• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιος - Οκτώβριος 2021 !

Μηνύματα
51
Likes
1.128

Ημέρα ταξιδιού 50

Στραβά ξεκινήσαμε και σήμερα.
Πέντε λεπτά μετά την αναχώρηση του λεωφορείου, ανακάλυψα ότι είχα ξεχάσει στο πεζούλι που περίμενα , τον πιστό, αγαπημένο μου σύντροφο στο ταξίδι.
Το σέικερ με το ενσωματωμένο καλαμάκι με το οποίο απολαμβάνω τα φραπεδάκια μου.

Φούντωσα.

Σαν να μην έφτανε αυτό, το γραφείο που είχα νοικιάσει αυτοκίνητο στη Muscat, μου έστειλε φιρμάνι να πληρώσω δύο πρόστιμα για παραβίαση ορίων ταχύτητας.
Ποιον; Εμένα που πάω σαν τη χελώνα.
Αλλά τι α κανς. Α καϊτς α μαλώεις με τα ραντάρ;
Το τοπίο πριν μπούμε στην έρημο ήταν γεμάτο μαύρες πέτρες. Σκέφτηκα να πω στον οδηγό να σταματήσει για να ρίξω μια μαύρη πέτρα στην Κολοσαλάλα. Αλλά τι φταίει κι αυτή η φουκαριάρα.
Κατά πως μου τα είπαν οι ρεσεψιονίστ, το καλοκαίρι ή Σαλάλα είναι επίγειος και ακριβός μάλιστα παράδεισος.
Αν σου αρέσουν οι διακοπές με συννεφιά και ψιλόβροχο.
Δεν μαυρίζεις βέβαια αλλά αυτό ουδόλως ενδιαφέρει τους Άραβες. Να ασπρίσουν θέλουν..
Έκανα μια προσπάθεια να ανασύρω την εμπειρία μου στα βουδιστικά τέμπλα για να ηρεμήσω . Αναπνοές, Όμμμμμμ και τέτοια.
Ξαναπέρασα την έρημο με το βλέμμα για ώρες στο άπειρο, σαν χάνος.
Κάθισα μάλιστα για ψυχολογικούς λόγους, πάλι σε αριστερό παράθυρο για να δω την έρημο κι από την άλλη μεριά, λες και είχε καμία διαφορά.
Έφτασα στην Nizwa κατά τις πέντε.
Μόνο δέκα ώρες, μικρότερη απόσταση.
Στο χόστελ με υποδέχτηκε ένας γλυκύτατος Ζουλού.
Νοτιοαφρικανός δηλαδή από την φυλή των Ζουλού.
Αφού τακτοποιήθηκα τον ρώτησα αν και πού μπορώ να νοικιάσω αυτοκίνητο. Χωρίς αυτοκίνητο δεν μπορείς να κάνεις τίποτα εκτός από το να μείνεις στην πόλη.
Με σκεπτικισμό βέβαια, γιατί και οι δύο εμπλοκές με rent a car μου βγήκαν ξινές.
Μου τα μασούσε λίγο, τελικά μου υπέδειξε δύο τρία κοντινά. Τελικά βρήκα αλλά όχι 4*4. Τι να κάνω , το νοίκιασα αφού του είπα που θέλω να πάω στο φαράγγι.
Βγήκα αμέσως να δω την Nizwa που είναι μάλλον ή πιο τουριστική περιοχή στο Ομάν.
Πιο τουριστίλα δεν γίνεται.
Το κάστρο της Nizwa , το βασικό αξιοθέατο της πόλης μοιάζει τελείως ψεύτικο, σαν σκηνικό, σαν να είσαι στην Ντίσνεϊ Λαντ.

IMG_6568.jpeg



IMG_6567.jpeg



IMG_6563.jpeg

Παρομοίως και τα περισσότερα σπίτια στην περίμετρο που έχουν γίνει καταστήματα, εστιατόρια και μπουτίκ ξενοδοχεία.
Είπαμε να τα συντηρήσουμε , αλλά αυτοί εδώ τα μποτοξάρανε κανονικά . Οφείλω να ομολογήσω ότι οι σοβατζήδες έκαναν καλή δουλειά.
Άσε τους μελετημένους ατμοσφαιρικούς φωτισμούς.
Έχει εισιτήριο για το κάστρο, άλλο για το μουσείο και άλλο για να περπατήσεις στον περίβολο του κάστρου.
Είναι γεμάτη σουβενιράδικα , κοσμηματοπωλεία , αρωματοπωλεία κλπ. Αυτό που μου άρεσε είναι ότι κυκλοφορούν -εκτός από τους πολυπληθείς τουρίστες που τους τριγυρνάνε με τζιπ ή ανοιχτά αυτοκίνητα- και παρά πολλοί ντόπιοι και ντόπιες με τις κελεμπίες και τις μπούρκες και έχεις την αίσθηση ότι πραγματικά βρίσκεσαι στην Αραβία.

IMG_6735.jpeg



IMG_6832.jpeg



IMG_6799.jpeg



IMG_6794.jpeg

Η εντύπωση μου είναι τελείως υποκειμενική βέβαια. Πιστεύω πως στους 8 στους 10 θα άρεσε η Nizwa.
Ουάου θα έλεγαν.
Εγώ απομακρύνθηκα λίγο και εισχώρησα στα στενά έξω από τον περίβολο, όπου μπορείς να δεις στα εναπομείναντα παλιά ή γκρεμισμένα κτήρια πὼς πραγματικά ήταν χτισμένα.
Πέτρες και λάσπη δηλαδή. Κιρπιτσια που λέμε στο χωριό μου.

IMG_6559.jpeg



IMG_6565.jpeg



Σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την εμπορευματοποίηση της παράδοσης πήγα σε μια καντίνα απέναντι από το κάστρο , έφαγα μπέργκερ με κρέας καμήλας και αποσύρθηκα.

Ημέρα ταξιδιού 51

Ξύπνησα πρωί πρωί, γιατί είχα χιλιόμετρα να κάνω. Στόχος το Jebel Shams το Γκραν Κανιον του Ομάν.
Είχα σημειώσει ήδη και τα άλλα σημεία ενδιαφέροντος οπότε σταμάτησα πρώτα στο χωριό Misfat al Abiyyeen ή κάπως έτσι, που αποδείχτηκε πολύ ευχάριστη έκπληξη.
Πήγα για κανένα μισάωρο και έμεινα δύο ώρες και βάλε.
Είναι ένα και άγριο και ήρεμο μέρος ταυτόχρονα. Είναι μια επικλινής όαση , αφού είναι χτισμένο στις πλαγιές ενός φαραγγιού. Σπίτια είναι χτισμένα επάνω σε τεράστιους βράχους. Στενά δρομάκια, δεν μπαίνει αυτοκίνητο μέσα , παραδοσιακή αρχιτεκτονική, αρκετά συντηρημένο και αυτό βέβαια αλλά το συγχώρεσα γιατί είναι πανέμορφο.

IMG_6602.jpeg



IMG_6707.jpeg



IMG_6711.jpeg



IMG_6636.jpeg



IMG_6603.jpeg



IMG_6638.jpeg



IMG_6646.jpeg



IMG_6632.jpeg



Κατεβαίνοντας προς την κοίτη του φαραγγιού γίνεται ακόμα καλύτερο.
Σπίτια χωμένα μέσα στις φοινικιές , μικρά χωραφάκια σε πεζούλες, μπανανιές , λεμονιές, μανγκιές, και πάνω από όλα το σύστημα διανομής νερού που είναι ένα από τα πιο όμορφα πράγματα στο Ομάν.
Γιατί δεν είναι μόνο εδώ. Σε όλη την περιοχή είναι. Ακόμα και μέσα στην Nizwa.

IMG_6615.jpeg



Ανοιχτά κανάλια τρεχούμενου νερού από κάποια πηγή στο βουνό περνάνε δίπλα από κάθε μονοπάτι . Παράδεισος τι να λέμε.
Ακολούθησα το κύριο κανάλι για κανένα χιλιόμετρο περπατώντας σε πολλά σημεία πάνω στο ρείθρο, κάνοντας πασαρέλα και απολαμβάνοντας την άγρια ομορφιά του φαραγγιού από την άλλη όχθη. Θα πήγαινα κι άλλο αλλά έφτασα στην πηγή.

IMG_6709.jpeg


IMG_6617.jpeg



IMG_6710.jpeg



IMG_6645.jpeg



Ήπια έναν απολαυστικό καφέ για να κατακαθίσουν οι όμορφες εικόνες και ξεκίνησα για το βουνό.

IMG_6644.jpeg


Στο δρόμο μου έστειλε μήνυμα ο rent a car να μην ανέβω στο βουνό. Μα του μαμάκα του είχα πει από χτες που θα πάω.

Το αυτοκίνητο ήταν μια σκοτώστρα , με το ABS εκτός λειτουργίας. Ευτυχώς το είχα αντιληφθεί εγκαίρως φρενάροντας απότομα για να μην τρανταχτώ σε ένα σαμαράκι.
Τον αγνόησα και έκανα περίπου 30 χλμ σε έναν πολύ καλά πατημένο χωματόδρομο, βλέποντας και άλλα κανονικά αυτοκίνητα να ανεβαίνουν χωρίς πρόβλημα.
Στην κορυφή εχει ήδη αρχίσει να στήνεται μια τουριστική υποδομή . Ένα καφέ, δυο πέτρινα ξενοδοχεία με μικρά bungalows κλπ. Φυσικά υπήρχαν δεκάδες άσπρα τζιπάκια με τουρίστες. Ο δρόμος είναι ούτε 50 μετρα από τον γκρεμό.

IMG_6656.jpeg




IMG_6671.jpeg




IMG_6663.jpeg



Είναι εντυπωσιακό το φαράγγι , σαν μια βαθιά ξυραφιά στο σώμα του βουνού , τελείως κάθετη και ακατάλληλη για υψοφοβικούς.

IMG_6675.jpeg



Μαύρη πέτρα , καμία βλάστηση οκ αλλά έχω δει και πιο breathtaking.
Συνέχισα δύο χιλιόμετρα και έφτασα σε ένα κυριολεκτικά κατσικοχώρι, αφού δεν υπήρχε άνθρωπος , παρά μόνο κατσίκες.
Από εκεί ξεκινάει το περιπατητικό μονοπάτι Balkony Walk W6 , ένα από τα πολλά που έχει η περιοχή για όσους αρέσκονται στο σπορ.

IMG_6672.jpeg


Επειδή είχα φάει δύο ώρες στο Misfat περιορίστηκα σε κανένα μισάωρο περπάτημα μέχρι το δεύτερο view point.
Το μονοπάτι ήταν γεμάτο περιπατητές και παρότι δεν το λες και εύκολο, με τον γκρεμό να χάσκει δίπλα σου ,συνάντησα και αρκετές πάνω από 70 χρονών γιαγιάδες ,που το λέει η καρδούλα τους. Αξίζει με τα χίλια η εμπειρία πάντως.

IMG_6658.jpeg



IMG_6670.jpeg

Στην επιστροφή πέρασα από δύο ακόμα μποτοξαρισμενα κάστρα-φρούρια το Jibreen και το Bahia Fort.

IMG_6684.jpeg



IMG_6688.jpeg



IMG_6689.jpeg

Από την εμπειρία μου σε παραπλήσιας φιλοσοφίας και κατασκευής οχυρωμένες κάσμπες του Μαρόκου, που γράφουν ωραία από έξω στις φωτογραφίες αλλά είναι σκυλοβαρετές από μέσα, δεν κάθισα να χάσω την ώρα μου .
Πήγα και στο Bahia traditional Souq που κι αυτό είναι σε φάση ανακαίνισης και μετάλλαξης από παραδοσιακό παζάρι σε τουριστική ατραξιόν.

IMG_6696.jpeg



IMG_6695.jpeg


Προτίμησα να είμαι στον δρόμο οδηγώντας την ώρα που πέφτει ο ήλιος, και πραγματικά η κορυφογραμμές των λόφων και οι μιναρέδες των τζαμιών που εκτοξεύονται στο ηλιοβασίλεμα ήταν μια εξαιρετική δόση ψυχικής ευφορίας.

IMG_6680.jpeg


IMG_6699.jpeg



IMG_6702.jpeg


Σταμάτησα κάπου πριν παραδώσω το αυτοκίνητο και σκούπισα προσεκτικά με μια πετσέτα παραλίας που είχα στο σακίδιο , την σκόνη του χωματόδρομου από τις ζάντες και τα μαρσπιέ όπου είχε εισχωρήσει.
Δεν ήθελα να μου την πει ο μαμάκας ότι πήγα στον χωματόδρομο.
Παρέδωσα χωρίς προβλήματα, του την είπα κι από πάνω για διάφορα λαμπάκια που άναβαν στο καντράν και γύρισα στο χόστελ.
Εκεί συνάντησα έναν νεαρό Σαουδάραβα που είχε κάνει όλο το Balcony Walk στο Jebel Shams την ίδια ώρα που ήμουν κι εγώ και τα είχε φτύσει κανονικά.

Αυτός είχε έρθει με δικό του αυτοκίνητο από την Σαουδική Αραβια και βγήκαμε μαζί για φαγητό.
Δεν ήταν κανένα σεϊχόπουλο, λογοθεραπευτής ήταν, αλλά είχε σπουδάσει στην Νέα Ζηλανδία, οπότε είχε κατανοητή σε μένα προφορά στα Αγγλικά και είχαμε μακριά συζήτηση για το πολιτικοοικονομικό και κοινωνικό γιγνεσθαι στην Αραβική χερσόνησο.
Για πετρέλαια, για την διαφθορά, για τις γυναίκες, για την διασκέδαση.
Έμαθα ότι το Μπαχρειν είναι τα Σόδομα και Γόμορρα της χερσονήσου σε ότι αφορά την νυχτερινή ζωή, καμία σχέση με τους υπόλοιπους ξενέρωτους.
Μετά το φαγητό με πήγε και σε ένα ξενοδοχείο με πισίνα, όπου ήπιαμε από δύο κουτάκια μπίρες, γιατί το έτσουζε κι όλας και ήξερε που να το βρει, στην εξευτελιστική τιμή των 6,5 ευρώ το κουτάκι.

IMG_6703.jpeg



IMG_6541.jpeg

Τσουχτερό αλλά ωραίο κλείσιμο σε μια γεμάτη εικόνες και εντυπώσεις ημέρα.

 
Last edited by a moderator:

psilos3

Member
Μηνύματα
7.052
Likes
55.617
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Ωραίος, περιμένουμε συχνά - πυκνά τις ανταποκρίσεις σου λοιπόν!
 

arabickostas

Member
Μηνύματα
569
Likes
2.244
Να, κάθομαι εδώ τώρα μέσα στα άγρια μεσάνυχτα στο αεροδρόμιο του Αμπουνταμπι και περιμένω την πτήση μου.
Κι επειδή βαριέμαι μόνος και διαβάζω τραβελστόρις να περάσει η ώρα, είπα ας γράψω κι εγώ μια έκθεση ιδεών, κάτι.
Η αλήθεια είναι πως το πεντάωρο στοποβερ εδώ, αξίζει την ταλαιπωρία γιατί έκλεισα αυτό το εισιτήριο σε μια τιμή που μου φάνηκε καθαρή κλοπή .
Και αποτέλεσε και την αιτία να επιλέξω τη Σρι Λανκα αντί για την Ινδονησία ή τις Φιλιππίνες ας πούμε.
Η αλήθεια είναι ότι με επηρέασε ο Καβαφης στην εφηβεία και δεν δίνω ιδιαίτερη σημασία στον προορισμό. Αρκεί να είναι μακρύς ο δρόμος.
Το έκλεισα μήνες πριν για σήμερα του Άι-Γιαννιού, αλλά -όπως λέει και η παροιμία-δεν είναι κάθε μέρα τ’Άι-Γιαννιού.
Με ολίγα κιλά βέβαια ,πράγμα που δεν με χάλασε αφού δεν χρησιμοποιώ βαλίτσα αλλά ένα μέτριο και ένα μικρό μπάκπακ.
Βάλε κι ένα εξηντάρι ή πτήση Θεσσαλονίκη-Αθήνα και με 250 συνολικά με την Εγέα και τη Ετιχάδα αναμένεται να φτάσω αύριο στις 8.30 το πρωί τοπική ώρα στο Κολόμπο.
Χορτάτος από φαγητό και ύπνο και με όλη την ημέρα μπροστά μου.
Το ταξίδι αυτό είναι κάπως επιμελώς ατημέλητο . Η διάρκεια του είναι ακόμη ανοιχτή.
Η επιμέλεια συνίσταται στο ότι έχω κλείσει κάποιες βασικές διηπειρωτικές πτήσεις -αλλά όχι αυτήν της επιστροφής.
Και η ατημελησία στο ότι δεν έχω κλείσει σχεδόν τίποτε άλλο εκτός από την διαμονή για δύο νύχτες.

Ωπ άνοιξε η γκέιτ μου.

Σρι Λανκα λοιπόν και βλέπουμε.
Και μεις που κατα καιρους ημασταν το αντιθετο τι κερδισαμε :haha: ? Οποτε μεινε ετσι. Καλη διαμονη!!
 

mikrh tsopana

Member
Μηνύματα
1.791
Likes
8.407
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
Ταξίδι-Όνειρο
θα το αποφασίσω αύριο
Μηνύματα
51
Likes
1.128
Λοιπόν,που είχα μείνει;

Ναι, η πτήση δεν ήταν και πολύ ξεκούραστη. Μέχρι να μας σερβίρουν, να πιω και το κρασί μου ,πέρασαν δυο ώρες. Προσγειωθήκαμε πάνω στον ύπνο τον γλυκό . Θα τους βάλω χαμηλή κριτική.
Τα διαδικαστικά πολύ εύκολα, είχα e-visa από την Ελλάδα , baggage claim δεν είχα , σε δύο λεπτά ήμουν έξω.
Στο ΑΤΜ της Bank of the People έβαλα Revolut και έβγαλα ρουπίες. Σαν γνήσια λαϊκή τράπεζα δεν πήρε προμήθεια η έτσι νομίζω τουλάχιστον.
Δεν με ρώτησε πάντως το μηχάνημα . Τις έβγαλε αγόγγυστα.
1 ευρώ 300 ρουπίες χοντρικά για ευκολία στις πράξεις.
Στην Dialog πήρα κάρτα Sim 50GB για ένα μήνα με 8 ευρώ περίπου

Είχα κατεβασμένες τις εφαρμογές Uber και την τοπική PickMe. Η PickMe θέλει τοπικό νούμερο για registration, ή Uber είναι οκ και με Google ή Apple account.
Δεν χρησιμοποίησα καμία από τις δύο, απλώς τις άνοιξα και είδα που παίζουν οι τιμές για να παζαρέψω στην official πιάτσα ταξί.
Έχει και λεωφορεία να σε πάνε στο Κολόμπο αλλά ήμουν άυπνος και η ζέστη αποπνικτική.
Γύρω στα 15 ευρώ για τον κεντρικό σταθμό τρένων Colombo Fort. Περίπου μισή ώρα.
Οι περισσότεροι τουρίστες ,κάνουν τον τυπικό γύρο της Σρι Λανκα σύμφωνα με την φορά του ρολογιού.
Εγώ επειδή είμαι ανάποδος, θα την κάνω ανάποδα. Έτσι πήρα ένα εισιτήριο β’ θέσης με 1,5 ευρώ για την πόλη Galle στην νοτιοδυτική μεριά.
Το τρένο ήταν τουλάχιστον 80 ετών με ανοιχτά παράθυρα και ανεμιστήρες οροφής.
Στο βαγόνι είμασταν ως επί το πλείστον τουρίστες και μια καγκουροπαρέα ντόπιων πιτσιρικάδων.
Με το που ξεκινήσαμε βάλανε ένα φορητό ηχείο να βαράει -τέρμα τα γκάζια- το top ten της local pop music.

Παρτάραμε πρωί πρωί δηλαδή.

Η διαδρομή πολύ ευχάριστη.
Σε μεγάλο μέρος της παραθαλάσσια.
Εικόνες της τοπικής καθημερινότητας, δηλαδή παράγκες, τσιμεντόλιθοι , τσίγκινες στέγες ,παιδιά , σκυλιά ,γελάδια, κοκόρια, φοινικόδεντρα και απλωμένες μπουγάδες .
Τα αναμενόμενα.
Η νοτιοδυτική ακτή της Σρι Λανκα είναι κάπως σαν την Χαλκιδική από ότι κατάλαβα.
Ανά δέκα είκοσι χιλιόμετρα από Bentota ως Hambantota , είναι καμία εικοσαριά παραθεριστικά χωριά άλλα περισσότερο άλλα λιγότερο ανεπτυγμένα.
Εγώ επέλεξα την Unawatuna που είναι δέκα λεπτά έξω από την πόλη Galle που έχει ένα UNESCO site αξιοθέατο και έχω στο πρόγραμμα να επισκεφτώ.
Κατέλυσα στο Cycling Backpackers Hostel.
20 δολάρια για δύο βράδια, νομίζω κάπου εκεί.
Ήσυχο, καθαρό, ξυπόλυτο. Μακριά από την παραλία κανένα χιλιόμετρο αλλά οκ .
Το επέλεξα γιατί διαθέτει ποδήλατα για να κάνω καμιά βόλτα εδώ που δεν έχει ανηφόρες.
Δεν έχει ζεστό νερό βέβαια -περιττή πολυτέλεια με τέτοια κάψα- αλλά ούτε και κλιματισμό. Είναι OnlyFans.
Καμία δεκαριά είμαστε οι ένοικοι. Τρία αγόρια Σέρφερς και πέντε έξη κορίτσια Yogers. Και εγώ ο θείος.
Στρίβω σε μια γωνία και βλέπω μια πιτσιρίκα να στρετσάρεται. Με τρόμαξε κιόλας με την ποδάρα στο σβέρκο.
Μη ανήκοντας σε καμία από τις παραπάνω συνομοταξίες, είπα να το πάω μέχρι τέλους και να μην κάτσω να ξεκουραστώ, - παρ’ότι ήμουν κομμάτια-σχεδόν τριάντα ώρες στο δρόμο.
Κατέβηκα λοιπόν στην Unawatuna Beach που μου φάνηκε συμπαθητική λόγω του ημικυκλικού σχήματός της .
Κατά τα άλλα, όπως σε όλα τα -ήλιος,θάλασσα,ξαπλώστρα- μέρη του κόσμου τα γνωστά.
Ταβερνάκι στο κύμα, μπητσόμπαρα, σουβενιραδικα. Το τοπικό χρώμα είναι από τα Αγιουρβέδικα μασατζίδικα και τα τσαγάδικα και τα spice shops.
Το κύριο χαρακτηριστικό της περιοχής όμως είναι άλλο .

Οι Ρωσίδες με φουσκωμένα χείλη.

Διασταυρώθηκα με τουλάχιστον σαράντα κυρίες με το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό,ηλικίας από 20 μέχρι 50 ,μέσα σε μισή ώρα περίπατο.
Η αλήθεια είναι ότι ο Βλάντιμιρ μπορεί να ζορίζεται στην Ουκρανία, αλλά εδώ έχει επέλθει η κατοχή.
Οι πινακίδες και τα μενού των εστιατορίων είναι γραμμένα πρώτα στα ρωσικά και από κάτω στα αγγλικά.
Δεν έκανα πλήρη εξερεύνηση γιατί το τεπόζιτο ενέργειας στράγγιξε.
Πήγα για φαγητό . Είπα να μην πέσω κατευθείαν στα βαθιά της τοπικής καυτερής κουζίνας, οπότε περιορίστηκα σε ένα vegetables roti (κρέπα λαχανικών ας πούμε ) και ένα αμερικανικότατο μπέργκερ. .

Επέστρεψα σχετικά νωρίς στο χόστελ. Για να μην κοιμηθώ από τις οκτώ και ξυπνήσω μέσα στα μαύρα μεσάνυχτα, έφτιαξα έναν ωραιότατο φραπέ και φούλαρα οκτάνια για δύο τρεις ώρες ακόμα.
Οι yogers παίζανε χαρτάκι και χαριεντίζονταν με τα ντόπια παλικάρια του προσωπικού. Δεν έμεινα να δω τη συνέχεια. Κούτσουρο.
IMG_4762.jpeg
IMG_4764.jpeg
IMG_4811.jpeg
 
Last edited by a moderator:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.996
Μηνύματα
922.360
Μέλη
39.699
Νεότερο μέλος
GIANNIS PNT

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom