• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιος - Οκτώβριος 2021 !

Μηνύματα
51
Likes
1.128

Ημέρα ταξιδιού 55

Πότε πέρασαν οι μέρες ούτε που το κατάλαβα.

Μπαίνοντας στο Ομάν χωρίς βίζα, η τελωνειακός με ρώτησε πόσες μέρες θα μείνω. Είπα 10-12 , οπότε πάνω στην σφραγίδα του διαβατηρίου έγραψε με στυλό 1 Μαρτίου.

Με διώχνουν, κατάλαβες;

Ίσως έπρεπε να πω 15 αλλά σκέφτηκα ότι είναι αρκετές.

Τελικά αποδείχτηκαν λίγες, αν και έκανα κι εγώ λάθος εκτίμηση με την περίπτωση της Σαλάλα.

Ίσως αν πήγαινα σε καμία δημόσια αρχή να έπαιρνα καμία ανανέωση, αλλά τρέχα γύρευε.

Έτσι δεν προλαβαίνω να πάω στο Βόρειο κομμάτι , στα στενά του Ορμουζ δηλαδή.

Αυτά τα κομβικά για το παγκόσμιο εμπόριο και ασφάλεια σημεία του πλανήτη , όπως τα στενά του Ορμούζ , ο Βόσπορος και το Γιβραλτάρ , οι διώρυγες του Σουέζ και του Παναμά , τα ακρωτήρια Χορν και Καλής Ελπίδας, έστω κι αν αντικαταστάθηκαν από τις διώρυγες , το Άντεν , πάντα μου ασκούσαν γοητεία και θα ήθελα κάποια στιγμή να τα δω από κοντά.
Δυστυχώς πλην του Βόσπορου δεν αξιώθηκα ακόμα να πραγματοποιήσω την επιθυμία.

Και τώρα που ήμουν τόσο κοντά, δεν έχω χρόνο. Άσε που έχει και αλλά ωραία πραγματάκια να δεις και να κάνεις εκεί. Τέλος πάντων.
Τίμιος προορισμός το Ομάν και για όλα τα γούστα .
Και για τους πεντάστερους και για τους ενδιάμεσους και για τους φίλους του ελεύθερου κάμπινγκ , του snorkelling και τους hikers. Τοπική κουζίνα τίποτα ιδιαίτερο αλλά παντού υπάρχουν ινδικά εστιατόρια.
Για τους solo backpackers λίγο πιο δύσκολα, αφού ζήτημα να υπάρχουν 10 χόστελ σε όλη τη χώρα. Δεν είναι τυχαίο που όλοι γνωριστήκαμε μεταξύ μας.
Γεωμορφολογικά, κλιματικά, πολιτισμικά, καθώς και τα τοπία στην ύπαιθρο, είναι ακριβώς όπως στο νότιο Μαρόκο , αλλά πέραν αυτού καμία άλλη ομοιότητα.
Ασφάλεια, οργάνωση, υποδομές,
πολιτισμός , φιλικότητα και αίσθηση φιλοξενίας, από τους άντρες κυρίως, γιατί οι γυναίκες είναι χαμηλοβλεπούσες και δεν είχα καμία απολύτως αλληλεπίδραση, μακράν σε υψηλότερο επίπεδο από τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες.
Δίγλωσσες επιγραφές στα πάντα,όλοι μιλούν βασικά αγγλικά εκτός ίσως από τα κατσικοχώρια.

Είχα ψάξει τις προηγούμενες μέρες για λεωφορείο ντιρέκτ Muscat-Abu Dhabi για να αποφύγω να ξαναπάω στο Dubai , αλλά είχε μόνο ένα την ημέρα και ήταν sold out για όλες τις επόμενες μέρες.

Οπότε έπρεπε να υποστώ ξανά το βασανιστήριο του αεροδρομίου για μια πτήση μόλις 45 λεπτών.

Είχα δει όταν έκλεισα το εισιτήριο , ότι η Emirates και η Etihad διαθέτουν δωρεάν shuttle bus για μετάβαση στο Dubai, στη Sharjah και στο Al Ain για τους επιβάτες των πτήσεων τους.

Και με ρωτάω.

Δεν πας και στο Al Ain , να δεις μια πόλη της ερήμου, μιας και δεν την ευχαριστήθηκες στο Ομάν;

Και απαντάω.

Εννοείται. Θέλει και ρώτημα;

Δυστυχώς τα χοστελ στο κέντρο του Αλ Αιν είχαν φρικτές κριτικές , οπότε αναγκαστικά, πλήρωσα την ακριβότερη διαμονή ολόκληρου του ταξιδιού για ένα αξιοπρεπές κατάλυμα.

Ήδη από τα σαράντα χιλιόμετρα πριν φτάσω, ο δρόμος περνούσε μέσα από αμμόλοφους.

Πολύ ωραία, αλλά αυτοί οι αθεόφοβοι ρίχνουν τόσο νερό στα δέντρα και στους θάμνους του αυτοκινητόδρομου, που αρχίζουν και φυτρώνουν πουρνάρια στην άμμο .
Κοντά στα χλωρά ποτίζονται και τα ξερά.

IMG_6949.jpeg



IMG_6951.jpeg



Το Al Ain δεν είναι κανένα χωριό. Πάνω από μισό εκατομμύριο , κυρίως μετανάστες βέβαια, όπως και παντού στα Εμιράτα .
Έχει κάποιο ακριβό τουρισμό στα resorts της ερήμου και πολύ μεγάλο ζωολογικό κήπο και ενυδρείο οπότε προσελκύει και οικογένειες με παιδάκια.

Ουρανοξύστες δεν έχει, αλλά διαθέτει κι αυτή τεράστιες φαρδιές λεωφόρους και είναι απλωμένη σε χιλιόμετρα.

Μου πέρασε από το μυαλό να κάνω ένα desert safari με 4*4 σαλτανάτια στις αμμοθίνες, καμηλοκαβαλημα, ηλιοβασιλέματα, μπάρμπεκιου και bonus Ινδές χορευτριες αλλά αντιστάθηκα στην τουριστίλα.

Έχω ξανακάνει άλλωστε,
οπότε ξέρω το κονσεπτ και δεν είναι και πολύ του γούστου μου.
Προτίμησα να χαζέψω λίγο στην πόλη και κόλλησα να χαζεύω τα ραφτάδικα.
Ο ράφτης κελεμπίας δεν είναι ένα επάγγελμα πού χάνεται. Το αντίθετο μάλιστα. Οι ραπτομηχανές δουλεύουν πυρετωδώς με νεαρούς μαθητευόμενους στα πεντάλ.

IMG_6937.jpeg


Βλέποντας το ενδιαφέρον μου, με κάλεσε ένας σεβάσμιος μόδιστρος να εντρυφήσω στην διαδικασία.

IMG_6918.jpeg


Ακολούθησε σκηνή απείρου κάλλους τύπου « Σουζι τρως,και ψεύδεσαι και τρως» με πελάτη που αντιστεκόταν στην ανάλγητη
Διασκεδαστική εμπειρία. Σαλαμαλεκουμ,Ραμανταν Καρίμ , Καληνύχτα.

Βγαίνοντας σκόπευα να πάω για μια μικρή νυχτερινή βόλτα στην όαση, αλλά ο άνεμος της ερήμου είχε ρίξει την θερμοκρασία στους 18 και τουρτούριζα με το κοντομάνικο.
Ή έπρεπε να γυρίσω να αγοράσω κελεμπία ή να γυρίσω στο ξενοδοχείο. Δεν βαριέσαι κι αύριο μέρα είναι.

Ημέρα ταξιδιού 56.

