Ελ Σαλβαδόρ Νικαράγουα Ονδούρα Λίμνες και Ηφαίστεια

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.916
Likes
16.709
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Σχεδιασμός και προετοιμασία του ταξιδιού

Ήταν Σεπτέμβριος του 2024 και είχαμε γυρίσει από το Πακιστάν. Στο κοντινό μέλλον, αλλά ούτε και στο μακρινό, δεν είχαμε προγραμματίσει κανένα ταξίδι στο εξωτερικό. Ούτε και το σκεφτόμασταν πολύ. Ξέραμε ότι έπρεπε κάπου να πάμε μέχρι τις γιορτές. Εγώ άρχισα να σκέφτομαι ξανά ένα ταξίδι στη βόρεια Χιλή και στη Βολιβία. Η Ντίνα δεν ενθουσιαζόταν. Αφού εγώ σκεφτόμουν τη Λατινική Αμερική, εκείνη πρότεινε τη Νικαράγουα. Άρχισα να ψάχνω στο τέλος του μήνα (Σεπτεμβρίου) για εισιτήρια προς τη δική μου πρόταση (Βολιβία) και μετακίνηση από εκεί στη Νικαράγουα. Όμως ο συνδυασμός ήταν πολύ ακριβός. Έψαχνα για τέλος Νοεμβρίου και μετά. Όμως και πολύ ακριβά ήταν και από Λα Παζ ή Σαντιάγο δεν υπήρχε καλή σύνδεση με Μανάγουα. Έτσι εγκαταλείψαμε την ιδέα για συνδυασμό των δύο περιοχών.
DSC_0107.JPG

Πολύ σύντομα αποφασίσαμε να εστιάσουμε μόνο στη Νικαράγουα. Δεν είχε πολλές πτήσεις όμως για τη Μανάγουα και θέλαμε τουλάχιστον δύο στάσεις για να φτάσουμε. Τα πιο οικονομικά εισιτήρια ήταν μέσω Μαϊάμι. Το Μαϊάμι το είχαμε σκεφτεί κάποια άλλη στιγμή για να το συνδυάσουμε με την Κούβα. Τώρα σκεφτήκαμε να πάμε μερικές μέρες στη Φλόριντα και μετά να πάμε στη Νικαράγουα. Ξεκίνησα να κάνω την αίτηση για τη βίζα στην Αμερική. Κάπου κόλλησα και την άφησα στη μέση. Πάλι όμως δε μας ικανοποιούσε αυτό το ταξίδι, ώσπου είπαμε να αφιερώσουμε όλο το ταξίδι στην Κεντρική Αμερική. Ο κύβος ερρίφθη.

Αφού θα πηγαίναμε μόνο σε αυτή την περιοχή, αποφασίσαμε να επισκεφτούμε τρεις χώρες εκεί γύρω: εκτός από τη Νικαράγουα να πάμε και στο Ελ Σαλβαδόρ και στην Ονδούρα. Στις 21 Οκτωβρίου το πρωί σηκώθηκα αποφασισμένος ότι εκείνη τη μέρα θα τέλειωνα με τα εισιτήρια. Αρκετά το είχαμε καθυστερήσει. Εν τω μεταξύ είχαμε δει τις οικογενειακές υποχρεώσεις μας και αποφασίσαμε να φύγουμε στις αρχές του Ιανουαρίου. Μέχρι το τέλος του μήνα να είχαμε επιστρέψει. Έτσι έκλεισα δυο εισιτήρια για μένα και τη Ντίνα. Δε θέλαμε άλλη παρέα. Στις 8 του Ιανουαρίου θα φεύγαμε για Σαν Σαλβαδόρ. Ενδιάμεσες στάσεις θα είχαμε στη Φρανκφούρτη και στο Τορόντο. Η άφιξη στην πρωτεύουσα του Ελ Σαλβαδόρ αναμενόταν το βράδυ της ίδιας μέρας. Η επιστροφή θα γινόταν στις 28 Ιανουαρίου από τη Μανάγουα μέσω Μαϊάμι και Φρανκφούρτης. Το κόστος κάθε εισιτηρίου ήταν 846 ευρώ. Οι αναμονές στα αεροδρόμια θα ήταν μικρές. Μια χαρά.

Η αρχική σκέψη ήταν να μείνουμε 5 βραδιές στο Σαν Σαλβαδόρ και με νοικιασμένο αυτοκίνητο να κάνουμε ημερήσιες εκδρομές στη γύρω περιοχή. Άλλωστε όλη η χώρα δεν είναι μεγάλη. Έχει έκταση 21.000 τ.χ. Ο πληθυσμός του είναι κοντά στα 6,5 εκατομμύρια. Θα προσθέταμε άλλες δυο μέρες για μια επίσκεψη δύο ημερών στο Κοπάν της Ονδούρας να δούμε τον αρχαιολογικό χώρο. Μόλις θα επιστρέφαμε θα φεύγαμε με λεωφορείο της γραμμής για τη Μανάγουα ή για τη Λεόν της Νικαράγουα. Αυτά ήταν τα πρώτα μας σχέδια. Τις επόμενες μέρες θα είχαμε καιρό να στήσουμε ένα πιο λεπτομερές πρόγραμμα ή και να διαφοροποιήσουμε τις αρχικές ιδέες μας.

