micmic
Member
- Μηνύματα
- 178
- Likes
- 283
- Επόμενο Ταξίδι
- Βotswana
- Ταξίδι-Όνειρο
- Trans-African Highways
Ξυπνάμε κατά τις 5:30 με διάθεση εξερεύνησης του πάρκου. Στις 6 και πριν ακόμα ξημερώσει είμαστε στο δρόμο. Το Samburu έχει μια άγρια ομορφιά. Τα ζώα που βλέπουμε είναι πολλά: Γκέμσμποκ, γαζέλες του Γκράντ και του Τόμσον, μια λιονταρίνα από απόσταση, ελέφαντες, καμηλοπαρδάλεις, ιμπάλα, γκέρενουκ, βουβάλια, ζέβροι κτλ. Το highlight όμως είναι ένα πανέμορφο τσίτα πάνω σ'ένα βράχο που είδαμε πολύ νωρίς το πρωΐ και ήταν στημένο για καταπληκτικές φωτογραφίες. Κατά τις 8 επιστρέφουμε στο lodge για πρωϊνό και μετά για check-out. Δεν έχουμε πολλές ώρες για να εξερευνήσουμε το Samburu: Αργότερα πρέπει να ξεκινήσουμε για τη λίμνη Nakuru.
Η εξερεύνηση του Samburu αποδεικνύεται περιπετειώδης: Σε κάποιο σημείο κοντά στο ποτάμι κολλάμε στην άμμο και σκάβουμε για να ξεκολλήσουμε. Αργότερα, στην άκρη του πάρκου, συναντάμε κάποιους ντόπιους της φυλής Samburu. 4-5 παιδάκια, κάποια εκ των οποίων τσίτσιδα, ένας περίεργος τύπος με παραδοσιακή στολή από τη μέση και πάνω και σύγχρονη αμφίεση από τη μέση και κάτω, και διάφορες άλλες γραφικές μορφές. Ενώ αποφασίζουμε να κάνουμε το κόλπο που δίνουμε την τυπωμένη φωτογραφία στα παιδάκια, έρχεται ένας άλλος ιθαγενής, ο μόνος από την παρέα που μιλάει Αγγλικά. Αυτός φαίνεται πολύ έξυπνος και καλός. Μας προσκαλεί σε ένα cultural village που έχουν λίγο παρακάτω και απαντάει σε κάποιες ερωτήσεις που του κάνω για τη φυλή του. Φωτογραφίζεται και μαζί μας. Στη φωτογραφία μπαίνει και ο μυστήριος τύπος με την ημι-παραδοσιακή αμφίεση. Αφού έχουμε τυπώσει και μοιράσει 3-4 φωτογραφίες, ο Αγγλομαθής Samburu μας πληροφορεί ότι ο άλλος θέλει λεφτά επειδή φωτογραφήθηκε μαζί μας. Όχι, δύο δολλάρια δεν είναι αρκετά. Θέλει δέκα. Του τα δίνω, κακώς βέβαια. Ενώ προχωράμε παρακάτω για να κάνουμε αναστροφή και να γυρίσουμε, μας βλέπουν κάτι άλλα παιδάκια και μας κυνηγάνε φωνάζοντάς μας (να επισκεφτούμε το χωριό τους) ενώ κάποια άλλα μπαίνουν κατευθείαν στο ψητό και απλώνουν το χέρι ζητώντας "money". Ε βέβαια, έπρεπε να το φανταστούμε βλέποντας ιθαγενείς δίπλα σε ακριβά Lodges. Εδώ δεν είναι Ρουάντα... τα παιδάκια σε χαιρετάνε με κακούς σκοπούς...
Με τούτα και με κείνα, ανάμεσα σε ιθαγενείς και σε άγρια ζώα, καθυστερούμε κάπως να ξεκινήσουμε για την έξοδο του πάρκου. Και σαν να μην έφτανε αυτό, πάμε από έναν περίεργο δρόμο στον οποίο συναντάμε βοσκούς να βοσκάνε ...καμήλες. Και μετά μπαίνουμε σε έναν τοπικό χωματόδρομο ο οποίος μας βγάζει έξω από το πάρκο χωρίς να περάσουμε από κάποια πύλη. Κι επειδή είναι πολύ αργά για επιστροφή, συνεχίζουμε τον περίεργο αυτό χωματόδρομο-μονοπάτι που περνάει μέσα από σκόρπιες καλύβες ντόπιων, και που στο GPS φαίνεται να μας οδηγεί στον κεντρικό. Κάποια στιγμή βγαίνουμε στον κεντρικό, αλλά η ώρα έχει ήδη περάσει. Είναι 14:30, και ο δρόμος μέχρι τη Nakuru είναι τουλάχιστον 6 ώρες.
Μέχρι κάποιο σημείο επιστρέφουμε από εκεί που ήρθαμε, αλλά μετά στρίβουμε σε έναν χωματόδρομο. 70 χιλιόμετρα μέχρι να ξαναβγούμε σε άσφαλτο. Τώρα πια είμαστε σε περιοχή που είναι πολύ αραιοκατοικημένη. Και ο δρόμος είναι ΑΘΛΙΟΣ. Το ωραίο είναι ότι περνάει ανάμεσα σε δύο ranches/reserves που είναι από τα πιο γνωστά και δημοφιλή στην περιοχή της Laikipia: Το Sweetwaters και το Ol Pajeta. Οι φράχτες τους δεξιά κι αριστερά και στη μέση εμείς και ο άθλιος χωματόδρομος. Κάποια στιγμή ένα Impala πηδάει με χαρακτηριστική άνεση το ύψους 2,5 μέτρων συρματόπλεγμα κι από το ένα ranch βρίσκεται στο άλλο. Μόνο ένα impala θα μπορούσε να το κάνει αυτό. Πάντως με τέτοιον δρόμο, καταλαβαίνω γιατί οι περισσότεροι πελάτες των πάρκων της περιοχής καταφθάνουν με αεροπλάνο.
Σε πολύ αραιά διαστήματα συναντάμε παιδάκια, για τα οποία όμως είμαστε υποψιασμένοι πλέον. Όντως, η κίνηση που πρώτα σε χαιρετάνε και μετά απλώνουν το χέρι να ζητήσουν κάτι, είναι σχεδόν αυτοματοποιημένη. Τώρα είμαστε σ'ένα σημείο που φαίνεται να βρίσκεται στη μέση του πουθενά, χωρίς να έχουμε συναντήσει άλλο αυτοκίνητο για χιλιόμετρα, κι όμως βλέπουμε ένα παιδάκι που κάνει την χαρακτηριστική κίνηση. Αναρωτιέμαι τί αποτελεσματικότητα μπορεί να έχει με την συχνότητα διέλευσης οχημάτων από το σημείο.
Προς το τέλος του χωματόδρομου αντικρύζουμε εικόνες εκπληκτικής ομορφιάς. Η αφρικανική σαβάνα όπως είναι στις καρτ-ποστάλ, και μάλιστα εκτός εθνικών πάρκων. Όμως η ανακούφισή μας είναι μεγάλη όταν επιτέλους βγαίνουμε σε άσφαλτο. Αυτός ο χωματόδρομος ήταν πραγματικά επικίνδυνος. Αν έμενε εκεί το αυτοκίνητο, δεν ξέρω πώς και πότε θα ξεμπλέκαμε. Όχι δηλαδή ότι στους υπόλοιπους δρόμους ήξερα πώς θα ξεμπλέκαμε, αλλά τουλάχιστον αλλού υπήρχαν άνθρωποι.
Το θέμα τώρα είναι ότι μπορεί να μπήκαμε μεν σε άσφαλτο, αλλά αρχίζει να σκοτεινιάζει και ο δρόμος μας είναι ακόμα πολύς. Και αρχίζει να βρέχει κιόλας. Μετά από μια ώρα βρισκόμαστε στην εξής θέση: Οδηγάμε σε έναν χαρακτηριστικά άθλιο επαρχιακό δρόμο της Κένυας. Έχει σκοτάδι πίσα και φως δεν υπάρχει κανένα. Ούτε καν φεγγάρι. Οι τρελοί με τα ματάτου και τα άσπρα αυτοκίνητα περνάνε σαν καμικάζι. Ποδηλάτες και πεζοί κυκλοφορούν στην άκρη του δρόμου, πολλές φορές με μαύρα ρούχα. Και βρέχει καταρρακτωδώς. Α, και έχει και ομίχλη. Νομίζω ότι η κατάστασή μας φέρνει προς το θρίλερ.
Μετά από ηρωϊκές προσπάθειες καταφέρνουμε επιτέλους να βρούμε ένα προπορευόμενο όχημα το οποίο κινούνταν με μια λογική ταχύτητα και να το ακολουθήσουμε έτσι ώστε να μην πέφτουμε πάνω στα σαμαράκια με χίλια και να βλέπουμε πότε στρίβει για να αποφύγει κάποιον πεζό η ποδηλάτη. Ο αριθμός αυτού του οχήματος είναι CAS260S. Πρέπει να ψάξω να βρω αυτόν τον άνθρωπο και να του στείλω μια ανθοδέσμη. Όταν χωρίζουν οι δρόμοι μας, βρισκόμαστε πλέον σε κάτι που μοιάζει με εθνική οδό. Μια - μιάμιση λωρίδα ανα κατεύθυνση, αλλά τουλάχιστον καλή ασφαλτος. Αργότερα οι λωρίδες γίνονται δύο ανά κατεύθυνση και κοντά στην Nakuru υπάρχουν και φώτα στο δρόμο. Είμαστε κοντά στη σωτηρία!
Το Lodge μας στη Lake Nakuru έχει μια είσοδο εκτός του εθνικού πάρκου, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι μπορείς να μπεις και μετά την ώρα που κλείνει το πάρκο. Όμως το GPS μας πάει από μια είσοδο που είναι κλειστή κατά τις 9 που επιτέλους φτάνουμε. Με τα πολλά, ο ranger-φύλακας πείθεται να μας ανοίξει και έτσι κατά τις 9:15 επιτέλους φτάνουμε στο lodge... Είναι μια μέρα που πραγματικά τα είδαμε όλα. Ευτυχώς προλαβαίνουμε στο τσακ το δείπνο και πάμε για ντους και ύπνο στο φανταστικό κρεβάτι της σκηνής μας. Αύριο -κλασικά- έχει και πάλι πρωϊνό ξύπνημα.
Η εξερεύνηση του Samburu αποδεικνύεται περιπετειώδης: Σε κάποιο σημείο κοντά στο ποτάμι κολλάμε στην άμμο και σκάβουμε για να ξεκολλήσουμε. Αργότερα, στην άκρη του πάρκου, συναντάμε κάποιους ντόπιους της φυλής Samburu. 4-5 παιδάκια, κάποια εκ των οποίων τσίτσιδα, ένας περίεργος τύπος με παραδοσιακή στολή από τη μέση και πάνω και σύγχρονη αμφίεση από τη μέση και κάτω, και διάφορες άλλες γραφικές μορφές. Ενώ αποφασίζουμε να κάνουμε το κόλπο που δίνουμε την τυπωμένη φωτογραφία στα παιδάκια, έρχεται ένας άλλος ιθαγενής, ο μόνος από την παρέα που μιλάει Αγγλικά. Αυτός φαίνεται πολύ έξυπνος και καλός. Μας προσκαλεί σε ένα cultural village που έχουν λίγο παρακάτω και απαντάει σε κάποιες ερωτήσεις που του κάνω για τη φυλή του. Φωτογραφίζεται και μαζί μας. Στη φωτογραφία μπαίνει και ο μυστήριος τύπος με την ημι-παραδοσιακή αμφίεση. Αφού έχουμε τυπώσει και μοιράσει 3-4 φωτογραφίες, ο Αγγλομαθής Samburu μας πληροφορεί ότι ο άλλος θέλει λεφτά επειδή φωτογραφήθηκε μαζί μας. Όχι, δύο δολλάρια δεν είναι αρκετά. Θέλει δέκα. Του τα δίνω, κακώς βέβαια. Ενώ προχωράμε παρακάτω για να κάνουμε αναστροφή και να γυρίσουμε, μας βλέπουν κάτι άλλα παιδάκια και μας κυνηγάνε φωνάζοντάς μας (να επισκεφτούμε το χωριό τους) ενώ κάποια άλλα μπαίνουν κατευθείαν στο ψητό και απλώνουν το χέρι ζητώντας "money". Ε βέβαια, έπρεπε να το φανταστούμε βλέποντας ιθαγενείς δίπλα σε ακριβά Lodges. Εδώ δεν είναι Ρουάντα... τα παιδάκια σε χαιρετάνε με κακούς σκοπούς...
Με τούτα και με κείνα, ανάμεσα σε ιθαγενείς και σε άγρια ζώα, καθυστερούμε κάπως να ξεκινήσουμε για την έξοδο του πάρκου. Και σαν να μην έφτανε αυτό, πάμε από έναν περίεργο δρόμο στον οποίο συναντάμε βοσκούς να βοσκάνε ...καμήλες. Και μετά μπαίνουμε σε έναν τοπικό χωματόδρομο ο οποίος μας βγάζει έξω από το πάρκο χωρίς να περάσουμε από κάποια πύλη. Κι επειδή είναι πολύ αργά για επιστροφή, συνεχίζουμε τον περίεργο αυτό χωματόδρομο-μονοπάτι που περνάει μέσα από σκόρπιες καλύβες ντόπιων, και που στο GPS φαίνεται να μας οδηγεί στον κεντρικό. Κάποια στιγμή βγαίνουμε στον κεντρικό, αλλά η ώρα έχει ήδη περάσει. Είναι 14:30, και ο δρόμος μέχρι τη Nakuru είναι τουλάχιστον 6 ώρες.
Μέχρι κάποιο σημείο επιστρέφουμε από εκεί που ήρθαμε, αλλά μετά στρίβουμε σε έναν χωματόδρομο. 70 χιλιόμετρα μέχρι να ξαναβγούμε σε άσφαλτο. Τώρα πια είμαστε σε περιοχή που είναι πολύ αραιοκατοικημένη. Και ο δρόμος είναι ΑΘΛΙΟΣ. Το ωραίο είναι ότι περνάει ανάμεσα σε δύο ranches/reserves που είναι από τα πιο γνωστά και δημοφιλή στην περιοχή της Laikipia: Το Sweetwaters και το Ol Pajeta. Οι φράχτες τους δεξιά κι αριστερά και στη μέση εμείς και ο άθλιος χωματόδρομος. Κάποια στιγμή ένα Impala πηδάει με χαρακτηριστική άνεση το ύψους 2,5 μέτρων συρματόπλεγμα κι από το ένα ranch βρίσκεται στο άλλο. Μόνο ένα impala θα μπορούσε να το κάνει αυτό. Πάντως με τέτοιον δρόμο, καταλαβαίνω γιατί οι περισσότεροι πελάτες των πάρκων της περιοχής καταφθάνουν με αεροπλάνο.
Σε πολύ αραιά διαστήματα συναντάμε παιδάκια, για τα οποία όμως είμαστε υποψιασμένοι πλέον. Όντως, η κίνηση που πρώτα σε χαιρετάνε και μετά απλώνουν το χέρι να ζητήσουν κάτι, είναι σχεδόν αυτοματοποιημένη. Τώρα είμαστε σ'ένα σημείο που φαίνεται να βρίσκεται στη μέση του πουθενά, χωρίς να έχουμε συναντήσει άλλο αυτοκίνητο για χιλιόμετρα, κι όμως βλέπουμε ένα παιδάκι που κάνει την χαρακτηριστική κίνηση. Αναρωτιέμαι τί αποτελεσματικότητα μπορεί να έχει με την συχνότητα διέλευσης οχημάτων από το σημείο.
Προς το τέλος του χωματόδρομου αντικρύζουμε εικόνες εκπληκτικής ομορφιάς. Η αφρικανική σαβάνα όπως είναι στις καρτ-ποστάλ, και μάλιστα εκτός εθνικών πάρκων. Όμως η ανακούφισή μας είναι μεγάλη όταν επιτέλους βγαίνουμε σε άσφαλτο. Αυτός ο χωματόδρομος ήταν πραγματικά επικίνδυνος. Αν έμενε εκεί το αυτοκίνητο, δεν ξέρω πώς και πότε θα ξεμπλέκαμε. Όχι δηλαδή ότι στους υπόλοιπους δρόμους ήξερα πώς θα ξεμπλέκαμε, αλλά τουλάχιστον αλλού υπήρχαν άνθρωποι.
Το θέμα τώρα είναι ότι μπορεί να μπήκαμε μεν σε άσφαλτο, αλλά αρχίζει να σκοτεινιάζει και ο δρόμος μας είναι ακόμα πολύς. Και αρχίζει να βρέχει κιόλας. Μετά από μια ώρα βρισκόμαστε στην εξής θέση: Οδηγάμε σε έναν χαρακτηριστικά άθλιο επαρχιακό δρόμο της Κένυας. Έχει σκοτάδι πίσα και φως δεν υπάρχει κανένα. Ούτε καν φεγγάρι. Οι τρελοί με τα ματάτου και τα άσπρα αυτοκίνητα περνάνε σαν καμικάζι. Ποδηλάτες και πεζοί κυκλοφορούν στην άκρη του δρόμου, πολλές φορές με μαύρα ρούχα. Και βρέχει καταρρακτωδώς. Α, και έχει και ομίχλη. Νομίζω ότι η κατάστασή μας φέρνει προς το θρίλερ.
Μετά από ηρωϊκές προσπάθειες καταφέρνουμε επιτέλους να βρούμε ένα προπορευόμενο όχημα το οποίο κινούνταν με μια λογική ταχύτητα και να το ακολουθήσουμε έτσι ώστε να μην πέφτουμε πάνω στα σαμαράκια με χίλια και να βλέπουμε πότε στρίβει για να αποφύγει κάποιον πεζό η ποδηλάτη. Ο αριθμός αυτού του οχήματος είναι CAS260S. Πρέπει να ψάξω να βρω αυτόν τον άνθρωπο και να του στείλω μια ανθοδέσμη. Όταν χωρίζουν οι δρόμοι μας, βρισκόμαστε πλέον σε κάτι που μοιάζει με εθνική οδό. Μια - μιάμιση λωρίδα ανα κατεύθυνση, αλλά τουλάχιστον καλή ασφαλτος. Αργότερα οι λωρίδες γίνονται δύο ανά κατεύθυνση και κοντά στην Nakuru υπάρχουν και φώτα στο δρόμο. Είμαστε κοντά στη σωτηρία!
Το Lodge μας στη Lake Nakuru έχει μια είσοδο εκτός του εθνικού πάρκου, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι μπορείς να μπεις και μετά την ώρα που κλείνει το πάρκο. Όμως το GPS μας πάει από μια είσοδο που είναι κλειστή κατά τις 9 που επιτέλους φτάνουμε. Με τα πολλά, ο ranger-φύλακας πείθεται να μας ανοίξει και έτσι κατά τις 9:15 επιτέλους φτάνουμε στο lodge... Είναι μια μέρα που πραγματικά τα είδαμε όλα. Ευτυχώς προλαβαίνουμε στο τσακ το δείπνο και πάμε για ντους και ύπνο στο φανταστικό κρεβάτι της σκηνής μας. Αύριο -κλασικά- έχει και πάλι πρωϊνό ξύπνημα.
Attachments
-
53,1 KB Προβολές: 185