Το επόμενο πρωί πήγα να δω την περίφημη όαση του Al Ain, που είναι και μνημείο παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς της UNESCO.
( Να θυμηθώ να τικάρω , έχω πάει)
Είναι πολύ μεγάλη, τουλάχιστον 10 χλμ επί 3-4 περίπου και η πόλη είναι χτισμένη γύρω από αυτήν.
Και το Al Ain διεκδικεί τον τίτλο της αρχαιότερης αδιαλείπτως κατοικούμενης πόλης στον κόσμο, λόγω της όασης.
Η όαση, δεν είναι σαν κάτι άλλες παρακατιανές, που περπατάς μέσα στα χώματα.
Αντίθετα είναι περιφραγμένη , έχει πλακόστρωτους δρόμους, νυχτερινό φωτισμό, ένα ή και περισσότερα συμπαθητικά καφέ , μερικά παλιά μικρά τζαμιά και μπορείς να νοικιάσεις ποδήλατο ή ποδηλατάμαξα για να την γυρίσεις.

IMG_6922.jpeg



IMG_6924.jpeg



IMG_6927.jpeg



Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι πια τουριστική ατραξιόν. Είναι πλήρως λειτουργική.
Υπάρχουν κανονικά, ιδιοκτησίες, φράχτες, πόρτες, καλλιέργειες , παραπήγματα με γεωργικά εργαλεία και φυσικά τα υπέροχα Falaj , τα καναλάκια διανομής του τρεχούμενου νερού, που και στο Ομάν και εδώ μου δημιουργούν ένα αίσθημα ψυχικής ευφορίας και γαλήνης.

IMG_6933.jpeg



IMG_6923.jpeg


Έμειναν μερικές ώρες ακόμα μέχρι την αναχώρηση της πτήσης μου, οπότε πήρα το λεωφορείο για να ρίξω και μια ματιά στο Abu Dhabi που απέχει περίπου μιάμιση ώρα.

Θυμήθηκα ότι το Abu Dhabi είναι νησί , αμέσως μόλις περάσαμε την γέφυρα και είδα έστω και από μακριά το περίφημο και εντυπωσιακό μεγάλο τζαμί του Σουλτάνου Zayed.

Δεν θα προλάβω να πάω να το δω από κοντά, αφού δεν είναι κοντά στο κέντρο , αλλά θεωρώ σίγουρο ότι κάποια στιγμή θα ξαναβρεθώ περαστικός από το Abu Dhabi οπότε θα έχω την ευκαιρία.

Στον σταθμό ρώτησα αν έχουν lockers για να μην κουβαλάω τα μπακπακς φορτωμένος σαν γκαμήλα. Δεν είχαν, αλλά μου υπέδειξαν την λύση.
Πας σε ένα σουπερμάρκετ Lulus και κάνεις τον πελάτη. Υπάρχει υπηρεσία φύλαξης τσαντών.
Μου τα έβαλε ένα παιδί σε ένα καρότσι σουπερμάρκετ, μου έδωσε κι ένα αριθμημένο μπρελόκ και βγήκα για περιήγηση άνετος και ωραίος.
Παρότι είχε πια νυχτώσει και δεν κούνησα ρούπι από τον κεντρικό δρόμο που κόβει την πόλη του Abu Dhabi στα δύο, μου φάνηκε λίγο πιο συμπαθητικό , λιγότερο χαοτικό από το Dubai.
Περπάτησα μέχρι την παραλία Corniche που μου φάνηκε πάρα πολύ ωραία, παρότι δεν υπήρχε ψυχή εκείνη την ώρα.

IMG_6967.jpeg



IMG_6962.jpeg

Είδα και το Worlds Trade Center. Αυτό που δεν είδα, ήταν κελεμπίες και μπούρκες.

Πραγματικά αν δεν ήταν το οικείο πια περιβάλλον των πόλεων στα εμιράτα ,θα αναρωτιόμουν αν είμαι στο Δελχί, στο Πεκίνο ή στην Μανίλα.
Είχα πια ψοφήσει από την κούραση,
Η εφαρμογή του κινητού μου έδωσε συγχαρητήρια για το ρεκόρ των 22.375 μέτρων που είχε καταγράψει , οπότε με αντάμειψα με ένα τελευταίο spicy δείπνο σε ένα πολύ ωραίο ινδικό.
Πήρα τις αποσκευές από το Lulus κι έφυγα γι αεροδρόμιο.
Είχα προβληματιστεί τις προηγούμενες ημέρες σχετικά με τον επόμενο προορισμό.
Δεν ήθελα άλλο τζαμιά .Πόσο μάλλον που είχε ήδη αρχίσει το Ραμαζάνι.
Η πιο οικονομική επιλογή επιστροφής ήταν μέσω του Κουτάισι της Γεωργίας, περίπου 90 ευρώ.
Μια χαρά σκέφτηκα, είχε και νυχτερινό λεωφορείο για Τυφλίδα αμέσως μετά την άφιξη. Ότι πρέπει για ένα τριήμερο city break.
Μετὰ τσέκαρα θερμοκρασίες και έκανα πίσω.
Τι να πάω να κάνω μέσα στα χιόνια.
Να κλειστώ , να πίνω κρασιά στις ταβέρνες της Τυφλίδας και να γυρίσω σπίτι τύφλα στο μεθύσι; Άλλη φορά.
Προσγειώθηκα μέσω Αθήνας, στην Θεσσαλονίκη το πρωί της Καθαράς Δευτέρας, μέσα στην μούχλα και την βροχή.

Μου ήρθε να βάλω τα κλάματα. Στο τσακ δεν άνοιξα το Google flights να ξαναφύγω.

Γκρίνιαξα στην κόρη μου που ήρθε αγουροξυπνημένη να με παραλάβει , πως ούτε χαρταετό δεν μπορούμε να πετάξουμε.

Λες και σχεδόν δύο μήνες τώρα, δεν πετάω χαρταετό.

THE END
 
Last edited by a moderator:

psilos3

Member
Μηνύματα
7.052
Likes
55.617
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Ωραίος, περιμένουμε συχνά - πυκνά τις ανταποκρίσεις σου λοιπόν!
 

arabickostas

Member
Μηνύματα
569
Likes
2.244
Να, κάθομαι εδώ τώρα μέσα στα άγρια μεσάνυχτα στο αεροδρόμιο του Αμπουνταμπι και περιμένω την πτήση μου.
Κι επειδή βαριέμαι μόνος και διαβάζω τραβελστόρις να περάσει η ώρα, είπα ας γράψω κι εγώ μια έκθεση ιδεών, κάτι.
Η αλήθεια είναι πως το πεντάωρο στοποβερ εδώ, αξίζει την ταλαιπωρία γιατί έκλεισα αυτό το εισιτήριο σε μια τιμή που μου φάνηκε καθαρή κλοπή .
Και αποτέλεσε και την αιτία να επιλέξω τη Σρι Λανκα αντί για την Ινδονησία ή τις Φιλιππίνες ας πούμε.
Η αλήθεια είναι ότι με επηρέασε ο Καβαφης στην εφηβεία και δεν δίνω ιδιαίτερη σημασία στον προορισμό. Αρκεί να είναι μακρύς ο δρόμος.
Το έκλεισα μήνες πριν για σήμερα του Άι-Γιαννιού, αλλά -όπως λέει και η παροιμία-δεν είναι κάθε μέρα τ’Άι-Γιαννιού.
Με ολίγα κιλά βέβαια ,πράγμα που δεν με χάλασε αφού δεν χρησιμοποιώ βαλίτσα αλλά ένα μέτριο και ένα μικρό μπάκπακ.
Βάλε κι ένα εξηντάρι ή πτήση Θεσσαλονίκη-Αθήνα και με 250 συνολικά με την Εγέα και τη Ετιχάδα αναμένεται να φτάσω αύριο στις 8.30 το πρωί τοπική ώρα στο Κολόμπο.
Χορτάτος από φαγητό και ύπνο και με όλη την ημέρα μπροστά μου.
Το ταξίδι αυτό είναι κάπως επιμελώς ατημέλητο . Η διάρκεια του είναι ακόμη ανοιχτή.
Η επιμέλεια συνίσταται στο ότι έχω κλείσει κάποιες βασικές διηπειρωτικές πτήσεις -αλλά όχι αυτήν της επιστροφής.
Και η ατημελησία στο ότι δεν έχω κλείσει σχεδόν τίποτε άλλο εκτός από την διαμονή για δύο νύχτες.

Ωπ άνοιξε η γκέιτ μου.

Σρι Λανκα λοιπόν και βλέπουμε.
Και μεις που κατα καιρους ημασταν το αντιθετο τι κερδισαμε :haha: ? Οποτε μεινε ετσι. Καλη διαμονη!!
 

mikrh tsopana

Member
Μηνύματα
1.791
Likes
8.407
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
Ταξίδι-Όνειρο
θα το αποφασίσω αύριο
Μηνύματα
51
Likes
1.128
Λοιπόν,που είχα μείνει;

Ναι, η πτήση δεν ήταν και πολύ ξεκούραστη. Μέχρι να μας σερβίρουν, να πιω και το κρασί μου ,πέρασαν δυο ώρες. Προσγειωθήκαμε πάνω στον ύπνο τον γλυκό . Θα τους βάλω χαμηλή κριτική.
Τα διαδικαστικά πολύ εύκολα, είχα e-visa από την Ελλάδα , baggage claim δεν είχα , σε δύο λεπτά ήμουν έξω.
Στο ΑΤΜ της Bank of the People έβαλα Revolut και έβγαλα ρουπίες. Σαν γνήσια λαϊκή τράπεζα δεν πήρε προμήθεια η έτσι νομίζω τουλάχιστον.
Δεν με ρώτησε πάντως το μηχάνημα . Τις έβγαλε αγόγγυστα.
1 ευρώ 300 ρουπίες χοντρικά για ευκολία στις πράξεις.
Στην Dialog πήρα κάρτα Sim 50GB για ένα μήνα με 8 ευρώ περίπου

Είχα κατεβασμένες τις εφαρμογές Uber και την τοπική PickMe. Η PickMe θέλει τοπικό νούμερο για registration, ή Uber είναι οκ και με Google ή Apple account.
Δεν χρησιμοποίησα καμία από τις δύο, απλώς τις άνοιξα και είδα που παίζουν οι τιμές για να παζαρέψω στην official πιάτσα ταξί.
Έχει και λεωφορεία να σε πάνε στο Κολόμπο αλλά ήμουν άυπνος και η ζέστη αποπνικτική.
Γύρω στα 15 ευρώ για τον κεντρικό σταθμό τρένων Colombo Fort. Περίπου μισή ώρα.
Οι περισσότεροι τουρίστες ,κάνουν τον τυπικό γύρο της Σρι Λανκα σύμφωνα με την φορά του ρολογιού.
Εγώ επειδή είμαι ανάποδος, θα την κάνω ανάποδα. Έτσι πήρα ένα εισιτήριο β’ θέσης με 1,5 ευρώ για την πόλη Galle στην νοτιοδυτική μεριά.
Το τρένο ήταν τουλάχιστον 80 ετών με ανοιχτά παράθυρα και ανεμιστήρες οροφής.
Στο βαγόνι είμασταν ως επί το πλείστον τουρίστες και μια καγκουροπαρέα ντόπιων πιτσιρικάδων.
Με το που ξεκινήσαμε βάλανε ένα φορητό ηχείο να βαράει -τέρμα τα γκάζια- το top ten της local pop music.

Παρτάραμε πρωί πρωί δηλαδή.

Η διαδρομή πολύ ευχάριστη.
Σε μεγάλο μέρος της παραθαλάσσια.
Εικόνες της τοπικής καθημερινότητας, δηλαδή παράγκες, τσιμεντόλιθοι , τσίγκινες στέγες ,παιδιά , σκυλιά ,γελάδια, κοκόρια, φοινικόδεντρα και απλωμένες μπουγάδες .
Τα αναμενόμενα.
Η νοτιοδυτική ακτή της Σρι Λανκα είναι κάπως σαν την Χαλκιδική από ότι κατάλαβα.
Ανά δέκα είκοσι χιλιόμετρα από Bentota ως Hambantota , είναι καμία εικοσαριά παραθεριστικά χωριά άλλα περισσότερο άλλα λιγότερο ανεπτυγμένα.
Εγώ επέλεξα την Unawatuna που είναι δέκα λεπτά έξω από την πόλη Galle που έχει ένα UNESCO site αξιοθέατο και έχω στο πρόγραμμα να επισκεφτώ.
Κατέλυσα στο Cycling Backpackers Hostel.
20 δολάρια για δύο βράδια, νομίζω κάπου εκεί.
Ήσυχο, καθαρό, ξυπόλυτο. Μακριά από την παραλία κανένα χιλιόμετρο αλλά οκ .
Το επέλεξα γιατί διαθέτει ποδήλατα για να κάνω καμιά βόλτα εδώ που δεν έχει ανηφόρες.
Δεν έχει ζεστό νερό βέβαια -περιττή πολυτέλεια με τέτοια κάψα- αλλά ούτε και κλιματισμό. Είναι OnlyFans.
Καμία δεκαριά είμαστε οι ένοικοι. Τρία αγόρια Σέρφερς και πέντε έξη κορίτσια Yogers. Και εγώ ο θείος.
Στρίβω σε μια γωνία και βλέπω μια πιτσιρίκα να στρετσάρεται. Με τρόμαξε κιόλας με την ποδάρα στο σβέρκο.
Μη ανήκοντας σε καμία από τις παραπάνω συνομοταξίες, είπα να το πάω μέχρι τέλους και να μην κάτσω να ξεκουραστώ, - παρ’ότι ήμουν κομμάτια-σχεδόν τριάντα ώρες στο δρόμο.
Κατέβηκα λοιπόν στην Unawatuna Beach που μου φάνηκε συμπαθητική λόγω του ημικυκλικού σχήματός της .
Κατά τα άλλα, όπως σε όλα τα -ήλιος,θάλασσα,ξαπλώστρα- μέρη του κόσμου τα γνωστά.
Ταβερνάκι στο κύμα, μπητσόμπαρα, σουβενιραδικα. Το τοπικό χρώμα είναι από τα Αγιουρβέδικα μασατζίδικα και τα τσαγάδικα και τα spice shops.
Το κύριο χαρακτηριστικό της περιοχής όμως είναι άλλο .

Οι Ρωσίδες με φουσκωμένα χείλη.

Διασταυρώθηκα με τουλάχιστον σαράντα κυρίες με το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό,ηλικίας από 20 μέχρι 50 ,μέσα σε μισή ώρα περίπατο.
Η αλήθεια είναι ότι ο Βλάντιμιρ μπορεί να ζορίζεται στην Ουκρανία, αλλά εδώ έχει επέλθει η κατοχή.
Οι πινακίδες και τα μενού των εστιατορίων είναι γραμμένα πρώτα στα ρωσικά και από κάτω στα αγγλικά.
Δεν έκανα πλήρη εξερεύνηση γιατί το τεπόζιτο ενέργειας στράγγιξε.
Πήγα για φαγητό . Είπα να μην πέσω κατευθείαν στα βαθιά της τοπικής καυτερής κουζίνας, οπότε περιορίστηκα σε ένα vegetables roti (κρέπα λαχανικών ας πούμε ) και ένα αμερικανικότατο μπέργκερ. .

Επέστρεψα σχετικά νωρίς στο χόστελ. Για να μην κοιμηθώ από τις οκτώ και ξυπνήσω μέσα στα μαύρα μεσάνυχτα, έφτιαξα έναν ωραιότατο φραπέ και φούλαρα οκτάνια για δύο τρεις ώρες ακόμα.
Οι yogers παίζανε χαρτάκι και χαριεντίζονταν με τα ντόπια παλικάρια του προσωπικού. Δεν έμεινα να δω τη συνέχεια. Κούτσουρο.
IMG_4762.jpeg
IMG_4764.jpeg
IMG_4811.jpeg
 
Last edited by a moderator:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.996
Μηνύματα
922.360
Μέλη
39.699
Νεότερο μέλος
GIANNIS PNT

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom