micmic
Member
- Μηνύματα
- 178
- Likes
- 283
- Επόμενο Ταξίδι
- Βotswana
- Ταξίδι-Όνειρο
- Trans-African Highways
Έτσι λοιπόν έφτασε η τελευταία μας μέρα στο Masai Mara. Αποχωριστήκαμε το αγαπημένο μας campsite και πήγαμε για πρωϊνό στο Serena. Εκεί έλεγξα και τις τιμές του καφέ για να κάνω τις απαραίτητες συγκρίσεις με την Ελλάδα. Ο εσπρέσο είχε περίπου 2 ευρώ (και μιλάμε για ένα ακριβό lodge με υπέροχη θέα σε ένα από τα πιο διάσημα πάρκα του κόσμου).
Στο τελευταίο μας game drive, ανεβήκαμε σιγά-σιγά την δυτική όχθη του ποταμού προχωρώντας προς την πύλη Oloololo. Παρολίγο να εισπράξω και ένα πρόστιμο 10000 KSh επειδή βγήκα από το αυτοκίνητο κοντά σε κάτι γκνου και ζέβρες, αλλά τη γλίτωσα επειδή δεν είχα χρήματα και η προθυμία μου να πληρώσω με Visa δεν διευκόλυνε τον ranger. Κατά τις 12 βγήκαμε από το Mara και πήραμε τον δρόμο προς το Nairobi. Βγαίνοντας ρωτήσαμε και μάθαμε ότι μπορούσαμε να διασχίσουμε τον ποταμό και εκτός του πάρκου, δηλαδή να βγούμε από την πύλη Oloololo στην δυτική όχθη του Mara, και να ξαναμπούμε από την πύλη Musiara στην ανατολική όχθη του Mara. Δρόμος πολύ πιο σύντομος από το ταξίδι που κάναμε εμείς μέχρι τη Mara Bridge στα νότια σύνορα του πάρκου. Τέλος πάντων, την επόμενη φορά θα ξέρουμε.
Τα ζώα είναι πολλά και στον περίγυρο του Masai Mara, άλλωστε το πάρκο δεν είναι περιφραγμένο. Κάποια στιγμή διαπιστώσαμε ότι ένας δρόμος από τον οποίο μας πήγαινε το GPS ήταν κλειστός, και κάναμε μια παράκαμψη. Λίγο αργότερα συναντήσαμε άλλους rangers που ήθελαν κι αυτοί να μας βάλουν πρόστιμο 10000 KSh επειδή ήμασταν μέσα στο πάρκο χωρίς εισιτήρια. Ποιό πάρκο όμως; Απ'ότι μάθαμε, οι περιοχές βόρεια του Mara μπορεί να μην είναι εθνικό πάρκο αλλά έχουν συστήσει το "Mara North Conservacy" και λειτουργούν περίπου ως πάρκο, μόνο που υπάρχουν και χωριά και κάτοικοι στις περιοχές αυτές. Αν δηλαδή βγαίνοντας από την πύλη του Masai Mara ξεστρατίσετε σε τίποτα δρομάκια, είναι πολύ πιθανόν να βρεθείτε σε περιοχή που δεν θα έπρεπε να είστε. Και φυσικά η αστεία σήμανση της περιοχής ή η παντελής έλλειψή της, δεν αποτελούν καλές δικαιολογίες για τους ντόπιους rangers. Γελοιότητες δηλαδή. Πάντως και αυτό το πρόστιμο το γλιτώσαμε με τον ίδιο τρόπο όπως και το προηγούμενο.
Τα πρώτα 50-70 χιλιόμετρα στο δρόμο προς το Nairobi είναι κακός χωματόδρομος που περνάει μέσα από αγροτοκτηνοτροφικές περιοχές. Ανά διαστήματα υπάρχουν παιδάκια που σε απελπιστικά μεγάλο ποσοστό απλώνουν το χέρι μόλις σε δουν, και Masai που σου κάνουν νοήματα να σταματήσεις. Τα γνωστά δηλαδή. Αργότερα ο δρόμος γίνεται καλή άσφαλτος, αλλά σε κάποιο σημείο περνάς από έναν στενό δρόμο γεμάτο με νταλίκες και φορτηγά και από κάτω τον απέραντο γκρεμό του Rift Valley. Εκεί έκανα το διδακτορικό μου στην οδήγηση στην Κένυα. Πάντως πολλά σημεία της διαδρομής είναι πανέμορφα, μοιάζουν με τοπία σαβάνας αλλά με χορτάρι τόσο φροντισμένο σα να είναι γήπεδα του γκολφ. Δυσκολευόμουν να καταλάβω αν πρόκειται για απλά βοσκοτόπια, για δημόσιες εκτάσεις ή για ιδιωτικά ράντσα.
Κατά τις 6 φτάσαμε στο πολύ φιλικό Wildebeest Camp όπου παραδώσαμε το αυτοκίνητο στον εκπρόσωπο της Τανζανέζικης εταιρίας και συναντηθήκαμε με τον Jason, τον εκπρόσωπο της Κενυάτικης εταιρίας που μας είχε κάνει τις κρατήσεις στο Masai Mara και μας είχε νοικιάσει και αυτοκίνητο για το πρώτο κομμάτι της διαδρομής μας στην Κένυα. Ο Jason απλά ήρθε να ρωτήσει πώς περάσαμε και να μας αποχεραιτήσει, χωρίς να θέλει κάτι άλλο. Και αυτός και ο συνεργάτης του ο Caleb, μας άφησαν άριστες εντυπώσεις και σίγουρα θα διατηρήσουμε επικοινωνία μαζί τους.
Μετά από ένα πολύ καλό δείπνο και αφού αγοράσαμε κάτι τελευταία σουβενίρ, κοιμόμαστε για λίγες ώρες πριν πετάξουμε αύριο το πρωΐ για Αθήνα. Ο απολογισμός ακόμα δεν έχει γίνει, αλλά για μας ένα είναι σίγουρο: Αυτό το ταξίδι δεν ήταν "ταξίδι ζωής", επειδή ήδη από πέρυσι ξέρουμε πως η σχέση μας με την Αφρική έχει πολλά κεφάλαια ακόμα. Ήδη ξέρουμε ότι το επόμενο ταξίδι μας θέλουμε να είναι και πάλι στη Μαύρη Ήπειρο. Και προσωπικά δεν βλέπω στον ορίζοντα γιατρειά από το Mal d'Afrique...
Στο τελευταίο μας game drive, ανεβήκαμε σιγά-σιγά την δυτική όχθη του ποταμού προχωρώντας προς την πύλη Oloololo. Παρολίγο να εισπράξω και ένα πρόστιμο 10000 KSh επειδή βγήκα από το αυτοκίνητο κοντά σε κάτι γκνου και ζέβρες, αλλά τη γλίτωσα επειδή δεν είχα χρήματα και η προθυμία μου να πληρώσω με Visa δεν διευκόλυνε τον ranger. Κατά τις 12 βγήκαμε από το Mara και πήραμε τον δρόμο προς το Nairobi. Βγαίνοντας ρωτήσαμε και μάθαμε ότι μπορούσαμε να διασχίσουμε τον ποταμό και εκτός του πάρκου, δηλαδή να βγούμε από την πύλη Oloololo στην δυτική όχθη του Mara, και να ξαναμπούμε από την πύλη Musiara στην ανατολική όχθη του Mara. Δρόμος πολύ πιο σύντομος από το ταξίδι που κάναμε εμείς μέχρι τη Mara Bridge στα νότια σύνορα του πάρκου. Τέλος πάντων, την επόμενη φορά θα ξέρουμε.
Τα ζώα είναι πολλά και στον περίγυρο του Masai Mara, άλλωστε το πάρκο δεν είναι περιφραγμένο. Κάποια στιγμή διαπιστώσαμε ότι ένας δρόμος από τον οποίο μας πήγαινε το GPS ήταν κλειστός, και κάναμε μια παράκαμψη. Λίγο αργότερα συναντήσαμε άλλους rangers που ήθελαν κι αυτοί να μας βάλουν πρόστιμο 10000 KSh επειδή ήμασταν μέσα στο πάρκο χωρίς εισιτήρια. Ποιό πάρκο όμως; Απ'ότι μάθαμε, οι περιοχές βόρεια του Mara μπορεί να μην είναι εθνικό πάρκο αλλά έχουν συστήσει το "Mara North Conservacy" και λειτουργούν περίπου ως πάρκο, μόνο που υπάρχουν και χωριά και κάτοικοι στις περιοχές αυτές. Αν δηλαδή βγαίνοντας από την πύλη του Masai Mara ξεστρατίσετε σε τίποτα δρομάκια, είναι πολύ πιθανόν να βρεθείτε σε περιοχή που δεν θα έπρεπε να είστε. Και φυσικά η αστεία σήμανση της περιοχής ή η παντελής έλλειψή της, δεν αποτελούν καλές δικαιολογίες για τους ντόπιους rangers. Γελοιότητες δηλαδή. Πάντως και αυτό το πρόστιμο το γλιτώσαμε με τον ίδιο τρόπο όπως και το προηγούμενο.
Τα πρώτα 50-70 χιλιόμετρα στο δρόμο προς το Nairobi είναι κακός χωματόδρομος που περνάει μέσα από αγροτοκτηνοτροφικές περιοχές. Ανά διαστήματα υπάρχουν παιδάκια που σε απελπιστικά μεγάλο ποσοστό απλώνουν το χέρι μόλις σε δουν, και Masai που σου κάνουν νοήματα να σταματήσεις. Τα γνωστά δηλαδή. Αργότερα ο δρόμος γίνεται καλή άσφαλτος, αλλά σε κάποιο σημείο περνάς από έναν στενό δρόμο γεμάτο με νταλίκες και φορτηγά και από κάτω τον απέραντο γκρεμό του Rift Valley. Εκεί έκανα το διδακτορικό μου στην οδήγηση στην Κένυα. Πάντως πολλά σημεία της διαδρομής είναι πανέμορφα, μοιάζουν με τοπία σαβάνας αλλά με χορτάρι τόσο φροντισμένο σα να είναι γήπεδα του γκολφ. Δυσκολευόμουν να καταλάβω αν πρόκειται για απλά βοσκοτόπια, για δημόσιες εκτάσεις ή για ιδιωτικά ράντσα.
Κατά τις 6 φτάσαμε στο πολύ φιλικό Wildebeest Camp όπου παραδώσαμε το αυτοκίνητο στον εκπρόσωπο της Τανζανέζικης εταιρίας και συναντηθήκαμε με τον Jason, τον εκπρόσωπο της Κενυάτικης εταιρίας που μας είχε κάνει τις κρατήσεις στο Masai Mara και μας είχε νοικιάσει και αυτοκίνητο για το πρώτο κομμάτι της διαδρομής μας στην Κένυα. Ο Jason απλά ήρθε να ρωτήσει πώς περάσαμε και να μας αποχεραιτήσει, χωρίς να θέλει κάτι άλλο. Και αυτός και ο συνεργάτης του ο Caleb, μας άφησαν άριστες εντυπώσεις και σίγουρα θα διατηρήσουμε επικοινωνία μαζί τους.
Μετά από ένα πολύ καλό δείπνο και αφού αγοράσαμε κάτι τελευταία σουβενίρ, κοιμόμαστε για λίγες ώρες πριν πετάξουμε αύριο το πρωΐ για Αθήνα. Ο απολογισμός ακόμα δεν έχει γίνει, αλλά για μας ένα είναι σίγουρο: Αυτό το ταξίδι δεν ήταν "ταξίδι ζωής", επειδή ήδη από πέρυσι ξέρουμε πως η σχέση μας με την Αφρική έχει πολλά κεφάλαια ακόμα. Ήδη ξέρουμε ότι το επόμενο ταξίδι μας θέλουμε να είναι και πάλι στη Μαύρη Ήπειρο. Και προσωπικά δεν βλέπω στον ορίζοντα γιατρειά από το Mal d'Afrique...
Attachments
-
53,1 KB Προβολές: 185