micmic
Member
- Μηνύματα
- 178
- Likes
- 283
- Επόμενο Ταξίδι
- Βotswana
- Ταξίδι-Όνειρο
- Trans-African Highways
Κοιμόμαστε πολύ καλά στη σκηνή. 9,5 ώρες ύπνος, ξυπνώντας βέβαια κατά διαστήματα από ένα κοντινό λιοντάρι. Σήμερα ο καιρός είναι συννεφιασμένος και σχεδόν έτοιμος για βροχή. Είναι η τελευταία μέρα μας στο Serengeti και κάνουμε ένα τελευταίο game drive πριν αναχωρήσουμε με προορισμό τη Musoma. Συναντάμε κάτι λιοντάρια που τρώνε ένα αδιευκρίνιστο πτώμα - ή μάλλον τα θηλυκά και τα μικρά τρώνε, ενώ τα αρσενικά ξεκουράζονται αφού προφανώς έχουν ήδη χορτάσει.
Το Serengeti είναι πανέμορφο και όσο προχωράμε προς τα βόρεια η πυκνότητα των ζώων όλο και αυξάνει. Όμως από οργάνωση τα πάρκα αυτά δεν έχουν καμμία σχέση με το Kruger που είχαμε επισκεφτεί πέρυσι. Εκεί υπήρχαν ανά διαστήματα οργανωμένα "χωριά" με καταλύματα, εστιατόρια, μαγαζάκια κτλ. ή απλώς picnic sites με κάποιες καντίνες. Υπήρχαν πολύ όμορφα παρατηρητήρια πουλιών για να βγεις έξω από το αυτοκίνητο και να περπατήσεις λίγο. Υπήρχε η δυνατότητα για game drives, night drives, game walks αλλά και άλλες δραστηριότητες (π.χ. braai, αστρονομική βραδιά, βόλτα με ποδήλατα κτλ). Στα περισσότερα μέρη υπήρχαν ATM. Οι δρόμοι ήταν σε πολύ καλύτερη κατάσταση. Στο Serengeti, το οποίο πάνω-κάτω έχει την ίδια έκταση με το Kruger, βρίσκεις ελάχιστα μόνο μαγαζιά σε κάποια σημεία, με πολύ περιορισμένη ποικιλία φαγώσιμων και souvenirs. Και ένα μπουκάλι νερό να θέλεις να πάρεις, μπορεί να αποδειχτεί εξαιρετικά δύσκολο και χρονοβόρο ανάλογα με το σημείο που βρίσκεσαι. Γενικά υπάρχει μια πιο "άγρια" και ανοργάνωτη αίσθηση, που πολλές φορές με γοητεύει επειδή μου δίνει την εντύπωση μιας πιο "αυθεντικής" Αφρικής, αλλά άλλες φορές κουράζει, ειδικά όταν σκέφτεται κανείς ότι τα χρήματα που εισπράττει το πάρκο είναι πάρα πολλά και όλα είναι σημαντικά ακριβότερα απ'ότι στο Kruger.
Βγαίνουμε από το πάρκο από μια έξοδο που σπάνια χρησιμοποιείται από τουρίστες - η "πύλη" είναι ένα ξύλινο κοντάρι και τα "γραφεία" ένα μικρό ξύλινο αναλόγιο. Βγαίνοντας από αυτή την πύλη, περνάμε από αγροτικές περιοχές και νιώθουμε πάλι "mzungu". Προφανώς εδώ οι κάτοικοι δεν είναι συνηθισμένοι σε τουρίστες κι έτσι μας κοιτάνε περίεργα. Μερικά παιδάκια ζητιανεύουν ως συνήθως. Ο οδηγός ρωτάει για τον σωστό δρόμο τον οποίο εμείς βλέπουμε στο GPS κι είμαστε έτοιμοι να τον διορθώσουμε αν κάνει κάποιο λάθος. Εννοείται πως πινακίδα δεν υπάρχει ούτε για δείγμα.
Μόλις φτάσουμε στη Musoma θα αφήσουμε τον οδηγό και θα κρατήσουμε το αυτοκίνητο. Δοκιμάσαμε lodges με οδηγό, lodges μόνοι μας, camping με οδηγό και τώρα θα κάνουμε camping μόνοι μας. Το συμπέρασμα είναι ένα: Ποτέ ξανά οδηγός σε game drives. Τα θετικά είναι ελάχιστα και τα αρνητικά πολλά. Φυσικά όσο περισσότερα μάτια ψάχνουν για ζώα τόσο το καλύτερο, και ένας ντόπιος πάντα μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμος. Αλλά εμείς που έχουμε συνηθίσει από πέρυσι να οδηγούμε μόνοι μας σε game drives, αισθανόμαστε πολύ περισσότερο τα μειονεκτήματα: Πρώτα απ'όλα, είναι αδύνατον ένας οδηγός να ξέρει τί ακριβώς θέλεις, όσο καλά κι αν του το εξηγήσεις. Οι οδηγοί είναι συνηθισμένοι σε πελάτες που πάνε ένα σαφάρι στη ζωή τους και θέλουν να δουν πέντε-δέκα ζώα στα γρήγορα και μετά να γυρίσουν στο lodge τους για ζεστό μπανάκι και ωραίο φαγητό. Ίσως να είναι χρήσιμοι για τουρίστες που δεν ξέρουν να ξεχωρίσουν ένα nyala από ένα kudu, αλλά από ένα σημείο και πέρα είναι μάλλον κουραστικό να ακούς κάποια τετριμμένα πράγματα μέχρι να καταλάβει ο οδηγός ότι ξέρεις τουλάχιστον ορισμένα βασικά. Από φωτογραφικής απόψεως, το σαφάρι με οδηγό είναι δράμα. Όσο καλή διάθεση και να έχει, είναι αδύνατον να σταματήσει εκεί ακριβώς που θέλεις εσύ, στη γωνία που θέλεις εσύ, να ξέρει πότε παρεμβάλλονται χόρτα και κλαδιά στην οπτική σου γωνία, να πηγαίνει πιο αργά όταν θες να κοιτάξεις καλύτερα μέσα σε μια ρεματιά ή να πηγαίνει πιο γρήγορα όταν θες να ψάξεις για κάτι συγκεκριμένο. Δεν ήταν λίγες οι φορές που πήρα εγώ το αυτοκίνητο επειδή δεν ήταν δυνατόν να βγάλω αλλιώς τις φωτογραφίες που ήθελα. Επίσης, ο οδηγός θέλει να νιώσει χρήσιμος πηγαίνοντάς σε εκεί που πιστεύει ότι θα δεις αυτό που θέλεις και πολλές φορές έχει δίκιο. Αλλά για κάποιον που ξέρει τα βασικά (π.χ. ότι για λεοπαρδάλεις θα ψάξεις στα παραποτάμια δέντρα, για κλιπσπρίνγκερς στα βράχια και στα kopjes κτλ), η αξία του οδηγού μειώνεται δραστικά. Επίσης δεν παίζει και τόσο ρόλο αν ο οδηγός μπορεί να σου πει αμέσως πιο πουλί είναι αυτό που βλέπεις - αυτό είναι κάτι που μπορείς να το βρεις αργότερα και μόνος σου από τις φωτογραφίες και να το μελετήσεις και πολύ περισσότερο αν σε ενδιαφέρει. Και τέλος, με το GPS μας, πάντα ξέραμε πού βρισκόμαστε τουλάχιστον εξίσου καλά με τον οδηγό. Όσο για τα τζιπ με τα 6-8 άτομα όπου μειώνεται ακόμα περισσότερο ο έλεγχος που έχει κάποιος στον καθορισμό της διαδρομής και την οπτική γωνία, δεν είναι για μας. Όταν πρόκειται για game drives, το self-driving θα είναι από δω και πέρα η αποκλειστική μας επιλογή.
Φτάνοντας στη Musoma πήγαμε στο Tembo Beach Hotel για να δούμε αν υπάρχει ελεύθερο δωμάτιο, μιας και δεν είχαμε κλείσει κάτι. Δωμάτιο υπήρχε, σε ένα παμπάλαιο κτίριο. Πάντως ήταν πολύ καθαρό και γουστόζικο. Απέναντι από το κτίριο του ξενοδοχείου υπάρχει χώρος για κάμπινγκ όπου βρίσκονται 5-6 σκηνές. Και ακόμα παραπέρα, ένα μπαράκι με δυνατή swahili hip-hop και ενδιαφέρουσα πελατεία. Όλοι πολύ φιλικοί - ίσως να παίζει ρόλο και το αλκοόλ. Υπάρχουν και μερικά τραπεζάκια έξω, όπου κατά τις 8-9 την αράζουν οι campers και οι θαμώνες. Κάποιοι κάνουν και μπάνιο - όλα αυτά συμβαίνουν στις όχθες της λίμνης Victoria. Μετά την εξασφάλιση του δωματίου, κάναμε ένα μικρό tour σε ορισμένα μπακαλικάκια. Κι εδώ ο οδηγός δεν αποδείχτηκε ιδιαίτερα χρήσιμος αφού καθόταν στο αυτοκίνητο ενώ εμείς προσπαθούσαμε να καταλάβουμε με τα λίγα αγγλικά που μιλούσαν κάποιοι από τους μαγαζάτορες, πού ακριβώς θα βρούμε τί. Προσπαθούσα να λέω μια-δυο λέξεις Σουαχίλι στους ντόπιους ώστε να μην περνάω και για τελείως mzungu. Μετά τα ψώνια πήγαμε μαζί με τον οδηγό σε ένα πιο κυριλέ ξενοδοχείο όπου φάγαμε αρκετά καλά σε ένα μικρό δωμάτιο με 4 τραπεζάκια στο οποίο ήμασταν οι μοναδικοί που τρώγαμε. Άλλοι 4-5 έβλεπαν σε δορυφορικό κανάλι αγώνα Αγγλικού πρωταθλήματος ενώ κατά διαστήματα ακούγαμε και τον τοπικό ιμάμη από δίπλα. Αρκετά σουρεαλιστικό σκηνικό.
Αργότερα αποχαιρετιστήκαμε με τον οδηγό, μετά την παράδοση του -ολίγον προβληματικού- Landrover και φυσικά μετά το καθιερωμένο tip. Μετά από δύο βράδια στο campsite Lobo 1 χωρίς σήμα κινητού και επομένως χωρίς ίντερνετ, σήμερα είμαστε και πάλι καλωδιωμένοι. Ώρα για ύπνο υπό τους ήχους των κυμάτων της λίμνης Victoria και ενός σκύλου που δε λέει να σταματήσει να ουρλιάζει.
Το Serengeti είναι πανέμορφο και όσο προχωράμε προς τα βόρεια η πυκνότητα των ζώων όλο και αυξάνει. Όμως από οργάνωση τα πάρκα αυτά δεν έχουν καμμία σχέση με το Kruger που είχαμε επισκεφτεί πέρυσι. Εκεί υπήρχαν ανά διαστήματα οργανωμένα "χωριά" με καταλύματα, εστιατόρια, μαγαζάκια κτλ. ή απλώς picnic sites με κάποιες καντίνες. Υπήρχαν πολύ όμορφα παρατηρητήρια πουλιών για να βγεις έξω από το αυτοκίνητο και να περπατήσεις λίγο. Υπήρχε η δυνατότητα για game drives, night drives, game walks αλλά και άλλες δραστηριότητες (π.χ. braai, αστρονομική βραδιά, βόλτα με ποδήλατα κτλ). Στα περισσότερα μέρη υπήρχαν ATM. Οι δρόμοι ήταν σε πολύ καλύτερη κατάσταση. Στο Serengeti, το οποίο πάνω-κάτω έχει την ίδια έκταση με το Kruger, βρίσκεις ελάχιστα μόνο μαγαζιά σε κάποια σημεία, με πολύ περιορισμένη ποικιλία φαγώσιμων και souvenirs. Και ένα μπουκάλι νερό να θέλεις να πάρεις, μπορεί να αποδειχτεί εξαιρετικά δύσκολο και χρονοβόρο ανάλογα με το σημείο που βρίσκεσαι. Γενικά υπάρχει μια πιο "άγρια" και ανοργάνωτη αίσθηση, που πολλές φορές με γοητεύει επειδή μου δίνει την εντύπωση μιας πιο "αυθεντικής" Αφρικής, αλλά άλλες φορές κουράζει, ειδικά όταν σκέφτεται κανείς ότι τα χρήματα που εισπράττει το πάρκο είναι πάρα πολλά και όλα είναι σημαντικά ακριβότερα απ'ότι στο Kruger.
Βγαίνουμε από το πάρκο από μια έξοδο που σπάνια χρησιμοποιείται από τουρίστες - η "πύλη" είναι ένα ξύλινο κοντάρι και τα "γραφεία" ένα μικρό ξύλινο αναλόγιο. Βγαίνοντας από αυτή την πύλη, περνάμε από αγροτικές περιοχές και νιώθουμε πάλι "mzungu". Προφανώς εδώ οι κάτοικοι δεν είναι συνηθισμένοι σε τουρίστες κι έτσι μας κοιτάνε περίεργα. Μερικά παιδάκια ζητιανεύουν ως συνήθως. Ο οδηγός ρωτάει για τον σωστό δρόμο τον οποίο εμείς βλέπουμε στο GPS κι είμαστε έτοιμοι να τον διορθώσουμε αν κάνει κάποιο λάθος. Εννοείται πως πινακίδα δεν υπάρχει ούτε για δείγμα.
Μόλις φτάσουμε στη Musoma θα αφήσουμε τον οδηγό και θα κρατήσουμε το αυτοκίνητο. Δοκιμάσαμε lodges με οδηγό, lodges μόνοι μας, camping με οδηγό και τώρα θα κάνουμε camping μόνοι μας. Το συμπέρασμα είναι ένα: Ποτέ ξανά οδηγός σε game drives. Τα θετικά είναι ελάχιστα και τα αρνητικά πολλά. Φυσικά όσο περισσότερα μάτια ψάχνουν για ζώα τόσο το καλύτερο, και ένας ντόπιος πάντα μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμος. Αλλά εμείς που έχουμε συνηθίσει από πέρυσι να οδηγούμε μόνοι μας σε game drives, αισθανόμαστε πολύ περισσότερο τα μειονεκτήματα: Πρώτα απ'όλα, είναι αδύνατον ένας οδηγός να ξέρει τί ακριβώς θέλεις, όσο καλά κι αν του το εξηγήσεις. Οι οδηγοί είναι συνηθισμένοι σε πελάτες που πάνε ένα σαφάρι στη ζωή τους και θέλουν να δουν πέντε-δέκα ζώα στα γρήγορα και μετά να γυρίσουν στο lodge τους για ζεστό μπανάκι και ωραίο φαγητό. Ίσως να είναι χρήσιμοι για τουρίστες που δεν ξέρουν να ξεχωρίσουν ένα nyala από ένα kudu, αλλά από ένα σημείο και πέρα είναι μάλλον κουραστικό να ακούς κάποια τετριμμένα πράγματα μέχρι να καταλάβει ο οδηγός ότι ξέρεις τουλάχιστον ορισμένα βασικά. Από φωτογραφικής απόψεως, το σαφάρι με οδηγό είναι δράμα. Όσο καλή διάθεση και να έχει, είναι αδύνατον να σταματήσει εκεί ακριβώς που θέλεις εσύ, στη γωνία που θέλεις εσύ, να ξέρει πότε παρεμβάλλονται χόρτα και κλαδιά στην οπτική σου γωνία, να πηγαίνει πιο αργά όταν θες να κοιτάξεις καλύτερα μέσα σε μια ρεματιά ή να πηγαίνει πιο γρήγορα όταν θες να ψάξεις για κάτι συγκεκριμένο. Δεν ήταν λίγες οι φορές που πήρα εγώ το αυτοκίνητο επειδή δεν ήταν δυνατόν να βγάλω αλλιώς τις φωτογραφίες που ήθελα. Επίσης, ο οδηγός θέλει να νιώσει χρήσιμος πηγαίνοντάς σε εκεί που πιστεύει ότι θα δεις αυτό που θέλεις και πολλές φορές έχει δίκιο. Αλλά για κάποιον που ξέρει τα βασικά (π.χ. ότι για λεοπαρδάλεις θα ψάξεις στα παραποτάμια δέντρα, για κλιπσπρίνγκερς στα βράχια και στα kopjes κτλ), η αξία του οδηγού μειώνεται δραστικά. Επίσης δεν παίζει και τόσο ρόλο αν ο οδηγός μπορεί να σου πει αμέσως πιο πουλί είναι αυτό που βλέπεις - αυτό είναι κάτι που μπορείς να το βρεις αργότερα και μόνος σου από τις φωτογραφίες και να το μελετήσεις και πολύ περισσότερο αν σε ενδιαφέρει. Και τέλος, με το GPS μας, πάντα ξέραμε πού βρισκόμαστε τουλάχιστον εξίσου καλά με τον οδηγό. Όσο για τα τζιπ με τα 6-8 άτομα όπου μειώνεται ακόμα περισσότερο ο έλεγχος που έχει κάποιος στον καθορισμό της διαδρομής και την οπτική γωνία, δεν είναι για μας. Όταν πρόκειται για game drives, το self-driving θα είναι από δω και πέρα η αποκλειστική μας επιλογή.
Φτάνοντας στη Musoma πήγαμε στο Tembo Beach Hotel για να δούμε αν υπάρχει ελεύθερο δωμάτιο, μιας και δεν είχαμε κλείσει κάτι. Δωμάτιο υπήρχε, σε ένα παμπάλαιο κτίριο. Πάντως ήταν πολύ καθαρό και γουστόζικο. Απέναντι από το κτίριο του ξενοδοχείου υπάρχει χώρος για κάμπινγκ όπου βρίσκονται 5-6 σκηνές. Και ακόμα παραπέρα, ένα μπαράκι με δυνατή swahili hip-hop και ενδιαφέρουσα πελατεία. Όλοι πολύ φιλικοί - ίσως να παίζει ρόλο και το αλκοόλ. Υπάρχουν και μερικά τραπεζάκια έξω, όπου κατά τις 8-9 την αράζουν οι campers και οι θαμώνες. Κάποιοι κάνουν και μπάνιο - όλα αυτά συμβαίνουν στις όχθες της λίμνης Victoria. Μετά την εξασφάλιση του δωματίου, κάναμε ένα μικρό tour σε ορισμένα μπακαλικάκια. Κι εδώ ο οδηγός δεν αποδείχτηκε ιδιαίτερα χρήσιμος αφού καθόταν στο αυτοκίνητο ενώ εμείς προσπαθούσαμε να καταλάβουμε με τα λίγα αγγλικά που μιλούσαν κάποιοι από τους μαγαζάτορες, πού ακριβώς θα βρούμε τί. Προσπαθούσα να λέω μια-δυο λέξεις Σουαχίλι στους ντόπιους ώστε να μην περνάω και για τελείως mzungu. Μετά τα ψώνια πήγαμε μαζί με τον οδηγό σε ένα πιο κυριλέ ξενοδοχείο όπου φάγαμε αρκετά καλά σε ένα μικρό δωμάτιο με 4 τραπεζάκια στο οποίο ήμασταν οι μοναδικοί που τρώγαμε. Άλλοι 4-5 έβλεπαν σε δορυφορικό κανάλι αγώνα Αγγλικού πρωταθλήματος ενώ κατά διαστήματα ακούγαμε και τον τοπικό ιμάμη από δίπλα. Αρκετά σουρεαλιστικό σκηνικό.
Αργότερα αποχαιρετιστήκαμε με τον οδηγό, μετά την παράδοση του -ολίγον προβληματικού- Landrover και φυσικά μετά το καθιερωμένο tip. Μετά από δύο βράδια στο campsite Lobo 1 χωρίς σήμα κινητού και επομένως χωρίς ίντερνετ, σήμερα είμαστε και πάλι καλωδιωμένοι. Ώρα για ύπνο υπό τους ήχους των κυμάτων της λίμνης Victoria και ενός σκύλου που δε λέει να σταματήσει να ουρλιάζει.
Attachments
-
53,1 KB Προβολές: 185