• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιος - Οκτώβριος 2021 !

Μηνύματα
51
Likes
1.128

Ημέρα ταξιδιού 24

Η έλικα στο τρίκλινο ήτανε λιγότερο θορυβώδης , αλλά κοιμήθηκα εξ ίσου καλά. Ίσως επειδή τα στρώματα είναι σκληρά.
Ξύπνησα νωρίς γιατί είχα τσεκ σουτ στις 9.
Κατόπιν ενδελεχούς μελέτης είχα ήδη κλείσει το τελευταίο μου κατάλυμα στην Ινδία και έπρεπε να μετακομίσω.

Ήταν τόσο γεμάτη η χτεσινή μέρα που ξέχασα να γράψω ότι ξαναβγήκα έξω, γιατί η πόλη εχει το πολιτιστικό φεστιβάλ Kala Ghoda. Πρέπει να διεξάγεται σε διάφορα σημεία της πολης με διαφορετικές θεματικές ενότητες.

Είχα περάσει από εκεί το πρωί και είπα να έρθω το βράδυ με τη δροσούλα.

Στη γειτονιά μας το θέμα ήταν installations καλλιτεχνών με θέμα το άλογο και είχε και μαγαζάκια με ποιοτικά προϊόντα από άλλες περιοχές της Ινδίας. Ευχάριστο πανηγυράκι.

IMG_5514.jpeg



IMG_5528.jpeg


IMG_5527.jpeg




IMG_5517.jpeg



IMG_5524.jpeg


IMG_5525.jpeg


IMG_5526.jpeg

Η νέα μου γειτονιά είναι η παραλιακή Bantra West, μια μεγαλοαστική γειτονιά με φρουρούμενες πολυκατοικίες.
Στην ίδια παραλία λίγο βορειότερα ξεκινάει η χλιδή. Τα μεγάλα ξενοδοχεία τα malls, τα κοσμηματοπωλεία κλπ.
Ανάμεσα είναι το Chuim village μία γαλατική φαβέλα .
Ε εκεί έμεινα . Το χοστελ ήταν αποστειρωμένο, αλλά έξω από αυτό ήταν πραγματική εμπειρία.
Μου ερχόταν να βγω έξω και να ψωνίσω αυγά και ντομάτες και φρούτα και να πω καμία κουβέντα με τις γειτόνισσες ή να παίξω μπάλα με τα παιδιά.

Και το έκανα εν μέρει .

Όταν λέμε village εννοούμε καμιά διακοσαριά χιλιάδες.
Για τα μεγέθη της Βομβαης των 22 εκατομμυρίων καταγεγραμμένων και άλλων 8 άγραφων κατοίκων, χωριό είναι.
Ή κίνηση κίνηση και η κόρνα κόρνα βέβαια.
Και περπατώντας ούτε πεντακόσια μέτρα,μπορείς να πιεις καφέ στο Starbucks της παραλίας αγναντεύοντας τη θάλασσα.
Μόλις τακτοποιήθηκα έκλεισα ένα τουρ από γνωστή εφαρμογή στο Dharavi slum.
Μια από τις μεγαλύτερες φαβέλες του κόσμου με πληθυσμό άνω του εκατομμυρίου.
Ξέρω τι θα δω πάνω κάτω και ούτε σοκάρομαι, αλλά ούτε και το απολαμβάνω.

Πιο πολύ πηγαίνω μήπως πετύχω κάποιον καλό ξεναγό , με διάθεση να απαντήσει στις άκυρες ερωτήσεις που θα του κάνω για τον τρόπο ζωής στην Βομβάη και πως την παλεύει η ινδική κοινωνία. Να τον βάλω κάτω και να τον πρήζω με την ακόρεστη δίψα μου για άχρηστες πληροφορίες.

Ο Αλί ήταν ένας νεαρός μουσουλμάνος, με το φεσάκι του και τον συμπάθησα αμέσως.

Στο γκρουπ ήταν ένα ζευγάρι Πολωνοί , ένας Γερμανός κι ένας Άγγλος κι ένας Αμερικανός από Χαβαη μεριά.

Ο Αλί ξεκίνησε.

What about my English. Do you understand me?

I do, but you better ask the Englishman , απάντησα.

Oh man , Englishmen speak worst English than anyone else. Nobody understands them.

Κόλλα το του λέω . Είσαι αδερφός.

Είναι ένας περίεργος κόσμος η Dharavi slum.
Υπάρχει η working section και η living section .
Στη πρώτη υπάρχουν μια σειρά από θεοβρωμικα ισόγεια όπου άνθρωποι δουλεύουν υπό άθλιες συνθήκες κυρίως σε ανακύκλωση πλαστικών και σαπουνιών .

IMG_5540.jpeg


Θρυμματίζουν με τα χέρια πλαστικές συσκευασίες , πλύσιμο,στέγνωμα, αμπαλάζ σε σακιά και αποστολή στα εργοστάσια ανακύκλωσης .

IMG_5543.jpeg


Ένα ακόμα κομμάτι υποστηρίζει την βιομηχανία μαϊμούδων προϊόντων διάσημων brands.
IMG_5572.jpeg


Αρκετά ακόμα υποστηρικτικά μαγαζιά καθώς και βυρσοδεψεία . Στο Dharavi κυκλοφορούν ελεύθερα δεκάδες κατσίκες που περιμένουν την σειρά τους για να γίνουν τσάντες .
Υπάρχει και ομώνυμο brand που θεωρείται και πολύ ποιοτικό και ακριβό.

IMG_5548.jpeg



IMG_5546.jpeg


Ο Αλί μας σύστησε σε δυο τρεις κατσίκες που τις γνωρίζει με το μικρό τους όνομα από μωρά και τις χαϊδολογάει.

Ωστόσο στα 22 του έχει σφάξει ήδη 6 κατσίκες . Κάθε 9 Ιουνίου. Μουσουλμανικό έθιμο. Τι στο τσιγκέλι, τι στη σούβλα.
Μέχρι να φύγω, vegetarian diet. Μετά βλέπουμε.

IMG_5541.jpeg


Στο living section πράγματι τσιτώθηκα.

Μικρά κι ανήλιαγα στενά κι εφτά νομά σε ένα δωμά, μαζί πακέτο.
Τριώροφα με σκοτεινούς διαδρόμους 50 -60 εκ με βρομόνερα και ποντίκια όπου δεν βλέπεις ουρανό και δωματιάκια 2 επί 3,με ένα κρεβάτι που χρησιμεύει και σαν τραπέζι και τίποτα άλλο. Στους από πάνω ορόφους ανεβαίνουν με ανεμόσκαλες.

Μόνο 100 μέτρα κάναμε και βγήκαμε τρέχοντας.

Εφτά νομά σ' ένα δωμά
Που να ξαπλώ να κλείσεισ μά
Ο ένας πάει σινεμά
Ο άλλοσ πέφτει και κοιμά
Ύπνοσ με βάρδια δηλαδή

Κανείς δεν πάει σινεμά εδώ ,για δουλειά πάει.

Το Dharavi δουλεύει 24ωρες το 24ωρο.
Μάλλον γιατί δεν υπάρχει χώρος για να κοιμηθούν όλοι μαζί ταυτόχρονα το βράδυ.
Έγινε τουριστική ατραξιόν μετά το όσκαρ καλύτερης ταινίας που πήρε το”Slumdog millionaire” το 2008 αν και η σκηνές που γυρίστηκαν εδώ δεν υπερβαίνουν το ένα λεπτό στην ταινία.
IMG_5555.jpeg


Δεν την πολυγουστάρουν την ταινία οι Ινδοί μου είπε ο Αλί γιατί περιέγραφε σαν υπάρχουσες ακόμα, θλιβερές καταστάσεις που είχαν πια εκλείψει αρκετά χρόνια πριν .
IMG_5556.jpeg


Εντύπωση μου έκανε ότι σ αυτόν λαβύρινθο υπάρχει ένα απλό σύστημα κτηματολογίου.
Ένας αριθμός zip code είναι , μια σφραγίδα στην πόρτα και είναι διεύθυνση και τίτλος ιδιοκτησίας μαζί. Και πως μια τρύπα σε μια φαβέλα μπορεί να κοστίζει και 10 και 20 χιλιάδες ευρώ. Ελπίζω να παράκουσα.

