micmic
Member
- Μηνύματα
- 178
- Likes
- 283
- Επόμενο Ταξίδι
- Βotswana
- Ταξίδι-Όνειρο
- Trans-African Highways
Έχουμε πληρώσει για lodges που καλά-καλά δεν τα βλέπουμε και για γεύματα που παραλείπουμε. Σήμερα ευτυχώς τρώμε πρωϊνό κατά τις 6, και μετά φεύγουμε για εξερεύνηση της λίμνης Nakuru. Συναντάμε τον φύλακα που μας άνοιξε την πύλη χτες το βράδυ, και μας λέει ότι νωρίτερα το πρωΐ βρήκαν ένα πτώμα ζέβρου και μερικά λιοντάρια από πάνω, 100-200 μέτρα μακριά από την πύλη αλλά ΕΞΩ από το πάρκο.
Αυτό το εθνικό πάρκο είναι υπέροχο. Μια λίμνη με χιλιάδες φλαμίνγκος, παραδίπλα τεράστια λιβάδια με πλήθος ζώων και πέρα από τα λιβάδια ένα δάσος με οργιώδη βλάστηση. Αυτή είναι η μέρα που απομυθοποίησα τους φωτογράφους άγριων ζώων. Με τέτοιο τοπίο, τέτοιο φωτισμό και τέτοια συγκέντρωση ζώων, και τυφλός να είσαι θα βγάλεις απίθανες φωτογραφίες. Εκτός από τα φλαμίνγκος -σήμα κατατεθέν της λίμνης- φωτογραφίζουμε βαβουΐνους, γαζέλες, ιμπάλα, ζέβρους, ρινόκερους, καμηλοπαρδάλεις, βουβάλια, ήλαντ κτλ. Και φυσικά πολλά πουλιά.
Έχουμε κάνει το γύρο της λίμνης μιάμιση φορά και εξερευνούμε κάποια από τα πολλά δρομάκια που αναπόφευκτα θα παραλείψουμε, όταν φτάνουμε σε ένα σημείο με πολλά νερά. Προσπαθώ να περάσω από ένα σημείο που βλέπω ροδιές, αλλά κολλάω. Το Mitsubishi iO (= Pajero) δεν ξεκολλάει με τίποτα. Ούτε με κοντές. Επειδή είμαστε σε ένα σημείο από το οποίο δεν περνάνε συχνά αυτοκίνητα, και επειδή πλησιάζει και η ώρα να φύγουμε, σκέφτομαι πως πρέπει να χωθώ στις λάσπες και να αρχίσω τη βρώμικη δουλειά. Ευτυχώς όμως περνάει κάποιος με Landcruiser και ιμάντα και μας ξεκολλάει. Φοβερή τύχη.
Στο δρόμο της επιστροφής προς την πύλη μας ξαναπιάνει τροπική βροχή. Και πάλι καταρρακτώδης, μόνο που αυτή τη φορά έχει και χαλάζι. Φοβόμαστε μην ξανακολλήσουμε αλλά ευτυχώς φτάνουμε στην πύλη χωρίς άλλα προβλήματα.
Τώρα είναι η ώρα της επιστροφής στο Ναϊρόμπι. Αυτή τη φορά επιστρέφουμε μέσω της "εθνικής" και δεν έχουμε προβλήματα κακού δρόμου. Και είναι και μέρα. Αλλά όμως έχουμε πρόβλημα κίνησης στην εθνική. Το οποίο σημαίνει ένα όργιο από φορτηγά και λεωφορεία που το καθένα βγάζει καπνό όσο ένα εργοστάσιο χάλυβα, και ένα σωρό τρελοί (ανάμεσά τους κι εγώ) που μόλις δουν ελεύθερο το αντίθετο ρεύμα προσπερνάνε ανά πεντάδες-δεκάδες όσα περισσότερα αυτοκίνητα και φορτηγά μπορούν. Φυσικά μιλάμε για μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση στο μεγαλύτερο μήκος του δρόμου. Κάποια στγμή με σταματάει ένας τροχονόμος και μου λέει "είδα ότι οδηγείτε πολύ επικίνδυνα. Προσπεράσατε από την αριστερή λωρίδα". Εντωμεταξύ δεν είχα προσπεράσει από καμμία αριστερή λωρίδα. "Πότε με είδατε;" του απαντάω. "Ποτέ δεν έκανα προσπέραση από αριστερά". "Ναι, αλλά είχατε σκοπό να κάνετε", μου ξαναλέει. "Ούτε είχα σκοπό ούτε έκανα", ξανα-απαντάω. Και με αφήνει να φύγω. Ίσως να είναι σύστημα της Κενυάτικης τροχαίας: Ρίχνουμε άδεια για να πιάσουμε γεμάτα.
Έχοντας πάρει τον αέρα της οδήγησης υπό Κενυάτικες συνθήκες, φτάνω (έστω και όταν έχει πια νυχτώσει) στο προκαθορισμένο σημείο του Ναϊρόμπι όπου έχω ραντεβού με τον Caleb για να παραδώσω το αυτοκίνητο. Ο Caleb είναι ένας πολύ πολιτικοποιημένος και φιλοσοφημένος Κενυάτης με εκπληκτικά ήρεμη φυσιογνωμία και ομιλία. Μαζί με τον Jason, ο οποίος είναι εμφανώς επιχειρηματικό πνεύμα, είναι τα δύο άτομα που κανόνισαν τις κρατήσεις που σχεδίασα στο Κενυάτικο κομμάτι του ταξιδιού.
Το μόνο που μένει τώρα είναι να υπογράψουμε την παράδοση του αυτοκινήτου και μετά ο Caleb να μας πάει στο ξενοδοχείο μας. Η μέρα θα τελείωνε απροβλημάτιστα αν δεν διαπιστώναμε ότι έχουμε ξεχάσει τον φάκελλο με τα χαρτιά της ενοικίασης αυτοκινήτου και διάφορες άλλες κρατήσεις, στο Flamingo Hill Camp στη λίμνη Nakuru. Και αύριο το πρωΐ πρέπει να φύγουμε πολύ νωρίς για Τανζανία. Και τα χαρτιά αυτά μας είναι απαραίτητα. Και τα πράγματα μπερδεύονται πολύ.
Τέλος πάντων, φτάνουμε στο ξενοδοχείο-camp για άλλη μια φορά χωρίς ώρα για χαλάρωση. Φαγητό, μπάνιο και ύπνος είναι οι μοναδικές μας προτεραιότητες.
Αυτό το εθνικό πάρκο είναι υπέροχο. Μια λίμνη με χιλιάδες φλαμίνγκος, παραδίπλα τεράστια λιβάδια με πλήθος ζώων και πέρα από τα λιβάδια ένα δάσος με οργιώδη βλάστηση. Αυτή είναι η μέρα που απομυθοποίησα τους φωτογράφους άγριων ζώων. Με τέτοιο τοπίο, τέτοιο φωτισμό και τέτοια συγκέντρωση ζώων, και τυφλός να είσαι θα βγάλεις απίθανες φωτογραφίες. Εκτός από τα φλαμίνγκος -σήμα κατατεθέν της λίμνης- φωτογραφίζουμε βαβουΐνους, γαζέλες, ιμπάλα, ζέβρους, ρινόκερους, καμηλοπαρδάλεις, βουβάλια, ήλαντ κτλ. Και φυσικά πολλά πουλιά.
Έχουμε κάνει το γύρο της λίμνης μιάμιση φορά και εξερευνούμε κάποια από τα πολλά δρομάκια που αναπόφευκτα θα παραλείψουμε, όταν φτάνουμε σε ένα σημείο με πολλά νερά. Προσπαθώ να περάσω από ένα σημείο που βλέπω ροδιές, αλλά κολλάω. Το Mitsubishi iO (= Pajero) δεν ξεκολλάει με τίποτα. Ούτε με κοντές. Επειδή είμαστε σε ένα σημείο από το οποίο δεν περνάνε συχνά αυτοκίνητα, και επειδή πλησιάζει και η ώρα να φύγουμε, σκέφτομαι πως πρέπει να χωθώ στις λάσπες και να αρχίσω τη βρώμικη δουλειά. Ευτυχώς όμως περνάει κάποιος με Landcruiser και ιμάντα και μας ξεκολλάει. Φοβερή τύχη.
Στο δρόμο της επιστροφής προς την πύλη μας ξαναπιάνει τροπική βροχή. Και πάλι καταρρακτώδης, μόνο που αυτή τη φορά έχει και χαλάζι. Φοβόμαστε μην ξανακολλήσουμε αλλά ευτυχώς φτάνουμε στην πύλη χωρίς άλλα προβλήματα.
Τώρα είναι η ώρα της επιστροφής στο Ναϊρόμπι. Αυτή τη φορά επιστρέφουμε μέσω της "εθνικής" και δεν έχουμε προβλήματα κακού δρόμου. Και είναι και μέρα. Αλλά όμως έχουμε πρόβλημα κίνησης στην εθνική. Το οποίο σημαίνει ένα όργιο από φορτηγά και λεωφορεία που το καθένα βγάζει καπνό όσο ένα εργοστάσιο χάλυβα, και ένα σωρό τρελοί (ανάμεσά τους κι εγώ) που μόλις δουν ελεύθερο το αντίθετο ρεύμα προσπερνάνε ανά πεντάδες-δεκάδες όσα περισσότερα αυτοκίνητα και φορτηγά μπορούν. Φυσικά μιλάμε για μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση στο μεγαλύτερο μήκος του δρόμου. Κάποια στγμή με σταματάει ένας τροχονόμος και μου λέει "είδα ότι οδηγείτε πολύ επικίνδυνα. Προσπεράσατε από την αριστερή λωρίδα". Εντωμεταξύ δεν είχα προσπεράσει από καμμία αριστερή λωρίδα. "Πότε με είδατε;" του απαντάω. "Ποτέ δεν έκανα προσπέραση από αριστερά". "Ναι, αλλά είχατε σκοπό να κάνετε", μου ξαναλέει. "Ούτε είχα σκοπό ούτε έκανα", ξανα-απαντάω. Και με αφήνει να φύγω. Ίσως να είναι σύστημα της Κενυάτικης τροχαίας: Ρίχνουμε άδεια για να πιάσουμε γεμάτα.
Έχοντας πάρει τον αέρα της οδήγησης υπό Κενυάτικες συνθήκες, φτάνω (έστω και όταν έχει πια νυχτώσει) στο προκαθορισμένο σημείο του Ναϊρόμπι όπου έχω ραντεβού με τον Caleb για να παραδώσω το αυτοκίνητο. Ο Caleb είναι ένας πολύ πολιτικοποιημένος και φιλοσοφημένος Κενυάτης με εκπληκτικά ήρεμη φυσιογνωμία και ομιλία. Μαζί με τον Jason, ο οποίος είναι εμφανώς επιχειρηματικό πνεύμα, είναι τα δύο άτομα που κανόνισαν τις κρατήσεις που σχεδίασα στο Κενυάτικο κομμάτι του ταξιδιού.
Το μόνο που μένει τώρα είναι να υπογράψουμε την παράδοση του αυτοκινήτου και μετά ο Caleb να μας πάει στο ξενοδοχείο μας. Η μέρα θα τελείωνε απροβλημάτιστα αν δεν διαπιστώναμε ότι έχουμε ξεχάσει τον φάκελλο με τα χαρτιά της ενοικίασης αυτοκινήτου και διάφορες άλλες κρατήσεις, στο Flamingo Hill Camp στη λίμνη Nakuru. Και αύριο το πρωΐ πρέπει να φύγουμε πολύ νωρίς για Τανζανία. Και τα χαρτιά αυτά μας είναι απαραίτητα. Και τα πράγματα μπερδεύονται πολύ.
Τέλος πάντων, φτάνουμε στο ξενοδοχείο-camp για άλλη μια φορά χωρίς ώρα για χαλάρωση. Φαγητό, μπάνιο και ύπνος είναι οι μοναδικές μας προτεραιότητες.
Attachments
-
53,1 KB Προβολές: 185