Πέρασε καιρός και η ιδέα του ταξιδιού είχε ωριμάσει αρκετά, σε σχέση με την εποχή που έβγαζα τα εισιτήρια. Το προηγούμενο διάστημα έβαλα κάτω τις ημέρες, στο χαρτί εννοώ, και έκανα ένα πρόγραμμα για τις χώρες που θα πηγαίναμε. Δύσκολο να πάρω αποφάσεις. Αρχικά η μετακίνηση από το Σαν Σαλβαδόρ στο Κοπάν ήταν πανάκριβη. Η διήμερη ήθελε 300 ευρώ το άτομο και σου προσέφερε μόνο λίγες ώρες στον αρχαιολογικό χώρο. Σίγουρα ήταν μακριά αλλά και το κόστος μεγάλο. Βρήκα ένα πρακτορείο που το έκανε μονοήμερη με 150 δολάρια το άτομο. Μάλιστα ήταν ιδιωτική μετακίνηση και είχε αναχώρηση και από την Σάντα Άννα, εκτός από το Σαν Σαλβαδόρ, που σήμαινε ότι θα είχαμε λιγότερες ώρες μετακίνησης αφού θα ξεκινούσαμε λίγο πιο αργά το πρωί και θα πηγαίναμε μέσω Γουατεμάλας.

Η επόμενη δυσκολία ήταν ακόμα μεγαλύτερη: πώς θα πηγαίναμε από το Ελ Σαλβαδόρ στη Νικαράγουα; υπήρχαν τα γνωστά λεωφορεία που κάνουν άπειρες ώρες και σε πάνε κάνοντας το γύρο του κόλπου Φονσέκα. Κάνουν από 12 ως 16 ώρες και φυσικά οι συνθήκες με τους ντόπιους δεν θα ήταν καλές. Όμως ήταν οικονομικά και είχαν κόστος ανά άτομο λίγο πάνω από 60 ευρώ.

1739086032200.png

Η Ντίνα δεν ήθελε να ακούσει γι’ αυτά τα λεωφορεία, οπότε το έψαξα αλλιώς. Βρήκα ότι υπήρχαν εταιρίες που σε παίρνουν ακόμα και από το ξενοδοχείο σου στο Σαν Σαλβαδόρ και σε πάνε στο λιμάνι της πόλης La Union για να πάρεις το καραβάκι και να πας απέναντι στη Νικαράγουα στο χωριό Ποτοσί. Όμως επειδή το καραβάκι αναχωρεί κατά τις 08:00, που σημαίνει ότι θα πρέπει να φύγεις από το ξενοδοχείο σου στην πρωτεύουσα κατά τις 01:00 με 02:00. Πολύ άγριο! Το αποκλείσαμε και αυτό. Μετά σκέφτηκα να πάμε στην La Union να μείνουμε και το πρωί να πάμε μόνοι στο πλοιάριο. Πώς θα πάμε όμως στη La Union; Είπα να πάμε με το αυτοκίνητο που θα είχαμε νοικιάσει. Όμως δεν βρήκα εταιρία να σου επιτρέπει παράδοση εκεί, ούτε καν στο San Miguel, που ήταν μεγάλη πόλη εκεί κοντά.

Η επόμενη λύση ήταν να πάμε αεροπορικώς. Άλλες δυσκολίες πάλι. Ψάχνοντας με το Skyscanner μου έλεγε ότι πάει η Avianca απευθείας με 400 και κάτι ευρώ το άτομο. Όμως μόνο ένας μεσάζων χαμηλής εμπιστοσύνης υπήρχε και τον απέκλεισα. Μπαίνω στην εταιρία Avianca για να δω τι γίνεται, αλλά δεν μου δείχνει τίποτα για εισιτήρια, λες και δεν κάνει την σύνδεση αυτή. Για άλλους προορισμούς έδινε κανονικά. Την άφησα και έψαξα άλλη εταιρία. Βρίσκω την Copa, που όμως δεν πάει απευθείας. Δεν ήταν ακριβά το εισιτήριο, κάπου $220. Είπα να το κλείσω αλλά πάει μέσω Παναμά με 40 λεπτά αναμονή. Φοβήθηκα πως δεν θα είχαν το χρόνο να μεταφέρουν τη βαλίτσα μας και την απέκλεισα. Μια άλλη πτήση ήταν πάνω από 8 ώρες και θα ήταν κουραστικό. Οι πτήσεις και των δύο εταιριών ήταν χωρίς παραδοτέα βαλίτσα. Θα την πλήρωνες επιπλέον.
DSC_0547.JPG

Δεν μπορούσα να αποφασίσω. Δύσκολα τα πράγματα από στεριά, από θάλασσα αλλά και από αέρα. Τυχαία άρχισα να ψάχνω σε ένα σάιτ με τις απευθείας πτήσεις σε όλο τον κόσμο. Ήταν το direct-flights.com. Έδινε και πτήσεις αν ήθελες μέσω ενός δικού του μεσάζοντα, του Καγιάκ. Λέω να το δοκιμάσω. Εκείνοι λοιπόν με βάζουν στο σάιτ της Avianca κανονικά. Βλέπω ότι οι απευθείας πτήσεις είχαν κάπου 250 δολάρια. Το παίρνω απόφαση και τα κλείνω για 16/1/2025. Πρώτα το δικό μου με βαλίτσα (294 ευρώ) και μετά της Ντίνας χωρίς (239 ευρώ), σύνολο 533 ευρώ. Σε αυτά τα ταξίδια παίρνουμε μόνο μια μεγάλη βαλίτσα και τα μικρά μας. Γι’ αυτό δεν έκλεισα τη Ντίνα με παραδοτέα αποσκευή.

Τώρα λοιπόν έπρεπε να διαμορφώσω το πρόγραμμα που είχα κάνει, με τις νέες συνθήκες, λόγω της συγκεκριμένης πτήσης δηλαδή. Εντάξει, δεν ήταν και μεγάλες οι αλλαγές. Όμως δεν θα βλέπαμε το νότιο μέρος του Ελ Σαλβαδόρ.

Αρχές Δεκεμβρίου πλήρωσα 296 ευρώ με κάρτα στο πρακτορείο Salvadorean Tours για την μονοήμερη εκδρομή στο Κοπάν. Θα μας πάρουν στις 05:15 από τη Σάντα Άννα και το ίδιο βράδυ θα επιστρέψουμε. Θα πάμε μέσω Γουατεμάλας.

Στις 18 Δεκεμβρίου έκλεισα το αυτοκίνητο στο Ελ Σαλβαδόρ. Την κράτηση την έκανα μέσω του Booking.com που συνεργάζεται με την Europcar. Η τιμή ήταν δελεαστική, ειδικά η φουλ ασφάλιση. Συνολικά πλήρωσα ήδη 302 ευρώ για οκτώ μέρες. Στις 21 Δεκεμβρίου έκλεισα και το αυτοκίνητο στη Νικαράγουα. Παραλαβή και παράδοση στο αεροδρόμιο της Μανάγουα. Δώδεκα μέρες συνολικά. Έψαξα διάφορες εταιρίες αλλά πιο οικονομική και έντιμη μου φάνηκε η Hertz. Άσε που δεν θέλει και προκαταβολές και κάρτες. Δυο φορές τους την έχω κάνει στο παρελθόν και δεν πήγα να πάρω το αμάξι που είχα κλείσει γιατί βρήκα καλύτερη περίπτωση. Χωρίς φουλ κάλυψη θα πληρώσω 454 δολάρια. Εκεί βέβαια θα έβλεπα αν θα πάρω την πλήρη κάλυψη ή θα ρισκάρω 1000 δολάρια που ήταν η ευθύνη μου. Σιγά σιγά άρχισα να κλείνω και τα ξενοδοχεία.

Έκανα μια ασφάλεια του ταξιδιού καλού κακού. Το κόστος και για τους δυο μας ήταν 102 ευρώ. Καλύπτει ένα σωρό πράγματα και ξεκινά στις 8 Ιανουαρίου και τελειώνει στις 29 που φτάνουμε στην Ελλάδα.

Για την αμερικάνικη ESTA πληρώσαμε $21 έκαστος. Την πληρώνεις, ας είσαι και τράνζιτ. Στην επιστροφή πετάμε μέσω Μαϊάμι. Εκεί μάλιστα θα πρέπει ο κάθε ταξιδιώτης να παραλάβει από τον ιμάντα τις αποσκευές που είχε παραδώσει στο τσεκίν και να τις περάσει από νέο τσεκίν. Σαν να ξεκινά από εκεί το ταξίδι του και σαν να κατεβαίνει για να κάνει ταξίδι στις ΗΠΑ. Δύσκολοι οι Αμερικάνοι κι εγώ όταν έβγαζα τα εισιτήρια προσπάθησα να μην πάω μέσω αυτής της χώρας.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.916
Likes
16.709
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ

Στο Σαν Σαλβαδόρ. Γραφειοκρατικά προβλήματα.

Η πτήση μας ήταν στις 06:15 το πρωί. Βάλαμε το ξυπνητήρι στις 02:30. Ήπιαμε ένα καφέ στα γρήγορα και φύγαμε.
DSC_0496.JPG

Είχα κάνει το check in και είχα τα boarding pass και για τις τρεις πτήσεις μέχρι το Σαν Σαλβαδόρ, στο τηλέφωνο. Είχαμε πρώτη στάση στην Φρανκφούρτη και άλλη μία στο Τορόντο. Είχαμε μία παραδοτέα αποσκευή. Τα άλλα ήταν μικρά και θα τα παίρναμε μαζί μας. Σκέφτηκα να πάω στην αυτόματη παράδοση της αποσκευής στο μηχάνημα, αλλά η Lufthansa δεν είχε κόσμο τόσο πρωί και περιμέναμε λίγο στην μικρή ουρά μέχρι να έρθει η σειρά μας. Στον γκισέ η κοπέλα παίρνει τα διαβατήρια και μου ζητά την eTA , Electronic Travel Authorization, για τον Καναδά. Εγώ μένω κάγκελο. Λέω στην κοπέλα ότι οι USA θέλουν την τύπου βίζα ESTA, δεν ξέρω ότι θέλει κι ο Καναδάς, όταν μάλιστα είσαι τράνζιτ από τη χώρα. Αυτή ρωτά κάποιον στο τηλέφωνο που επιβεβαιώνει τον ισχυρισμό της.
-Χωρίς αυτήν δε μπορείτε να ταξιδέψετε, μας λέει. Μπορείτε να κάνετε αίτηση τώρα από το κινητό σας και εκδίδεται άμεσα, αν το ζητήσετε.
Μου ήρθε νταμπλάς. Να που χρησίμεψε και μια φορά που πήγαμε τόσο νωρίς στο αεροδρόμιο. Είχα πάνω από μία ώρα καιρό να προσπαθήσω να εκδώσω τα χαρτιά που ήθελα.

Κάθομαι κάπου και παίρνει φωτιά το κινητό. Όντως βλέπω ότι υπήρχε αυτή η eTA και έπρεπε να βγάλω και για τους δυο μας. Υπήρχαν πολλά σάιτ που την εξέδιδαν. Φυσικά κανένα δεν έλεγε αν θα εκδιδόταν άμεσα. Δεν μπορούσα να βρω κάποιο επίσημο του Καναδά και μπαίνω σε ένα που έμοιαζε κάπως με επίσημο και αφού συμπλήρωσα ένα σκασμό στοιχεία, μου ζητούσε 99 δολάρια για να ολοκληρωθεί η αίτηση.
DSC_0065.JPG

Κλείνω την ιστοσελίδα και πάω στις πληροφορίες του αεροδρομίου. Εκεί ευτυχώς ένας κύριος που ήξερε το θέμα, μου έδωσε την επίσημη ιστοσελίδα για να κάνω αίτηση. Πάω πάλι και κάθομαι κάπου για να κάνω τη δουλειά μου. Δεν ήταν και τόσο απλό. Οι Καναδοί για να ξεκινήσεις τη διαδικασία σου εξηγούσαν ακριβώς τι χρειαζόταν κι εγώ έπρεπε να καταλάβω πιο κουμπί να πατήσω για να συνεχίσω. Κάποια στιγμή τα κατάφερα και αρχίζω να δίνω τα στοιχεία μου. Όταν ξεκινήσεις ήταν πιο εύκολο. Εν τέλει τα κατάφερα και πλήρωσα και εφτά καναδέζικα δολάρια. Που εκείνα τα 99!

