micmic
Member
- Μηνύματα
- 178
- Likes
- 283
- Επόμενο Ταξίδι
- Βotswana
- Ταξίδι-Όνειρο
- Trans-African Highways
Σήμερα είναι η μέρα που εξερευνούμε τον θρυλικό κρατήρα Ngorongoro. Μια έκταση διαμέτρου περίπου 20 χλμ γεμάτη με κάθε είδος άγριας ζωής. Δεν περνάει πολλή ώρα από τότε που κατεβαίνουμε, και έχουμε την πρώτη στενή επαφή με λιοντάρια: Δύο νεαρά θηλυκά και ένα νεαρό αρσενικό περνάνε δίπλα από το τζιπ μας. Στη συνέχεια πηγαίνουμε δίπλα-δίπλα με ένα μεγαλοπρεπές αρσενικό για 200-300 μέτρα (εμείς και άλλα 3-4 τζιπ). Αργότερα συναντάμε μεγάλες αγέλες από γκνου και ζέβρους, πολλές αντιλόπες, ελέφαντες, ύαινες, πολλά πουλιά κτλ. Σε ένα picnic spot ένα πιθηκάκι ανεβαίνει στο αυτοκίνητο με διαθέσεις κλοπής και όταν πάω να το διώξω αντί να υποχωρήσει αντεπιτίθεται. Το βάζει στα πόδια μόνο όταν με βλέπει να αρπάζω ένα ξύλο. Αυτά τα πιθηκάκια έχουν αποθρασυνθεί τελείως. Γενικά τα ζώα στον κρατήρα είναι εξοικειωμένα με τον άνθρωπο ακόμα περισσότερο απ'ότι σε άλλα εθνικά πάρκα, και έτσι είναι δυνατόν να βρεθείς τόσο κοντά σε κάποιο γκνου ή ζέβρα που να απλώσεις το χέρι σου και να το χαϊδέψεις.
Αργότερα βλέπουμε από αρκετά μακριά δύο μαύρους ρινόκερους. Έχουν παραταχθεί καμμιά 20αριά τζιπ και τους παρακολουθούν από μεγάλη απόσταση επειδή δεν υπάρχει δρόμος για να πλησιάσουν περισσότερο. Τα τζιπ είναι πολλά, αλλά ευτυχώς όχι τόσο πολλά όσο τα περίμενα. Ο οδηγός μας υποστηρίζει ότι τα περισσότερα από τα λεφτά που δίνουν οι τουρίστες δεν πάνε εκεί που θα έπρεπε (π.χ. βελτίωση δρόμων και τουριστικών εγκαταστάσεων) αλλά καταλήγουν στις τσέπες ορισμένων. Και μιλάμε για πολλά λεφτά: $60 το άτομο ημερησίως για είσοδο στο Ngorongoro Conservation Area και επιπλέον $200 ανά αυτοκίνητο που κατεβαίνει στον κρατήρα. Σπουδαία βιομηχανία.
Οι θεάσεις λιονταριών στον κρατήρα συνεχίζονται, και δεν είναι περίεργο αφού λέγεται ότι ο κρατήρας είναι η περιοχή με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση θηρευτών στον κόσμο. Αλλά τα ζώα του κρατήρα δεν είναι απομονωμένα: Μπορούν να μετακινούνται και να φτάνουν μέχρι το Serengeti, το Tarangire ή και άλλα πάρκα. Οι περιοχές μεταξύ των πάρκων δεν είναι απροσπέλαστες για τα ζώα. Αποτελούν βιότοπους και διαδρόμους για τις μετακινήσεις τους. Οι άνθρωποι εδώ είναι μάλλον φιλοξενούμενοι παρά ιδιοκτήτες. Ευτυχώς σ'αυτήν την περιοχή της Τανζανίας αυτό φαίνεται να διατηρείται και να προστατεύεται.
Μετά από περίπου 7 υπέροχες ώρες στον κρατήρα, αναχωρούμε με προορισμό το Serengeti. Όλοι οι δρόμοι στον κρατήρα και στην διαδρομή προς Serengeti είναι χωματόδρομοι, και με τακτικές διελεύσεις τζιπ. Αυτό σημαίνει ότι η σκόνη υπάρχει παντού. Σε όλα τα πάρκα μέχρι τώρα η σκόνη ήταν υπερβολική, αλλά σήμερα η κατάσταση έχει ξεφύγει τελείως. Όλο το αυτοκίνητο είναι γεμάτο σκόνη, τα ηλεκτρονικά είναι γεμάτα σκόνη, εμείς είμαστε γεμάτοι σκόνη και αναπνέουμε σκόνη. Μέχρι στιγμής η σκόνη είναι πιο ενοχλητική από τα έντομα: Στο Tarangire είχαμε μια επαφή με μύγες τσε-τσε, των οποίων το τσίμπημα δεν είναι τόσο οδυνηρό όσο λένε (καμμία σχέση με τα μυρμήγκια του Nyungwe). Με την ηλεκτρική μας ρακέτα δε, δολοφονήσαμε ουκ ολίγες τσε-τσε. Πρόβλημα κουνουπιών αντιμετωπίσαμε μόνο στη λίμνη Nakuru, όπου σε ορισμένα σημεία της η κουνουπόμαζα μπορούσε να κοπεί με το μαχαίρι. Αλλά η σκόνη είναι πανταχού παρούσα.
Στο δρόμο συναντάμε ένα πολιτιστικό χωριό Masai και σκεφτόμαστε να το επισκεφτούμε, αλλά η εικόνα των Masai στο δρόμο να κάνουν σήματα στα διερχόμενα τζιπ σαν τους τσολιάδες στις χασαποταβέρνες στα Βλάχικα, δεν είναι καθόλου πολιτιστικά θελκτική. Ίσως να αποφασίσουμε να επισκεφτούμε ένα πολιτιστικό χωριό μια άλλη μέρα. Οι περισσότεροι Masai που συναντάμε στο δρόμο προς το Serengeti κάνουν διάφορα νοήματα για να σταματήσουμε ή μας κουνάνε κάτι κολιέ περιμένοντας προφανώς να εντυπωσιαστούμε από την αυθεντικότητα των χειροτεχνημάτων τους. Από το πιο ακριβό lodge μέχρι τον πιο φτωχό βοσκό, έχεις συνέχεια την εντύπωση ότι όλες οι πράξεις των ντόπιων έχουν σαν σκοπό το πορτοφόλι σου. Μπορεί να μην είναι σωστό, αλλά συχνά σου δημιουργείται η εντύπωση ότι κανένας δεν σου μιλάει χωρίς να θέλει τα λεφτά σου.
Πλησιάζοντας προς Serengeti, οι τεράστιες πεδιάδες αρχίζουν να μας κυκλώνουν. Πρόκειται για περιοχές χωρίς καθόλου δέντρα, όπου η στάχτη από τις ηφαιστειακές εκρήξεις έχει δημιουργήσει ένα σκληρό υπόστρωμα το οποίο δεν μπορεί να διαπεραστεί από τις ρίζες των δέντρων. Φτάνοντας στην πύλη του Serengeti, διαπιστώνουμε ότι το όνομα του πάρκου που σημαίνει "ατελείωτη πεδιάδα", δικαιολογείται απόλυτα. Όπου και να κοιτάξουμε υπάρχει μια επίπεδη έκταση με χόρτο, μέχρι εκεί που φτάνει το μάτι. Ζώα υπάρχουν παντού, αλλά χάνονται μπροστά στην απεραντοσύνη του τοπίου. Ωστόσο, μέχρι να πάμε στο campsite συναντάμε μια λιονταρίνα που θηλάζει τρία μικρά, μερικές bat-eared foxes, μερικά topis, και φυσικά ένα σωρό γαζέλες, ζέβρες, γκνου κτλ.
Σήμερα θα μείνουμε σε public campsite. Πλησιάζοντας προς τον ποταμό Seronera, το τοπίο αλλάζει και δέντρα εμφανίζονται. Φτάνουμε στο campsite κατά τις 6:30. Βρίσκουμε εκεί καμμιά 15αριά παρκαρισμένα τζιπ και περίπου 30 σκηνές. Σχεδόν όλοι οι campers είναι Ιταλοί ή Ισπανοί. Έρχονται μ'έναν ντόπιο οδηγό και έναν μάγειρα. Οι μάγειρες μαγειρεύουν για το γκρουπ τους σε έναν ξεχωριστό χώρο αλλά μπορεί να δέχονται και παραγγελίες από τρίτους, κάτι το οποίο εκμεταλευόμαστε μια που δεν υπάρχει όρεξη για μαγείρεμα. Το campsite έχει τουαλέτες και ντους σε αρκετά καλή κατάσταση, αλλά φυσικά δεν υπάρχει ηλεκτρισμός κι έτσι για άλλη μια φορά οι δύο φακοί μας αποδεικνύονται πολύτιμοι.
Ανεβαίνουμε στη σκηνή για χαλάρωση, αλλά κάποιοι campers συνεχίζουν να είναι θορυβώδεις ενώ έχει περάσει 10:30. Ίσως να έπρεπε να πάνε για κάμπινγκ στην Ίο. Τελείως διαφορετική ατμόσφαιρα από την γαλήνη του private campsite.
Αργότερα βλέπουμε από αρκετά μακριά δύο μαύρους ρινόκερους. Έχουν παραταχθεί καμμιά 20αριά τζιπ και τους παρακολουθούν από μεγάλη απόσταση επειδή δεν υπάρχει δρόμος για να πλησιάσουν περισσότερο. Τα τζιπ είναι πολλά, αλλά ευτυχώς όχι τόσο πολλά όσο τα περίμενα. Ο οδηγός μας υποστηρίζει ότι τα περισσότερα από τα λεφτά που δίνουν οι τουρίστες δεν πάνε εκεί που θα έπρεπε (π.χ. βελτίωση δρόμων και τουριστικών εγκαταστάσεων) αλλά καταλήγουν στις τσέπες ορισμένων. Και μιλάμε για πολλά λεφτά: $60 το άτομο ημερησίως για είσοδο στο Ngorongoro Conservation Area και επιπλέον $200 ανά αυτοκίνητο που κατεβαίνει στον κρατήρα. Σπουδαία βιομηχανία.
Οι θεάσεις λιονταριών στον κρατήρα συνεχίζονται, και δεν είναι περίεργο αφού λέγεται ότι ο κρατήρας είναι η περιοχή με τη μεγαλύτερη συγκέντρωση θηρευτών στον κόσμο. Αλλά τα ζώα του κρατήρα δεν είναι απομονωμένα: Μπορούν να μετακινούνται και να φτάνουν μέχρι το Serengeti, το Tarangire ή και άλλα πάρκα. Οι περιοχές μεταξύ των πάρκων δεν είναι απροσπέλαστες για τα ζώα. Αποτελούν βιότοπους και διαδρόμους για τις μετακινήσεις τους. Οι άνθρωποι εδώ είναι μάλλον φιλοξενούμενοι παρά ιδιοκτήτες. Ευτυχώς σ'αυτήν την περιοχή της Τανζανίας αυτό φαίνεται να διατηρείται και να προστατεύεται.
Μετά από περίπου 7 υπέροχες ώρες στον κρατήρα, αναχωρούμε με προορισμό το Serengeti. Όλοι οι δρόμοι στον κρατήρα και στην διαδρομή προς Serengeti είναι χωματόδρομοι, και με τακτικές διελεύσεις τζιπ. Αυτό σημαίνει ότι η σκόνη υπάρχει παντού. Σε όλα τα πάρκα μέχρι τώρα η σκόνη ήταν υπερβολική, αλλά σήμερα η κατάσταση έχει ξεφύγει τελείως. Όλο το αυτοκίνητο είναι γεμάτο σκόνη, τα ηλεκτρονικά είναι γεμάτα σκόνη, εμείς είμαστε γεμάτοι σκόνη και αναπνέουμε σκόνη. Μέχρι στιγμής η σκόνη είναι πιο ενοχλητική από τα έντομα: Στο Tarangire είχαμε μια επαφή με μύγες τσε-τσε, των οποίων το τσίμπημα δεν είναι τόσο οδυνηρό όσο λένε (καμμία σχέση με τα μυρμήγκια του Nyungwe). Με την ηλεκτρική μας ρακέτα δε, δολοφονήσαμε ουκ ολίγες τσε-τσε. Πρόβλημα κουνουπιών αντιμετωπίσαμε μόνο στη λίμνη Nakuru, όπου σε ορισμένα σημεία της η κουνουπόμαζα μπορούσε να κοπεί με το μαχαίρι. Αλλά η σκόνη είναι πανταχού παρούσα.
Στο δρόμο συναντάμε ένα πολιτιστικό χωριό Masai και σκεφτόμαστε να το επισκεφτούμε, αλλά η εικόνα των Masai στο δρόμο να κάνουν σήματα στα διερχόμενα τζιπ σαν τους τσολιάδες στις χασαποταβέρνες στα Βλάχικα, δεν είναι καθόλου πολιτιστικά θελκτική. Ίσως να αποφασίσουμε να επισκεφτούμε ένα πολιτιστικό χωριό μια άλλη μέρα. Οι περισσότεροι Masai που συναντάμε στο δρόμο προς το Serengeti κάνουν διάφορα νοήματα για να σταματήσουμε ή μας κουνάνε κάτι κολιέ περιμένοντας προφανώς να εντυπωσιαστούμε από την αυθεντικότητα των χειροτεχνημάτων τους. Από το πιο ακριβό lodge μέχρι τον πιο φτωχό βοσκό, έχεις συνέχεια την εντύπωση ότι όλες οι πράξεις των ντόπιων έχουν σαν σκοπό το πορτοφόλι σου. Μπορεί να μην είναι σωστό, αλλά συχνά σου δημιουργείται η εντύπωση ότι κανένας δεν σου μιλάει χωρίς να θέλει τα λεφτά σου.
Πλησιάζοντας προς Serengeti, οι τεράστιες πεδιάδες αρχίζουν να μας κυκλώνουν. Πρόκειται για περιοχές χωρίς καθόλου δέντρα, όπου η στάχτη από τις ηφαιστειακές εκρήξεις έχει δημιουργήσει ένα σκληρό υπόστρωμα το οποίο δεν μπορεί να διαπεραστεί από τις ρίζες των δέντρων. Φτάνοντας στην πύλη του Serengeti, διαπιστώνουμε ότι το όνομα του πάρκου που σημαίνει "ατελείωτη πεδιάδα", δικαιολογείται απόλυτα. Όπου και να κοιτάξουμε υπάρχει μια επίπεδη έκταση με χόρτο, μέχρι εκεί που φτάνει το μάτι. Ζώα υπάρχουν παντού, αλλά χάνονται μπροστά στην απεραντοσύνη του τοπίου. Ωστόσο, μέχρι να πάμε στο campsite συναντάμε μια λιονταρίνα που θηλάζει τρία μικρά, μερικές bat-eared foxes, μερικά topis, και φυσικά ένα σωρό γαζέλες, ζέβρες, γκνου κτλ.
Σήμερα θα μείνουμε σε public campsite. Πλησιάζοντας προς τον ποταμό Seronera, το τοπίο αλλάζει και δέντρα εμφανίζονται. Φτάνουμε στο campsite κατά τις 6:30. Βρίσκουμε εκεί καμμιά 15αριά παρκαρισμένα τζιπ και περίπου 30 σκηνές. Σχεδόν όλοι οι campers είναι Ιταλοί ή Ισπανοί. Έρχονται μ'έναν ντόπιο οδηγό και έναν μάγειρα. Οι μάγειρες μαγειρεύουν για το γκρουπ τους σε έναν ξεχωριστό χώρο αλλά μπορεί να δέχονται και παραγγελίες από τρίτους, κάτι το οποίο εκμεταλευόμαστε μια που δεν υπάρχει όρεξη για μαγείρεμα. Το campsite έχει τουαλέτες και ντους σε αρκετά καλή κατάσταση, αλλά φυσικά δεν υπάρχει ηλεκτρισμός κι έτσι για άλλη μια φορά οι δύο φακοί μας αποδεικνύονται πολύτιμοι.
Ανεβαίνουμε στη σκηνή για χαλάρωση, αλλά κάποιοι campers συνεχίζουν να είναι θορυβώδεις ενώ έχει περάσει 10:30. Ίσως να έπρεπε να πάνε για κάμπινγκ στην Ίο. Τελείως διαφορετική ατμόσφαιρα από την γαλήνη του private campsite.
Attachments
-
53,1 KB Προβολές: 185