micmic
Member
- Μηνύματα
- 178
- Likes
- 283
- Επόμενο Ταξίδι
- Βotswana
- Ταξίδι-Όνειρο
- Trans-African Highways
Όταν χτυπάει το ξυπνητήρι νιώθω ότι οι 7ώρες ύπνου ήταν πολύ λίγες για να αναπληρώσω… αλλά ετοιμαζόμαστε και φεύγουμε μέσα στη μαύρη νύχτα… είμαστε 9τουρίστες: Οι 3έχουν έρθει μόνοι τους και οι υπόλοιποι 6έχουμε ανά δύο από έναν ντόπιο οδηγό. Οι χιμπατζήδες που ελπίζουμε να δούμε βρίσκονται σε ένα κομμάτι του Nyungweπού είναι αποκομμένο από το μεγαλύτερο κομμάτι του δάσους. Κατά τις 6φτάνουμε, συναντάμε τον οδηγό μας και μπαίνουμε μέσα στο τροπικό δάσος. Ακολουθούμε ένα εύκολο μονοπάτι που έχει κατασκευαστεί για τους τουρίστες. Υπάρχουν 2trackers που ψάχνουν για τους χιμπατζήδες και επικοινωνούν με τον ασύρματο με τον οδηγό μας ώστε να μας καθοδηγήσουν.
Περπατάμε γρήγορα πάνω στο μονοπάτι. Το τροπικό δάσος γύρω μας είναι απερίγραπτο. Είναι από αυτές τις εμπειρίες που πρέπει να τις ζήσει κάποιος για να τις καταλάβει. Ένα ντοκιμαντέρ π.χ. για τη σαββάνα κατά κάποιο τρόπο σε προετοιμάζει γι’αυτό που θα δεις, αλλά κανένα ντοκιμαντέρ δε μπορεί να μεταδώσει την αίσθηση του τροπικού δάσους (κι έχω δει πολλά). Μετά από λίγο φτάνουμε σ’ένα σημείο που βρίσκονται χιμπατζήδες. Δεν βλέπουμε πολλά, παρά μόνο φευγαλέες εικόνες. Τους ακούμε όμως γύρω μας και οι ήχοι είναι συναρπαστικοί. Οι φωνές τους αντηχούν σ’όλο το δάσος. Συνεχίζουμε την προσπάθεια για μια καλύτερη θέαση ανεβοκατεβαίνοντας το μονοπάτι, και σε κάποιο σημείο μπαίνουμε μέσα στη ζούγκλα για 30-40 μέτρα, με μεγάλη δυσκολία, αποφεύγοντας και παραμερίζοντας κλαδιά. Κάπου εκεί πέφτουν πάνω μου και μερικά τεράστια μυρμήγκια που τσιμπάνε αρκετά δυνατά.
Περίπου 3ώρες μετά, κι ενώ χιμπατζήδες ακούμε αλλά χιμπατζήδες δεν βλέπουμε, ο οδηγός μας μας πληροφορεί ότι αν θέλουμε να συνεχίσουμε το trekkingθα πρέπει να εγκαταλείψουμε το μονοπάτι και μπούμε βαθύτερα στην ζούγκλα. Όμως οι περισσότεροι είναι εξουθενωμένοι και προτιμούν να γυρίσουμε. Για την ακρίβεια νομίζω ότι μόνο εγώ θέλω να συνεχίσουμε, αλλά πρέπει να γίνει το θέλημα της πλειοψηφίας…
Το να δει κανείς τους χιμπατζήδες από κοντά στο φυσικό τους περιβάλλον είναι αρκετά σπάνιο, και δεν είναι απίθανο να μην δει κάποιος ούτε αυτές τις φευγαλέες εικόνες που είδαμε εμείς. Αλλά ο πραγματικός πρωταγωνιστής της ημέρας είναι για μένα το τροπικό δάσος. Θα μπορούσα να περπατάω εκεί μέσα όλη μέρα.
Ακόμα δεν έχω συνέλθει από την χθεσινή έλλειψη ύπνου, αλλά το πρόγραμμα συνεχίζεται. Ή ώρα έχει πάει 10, και ξεκινάμε για μια τετράωρη διαδρομή μέχρι τον επόμενο σταθμό μας, το Kibuye. Ο καλός δρόμος τελειώνει πλέον, και μας περιμένει μόνο χωματόδρομος. Είναι μια διαδρομή που δεν γίνεται συχνά από τουρίστες και μας φέρνει πιο κοντά στην αγροτική Ρουάντα. Παντού καλλιέργειες, κυρίως τσάϊ, καφές και μπανάνες. Οι άνθρωποι δουλεύουν σκληρά, ακόμα κι αν η σημερινή μέρα είναι αργία λόγω των εκλογών. Για τους αγρότες δεν υπάρχουν αργίες. Μικρά παιδιά που εδώ θα τα ταΐζανε ακόμα με το μπιμπερό, κάνουν αγροτικές δουλειές και κουβαλάνε προϊόντα. Απ’όπου περνάμε η παρουσία μας γίνεται άμεσα αντιληπτή και μας κοιτάνε με περιέργεια. Κάποιες φορές τα παιδιά απλώνουν τα χέρια ζητώντας κάτι, αλλά συνήθως απλώς μας κοιτάνε με περιέργεια και μας χαιρετάνε. Σε κάποιο σημείο σταματάμε για φωτογραφίες και μαζεύονται 2-3 παιδάκια. Έχουμε πάρει μαζί μας έναν μικρό φορητό εκτυπωτή και λέμε στον οδηγό να τους εξηγήσει ότι θα τους δώσουμε την φωτογραφία τους. Στην παρέα προστίθεται και ένας παππούς και μια κοπέλα, και στήνονται όλοι για μια φωτογραφία. Εντωμεταξύ τα παιδάκια έχουν γίνει καμμιά δεκαπενταριά. Τυπώνουμε και μοιράζουμε 5-6 φωτογραφίες, και η χαρά των μικρών δεν περιγράφεται. Είναι η πρώτη φορά που βλέπουν τον εαυτό τους σε φωτογραφία.
Η διαδρομή είναι δύσκολη, πανέμορφη, και ταυτόχρονα πολύ διδακτική. Δεν περνάει ποτέ πολλή ώρα χωρίς να δεις ανθρώπους να περπατούν κατά μήκος του χωματόδρομου, συνήθως κουβαλώντας κάτι. Έξω από ένα εκλογικό κέντρο, 3γυναίκες ντυμένες με φανταχτερό μπλε, χορεύουν παραδοσιακά για να εκφράσουν τη χαρά τους για την βέβαιη νίκη του προέδρου Kagame. Κάτω μας βλέπουμε την τεράστια λίμνη Kivuπου μας συντροφεύει σε όλη τη διαδρομή. Σε αυτό το μέρος που τα παιδιά δεν έχουν δοκιμάσει ποτέ ψωμί, κρέας ή σοκολάτα, όπου ψυγείο έχουν μόνο κάποια μαγαζάκια σε κάθε χωριό, όπου η ζωή των ντόπιων είναι μόνο δουλειά και ύπνος, σ’αυτό λοιπόν το σημείο το κινητό μου πιάνει άψογα και έχω και ίντερνετ. Και όχι μόνο αυτό: Ανά διαστήματα υπάρχουν κάποια κίτρινα κουτάκια που προεξέχουν από το έδαφος και γράφουν «opticfibercable».
Μετά από κάποιες ώρες φτάνουμε στο Kibuyeκαι στο ξενοδοχείο μας που βρίσκεται σε μια πανέμορφη τοποθεσία στις όχθες της λίμνης Kivu. Σε λίγη ώρα έχουμε κανονίσει βαρκάδα γύρω από τα νησάκια Amahoroκαι Napoleon, αλλά είμαστε τόσο κομμάτια που το ακυρώνουμε και πέφτουμε για ύπνο. Μετά από 2-3 ώρες ύπνου επιτέλους μπορώ να πω ότι έχω συνέλθει από την αϋπνία του ταξιδιού. Ένα ωραίο γεύμα στο εστιατόριο του ξενοδοχείου και μετά χαλάρωση. Από το μπαλκόνι μας ηχογραφώ τους ήχους της βραδυνής φύσης της λίμνης. Νομίζω ότι θα με πάρει ο ύπνος πολλές φορές στο μέλλον ακούγοντας αυτή την ηχογράφηση.
Περπατάμε γρήγορα πάνω στο μονοπάτι. Το τροπικό δάσος γύρω μας είναι απερίγραπτο. Είναι από αυτές τις εμπειρίες που πρέπει να τις ζήσει κάποιος για να τις καταλάβει. Ένα ντοκιμαντέρ π.χ. για τη σαββάνα κατά κάποιο τρόπο σε προετοιμάζει γι’αυτό που θα δεις, αλλά κανένα ντοκιμαντέρ δε μπορεί να μεταδώσει την αίσθηση του τροπικού δάσους (κι έχω δει πολλά). Μετά από λίγο φτάνουμε σ’ένα σημείο που βρίσκονται χιμπατζήδες. Δεν βλέπουμε πολλά, παρά μόνο φευγαλέες εικόνες. Τους ακούμε όμως γύρω μας και οι ήχοι είναι συναρπαστικοί. Οι φωνές τους αντηχούν σ’όλο το δάσος. Συνεχίζουμε την προσπάθεια για μια καλύτερη θέαση ανεβοκατεβαίνοντας το μονοπάτι, και σε κάποιο σημείο μπαίνουμε μέσα στη ζούγκλα για 30-40 μέτρα, με μεγάλη δυσκολία, αποφεύγοντας και παραμερίζοντας κλαδιά. Κάπου εκεί πέφτουν πάνω μου και μερικά τεράστια μυρμήγκια που τσιμπάνε αρκετά δυνατά.
Περίπου 3ώρες μετά, κι ενώ χιμπατζήδες ακούμε αλλά χιμπατζήδες δεν βλέπουμε, ο οδηγός μας μας πληροφορεί ότι αν θέλουμε να συνεχίσουμε το trekkingθα πρέπει να εγκαταλείψουμε το μονοπάτι και μπούμε βαθύτερα στην ζούγκλα. Όμως οι περισσότεροι είναι εξουθενωμένοι και προτιμούν να γυρίσουμε. Για την ακρίβεια νομίζω ότι μόνο εγώ θέλω να συνεχίσουμε, αλλά πρέπει να γίνει το θέλημα της πλειοψηφίας…
Το να δει κανείς τους χιμπατζήδες από κοντά στο φυσικό τους περιβάλλον είναι αρκετά σπάνιο, και δεν είναι απίθανο να μην δει κάποιος ούτε αυτές τις φευγαλέες εικόνες που είδαμε εμείς. Αλλά ο πραγματικός πρωταγωνιστής της ημέρας είναι για μένα το τροπικό δάσος. Θα μπορούσα να περπατάω εκεί μέσα όλη μέρα.
Ακόμα δεν έχω συνέλθει από την χθεσινή έλλειψη ύπνου, αλλά το πρόγραμμα συνεχίζεται. Ή ώρα έχει πάει 10, και ξεκινάμε για μια τετράωρη διαδρομή μέχρι τον επόμενο σταθμό μας, το Kibuye. Ο καλός δρόμος τελειώνει πλέον, και μας περιμένει μόνο χωματόδρομος. Είναι μια διαδρομή που δεν γίνεται συχνά από τουρίστες και μας φέρνει πιο κοντά στην αγροτική Ρουάντα. Παντού καλλιέργειες, κυρίως τσάϊ, καφές και μπανάνες. Οι άνθρωποι δουλεύουν σκληρά, ακόμα κι αν η σημερινή μέρα είναι αργία λόγω των εκλογών. Για τους αγρότες δεν υπάρχουν αργίες. Μικρά παιδιά που εδώ θα τα ταΐζανε ακόμα με το μπιμπερό, κάνουν αγροτικές δουλειές και κουβαλάνε προϊόντα. Απ’όπου περνάμε η παρουσία μας γίνεται άμεσα αντιληπτή και μας κοιτάνε με περιέργεια. Κάποιες φορές τα παιδιά απλώνουν τα χέρια ζητώντας κάτι, αλλά συνήθως απλώς μας κοιτάνε με περιέργεια και μας χαιρετάνε. Σε κάποιο σημείο σταματάμε για φωτογραφίες και μαζεύονται 2-3 παιδάκια. Έχουμε πάρει μαζί μας έναν μικρό φορητό εκτυπωτή και λέμε στον οδηγό να τους εξηγήσει ότι θα τους δώσουμε την φωτογραφία τους. Στην παρέα προστίθεται και ένας παππούς και μια κοπέλα, και στήνονται όλοι για μια φωτογραφία. Εντωμεταξύ τα παιδάκια έχουν γίνει καμμιά δεκαπενταριά. Τυπώνουμε και μοιράζουμε 5-6 φωτογραφίες, και η χαρά των μικρών δεν περιγράφεται. Είναι η πρώτη φορά που βλέπουν τον εαυτό τους σε φωτογραφία.
Η διαδρομή είναι δύσκολη, πανέμορφη, και ταυτόχρονα πολύ διδακτική. Δεν περνάει ποτέ πολλή ώρα χωρίς να δεις ανθρώπους να περπατούν κατά μήκος του χωματόδρομου, συνήθως κουβαλώντας κάτι. Έξω από ένα εκλογικό κέντρο, 3γυναίκες ντυμένες με φανταχτερό μπλε, χορεύουν παραδοσιακά για να εκφράσουν τη χαρά τους για την βέβαιη νίκη του προέδρου Kagame. Κάτω μας βλέπουμε την τεράστια λίμνη Kivuπου μας συντροφεύει σε όλη τη διαδρομή. Σε αυτό το μέρος που τα παιδιά δεν έχουν δοκιμάσει ποτέ ψωμί, κρέας ή σοκολάτα, όπου ψυγείο έχουν μόνο κάποια μαγαζάκια σε κάθε χωριό, όπου η ζωή των ντόπιων είναι μόνο δουλειά και ύπνος, σ’αυτό λοιπόν το σημείο το κινητό μου πιάνει άψογα και έχω και ίντερνετ. Και όχι μόνο αυτό: Ανά διαστήματα υπάρχουν κάποια κίτρινα κουτάκια που προεξέχουν από το έδαφος και γράφουν «opticfibercable».
Μετά από κάποιες ώρες φτάνουμε στο Kibuyeκαι στο ξενοδοχείο μας που βρίσκεται σε μια πανέμορφη τοποθεσία στις όχθες της λίμνης Kivu. Σε λίγη ώρα έχουμε κανονίσει βαρκάδα γύρω από τα νησάκια Amahoroκαι Napoleon, αλλά είμαστε τόσο κομμάτια που το ακυρώνουμε και πέφτουμε για ύπνο. Μετά από 2-3 ώρες ύπνου επιτέλους μπορώ να πω ότι έχω συνέλθει από την αϋπνία του ταξιδιού. Ένα ωραίο γεύμα στο εστιατόριο του ξενοδοχείου και μετά χαλάρωση. Από το μπαλκόνι μας ηχογραφώ τους ήχους της βραδυνής φύσης της λίμνης. Νομίζω ότι θα με πάρει ο ύπνος πολλές φορές στο μέλλον ακούγοντας αυτή την ηχογράφηση.
Attachments
-
53,1 KB Προβολές: 185