Όμως πουθενά δεν είχα βάλει ότι βιάζομαι εκτός από ένα μέρος που έλεγε να σημειώσουμε ό,τι θέλουμε. Εγώ έγραψα: I am in a hurry. I am transit at Toronto.

Η Ντίνα όλη αυτή την ώρα δεν έλεγε και πολλά, αφού ήξερε ότι χρειαζόταν ψυχραιμία και δεν έπρεπε να με εκνευρίσει περισσότερο. Πάω να ξεκινήσω και τη διαδικασία της αίτησης και για τη Ντίνα. Άντε πάλι να βρω πως ξεκινώ! Δε θυμόμουν και πολλά από τη δική μου αίτηση που έκανα λίγα λεπτά πριν. Μην τα πολυλογώ, έκανα και της Ντίνας τα ίδια. Εννοείται ότι κράτησα σε screenshot την αποδοχή των δύο αιτήσεων, αν αυτό μπορούσε να βοηθήσει κάπου. Μάλλον δε μπορούσε, γιατί η κοπέλα στον γκισέ ήταν ξεκάθαρη: θέλω την αποδοχή της αίτησης. Αλλά και αυτή να μας περνούσε, φοβόμασταν τους γερμανικούς ελέγχους στη Φρανκφούρτη. Θέλαμε να είμαστε εντάξει με αυτό.

Μόλις τελείωσα την αίτηση της Ντίνας είδα ότι είχε έρθει η δική μου θετική απάντηση: Status : eTA approved. Είχε περάσει μία ώρα. Μέχρι να πάμε πάλι στον γκισέ ήρθε και η έγκριση της Ντίνας. Τα είδε η κοπέλα και μας έδωσε τα κανονικά έντυπα boarding pass για όλες τις πτήσεις. Κάτι βλακείες έλεγε, ότι η μικρή βαλίτσα ήταν δέκα κιλά και όχι οκτώ. Μας ανάγκασε να αφαιρέσουμε για λίγη ώρα κάποια ρούχα μέχρι να την ζυγίσει. Πήγαμε στην πύλη μας και πρώτη φορά δε χρειάστηκε να περιμέναμε καθόλου για την επιβίβαση.
DSC_0055.JPG

Δεν ξέρω τι θα γινόταν αν πήγαινα στο μηχάνημα να δώσω τη μεγάλη βαλίτσα. Μπορεί και τίποτα. Μπορεί όμως κατά την επιβίβαση (στο τσεκ του boarding pass) να ανίχνευαν ότι δεν είχαμε την eTA και να είχαμε πρόβλημα. Και δεν ξέρω αν τότε θα προλάβαινα να κάνω τις αιτήσεις. Δε θέλω να το σκέφτομαι.

Φυσικά για τις τρεις χώρες που θα επισκεπτόμασταν είχα ψάξει αν ήθελαν κάποια βίζα. Δεν ήθελαν. Και επειδή στην επιστροφή θα περνούσαμε από το Μαϊάμι είχα προνοήσει να βγάλω ESTA για τις USA.
Μόνο για τη Νικαράγουα πήρα τηλέφωνο στο προξενείο της Αθήνας και μου είπαν ότι πρέπει να συμπληρώσω ηλεκτρονικά και να στείλω ένα «απλό χαρτί», μία εβδομάδα πριν φύγουμε. Κάποια στιγμή, δεκαπέντε μέρες πριν την αναχώρηση, πάω να δω τι γίνεται με αυτό και βλέπω ότι θα έπρεπε να κατεβάσω το Adobe flash player. Πάω να το κατεβάσω και ζητούσε μηνιαία συνδρομή της τάξης των τριάντα ευρώ. Έδινε και μια εβδομάδα δώρο αλλά δεν ήταν δοκιμαστικό. Μετά τη βδομάδα θα σου έπαιρνε τα χρήματα. Άλλο πρόβλημα αυτό. Είπα να το αφήσω και να συμπληρώσω το χαρτί κατά την άφιξή μας. Μια μέρα πριν φύγουμε με πίεσε η Ντίνα να το τελειώσω άμεσα.
Τηλεφωνώ στο προξενείο και τους έδωσα το email μου και μου έστειλαν το έντυπο. Αυτή τη φορά άνοιγε αλλά δεν μπορούσα να συμπληρώσω στο pdf. Τους ξαναπαίρνω τηλέφωνο και μου είπαν να το εκτυπώσω, να το συμπληρώσω, να το σκανάρω και να τους το στείλω. Τελικά όμως ήθελε ουκ ολίγα πράγματα να συμπληρωθούν. Τα έκανα αυτά.
Απάντηση δεν πήρα όταν το έστειλα, αλλά κρατούσα το πρωτότυπο μαζί μου να τους το δείξω. Τελικά δεν χρειάστηκε αφού στο αεροπλάνο μας έδωσαν ένα αντίστοιχο χαρτί και συμπληρώσαμε.

Θυμάμαι και πριν δυόμισι χρόνια που πήγαμε σε άλλες χώρες τις Κεντρικής Αμερικής, θέλαμε αντί για Γουατεμάλα να πάμε στη Νικαράγουα. Όμως λόγω κορονοϊού ζητούσαν πάλι τόσα πολλά, που λόγω της πανδημίας δεν καταφέρναμε να τα συγκεντρώσουμε και γι’ αυτό δεν πήγαμε.

Στο Τορόντο που περνούσαμε τον έλεγχο των διαβατηρίων, ρώτησα εάν είχαν τη δυνατότητα να δουν την eTA που εκδώσαμε το πρωί στην Αθήνα. Η κοπέλα μου έδειξε ένα μικρό χαρτί που μου είχε βάλει μέσα στο διαβατήριο και μου είπε ότι αυτό ήταν απόδειξη ότι ήμασταν εντάξει καθόλα. Που σημαίνει ότι και η eTA ήταν εγκεκριμένη. Στο αεροδρόμιο στο Τορόντο είχαμε αναμονή τρεις ώρες, αλλά αν και κουρασμένοι πέρασαν σχετικά εύκολα, αφού είχαμε πολύ καλό ίντερνετ.

Όταν θα φτάναμε στο Σαν Σαλβαδόρ θα ήταν σχετικά νωρίς για εκεί, αλλά για μας θα ήταν πάρα πολύ αργά, αφού θα ήταν σχεδόν ξημερώματα της Πέμπτης (στην Ελλάδα). Και θα ήταν ακόμα πιο κουραστικό αφού θα έπρεπε να πάμε να πάρουμε το αυτοκίνητο που είχαμε νοικιάσει και να οδηγήσω πάνω από 40 χιλιόμετρα μέχρι το δωμάτιο που είχαμε κλείσει στην πόλη. Έλπιζα τουλάχιστο το δωμάτιο να ήταν καλό και ο χώρος πράγματι να είχε πάρκινγκ για το αυτοκίνητο όπως έγραφαν. Όλες αυτές οι ταλαιπωρίες με κουράζουν και επίσης με κάνουν να αισθάνομαι λίγο άσχημα πριν ξεκινήσει το ταξίδι.

Στο αεροδρόμιο του San Salvador φτάσαμε στην ώρα μας. Εγώ στη διαδρομή κοιμήθηκα μερικές ώρες και έτσι έφτασα σχετικά ξεκούραστος σε σχέση με την Ντίνα που δεν κοιμήθηκε σχεδόν καθόλου. Πολύ γρήγορα πήραμε την βαλίτσα από τον ιμάντα και προχωρώντας στην έξοδο συναντήσαμε τα γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων.

Εγώ είχα κλείσει αυτοκίνητο στην Europcar μέσω της booking.com. Περιμέναμε λίγο μέχρι να έρθει η κοπέλα στο γκισέ, αφού είχε πάει να παραδώσει ένα άλλο αυτοκίνητο. Όμως μόλις με είδε μου είπε ότι δεν είχε μικρό αυτοκίνητο να μου δώσει και θα μου έδινε χωρίς να καταβάλλω περισσότερα χρήματα ένα μεγαλύτερο. Εγώ είχα κλείσει ένα μικρό, δηλαδή i10 της Hyundai ή Yaris της Toyota. Μου έδωσε όμως ένα τεράστιο Creta Hyundai. Ήταν αρκετά καινούριο και δεν είχε κάνει ούτε 20.000 χιλιόμετρα. Σίγουρα ήταν πολύ καλύτερο από ένα μικρό, αλλά θα ήταν και λίγο πιο δύσκολο να το οδηγώ σε στενούς δρόμους αν χρειαζόταν. Να σημειώσω ότι η κοπέλα δεν ήξερε ούτε μία λέξη στα αγγλικά. Η συνεννοήσεις γινότανε με το google translate. Είχαμε κάποιο τεχνικό πρόβλημα γιατί ήθελε να δεσμεύσει 1.200 δολάρια από μία πιστωτική μου κάρτα. Για κάποιο λόγο αυτό δεν μπορούσε να γίνει και εκεί άρχισαν τα δύσκολα. Εγώ είχα κλείσει πλήρη ασφάλιση αλλά και αυτό το έκανα μέσω της booking.com διότι μου κόστισε αντί για σχεδόν 300 δολάρια μόνο 70. Ξέρω ότι αυτή η οικονομία μπορεί να είχε κάποιες γραφειοκρατικές ή και οικονομικές συνέπειες αλλά το είχα κάνει. Με τα πολλά κατάφερε η κοπέλα και μου δέσμευσα 400 δολάρια και μου παρέδωσε το αυτοκίνητο.

Η ώρα πια είχε φτάσει λίγο μετά τις 9:00 το βράδυ. Η ατμόσφαιρα στο αεροδρόμιο ήταν αρκετά καλή, αφού δεν έκανε πολύ ζέστη όπως περίμενα. Γενικά σε αυτό το ταξίδι δεν αντιμετωπίσαμε πολλή ζέστη. Ειδικά τα βράδια παντού ήταν δροσερά, και ιδιαίτερα στο Ελ Σαλβαδόρ. Η ζέστη της Ασίας εκεί δεν υπήρχε. Ελάχιστες φορές ιδρώσαμε.

Πριν ξεκινήσουμε με το αυτοκίνητο, πήγα σε ένα μαγαζί εκεί δίπλα και αγόρασα μία κάρτα sim για το τηλέφωνο. Έδωσα 15 δολάρια Αμερικής και ήταν για 8 μέρες με 5 giga bytes. Ήταν της εταιρείας Claro. Μου είπαν ότι η ίδια κάρτα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στην Νικαράγουα. Πάντως όταν πήγα στη Νικαράγουα δεν δούλευε και την αντικατέστησα με μια ντόπια. Οι κάτοικοι των περιοχών αυτών είχαν ίσως άλλου είδους κάρτες και δεν χρειάζεται να αλλάζουν όταν μετακινούνται σε αυτές τις χώρες. Όπως επίσης σε πολλές περιπτώσεις δεν χρειάζονται διαβατήρια, μόνο την ταυτότητά τους.

Από το αεροδρόμιο το ξενοδοχείο απέχει κάπου 40 χιλιόμετρα και ο δρόμος ήταν πολύ καλός και μάλιστα χωρίς κίνηση. Σταματήσαμε σε ένα βενζινάδικο για να αγοράσουμε νερό και μπύρες και πήγαμε στο ξενοδοχείο. Ευτυχώς είχα μία θέση πάρκιν που δεν μου άρεσε πολύ, αλλά τουλάχιστο το αυτοκίνητο ήταν ασφαλισμένο. Το δωμάτιο αν και μεγάλο δεν ήταν πολύ καλό. Δεν είχε κλιματισμό, αλλά δεν χρειαζόταν. Τουλάχιστο το πρώτο βράδυ έκανε τόση δροσιά που ήμασταν σκεπασμένοι καλά. Το κακό ήταν ότι δεν είχε ζεστό νερό για να κάνουμε μπάνιο, αν και εγώ ήμουν τόσο κουρασμένος που ήθελα να πέσω κατευθείαν για ύπνο.
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.916
Likes
16.709
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Πέμπτη 9/1/2025 Πρώτη μέρα με βόλτες στο Σαν Σαλβαδόρ και στα πέριξ.

Μετά από τρεις τέσσερις ώρες ύπνο, σε κρεβάτι πια, ξύπνησα και θεωρώ ότι ήμουν αρκετά φρέσκος, μιας και είχα κοιμηθεί και στο αεροπλάνο όπως είπα.

Στις 5:00 το πρωί, φτιάξαμε τα καφεδάκια μας στο δωμάτιο με το ηλεκτρικό μπρίκι. Μάλιστα επειδή είχαν 110 Volt βράζει πιο αργά και έγιναν μια χαρά. Μετά ετοιμαστήκαμε για τη σημερινή βόλτα. Το πρόγραμμα είχε βόλτες στα κεντρικά σημεία της πόλης. Τα είχα καταγράψει και με τα ονόματα αλλά και σε χάρτες και το ξενοδοχείο που μέναμε ήταν σχετικά κοντά σε όλα αυτά, τα οποία βρίσκονται σε ακτίνα περίπου 2 km.

Στις 7 το πρωί ήμασταν στο δρόμο έξω από το ξενοδοχείο, παίρνοντας κατεύθυνση προς τα ανατολικά, με τα πόδια φυσικά. Να πω εδώ ότι το ξενοδοχείο ήταν αρκετά συμπαθητικό και είχε 7 με 8 δωμάτια. Οι άνθρωποι που έμεναν ήταν κυρίως νέοι και θύμιζε πολύ youth hostel. Δηλαδή είχε μία κοινόχρηστη κουζίνα, αρκετούς κοινόχρηστους χώρους για να κάθονται οι ένοικοι και να τρώνε ή να μιλούν μεταξύ τους. Υπήρχε επίσης ένας υπαίθριος χώρος. Είχε λίγα δωμάτια στο ισόγειο και άλλα τέσσερα στον πρώτο όροφο. Εμείς μέναμε στον επάνω όροφο.
DSC_0007.JPG
DSC_0010.JPG

Μέχρι να φτάσουμε στο κέντρο της πόλης, περπατήσαμε περίπου 1,5 χλμ μέσα από δρόμους γεμάτους με μαγαζιά. Όμως ήταν ακόμα νωρίς και ελάχιστα από αυτά είχαν αρχίσει να ανοίγουν. Επισκεφθήκαμε τις βασικές πλατείες της πόλης και είδαμε απ’ έξω τα πιο ενδιαφέροντα κτίρια και εσωτερικά μόνο τις εκκλησίες. Η πλατείες που επισκεφθήκαμε ήταν η εξής: Liberty Plaza, Morazan Plaza και Barrios Plaza. Εκεί ήταν πολύ σημαντικές εκκλησίες καθώς και μερικά άλλα κτίρια με πιο ενδιαφέρον το εθνικό παλάτι. Στο τελευταίο δεν μπήκαμε γιατί δεν μας ήρθε η ιδέα.
DSC_0016.JPG
DSC_0023.JPG
DSC_0028.JPG
DSC_0051.JPG
DSC_0056.JPG
DSC_0079.JPG
DSC_0083.JPG

Στους επόμενους χάρτες φαίνονται τα μέρη στα οποία περιφερθήκαμε μερικές ώρες.

1739256831968.png

1739256851553.png

Όμως παραλείψαμε να πάμε στην εκκλησία El Rosario. Ευτυχώς το μεσημέρι με το αυτοκίνητο περάσαμε από κει κοντά και την αναγνωρίσαμε, οπότε κάναμε μία στάση για να τη δούμε και είχε σίγουρα μεγάλο ενδιαφέρον. Σε σχήμα μοιάζει με ένα τεράστιο μισοφέγγαρο με διάμετρο ας πούμε 80 μέτρα και ύψος άλλα 40. Όμως το ενδιαφέρον ήταν ότι οι απεικονίσεις και τα αγάλματα που είχε μέσα ήταν πολύ ιδιαίτερα. Επίσης να πω για τα πάρκινγκ στο Σαν Σαλβαδόρ ότι όλα κοστίζουν ένα δολάριο και έχει πολλά. Σε μερικά, τα πιο ακριβά της πόλης, δίνεις 1 δολάριο για κάθε ώρα. Στα περισσότερα δίνεις ένα δολάριο γιατί ξέρουν ότι δεν θα παρκάρεις περισσότερο από λίγες ώρες. Έτσι δεν μας ένοιαζε να δίνουμε το δολάριο αυτό.​
DSC_0068.JPG
DSC_0115.JPG
DSC_0128.JPG
IMG_20250109_142546.jpg
PANO_20250109_142151.jpg

Μπήκαμε το πρωί και σε μερικές καλούτσικες αγορές και ψωνίσαμε μερικά φθηνά σουβενίρ. Μετά από τρεις ώρες αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο, που φτάσαμε στις 10:30 και η καταγραφή των βημάτων του τηλεφώνου μου είχε γράψει σχεδόν 12.000 βήματα, δηλαδή 7 km. Αυτό μας κούρασε και γι’ αυτό αποφασίσαμε να καθίσουμε στο δωμάτιο λίγες ώρες, για την ακρίβεια δύο, να ξεκουραστούμε. Ταυτόχρονα κοιτάξαμε λίγο για το τι θα κάναμε μετά το μεσημέρι και για τη συνέχεια της ημέρας. Αποφασίσαμε να μην περπατήσουμε προς την αντίθετη κατεύθυνση που είχαμε πάρει το πρωί (όπως ήταν το αρχικό μας πλάνο), αλλά να πάρουμε το αυτοκίνητο για να δούμε κάποια σημεία κοντά στο Σαν Σαλβαδόρ.
IMG_20250109_080542.jpg
IMG_20250109_080756.jpg
IMG_20250109_082129.jpg
IMG_20250109_083808.jpg

Πρώτο προορισμό που βάλαμε ήταν η λίμνη Ilopango, Ιλοπάγκο. Φύγαμε λίγο μετά τις 12 και κάναμε σχεδόν μία ώρα για να φτάσουμε. Πραγματικά ήταν ένα πολύ όμορφο τοπίο. Σταματήσαμε σε δυο-τρία σημεία για φωτογραφίες. Το ένα ήταν κάτω στο νερό όπου κάναμε και μία μικρή βόλτα σε ένα χωριό και το άλλο ήταν από λίγο πιο ψηλά για να δούμε τη λίμνη από εκεί. Η οδήγηση ήταν αρκετά εύκολη γιατί οδηγούν πολύ προσεκτικά. Ιδιαιτέρως τηρούν με ευλάβεια τα όρια ταχύτητας. Όμως δεν δίνουν ιδιαίτερη προτεραιότητα στους πεζούς ακόμα και στις διαβάσεις και επίσης σπάνια ανάβουν το φλας.
DSC_0087.JPG
DSC_0094.JPG
IMG_20250109_130705.jpg
DSC_0101.JPG
DSC_0107.JPG
DSC_0110.JPG

Φεύγοντας από αυτή τη λίμνη βάλαμε προορισμό στον πλοηγό μας το Puerta del Diablo. Βρίσκεται κοντά στην πόλη και ήταν ένα μέρος που πηγαίνει πολύς κόσμος για να δει τη θέα από ψηλά, πάνω από κάποιους τεράστιους βράχους, προς τις κοιλάδες που τους περιβάλλουν. Από κει πάνω φαίνεται και το υπέροχο χωριό Panchomalco.
DSC_0134.JPG
DSC_0148.JPG
IMG_20250109_151027.jpg

Κι εδώ το χωριό:
DSC_0160.JPG
DSC_0162.JPG
DSC_0178.JPG

Κοντά στο χωριό υπήρχαν αυτά τα κατασκευάσματα:
DSC_0185.JPG
DSC_0189.JPG

Εκεί πήγαμε αμέσως μετά. Παρκάραμε εύκολα και κάναμε βόλτα χωριό. Εκτός από τις γραφικές εικόνες με τους ντόπιους και τα μαγαζιά τους είχε πολύ ενδιαφέρον η εκκλησία του χωριού. Ειδικά το εσωτερικό της ήταν πολύ διαφορετικό από όσα είχαμε δει ως τώρα.

1739256798549.png

Τελευταίος μας προορισμός ήταν ο Mirador Municipal Jose Antonio. Από εκεί υποτίθεται θα βλέπαμε το San Salvador. Και λέω υποτίθεται γιατί τελικά με τα δέντρα που είχε και τα καλώδια από τους στύλους του ρεύματος δεν ήταν εύκολο να δεις την πόλη.
DSC_0190.JPG

Επιστρέψαμε προς το ξενοδοχείο μας όταν πλέον είχε αρχίσει να πέφτει το σκοτάδι. Δηλαδή κάπου στις 6 και κάτι. Ψάξαμε να βρούμε κάποιο μαγαζί για να αγοράσουμε φαγώσιμα και μπύρες αλλά δυστυχώς αυτό στο Σαν Σαλβαδόρ ήταν μία δύσκολη δουλειά. Μόνο μικρά μαγαζάκια βρίσκαμε και φυσικά διάφορα εστιατόρια και μαγαζιά γρήγορου φαγητού. Ευτυχώς όταν φτάσαμε στο ξενοδοχείο η κοπέλα που μας υποδέχτηκε ήξερε ένα σουπερμάρκετ της προκοπής κοντά μας και σε 5 λεπτά είχαμε πάει με το αυτοκίνητο και ψωνίσαμε διάφορα φαγώσιμα.

Κάπως έτσι εξαντλήσαμε το κομμάτι του Σαν Σαλβαδόρ και των γύρω περιοχών που είχαμε βάλει στο πρόγραμμα. Αν και την επομένη είχαμε σκοπό να πάμε στα δυτικά της πόλης αποφασίσαμε να κάνουμε μόνο μία στάση και να συνεχίσουμε το πρωί πολύ νωρίς για την πόλη Santa Ana που θα μείνουμε για 4 βράδια. Φυσικά στη διαδρομή είχαμε σκοπό να δούμε διάφορα ενδιαφέροντα.
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.386
Likes
12.261
Βρηκα τη νεα καθημερινη μου απολαυση μαζι με τον πρωινο μου καφε! Μα τι ωραιο ταξιδι! Στο μεταξυ εγω ακομα οταν ακουω Ελ Σαλβαδορ σκεφτομαι αυτο:
1739259677870.png
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.916
Likes
16.709
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Βρηκα τη νεα καθημερινη μου απολαυση μαζι με τον πρωινο μου καφε! Μα τι ωραιο ταξιδι! Στο μεταξυ εγω ακομα οταν ακουω Ελ Σαλβαδορ σκεφτομαι αυτο: View attachment 487884
Προφανώς είναι οι φυλακισμένοι που η απουσία τους από τους δρόμους της χώρας έκανε ωραίο και ασφαλές το ταξίδι μας!
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.386
Likes
12.261
Προφανώς είναι οι φυλακισμένοι που η απουσία τους από τους δρόμους της χώρας έκανε ωραίο και ασφαλές το ταξίδι μας!
Αυτο λεω… στερεοτυπικα εντελως εχω συνδεσει το Ελ Σαλβαδορ με συμμοριες, φονους, εγκληματικοτητα και γι’αυτο διαβαζω με ενδιαφερον την ιστορια σου!
Αυτη η Ντινα δε μεγαλο αλανι… απο Πακισταν σε Ελ Σαλβαδορ… τα σεβη μου!
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.916
Likes
16.709
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Αυτη η Ντινα δε μεγαλο αλανι… απο Πακισταν σε Ελ Σαλβαδορ… τα σεβη μου!
Η Ντίνα δίπλα μου γέλασε πολύ με αυτό. Σε ευχαριστεί ιδιαιτέρως.
Όμως άλλος περνά τις αγωνίες της οργάνωσης των ταξιδιών μας!
 

go2dbeach

Member
Μηνύματα
6.024
Likes
9.877
Επόμενο Ταξίδι
Λατινική Αμερική
Ταξίδι-Όνειρο
Λατινική Αμερική
Βρηκα τη νεα καθημερινη μου απολαυση μαζι με τον πρωινο μου καφε! Μα τι ωραιο ταξιδι! Στο μεταξυ εγω ακομα οταν ακουω Ελ Σαλβαδορ σκεφτομαι αυτο: View attachment 487884
Τα παιδιά τα μπουζουριάσανε ελπίζω για πάντα!
Κι εγώ απολαμβάνω την ιστορία! Ευχαριστώ που με ταξιδεύετε στην αγαπημένη μου περιοχή🌴:cool:🌴
 

travelbreak

Member
Μηνύματα
1.916
Likes
16.709
Επόμενο Ταξίδι
???
Ταξίδι-Όνειρο
Υπερσιβηρικός
Τα παιδιά τα μπουζουριάσανε ελπίζω για πάντα!
Πάντως εμείς τέτοιους τύπους με τατουάζ, δεν είδαμε καθόλου να κυκλοφορούν στη χώρα. Μάλλον θα έχουν κρυφτεί καλά για να μην τους πιάσουν. Ωστόσο εμείς απολαύσαμε το ταξίδι μας.
Είμαι βέβαια σίγουρος ότι σε αυτές τις φυλακές θα έχουν μπει και κάποιοι που θα έπρεπε, ίσως, να μην είναι καν σε φυλακή. Είναι λεπτό το ζήτημα αλλά στην ουσία ισχύει αυτό που είπε ο πρόεδρός τους: προς χάριν των πολλών ήσυχων ανθρώπων της χώρας, θα μπουν φυλακή όλοι που είναι παράνομοι.
Τώρα, αν αυτός ο πρόεδρος έχει ξεπουλήσει τη χώρα στους αμερικάνους, και οπουδήποτε αλλού, είναι ένα θέμα που δεν θέλω να το συζητάμε εδώ.
 

varioAthens

Member
Μηνύματα
6.386
Likes
12.261
Πάντως εμείς τέτοιους τύπους με τατουάζ, δεν είδαμε καθόλου να κυκλοφορούν στη χώρα. Μάλλον θα έχουν κρυφτεί καλά για να μην τους πιάσουν. Ωστόσο εμείς απολαύσαμε το ταξίδι μας.
Είμαι βέβαια σίγουρος ότι σε αυτές τις φυλακές θα έχουν μπει και κάποιοι που θα έπρεπε, ίσως, να μην είναι καν σε φυλακή. Είναι λεπτό το ζήτημα αλλά στην ουσία ισχύει αυτό που είπε ο πρόεδρός τους: προς χάριν των πολλών ήσυχων ανθρώπων της χώρας, θα μπουν φυλακή όλοι που είναι παράνομοι.
Τώρα, αν αυτός ο πρόεδρος έχει ξεπουλήσει τη χώρα στους αμερικάνους, και οπουδήποτε αλλού, είναι ένα θέμα που δεν θέλω να το συζητάμε εδώ.
Σε ενα ξενο φορουμ διαβαζα οτι συχνα και τουριστας να εισαι σε σταματανε αστυνομικοι για ελεγχο των τατουαζ σου να δουν αν υπαρχει συναφεια με συγκεκριμενα τατουαζ συμμοριων 😳
 

Εκπομπές Travelstories

Τελευταίες δημοσιεύσεις

Booking.com

Στατιστικά φόρουμ

Θέματα
33.824
Μηνύματα
916.206
Μέλη
39.588
Νεότερο μέλος
margy819

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα

Top Bottom