• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιος - Οκτώβριος 2021 !

Μηνύματα
51
Likes
1.128

Ημέρα ταξιδιού 16

Ο ήλιος λάμπει, η θερμοκρασία ανοιξιάτικη., τα πουλιά κελαηδούν, το ποτάμι μπροστά μου ρέει αργόσυρτα.
Ξεκινάμε καλά . Νέα μέρα , νέα χώρα, νέες περιπέτειες.
Το χοστελ είναι πολύ καλό . Ανήκει σε αλυσίδα χοστελ και είναι τσίλικο , πεντακάθαρο. Διαθέτει και εστιατόριο και πισίνα. Καλή επιλογή .

Φόρτωσα αποβραδίς μια e-sim στο iPhone για να μπορώ να κινηθώ, αλλά αυτό με τις φωτογραφίες και τα βίντεο αδειάζει σε δύο ώρες και θέλεις δύο powerbanks παραμάσχαλα.
Έτσι τις τοπικές sim τις περνάω στο παλιό Xiaomi.

Πάμε λοιπόν.

Βγαίνω στο δρόμο , σηκώνω τα χέρι και σταματάω ένα παρδαλό κονσερβοκούτι.
Μετά τα τόσα υπεραστικά λεωφορεία που καβάλησα στη Sri Lanka ήρθε η ώρα και για αστικό. Όρθιος, χειρολαβή κλπ.
Ο εισπράκτορας -φτυστός ο Μαχατμα Γκάντι- μου λέει να κατεβάσω το μπακπακ γιατί ενοχλεί. Το βάζει στην καμπίνα του οδηγού,, όπου δίπλα στο «Μπαμπά μην τρέχεις» έχει σε εικονίτσες όλο το ινδουιστικό πάνθεον.
Σε δύο στάσεις το κονσερβοκούτι ταυτοποιήθηκε ως σαρδελοκούτι αφού παστωθήκαμε επαρκώς.
Κανένα πρόβλημα. Ούτε μασχαλίλες, ούτε σκορδίλες, ούτε τίποτα..
Άφιξη σε δέκα λεπτά στην κοντινή πόλη το Panaji.
Το μαγαζί -που ρωτώντας έμαθα ότι διέθετε κάρτες sim- ήταν κλειστό.
Είχα μια ώρα χρόνο, οπότε πήγα καρφί στην γραφική παλιά γειτονιά με τα χρωματιστά σπίτια την Fontainhas.
Η περιοχή της Γκόα είναι παλιά πορτογαλική αποικία και το αποτύπωμα της είναι κυρίαρχο ακόμα και σήμερα .
Όπου γυρίσει,το μάτι σου θα δεις εκκλησίες, παρεκκλήσια και εκκλησάκια.
Σε αρκετά μαγαζιά βλέπεις ταμπέλες τύπου Αφοί Φερνάντες και Σια, η Φερειρα και υιός.
Το Fontainhas μμμ έτσι κι έτσι. Έχει αρκετά καλοδιατηρημένα ή ανακαινισμένα κτήρια, κυρίως μπουτίκ ξενοδοχεία και restaurant, βαμμένα σε όμορφα παστέλ χρώματα συν μερικά κλασικά πορτογαλικά πλακάκια.
Ακόμα και ζαχαροπλαστείο που πουλάει pasteis de nata. είδα.
Δεν είχε ανοίξει ακόμα δυστυχώς.
Σ’ αυτά τα καλοδιατηρημένα μάλιστα έχει και ταμπέλες από έξω.

No photos allowed.

Και τι να φωτογραφίσουμε ρε φίλε .
Τα γκρέμια και την παλιατζούρα; Γιατί η υπόλοιπη γειτονιά έτσι είναι.
Αν βάλεις και το μαλλί της γριάς των τηλεφωνικών καλωδίων που χαλάνε τις φωτογραφίες τι έμεινε;
Εντάξει, αξίζει μια επίσκεψη.

IMG_5196.jpeg



IMG_5198.jpeg



IMG_5201.jpeg


IMG_5203.jpeg


IMG_5204.jpeg

Το υπόλοιπο Panaji είναι για τα Panajiria. Αυτό που το σώζει είναι ο ποταμοκολπος Madovi που δεν κατεβάζει πτώματα , αντιθέτως δείχνει πεντακάθαρος και έχει
και τέσσερα πέντε πλωτά καζίνο.

IMG_5215.jpeg



IMG_5211.jpeg



IMG_5208.jpeg



IMG_5199.jpeg



IMG_5236.jpeg



IMG_5234.jpeg

Κατευθύνθηκα στην κεντρική λαχαναγορά όπου ιδιαίτερη εντύπωση μου έκαναν τα τραχιά αγγούρια.

IMG_5193.jpeg

Στον επάνω όροφο ήταν το μαγαζί κινητής τηλεφωνίας από όπου θα έπαιρνα την κάρτα .

Εκεί άρχισε το τραχύ αγγούρι.
Ίδια διαδικασία με την βίζα. Καταχωρούσε τα στοιχεία μου σε μια κρατική εφαρμογή,. Στο gov.in ας πούμε.
Φωτογραφία διαβατηρίου, φωτογραφία σφραγίδας εισόδου, τηλέφωνο στο χόστελ για επιβεβαίωση διεύθυνσης,Διεύθυνση στην Ελλάδα. Ταχυδρομικό κώδικα.
Η συννενόηση στα αγγλικά κυλούσε αργά κα βασανιστικά.
Μόνο κάποιος που έχει τύχει να μιλήσει με Ινδό σε κάποιο call center μπορεί να καταλάβει το επίπεδο της συνεννόησης.
Το διαχειριζόμουν με ηρεμία Βούδα σε συνδυασμό με βαθιές αναπνοές.

Ομμμμμμμμ

Συνέχισε ζητώντας έναν τηλεφωνικό αριθμό αναφοράς. Έβαλα του αδερφού μου .

Οχι λέει. Indian number.

Που να τον βρω ρε φίλε .

Εσύ είσαι ο μόνος Ινδός που γνωρίζω.

Μάλλον κολακεύτηκε και έβαλε τον δικό του, αλλά με έβαλε να ορκιστώ στην θεά Κάλι ότι μόλις βγω από την Ινδία θα σπάσω ή θα φάω την sim card.
Αν χρησιμοποιούνταν από άλλο πρόσωπο θα έβρισκε τον μπελά του.
Μωρέ όχι όρκο , αλλά να μην πω τι άλλο θα έπαιρνα για να τελειώσει το μαρτύριο.
Ανοίγει το πορτάκι , βάζει την κάρτα γιατί το δικό μου χέρι έτρεμε.
Έτοιμη; ρωτάω.

Όχι ακόμη ,πρέπει να σε φωτογραφίσω .
Με περνάει από το γκισέ μπροστά από έναν άσπρο τοίχο, όπως στήνουν στην αστυνομία τους κακούργους.

Τραβάει μια , την κοιτάει , την ξανακοιτάει.

Οχι λέει. Blink your eyes .

Κάνω ένα τσαχπίνικο τετραπλό blink.

No, no , just once.

Άρχισα να σκέφτομαι ότι αυτά τα lblink είναι τα κόλπα τα ζόρικα που κάνουν στην Ινδία, Αλλά θυμήθηκα ότι ο στίχος έχει μια πιο ερωτική διάσταση , που δεν ταίριαζε ακριβώς στην περίσταση.
Να τον δείρω ήθελα , όχι να τον μαγνητίσω.

Blink! Τέλος. Πήρα πτυχίο.

Έφυγα πετώντας , φοβούμενος μη μου ζητήσουν και τον ΑΜΚΑ της μάνας μου .
Ίσα που πρόλαβα ένα φερυ - παντόφλα και πέρασα στην άλλη όχθη του ποταμόκολπου για να νιώσω ασφαλής.

Την Γκόα την πρωτοάκουσα στα 90’s σαν ένα μέρος που γινότανε θρυλικά πάρτυ κάτω από τις φοινικιές και που οι djs είχαν δημιουργήσει τον Goa psychedelic trance sound.

Την εποχή εκείνη ήμουν ήδη νοικοκυρόπαιδο και είχα αφήσει πίσω, τα ποτά και τα ξενύχτια.
Βρέθηκα δύο τρεις φορές σε καλοκαιρινά κλαμπ, όταν η trance μεσουρανούσε αλλά έφευγα γρήγορα γιατί γλιστρούσα στο πριονίδι.
Πριόνια με μετρονόμο στα 150 decibel δεν ήταν ο καλύτερος συνδυασμός για τα ήδη βεβαρημένα αυτιά μου.
Δεν έχω ιδέα αν υπάρχει ακόμα αυτό το σκηνικό, εγώ για μπάνια ήρθα.
Αλλά δεν ξέρω ακόμα που θα κοιμηθώ αύριο και είπα να κάνω μια αυτοψία σ αυτές τις trance παραλίες κι αν μ αρέσουν να κλείσω κάπου.
Μεσημέριασε και δεν είχα διάθεση να ξαναμπώ σε λεωφορείο. Έπιασα κουβέντα με έναν τουκτουκερη .
Τα μιλήσαμε, τα συμφωνήσαμε. Ξεκινήσαμε από το Fort Aguada ένα γεροχτισμένο κάστρο με τις πολεμίστρες του, με τις τάφρους του του, με τον φάρο του , κομπλέ, καλοδιατηρημένο, που αγναντεύει την Αραβική θάλασσα.

Μιλιούνια Ινδοί τουρίστες κι εγώ. Τα υπόγεια μπουντρούμια δεν ήταν ανοιχτά για το κοινό. Καλό ήταν. αλλά έχω δει και καλύτερα.

Απέξω εμποροπανήγυρις Αγίου Μάμα.

IMG_5219.jpeg


IMG_5222.jpeg

Μετά πήγαμε στις πιο κοντινές παραλίες Candolim και Kalangute.
Μαζικός τουρισμός τύπου Φαληράκι κλπ . Πηγμένος ο κεντρικός δρόμος από κίνηση, δεκάδες ξενοδοχεία εστιατόρια κλπ μαγαζιά.

Του ζήτησα να με πάει στην παραλία. Πανικός. Σχεδόν 10 χλμ με συνεχόμενα μπητς μπαρ . Δεν περιγράφω άλλο . Τα Ημισκούμπρια το περιγράφουν ακριβώς.

Όπου φύγει φύγει..

Τελευταίος σταθμός η γειτονιά μου η Old Goa .
Δύο χιλιόμετρα από το Χοστελ.

Νόμιζα πως είναι κάποιος παραδοσιακός οικισμός αλλά τελικά ήταν δύο εκκλησίες .
Ο καθεδρικός και του Αγίου Φραγκίσκου Χαβιέ. Πολύ εντυπωσιακές και οι δύο.
Αυτός ο Φραγκίσκος είναι θαμμένος εδώ και τιμάται ιδιαιτέρως.όντας ο ιεραπόστολος που βάφτισε χιλιάδες ιθαγενείς χριστιανούς. Χαμός και εκεί. Γκρουπ και σχολεία περίμεναν ουρά.

Είδα μια πόρτα ανοιχτή και μπήκα .

Κατάλαβα ότι ήταν η έξοδος αφού όλοι ερχόταν από το άλλο ρεύμα αλλά οκ η δουλειά έγινε.

IMG_5226.jpeg


IMG_5223.jpeg

Κάθισα σε ένα παγκάκι να ξεκουραστώ κι έγραφα την ραψωδία της sim card.

Ε άναψα κι ένα τσιγάρο.

Στην τελευταία τζούρα, βλέπω να έρχεται έξαλλος ένας αστυνομικός και μα μου φωνάζει από μακριά No smoking .
To είχα σβήσει και πέταξα την γόπα στο μπακπακ.
I have photo of you μου λέει και μου έδειξε την ενοχοποιητική στάχτη. Και μια πινακίδα 2 επί 2 που έγραφε No smoking

Πάγωσα.

Πρόστιμο ή απέλαση;

Μου ήρθε να τον πω

«Νιε πανιμαγιου ανγκλίσκι γκασπαζά”

μήπως και ψαρώσει από την δύναμη του ρουβλιού, αλλά ψέλλισα πέντε φορές sorry please και απομακρύνθηκα σαν τη βρεγμένη γάτα.

Περπάτησα την κατηφόρα μέχρι το χόστελ ελπίζοντας να σβήσει από το κινητό το τεκμήριο του εγκλήματος.
Αυτά συνέβησαν μέχρι τις 6 το απόγευμα που γύρισα .
Είπα αρκετός τουρισμός για σήμερα, έφαγα τα νουντλς μου κι αποσύρθηκα.

Από τα γνωστά στερεότυπα που ακολουθούν την Ινδία μπορώ να επιβεβαιώσω ότι οι αγελάδες κάνουν κουμάντο ακόμα και μέσα στο κέντρο της πόλης.
Κυκλοφορούν στη μέση του δρόμου, με ύφος χιλίων καρδιναλίων, μπαίνουν σε αυλές,σε μαγαζιά ότι γουστάρουν κάνουν.
IMG_5242.jpeg


Για την μπίχλα και την ατμοσφαιρική μόλυνση μόλυνση δεν επιβεβαιώνω ακόμα, αλλά ίσως η τουριστική και παραθαλάσσια
Γκόα δεν είναι αντιπροσωπευτική.

 
Last edited by a moderator:

psilos3

Member
Μηνύματα
7.052
Likes
55.617
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Ωραίος, περιμένουμε συχνά - πυκνά τις ανταποκρίσεις σου λοιπόν!
 

arabickostas

Member
Μηνύματα
569
Likes
2.244
Να, κάθομαι εδώ τώρα μέσα στα άγρια μεσάνυχτα στο αεροδρόμιο του Αμπουνταμπι και περιμένω την πτήση μου.
Κι επειδή βαριέμαι μόνος και διαβάζω τραβελστόρις να περάσει η ώρα, είπα ας γράψω κι εγώ μια έκθεση ιδεών, κάτι.
Η αλήθεια είναι πως το πεντάωρο στοποβερ εδώ, αξίζει την ταλαιπωρία γιατί έκλεισα αυτό το εισιτήριο σε μια τιμή που μου φάνηκε καθαρή κλοπή .
Και αποτέλεσε και την αιτία να επιλέξω τη Σρι Λανκα αντί για την Ινδονησία ή τις Φιλιππίνες ας πούμε.
Η αλήθεια είναι ότι με επηρέασε ο Καβαφης στην εφηβεία και δεν δίνω ιδιαίτερη σημασία στον προορισμό. Αρκεί να είναι μακρύς ο δρόμος.
Το έκλεισα μήνες πριν για σήμερα του Άι-Γιαννιού, αλλά -όπως λέει και η παροιμία-δεν είναι κάθε μέρα τ’Άι-Γιαννιού.
Με ολίγα κιλά βέβαια ,πράγμα που δεν με χάλασε αφού δεν χρησιμοποιώ βαλίτσα αλλά ένα μέτριο και ένα μικρό μπάκπακ.
Βάλε κι ένα εξηντάρι ή πτήση Θεσσαλονίκη-Αθήνα και με 250 συνολικά με την Εγέα και τη Ετιχάδα αναμένεται να φτάσω αύριο στις 8.30 το πρωί τοπική ώρα στο Κολόμπο.
Χορτάτος από φαγητό και ύπνο και με όλη την ημέρα μπροστά μου.
Το ταξίδι αυτό είναι κάπως επιμελώς ατημέλητο . Η διάρκεια του είναι ακόμη ανοιχτή.
Η επιμέλεια συνίσταται στο ότι έχω κλείσει κάποιες βασικές διηπειρωτικές πτήσεις -αλλά όχι αυτήν της επιστροφής.
Και η ατημελησία στο ότι δεν έχω κλείσει σχεδόν τίποτε άλλο εκτός από την διαμονή για δύο νύχτες.

Ωπ άνοιξε η γκέιτ μου.

Σρι Λανκα λοιπόν και βλέπουμε.
Και μεις που κατα καιρους ημασταν το αντιθετο τι κερδισαμε :haha: ? Οποτε μεινε ετσι. Καλη διαμονη!!
 

mikrh tsopana

Member
Μηνύματα
1.791
Likes
8.407
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
Ταξίδι-Όνειρο
θα το αποφασίσω αύριο
Μηνύματα
51
Likes
1.128
Λοιπόν,που είχα μείνει;

Ναι, η πτήση δεν ήταν και πολύ ξεκούραστη. Μέχρι να μας σερβίρουν, να πιω και το κρασί μου ,πέρασαν δυο ώρες. Προσγειωθήκαμε πάνω στον ύπνο τον γλυκό . Θα τους βάλω χαμηλή κριτική.
Τα διαδικαστικά πολύ εύκολα, είχα e-visa από την Ελλάδα , baggage claim δεν είχα , σε δύο λεπτά ήμουν έξω.
Στο ΑΤΜ της Bank of the People έβαλα Revolut και έβγαλα ρουπίες. Σαν γνήσια λαϊκή τράπεζα δεν πήρε προμήθεια η έτσι νομίζω τουλάχιστον.
Δεν με ρώτησε πάντως το μηχάνημα . Τις έβγαλε αγόγγυστα.
1 ευρώ 300 ρουπίες χοντρικά για ευκολία στις πράξεις.
Στην Dialog πήρα κάρτα Sim 50GB για ένα μήνα με 8 ευρώ περίπου

Είχα κατεβασμένες τις εφαρμογές Uber και την τοπική PickMe. Η PickMe θέλει τοπικό νούμερο για registration, ή Uber είναι οκ και με Google ή Apple account.
Δεν χρησιμοποίησα καμία από τις δύο, απλώς τις άνοιξα και είδα που παίζουν οι τιμές για να παζαρέψω στην official πιάτσα ταξί.
Έχει και λεωφορεία να σε πάνε στο Κολόμπο αλλά ήμουν άυπνος και η ζέστη αποπνικτική.
Γύρω στα 15 ευρώ για τον κεντρικό σταθμό τρένων Colombo Fort. Περίπου μισή ώρα.
Οι περισσότεροι τουρίστες ,κάνουν τον τυπικό γύρο της Σρι Λανκα σύμφωνα με την φορά του ρολογιού.
Εγώ επειδή είμαι ανάποδος, θα την κάνω ανάποδα. Έτσι πήρα ένα εισιτήριο β’ θέσης με 1,5 ευρώ για την πόλη Galle στην νοτιοδυτική μεριά.
Το τρένο ήταν τουλάχιστον 80 ετών με ανοιχτά παράθυρα και ανεμιστήρες οροφής.
Στο βαγόνι είμασταν ως επί το πλείστον τουρίστες και μια καγκουροπαρέα ντόπιων πιτσιρικάδων.
Με το που ξεκινήσαμε βάλανε ένα φορητό ηχείο να βαράει -τέρμα τα γκάζια- το top ten της local pop music.

Παρτάραμε πρωί πρωί δηλαδή.

Η διαδρομή πολύ ευχάριστη.
Σε μεγάλο μέρος της παραθαλάσσια.
Εικόνες της τοπικής καθημερινότητας, δηλαδή παράγκες, τσιμεντόλιθοι , τσίγκινες στέγες ,παιδιά , σκυλιά ,γελάδια, κοκόρια, φοινικόδεντρα και απλωμένες μπουγάδες .
Τα αναμενόμενα.
Η νοτιοδυτική ακτή της Σρι Λανκα είναι κάπως σαν την Χαλκιδική από ότι κατάλαβα.
Ανά δέκα είκοσι χιλιόμετρα από Bentota ως Hambantota , είναι καμία εικοσαριά παραθεριστικά χωριά άλλα περισσότερο άλλα λιγότερο ανεπτυγμένα.
Εγώ επέλεξα την Unawatuna που είναι δέκα λεπτά έξω από την πόλη Galle που έχει ένα UNESCO site αξιοθέατο και έχω στο πρόγραμμα να επισκεφτώ.
Κατέλυσα στο Cycling Backpackers Hostel.
20 δολάρια για δύο βράδια, νομίζω κάπου εκεί.
Ήσυχο, καθαρό, ξυπόλυτο. Μακριά από την παραλία κανένα χιλιόμετρο αλλά οκ .
Το επέλεξα γιατί διαθέτει ποδήλατα για να κάνω καμιά βόλτα εδώ που δεν έχει ανηφόρες.
Δεν έχει ζεστό νερό βέβαια -περιττή πολυτέλεια με τέτοια κάψα- αλλά ούτε και κλιματισμό. Είναι OnlyFans.
Καμία δεκαριά είμαστε οι ένοικοι. Τρία αγόρια Σέρφερς και πέντε έξη κορίτσια Yogers. Και εγώ ο θείος.
Στρίβω σε μια γωνία και βλέπω μια πιτσιρίκα να στρετσάρεται. Με τρόμαξε κιόλας με την ποδάρα στο σβέρκο.
Μη ανήκοντας σε καμία από τις παραπάνω συνομοταξίες, είπα να το πάω μέχρι τέλους και να μην κάτσω να ξεκουραστώ, - παρ’ότι ήμουν κομμάτια-σχεδόν τριάντα ώρες στο δρόμο.
Κατέβηκα λοιπόν στην Unawatuna Beach που μου φάνηκε συμπαθητική λόγω του ημικυκλικού σχήματός της .
Κατά τα άλλα, όπως σε όλα τα -ήλιος,θάλασσα,ξαπλώστρα- μέρη του κόσμου τα γνωστά.
Ταβερνάκι στο κύμα, μπητσόμπαρα, σουβενιραδικα. Το τοπικό χρώμα είναι από τα Αγιουρβέδικα μασατζίδικα και τα τσαγάδικα και τα spice shops.
Το κύριο χαρακτηριστικό της περιοχής όμως είναι άλλο .

Οι Ρωσίδες με φουσκωμένα χείλη.

Διασταυρώθηκα με τουλάχιστον σαράντα κυρίες με το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό,ηλικίας από 20 μέχρι 50 ,μέσα σε μισή ώρα περίπατο.
Η αλήθεια είναι ότι ο Βλάντιμιρ μπορεί να ζορίζεται στην Ουκρανία, αλλά εδώ έχει επέλθει η κατοχή.
Οι πινακίδες και τα μενού των εστιατορίων είναι γραμμένα πρώτα στα ρωσικά και από κάτω στα αγγλικά.
Δεν έκανα πλήρη εξερεύνηση γιατί το τεπόζιτο ενέργειας στράγγιξε.
Πήγα για φαγητό . Είπα να μην πέσω κατευθείαν στα βαθιά της τοπικής καυτερής κουζίνας, οπότε περιορίστηκα σε ένα vegetables roti (κρέπα λαχανικών ας πούμε ) και ένα αμερικανικότατο μπέργκερ. .

Επέστρεψα σχετικά νωρίς στο χόστελ. Για να μην κοιμηθώ από τις οκτώ και ξυπνήσω μέσα στα μαύρα μεσάνυχτα, έφτιαξα έναν ωραιότατο φραπέ και φούλαρα οκτάνια για δύο τρεις ώρες ακόμα.
Οι yogers παίζανε χαρτάκι και χαριεντίζονταν με τα ντόπια παλικάρια του προσωπικού. Δεν έμεινα να δω τη συνέχεια. Κούτσουρο.
IMG_4762.jpeg
IMG_4764.jpeg
IMG_4811.jpeg
 
Last edited by a moderator:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.996
Μηνύματα
922.360
Μέλη
39.699
Νεότερο μέλος
GIANNIS PNT

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom