micmic
Member
- Μηνύματα
- 178
- Likes
- 283
- Επόμενο Ταξίδι
- Βotswana
- Ταξίδι-Όνειρο
- Trans-African Highways
Η μέρα ξεκίνησε όπως και η προηγούμενη, μια που σήμερα ήταν προγραμματισμένη η δεύτερη επίσκεψή μας στους γορίλλες. Χθες πήγαμε στο μεγαλύτερο γκρουπ με την πιο δύσκολη διαδρομή, σήμερα θα επισκεφτούμε το γκρουπ που έχει τον μεγαλύτερο γορίλλα του κόσμου και το πιο μικρό μωρό στη Ρουάντα (2 εβδομάδων). Η διαδρομή είναι πολύ εύκολη. Οι περισσότεροι στο γκρουπ μας χαίρονται όταν μαθαίνουμε ότι οι γορίλλες βρίσκονται μόνο 10 λεπτά μακριά από την είσοδό μας στο εθνικό πάρκο, όχι όμως κι εγώ. Η χθεσινή εξαντλητική διαδρομή ήταν απολαυστική. Για την δεύτερη ώρα μας με τους γορίλλες και πάλι δεν μπορώ να γράψω πολλά επειδή είναι μια αίσθηση που δεν περιγράφεται. Πάντως ήταν μια εμπειρία πολύ διαφορετική από την χθεσινή, και είμαι σίγουρος ότι όσες επισκέψεις και να είχαμε δεν θα βαριόμουν ποτέ.
Κατά τις 12 επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο και ετοιμαζόμαστε για την επιστροφή στο Kigali. Μόλις φτάνουμε επισκεπτόμαστε το μουσείο της γενοκτονίας. Παρόλο που ήδη ήξερα αρκετά για την γενοκτονία, αυτό το μουσείο είναι τόσο εντυπωσιακό που δεν μπορείς παρά να συγκλονιστείς. Αυτό που μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση στα γεγονότα του '94 στη Ρουάντα, είναι το ότι σε αντίθεση με άλλες γενοκτονίες (ολοκαύτωμα, Αρμένιοι κτλ) εδώ δεν υπήρχε απλά η πρόθεση της εξόντωσης μιας πληθυσμιακής ομάδας, αλλά και μια πρωτοφανής βιαιότητα στην εκτέλεσή της. Το μουσείο αυτό δεν είναι για τους πολύ ευαίσθητους.
Η πρωτεύουσα της Ρουάντα εμφανίζει διαφορετικές εικόνες: Το κέντρο είναι μια σύγχρονη πόλη με καλοντυμένους ανθρώπους, μεγάλες επιχειρήσεις και απόλυτη ασφάλεια. Και μια κεντρική πλατεία πολύ ομορφότερη από την Ομόνοια (αν και αυτό δεν αποτελεί είδηση μια που μάλλον δεν υπάρχει χειρότερη κεντρική πλατεία πρωτεύουσας στον κόσμο από την Ομόνοια). Επισκεφτόμαστε όμως και μια από τις χειρότερες συνοικίες της πόλης, όπου παραμένουμε για ένα μισάωρο για να επιδιορθώσουμε ένα σακ-βουαγιάζ. Είναι από τις περιοχές που χωρίς οδηγό δεν θα βλέπαμε παρά μόνο ως περαστικοί. Στο μισάωρο που μένουμε στο δρόμο, βλέπουμε μια διαφορετική μορφή φτώχειας από αυτήν που είδαμε στην επαρχία: Μικρομάγαζα και άνθρωποι που πάνε στις δουλειές τους, αλλά και ύποπτος κόσμος που κυκλοφορεί μάλλον άσκοπα και άλλοι που δεν φαίνεται να κάνουν κάτι συγκεκριμένο. Ο οδηγός μας φαίνεται φανερά ανήσυχος για το κατά πόσον θα μας κλέψουν κάτι. Μας λέει ότι εδώ οι κλοπές είναι συχνότατες και αν λείψεις 2 μέρες από το σπίτι σου είναι σίγουρο ότι όταν επιστρέψεις θα το βρεις άδειο. Πολλά αυτοκίνητα (μεταξύ των οποίων και το δικό μας) έχουν χαραγμένον στους καθρέφτες τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος στο οποίο ανήκουν για να αποτρέψουν τις κλοπές.
Φεύγοντας από εκεί πάμε σε πιο καλές συνοικίες του Kigali. Πρώτα σε μια αγορά χειροτεχνημάτων και μετά σε εμπορικό κέντρο που είναι απόλυτα σύγχρονο. Αγοράζω μπλουζάκια του Paul Kagame που ξαναβγήκε με ποσοστό πάνω από 90%. Ο οδηγός μας χαιρετάει όλο τον κόσμο. Έχει γνωριμίες σε όποιο σημείο του Kigali κι αν βρεθούμε, και σε όλη την επαρχία. Μια μέρα προβλέπω ότι θα έχει την δικιά του τουριστική εταιρία.
Έχει πια νυχτώσει από ώρα όταν φτάνουμε στο ξενοδοχείο μας για φαγητό και έναν σύντομο ύπνο. Αλλά λίγο η υπερένταση, λίγο ένα επίμονο κουνούπι, δεν κοιμάμαι καθόλου. Κατά τη μία έρχεται ο οδηγός μας για να πάμε στο αεροδρόμιο. Αν και οι διακοπές μας συνεχίζονται, στενοχωριέμαι που αφήνω τη Ρουάντα. Είναι μια χώρα αξιοπρεπής ακόμα και μέσα στη φτώχειά της, πεντακάθαρη, που δεν έχει αλλοτριωθεί ακόμα από τον τουρισμό που βασικά έρχεται κυρίως για τους γορίλλες. Και πανέμορφη στο σύνολό της.
Κατά τις 12 επιστρέφουμε στο ξενοδοχείο και ετοιμαζόμαστε για την επιστροφή στο Kigali. Μόλις φτάνουμε επισκεπτόμαστε το μουσείο της γενοκτονίας. Παρόλο που ήδη ήξερα αρκετά για την γενοκτονία, αυτό το μουσείο είναι τόσο εντυπωσιακό που δεν μπορείς παρά να συγκλονιστείς. Αυτό που μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση στα γεγονότα του '94 στη Ρουάντα, είναι το ότι σε αντίθεση με άλλες γενοκτονίες (ολοκαύτωμα, Αρμένιοι κτλ) εδώ δεν υπήρχε απλά η πρόθεση της εξόντωσης μιας πληθυσμιακής ομάδας, αλλά και μια πρωτοφανής βιαιότητα στην εκτέλεσή της. Το μουσείο αυτό δεν είναι για τους πολύ ευαίσθητους.
Η πρωτεύουσα της Ρουάντα εμφανίζει διαφορετικές εικόνες: Το κέντρο είναι μια σύγχρονη πόλη με καλοντυμένους ανθρώπους, μεγάλες επιχειρήσεις και απόλυτη ασφάλεια. Και μια κεντρική πλατεία πολύ ομορφότερη από την Ομόνοια (αν και αυτό δεν αποτελεί είδηση μια που μάλλον δεν υπάρχει χειρότερη κεντρική πλατεία πρωτεύουσας στον κόσμο από την Ομόνοια). Επισκεφτόμαστε όμως και μια από τις χειρότερες συνοικίες της πόλης, όπου παραμένουμε για ένα μισάωρο για να επιδιορθώσουμε ένα σακ-βουαγιάζ. Είναι από τις περιοχές που χωρίς οδηγό δεν θα βλέπαμε παρά μόνο ως περαστικοί. Στο μισάωρο που μένουμε στο δρόμο, βλέπουμε μια διαφορετική μορφή φτώχειας από αυτήν που είδαμε στην επαρχία: Μικρομάγαζα και άνθρωποι που πάνε στις δουλειές τους, αλλά και ύποπτος κόσμος που κυκλοφορεί μάλλον άσκοπα και άλλοι που δεν φαίνεται να κάνουν κάτι συγκεκριμένο. Ο οδηγός μας φαίνεται φανερά ανήσυχος για το κατά πόσον θα μας κλέψουν κάτι. Μας λέει ότι εδώ οι κλοπές είναι συχνότατες και αν λείψεις 2 μέρες από το σπίτι σου είναι σίγουρο ότι όταν επιστρέψεις θα το βρεις άδειο. Πολλά αυτοκίνητα (μεταξύ των οποίων και το δικό μας) έχουν χαραγμένον στους καθρέφτες τον αριθμό κυκλοφορίας του οχήματος στο οποίο ανήκουν για να αποτρέψουν τις κλοπές.
Φεύγοντας από εκεί πάμε σε πιο καλές συνοικίες του Kigali. Πρώτα σε μια αγορά χειροτεχνημάτων και μετά σε εμπορικό κέντρο που είναι απόλυτα σύγχρονο. Αγοράζω μπλουζάκια του Paul Kagame που ξαναβγήκε με ποσοστό πάνω από 90%. Ο οδηγός μας χαιρετάει όλο τον κόσμο. Έχει γνωριμίες σε όποιο σημείο του Kigali κι αν βρεθούμε, και σε όλη την επαρχία. Μια μέρα προβλέπω ότι θα έχει την δικιά του τουριστική εταιρία.
Έχει πια νυχτώσει από ώρα όταν φτάνουμε στο ξενοδοχείο μας για φαγητό και έναν σύντομο ύπνο. Αλλά λίγο η υπερένταση, λίγο ένα επίμονο κουνούπι, δεν κοιμάμαι καθόλου. Κατά τη μία έρχεται ο οδηγός μας για να πάμε στο αεροδρόμιο. Αν και οι διακοπές μας συνεχίζονται, στενοχωριέμαι που αφήνω τη Ρουάντα. Είναι μια χώρα αξιοπρεπής ακόμα και μέσα στη φτώχειά της, πεντακάθαρη, που δεν έχει αλλοτριωθεί ακόμα από τον τουρισμό που βασικά έρχεται κυρίως για τους γορίλλες. Και πανέμορφη στο σύνολό της.
Attachments
-
53,1 KB Προβολές: 185