• Η αναδρομή στο παρελθόν συνεχίζεται! Ψηφίστε την Ταξιδιωτική Ιστορία του μήνα για τους μήνες Μάρτιος - Οκτώβριος 2021 !

Μηνύματα
51
Likes
1.128

Ημέρα ταξιδιού 49

Πέρασα το βράδυ χαζεύοντας φωτογραφίες στο Ίντερνετ στα τα μέρη που ΘΑ πήγαινα αν είχα αυτοκίνητο, και με έπεισα ότι δεν έχασα και τίποτα σπουδαίο, αφού οι καταπράσινες κοιλάδες και οι καταρράκτες θα ήταν στεγνά αυτή την εποχή.

Είχα κλείσει νυχτερινό λεωφορείο για την επιστροφή, αφού δεν υπήρχε λόγος να ξαναδώ την έρημο, και θα είχα περισσότερο χρόνο να τριγυρίσω στην περιοχή της Σαλάλα.

Σηκώθηκα αποφασισμένος, και με κοφτή χειρουργική κίνηση, πήγα στα γραφεία του ΚΤΕΛ του Ομάν και το άλλαξα σε πρωινό δρομολόγιο για να φύγω μια ώρα αρχύτερα.

Έτσι είχα να διαχειριστώ μια μόνο μέρα ακόμα. Καλύτερα στην έρημο παρά στην -πιο βαρετή πεθαίνεις- αυτή την εποχή τουλάχιστον -Σαλάλα .

Τα εντός πόλης τα είχα δει, κ κλπ κλπ οπότε κλείστηκα στο δωμάτιο μέχρι το απόγευμα που πέφτει ο ήλιος, και πέρασα την ώρα μου καταγράφοντας φύρδην μίγδην και όπως μου έρχονταν, τις μέχρι τώρα εντυπώσεις μου από το Ομάν.

Λοιπόν τα κύρια χαρακτηριστικά του Ομάν είναι η ησυχία και η άπλα.

Αν δεν υπήρχαν τα αυτοκίνητα τα οποία κινούνται σε αρκετά μεγάλη πυκνότητα και ταχύτητα στην Muscat , αλλά πουθενά αλλού, πιστεύω δεν θα υπήρχε κανένας απολύτως θόρυβος.

Μια κοινωνία τελείως διαφορετική από τις πολύβουες κοινωνίες της Δύσης, της Άπω ανατολής ακόμα και της μουσουλμανικής Βόρειας Αφρικής .

Ακόμα και στην πρωτεύουσα δεν υφίσταται η έννοια της πολυκοσμίας, Δεν υπάρχουν εμπορικοί πεζόδρομοι με κόσμο να πηγαινοέρχεται και να μπαινοβγαίνειί σε καταστήματα. Δεν είδα πουθενά παζάρια ή λαϊκές. Επιφυλάσσομαι για αυτό, γιατί δεν πήγα ακόμα στην πιο ακριβή ας πούμε συνοικία.

Σε τρεις ώρες περιπάτου , διασταυρώνεσαι με λιγότερους ανθρώπους από ότι στην λαϊκή της Τούμπας στις 2 το μεσημέρι.

Καφετέριες , εστιατόρια με τραπεζάκια έξω κλπ. ούτε κατά διάνοια.

Μόνο σε πάρκα και εμπορικά κέντρα. Κι όπου υπάρχουν, τα τραπέζια είναι λίγα και τουλάχιστον πέντε μέτρα απόσταση το ένα από το άλλο.

Ψάχνοντας για εστιατόρια στην Σαλάλα που έχουν μάλιστα και άριστη βαθμολογία στο Google, βρήκα μόνο τύπου , ελληνικά γυράδικα.

Η ψησταριά , δυο τρία πλαστικά τραπέζια δίπλα στις τουαλέτες και μόνο μετανάστες να κάθονται που και που.

Δουλεύουν με ντελίβερι κυρίως αφού οι ντόπιοι, έχοντας παραγγείλει τηλεφωνικά έρχονται με τις κελεμπίες τους, παρκάρουν μπροστά στο μαγαζί και παραλαμβάνουν τα πακέτα για κατ’ οίκον κατανάλωση.

Γενικά η έξοδος για φαγητό ως κοινωνική εκδήλωση όπως την εννοούμε στην Ελλάδα , τύπου μεγάλες παρέες στις ταβέρνες ή ακόμα και για πρώτα ραντεβού δεν έγινε αντιληπτή από μένα.

Ασφαλώς και θα υπάρχουν, αλλά ίσως σκόρπια και θα πρέπει να έχεις καλή γνώση της πόλης για να τα βρεις, όπως υπάρχουν και όλες οι μεγάλες fast food αλυσίδες.

Οι κουβέντες είναι χαμηλόφωνες επίσης.

Κανείς δεν φωνασκεί, κανείς δεν καυγαδίζει, κανείς δεν κορνάρει.

Για την άπλα δεν το συζητάμε Μεγάλοι φαρδείς δρόμοι, παρκάρισμα υπεράνετο.

Δεν υπάρχουν στενά εκτός από τους παλιούς οικισμούς.

Η διώροφη μαιζονέτα των 250 - 300 τετραγωνικών είναι ο πιο συνηθισμένος τύπος κατοικίας.

Τα χοστελ που έμεινα, ακριβώς τέτοια σπίτια είναι, οπότε μπορώ να έχω άποψη και για την εσωτερική διαρρύθμιση .

Σαλόνι 10 επί 8 ,κουζίνα 5 επί 6 , δωμάτια 5 επί 5 και τουαλέτες 3 επί 3 .

Τα δωμάτια στα ξενοδοχεία που έμεινα με 25-30 ευρώ το βράδυ ήταν 60αρια διαμερίσματα.

Όπως το νιώθω, οι Βορειοευρωπαίοι πολύ πιο εύκολα θα προσαρμόζονταν αυτόν τον τρόπο ζωής , από ότι οι φασαριόζοι Μεσογειακοί και Βαλκάνιοι αν δεν υπήρχε η δυσκολία εξεύρεσης αλκοόλ και καπνού. Ακριβό σπορ.

Η πρώτη εντύπωση , βλέποντας το παραδοσιακό ντύσιμο των ανδρών και τις μπούρκες των γυναικών είναι πως πρόκειται για μια βαθιά ισλαμική χώρα. Δεν ισχύει κάτι τέτοιο.

Επικρατεί μια μάλλον ήπια εκδοχή του Ισλάμ. Ούτε κανέναν με χαλάκια προσευχής βλέπεις , ούτε πέφτουν στα γόνατα πέντε φορές την μέρα, -υπάρχουν αρκετά δημόσια prayers rooms ανδρών και γυναικών - ούτε μουεζίνηδες ακούς όλη την ώρα.

Δεν μπορώ να φανταστώ πως αυτοί οι ,ευγενέστατοι, ήρεμοι και φιλικοί άνθρωποι έχουν την παραμικρή συνάφεια με ταλιμπανισμους και τα λοιπά.

Για τα οικονομικά δεν έχω ακόμα σαφή άποψη , έχω παραδοθεί στην ευκολία της κάρτας. Θα τα δω αργότερα .

Πάντως ο αδιαφιλονίκητος δείκτης ακρίβειας, το μικρό μπουκαλάκι εμφιαλωμένου νερού κοστίζει 0,25 ευρώ.

Βγήκα για μια τελευταία βόλτα στην Σαλάλα.

Πέρασα από την αγορά όπου κυριαρχούν τα ραφταδικα κελεμπιών . Μια φορά σε καρναβάλι νομίζω φόρεσα. Δεν ενδιαφέρομαι

IMG_6521.jpeg

Ακολουθούν τα χρυσαφικά. Το μόνο χρυσαφικό που φόρεσα ποτέ ήταν η βέρα του γάμου κι αυτή για οκτώ ώρες μέχρι να τελεί το γαμήλιο γλέντι; Δεν ενδιαφέρομαι

Ακολουθούν τα αρωματοπωλεία.

Έχω να φορέσω από τα πρώτα μου ξυρίσματα. Δεν ενδιαφέρομαι.
Χαλβαδοπωλεια με τους χαλβάδες σε κεραμικές συσκευασίες που αξίζουν περισσότερο από τους χαλβάδες . Δεν τρώω γλυκά. Δεν ενδιαφέρομαι .
Αρνητής shopping.

IMG_6570.jpeg



IMG_6524.jpeg


Τελευταία τα μπαστουνάδικα. Υπάρχει ανθούσα βιομηχανία μπαστουνιών από σκληρό ξύλο ακακίας , διακοσμημένων με ασημένιες λαβές.

IMG_6532.jpeg


Είπα να αγοράσω ένα, και να σπάσω τα παΐδια όλων αυτών των αχρείων που δεν μου νοικιάζουν αυτοκίνητο αλλά έδωσα τόπο στην οργή. Αφού πέρασα για ακόμη μια φορά από τα σουλτανικά βιλαέτιακατέληξα στο όμορφο εμπορικό κέντρο που είχα εντοπίσει το προηγούμενο πρωινό.

IMG_6531.jpeg



IMG_6537.jpeg

Ήταν πολύ όμορφα με τους φωτισμούς και τον ήχο των κυμάτων να σκάει στην αμμουδιά.

Καθησα σε ένα πολύ σικάτο εστιατόριο-καφέ Το επέλεξα γιατί στα τρία τέσσερα τραπέζια που ήταν κατειλημμένα καθόταν σε παρέες καμία δεκαπενταριά γκομενακια με μαύρες μπούρκες και καλυμμένα τα πρόσωπα.
IMG_6538.jpeg


Κάθισα ανάμεσα για να κόψω αντιδράσεις και γιατί είχα την περιέργεια να δω πως τρώνε ή πίνουν με καλυμμένα τα πρόσωπα αλλά δεν έκαναν καμία κίνηση.

Κάλεσα τον σερβιτόρο να τον ρωτήσω αν επιτρέπεται το κάπνισμα. Αρνήθηκε ευγενικά και βρήκα δικαιολογία να φύγω.

Να απολαύσουν και τα κορίτσια το τσαγάκι τους πριν κρυώσει τελείως.

Πήγα σε ένα διπλανό εξ ίσου υπερπολυτελές και χάι τεκ. Ο κατάλογος σε ταμπλετ και τέτοια.
Παρήγγειλα πίτσα και εκτός από μαχαιροπήρουνα φέρανε και λεπτά μαύρα πλαστικά γάντια μιας χρήσεως για να μη λαδωθούν τα χεράκια μου σε περίπτωση που ήθελα να φάω με το χέρι.

Για τέτοιο σέρβις μιλάμε.

Η βραδιά είναι υπέροχη . Ο χώρος επίσης. Αλλά μια μπίρα την ήθελα.

 
Last edited by a moderator:

psilos3

Member
Μηνύματα
7.052
Likes
55.617
Επόμενο Ταξίδι
;
Ταξίδι-Όνειρο
Αναζητείται!
Ωραίος, περιμένουμε συχνά - πυκνά τις ανταποκρίσεις σου λοιπόν!
 

arabickostas

Member
Μηνύματα
569
Likes
2.244
Να, κάθομαι εδώ τώρα μέσα στα άγρια μεσάνυχτα στο αεροδρόμιο του Αμπουνταμπι και περιμένω την πτήση μου.
Κι επειδή βαριέμαι μόνος και διαβάζω τραβελστόρις να περάσει η ώρα, είπα ας γράψω κι εγώ μια έκθεση ιδεών, κάτι.
Η αλήθεια είναι πως το πεντάωρο στοποβερ εδώ, αξίζει την ταλαιπωρία γιατί έκλεισα αυτό το εισιτήριο σε μια τιμή που μου φάνηκε καθαρή κλοπή .
Και αποτέλεσε και την αιτία να επιλέξω τη Σρι Λανκα αντί για την Ινδονησία ή τις Φιλιππίνες ας πούμε.
Η αλήθεια είναι ότι με επηρέασε ο Καβαφης στην εφηβεία και δεν δίνω ιδιαίτερη σημασία στον προορισμό. Αρκεί να είναι μακρύς ο δρόμος.
Το έκλεισα μήνες πριν για σήμερα του Άι-Γιαννιού, αλλά -όπως λέει και η παροιμία-δεν είναι κάθε μέρα τ’Άι-Γιαννιού.
Με ολίγα κιλά βέβαια ,πράγμα που δεν με χάλασε αφού δεν χρησιμοποιώ βαλίτσα αλλά ένα μέτριο και ένα μικρό μπάκπακ.
Βάλε κι ένα εξηντάρι ή πτήση Θεσσαλονίκη-Αθήνα και με 250 συνολικά με την Εγέα και τη Ετιχάδα αναμένεται να φτάσω αύριο στις 8.30 το πρωί τοπική ώρα στο Κολόμπο.
Χορτάτος από φαγητό και ύπνο και με όλη την ημέρα μπροστά μου.
Το ταξίδι αυτό είναι κάπως επιμελώς ατημέλητο . Η διάρκεια του είναι ακόμη ανοιχτή.
Η επιμέλεια συνίσταται στο ότι έχω κλείσει κάποιες βασικές διηπειρωτικές πτήσεις -αλλά όχι αυτήν της επιστροφής.
Και η ατημελησία στο ότι δεν έχω κλείσει σχεδόν τίποτε άλλο εκτός από την διαμονή για δύο νύχτες.

Ωπ άνοιξε η γκέιτ μου.

Σρι Λανκα λοιπόν και βλέπουμε.
Και μεις που κατα καιρους ημασταν το αντιθετο τι κερδισαμε :haha: ? Οποτε μεινε ετσι. Καλη διαμονη!!
 

mikrh tsopana

Member
Μηνύματα
1.791
Likes
8.407
Επόμενο Ταξίδι
Ελλάδα-Παλέρμο-Μπιλμπάο
Ταξίδι-Όνειρο
θα το αποφασίσω αύριο
Μηνύματα
51
Likes
1.128
Λοιπόν,που είχα μείνει;

Ναι, η πτήση δεν ήταν και πολύ ξεκούραστη. Μέχρι να μας σερβίρουν, να πιω και το κρασί μου ,πέρασαν δυο ώρες. Προσγειωθήκαμε πάνω στον ύπνο τον γλυκό . Θα τους βάλω χαμηλή κριτική.
Τα διαδικαστικά πολύ εύκολα, είχα e-visa από την Ελλάδα , baggage claim δεν είχα , σε δύο λεπτά ήμουν έξω.
Στο ΑΤΜ της Bank of the People έβαλα Revolut και έβγαλα ρουπίες. Σαν γνήσια λαϊκή τράπεζα δεν πήρε προμήθεια η έτσι νομίζω τουλάχιστον.
Δεν με ρώτησε πάντως το μηχάνημα . Τις έβγαλε αγόγγυστα.
1 ευρώ 300 ρουπίες χοντρικά για ευκολία στις πράξεις.
Στην Dialog πήρα κάρτα Sim 50GB για ένα μήνα με 8 ευρώ περίπου

Είχα κατεβασμένες τις εφαρμογές Uber και την τοπική PickMe. Η PickMe θέλει τοπικό νούμερο για registration, ή Uber είναι οκ και με Google ή Apple account.
Δεν χρησιμοποίησα καμία από τις δύο, απλώς τις άνοιξα και είδα που παίζουν οι τιμές για να παζαρέψω στην official πιάτσα ταξί.
Έχει και λεωφορεία να σε πάνε στο Κολόμπο αλλά ήμουν άυπνος και η ζέστη αποπνικτική.
Γύρω στα 15 ευρώ για τον κεντρικό σταθμό τρένων Colombo Fort. Περίπου μισή ώρα.
Οι περισσότεροι τουρίστες ,κάνουν τον τυπικό γύρο της Σρι Λανκα σύμφωνα με την φορά του ρολογιού.
Εγώ επειδή είμαι ανάποδος, θα την κάνω ανάποδα. Έτσι πήρα ένα εισιτήριο β’ θέσης με 1,5 ευρώ για την πόλη Galle στην νοτιοδυτική μεριά.
Το τρένο ήταν τουλάχιστον 80 ετών με ανοιχτά παράθυρα και ανεμιστήρες οροφής.
Στο βαγόνι είμασταν ως επί το πλείστον τουρίστες και μια καγκουροπαρέα ντόπιων πιτσιρικάδων.
Με το που ξεκινήσαμε βάλανε ένα φορητό ηχείο να βαράει -τέρμα τα γκάζια- το top ten της local pop music.

Παρτάραμε πρωί πρωί δηλαδή.

Η διαδρομή πολύ ευχάριστη.
Σε μεγάλο μέρος της παραθαλάσσια.
Εικόνες της τοπικής καθημερινότητας, δηλαδή παράγκες, τσιμεντόλιθοι , τσίγκινες στέγες ,παιδιά , σκυλιά ,γελάδια, κοκόρια, φοινικόδεντρα και απλωμένες μπουγάδες .
Τα αναμενόμενα.
Η νοτιοδυτική ακτή της Σρι Λανκα είναι κάπως σαν την Χαλκιδική από ότι κατάλαβα.
Ανά δέκα είκοσι χιλιόμετρα από Bentota ως Hambantota , είναι καμία εικοσαριά παραθεριστικά χωριά άλλα περισσότερο άλλα λιγότερο ανεπτυγμένα.
Εγώ επέλεξα την Unawatuna που είναι δέκα λεπτά έξω από την πόλη Galle που έχει ένα UNESCO site αξιοθέατο και έχω στο πρόγραμμα να επισκεφτώ.
Κατέλυσα στο Cycling Backpackers Hostel.
20 δολάρια για δύο βράδια, νομίζω κάπου εκεί.
Ήσυχο, καθαρό, ξυπόλυτο. Μακριά από την παραλία κανένα χιλιόμετρο αλλά οκ .
Το επέλεξα γιατί διαθέτει ποδήλατα για να κάνω καμιά βόλτα εδώ που δεν έχει ανηφόρες.
Δεν έχει ζεστό νερό βέβαια -περιττή πολυτέλεια με τέτοια κάψα- αλλά ούτε και κλιματισμό. Είναι OnlyFans.
Καμία δεκαριά είμαστε οι ένοικοι. Τρία αγόρια Σέρφερς και πέντε έξη κορίτσια Yogers. Και εγώ ο θείος.
Στρίβω σε μια γωνία και βλέπω μια πιτσιρίκα να στρετσάρεται. Με τρόμαξε κιόλας με την ποδάρα στο σβέρκο.
Μη ανήκοντας σε καμία από τις παραπάνω συνομοταξίες, είπα να το πάω μέχρι τέλους και να μην κάτσω να ξεκουραστώ, - παρ’ότι ήμουν κομμάτια-σχεδόν τριάντα ώρες στο δρόμο.
Κατέβηκα λοιπόν στην Unawatuna Beach που μου φάνηκε συμπαθητική λόγω του ημικυκλικού σχήματός της .
Κατά τα άλλα, όπως σε όλα τα -ήλιος,θάλασσα,ξαπλώστρα- μέρη του κόσμου τα γνωστά.
Ταβερνάκι στο κύμα, μπητσόμπαρα, σουβενιραδικα. Το τοπικό χρώμα είναι από τα Αγιουρβέδικα μασατζίδικα και τα τσαγάδικα και τα spice shops.
Το κύριο χαρακτηριστικό της περιοχής όμως είναι άλλο .

Οι Ρωσίδες με φουσκωμένα χείλη.

Διασταυρώθηκα με τουλάχιστον σαράντα κυρίες με το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό,ηλικίας από 20 μέχρι 50 ,μέσα σε μισή ώρα περίπατο.
Η αλήθεια είναι ότι ο Βλάντιμιρ μπορεί να ζορίζεται στην Ουκρανία, αλλά εδώ έχει επέλθει η κατοχή.
Οι πινακίδες και τα μενού των εστιατορίων είναι γραμμένα πρώτα στα ρωσικά και από κάτω στα αγγλικά.
Δεν έκανα πλήρη εξερεύνηση γιατί το τεπόζιτο ενέργειας στράγγιξε.
Πήγα για φαγητό . Είπα να μην πέσω κατευθείαν στα βαθιά της τοπικής καυτερής κουζίνας, οπότε περιορίστηκα σε ένα vegetables roti (κρέπα λαχανικών ας πούμε ) και ένα αμερικανικότατο μπέργκερ. .

Επέστρεψα σχετικά νωρίς στο χόστελ. Για να μην κοιμηθώ από τις οκτώ και ξυπνήσω μέσα στα μαύρα μεσάνυχτα, έφτιαξα έναν ωραιότατο φραπέ και φούλαρα οκτάνια για δύο τρεις ώρες ακόμα.
Οι yogers παίζανε χαρτάκι και χαριεντίζονταν με τα ντόπια παλικάρια του προσωπικού. Δεν έμεινα να δω τη συνέχεια. Κούτσουρο.
IMG_4762.jpeg
IMG_4764.jpeg
IMG_4811.jpeg
 
Last edited by a moderator:

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.996
Μηνύματα
922.360
Μέλη
39.699
Νεότερο μέλος
GIANNIS PNT

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom