε να δούμε τι γίνεται. Πήρα τα στενά του μικρού "χωριού" πάνω κάτω μπας και βρω κανένα τουριστικό γραφείο για ιδέες, δεν υπήρχε τίποτα.
Ψάχνοντας από το κινητό η βιετναμέζα βρήκε ότι δύο σπηλιές στα βουνά είναι ανοιχτές, αλλά μιλάμε για χιλιόμετρα μακριά, δε πας με τα πόδια. Δεν είχα βρει κάποιο γραφείο να νοικιάζει μηχανάκια, αλλά υπήρχε ένα τηλέφωνο για ταξί κάπου (σε κάποια πινακίδα ή με σπρέι σε κάποιο τοίχο), πήρε η βιετναμέζα και της είπε μία τιμή, δε θυμάμαι τώρα, ας πούμε 30 ευρώ για να μας πάει, περιμένει και γυρίσει. Επίσης δήλωσε ότι θα ερχόταν σε μισή ώρα, που ξέρουμε όλοι τι σημαίνει αυτό, μία στην καλύτερη. Του είπαμε ότι θα τον παίρναμε πάλι να του το επιβεβαιώσουμε. Ήταν πολλά τα λεφτά που ζήταγε, είχαμε και την είσοδο στην σπηλιά αλλά τι να κάνουμε δεν είχαμε και άλλη επιλογή.
Εκεί τριγύρω βολόδερνε και ένα ζευγάρι (νεαρών) γερμανών, μοιάζανε στα 20-λίγο, τους ρώτησα αν θέλουν να μοιραστούμε ταξί να πάμε εκεί μαζί για να μειώσουμε το κόστος και είπαν ναι. Πήραμε τον ταξιτζή, του είπαμε να έρθει, μας είπε ότι παραδίδει κάποιον και σε 45' θα είναι εκεί (ενώ πριν λίγα λεπτά είχε πει μισή ώρα) και καθήσαμε να περιμένουμε.
Γκρινιάζαμε λίγο οι ξένοι πόσο άσχημο είναι να πηγαίνουμε σε ένα τουριστικό μέρος και να μην έχουμε καμία πληροφόρηση, λέω εγώ "και άμα έρθεις με λεωφορείο ως εδώ δεν έχεις καμία επιλογή εκτός από ταξί" και απαντάει ο γερμανάκος "υπάρχει ένα γραφείο που νοικιάζει μηχανάκια με 10 ευρώ εκεί, είπα να νοικιάσω αλλά δεν ήξερα που να πάω". Μένω και τον κοιτάω. Καλά ρε άνθρωπε, γιατί δεν το είπες νωρίτερα και κλείσαμε το ταξί; Στα γρήγορα πάω στο "γραφείο" στα 2 λεπτά μακριά, ένα επαρχειακό συνεργείο, δε ξέρω αν θα ρώταγα μόνος μου εκεί αν το είχα δει γιατί δε μπορούσα να φανταστώ ότι θα νοίκιαζε, επιβεβαίωσα ότι έχει δύο μηχανάκια να μας δώσει και το κόστος (έκανα και μία προσπάθεια να ρίξω τη τιμή μιας που θα παίρναμε δύο και νομίζω το κατάφερα) και αφού ο γερμανάκος δήλωσε σίγουρος ότι μπορεί να οδηγήσει, είπα στην βιετναμέζα να ακυρώσει τον ταξιτζή. Άλλωστε είχαν δεν είχαν περάσει 5 λεπτά, παίζει και να μην είχε ξεκινήσει ακόμα.
Πως θα το κάνω αυτό μου είπε τώρα, ε λέω πάρε τον και πες του ότι κάτι μας έτυχε και πρέπει να γυρίσουμε στην πόλη και ζήτα συγνώμη. Δεν τον παίρνω με τίποτα, μου λέει, θα με βρίσει, δε ξέρεις πως είναι οι ταξιτζήδες εδώ. Ναι της είπα, στην Ελλάδα νομίζεις είναι αλλιώς. Του έστειλε μήνυμα και αμέσως έκλεισε το κινητό το οποίο το άνοιξε ξανά το βράδυ για να βρει διάφορες κλήσεις και ένα μήνυμα μικρο-ξέχεσμα, εν μέρη δεκτό, του χαλάσαμε μία γερή μπάζα.
Last edited by a moderator: