mapouna protopao
Member
- Μηνύματα
- 51
- Likes
- 1.128
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Ημέρα ταξιδιού 2
- Ημέρα ταξιδιού 3
- Ημέρα Ταξιδιού 4
- Ημέρα Ταξιδιού 5
- Ημέρα Ταξιδιού 6
- Ημέρα Ταξιδιού 7
- Ημέρα Ταξιδιού 8
- Ημέρα Ταξιδιού 9
- Ημέρα Ταξιδιού 10
- Ημέρες Ταξιδιού 11 & 12
- Ημέρα Ταξιδιού 13
- Ημέρα Ταξιδιού 14
- Ημέρα Ταξιδιού 15
- Ημέρα Ταξιδιού 16
- Ημέρα Ταξιδιού 17
- Ημέρα Ταξιδιού 18
- Ημέρα Ταξιδιού 19
- Ημέρα Ταξιδιού 21
- Ημέρα Ταξιδιού 22
- Ημέρα Ταξιδιού 24
- Ημέρα Ταξιδιού 25
- Ημέρα Ταξιδιού 26
- Ημέρα Ταξιδιού 27
- Ημέρα Ταξιδιού 37
- Ημέρα Ταξιδιού 38
- Ημέρα Ταξιδιού 39
- Ημέρα Ταξιδιού 40
- Ημέρα Ταξιδιού 41
- Ημέρα Ταξιδιού 42
- Ημέρα Ταξιδιού 43
- Ημέρα Ταξιδιού 44
- Ημέρα Ταξιδιού 45
- Ημέρες Ταξιδιού 46 & 47
- Ημέρα Ταξιδιού 48
- Ημέρα Ταξιδιού 49
- Ημέρες Ταξιδιού 50 & 51
- Ημέρες Ταξιδιού 52 & 53
- Ημέρα Ταξιδιού 54
- Ημέρες Ταξιδιού 55 & 56
Ημέρα ταξιδιού 48
Ξύπνησα νωρίς αφού κοιμήθηκα σχετικά νωρίς , παρά τα μισοΰπνια στην διαδρομή.
Άνοιξα Google Maps και πήρα κατεύθυνση προς την παραλία.
Η πόλη φαίνεται πιο κοιμισμένη κι από μεξικάνικο χωριό σε ταινία γουέστερν.
Πεθαμένη θα έλεγα , αφού το πρώτο που συνάντησα ήταν ένα αρχαίο νεκροταφείο στο κέντρο της πόλης, απέναντι από ένα ακόμα μεγαλοπρεπές τζαμί του σουλτάνου Καμπούς.
Αυτός ο Καμπούς, που μάλιστα γεννήθηκε εδώ στην Σαλάλα , πρέπει να ήταν πολύ ενδιαφέρουσα προσωπικότητα.
Η ιστορία του, εν πολλοίς εξηγεί , για ποιο λόγο το Ομάν είναι η ανοιχτή και ειρηνική χώρα που είναι σήμερα.
Τον έστειλε ο πατέρας του από τα 16 για σπουδές στην Αγγλία, όπου οι ορίζοντες του , άνοιξαν περισσότερο μάλλον από ότι ήθελε ο πατέρας του.
Τελείωσε και στρατιωτική ακαδημία και υπηρέτησε και στον αγγλικό στρατό.
Ο πατέρας του τον ανακάλεσε το 1965 στα 25 του και τον έθεσε σε κατά παλάτι περιορισμό.
Το 1970 με Βρετανική υποστήριξη, ανέτρεψε και εξόρισε τον πατέρα του και έμεινε στην εξουσία για 50 ολόκληρα χρόνια μέχρι τον θάνατο του το 2020.
Εκμοντέρνισε την χώρα σταδιακά , γιατί ο πατέρας του ήταν παλαιών αρχών, άξεστος καμηλιέρης, επενδύοντας σε υποδομές, υγεία και εκπαίδευση και παραχωρώντας ελευθερίες πολιτικές και θρησκευτικές.
Μέχρι και σύνταγμα έχει στο Ομάν. Ανήκουστα πράγματα για μοναρχίες της περιοχής.
Και στην διεθνή σκηνή είχε σημαντική πολιτική παρουσία ως μεσολαβητής στις κατά καιρούς εκρηκτικές σχέσεις του Ιράν με την Δύση .
Το ακόμα πιο εκπληκτικό είναι ότι υπήρξε παντρεμένος για τρία μόλις χρόνια, με μια μόνο γυναίκα, μια ξαδέρφη του , η οποία ήταν συνονόματη τόσο με την σημερινή βασίλισσα της Αγγλίας όσο και με το πιο χαρακτηριστικό ζωάκι της περιοχής.
Δεν βρήκα φωτογραφία της, για να κάνω συγκρίσεις , βρήκα όμως της σημερινής σουλτάνας του Ομάν που είναι καρακουκλάρα.
Πήραν διαζύγιο το 1979 και δεν ξαναπαντρεύτηκε ποτέ. Ούτε χαρέμια φαίνεται να είχε.
Δεν είχε παιδιά, όρισε ως διάδοχο λίγο πριν πεθάνει , έναν ξάδερφο του, αφού ήταν κι αυτός μοναχοπαίδι.
Υπήρξε ακόμα λάτρης της κλασικής μουσικής, εκπαίδευσε ντόπιους μουσικούς για συμφωνική ορχήστρα και έφτιαξε όπερα στην Muscat την οποία θα επισκεφτώ αν προλάβω όταν επιστρέψω.
Το ξέρω ότι είμαι ένας useless information junkie και το απολαμβάνω στην καθημερινότητά μου, και μου έλειψε πολύ με τους γρήγορους ρυθμούς του ταξιδιού.
Χτες όμως σε ενα δωδεκάωρο ταξίδι ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να πάρω μια γενναία δόση.
Στον δρόμο συνάντησα μόνο Αφρικανούς κηπουρούς που ρύθμιζαν το πότισμα στο γκαζόν.
Πέρασα έξω από το παλάτι στο οποίο ήταν πέντε χρόνια δικασμένος ο Καμπους.
Δεν το είδα βέβαια αν μοιάζει με το Γεντί Κουλέ , γιατί είναι περιτοιχισμένο με έναν μαντρότοιχο τέσσερα μέτρα ύψος. Πάντως το οικόπεδο μπορεί να είναι και ένα επί ένα χλμ.
Δίπλα ακριβώς ξεκινάει μια τεράστια φυτεία με μπανάνες και κοκοφοίνικες . Μάλλον σουλτανική ιδιοκτησία κι αυτή. Από την παραλία την χωρίζει ένας δρόμος.
Η παραλία πάλι ήταν μια τεράστια έκπληξη.
Αμμουδάρα 50-60 μέτρα πλάτος , φοινικιές αλλά ψυχή ζώσα δεν υπήρχε.
Λες και ήσουν σε κάποιο τροπικό ερημονήσι. Ούτε καν οι θόρυβοι του δρόμου δεν φτάνουν εκεί. Είδα στον χάρτη ότι πάει καμιά εικοσαριά χλμ έτσι.
Καμία εγκατάσταση , καμία ταβέρνα, κανένα καφέ , καμία ομπρέλα , κανένας να κολυμπάει ή να περπατάει παρά μόνον κάποια περαστικά τζιπ με τουρίστες. Μια παραθαλάσσια έρημος.
Ρε παιδιά , ένα μπητσομπαρο επειγόντως . Στέγνωσε το είναι μας ,μέσα στην ντάλα.
Λίγο πιο πέρα όμως βρήκα ένα νεόδμητο σεμνό εμπορικό κέντρο. Ακόμα το φτιάχνουν, αλλά έχουν νοικιαστεί αρκετά μαγαζιά .
Αυτό φαίνεται μια καλή κυριλέ επιλογή για το βράδυ , γιατί το μεσημέρι είναι κρανίου τόπος. Συνέχισα μέχρι έναν αρχαιολογικό χώρο , το Έλ Μπαλιντ.
Κι αυτό υπό κατασκευή αρχαιολογικό πάρκο.
Επίσης κρανίου τόπος . Προβλέπω μηδενική επισκεψιμότητα. Μια αρχαία πόλη κατεδαφισμένη.
Ευτυχώς δίπλα είναι και το δροσερό μουσείο Frankincense.
Frankincense είναι το λιβάνι. Είναι μια λέξη που την βλέπεις παντού στην πόλη. Έχει και δύο τρία λιβανοδεντρα στην αυλή.
Μια ρητίνη είναι, και εξάγεται με παρόμοιο τρόπο με το ρετσίνι από τα πεύκα αλλά είναι πιο στερεοποιημένο και κολλώδες και έχει διάφορες ποιότητες και επεξεργασίες.
Πουλιέται σε δεκάδες μαγαζιά. Δοκίμασα κι εγώ γιατί εκτός από λιβάνισμα, μασιέται και σαν τσίχλα. Μια μαλακιά.
Κολλάει σαν νουγκάς , στα χέρια στα δόντια και όπου αλλού ακουμπήσεις. Είδα κι έπαθα να την φτύσω.
Υπήρξε πάντως επί αιώνες το βασικό εξαγωγικό προϊόν της περιοχής και σήμερα χρησιμοποιείται σε φαρμακευτική , κοσμετολογία και αρωματοποιία.
Επέστρεψα για λίγη ξεκούραση στο ξενοδοχείο και βγήκα το απογευματάκι για να πάω να νοικιάσω αυτοκίνητο για το επόμενο διήμερο.
Πήγα στο πρώτο ,στο δεύτερο ,στο τρίτο στο έκτο rent a car , γιατί έχει σε κάθε γωνία και πήρα την ίδια απάντηση. Δεν νοικιάζουν σε ξένους ή δεν νοικιάζουν αν δεν έχεις τοπική άδεια οδήγησης .
Μα λέω εγώ νοίκιασα στην Muscat με διαβατήριο και IDL.
Στην Muscat ναι μπορείτε,μου λέγανε , στην Σαλάλα όχι.
Σαλάλησα.
Μου γύρισαν τα μυαλά. Γυάλισε το μάτι μου.
Ήρθα 1000 χλμ δρόμο , ετοιμάστηκα να οργώσω παραλίες, πόλεις της ερήμου , φαράγγια, κάστρα και φρούρια και δεν μπορώ να νοικιάσω αυτοκίνητο
Γύρισα στο ξενοδοχείο και ρώτησα τους ρεσεψιονίστ ως πιο έμπειρους ομιλητές της αγγλικής , μήπως δεν καταλάβαιναν; Πήραν κάτι τηλέφωνα , τα μάσαγαν από ευγένεια αλλά τζίφος.
Τι να κάνω; Σαλλαλητήριο;
Έκανα απεργία πείνας για κανένα δίωρο.
Δεν υπάρχει και αλκοόλ να πάει κάτω το φαρμάκι.
Νομοτελειακά θα μου τύχαινε και μια στραβή. Ας ξημερώσει και βλέπουμε.
Ξύπνησα νωρίς αφού κοιμήθηκα σχετικά νωρίς , παρά τα μισοΰπνια στην διαδρομή.
Άνοιξα Google Maps και πήρα κατεύθυνση προς την παραλία.
Η πόλη φαίνεται πιο κοιμισμένη κι από μεξικάνικο χωριό σε ταινία γουέστερν.
Πεθαμένη θα έλεγα , αφού το πρώτο που συνάντησα ήταν ένα αρχαίο νεκροταφείο στο κέντρο της πόλης, απέναντι από ένα ακόμα μεγαλοπρεπές τζαμί του σουλτάνου Καμπούς.


Αυτός ο Καμπούς, που μάλιστα γεννήθηκε εδώ στην Σαλάλα , πρέπει να ήταν πολύ ενδιαφέρουσα προσωπικότητα.
Η ιστορία του, εν πολλοίς εξηγεί , για ποιο λόγο το Ομάν είναι η ανοιχτή και ειρηνική χώρα που είναι σήμερα.
Τον έστειλε ο πατέρας του από τα 16 για σπουδές στην Αγγλία, όπου οι ορίζοντες του , άνοιξαν περισσότερο μάλλον από ότι ήθελε ο πατέρας του.
Τελείωσε και στρατιωτική ακαδημία και υπηρέτησε και στον αγγλικό στρατό.
Ο πατέρας του τον ανακάλεσε το 1965 στα 25 του και τον έθεσε σε κατά παλάτι περιορισμό.
Το 1970 με Βρετανική υποστήριξη, ανέτρεψε και εξόρισε τον πατέρα του και έμεινε στην εξουσία για 50 ολόκληρα χρόνια μέχρι τον θάνατο του το 2020.
Εκμοντέρνισε την χώρα σταδιακά , γιατί ο πατέρας του ήταν παλαιών αρχών, άξεστος καμηλιέρης, επενδύοντας σε υποδομές, υγεία και εκπαίδευση και παραχωρώντας ελευθερίες πολιτικές και θρησκευτικές.
Μέχρι και σύνταγμα έχει στο Ομάν. Ανήκουστα πράγματα για μοναρχίες της περιοχής.
Και στην διεθνή σκηνή είχε σημαντική πολιτική παρουσία ως μεσολαβητής στις κατά καιρούς εκρηκτικές σχέσεις του Ιράν με την Δύση .
Το ακόμα πιο εκπληκτικό είναι ότι υπήρξε παντρεμένος για τρία μόλις χρόνια, με μια μόνο γυναίκα, μια ξαδέρφη του , η οποία ήταν συνονόματη τόσο με την σημερινή βασίλισσα της Αγγλίας όσο και με το πιο χαρακτηριστικό ζωάκι της περιοχής.
Δεν βρήκα φωτογραφία της, για να κάνω συγκρίσεις , βρήκα όμως της σημερινής σουλτάνας του Ομάν που είναι καρακουκλάρα.
Πήραν διαζύγιο το 1979 και δεν ξαναπαντρεύτηκε ποτέ. Ούτε χαρέμια φαίνεται να είχε.
Δεν είχε παιδιά, όρισε ως διάδοχο λίγο πριν πεθάνει , έναν ξάδερφο του, αφού ήταν κι αυτός μοναχοπαίδι.
Υπήρξε ακόμα λάτρης της κλασικής μουσικής, εκπαίδευσε ντόπιους μουσικούς για συμφωνική ορχήστρα και έφτιαξε όπερα στην Muscat την οποία θα επισκεφτώ αν προλάβω όταν επιστρέψω.
Το ξέρω ότι είμαι ένας useless information junkie και το απολαμβάνω στην καθημερινότητά μου, και μου έλειψε πολύ με τους γρήγορους ρυθμούς του ταξιδιού.
Χτες όμως σε ενα δωδεκάωρο ταξίδι ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να πάρω μια γενναία δόση.
Στον δρόμο συνάντησα μόνο Αφρικανούς κηπουρούς που ρύθμιζαν το πότισμα στο γκαζόν.
Πέρασα έξω από το παλάτι στο οποίο ήταν πέντε χρόνια δικασμένος ο Καμπους.
Δεν το είδα βέβαια αν μοιάζει με το Γεντί Κουλέ , γιατί είναι περιτοιχισμένο με έναν μαντρότοιχο τέσσερα μέτρα ύψος. Πάντως το οικόπεδο μπορεί να είναι και ένα επί ένα χλμ.
Δίπλα ακριβώς ξεκινάει μια τεράστια φυτεία με μπανάνες και κοκοφοίνικες . Μάλλον σουλτανική ιδιοκτησία κι αυτή. Από την παραλία την χωρίζει ένας δρόμος.

Η παραλία πάλι ήταν μια τεράστια έκπληξη.
Αμμουδάρα 50-60 μέτρα πλάτος , φοινικιές αλλά ψυχή ζώσα δεν υπήρχε.
Λες και ήσουν σε κάποιο τροπικό ερημονήσι. Ούτε καν οι θόρυβοι του δρόμου δεν φτάνουν εκεί. Είδα στον χάρτη ότι πάει καμιά εικοσαριά χλμ έτσι.

Καμία εγκατάσταση , καμία ταβέρνα, κανένα καφέ , καμία ομπρέλα , κανένας να κολυμπάει ή να περπατάει παρά μόνον κάποια περαστικά τζιπ με τουρίστες. Μια παραθαλάσσια έρημος.
Ρε παιδιά , ένα μπητσομπαρο επειγόντως . Στέγνωσε το είναι μας ,μέσα στην ντάλα.
Λίγο πιο πέρα όμως βρήκα ένα νεόδμητο σεμνό εμπορικό κέντρο. Ακόμα το φτιάχνουν, αλλά έχουν νοικιαστεί αρκετά μαγαζιά .
Αυτό φαίνεται μια καλή κυριλέ επιλογή για το βράδυ , γιατί το μεσημέρι είναι κρανίου τόπος. Συνέχισα μέχρι έναν αρχαιολογικό χώρο , το Έλ Μπαλιντ.
Κι αυτό υπό κατασκευή αρχαιολογικό πάρκο.
Επίσης κρανίου τόπος . Προβλέπω μηδενική επισκεψιμότητα. Μια αρχαία πόλη κατεδαφισμένη.

Ευτυχώς δίπλα είναι και το δροσερό μουσείο Frankincense.
Frankincense είναι το λιβάνι. Είναι μια λέξη που την βλέπεις παντού στην πόλη. Έχει και δύο τρία λιβανοδεντρα στην αυλή.

Μια ρητίνη είναι, και εξάγεται με παρόμοιο τρόπο με το ρετσίνι από τα πεύκα αλλά είναι πιο στερεοποιημένο και κολλώδες και έχει διάφορες ποιότητες και επεξεργασίες.
Πουλιέται σε δεκάδες μαγαζιά. Δοκίμασα κι εγώ γιατί εκτός από λιβάνισμα, μασιέται και σαν τσίχλα. Μια μαλακιά.
Κολλάει σαν νουγκάς , στα χέρια στα δόντια και όπου αλλού ακουμπήσεις. Είδα κι έπαθα να την φτύσω.

Υπήρξε πάντως επί αιώνες το βασικό εξαγωγικό προϊόν της περιοχής και σήμερα χρησιμοποιείται σε φαρμακευτική , κοσμετολογία και αρωματοποιία.
Επέστρεψα για λίγη ξεκούραση στο ξενοδοχείο και βγήκα το απογευματάκι για να πάω να νοικιάσω αυτοκίνητο για το επόμενο διήμερο.

Πήγα στο πρώτο ,στο δεύτερο ,στο τρίτο στο έκτο rent a car , γιατί έχει σε κάθε γωνία και πήρα την ίδια απάντηση. Δεν νοικιάζουν σε ξένους ή δεν νοικιάζουν αν δεν έχεις τοπική άδεια οδήγησης .
Μα λέω εγώ νοίκιασα στην Muscat με διαβατήριο και IDL.
Στην Muscat ναι μπορείτε,μου λέγανε , στην Σαλάλα όχι.
Σαλάλησα.
Μου γύρισαν τα μυαλά. Γυάλισε το μάτι μου.
Ήρθα 1000 χλμ δρόμο , ετοιμάστηκα να οργώσω παραλίες, πόλεις της ερήμου , φαράγγια, κάστρα και φρούρια και δεν μπορώ να νοικιάσω αυτοκίνητο
Γύρισα στο ξενοδοχείο και ρώτησα τους ρεσεψιονίστ ως πιο έμπειρους ομιλητές της αγγλικής , μήπως δεν καταλάβαιναν; Πήραν κάτι τηλέφωνα , τα μάσαγαν από ευγένεια αλλά τζίφος.
Τι να κάνω; Σαλλαλητήριο;
Έκανα απεργία πείνας για κανένα δίωρο.
Δεν υπάρχει και αλκοόλ να πάει κάτω το φαρμάκι.
Νομοτελειακά θα μου τύχαινε και μια στραβή. Ας ξημερώσει και βλέπουμε.
Last edited by a moderator: