micmic
Member
- Μηνύματα
- 178
- Likes
- 283
- Επόμενο Ταξίδι
- Βotswana
- Ταξίδι-Όνειρο
- Trans-African Highways
Το KinigiGuestHouse είναι πολύ κοντά στο σημείο που βρίσκεται το αρχηγείο του VolcanoesNationalPark και όπου κάθε πρωΐ μαζεύονται οι τουρίστες και οι οδηγοί τους, γίνεται κάποιο briefingστους οδηγούς, καθορίζεται ποιοί επισκέπτες θα πάνε στο κάθε γκρουπ από γορίλλες κτλ. Εμείς ζητήσαμε και πήραμε το μεγαλύτερο γκρουπ, το Susa, το οποίο έχει 29γορίλλες και την πιο δύσκολη διαδρομή. Κατά τις 7:30 μπαίνουν πάλι όλοι στα αυτοκίνητα με τα οποία πήγαν στο αρχηγείο και κατευθύνονται σε προκαθορισμένα πάρκινγκ από όπου θα ξεκινήσει η πεζοπορία. Η δικιά μας διαδρομή μέχρι το σημείο εκκίνησης κρατάει περίπου μια ώρα, και στο τελευταίο της κομμάτι περνάμε από έναν άθλιο στενό χωματόδρομο, με ένα σωρό σπιτάκια και καλυβάκια δεξιά κι αριστερά. Επί μισή ώρα που περνάμε αυτόν τον δρόμο βλέπουμε συνέχεια παιδάκια που μας χαιρετάνε όλα και είναι πολύ χαρούμενα όταν τα χαιρετάμε κι εμείς.
Φτάνοντας στο πάρκινγκ, αποφασίζουμε να πάρουμε από έναν porter. Οι portersείναι κάποιοι ντόπιοι που κουβαλάνε το σακκίδιό σου και σε βοηθάνε κατά τη διάρκεια του trekkingέναντι 10δολλαρίων. Μαζί μας βρίσκεται και ο rangerπου θα μας οδηγήσει στους γορίλλες επικοινωνώντας με τους trackersπου έχουν ξεκινήσει ήδη δυο ώρες πριν και ψάχνουν να βρουν πού ακριβώς βρίσκονται οι γορίλλες σήμερα (μια που κάθε βράδυ κοιμούνται αλλού). Και επίσης υπάρχει και ένας οπλισμένος τύπος, σε περίπτωση που δημιουργηθεί πρόβλημα με κάποιο ελέφαντα ή βούβαλο που ίσως συναντήσουμε μέσα στο δάσος (πράγμα εξαιρετικά απίθανο). Οι οδηγοί των τζιπ μας θα μας συναντήσουν ξανά στο πάρκινγκ όταν θα επιστρέψουμε.
Ακολουθεί μια ανάβαση μισής περίπου ώρας μέσα από αγροτικές περιοχές ώσπου να φτάσουμε στα σύνορα του εθνικού πάρκου. Η ανάβαση δεν είναι εύκολη, αλλά δεν είναι και ακατόρθωτη. Η 65άχρονη Αυστραλέζα από το ξενοδοχείο μας και ο ακόμα μεγαλύτερος άντρας της τα καταφέρνουν. Η 30χρονη κόρη της όμως που έχει λίγα παραπάνω κιλάκια, κουράζεται πολύ και φοβάται ότι θα τα παρατήσει πριν καν μπούμε στο δάσος.
Όταν αρχίζουμε να περπατάμε μέσα στο τροπικό δάσος του πάρκου, τα λόγια είναι πλέον πολύ λίγα για να περιγράψουν την ομορφιά που βλέπουμε και νιώθουμε. Περπατάμε σε ένα στενό, ανηφορικό μονοπάτι που έχει ανοιχτεί στο δάσος. Σε κάποια σημεία τα πυκνά δέντρα σχεδόν δημιουργούν σκοτάδι. Η διαδρομή είναι απλά φανταστική. Μετά από 2,5 ώρες έχουμε φτάσει σε ύψος 3350μ και το μονοπάτι έχει τελειώσει. Είμαστε πολύ κοντά στους γορίλλες και περνάμε μέσα από πυκνή βλάστηση για να φτάσουμε κοντά τους. Και ξαφνικά τους βλέπουμε. Τη μία ώρα που περάσαμε μαζί τους δεν είναι δυνατόν να την αποδώσω, οπότε δεν περιγράφω άλλο. Απλά μια από τις κορυφαίες εμπειρίες της ζωής μου.
Ο γυρισμός δεν είναι λιγότερο δύσκολος, αν και τώρα είναι κατηφόρα. Φτάνουμε πάλι στο πάρκινγκ 6ώρες μετά την ώρα που ξεκινήσαμε. Όλοι είναι κουρασμένοι αλλά ενθουσιασμένοι…
Κατά τις 15:30 είμαστε πάλι στο lodgeμας, και παρά την κούραση αποφασίζουμε να συνεχίσουμε με μια εκ των δύο επιλογών που έχουμε: Ή θα επισκεφτούμε ένα culturalvillage ή θα πάμε μια βόλτα με τον οδηγό μας στην αγορά του Ruhengeri. Αποφασίζουμε το δεύτερο και δεν το μετανιώνουμε καθόλου. Κάνουμε μια βόλτα μέσα στην αγορά τροφίμων και την αγορά ρούχων της πόλης. Οι εικόνες είναι εντυπωσιακές. Σε όλη τη βόλτα μας βλέπουμε μόνο άλλον έναν λευκό. Γενικά, σε όλη την παραμονή μας στην Ρουάντα νιώθουμε ότι ξεχωρίζουμε σαν την μύγα μέσα στο γάλα (ή μάλλον το αντίθετο). Όλοι μας κοιτάνε περίεργα - λογικό αφού δεν βλέπουν κάθε μέρα λευκούς. Και ακούμε συχνά το «mzungu-mzungu» δηλαδή «λευκός», «ξένος». Κάποιοι θέλουν να μας ακουμπήσουν κιόλας, ίσως φαντάζονται ότι θα είμαστε παγωμένοι, δεν ξέρω.
Ο οδηγός μας εξηγεί διάφορα πράγματα για την αγορά και τη ζωή εκεί. Όταν είσαι σε ένα μέρος που δεν μπορείς να μιλήσεις με τους ντόπιους, ένας οδηγός αποδεικνύεται τελικά πολύ χρήσιμος. Οι περισσότεροι Ρουαντιανοί μιλάνε μόνο Kinyarwanda. Οι παλιότερες γενιές μιλάνε και λίγα Γαλλικά. Αλλά σε γενικές γραμμές, συνεννόηση χωρίς Kinyarwandaδεν υφίσταται πουθενά εκτός των τουριστικών επιχειρήσεων.
Επιστροφή στο lodge, φαγητό και ύπνος. Αύριο θα είναι άλλη μια συναρπαστική μέρα.
Φτάνοντας στο πάρκινγκ, αποφασίζουμε να πάρουμε από έναν porter. Οι portersείναι κάποιοι ντόπιοι που κουβαλάνε το σακκίδιό σου και σε βοηθάνε κατά τη διάρκεια του trekkingέναντι 10δολλαρίων. Μαζί μας βρίσκεται και ο rangerπου θα μας οδηγήσει στους γορίλλες επικοινωνώντας με τους trackersπου έχουν ξεκινήσει ήδη δυο ώρες πριν και ψάχνουν να βρουν πού ακριβώς βρίσκονται οι γορίλλες σήμερα (μια που κάθε βράδυ κοιμούνται αλλού). Και επίσης υπάρχει και ένας οπλισμένος τύπος, σε περίπτωση που δημιουργηθεί πρόβλημα με κάποιο ελέφαντα ή βούβαλο που ίσως συναντήσουμε μέσα στο δάσος (πράγμα εξαιρετικά απίθανο). Οι οδηγοί των τζιπ μας θα μας συναντήσουν ξανά στο πάρκινγκ όταν θα επιστρέψουμε.
Ακολουθεί μια ανάβαση μισής περίπου ώρας μέσα από αγροτικές περιοχές ώσπου να φτάσουμε στα σύνορα του εθνικού πάρκου. Η ανάβαση δεν είναι εύκολη, αλλά δεν είναι και ακατόρθωτη. Η 65άχρονη Αυστραλέζα από το ξενοδοχείο μας και ο ακόμα μεγαλύτερος άντρας της τα καταφέρνουν. Η 30χρονη κόρη της όμως που έχει λίγα παραπάνω κιλάκια, κουράζεται πολύ και φοβάται ότι θα τα παρατήσει πριν καν μπούμε στο δάσος.
Όταν αρχίζουμε να περπατάμε μέσα στο τροπικό δάσος του πάρκου, τα λόγια είναι πλέον πολύ λίγα για να περιγράψουν την ομορφιά που βλέπουμε και νιώθουμε. Περπατάμε σε ένα στενό, ανηφορικό μονοπάτι που έχει ανοιχτεί στο δάσος. Σε κάποια σημεία τα πυκνά δέντρα σχεδόν δημιουργούν σκοτάδι. Η διαδρομή είναι απλά φανταστική. Μετά από 2,5 ώρες έχουμε φτάσει σε ύψος 3350μ και το μονοπάτι έχει τελειώσει. Είμαστε πολύ κοντά στους γορίλλες και περνάμε μέσα από πυκνή βλάστηση για να φτάσουμε κοντά τους. Και ξαφνικά τους βλέπουμε. Τη μία ώρα που περάσαμε μαζί τους δεν είναι δυνατόν να την αποδώσω, οπότε δεν περιγράφω άλλο. Απλά μια από τις κορυφαίες εμπειρίες της ζωής μου.
Ο γυρισμός δεν είναι λιγότερο δύσκολος, αν και τώρα είναι κατηφόρα. Φτάνουμε πάλι στο πάρκινγκ 6ώρες μετά την ώρα που ξεκινήσαμε. Όλοι είναι κουρασμένοι αλλά ενθουσιασμένοι…
Κατά τις 15:30 είμαστε πάλι στο lodgeμας, και παρά την κούραση αποφασίζουμε να συνεχίσουμε με μια εκ των δύο επιλογών που έχουμε: Ή θα επισκεφτούμε ένα culturalvillage ή θα πάμε μια βόλτα με τον οδηγό μας στην αγορά του Ruhengeri. Αποφασίζουμε το δεύτερο και δεν το μετανιώνουμε καθόλου. Κάνουμε μια βόλτα μέσα στην αγορά τροφίμων και την αγορά ρούχων της πόλης. Οι εικόνες είναι εντυπωσιακές. Σε όλη τη βόλτα μας βλέπουμε μόνο άλλον έναν λευκό. Γενικά, σε όλη την παραμονή μας στην Ρουάντα νιώθουμε ότι ξεχωρίζουμε σαν την μύγα μέσα στο γάλα (ή μάλλον το αντίθετο). Όλοι μας κοιτάνε περίεργα - λογικό αφού δεν βλέπουν κάθε μέρα λευκούς. Και ακούμε συχνά το «mzungu-mzungu» δηλαδή «λευκός», «ξένος». Κάποιοι θέλουν να μας ακουμπήσουν κιόλας, ίσως φαντάζονται ότι θα είμαστε παγωμένοι, δεν ξέρω.
Ο οδηγός μας εξηγεί διάφορα πράγματα για την αγορά και τη ζωή εκεί. Όταν είσαι σε ένα μέρος που δεν μπορείς να μιλήσεις με τους ντόπιους, ένας οδηγός αποδεικνύεται τελικά πολύ χρήσιμος. Οι περισσότεροι Ρουαντιανοί μιλάνε μόνο Kinyarwanda. Οι παλιότερες γενιές μιλάνε και λίγα Γαλλικά. Αλλά σε γενικές γραμμές, συνεννόηση χωρίς Kinyarwandaδεν υφίσταται πουθενά εκτός των τουριστικών επιχειρήσεων.
Επιστροφή στο lodge, φαγητό και ύπνος. Αύριο θα είναι άλλη μια συναρπαστική μέρα.
Attachments
-
53,1 KB Προβολές: 185