IMG_5565.jpeg


Το δεύτερο που με εντυπωσίασε είναι το payTM. Ένα απλούστατο σύστημα πληρωμών που δεν χρειάζεται ούτε ταμειακές ούτε τίποτα . Ένα barcode στο WhatsApp είναι . Σκανάρεις με το κινητό και πλήρωσες.

Δεν ξέρω αν φορολογείται και πως , αλλά το ότι είδα μια γιαγιά που πουλούσε πατάτες πάνω σε μια κουρελού μέσα σε μια φαβέλα να διαθέτει payTM δεν το χωράει ο νους μου.

IMG_5562.jpeg


Είδα κι ένα μπάρμπα να κόβει κάτι σαν αμπελόφυλλο,- λέμε τώρα- να το γεμίζει με κάτι περίεργα μαντζούνια να το τυλίγει ντολμαδάκι και να το πουλάει.
Το μασάς όταν έχεις σεκλέτια και αυτό το ντολμαδακι σε «ανεβάζει» Φοβήθηκα να δοκιμάσω.
IMG_5561.jpeg


Θα βγαίναμε στον δρόμο σε λίγο και το να περάσεις από το ένα πεζοδρόμιο στο άλλο στην Βομβάη απαιτεί την μέγιστη εγρήγορση και νηφαλιότητα.


Μετὰ πήραμε το λαϊκό τρένο που δεν έχει πόρτες, και τις ώρες αιχμής είσαι με το ένα πόδι μέσα και με το άλλο στον αέρα.
Αν είσαι τυχερός και πιαστείς από χειρολαβή.
Αλλιώς παρακαλάς να φοράει ζώνη κάποιος που κρατιέται από χειρολαβή . Το είδα με τα μάτια μου αλλά δεν πρόλαβα να το φωτογραφίσω.
Στις στάσεις έχεις 20 δευτερόλεπτα να μπεις ή να βγεις . Μετά ξεκινάει.
Εμείς ευτυχώς δεν μπήκαμε σε ώρα αιχμής και κατεβήκαμε σε μια χαζομαρίτσα.
Το μεγαλύτερο ανοιχτό πλυντήριο- στεγνωτήριο στον κόσμο.
Υπάρχει από την εποχή που έπλενε εκεί τα σώβρακα και τις σκελέες του ο αγγλικός στρατός κατοχής.
Πλένουν ρούχα σε κάτι γούρνες , τα κοπανάνε σε κάτι πέτρες να φύγουν τα πολλά νερά και τα απλώνουν. Είδα πολλά τζιν απλωμένα εκεί και επιτέλους μετά από τριάντα χρόνια κατάλαβα τι σημαίνει ο όρος πετροπλυμενα.

IMG_5574.jpeg


Εκεί τελείωσε το τουρ
Είναι 5 και κάτι, είμαι περίπου 7 χλμ από το χοστελ , ο καιρός είναι υπέροχος έχει πάνω από μια ώρα μέχρι να νυχτώσει και το κόβουμε με τον Γερμανό ποδαράτο, αφού πηγαίναμε στην ίδια κατεύθυνση.

Ωραία βολτίτσα, κουβεντούλα η ζωντάνια της Βομβαης είναι υπέροχη και την απόλαυσα ιδιαίτερα.
Το Chuim με υποδέχτηκε με χορούς και νταούλια.
Από όλες τις θρησκείες και παραθρησκείες που ενδημούν στην πόλη, πολύ δημοφιλής καταλαβαίνω πως είναι εδώ ο διάσημος .-μακαρίτης πια - γκουρού Σάΐ Μπάμπα.
Υπάρχουν αρκετά υποτυπώδη παρεκκλήσια ας πούμε , στη γειτονιά.
Ε οι πιστοί του κάτι γιορτάζουν. Έχουν στήσει πάγκους με φαγητά προσκυνάνε, προσεύχονται, τρώνε και χορεύουν .
Δεν τα κατέχω αυτά τα θέματα αλλά καταλαβαίνω από τεράστιες αφίσες στους δρόμους πως στις εκδηλώσεις παρευρίσκονται μαθητές του Σαι Μπαμπα -τους λες και απόστολους -που συνεχίζουν το έργο του . Πέτυχα έναν από αυτούς να φωτογραφίζεται με το ποίμνιο σαν υποψήφιος βουλευτής.

Το Chuim το βράδυ είναι τόσο συνωστισμένο , τόσο φασαριόζικο τόσο βρώμικο. Παιδιά, σκυλιά , γατιά κατσίκια και τα ιερά γελάδια που επανεμφανίστηκαν . Κόρνες νταούλια, μουσικές με ένταση.

Τα παραβλέπεις όλα .
Εκπέμπει μια γλύκα, μια ηρεμία μέσα στην οχλοβοή .
Είναι και μέρες που έχω ξεφορτωθεί κάθε είδους ανασφάλεια και το μόνο που μου λείπει είναι ότι δεν μπορώ να βρω στη γειτονιά μια κρύα μπίρα. Καλά είμαστε.

 
Last edited by a moderator:

psilos3

Member
Μηνύματα
7.052
Likes
55.617
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Ωραίος, περιμένουμε συχνά - πυκνά τις ανταποκρίσεις σου λοιπόν!
 

arabickostas

Member
Μηνύματα
569
Likes
2.244
Να, κάθομαι εδώ τώρα μέσα στα άγρια μεσάνυχτα στο αεροδρόμιο του Αμπουνταμπι και περιμένω την πτήση μου.
Κι επειδή βαριέμαι μόνος και διαβάζω τραβελστόρις να περάσει η ώρα, είπα ας γράψω κι εγώ μια έκθεση ιδεών, κάτι.
Η αλήθεια είναι πως το πεντάωρο στοποβερ εδώ, αξίζει την ταλαιπωρία γιατί έκλεισα αυτό το εισιτήριο σε μια τιμή που μου φάνηκε καθαρή κλοπή .
Και αποτέλεσε και την αιτία να επιλέξω τη Σρι Λανκα αντί για την Ινδονησία ή τις Φιλιππίνες ας πούμε.
Η αλήθεια είναι ότι με επηρέασε ο Καβαφης στην εφηβεία και δεν δίνω ιδιαίτερη σημασία στον προορισμό. Αρκεί να είναι μακρύς ο δρόμος.
Το έκλεισα μήνες πριν για σήμερα του Άι-Γιαννιού, αλλά -όπως λέει και η παροιμία-δεν είναι κάθε μέρα τ’Άι-Γιαννιού.
Με ολίγα κιλά βέβαια ,πράγμα που δεν με χάλασε αφού δεν χρησιμοποιώ βαλίτσα αλλά ένα μέτριο και ένα μικρό μπάκπακ.
Βάλε κι ένα εξηντάρι ή πτήση Θεσσαλονίκη-Αθήνα και με 250 συνολικά με την Εγέα και τη Ετιχάδα αναμένεται να φτάσω αύριο στις 8.30 το πρωί τοπική ώρα στο Κολόμπο.
Χορτάτος από φαγητό και ύπνο και με όλη την ημέρα μπροστά μου.
Το ταξίδι αυτό είναι κάπως επιμελώς ατημέλητο . Η διάρκεια του είναι ακόμη ανοιχτή.
Η επιμέλεια συνίσταται στο ότι έχω κλείσει κάποιες βασικές διηπειρωτικές πτήσεις -αλλά όχι αυτήν της επιστροφής.
Και η ατημελησία στο ότι δεν έχω κλείσει σχεδόν τίποτε άλλο εκτός από την διαμονή για δύο νύχτες.

Ωπ άνοιξε η γκέιτ μου.

Σρι Λανκα λοιπόν και βλέπουμε.
Και μεις που κατα καιρους ημασταν το αντιθετο τι κερδισαμε :haha: ? Οποτε μεινε ετσι. Καλη διαμονη!!
 

mikrh tsopana

Member
Μηνύματα
1.791
Likes
8.407
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
Ταξίδι-Όνειρο
θα το αποφασίσω αύριο
Μηνύματα
51
Likes
1.128
Λοιπόν,που είχα μείνει;

Ναι, η πτήση δεν ήταν και πολύ ξεκούραστη. Μέχρι να μας σερβίρουν, να πιω και το κρασί μου ,πέρασαν δυο ώρες. Προσγειωθήκαμε πάνω στον ύπνο τον γλυκό . Θα τους βάλω χαμηλή κριτική.
Τα διαδικαστικά πολύ εύκολα, είχα e-visa από την Ελλάδα , baggage claim δεν είχα , σε δύο λεπτά ήμουν έξω.
Στο ΑΤΜ της Bank of the People έβαλα Revolut και έβγαλα ρουπίες. Σαν γνήσια λαϊκή τράπεζα δεν πήρε προμήθεια η έτσι νομίζω τουλάχιστον.
Δεν με ρώτησε πάντως το μηχάνημα . Τις έβγαλε αγόγγυστα.
1 ευρώ 300 ρουπίες χοντρικά για ευκολία στις πράξεις.
Στην Dialog πήρα κάρτα Sim 50GB για ένα μήνα με 8 ευρώ περίπου

Είχα κατεβασμένες τις εφαρμογές Uber και την τοπική PickMe. Η PickMe θέλει τοπικό νούμερο για registration, ή Uber είναι οκ και με Google ή Apple account.
Δεν χρησιμοποίησα καμία από τις δύο, απλώς τις άνοιξα και είδα που παίζουν οι τιμές για να παζαρέψω στην official πιάτσα ταξί.
Έχει και λεωφορεία να σε πάνε στο Κολόμπο αλλά ήμουν άυπνος και η ζέστη αποπνικτική.
Γύρω στα 15 ευρώ για τον κεντρικό σταθμό τρένων Colombo Fort. Περίπου μισή ώρα.
Οι περισσότεροι τουρίστες ,κάνουν τον τυπικό γύρο της Σρι Λανκα σύμφωνα με την φορά του ρολογιού.
Εγώ επειδή είμαι ανάποδος, θα την κάνω ανάποδα. Έτσι πήρα ένα εισιτήριο β’ θέσης με 1,5 ευρώ για την πόλη Galle στην νοτιοδυτική μεριά.
Το τρένο ήταν τουλάχιστον 80 ετών με ανοιχτά παράθυρα και ανεμιστήρες οροφής.
Στο βαγόνι είμασταν ως επί το πλείστον τουρίστες και μια καγκουροπαρέα ντόπιων πιτσιρικάδων.
Με το που ξεκινήσαμε βάλανε ένα φορητό ηχείο να βαράει -τέρμα τα γκάζια- το top ten της local pop music.

Παρτάραμε πρωί πρωί δηλαδή.

Η διαδρομή πολύ ευχάριστη.
Σε μεγάλο μέρος της παραθαλάσσια.
Εικόνες της τοπικής καθημερινότητας, δηλαδή παράγκες, τσιμεντόλιθοι , τσίγκινες στέγες ,παιδιά , σκυλιά ,γελάδια, κοκόρια, φοινικόδεντρα και απλωμένες μπουγάδες .
Τα αναμενόμενα.
Η νοτιοδυτική ακτή της Σρι Λανκα είναι κάπως σαν την Χαλκιδική από ότι κατάλαβα.
Ανά δέκα είκοσι χιλιόμετρα από Bentota ως Hambantota , είναι καμία εικοσαριά παραθεριστικά χωριά άλλα περισσότερο άλλα λιγότερο ανεπτυγμένα.
Εγώ επέλεξα την Unawatuna που είναι δέκα λεπτά έξω από την πόλη Galle που έχει ένα UNESCO site αξιοθέατο και έχω στο πρόγραμμα να επισκεφτώ.
Κατέλυσα στο Cycling Backpackers Hostel.
20 δολάρια για δύο βράδια, νομίζω κάπου εκεί.
Ήσυχο, καθαρό, ξυπόλυτο. Μακριά από την παραλία κανένα χιλιόμετρο αλλά οκ .
Το επέλεξα γιατί διαθέτει ποδήλατα για να κάνω καμιά βόλτα εδώ που δεν έχει ανηφόρες.
Δεν έχει ζεστό νερό βέβαια -περιττή πολυτέλεια με τέτοια κάψα- αλλά ούτε και κλιματισμό. Είναι OnlyFans.
Καμία δεκαριά είμαστε οι ένοικοι. Τρία αγόρια Σέρφερς και πέντε έξη κορίτσια Yogers. Και εγώ ο θείος.
Στρίβω σε μια γωνία και βλέπω μια πιτσιρίκα να στρετσάρεται. Με τρόμαξε κιόλας με την ποδάρα στο σβέρκο.
Μη ανήκοντας σε καμία από τις παραπάνω συνομοταξίες, είπα να το πάω μέχρι τέλους και να μην κάτσω να ξεκουραστώ, - παρ’ότι ήμουν κομμάτια-σχεδόν τριάντα ώρες στο δρόμο.
Κατέβηκα λοιπόν στην Unawatuna Beach που μου φάνηκε συμπαθητική λόγω του ημικυκλικού σχήματός της .
Κατά τα άλλα, όπως σε όλα τα -ήλιος,θάλασσα,ξαπλώστρα- μέρη του κόσμου τα γνωστά.
Ταβερνάκι στο κύμα, μπητσόμπαρα, σουβενιραδικα. Το τοπικό χρώμα είναι από τα Αγιουρβέδικα μασατζίδικα και τα τσαγάδικα και τα spice shops.
Το κύριο χαρακτηριστικό της περιοχής όμως είναι άλλο .

Οι Ρωσίδες με φουσκωμένα χείλη.

Διασταυρώθηκα με τουλάχιστον σαράντα κυρίες με το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό,ηλικίας από 20 μέχρι 50 ,μέσα σε μισή ώρα περίπατο.
Η αλήθεια είναι ότι ο Βλάντιμιρ μπορεί να ζορίζεται στην Ουκρανία, αλλά εδώ έχει επέλθει η κατοχή.
Οι πινακίδες και τα μενού των εστιατορίων είναι γραμμένα πρώτα στα ρωσικά και από κάτω στα αγγλικά.
Δεν έκανα πλήρη εξερεύνηση γιατί το τεπόζιτο ενέργειας στράγγιξε.
Πήγα για φαγητό . Είπα να μην πέσω κατευθείαν στα βαθιά της τοπικής καυτερής κουζίνας, οπότε περιορίστηκα σε ένα vegetables roti (κρέπα λαχανικών ας πούμε ) και ένα αμερικανικότατο μπέργκερ. .

Επέστρεψα σχετικά νωρίς στο χόστελ. Για να μην κοιμηθώ από τις οκτώ και ξυπνήσω μέσα στα μαύρα μεσάνυχτα, έφτιαξα έναν ωραιότατο φραπέ και φούλαρα οκτάνια για δύο τρεις ώρες ακόμα.
Οι yogers παίζανε χαρτάκι και χαριεντίζονταν με τα ντόπια παλικάρια του προσωπικού. Δεν έμεινα να δω τη συνέχεια. Κούτσουρο.
IMG_4762.jpeg
IMG_4764.jpeg
IMG_4811.jpeg
 
Last edited by a moderator:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.996
Μηνύματα
922.360
Μέλη
39.699
Νεότερο μέλος
GIANNIS PNT

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom