travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.967
- Likes
- 17.260
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Γραφειοκρατικά προβλήματα στο Σαν Σαλβαδόρ
- 1η μέρα Σαν Σαλβαδόρ
- 1ο ηφαίστειο κ αρχαιολογικοί χώροι
- Επίσκεψη στο Κοπάν της Ονδούρας
- Λίμνη Coatepeque και αναζήτηση ηφαιστείου Santa Ana
- Ανάβαση στο ηφαίστειο Santa Ana
- Βόλτες στον Ruta de la Flores
- Αρχαιολογικός χώρος Cihuatan και βαρκάδα στη λίμνη Suchitlan
- Βόλτα στο Suchitoto
- Παραλίες στον Ειρηνικό κ ξανα στο Σαν Σαλβαδόρ
- Πτήση κ Άφιξη στη Νικαράγουα
- Λίμνη Apoyo κ άφιξη στη Γρανάδα
- Βαρκάδα στα Las Isletas de Granada κ βόλτα στη πόλη Μασάγια
- Επίσκεψη στο ηφαίστειο Masaya και στα Pueblos Blancos
- Συνέχεια στα Pueblos Blancos με ταυρομαχίες
- Ηφαίστειο Mombacho κ βραδινή βόλτα
- Νησί Ometepe
- San Carlos στα βάθη της χώρας
- Ποταμός San Juan κ επίσκεψη στο El Castillo
- Μέχρι την Matagalpa
- Ταλαιπωρία στους δρόμους της Νικαράγουα
- Ανάβαση κ Κατάβαση στο ηφαίστειο Cerro Negro
- Βόλτα στη Λεόν
- Ηφαίστειο Telica
- Παραλία Las Penitas στον Ειρηνικό και λίμνη Xolotlan
- Μανάγουα
- Η επιστροφή - μερικές σκέψεις
- Η επιστροφή - Άγχος σε αμερικάνικο έδαφος
- Επίλογος
- Videos
Ανάβαση στο ηφαίστειο Santa Ana
Αν και κάθε ηφαίστειο έχει το δικό του ενδιαφέρον, το Santa Ana είχε το μεγαλύτερο από εκείνα που είδαμε σε αυτό το ταξίδι. Και είδαμε πολλά. Μην παραγνωρίζουμε όμως τις ιδιαιτερότητες καθενός. Το ότι είδες δύο ή τρία δε σημαίνει ότι τα έχεις δει όλα. Ίσα ίσα σε κάνει να θες να δεις κι άλλα.
Συνεχίζω λοιπόν από εκεί που είχαμε μείνει.
Εμείς επειδή δεν είχαμε μαζί μας καθόλου νερό αφήσαμε τους τουρίστες με την κοπέλα να προχωρήσουν, γιατί εγώ έπρεπε να πάω στο αυτοκίνητο να πάρω ένα μπουκάλι με νερό που είχα και το καπέλο μου. Ευτυχώς ο τύπος που μου πούλησε το εισιτήριο για να μπω στον ιδιωτικό του χώρο μου είπε ότι λίγο πιο πάνω πουλάνε νερό και έτσι ανέβηκα μαζί με την Ντίνα, ενώ οι άλλοι τουρίστες είχαν ήδη απομακρυνθεί. 200 με 300 μέτρα πιο πέρα ήταν η είσοδος για το ηφαίστειο Santa Ana. Σίγουρα η επίσημη είσοδος ήταν κάπου αλλού, αλλά ταμπέλες δεν υπήρχαν και έτσι δεν μάθαμε. Μέχρι να τακτοποιηθούμε με νερό και τουαλέτα η κοπέλα με τους τουρίστες είχε φύγει. Υπήρχαν όμως άλλοι εκεί και μάλιστα ήταν οι τελευταίοι που θα ανέβαιναν στο ηφαίστειο. Εγώ προχώρησα στο ταμείο και μου είπε ότι δεν θα πληρώσω εισιτήριο γιατί ήμουν μεγάλης ηλικίας… Μου είπε όμως ότι έπρεπε να βρω κάποιον για να ανέβω μαζί του και να τον έχω για οδηγό. Τότε εγώ βλέπω δίπλα κάτι κινέζους και τους ρωτάω αν μπορούσα να πάω μαζί τους. Ο αρχηγός τους δέχτηκε χωρίς κανένα πρόβλημα και ρώτησε και τον ντόπιο οδηγό που είχαν, ο οποίος επίσης δέχτηκε. Να διευκρινίσω ότι ο οδηγός αυτός ήταν ο οδηγός του αυτοκινήτου και όχι οδηγός όπως λέμε guide.
Η ουσία ήταν ότι τελικά κολλήσαμε σε μία δεκαριά κινέζους που με έναν guide ανέβαιναν στο ηφαίστειο και αυτοί, και ήταν από τους τελευταίους. Πάντως μαζί ήταν και ο οδηγός του αυτοκινήτου που τους μετέφερε. Δεν ξέρω αν τελικά πληρώνεις αυτόν τον guide ή όχι. Πάντως εμείς ούτε τον πληρώσαμε ούτε φιλοδώρημα του δώσαμε γιατί στην επιστροφή αυτοί προχωρούσαν γρήγορα και εγώ με τη Ντίνα μείναμε τελευταίοι και έτσι δεν ξέρουμε τι έγινε ούτε κανείς δε μας ζήτησε χρήματα. Με τους κινέζους γίναμε μία παρέα και περάσαμε μάλιστα και πολύ ωραία γιατί ήταν πολύ ευγενικοί απέναντί μας.
Οι Κινέζοι μπροστά κι εμείς πίσω:
Απέναντι φαινόταν τα ηφαίστεια της περιοχής:
Η ανάβαση στο ηφαίστειο είχε μία υψομετρική διαφορά γύρω στα 430 μέτρα την οποία καλύψαμε πολύ άνετα σε μιάμιση ώρα. Το μονοπάτι ήταν σε σχετικά καλή κατάσταση, αν και θέλει αρκετή προσοχή, ειδικά στην επιστροφή, στο κατέβασμα δηλαδή. Στην αρχή περπατάς σε ένα σχετικά ομαλό μονοπάτι και μέσα σε πυκνή βλάστηση σαν να είσαι σε ζούγκλα. Όμως στα μισά της διαδρομής η βλάστηση ελαττώνεται και τελικά εξαφανίζεται λίγο πριν φτάσεις στην κορυφή. Τίποτα όμως δεν προμηνύει το εκπληκτικό θέαμα που αντικρίζεις όταν φτάνεις στην καλντέρα του ηφαιστείου: Σε ένα αρκετά μεγάλο βάθος υπήρχε μία λίμνη, που μπορώ να πω ότι είχε μία διάμετρο ίσως λίγο λιγότερα από 200 μέτρα. Το βάθος μέχρι την επιφάνεια της λίμνης, του κρατήρα δηλαδή, ήταν υπολογίζω περίπου 200 μέτρα. Όμως τα τοιχώματα σε αυτό τον κρατήρα είχαν καταπληκτική διαστρωμάτωση και χρώματα. Και το ακόμα πιο όμορφο ήταν ότι υπήρχαν μερικά σημεία που βλέπεις το 100% της λίμνης.
Εδώ η Ντίνα με τον ντόπιο οδηγό:
Λίγο πριν φτάσουμε στην κορυφή:
Όταν φτάσαμε εκεί (μιάμιση ώρα ποδαρόδρομος) δεν υπήρχαν ούτε σύννεφα ούτε κακός καιρός. Από τη λίμνη έβγαινε ένας ελάχιστος καπνός μηδαμινός θα έλεγα. Στην καλντέρα δεν υπάρχουνε πολλά μονοπάτια που μπορείς να ακολουθήσεις αν και είδαμε κάποιους οι οποίοι είχαν απομακρυνθεί περισσότερο από ένα χιλιόμετρο. Όμως δεν ακολουθούσαν κάποιο συγκεκριμένο μονοπάτι, αλλά απλά τα χώματα που έβρισκαν για να πατούν.
Οι Κινέζοι της παρέας εκστασιασμένοι:
Μείναμε λίγο περισσότερο από μία ώρα θαυμάζοντας το τοπίο και τραβώντας πολλές φωτογραφίες. Και οι κινέζοι φυσικά ήταν ενθουσιασμένοι. Αν και φαινόταν αρκετά νεαροί όλοι τους πρέπει να ήταν από 30 μέχρι 50 ετών. Όπως μας είπαν δούλευαν σε κατασκευές κτιρίων στο Εl Salvador. Οι περισσότεροι μιλούσαμε αγγλικά αλλά κανείς δεν τα μιλούσε πολύ καλά. Πάντως είχαμε μία πολύ καλή επαφή. Στην επιστροφή όμως αυτοί προχώρησαν λίγο πιο γρήγορα από μας και έτσι χαθήκαμε. Όταν φτάσαμε εκεί που ήταν το ταμείο και τους είχαμε συναντήσει αρχικά, όλοι είχαν φύγει εκτός από δύο. Φυσικά τους χαιρετίσαμε αυτούς τους δύο και τους ευχαριστήσαμε και τους είπαμε να μεταφέρουν και τις ευχαριστίες μας και στους υπόλοιπους για την ωραία παρέα που κάναμε. Το απόγευμα πάντως που καθίσαμε λίγο στην πλατεία της Σάντα Άννα τους είδαμε που έκαναν βόλτα. Φυσικά μιλήσαμε για λίγο, αλλά οι άνθρωποι έπρεπε να φύγουν για να πάνε στο San Salvador που έμεναν.
Μέχρι να ξεκουραστούμε, αφού φτάσαμε εκεί στο κέντρο επισκεπτών, κατέφθασαν και οι τελευταίοι ορειβάτες που κατέβηκαν και έτσι φύγαμε και εμείς. Πήγαμε και πήραμε το αυτοκίνητο για να επιστρέψουμε. Αποφασίσαμε να επιχειρήσουμε άλλη μία προσέγγιση στη λίμνη Coatepeque, αλλά αυτή τη φορά στάθηκε αδύνατον, αφού όλες οι προσβάσεις ήταν κλειστές. Σίγουρα είχε πολλά μαγαζιά που μπορείς να καθίσεις να πιείς, να φας και να έχεις από κάτω στη θέα όλη τη λίμνη, ή όση φαίνεται τέλος πάντων. Σκεφτήκαμε να καθίσουμε αλλά ήμασταν τόσο κουρασμένοι που αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο μας στην Santa Ana. Μόνο κάναμε μερικές στάσεις για φωτογραφίες, που και αυτό ήταν δύσκολο.
Μόλις φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας, πριν αλλάξουμε ρούχα, κάναμε μία μικρή βόλτα στην κοντινή μας γνωστή πλατεία και ψωνίσαμε και λίγα φρούτα και ντομάτες για να φάμε κάποια σάντουιτς που είχαμε ετοιμάσει από την προηγούμενη μέρα και ξεχάσαμε να τα πάρουμε μαζί μας το πρωί. Την ώρα που βράδιαζε καθίσαμε στο αίθριο του ξενοδοχείου και τα φάγαμε σε ένα πολύ ωραίο περιβάλλον. Εννοείται ότι ήπιαμε και τέσσερις μπύρες.
Η θέα της λίμνης Coatepeque από ψηλά:
Αυτές ήταν οι ιστορίες της σημερινής μας μέρας που είχε τα προβλήματά της, αλλά η ανταμοιβή ήταν πολύ μεγάλη αφού το θέαμα που απολαύσαμε ήταν υπέροχο.
Στον επόμενο χάρτη φαίνονται οι διαδρομές με τη λίμνη και τα ηφαίστεια. Φαίνεται μικρός ο χρόνος αλλά στην πραγματικότητα ήταν πολύ μεγαλύτερος. Οι δρόμοι ήταν στενοί και είχαν κίνηση που τώρα δε φαίνεται.
Αν και κάθε ηφαίστειο έχει το δικό του ενδιαφέρον, το Santa Ana είχε το μεγαλύτερο από εκείνα που είδαμε σε αυτό το ταξίδι. Και είδαμε πολλά. Μην παραγνωρίζουμε όμως τις ιδιαιτερότητες καθενός. Το ότι είδες δύο ή τρία δε σημαίνει ότι τα έχεις δει όλα. Ίσα ίσα σε κάνει να θες να δεις κι άλλα.
Συνεχίζω λοιπόν από εκεί που είχαμε μείνει.
Εμείς επειδή δεν είχαμε μαζί μας καθόλου νερό αφήσαμε τους τουρίστες με την κοπέλα να προχωρήσουν, γιατί εγώ έπρεπε να πάω στο αυτοκίνητο να πάρω ένα μπουκάλι με νερό που είχα και το καπέλο μου. Ευτυχώς ο τύπος που μου πούλησε το εισιτήριο για να μπω στον ιδιωτικό του χώρο μου είπε ότι λίγο πιο πάνω πουλάνε νερό και έτσι ανέβηκα μαζί με την Ντίνα, ενώ οι άλλοι τουρίστες είχαν ήδη απομακρυνθεί. 200 με 300 μέτρα πιο πέρα ήταν η είσοδος για το ηφαίστειο Santa Ana. Σίγουρα η επίσημη είσοδος ήταν κάπου αλλού, αλλά ταμπέλες δεν υπήρχαν και έτσι δεν μάθαμε. Μέχρι να τακτοποιηθούμε με νερό και τουαλέτα η κοπέλα με τους τουρίστες είχε φύγει. Υπήρχαν όμως άλλοι εκεί και μάλιστα ήταν οι τελευταίοι που θα ανέβαιναν στο ηφαίστειο. Εγώ προχώρησα στο ταμείο και μου είπε ότι δεν θα πληρώσω εισιτήριο γιατί ήμουν μεγάλης ηλικίας… Μου είπε όμως ότι έπρεπε να βρω κάποιον για να ανέβω μαζί του και να τον έχω για οδηγό. Τότε εγώ βλέπω δίπλα κάτι κινέζους και τους ρωτάω αν μπορούσα να πάω μαζί τους. Ο αρχηγός τους δέχτηκε χωρίς κανένα πρόβλημα και ρώτησε και τον ντόπιο οδηγό που είχαν, ο οποίος επίσης δέχτηκε. Να διευκρινίσω ότι ο οδηγός αυτός ήταν ο οδηγός του αυτοκινήτου και όχι οδηγός όπως λέμε guide.
Η ουσία ήταν ότι τελικά κολλήσαμε σε μία δεκαριά κινέζους που με έναν guide ανέβαιναν στο ηφαίστειο και αυτοί, και ήταν από τους τελευταίους. Πάντως μαζί ήταν και ο οδηγός του αυτοκινήτου που τους μετέφερε. Δεν ξέρω αν τελικά πληρώνεις αυτόν τον guide ή όχι. Πάντως εμείς ούτε τον πληρώσαμε ούτε φιλοδώρημα του δώσαμε γιατί στην επιστροφή αυτοί προχωρούσαν γρήγορα και εγώ με τη Ντίνα μείναμε τελευταίοι και έτσι δεν ξέρουμε τι έγινε ούτε κανείς δε μας ζήτησε χρήματα. Με τους κινέζους γίναμε μία παρέα και περάσαμε μάλιστα και πολύ ωραία γιατί ήταν πολύ ευγενικοί απέναντί μας.
Οι Κινέζοι μπροστά κι εμείς πίσω:



Απέναντι φαινόταν τα ηφαίστεια της περιοχής:



Η ανάβαση στο ηφαίστειο είχε μία υψομετρική διαφορά γύρω στα 430 μέτρα την οποία καλύψαμε πολύ άνετα σε μιάμιση ώρα. Το μονοπάτι ήταν σε σχετικά καλή κατάσταση, αν και θέλει αρκετή προσοχή, ειδικά στην επιστροφή, στο κατέβασμα δηλαδή. Στην αρχή περπατάς σε ένα σχετικά ομαλό μονοπάτι και μέσα σε πυκνή βλάστηση σαν να είσαι σε ζούγκλα. Όμως στα μισά της διαδρομής η βλάστηση ελαττώνεται και τελικά εξαφανίζεται λίγο πριν φτάσεις στην κορυφή. Τίποτα όμως δεν προμηνύει το εκπληκτικό θέαμα που αντικρίζεις όταν φτάνεις στην καλντέρα του ηφαιστείου: Σε ένα αρκετά μεγάλο βάθος υπήρχε μία λίμνη, που μπορώ να πω ότι είχε μία διάμετρο ίσως λίγο λιγότερα από 200 μέτρα. Το βάθος μέχρι την επιφάνεια της λίμνης, του κρατήρα δηλαδή, ήταν υπολογίζω περίπου 200 μέτρα. Όμως τα τοιχώματα σε αυτό τον κρατήρα είχαν καταπληκτική διαστρωμάτωση και χρώματα. Και το ακόμα πιο όμορφο ήταν ότι υπήρχαν μερικά σημεία που βλέπεις το 100% της λίμνης.
Εδώ η Ντίνα με τον ντόπιο οδηγό:

Λίγο πριν φτάσουμε στην κορυφή:


Όταν φτάσαμε εκεί (μιάμιση ώρα ποδαρόδρομος) δεν υπήρχαν ούτε σύννεφα ούτε κακός καιρός. Από τη λίμνη έβγαινε ένας ελάχιστος καπνός μηδαμινός θα έλεγα. Στην καλντέρα δεν υπάρχουνε πολλά μονοπάτια που μπορείς να ακολουθήσεις αν και είδαμε κάποιους οι οποίοι είχαν απομακρυνθεί περισσότερο από ένα χιλιόμετρο. Όμως δεν ακολουθούσαν κάποιο συγκεκριμένο μονοπάτι, αλλά απλά τα χώματα που έβρισκαν για να πατούν.




Οι Κινέζοι της παρέας εκστασιασμένοι:



Μείναμε λίγο περισσότερο από μία ώρα θαυμάζοντας το τοπίο και τραβώντας πολλές φωτογραφίες. Και οι κινέζοι φυσικά ήταν ενθουσιασμένοι. Αν και φαινόταν αρκετά νεαροί όλοι τους πρέπει να ήταν από 30 μέχρι 50 ετών. Όπως μας είπαν δούλευαν σε κατασκευές κτιρίων στο Εl Salvador. Οι περισσότεροι μιλούσαμε αγγλικά αλλά κανείς δεν τα μιλούσε πολύ καλά. Πάντως είχαμε μία πολύ καλή επαφή. Στην επιστροφή όμως αυτοί προχώρησαν λίγο πιο γρήγορα από μας και έτσι χαθήκαμε. Όταν φτάσαμε εκεί που ήταν το ταμείο και τους είχαμε συναντήσει αρχικά, όλοι είχαν φύγει εκτός από δύο. Φυσικά τους χαιρετίσαμε αυτούς τους δύο και τους ευχαριστήσαμε και τους είπαμε να μεταφέρουν και τις ευχαριστίες μας και στους υπόλοιπους για την ωραία παρέα που κάναμε. Το απόγευμα πάντως που καθίσαμε λίγο στην πλατεία της Σάντα Άννα τους είδαμε που έκαναν βόλτα. Φυσικά μιλήσαμε για λίγο, αλλά οι άνθρωποι έπρεπε να φύγουν για να πάνε στο San Salvador που έμεναν.


Μέχρι να ξεκουραστούμε, αφού φτάσαμε εκεί στο κέντρο επισκεπτών, κατέφθασαν και οι τελευταίοι ορειβάτες που κατέβηκαν και έτσι φύγαμε και εμείς. Πήγαμε και πήραμε το αυτοκίνητο για να επιστρέψουμε. Αποφασίσαμε να επιχειρήσουμε άλλη μία προσέγγιση στη λίμνη Coatepeque, αλλά αυτή τη φορά στάθηκε αδύνατον, αφού όλες οι προσβάσεις ήταν κλειστές. Σίγουρα είχε πολλά μαγαζιά που μπορείς να καθίσεις να πιείς, να φας και να έχεις από κάτω στη θέα όλη τη λίμνη, ή όση φαίνεται τέλος πάντων. Σκεφτήκαμε να καθίσουμε αλλά ήμασταν τόσο κουρασμένοι που αποφασίσαμε να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο μας στην Santa Ana. Μόνο κάναμε μερικές στάσεις για φωτογραφίες, που και αυτό ήταν δύσκολο.
Μόλις φτάσαμε στο ξενοδοχείο μας, πριν αλλάξουμε ρούχα, κάναμε μία μικρή βόλτα στην κοντινή μας γνωστή πλατεία και ψωνίσαμε και λίγα φρούτα και ντομάτες για να φάμε κάποια σάντουιτς που είχαμε ετοιμάσει από την προηγούμενη μέρα και ξεχάσαμε να τα πάρουμε μαζί μας το πρωί. Την ώρα που βράδιαζε καθίσαμε στο αίθριο του ξενοδοχείου και τα φάγαμε σε ένα πολύ ωραίο περιβάλλον. Εννοείται ότι ήπιαμε και τέσσερις μπύρες.


Η θέα της λίμνης Coatepeque από ψηλά:

Αυτές ήταν οι ιστορίες της σημερινής μας μέρας που είχε τα προβλήματά της, αλλά η ανταμοιβή ήταν πολύ μεγάλη αφού το θέαμα που απολαύσαμε ήταν υπέροχο.
Στον επόμενο χάρτη φαίνονται οι διαδρομές με τη λίμνη και τα ηφαίστεια. Φαίνεται μικρός ο χρόνος αλλά στην πραγματικότητα ήταν πολύ μεγαλύτερος. Οι δρόμοι ήταν στενοί και είχαν κίνηση που τώρα δε φαίνεται.

Last edited by a moderator: