travelbreak
Member
- Μηνύματα
- 1.967
- Likes
- 17.260
- Επόμενο Ταξίδι
- ???
- Ταξίδι-Όνειρο
- Υπερσιβηρικός
Περιεχόμενα
- Κεφάλαιο 1
- Γραφειοκρατικά προβλήματα στο Σαν Σαλβαδόρ
- 1η μέρα Σαν Σαλβαδόρ
- 1ο ηφαίστειο κ αρχαιολογικοί χώροι
- Επίσκεψη στο Κοπάν της Ονδούρας
- Λίμνη Coatepeque και αναζήτηση ηφαιστείου Santa Ana
- Ανάβαση στο ηφαίστειο Santa Ana
- Βόλτες στον Ruta de la Flores
- Αρχαιολογικός χώρος Cihuatan και βαρκάδα στη λίμνη Suchitlan
- Βόλτα στο Suchitoto
- Παραλίες στον Ειρηνικό κ ξανα στο Σαν Σαλβαδόρ
- Πτήση κ Άφιξη στη Νικαράγουα
- Λίμνη Apoyo κ άφιξη στη Γρανάδα
- Βαρκάδα στα Las Isletas de Granada κ βόλτα στη πόλη Μασάγια
- Επίσκεψη στο ηφαίστειο Masaya και στα Pueblos Blancos
- Συνέχεια στα Pueblos Blancos με ταυρομαχίες
- Ηφαίστειο Mombacho κ βραδινή βόλτα
- Νησί Ometepe
- San Carlos στα βάθη της χώρας
- Ποταμός San Juan κ επίσκεψη στο El Castillo
- Μέχρι την Matagalpa
- Ταλαιπωρία στους δρόμους της Νικαράγουα
- Ανάβαση κ Κατάβαση στο ηφαίστειο Cerro Negro
- Βόλτα στη Λεόν
- Ηφαίστειο Telica
- Παραλία Las Penitas στον Ειρηνικό και λίμνη Xolotlan
- Μανάγουα
- Η επιστροφή - μερικές σκέψεις
- Η επιστροφή - Άγχος σε αμερικάνικο έδαφος
- Επίλογος
- Videos
Ταλαιπωρίες στους δρόμους της Νικαράγουα. Εστελί.
Τελικά, ξυπνήσαμε πάλι νωρίς, όμως σηκωθήκαμε περίπου στις 6, αφού δεν βιαζόμασταν να φύγουμε. Παρόλα αυτά λίγο μετά τις 7:00 μπήκαμε στο αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε την πορεία μας για να πάμε να δούμε τον καταρράκτη Moon waterfalls ή Cascada la Luna. Απέχει από την πόλη της Matagalpa λίγο πάνω από μία ώρα. Πάντως είπαμε αρχικά να πάμε πάνω σε ένα λόφο να δούμε τη θέα της πόλης από ψηλά. Ήταν όμορφα από κει αλλά είχαμε κόντρα τον ήλιο και δεν μπορούσαμε να τραβήξουμε καλές φωτογραφίες.
Φεύγοντας από εκεί έβαλα στον πλοηγό να μας πάει σε ένα άλλο σημείο κοντά στην πόλη που και από κει θα είχαμε μία καλή θέα. Ήταν το σημείο Cerro Apante Natural Reserve
Ταλαιπωρηθήκαμε πολύ μέχρι να φτάσουμε σε κάποιο σημείο, στο οποίο τελικά δεν μπορούσαμε να συνεχίσουμε, γιατί ο δρόμος γινόταν πολύ κακός (χώμα για άλλη μια φορά) και συν τοις άλλοις είχε μία μπάρα η οποία ήταν κλειστή και κανείς δεν ήταν εκεί για να την ανοίξει. Έτσι αφού χάσαμε αρκετή ώρα εκεί, αρχίσαμε την επιστροφή στην πόλη και στον καταρράκτη, η οποία όμως έγινε μέσα από την πόλη και τους πολύ κακούς δρόμους που έχει. Πραγματικά ήταν μεγάλο βάσανο να ακολουθείς το gps και συγκεκριμένα το google maps να σε οδηγεί μέσα από κάποια στενά της πόλης αυτής. Δεν ήταν καθόλου καλά ενημερωμένοι οι χάρτες για την Νικαράγουα. Σε αυτό το ταξίδι μας ταλαιπώρησαν πάρα πολλές φορές. Και σήμερα ακόμα μία. Και γενικώς ποτέ δεν μας πήγαινε από καλούς δρόμους. Αν και του είχα βάλει, το κριτήριο να μην είναι η κατανάλωση καυσίμου, ποτέ δεν έπαιρνε υπόψη του αν οι δρόμοι ήταν καλοί ή κακοί. Έτσι καταναλώσαμε τουλάχιστο μισή ώρα μέχρι να βγούμε έξω από την πόλη και να κατευθυνθούμε προς τον Καταρράκτη του Φεγγαριού που θέλαμε να πάμε.
Μετά από αρκετή ώρα φτάσαμε στο σημείο. Είχα δει κάποιες φωτογραφίες και ήθελα οπωσδήποτε να πάω, γιατί φαινόταν τρεις ροές νερού να πέφτουν σα να ήταν τρεις ανεξάρτητοι καταρράκτες. Όταν φτάσαμε εκεί ναι μεν είδαμε αυτά που φαινόταν στις φωτογραφίες αλλά όλη η κατάσταση ήταν μία σκέτη βρωμιά. Δεν ήταν καθόλου προσεγμένο το μέρος και δεν είχε κάποιο μονοπάτι της προκοπής για να μπορέσεις να απολαύσεις την ομορφιά του τοπίου. Το κυριότερο όμως ήταν ότι παντού υπήρχαν σκουπίδια.
Δεν μείναμε πολλή ώρα και βάλαμε στο gps, δηλαδή στο google maps, την πόλη Esteli που ήταν ο επόμενος προορισμός μας. Μας έδινε δύο επιλογές που ήταν παρόμοιες. Η μία ήταν να πάμε από μία νότια διαδρομή και η άλλη από μία βόρεια. Και στις δύο περιπτώσεις θα κάναμε περίπου τρεις ώρες και τα χιλιόμετρα ήταν περίπου τα ίδια. Αυτό σήμαινε ότι οι δρόμοι ήταν περίπου ίδιας ποιότητας. Αποφασίσαμε να πάμε από την βόρεια διαδρομή, αφού από την νότια θα είχαμε πολλά χιλιόμετρα τα οποία είχαμε κάνει ξανά. Αφού προχωρήσαμε λοιπόν πάνω από μισή ώρα, μας οδηγούσε το gps σε έναν χωματόδρομο της κακιάς ώρας. Κοιτάζοντας καλύτερα το χάρτη κατάλαβα ότι θα έπρεπε να κάνω τουλάχιστο το ένα τέταρτο της διαδρομής, δηλαδή καμιά τριανταριά χιλιόμετρα, μέσα σε αυτό το χωματόδρομο. Και επειδή σε αυτές τις περιπτώσεις δεν ξέρεις τι άλλο μπορεί να συμβεί, αποφασίσαμε να γυρίσουμε πίσω και να πάμε από τη νότια διαδρομή. Αυτό φυσικά μας έφερε μεγάλη καθυστέρηση αλλά δεν μας πείραξε και πολύ. Κάναμε όμως μία στάση στον καταρράκτη που είχαμε δει την προηγούμενη μέρα με το όνομα Santa Emilia για να πιώ ένα καφέ και να ξεκουραστούμε λίγο. Πλάκα πλάκα είχαν περάσει περίπου 5 ώρες από την πρωινή αναχώρησή μας.
Εκεί είδαμε και αυτά τα υπέροχα λουλούδια:
Συνεχίσαμε τη διαδρομή μας και ο στόχος ήταν να φτάσουμε στην πόλη Εστελί περίπου μεταξύ δύο και τρεις. Τελικά φτάσαμε στις τρεις αφού η κίνηση στους δρόμους, ειδικά κοντά στης μικρές πόλεις, ήταν μεγάλη. Κάναμε και μερικές στάσεις για φωτογραφίες, αλλά δεν ήταν αρκετός ο χρόνος που μείναμε εκεί. Οι δρόμοι δεν ήταν κακοί, αλλά αν είχε πολλή κίνηση ήταν δύσκολο να κάνεις προσπέραση. Δηλαδή αν σου τύχαιναν δυο νταλίκες μαζί, ήταν πολύ δύσκολο να τις προσπεράσεις, αφού δεν είχαν στις ανηφόρες σε καμία περίπτωση διπλή λωρίδα προς την κατεύθυνση της ανηφόρας. Κρίμα που δεν το κάνουν γιατί θα διευκόλυναν πολύ την κίνηση και σίγουρα υπήρχε χώρος για να δημιουργηθεί διαπλάτυνση του δρόμου.
Κάπου στη διαδρομή σταματήσαμε να δούμε τεράστιες εκτάσεις με σπόρους καφέ απλωμένους για να στεγνώσουν. Γενικά είδαμε πολλά τέτοια μέρη για στέγνωμα και επεξεργασία των κόκκων του καφέ.
Φτάσαμε στο χώρο του ξενοδοχείου μας και δεν μας άρεσε και τόσο πολύ η περιοχή. Ίσως διάλεξα αυτό το ξενοδοχείο με κριτήριο την τιμή που ήταν μόλις 30 δολάρια την βραδιά και ταυτόχρονα ήταν μεγάλο το δωμάτιο και είχε και ψυγείο. Πάντως ήταν πολύ ωραίο το δωμάτιο και είχε μέσα δύο τρία τραπέζια, κομοδίνα και ένα πάγκο με φούρνο μικροκυμάτων και βραστήρα. Πριν πάμε εκεί κατά λάθος πήγαμε σε ένα διπλανό ξενοδοχείο αυτοκινήτων (Auto Hotel λέγεται και είδαμε πολλά τέτοια στη χώρα). Στη ρεσεψιόν ήταν δυο γυναίκες και τους λέγαμε επίμονα ότι είχαμε κλείσει εκεί δωμάτιο. Αυτές επέμεναν ότι δεν ήταν για μας το ξενοδοχείο τους. Η Ντίνα τους έλεγε ότι κλείσαμε πριν δυο μήνες από την Ελλάδα το δωμάτιο. Τους δείχνω και το χαρτί από την κράτηση που είχα. Μόλις το βλέπουν μας παίρνουν και μας πάνε δίπλα που ήταν το δικό μας ξενοδοχείο.
Να και η κύρια διαδρομή της ημέρας:
Δεν μείναμε πολύ στο δωμάτιο γιατί θέλαμε να πάμε να δούμε την πόλη. Δεν ήταν μακριά το κέντρο και έτσι πήγαμε με τα πόδια κάνοντας βόλτα. Βέβαια είδαμε τα κλασικά, δηλαδή πολλά μαγαζιά, μια κεντρική πλατεία σαν πάρκο και τον καθεδρικό ναό. Το πιο ενδιαφέρον για μας τελικά ήταν στο μουσείο ιστορίας και αρχαιολογίας που ήταν λίγο πιο κάτω από τον καθεδρικό και για μας είχε σημασία η επίσκεψη γιατί είδαμε πράγματα που δεν είχαμε δει στην Νικαράγουα ακόμα. Ιδιαίτερα μας άρεσαν οι βραχογραφίες και τα σκαλίσματα πάνω στους βράχους που είχαν τοποθετηθεί στο μουσείο. Ρώτησα αν ήταν από το νησί Ομετέπε, που είχαμε πάει αλλά δεν είδαμε τα πετρογλυφικά, και μας είπαν ότι ήταν από την γύρω περιοχή.
Αφού κάναμε αρκετή ώρα βόλτα σκεφτήκαμε να καθίσουμε κάπου να πιούμε μία μπύρα όπως κάνουμε τελευταία. Όμως τελικά αποφασίσαμε να απολαύσουμε το χώρο του ξενοδοχείου. Έτσι πήγαμε σε ένα σουπερμάρκετ και αγοράσαμε τυρί και μπέικον για να φτιάξουμε σάντουιτς ζεστά στο φούρνο μικροκυμάτων. Μας είχαν μείνει και αρκετές μπύρες, που είχαμε βάλει στο ψυγείο, οπότε ευχαριστηθήκαμε το βραδινό μας φαγητό.
Και εκεί που είχαμε φάει και απολαμβάναμε το βράδυ μας, ήρθαν στο διπλανό δωμάτιο μερικοί τύποι, τους οποίους είχαμε δει το απόγευμα να φεύγουν βόλτα με τις μηχανές τους. Δυστυχώς άρχισαν να κάνουν αρκετή φασαρία. Φοβηθήκαμε ότι δεν θα περνούσαμε καλό βράδυ. Τελικά κουράστηκαν φαίνεται νωρίς και έπεσαν για ύπνο λίγο πριν τις 10. Έτσι και εμείς κοιμηθήκαμε μία χαρά.
Ήθελα τώρα να δώσω μερικές τιμές σουπερμάρκετ από την Νικαράγουα, για να δείξω πόσο ακριβά είναι. Πήραμε τυρί endam το οποίο δεν ήταν πάνω από 500 γραμμάρια και έκανε 14€. Αυτό σημαίνει ότι είχε το κιλό περίπου 30€. Ένα λίτρο εμφιαλωμένο νερό, το συνηθισμένο και όχι κανένα πολύ καλό, κοστίζει 60 λεπτά του ευρώ. Τα λεμόνια στο σουπερμάρκετ τα πουλάνε με το κομμάτι και κοστίζουν 26 λεπτά του ευρώ το κάθε ένα. Και μιλάμε για μικρά λεμόνια, που σημαίνει ότι τέσσερα λεμόνια που κάνουν ένα ευρώ δεν είναι ούτε 400 γραμμάρια. Μία κονσέρβα ρεβίθια με βάρος 576 γραμμάρια κόστιζε 2,60 ευρώ. Πήραμε 200 γραμμάρια μπέικον συσκευασμένο και έκανε τρία ευρώ. Πήρα και από μία πλανόδια κυρία που πουλούσε φρούτα, περίπου 1 kg μανταρίνια και έδωσα σχεδόν 3€. Βέβαια τα μανταρίνια ήταν από κείνα τα πολύ μεγάλα που και στην Ελλάδα πουλιόνται ακριβότερα από τα συνηθισμένα.
Εγώ όπου μπορούσα πλήρωνα με την κάρτα Revolut. Η ισοτιμία με τις κόρδοβες ερχόταν 1€ ίσα με 37,5 κόρδοβες. Επίσης όταν ήταν να πληρώσω ξενοδοχείο και δεν δέχονταν κάρτα, πλήρωνα με δολάρια και μου επιστρέφαν τα ρέστα σε κόρδοβες. Έτσι πάντα είχα το ντόπιο νόμισμα και μου είχαν περισσέψει και λίγα δολάρια στην αναχώρηση. Έχω ξαναπεί ότι στα μαγαζιά μπορούσες να πληρώνεις είτε σε δολάρια είτε σε κόρδοβες. Απλά τα ρέστα σχεδόν πάντα στα έδιναν σε κόρδοβες, εκτός εάν ήταν ακριβώς 10, 20, ή τέλος πάντων κάποιο στρογγυλό ποσόν σε δολάρια.
Ούτε στο Estelì είχαν ζεστό νερό στο μπάνιο. Ίσως το είχε απαγορεύσει το καθεστώς. Όμως γενικά οι βρύσες είχαν μόνο μία παροχή, εκείνη του κρύου νερού. Μερικές φορές στο νιπτήρα ή στην ντουζιέρα είχε δήθεν και ζεστό νερό, αλλά αν δεις από κάτω η παροχή ήταν από το κρύο και ας είχε δύο σπιράλ να πηγαίνουν προς την διπλή βρύση. Μόνο στη Matagalpa είπαν ότι είχε και ζεστό νερό, αλλά όπως είπα τελείωσε πολύ σύντομα.
Τελικά, ξυπνήσαμε πάλι νωρίς, όμως σηκωθήκαμε περίπου στις 6, αφού δεν βιαζόμασταν να φύγουμε. Παρόλα αυτά λίγο μετά τις 7:00 μπήκαμε στο αυτοκίνητο και ξεκινήσαμε την πορεία μας για να πάμε να δούμε τον καταρράκτη Moon waterfalls ή Cascada la Luna. Απέχει από την πόλη της Matagalpa λίγο πάνω από μία ώρα. Πάντως είπαμε αρχικά να πάμε πάνω σε ένα λόφο να δούμε τη θέα της πόλης από ψηλά. Ήταν όμορφα από κει αλλά είχαμε κόντρα τον ήλιο και δεν μπορούσαμε να τραβήξουμε καλές φωτογραφίες.



Φεύγοντας από εκεί έβαλα στον πλοηγό να μας πάει σε ένα άλλο σημείο κοντά στην πόλη που και από κει θα είχαμε μία καλή θέα. Ήταν το σημείο Cerro Apante Natural Reserve
Ταλαιπωρηθήκαμε πολύ μέχρι να φτάσουμε σε κάποιο σημείο, στο οποίο τελικά δεν μπορούσαμε να συνεχίσουμε, γιατί ο δρόμος γινόταν πολύ κακός (χώμα για άλλη μια φορά) και συν τοις άλλοις είχε μία μπάρα η οποία ήταν κλειστή και κανείς δεν ήταν εκεί για να την ανοίξει. Έτσι αφού χάσαμε αρκετή ώρα εκεί, αρχίσαμε την επιστροφή στην πόλη και στον καταρράκτη, η οποία όμως έγινε μέσα από την πόλη και τους πολύ κακούς δρόμους που έχει. Πραγματικά ήταν μεγάλο βάσανο να ακολουθείς το gps και συγκεκριμένα το google maps να σε οδηγεί μέσα από κάποια στενά της πόλης αυτής. Δεν ήταν καθόλου καλά ενημερωμένοι οι χάρτες για την Νικαράγουα. Σε αυτό το ταξίδι μας ταλαιπώρησαν πάρα πολλές φορές. Και σήμερα ακόμα μία. Και γενικώς ποτέ δεν μας πήγαινε από καλούς δρόμους. Αν και του είχα βάλει, το κριτήριο να μην είναι η κατανάλωση καυσίμου, ποτέ δεν έπαιρνε υπόψη του αν οι δρόμοι ήταν καλοί ή κακοί. Έτσι καταναλώσαμε τουλάχιστο μισή ώρα μέχρι να βγούμε έξω από την πόλη και να κατευθυνθούμε προς τον Καταρράκτη του Φεγγαριού που θέλαμε να πάμε.
Μετά από αρκετή ώρα φτάσαμε στο σημείο. Είχα δει κάποιες φωτογραφίες και ήθελα οπωσδήποτε να πάω, γιατί φαινόταν τρεις ροές νερού να πέφτουν σα να ήταν τρεις ανεξάρτητοι καταρράκτες. Όταν φτάσαμε εκεί ναι μεν είδαμε αυτά που φαινόταν στις φωτογραφίες αλλά όλη η κατάσταση ήταν μία σκέτη βρωμιά. Δεν ήταν καθόλου προσεγμένο το μέρος και δεν είχε κάποιο μονοπάτι της προκοπής για να μπορέσεις να απολαύσεις την ομορφιά του τοπίου. Το κυριότερο όμως ήταν ότι παντού υπήρχαν σκουπίδια.




Δεν μείναμε πολλή ώρα και βάλαμε στο gps, δηλαδή στο google maps, την πόλη Esteli που ήταν ο επόμενος προορισμός μας. Μας έδινε δύο επιλογές που ήταν παρόμοιες. Η μία ήταν να πάμε από μία νότια διαδρομή και η άλλη από μία βόρεια. Και στις δύο περιπτώσεις θα κάναμε περίπου τρεις ώρες και τα χιλιόμετρα ήταν περίπου τα ίδια. Αυτό σήμαινε ότι οι δρόμοι ήταν περίπου ίδιας ποιότητας. Αποφασίσαμε να πάμε από την βόρεια διαδρομή, αφού από την νότια θα είχαμε πολλά χιλιόμετρα τα οποία είχαμε κάνει ξανά. Αφού προχωρήσαμε λοιπόν πάνω από μισή ώρα, μας οδηγούσε το gps σε έναν χωματόδρομο της κακιάς ώρας. Κοιτάζοντας καλύτερα το χάρτη κατάλαβα ότι θα έπρεπε να κάνω τουλάχιστο το ένα τέταρτο της διαδρομής, δηλαδή καμιά τριανταριά χιλιόμετρα, μέσα σε αυτό το χωματόδρομο. Και επειδή σε αυτές τις περιπτώσεις δεν ξέρεις τι άλλο μπορεί να συμβεί, αποφασίσαμε να γυρίσουμε πίσω και να πάμε από τη νότια διαδρομή. Αυτό φυσικά μας έφερε μεγάλη καθυστέρηση αλλά δεν μας πείραξε και πολύ. Κάναμε όμως μία στάση στον καταρράκτη που είχαμε δει την προηγούμενη μέρα με το όνομα Santa Emilia για να πιώ ένα καφέ και να ξεκουραστούμε λίγο. Πλάκα πλάκα είχαν περάσει περίπου 5 ώρες από την πρωινή αναχώρησή μας.
Εκεί είδαμε και αυτά τα υπέροχα λουλούδια:





Συνεχίσαμε τη διαδρομή μας και ο στόχος ήταν να φτάσουμε στην πόλη Εστελί περίπου μεταξύ δύο και τρεις. Τελικά φτάσαμε στις τρεις αφού η κίνηση στους δρόμους, ειδικά κοντά στης μικρές πόλεις, ήταν μεγάλη. Κάναμε και μερικές στάσεις για φωτογραφίες, αλλά δεν ήταν αρκετός ο χρόνος που μείναμε εκεί. Οι δρόμοι δεν ήταν κακοί, αλλά αν είχε πολλή κίνηση ήταν δύσκολο να κάνεις προσπέραση. Δηλαδή αν σου τύχαιναν δυο νταλίκες μαζί, ήταν πολύ δύσκολο να τις προσπεράσεις, αφού δεν είχαν στις ανηφόρες σε καμία περίπτωση διπλή λωρίδα προς την κατεύθυνση της ανηφόρας. Κρίμα που δεν το κάνουν γιατί θα διευκόλυναν πολύ την κίνηση και σίγουρα υπήρχε χώρος για να δημιουργηθεί διαπλάτυνση του δρόμου.

Κάπου στη διαδρομή σταματήσαμε να δούμε τεράστιες εκτάσεις με σπόρους καφέ απλωμένους για να στεγνώσουν. Γενικά είδαμε πολλά τέτοια μέρη για στέγνωμα και επεξεργασία των κόκκων του καφέ.



Φτάσαμε στο χώρο του ξενοδοχείου μας και δεν μας άρεσε και τόσο πολύ η περιοχή. Ίσως διάλεξα αυτό το ξενοδοχείο με κριτήριο την τιμή που ήταν μόλις 30 δολάρια την βραδιά και ταυτόχρονα ήταν μεγάλο το δωμάτιο και είχε και ψυγείο. Πάντως ήταν πολύ ωραίο το δωμάτιο και είχε μέσα δύο τρία τραπέζια, κομοδίνα και ένα πάγκο με φούρνο μικροκυμάτων και βραστήρα. Πριν πάμε εκεί κατά λάθος πήγαμε σε ένα διπλανό ξενοδοχείο αυτοκινήτων (Auto Hotel λέγεται και είδαμε πολλά τέτοια στη χώρα). Στη ρεσεψιόν ήταν δυο γυναίκες και τους λέγαμε επίμονα ότι είχαμε κλείσει εκεί δωμάτιο. Αυτές επέμεναν ότι δεν ήταν για μας το ξενοδοχείο τους. Η Ντίνα τους έλεγε ότι κλείσαμε πριν δυο μήνες από την Ελλάδα το δωμάτιο. Τους δείχνω και το χαρτί από την κράτηση που είχα. Μόλις το βλέπουν μας παίρνουν και μας πάνε δίπλα που ήταν το δικό μας ξενοδοχείο.
Να και η κύρια διαδρομή της ημέρας:

Δεν μείναμε πολύ στο δωμάτιο γιατί θέλαμε να πάμε να δούμε την πόλη. Δεν ήταν μακριά το κέντρο και έτσι πήγαμε με τα πόδια κάνοντας βόλτα. Βέβαια είδαμε τα κλασικά, δηλαδή πολλά μαγαζιά, μια κεντρική πλατεία σαν πάρκο και τον καθεδρικό ναό. Το πιο ενδιαφέρον για μας τελικά ήταν στο μουσείο ιστορίας και αρχαιολογίας που ήταν λίγο πιο κάτω από τον καθεδρικό και για μας είχε σημασία η επίσκεψη γιατί είδαμε πράγματα που δεν είχαμε δει στην Νικαράγουα ακόμα. Ιδιαίτερα μας άρεσαν οι βραχογραφίες και τα σκαλίσματα πάνω στους βράχους που είχαν τοποθετηθεί στο μουσείο. Ρώτησα αν ήταν από το νησί Ομετέπε, που είχαμε πάει αλλά δεν είδαμε τα πετρογλυφικά, και μας είπαν ότι ήταν από την γύρω περιοχή.









Αφού κάναμε αρκετή ώρα βόλτα σκεφτήκαμε να καθίσουμε κάπου να πιούμε μία μπύρα όπως κάνουμε τελευταία. Όμως τελικά αποφασίσαμε να απολαύσουμε το χώρο του ξενοδοχείου. Έτσι πήγαμε σε ένα σουπερμάρκετ και αγοράσαμε τυρί και μπέικον για να φτιάξουμε σάντουιτς ζεστά στο φούρνο μικροκυμάτων. Μας είχαν μείνει και αρκετές μπύρες, που είχαμε βάλει στο ψυγείο, οπότε ευχαριστηθήκαμε το βραδινό μας φαγητό.

Και εκεί που είχαμε φάει και απολαμβάναμε το βράδυ μας, ήρθαν στο διπλανό δωμάτιο μερικοί τύποι, τους οποίους είχαμε δει το απόγευμα να φεύγουν βόλτα με τις μηχανές τους. Δυστυχώς άρχισαν να κάνουν αρκετή φασαρία. Φοβηθήκαμε ότι δεν θα περνούσαμε καλό βράδυ. Τελικά κουράστηκαν φαίνεται νωρίς και έπεσαν για ύπνο λίγο πριν τις 10. Έτσι και εμείς κοιμηθήκαμε μία χαρά.
Ήθελα τώρα να δώσω μερικές τιμές σουπερμάρκετ από την Νικαράγουα, για να δείξω πόσο ακριβά είναι. Πήραμε τυρί endam το οποίο δεν ήταν πάνω από 500 γραμμάρια και έκανε 14€. Αυτό σημαίνει ότι είχε το κιλό περίπου 30€. Ένα λίτρο εμφιαλωμένο νερό, το συνηθισμένο και όχι κανένα πολύ καλό, κοστίζει 60 λεπτά του ευρώ. Τα λεμόνια στο σουπερμάρκετ τα πουλάνε με το κομμάτι και κοστίζουν 26 λεπτά του ευρώ το κάθε ένα. Και μιλάμε για μικρά λεμόνια, που σημαίνει ότι τέσσερα λεμόνια που κάνουν ένα ευρώ δεν είναι ούτε 400 γραμμάρια. Μία κονσέρβα ρεβίθια με βάρος 576 γραμμάρια κόστιζε 2,60 ευρώ. Πήραμε 200 γραμμάρια μπέικον συσκευασμένο και έκανε τρία ευρώ. Πήρα και από μία πλανόδια κυρία που πουλούσε φρούτα, περίπου 1 kg μανταρίνια και έδωσα σχεδόν 3€. Βέβαια τα μανταρίνια ήταν από κείνα τα πολύ μεγάλα που και στην Ελλάδα πουλιόνται ακριβότερα από τα συνηθισμένα.

Εγώ όπου μπορούσα πλήρωνα με την κάρτα Revolut. Η ισοτιμία με τις κόρδοβες ερχόταν 1€ ίσα με 37,5 κόρδοβες. Επίσης όταν ήταν να πληρώσω ξενοδοχείο και δεν δέχονταν κάρτα, πλήρωνα με δολάρια και μου επιστρέφαν τα ρέστα σε κόρδοβες. Έτσι πάντα είχα το ντόπιο νόμισμα και μου είχαν περισσέψει και λίγα δολάρια στην αναχώρηση. Έχω ξαναπεί ότι στα μαγαζιά μπορούσες να πληρώνεις είτε σε δολάρια είτε σε κόρδοβες. Απλά τα ρέστα σχεδόν πάντα στα έδιναν σε κόρδοβες, εκτός εάν ήταν ακριβώς 10, 20, ή τέλος πάντων κάποιο στρογγυλό ποσόν σε δολάρια.
Ούτε στο Estelì είχαν ζεστό νερό στο μπάνιο. Ίσως το είχε απαγορεύσει το καθεστώς. Όμως γενικά οι βρύσες είχαν μόνο μία παροχή, εκείνη του κρύου νερού. Μερικές φορές στο νιπτήρα ή στην ντουζιέρα είχε δήθεν και ζεστό νερό, αλλά αν δεις από κάτω η παροχή ήταν από το κρύο και ας είχε δύο σπιράλ να πηγαίνουν προς την διπλή βρύση. Μόνο στη Matagalpa είπαν ότι είχε και ζεστό νερό, αλλά όπως είπα τελείωσε πολύ σύντομα.
Last edited by a moderator: