mapouna protopao
Member
- Μηνύματα
- 51
- Likes
- 1.128
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ημέρα ταξιδιού 2
- Ημέρα ταξιδιού 3
- Ημέρα Ταξιδιού 4
- Ημέρα Ταξιδιού 5
- Ημέρα Ταξιδιού 6
- Ημέρα Ταξιδιού 7
- Ημέρα Ταξιδιού 8
- Ημέρα Ταξιδιού 9
- Ημέρα Ταξιδιού 10
- Ημέρες Ταξιδιού 11 & 12
- Ημέρα Ταξιδιού 13
- Ημέρα Ταξιδιού 14
- Ημέρα Ταξιδιού 15
- Ημέρα Ταξιδιού 16
- Ημέρα Ταξιδιού 17
- Ημέρα Ταξιδιού 18
- Ημέρα Ταξιδιού 19
- Ημέρα Ταξιδιού 21
- Ημέρα Ταξιδιού 22
- Ημέρα Ταξιδιού 24
- Ημέρα Ταξιδιού 25
- Ημέρα Ταξιδιού 26
- Ημέρα Ταξιδιού 27
- Ημέρα Ταξιδιού 37
- Ημέρα Ταξιδιού 38
- Ημέρα Ταξιδιού 39
- Ημέρα Ταξιδιού 40
- Ημέρα Ταξιδιού 41
- Ημέρα Ταξιδιού 42
- Ημέρα Ταξιδιού 43
- Ημέρα Ταξιδιού 44
- Ημέρα Ταξιδιού 45
- Ημέρες Ταξιδιού 46 & 47
- Ημέρα Ταξιδιού 48
- Ημέρα Ταξιδιού 49
- Ημέρες Ταξιδιού 50 & 51
- Ημέρες Ταξιδιού 52 & 53
- Ημέρα Ταξιδιού 54
- Ημέρες Ταξιδιού 55 & 56
Ημέρα ταξιδιού 10
Χτες πέρασα δύσκολο βράδυ. Όχι , δεν με πείραξε το κάρι.
Απλά το ταξίδι είναι πια σε αντίστροφη μέτρηση.
Στον αρχικό σχεδιασμό είχα αφήσει φλου, αν θα διαρκούσε μια ή δυο ή τρεις βδομάδες. Τελικά λίγο πριν υποβάλω την αίτηση για Βίζα και σε συνδυασμό με την αναζήτηση βολικών πτήσεων αναχώρησης , έκλεισα στις 13 μέρες.
Υπάρχουν τρόποι να είσαι πιο ευέλικτος, τα εικονικά onwards tickets δηλαδή , αλλά θεώρησα ότι ήταν οκ αυτό το διάστημα .
Εκ των υστέρων λέω, ότι μια βδομάδα ακόμα δεν θα με χάλαγε.
Θα μείνει από έξω η Βόρεια Σρι Λανκα , η οποία φυλετικά , θρησκευτικά, πολιτισμικά είναι άλλο κράτος.
Πολύ κοντά στην νοτιότερη πολιτεία της Ινδιας , την Tamil Nadu , όπου πας κολυμπώντας , που λέει ο λόγος.
Ο προφανής επόμενος προορισμός είναι λοιπόν, η γειτονική Ινδία.
Επηρεασμένος από την ευκολία έκδοσης της Visa για Sri Lanka άφησα την Visa για Ινδία για αργότερα.
Ανεπίτρεπτη επιπολαιότητα.
Η έκδοση αποδείχθηκε μια πραγματική οδύσσεια.
Από το κινητό, με κακό ίντερνετ και λάθος νούμερο γυαλιά πρεσβυωπίας ξεκίνησα την μάχη.
Ένιωσα σαν να με έχουν βάλει στον προβολέα και να με χαστουκίζουν . Μίλα ρε!!
Τον πατέρα σου, τη μάνα σου, τη γυναίκα σου, πότε απολύθηκες από το στρατό , αν είσαι πρώην μπάτσος η έχεις συλληφθεί ποτέ, τις χώρες που έχεις επισκεφθεί την τελευταία δεκαετία.
Έγραψα 19 , τρέμοντας μην ξεχάσω καμία. Ξέχασα την Βόρεια Μακεδονία γιατί ήμουν απλά περαστικός , ελπίζω να μη μου κοστίσει.
Στην επόμενη πίστα, σε ρωτάνε αν κρατάει η σκούφια σου , έστω και τρεις γενιές πίσω, από την Πακιστάν χελντ τέριτορι. Αχα λέω! Αλυτρωτισμός κι εδώ.
Δεν νομίζω , είμαι ανοιχτόχρωμος , αλλά ποτέ δεν ξέρεις.
Μέσα στον πανικό μου τίκαρα ναι, αλλά οκ μπόρεσα να το αναιρέσω.
Σκέφτηκα καλού κακού να σβήσω από φίλο στο φέισμπουκ,τον Τανβιρ , ένα φίλο που κατάγεται από κει, αλλά οκ δεν κιότεψα.
Μετά upload φωτογραφία μου , μετά upload φωτογραφία διαβατηρίου σε pdf ,
πω ρε φίλε, θέλω να βάλω τα κλάματα.
Παράγγειλα το pdf σε μια φίλη στην Ελλάδα, μου το έστειλε άμεσα- θένκιουυυ- οκ πάει κι αυτό .
Τσάτρα πατρα καταφέρνω να πληρώσω και τα 25 USD.
Εκεί γλυκάνανε λίγο.
Πήρα ένα ανακουφιστικό μειλ ότι οκ είναι σε αναμονή.
Στο υστερόγραφο λέει ότι σε 72 ώρες θα εκδοθεί.
Τσίμα τσίμα δηλαδή. Σε αναμμένα κάρβουνα.
Τέλος πάντων ξύπνησα , πακετάρισα , πήρα ένα Tuk Tuk και του είπα Pollonaruwa bus station.
Ο σταθμός αποδείχθηκε μια απλή στάση λεωφορείου.
Ήταν ένας εκεί, με ρώτησε που πάω, ανέβα σ’ αυτό μου λέει , σε μισή ώρα φεύγει , πιάσε θέση , εισιτήριο στον εισπράκτορα .
Μπαμ μπαμ εξυπηρέτηση.
Σε πρωτοκοσμική χώρα θα είχα χάσει την μπάλα και την ώρα μου.
Το κυλικείο του σταθμού είναι οι μικροπωλητές με τα καλαθάκια που ανεβαίνουν.
Σποράκι, πατατάκι ,ξηροί καρποί ,νεράκι έχω λέγετε.
Πήρα τα σνακς μου και έναν φρεσκοκομμένο ανανά για πρωινό. Αυτό είναι σέρβις. Οχι, μπράβο.
Έβαλα το μεγάλο μπακπακ σε μια άλλη θέση γιατί ο νεαρός που καθόταν σ’αυτήν, πήγε για κατούρημα και δεν ήθελε να χάσει τη θέση.
Πλήρης ενσωμάτωση στο σύστημα.
Αυτός ο ένας στην υποδοχή που με εξυπηρέτησε , ανέβηκε στο πλατύσκαλο και φώναξε στεντόρεια και απνευστί.
Για MataleNaulaDambullaHabaranaMinneriyaPollonaruwa αναχωρεί.
Σε χρόνο κάτω των δύο δευτερολέπτων.
Η διαδρομή -όπως όλες στη Σρι Λάνκα- είναι απολαυστική.
Η χαμηλή ταχύτητα των λεωφορείων κάνει πιο εύκολη την σύνδεση του αμφιβληστροειδή με τον εγκέφαλο και τυπώνει στο μυαλό φωτογραφίες που οι κανονικές , πολύ σπάνια θα είναι εφάμιλλες.
Στην Pollonaruwa πάω για ένα βράδυ.
Το συνδύασα με κάτι ακόμα που ήθελα να κάνω. Να μείνω σε ένα homestay.
Σε ένα σπίτι που ζει μια οικογένεια δηλαδή και διαθέτει δύο τρία περισσευούμενα δωμάτια. Και αν θες, σπιτικό πρωινό ή δείπνο.
Πραγματικά , έκλεισα ένα με καλές κριτικές και έφτασα το μεσημεράκι.
Με υποδέχτηκαν εγκάρδια και μου παρείχαν ποδήλατο να κάνω την βόλτα μου στην περιοχή.
Είπα στον νοικοκύρη ότι δεν έχω αποφασίσει ακόμα ποιον αρχαιολογικό χώρο θα επισκεφτώ. Της Pollonaruwa ή της Anuradhapura. Φυσικά απάντησε, σαν την Pollonaruwa δεν έχει.
Ότι πεις λέω.
Αγροτική περιοχή , κυρίως μονοκατοικίες σαν και κει που μένω , μέσα σε πυκνή βλάστηση .
Χάθηκα φυσικά μέσα στην ζούγκλα.
Με χαιρετούσαν από όλα τα σπίτια που περνούσα . Αγριεύτηκα λιγάκι γιατί μπροστά από κάθε σπίτι είχε πέντε έξη πανομοιότυπα σκυλιά-κανελί με μυτερά αυτιά. Τελικά δεν μου έδωσαν σημασία.
Βγήκα σε μια λίμνη - ταμιευτήρα νερού μάλλον, γιατί ποδηλατούσα πάνω σε ένα φράγμα.
Εντελώς τυχαία βρέθηκα στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου που σκόπευα να επισκεφτώ την άλλη μέρα το πρωί.
Αν και είχε πάει 4.30 και μου μέναν μόνο δύο ώρες με φως , αποφάσισα να εκμεταλλευτώ την καλοκαιρία γιατί ποτέ δεν ξέρεις τι καιρό θα κάνει .
Ο αρχαιολογικός χώρος είναι τεράστιος , 15 χλμ περίπου ,αλλά τα κύρια σημεία ενδιαφέροντος είναι κοντά στην είσοδο.
Το ωραίο είναι ότι μπαίνεις με το ποδήλατο σε έναν παράδεισο-νοικιάζουν και εκεί ποδήλατα. Όρθια είναι τα λατρευτικά μνημεία και από κει και πέρα διάφορες λιθοδομές και ερείπια σπιτιών καλυμμένα από βρύα.
Έχοντας επισκεφθεί πέρυσι το Ανγκορ Βατ στην Καμπότζη , είχα μια ιδέα πάνω κάτω , πως είναι αυτοί οι αρχαιολογικοί χώροι.
Ουδεμία σχέση φυσικά, ούτε σε έκταση , ούτε σε τέχνη και διακόσμηση.
Το μόνο εντυπωσιακό είναι κάποιες τεράστιες στούπες, μυστηριώδεις και καθηλωτικές σαν τις πυραμίδες.
Εισιτήριο 30 USD , πλήρωσα με κάρτα. Ένας τουκτουκέρης απέξω , με έψησε ότι δεν βγαίνει σε δύο ώρες με το ποδήλατο , και θα σε πιάσει η νύχτα και θα σε φάνε οι λεοπαρδάλεις . Τρίχες.
Αλλά είπα οκ γιατί είχα ψοφήσει με το σαράβαλο ποδήλατο.
Άλλαξα το μουσκεμένο τισερτ και πήγα μ αυτόν.
Οκ στα βασικά πήγα , το πολυ πέντε χιλιόμετρα, είχε και αρκετά λεωφορεία με γκρουπ από Ρωσία, Πολωνία κλπ. Έχει και μαγαζάκια μέσα, αναψυκτήρια και πάγκους με πολύ όμορφα ξυλόγλυπτα . Όμορφο και ηρεμιστικό μέρος.
Αγχώθηκα και λίγο μην νυχτώσει και που να βρω το σπιτάκι μου. Ήταν χωμένο σε έναν παράδρομο.
Το σπιτικό ρύζι με κάρι , συν μπίρα που είχα παραγγείλει άμα τη αφίξει , έκλεισε τέλεια μια όμορφη μέρα. Ρυζάκι, τέσσερα κάρι, σαλάτα τριμμένο καρότο και ανανάς. Ενδιαφέρων συνδυασμός αλλά χωρίς λαδολέμονο δεν.
Το μόνο σίγουρο στο συγκεκριμένο πιάτο είναι, ότι αφού το τρως με τα χέρια, είναι σίγουρο ότι στο τέλος γλύφεις τα δάχτυλα σου.
Το πόσο τέλεια ήταν η ημέρα αποδείχθηκε όταν αμέσως μετά το τέλος του φαγητού , ξανάρχισε η βροχή που τόσο μου έλειψε σήμερα.
Χτες πέρασα δύσκολο βράδυ. Όχι , δεν με πείραξε το κάρι.
Απλά το ταξίδι είναι πια σε αντίστροφη μέτρηση.
Στον αρχικό σχεδιασμό είχα αφήσει φλου, αν θα διαρκούσε μια ή δυο ή τρεις βδομάδες. Τελικά λίγο πριν υποβάλω την αίτηση για Βίζα και σε συνδυασμό με την αναζήτηση βολικών πτήσεων αναχώρησης , έκλεισα στις 13 μέρες.
Υπάρχουν τρόποι να είσαι πιο ευέλικτος, τα εικονικά onwards tickets δηλαδή , αλλά θεώρησα ότι ήταν οκ αυτό το διάστημα .
Εκ των υστέρων λέω, ότι μια βδομάδα ακόμα δεν θα με χάλαγε.
Θα μείνει από έξω η Βόρεια Σρι Λανκα , η οποία φυλετικά , θρησκευτικά, πολιτισμικά είναι άλλο κράτος.
Πολύ κοντά στην νοτιότερη πολιτεία της Ινδιας , την Tamil Nadu , όπου πας κολυμπώντας , που λέει ο λόγος.
Ο προφανής επόμενος προορισμός είναι λοιπόν, η γειτονική Ινδία.
Επηρεασμένος από την ευκολία έκδοσης της Visa για Sri Lanka άφησα την Visa για Ινδία για αργότερα.
Ανεπίτρεπτη επιπολαιότητα.
Η έκδοση αποδείχθηκε μια πραγματική οδύσσεια.
Από το κινητό, με κακό ίντερνετ και λάθος νούμερο γυαλιά πρεσβυωπίας ξεκίνησα την μάχη.
Ένιωσα σαν να με έχουν βάλει στον προβολέα και να με χαστουκίζουν . Μίλα ρε!!
Τον πατέρα σου, τη μάνα σου, τη γυναίκα σου, πότε απολύθηκες από το στρατό , αν είσαι πρώην μπάτσος η έχεις συλληφθεί ποτέ, τις χώρες που έχεις επισκεφθεί την τελευταία δεκαετία.
Έγραψα 19 , τρέμοντας μην ξεχάσω καμία. Ξέχασα την Βόρεια Μακεδονία γιατί ήμουν απλά περαστικός , ελπίζω να μη μου κοστίσει.
Στην επόμενη πίστα, σε ρωτάνε αν κρατάει η σκούφια σου , έστω και τρεις γενιές πίσω, από την Πακιστάν χελντ τέριτορι. Αχα λέω! Αλυτρωτισμός κι εδώ.
Δεν νομίζω , είμαι ανοιχτόχρωμος , αλλά ποτέ δεν ξέρεις.
Μέσα στον πανικό μου τίκαρα ναι, αλλά οκ μπόρεσα να το αναιρέσω.
Σκέφτηκα καλού κακού να σβήσω από φίλο στο φέισμπουκ,τον Τανβιρ , ένα φίλο που κατάγεται από κει, αλλά οκ δεν κιότεψα.
Μετά upload φωτογραφία μου , μετά upload φωτογραφία διαβατηρίου σε pdf ,
πω ρε φίλε, θέλω να βάλω τα κλάματα.
Παράγγειλα το pdf σε μια φίλη στην Ελλάδα, μου το έστειλε άμεσα- θένκιουυυ- οκ πάει κι αυτό .
Τσάτρα πατρα καταφέρνω να πληρώσω και τα 25 USD.
Εκεί γλυκάνανε λίγο.
Πήρα ένα ανακουφιστικό μειλ ότι οκ είναι σε αναμονή.
Στο υστερόγραφο λέει ότι σε 72 ώρες θα εκδοθεί.
Τσίμα τσίμα δηλαδή. Σε αναμμένα κάρβουνα.
Τέλος πάντων ξύπνησα , πακετάρισα , πήρα ένα Tuk Tuk και του είπα Pollonaruwa bus station.
Ο σταθμός αποδείχθηκε μια απλή στάση λεωφορείου.
Ήταν ένας εκεί, με ρώτησε που πάω, ανέβα σ’ αυτό μου λέει , σε μισή ώρα φεύγει , πιάσε θέση , εισιτήριο στον εισπράκτορα .
Μπαμ μπαμ εξυπηρέτηση.
Σε πρωτοκοσμική χώρα θα είχα χάσει την μπάλα και την ώρα μου.
Το κυλικείο του σταθμού είναι οι μικροπωλητές με τα καλαθάκια που ανεβαίνουν.
Σποράκι, πατατάκι ,ξηροί καρποί ,νεράκι έχω λέγετε.
Πήρα τα σνακς μου και έναν φρεσκοκομμένο ανανά για πρωινό. Αυτό είναι σέρβις. Οχι, μπράβο.

Έβαλα το μεγάλο μπακπακ σε μια άλλη θέση γιατί ο νεαρός που καθόταν σ’αυτήν, πήγε για κατούρημα και δεν ήθελε να χάσει τη θέση.
Πλήρης ενσωμάτωση στο σύστημα.
Αυτός ο ένας στην υποδοχή που με εξυπηρέτησε , ανέβηκε στο πλατύσκαλο και φώναξε στεντόρεια και απνευστί.
Για MataleNaulaDambullaHabaranaMinneriyaPollonaruwa αναχωρεί.
Σε χρόνο κάτω των δύο δευτερολέπτων.
Η διαδρομή -όπως όλες στη Σρι Λάνκα- είναι απολαυστική.
Η χαμηλή ταχύτητα των λεωφορείων κάνει πιο εύκολη την σύνδεση του αμφιβληστροειδή με τον εγκέφαλο και τυπώνει στο μυαλό φωτογραφίες που οι κανονικές , πολύ σπάνια θα είναι εφάμιλλες.
Στην Pollonaruwa πάω για ένα βράδυ.
Το συνδύασα με κάτι ακόμα που ήθελα να κάνω. Να μείνω σε ένα homestay.
Σε ένα σπίτι που ζει μια οικογένεια δηλαδή και διαθέτει δύο τρία περισσευούμενα δωμάτια. Και αν θες, σπιτικό πρωινό ή δείπνο.
Πραγματικά , έκλεισα ένα με καλές κριτικές και έφτασα το μεσημεράκι.
Με υποδέχτηκαν εγκάρδια και μου παρείχαν ποδήλατο να κάνω την βόλτα μου στην περιοχή.
Είπα στον νοικοκύρη ότι δεν έχω αποφασίσει ακόμα ποιον αρχαιολογικό χώρο θα επισκεφτώ. Της Pollonaruwa ή της Anuradhapura. Φυσικά απάντησε, σαν την Pollonaruwa δεν έχει.


Ότι πεις λέω.
Αγροτική περιοχή , κυρίως μονοκατοικίες σαν και κει που μένω , μέσα σε πυκνή βλάστηση .
Χάθηκα φυσικά μέσα στην ζούγκλα.
Με χαιρετούσαν από όλα τα σπίτια που περνούσα . Αγριεύτηκα λιγάκι γιατί μπροστά από κάθε σπίτι είχε πέντε έξη πανομοιότυπα σκυλιά-κανελί με μυτερά αυτιά. Τελικά δεν μου έδωσαν σημασία.
Βγήκα σε μια λίμνη - ταμιευτήρα νερού μάλλον, γιατί ποδηλατούσα πάνω σε ένα φράγμα.
Εντελώς τυχαία βρέθηκα στην είσοδο του αρχαιολογικού χώρου που σκόπευα να επισκεφτώ την άλλη μέρα το πρωί.
Αν και είχε πάει 4.30 και μου μέναν μόνο δύο ώρες με φως , αποφάσισα να εκμεταλλευτώ την καλοκαιρία γιατί ποτέ δεν ξέρεις τι καιρό θα κάνει .
Ο αρχαιολογικός χώρος είναι τεράστιος , 15 χλμ περίπου ,αλλά τα κύρια σημεία ενδιαφέροντος είναι κοντά στην είσοδο.
Το ωραίο είναι ότι μπαίνεις με το ποδήλατο σε έναν παράδεισο-νοικιάζουν και εκεί ποδήλατα. Όρθια είναι τα λατρευτικά μνημεία και από κει και πέρα διάφορες λιθοδομές και ερείπια σπιτιών καλυμμένα από βρύα.
Έχοντας επισκεφθεί πέρυσι το Ανγκορ Βατ στην Καμπότζη , είχα μια ιδέα πάνω κάτω , πως είναι αυτοί οι αρχαιολογικοί χώροι.
Ουδεμία σχέση φυσικά, ούτε σε έκταση , ούτε σε τέχνη και διακόσμηση.
Το μόνο εντυπωσιακό είναι κάποιες τεράστιες στούπες, μυστηριώδεις και καθηλωτικές σαν τις πυραμίδες.
Εισιτήριο 30 USD , πλήρωσα με κάρτα. Ένας τουκτουκέρης απέξω , με έψησε ότι δεν βγαίνει σε δύο ώρες με το ποδήλατο , και θα σε πιάσει η νύχτα και θα σε φάνε οι λεοπαρδάλεις . Τρίχες.
Αλλά είπα οκ γιατί είχα ψοφήσει με το σαράβαλο ποδήλατο.
Άλλαξα το μουσκεμένο τισερτ και πήγα μ αυτόν.
Οκ στα βασικά πήγα , το πολυ πέντε χιλιόμετρα, είχε και αρκετά λεωφορεία με γκρουπ από Ρωσία, Πολωνία κλπ. Έχει και μαγαζάκια μέσα, αναψυκτήρια και πάγκους με πολύ όμορφα ξυλόγλυπτα . Όμορφο και ηρεμιστικό μέρος.






Αγχώθηκα και λίγο μην νυχτώσει και που να βρω το σπιτάκι μου. Ήταν χωμένο σε έναν παράδρομο.
Το σπιτικό ρύζι με κάρι , συν μπίρα που είχα παραγγείλει άμα τη αφίξει , έκλεισε τέλεια μια όμορφη μέρα. Ρυζάκι, τέσσερα κάρι, σαλάτα τριμμένο καρότο και ανανάς. Ενδιαφέρων συνδυασμός αλλά χωρίς λαδολέμονο δεν.
Το μόνο σίγουρο στο συγκεκριμένο πιάτο είναι, ότι αφού το τρως με τα χέρια, είναι σίγουρο ότι στο τέλος γλύφεις τα δάχτυλα σου.

Το πόσο τέλεια ήταν η ημέρα αποδείχθηκε όταν αμέσως μετά το τέλος του φαγητού , ξανάρχισε η βροχή που τόσο μου έλειψε σήμερα.
Last edited by a moderator: